PDA

Volledige versie bekijken : Comicshops-praat (IRL & Online)

Pagina's : [1] 2

dewillems
27 april 2010, 19:38
In de grote comic-faq kan je internetlinks naar verschillende comicwinkels (lokaal en online) geven. Hier is een thread om vragen te stellen

http://www.9lives.be/forum/comics/711382-de-grote-comic-faq.html

-----

Wat vinden jullie van de stripkever in mechelen ?

Malkavian
27 april 2010, 19:40
Nog niet geweest, dus ik behoud me van commentaar
Volgende keer dat ik in Mechelen ben, ga ik er wel eens langs gaan. ;)

Xenus
27 april 2010, 20:28
weet niet of dit wel het juiste topic is om de vraag te stellen maar goed.

Is er zoiets als een abonnement op comics? Jaren geleden heb ik ooit eens een paar comics van witchblade en spawn gehad (die ik spijtig genoeg heb verkocht) en ik zou die terug willen kopen. Probleem is dat ik niet veel tijd heb om elke keer naar gent/antwerpen te gaan voor ze te kopen. Dus zou het wel enorm gemakkelijk zijn dat ze om de maand(?) in men brievenbus liggen.

Anders mag malkavian ze kopen en kom ik ze wel ophalen als ge toch in st niklaas woont :p

alvast bedankt

memorexxx
27 april 2010, 20:43
Ik koop zel geen single issues maar tradepaperbacks omdat ik dat handiger vind en het is goedkoper, maar ik dacht wel dat ge op sodacomics.be (http://www.sodacomics.be) dinges kon pre-orderen en dat ze dat dan opsturen als het binnen is... Veel mensen hier kopen/kochten daar dus er zal wel iemand nog beter kunnen zeggen hoe het werkt :p

Implar
27 april 2010, 20:45
weet niet of dit wel het juiste topic is om de vraag te stellen maar goed.

Is er zoiets als een abonnement op comics? Jaren geleden heb ik ooit eens een paar comics van witchblade en spawn gehad (die ik spijtig genoeg heb verkocht) en ik zou die terug willen kopen. Probleem is dat ik niet veel tijd heb om elke keer naar gent/antwerpen te gaan voor ze te kopen. Dus zou het wel enorm gemakkelijk zijn dat ze om de maand(?) in men brievenbus liggen.

Anders mag malkavian ze kopen en kom ik ze wel ophalen als ge toch in st niklaas woont :p

alvast bedankt

Bij Soda comics kan je dit doen dacht ik. (link (http://www.sodacomics.be/shop/home.php) ).

Ikzelf laat ze aan de kant leggen bij Betty Boop en haal ze 1 keer/ maand ofzo op.

EDIT: memorexxx was me voor.

ugh
27 april 2010, 21:18
Bij sodacomics kan je dat, bij cheapcomics ook als je maandelijks voor minstens xx€ preordered (denk 30-40€)
sodacomics heeft geen minimum

VictorVonDoom
28 april 2010, 12:10
ik vraag tegenwoordig via diamondcomics toch altijd een abonnement op comics. Moet wel staan op hun lijsten elke maand. vraag uw locale comicshop om de lijst op te sturen dan vink je de comics aan die je wilt hebben voor de 20 van de maand . zo doe ik het met de Utopia. Zo heb ik meer controle over wat ik bestel en extras pick ik op als ik langs ga.

Dark Hellspawn
5 mei 2010, 11:39
Wat vinden jullie van de stripkever in mechelen ?

Ieder zijn gedacht, maar ik kom daar persoonlijk niet meer binnen. Ik vind de eigenaar niet bepaald klantvriendelijk.
Ik ga dan liever naar de comic strips in mechelen. Heel vriendelijke mensen, zeer behulpzaam en ok, ze hebben niet veel comics (op een zeer beperkt tpb assortiment na), maar zijn altijd bereid om hetgeen je nodig hebt te bestellen.

Nyari
5 mei 2010, 13:24
Ieder zijn gedacht, maar ik kom daar persoonlijk niet meer binnen. Ik vind de eigenaar niet bepaald klantvriendelijk.
Ik ga dan liever naar de comic strips in mechelen. Heel vriendelijke mensen, zeer behulpzaam en ok, ze hebben niet veel comics (op een zeer beperkt tpb assortiment na), maar zijn altijd bereid om hetgeen je nodig hebt te bestellen.

toen ik nog op hogeschool zat in mechelen kwam ik veel in de stripkever
eigenaar lijkt idd wa "grumpy" tot ge hem wa beter kent.
Ik ben daar altijd op aangename wijze verder geholpen, zal waarschijnlijk verschillen van persoon tot persoon.

Waar bevind die comic strips zich ergens? Winkel is mij nog onbekend

Dark Hellspawn
5 mei 2010, 14:15
toen ik nog op hogeschool zat in mechelen kwam ik veel in de stripkever
eigenaar lijkt idd wa "grumpy" tot ge hem wa beter kent.
Ik ben daar altijd op aangename wijze verder geholpen, zal waarschijnlijk verschillen van persoon tot persoon.

Waar bevind die comic strips zich ergens? Winkel is mij nog onbekend

In de hoogstraat (straat tussen Korenmarkt en Brusselpoort)

Mij gaat het niet bepaald om zijn grumpy voorkomen, meer zijn bedweterigheid en klantonvriendelijkheid op sommige momenten. Heb die gast al dingen weten doen als een klantenkaart van iemand in stukken scheuren omdat hij een meningsverschil had met de klant en die klant moest zwijgen volgens hem.
Klanten die jaren geleden comics lieten opzij leggen kregen opeens te horen dat dat niet meer ging want hij deed alleen nog in TPB's. Als je dan vroeg om ze voor jou toch te bestellen (je neemt ze toch af, dus wat is het probleem, hij moet geen stock aanleggen) kregen als antwoord dat hij dat niet deed, want wat als je die comics nooit komt ophalen.

In de comic strips doen ze eigenlijk niet echt aan comics, beetje bizar gezien de naam van de winkel, maar de eigenaar kent daar niet veel van en houd het liever bij dingen waar hij iets van afweet en hij dus ook raad en extra info kan geven. Wanneer je vraagt om iets te bestellen (zowel losse nr's als tpb's) is dat echter geen probleem.

Ik kwam vroeger in alletwee de winkels, besteede daar aardig wat geld, maar na een aantal zaken gezien en gehoord te hebben en zelf een keer afgeblaft te zijn (meneer was blijkbaar slecht gezind) hou ik het op de winkel die altijd een vriendelijke en aangename service levert.

VictorVonDoom
5 mei 2010, 16:51
wil je een joviale goede vent , ga maar naar de utopia in brussel..dan wordt je altijd begroet met een glimlach en een hand :)

ugh
5 mei 2010, 17:43
wil je een joviale goede vent , ga maar naar de utopia in brussel..dan wordt je altijd begroet met een glimlach en een hand :)

Maar in het frans?

VictorVonDoom
5 mei 2010, 22:13
hij spreekt frengels (frans en engels doorheen) of holffrans (nederlands en frans dooreen) soms spreekt hij heel vlot nederlands , ander dagen spreekt hij een mengeling door elkaar. Het stoort mij niet dat hij door een spreekt dan kan ik ook eens mijn talen leren en inderdaad hij is een marokkaan die veel frans spreekt ... maar die zijn meestal jovialer dan de gemiddelde vlaming en in brussel vind ik het niet erg dat er frans wordt gesproken. Mocht een hollander binnen komen schakelt hij vlot over naar kees hollands en als een engelsman binnen komt zal hij engels spreken

ugh
5 mei 2010, 22:36
Mja ik wil ook in brussel in het nederlands gediend worden.

pablozelf
6 mei 2010, 11:36
Mocht iemand toch naar de Utopia gaan, doe dan zeker de groeten van mij. De kans op een extra vriendelijke behandeling zal dan vast extra groot zijn. Ook in het nederlands, want dat kan hij wel en graag.

VictorVonDoom
6 mei 2010, 16:34
maar hij moet moeite doen , hij gaat heel vaak over op een mengeling tussen engels en frans.zelden hoor ik hem nederlands spreken :( misschien omdat ik hem zo gewoon ben
ze hebben ooit een paar vlaamse helpers gehad die ook nerds waren in het verzamelen van comics. Zelfs heb ik plezier gehad om met een redelijk ronde vrouwlijke bedienster te maken hebben die dezelfde 'schwung' heeft als hassan . zal tegen hasan zeggen dat ik u 'ken' , pablo , als ik ga .weet nog niet wanneer

btw veel van mijn eerste comics of graphic novels haalde ik vroeger vandaan bij de strippomaan in Halle .Die is nu verdwenen .Alleen vind je nog ergens in halle een cammionette met de naam stripomaan rondrijden. Toen ze toeging en ze haar winkel aan iemand anders gaf en daarna werd die voor de laatste keer doorgegeven ben ik maar een keer meer geweest.De charme was eruit.

Nog een winkel die ik kende is de winkel Idefix in de Dansarts straat in brussel .Het spijtige was dat die overkop ging. heb daar de eerste dingen gehaald ivm het rollenspel van Marvel in de jaren 90

weet niet of de utopia al lang bestaat ?

Raukaris
6 mei 2010, 16:57
Ik ga al meer dan een jaar bij Betty Boop. Peter (eigenaar) is een heel vriendelijke kerel en er is een ruim aanbod aan Cimics, Manga, toys en tabletop. Er is een klantenkaart waarbij je na 10 aankopen (tpb's only) ter waarde van 10% van je aankopen mag mee kopen.

Ook nooit problemen gehad met bestellingen of abbonementen en hij speelt ook in op wat je wilt. (vb je volgt avengers enzo, dan legt hij ook een copy van Siege opzij omdat je die toch wss gaat volgen dan en je bent natuurlijk niet verplicht die te nemen)

Implar
6 mei 2010, 17:39
Ik ga nu een paar maand naar Betty Boop, zeer content van.
Mooie collectie TPB's en mijn comics liggen altijd mooi aan de kant!

Trouwens, ik heb vandaag van Sodacomics een aantal comics gekregen van Free Comicbook Day en Brightest Day 0 en Flash 1, terwijl ik er nog nooit een aankoop gedaan heb, tof! :p

Timaeus
6 mei 2010, 17:58
Ik ga nu een paar maand naar Betty Boop, zeer content van.
Mooie collectie TPB's en mijn comics liggen altijd mooi aan de kant!

Trouwens, ik heb vandaag van Sodacomics een aantal comics gekregen van Free Comicbook Day en Brightest Day 0 en Flash 1, terwijl ik er nog nooit een aankoop gedaan heb, tof! :p

The fuck?

Implar
6 mei 2010, 18:02
The fuck?

Iron Man - Thor
Green Hornet
Irredeemable
Iron Man - Nova

Deze zijn van Free Comicbook Day
Vanwaar Flash 1 en Brightest Day 0 komen: geen idee (ik had ze trouwens al)

Nyari
6 mei 2010, 20:14
Iemand ervaring met Het Besloten Land in Leuven?

pablozelf
6 mei 2010, 21:07
Het Besloten Land.
Ik was er een twee maand geleden voor het eerst en vond ze meteen stoer, omdat er aan de ingang een grote tekening van Kim Duchateau staat.
Binnen lekker knus met een ruime keuze ook aan de betere TPB's. Minder goed in your regular super-hero gang-bang, maar ik ben er buitengegaan met een mooie selectie TPB's en een groot vel zegels van de winkel waarvan ik geen idee heb, wat ik ermee moet.

Lloyd
6 mei 2010, 21:17
Op sites (zoals bookdepository) heb je soms een paperback die 2 maal op de site staat aan een verschillende prijs. Dat is dan een oude uitgave en een nieuwe. Maar wat pak je dan het best? Zijn die nieuwe uitgaven een betere papierkwaliteit ofzo?

Voorbeeld:

100 Bullets: Split Second Chance (100 bullets) by Brian Azzarello, Eduardo Risso - 9781840232684 at The Book Depository (http://www.bookdepository.co.uk/book/9781840232684/100-Bullets-Split-Second-Chance)
100 Bullets: Split Second Chance v. 2 (100 bullets) by Brian Azzarello - 9781563897115 at The Book Depository (http://www.bookdepository.co.uk/book/9781563897115/100-Bullets-Split-Second-Chance-v.-2)

ugh
6 mei 2010, 23:47
zijn gewoon reprints, ik pak altijd de goedkoopste. Zeker niet mindere kwaliteit, is compleet het zelfde enkel heb je ipv 1st printing, 2nd printing.

memorexxx
7 mei 2010, 08:41
Nee, niet echt waar, die voorbeelden die je nu geeft, 1 daarvan is van DC en de andere versie is Titan books (UK reprinting dacht ik). Nu die Titan books zijn belange niet lelijk, maar ik heb toch ofwel liever alles van Titan ofwel alles van de originele publisher. Ik heb zo van de boys de eerste van Dynamite en de rest van Titan, het verschil is dat die eerst een glossy cover heeft en die andere een matte cover... Maar als de prijs veel verschilt neem ik toch ook meestal de goedkoopste :)

_Wicked_
7 mei 2010, 19:52
Iemand ervaring met Het Besloten Land in Leuven?

Besloten land ging ik ook altijd langs, maar veel te duur. TP van 2 jaar geleden nog steeds aan dezelfde prijs etc. Had er op een moment een abonnement lopen, maar waren veel verkeerde issues en missing issues. :p

Het Besloten Land.
Ik was er een twee maand geleden voor het eerst en vond ze meteen stoer, omdat er aan de ingang een grote tekening van Kim Duchateau staat.
Binnen lekker knus met een ruime keuze ook aan de betere TPB's. Minder goed in your regular super-hero gang-bang, maar ik ben er buitengegaan met een mooie selectie TPB's en een groot vel zegels van de winkel waarvan ik geen idee heb, wat ik ermee moet.

Als je zo'n zegel boekje hebt, krijg je per vol blad een korting van 5€. :p

VictorVonDoom
8 mei 2010, 00:12
meeste comics die ik koop van bij Waterstone zijn van Titan Books. Ze vallen redelijk mee. Ze hebben wel een rare bundeling en kaft.Ze hebben redelijk veel in waterstone. Zeker na te kijken.Als ze het niet hebben kun je nabestellen.

Dark Hellspawn
10 mei 2010, 12:50
Als je zo'n zegel boekje hebt, krijg je per vol blad een korting van 5€. :p
Je kan beter eventjes doorsparen. Een boekje bestaat uit 4 blaadjes, een vol blaadje is 5€ korting, een vol boekje 25€ (ipv 4x5=20€). Eigenlijk krijg je met die zegeltjes 10% korting, een vol boekje geeft een korting van 12,5%.

Allé zo was het toch toen ik nog in Leuven studeerde.

ArminiuS
10 mei 2010, 18:00
Ik kom wel geregeld in De Stripkever, wat ik er hier over lees is wel zeer bizar. Kerel is vrij aangenaam wanneer je aan de praat slaat en weet veel over wat hij verkoopt. Hij en zij verkopen enkel wat ze zelf allemaal hebben gelezen. Hij zetelt ook in een bepaalde raad over stripverhalen, zoiets als het VAF ( Vlaams Audiovisueel Filmfonds ). Misschien had de situatie die jij hier aanhaalt een bepaalde oorzaak.

We hebben het hier toch over de heer met het witte haar en zwarte bril (Jan)

nagi
11 mei 2010, 12:07
ik ga meestal naar mekanik of koop online via bookdepository ofzo

Xenus
11 mei 2010, 18:43
Mekanik en straks nog wat comics bestellen via cheap-comics. Ze hadden een pak meer in de aanbieding dan ik had gezien :)

nagi
11 mei 2010, 18:55
wil ook nog eens langs mekanik maar de portefeuille zegt "neen" :D

artic puncher
11 mei 2010, 19:07
wil ook nog eens langs mekanik maar de portefeuille zegt "neen" :D

maar eerlijk gezegd heb ik paar mensen horen zeggen dat de tsé tsé goedkoperis qua comics&manga dan de mekanik,maar ik weet niet hoe groot hun aanbod is en tis verdomme te ver voor mijn goesting.

nagi
11 mei 2010, 19:08
maar eerlijk gezegd heb ik paar mensen horen zeggen dat de tsé tsé goedkoperis qua comics&manga dan de mekanik,maar ik weet niet hoe groot hun aanbod is en tis verdomme te ver voor mijn goesting.
geen idee, ik weet niet eens waar die is :o

VictorVonDoom
12 mei 2010, 10:56
TseTse strips en prentenboeken - Kronenburgstraat 72, 2000 Antwerpen | Stripverhalen, graphic novels, comics, manga, cartoon's, kinderboeken, dvd's, ... (http://www.tsetsestrips.be/) antwerpen :)

CyCe
12 mei 2010, 11:25
TseTse strips en prentenboeken - Kronenburgstraat 72, 2000 Antwerpen | Stripverhalen, graphic novels, comics, manga, cartoon's, kinderboeken, dvd's, ... (http://www.tsetsestrips.be/) antwerpen :)

Binnen geweest? Liggen er back issues?

nagi
12 mei 2010, 20:37
breng verslag ui ;) :p

VictorVonDoom
12 mei 2010, 23:58
gewoon opgezocht op het net , bel anders eens naar de winkel :) is veel te ver voor mij , geef mij maar brussel op 8 min treinen

nagi
13 mei 2010, 19:49
ik heb iets tegen Brussel en dan bedoel'k niet het feit dat ik er overal Frans moet praten :p

VictorVonDoom
14 mei 2010, 10:59
Ik heb iets tegen antwerpen & gent en dat is de afstand :p
er bestaan nog andere winkels dan in antwerpen en gent
ik ga alleen naar antwerpen/gent als ik op bezoek ben ik ga er niet speciaal naar toe

ugh
17 mei 2010, 12:50
Tipje voor zij die het nog niet wisten. Bookdepository verandert vrij vaak hun prijzen.
Ik zag een 10tal dagen geleden Walking Dead Book 5 HC staan aan 23€ en dacht deze te kopen. Maar ik wou het dan de dag erna doen en dan stond die opeens aan 29€, wat ik wat te veel vind. Dus ik heb vanaf dan elke dag gekeken en vandaag staat hij aan 18.46€ gratis verzending.

Malkavian
17 mei 2010, 12:57
Tis bijna gelijk de beurs :D

Obs
17 mei 2010, 12:57
Tipje voor zij die het nog niet wisten. Bookdepository verandert vrij vaak hun prijzen.
Ik zag een 10tal dagen geleden Walking Dead Book 5 HC staan aan 23€ en dacht deze te kopen. Maar ik wou het dan de dag erna doen en dan stond die opeens aan 29€, wat ik wat te veel vind. Dus ik heb vanaf dan elke dag gekeken en vandaag staat hij aan 18.46€ gratis verzending.

Lol da suckt wel man.
Misschien moeten we het op het forum elkander wat meer informeren zoals jij nu doet, zodat de rest ook kan genieten van de laagste prijs.

Malkavian
17 mei 2010, 12:59
Yeah, Amazon.com heeft zo'n tijdje zo'n flinke fout gehad. Waar ze al hun Omnibus/HC aan 8,99 of 13,99 geprijsd hadden. Kheb zo BONE gekocht voor 14 euro :)

ugh
17 mei 2010, 13:01
Ja maar dat was echt gewoon een foutje in het systeem, bookdepository verandert vrij vaak hun prijzen. Ik denk als het product vaak bekeken wordt of net uitkomt en zien dat andere webshops het niet veel in voorraad hebben dat ze de prijs verhogen.

En niet dus niet door een fout in het systeem.

edit: ik heb het dus gekocht.

Andere mogelijkheid is ook, dat ze hun prijs eerst vrij laag zetten ivm de concurrentie zodat ze veel preorders krijgen (stond aan 23€ toen en op andere plaatsen 26-30€).
Dat ze de prijs verhogen als het net uitkomt, en daarna verlagen zodat op de site te zien is "save 10€" (van 29€ naar 18.5€)

_Wicked_
17 mei 2010, 15:38
Ind Ugh, Bookdepository veranderd constant hun prijzen. Heb een tijdje de prijzen van TP's van DMZ vergeleken. Ze durven soms een volume een euro naar omhoog halen en dan bijvoorbeeld het volgende deel in de reeks een euro laten zakken. :p

Arades
17 mei 2010, 16:37
Net is gekeken, een week geleden stond Walking Dead Book 5 HC aan 24,95€ en nu heb ik hem net aan 19,55€ gekocht. Bedankt Ugh!

ugh
17 mei 2010, 16:40
Ge hebt em in pond gekocht dan? Want in euro staat hij maar aan 18.46 (heb em vandaag besteld)

En hij stond een week lang zelfs aan 29€.

Arades
17 mei 2010, 16:46
€19.55 staat er op mijn factuur

Malkavian
17 mei 2010, 18:15
Hun prijs zal omhoog gaan naarmate het schaarser wordt ;)
Dus eerst zelf kopen en dan reklam voor maken is de boodschap :D ;)

evan
9 juni 2010, 18:52
Ik snap niet hoe ik een comic moet betalen op sodacomics.be (http://WWW.sodacomics.be) ? ik heb gekoze voor de dexia optie.
Kan er me iemand helpen ?

ironhorn
9 juni 2010, 18:58
dus je wil gewoon via overschrijving betalen?

gewoon je order plaatsen en dan het totale bedrag, met vermelding van je ordernummer en je naam ofzo betalen via overschrijving, hier (http://www.sodacomics.be/shop/pages.php?pageid=3) vind je hun betalingsgegevens met rekeningnummer

evan
9 juni 2010, 19:02
dus je wil gewoon via overschrijving betalen?

gewoon je order plaatsen en dan het totale bedrag, met vermelding van je ordernummer en je naam ofzo betalen via overschrijving, hier (http://www.sodacomics.be/shop/pages.php?pageid=3) vind je hun betalingsgegevens met rekeningnummerAah Danku :)

VictorVonDoom
10 juni 2010, 13:25
cool dat is iets anders dan met visa te betalen...

evan
10 juni 2010, 13:46
cool dat is iets anders dan met visa te betalen...
Ja ik heb gistere mijn bestelling gedaan via de bank nu hopen dat het aankomt :)

VictorVonDoom
10 juni 2010, 17:45
Ja ik heb gistere mijn bestelling gedaan via de bank nu hopen dat het aankomt :)

zou niet eens weten hoe ik begot een bestelling moet plaatsen daar

Arades
10 juni 2010, 17:52

:wtf:

evan
10 juni 2010, 17:52

Nie moeilijk eh =)
je kiest gewoon een comic
je legt die in je shopping cart (winkelmandje)
endan staat er rechts bijna bovenaan ''my cart'' dan ''checkout ''
dan ga je een account moeten maken (als je dat nog niet hebt )
dan moet je je payment methode kiezen endan is je bestelling gedaan :)

K0RNMA5T3S
10 juni 2010, 18:34
Weet er iemand waar ik the darkness compendium kan kopen
of bestellen (alleen overschrijving)
+wat de prijs zo ongeveer is

ironhorn
10 juni 2010, 20:07
bookdepository (http://www.bookdepository.co.uk/book/9781582408927/The-Darkness-Compendium-v.-1)

engelse site, gratis verzending, betaalbaar met paypal (en je kan geld overzetten van je bankrekening op je paypal account met behulp van overschrijving, dus technisch gezien moet het lukken :))

K0RNMA5T3S
10 juni 2010, 20:22
oké bedankt voor de tip
merci

montana13
11 juni 2010, 17:39
zonet mijn bestelling van CHEAPCOMICS ontvangen! alles perfect in orde, behalve dan 1 tpb waar over de hele lengte van een pagina een dikke kreuk inzit :s mailtje gestuurd, dezelfde dag nog antwoord dat ik bij een volgende bestelling een gratis extra tpb mag kiezen, van een goede klantenservice gesproken!!:) ik zou dus zeker cheapcomics aanraden !

evan
11 juni 2010, 17:40
Weet er iemand hoe lang het duurt voor sodacomics.be je betaling ontvangen heeft ?

VictorVonDoom
11 juni 2010, 17:43
Nie moeilijk eh =)
je kiest gewoon een comic
je legt die in je shopping cart (winkelmandje)
endan staat er rechts bijna bovenaan ''my cart'' dan ''checkout ''
dan ga je een account moeten maken (als je dat nog niet hebt )
dan moet je je payment methode kiezen endan is je bestelling gedaan :)

thx:)

ironhorn
11 juni 2010, 17:46
Weet er iemand hoe lang het duurt voor sodacomics.be je betaling ontvangen heeft ?

dat kan wel wat langer duren ^^", ik zou zeggen wacht enkele dagen en stuur dan een mailtje, kan zijn dat hij het gewoon vergeten aan te passen is :)

evan
11 juni 2010, 17:54
dat kan wel wat langer duren ^^", ik zou zeggen wacht enkele dagen en stuur dan een mailtje, kan zijn dat hij het gewoon vergeten aan te passen is :)

Ja wacht nu toch al 4 dagen :) maarja banken zijn ook niet de snelste he

PuddlePirate
12 juni 2010, 10:45
Bij Archonia (Archonia.com - De grootste U.S. comics shop in Europa (http://www.archonia.com/comicshop/nl/)) zijn ze precies ook begonnen met Amerikaanse Comics. Vroeger deden die alleen Manga enzo, da's nie echt my cup of tea... :wtf:

Op het eerste zicht bieden zij dus wel nog de losse comics aan. Dus niet enkel TP's... Allez, ik zie toch de nieuwe X-MEN #1 geadverteerd, en de nieuwe Secret Avengers reeks. En er staan ook veel verzamelalbums gelist. Maar bijna alles is gemarkeerd als "out of stock".

Heeft er iemand ervaring met die gasten? Als ik iets bestel dat out of stock is, hoe lang moet ik dan wachten?

ironhorn
12 juni 2010, 18:04
persoonlijk vind ik archonia maar raar bezig, geen mails/verwittigingen van dat er dingen binnen/uit zijn, updates zijn niet periodisch, status-updates kunnen lang op zich laten wachten (deadpool shirt niet in pre-order kunnen kopen dus was aan het wachten tot het gewoon uitkwam, natuurlijk weer niet meer beschikbaar), gek betalingssysteem voor pre-orders (gedeelte betalen en dan pas de rest), etc

zou het dus alleen aanraden voor pre-orders en dingen die zeker in stock zijn

_Wicked_
12 juni 2010, 20:24
Archonia vind ik persoonlijk zeer goed. Nooit niets van Anime besteld ofzo, gewoon klant geworden als ze begonnen zijn met US comics. Het is zeer praktisch en overzichtelijk. Het is geen bookdepository, maar dat is hun bedoeling ook niet.
Nadruk ligt voorlopig inderdaad op pre-order, maar ze zijn stilaan aan het groeien imo. Meer en meer updates. Recent geven ze ook iedere week de releaselijst mee op de site.

Tip: Check iedere maand gewoon de nieuwe releases van de publisher ( dc/marvel/ ..). Wanneer die bekend is, staan alle issues paar dagen later op archonia. Mijn preorders zijn al in order tem augustus.

artic puncher
13 juni 2010, 11:21
Archonia vind ik persoonlijk zeer goed. Nooit niets van Anime besteld ofzo, gewoon klant geworden als ze begonnen zijn met US comics. Het is zeer praktisch en overzichtelijk. Het is geen bookdepository, maar dat is hun bedoeling ook niet.
Nadruk ligt voorlopig inderdaad op pre-order, maar ze zijn stilaan aan het groeien imo. Meer en meer updates. Recent geven ze ook iedere week de releaselijst mee op de site.

Tip: Check iedere maand gewoon de nieuwe releases van de publisher ( dc/marvel/ ..). Wanneer die bekend is, staan alle issues paar dagen later op archonia. Mijn preorders zijn al in order tem augustus.

je kan gewoon nu trades op backlog bestellen.
ondanks zal ik wel zeggen dat de catalogus nog niet op 100% zit en deze
regelmatig word upgedated.
(wel leuk als je het opgemerkt had is dat eerst de backlog inhield de trades van avatar press en image:niceone:)

Nyari
13 juni 2010, 19:46
Heb Archonia ook eens gebruikt, aangezien ik besloten heb nu ook singles te gaan lezen.
ik ben benieuwd...

VictorVonDoom
14 juni 2010, 10:56
Singles lezen is boeiender dan just trades.Maar het probleem is dat in singles meer reclame zit dan verhaal.In Trades is reclame eruit of op de kaft aan de zijkanten.Voor vb marvel zetten ze bepaalde titels op de zijflappen als reclame die relevant zijn met de titel die in de trade zit. Vb cable trade maakt reclame over X-force 1,2,3 tps omdat in een tp een deel x-force . ik weet niet hoe dat zit met andere firmas qua flaps en info...

Singles houdt ook wel de spanning bij voor wat er komt voor de volgende maand. De 'Tocontinued' is zo als een cliffhanger in Battlestar Galactica of andere reeks. Je zit te wachten op de tip van je stoel tot het volgende nummer. Dat heb je niet met trades. Daar zijn ze gebundeld . Nadeel is mis je een single moet je opzoek , moet je de 'got it got it got it' gaan doen in de bakken (Hoe mis je een single ? je winkel heeft hem niet meer, Marvel/Diamond comics moet reprinten etc en je moet langer wachten, zie Siege titels. Final Crisis had dit veel voor dat je langer moest wachten op volgende vervolg. Daar duurde de volgende issue geen een maand maar meerdere maanden.Civil war heeft hetzelfde meegemaakt)

ps browsen in bakken doe ik niet graag en doe ik alleen maar als ik niet anders kan. Het is vree ambetant voor de rug.Bakken uit de rek pakken & op de grond zetten &gebukt over de bakken staan is pijnlijk voor mij.Vooral als je daarna niets vind :(

Soulless
14 juni 2010, 12:22
Iemand nog recentelijk naar de pele mele in brussel stad gegaan?

Hebben ze daar ook US Marvel comics? Of iets dat echt de moeite is :)

pablozelf
14 juni 2010, 15:42
In de Pele Mele was ik een drietal weken geleden. Er liggen weer niet zoveel US comics meer. Je moet een beetje geluk hebben als je daarheen gaat.
Maar misschien dat het ondertussen weer allemaal aangevuld is. No way to tell, but to go there.

VictorVonDoom
14 juni 2010, 17:07
in de horse-serie in de zuidlaan hadden ze ook een reeks usa comics maar nu hebben ze hun winkel aangepast ; ze hadden mij verteld dat ze ze gingen plaatsen. Morgen ga ik langs om proberen wat boeken tweedehands te verkopen dan zie ik het..misschien in de maand die verstreken is , zijn de comics geplaatst (zellde straat als de utopia )

evan
14 juni 2010, 17:16
in de horse-serie in de zuidlaan hadden ze ook een reeks usa comics maar nu hebben ze hun winkel aangepast ; ze hadden mij verteld dat ze ze gingen plaatsen. Morgen ga ik langs om proberen wat boeken tweedehands te verkopen dan zie ik het..misschien in de maand die verstreken is , zijn de comics geplaatst (zellde straat als de utopia )Welke winkel is zowat de beste in brussel ?

VictorVonDoom
14 juni 2010, 17:19
Utopia ftw voor trades. Singles kan je altijd bestellen. Niet veel singles in de bakken. Ga binnenkort gaan mekanixen en misschien hebben die iets uitgebreider ouder assortiment.Ik zoek wat oude dingen.

Heb niet veel ervaring met de Pele mele qua comics.Ga daar alleen voor retro games of goedkope nieuwe games

Horse serie heb ik een paar keer bezocht, heb niet veel ervaring. Ze hebben vanalles tot cd's , DvDs, kunstboeken, kunstcollecties etc

Geen ervaring met de andere BiBlopolissen in de zuidstraat en de slegte.

evan
14 juni 2010, 17:25
Waarvoor ? Singles, tweedehands ?

Singels

VictorVonDoom
14 juni 2010, 17:30
zie mijn uitgewerkte text boven...Je hebt ook nog de Forbidden zone. Niet veel ervaring daar niet meer.Vroeger geweten dat ze veel meer (oude) singels hadden in bakken dan Utopia

evan
14 juni 2010, 17:35
zie mijn uitgewerkte text boven...Je hebt ook nog de Forbidden zone. Niet veel ervaring daar niet meer.Vroeger geweten dat ze veel meer (oude) singels hadden in bakken dan UtopiaDankje voor hulp denk dat ik gewoon trein ga nemen naar noord en dan naar Utopia !

VictorVonDoom
14 juni 2010, 17:47
Beter naar het zuid , en de metro naar de beurs is er vlak dichtbij , veel korter

evan
14 juni 2010, 18:53
Beter naar het zuid , en de metro naar de beurs is er vlak dichtbij , veel korter

Ah :) Maar weet mijn weg beter via Noord omdat ik er dichtbij men weekendwerk heb :)

VictorVonDoom
15 juni 2010, 00:37
ja maar de weg is wel serieus lang , maar je kan een metro van aan de rogerplein pakken tot aan de beurs als je niet veel wilt lopen.

evan
15 juni 2010, 13:07
ja maar de weg is wel serieus lang , maar je kan een metro van aan de rogerplein pakken tot aan de beurs als je niet veel wilt lopen.hum zal dat dan wel nog zien ander zaag ik gewoon effe bij men zus dat zij met mij naar brussel wilt :D

pablozelf
15 juni 2010, 13:13
Forbidden ZOne heeft met gemak veel meer oude floppies liggen. Maar die hebben dan weer prijzen die ik vaak niet wil betalen. Als een comic niet meteen een collector's item is, mag die van mij best in de eurobakken verdwijnen. En dat is in de Forbidden Zone allesbehlave het geval.
Utopia heeft beduidend minder oude floppies, maar dan wel een pak goedkoper.

Ik zou in de Utopia ook niet meteen proberen om floppies te bestellen. Tenzij je natuurlijk bereid bent om een maand of langer te wachten in onzekerheid. Internet is dan echt wel je beste vriend.

evan
15 juni 2010, 13:41
Ben geen verzamelaar ofzo (nog niet) ga binnen een paar dagen men eerste comic krijgen dus veel maakt het niet uit of ze nu 10 of 20 jaar oud zijn :)
Hebben ze veel bundels in utopia zou graag die van hitman kopen

pablozelf
15 juni 2010, 15:20
Hitman, denk ik niet dat ze in stock hebben. Er zijn daar meer Marvel lezers dan DC lezers. En dat weerspiegeld zich ook wel wat in de bundels die ze in stock hebben.
Daartegenover staat wel dat Hitman recent opnieuw uitgegeven is en dus makkelijk nabesteld kan worden. En Hitman is dat echt wel waard. Eén van mijn onweerlegbare favorieten ooit.

evan
15 juni 2010, 17:41
Hitman, denk ik niet dat ze in stock hebben. Er zijn daar meer Marvel lezers dan DC lezers. En dat weerspiegeld zich ook wel wat in de bundels die ze in stock hebben.
Daartegenover staat wel dat Hitman recent opnieuw uitgegeven is en dus makkelijk nabesteld kan worden. En Hitman is dat echt wel waard. Eén van mijn onweerlegbare favorieten ooit.

Ja heb de afl. op Wango tango gezien daarmee :D
Anders bestel ik wel via Sodacomics

evan
16 juni 2010, 11:22
Haha eindelijk is men comic er :)

pablozelf
16 juni 2010, 13:15
Ja heb de afl. op Wango tango gezien daarmee

:)

nagi
16 juni 2010, 13:19
Ja heb de afl. op Wango tango gezien daarmee :D
Anders bestel ik wel via Sodacomics

of bookdepository ;)

Mana
16 juni 2010, 13:35
Mailtje gehad van Betty Boop. Webshop zo goed als bijna kompleet online en naamsverandering wegens copyright klachten op Betty Boop.
Nieuwe naam World's End. Spread the word!

VictorVonDoom
17 juni 2010, 14:17
heb nu eindelijk ook een paypal rekening , gaat soda comics ook met paypal .Ga voortaan mijn online gaming hiermee betalen

nagi
17 juni 2010, 15:56
heb nu eindelijk ook een paypal rekening , gaat soda comics ook met paypal .Ga voortaan mijn online gaming hiermee betalen
ik denk het wel, maar volgens mij is bookdepository goedkoper dan sodacomics?

evan
17 juni 2010, 17:07
ik denk het wel, maar volgens mij is bookdepository goedkoper dan sodacomics?
Verschilt een beetje van comic tt comic

evan
17 juni 2010, 17:20
moet je voor bookdepository visa of Mc hebben ? of kan je gewoon storte ?

ironhorn
17 juni 2010, 18:35
dat kan je er gebruiken, maar als je via paypal betaald heb je dat niet nodig. Je kan via je bankrekening geld storten op je paypal rekening (dit duurt wel 3 dagen voor het erop staat)

evan
17 juni 2010, 19:39
dat kan je er gebruiken, maar als je via paypal betaald heb je dat niet nodig. Je kan via je bankrekening geld storten op je paypal rekening (dit duurt wel 3 dagen voor het erop staat)

Aha danku maar ik ga het gewoon bij cheapcomics of sodac.. houden :)

PuddlePirate
19 juni 2010, 23:55
Mijn eerste bestelling bij Archonia is prima verlopen. Netjes afgeleverd pakket. Zie in "Mijn laatste aankopen" thread voor dewelke. Ik heb de volgende issues van die reeksen ook maar direct in preorder gezet bij hun. Ik vond het inderdaad wel vreemd dat ik geen mailtje kreeg toen de comics uitkwamen, zoals ironhorn reeds zei. Maar ja, ik keek toch dagelijks naar de status van men bestelling omdat ik vol ongeduld zat te wachten. :D

VictorVonDoom
20 juni 2010, 11:20

goed om te weten, bij paypal zelf zeggen ze dat 3-4 dagen is. .Ik heb de transfer per telefoon. Kassa jufrouw gaf mij het nummer van de bank omdat ik het nummer verkeert had gelezen thuis . 'Je mag bellen ipv terug te komen' Toen zag ik dat er een code moest meegegeven worden. Ik geef die code op maar nu weet ik niet of de juffrouw aan de telefoon de code in hoofdletters op, de commentaarbox heeft gezet

Als je een overschrijving van je zichtrekening op de paypall rekening doet wordt die rekening toch niet gelinked aan de paypall account dat wil ik vermijden

white-hat
20 juni 2010, 12:18
neen hoor,
ik link men MC aan men paypal en stort regelmatig centjes op men paypal rekening. En wanneer ik iets betaal met paypal word eerst men saldo die ik gestort heb gebruikt, als ik dat overschrijd gaat het extra bedrag van men MC.

VictorVonDoom
20 juni 2010, 13:52
hmm..zo word toch uw rekening gebruikt...;(

white-hat
20 juni 2010, 16:24
hmm..zo word toch uw rekening gebruikt...;(

euhh, nee

enkel wat je stort op u paypal-rekening kan je uitgeven,
maar als je er een kredietkaart aan koppelt(aan u pay-pal rekening) word deze pas gecharged nadat het gestorte bedrag ontoereikend is.

Malkavian
20 juni 2010, 17:58
Ik stort geen geld meer op mijn paypal. Deze is direct gelinked aan mijn VISA. Dus paypal is voor mij snelste manier van VISA betalen voor mij.
Kheb eens 1 keer problemen gehad met paypal. Nen Chinees had mijn account gekraakt en voor 70€ aan Skype belwaarde gekocht. Heb al het geld terug gekregen van paypal. Dus ben tevreden overbhet systeem.

VictorVonDoom
20 juni 2010, 19:34
zal wel zien hoe het marcheert, de eerste keer dat ik werk met dit soort systeem.Zoek een oplossing behalve Visa

memorexxx
24 juni 2010, 13:17
Vraagje aan de mensen die regelmatig in de mekanik komen: zijn er daar TP's of single issues van zenescope entertainment te verkrijgen? Anders ga ik straks na m'n werk effe passeren denk ik :p

pablozelf
24 juni 2010, 13:24
SIngles hebben ze zeker een paar. En als ik me goed herinner ligt er ook wel wat van Grimm Fairytales en de Alice trilogie. Verder is me niet meteen meer opgevallen, maar ik heb er ook niet speciaal op gelet.

VictorVonDoom
24 juni 2010, 21:24
Mijn ogen gingen open, zoveel tp's lol..moet nog eens langs gaan , waarschijnlijk binnen een paar maand

evan
24 juni 2010, 21:32
Mijn ogen gingen open, zoveel tp's lol..moet nog eens langs gaan , waarschijnlijk binnen een paar maand

Waar ben je geweest ?

Lav
24 juni 2010, 22:16
Is er veel dat Utopia heeft dat Mekanik niet heeft? Ga volgende week naar Brussel en vraag me af of het de moeite zou zijn om daar ook binnen te springen

VictorVonDoom
24 juni 2010, 22:55
had het over de mekanix, utopia is kleiner dan de mekanix.Maar ze hebben meer issues.Ze hebben meer vanalles ...

Lav
24 juni 2010, 22:58
je bedoelt dat Utopia meer losse issues heeft en mekanic meer TP's?

Malkavian
24 juni 2010, 23:48
Nog niet in Utopia geweest maar kheb al veel comic shops bezocht. En mekanik heeft een vrij groot aanbod aan comics. Waar de meeste overkijken is dat er onder de boxen met de meer populaire en recente comics, op de grond ook nog eens comics staan. Vooral dan met oudere comics.
En de muur vol trades van boven tot onder is ook vrij uniek.

VictorVonDoom
25 juni 2010, 15:15
Utopia heeft weinig tps en weinig losse issues, het is en blijft een kleine winkel. Je moet veel bestellen. In Mekanix kon ik mijn ogen niet geloven, zo veel ipv wat ik normaal zie in Utopia. De bakken van issues liggen vol in de mekanix. Heel veel oude. Bij Utopia wordt de meeste ruimte van de winkel gevuld door statues, stuff van starwars en franstalig comics. Dat heb je dan niet in de Mekanix. Voor wie op zoek gaat naar oude magic reeksen raad ik ook de mekanix aan. Volgende keer ga ik zeker die ook nog aanvullen (voor mijn verzameling)

Maar ik ben toch liever gesteld met de utopia, het is knus en gezellig, je wordt niet overdonderd door zoveel dingen die je wilt kopen. Voor mij was de mekanix een orgie voor het oog. En voor mij is de mekanix ook weer een 1 uur rijden met de trein en van halle tot brussel is het amper 8 min...

Mr.Pee
25 juni 2010, 15:47
Victor, 't is MekaniK :D
Elke keer alsk daar voorbij kom spring ik even binnen (en das toch al meestal 1 keer in de week...)
(mijn kot is aan de ossemarkt vlakbij, das nie goed voor de portemonnee!)

Arades
25 juni 2010, 18:22
En voor mij is de mekanix ook weer een 1 uur rijden met de trein en van halle tot brussel is het amper 8 min...

Een uur is nu toch niet zo lang?

De mekanik is toch veruit de beste, al wil ik de Utopia en Betty Boop ook wel is bezoeken. In Engeland ben ik ook verschillende comicshops gaan bezoeken met als hoogtepunt het 3 uur zoeken naar 30th Century Comics :D Maar man man, wat was dat de moeite toen ik eraan kwam. Heb me toen verschrikkelijk moeten inhouden :D

VictorVonDoom
25 juni 2010, 21:06
had hetzelfde gevoel toen ik al die rekken zag in de mekanik.Eerst heb ik mij uitgeslooft om iets uit mijn retrolijst te vinden bij de issues en daar vond ik niets tussen. Of de dozen zaten te ver onderin of er zat niets in of iets wat ik wilde maar niet compleet was.Dan maar trades genomen.wel iets retro gevonden van DC iets wat ik iedereen aanraad en dat trouwens herdrukt is (History of DC universe)

In de Utopia ben ik rap rond (hang af wie er voor mij is bij hasan, want als die begint met een klant die hij heel graag mag , dan slaat die tilt en moet iedereen wachten, ik moest bijna een halfuur wachten omdat meneer bezig was, dat was de vorige keer). Meestal doe ik stapel die opzij ligt, kijk ik wat uit is van trades en zoek ik nog iets extras.

Maar goed dat ik de mekanik nu ken, heb de winkel meteen van ver gezien met de spiderman tegen de winkelmuur vastgeplakt...ma heeft zelfs ook paar kaarten gekocht (ben niet alleen geweest moesten nog een bezoekje brengen aan paleis aan de meir)

white-hat
26 juni 2010, 00:28
vandaag toevallig naar gent geweest, en toch maar eens bij BettyBoop binnen gesprongen. Zéér mooi groot aanbod aan singles & trades. Nogal een geluk dat die winkel niet naast mijn deur is. Enfin ik ben als izegemnaar(regio roeselare) niet veel gewend alvast. Ik ben alvast van plan om maandelijks een bezoekje te brengen aan BB.
Ook vriendelijke meneer achter de kassa.

chromium
26 juni 2010, 00:36
vandaag toevallig naar gent geweest, en toch maar eens bij BettyBoop binnen gesprongen. Zéér mooi groot aanbod aan singles & trades. Nogal een geluk dat die winkel niet naast mijn deur is. Enfin ik ben als izegemnaar(regio roeselare) niet veel gewend alvast. Ik ben alvast van plan om maandelijks een bezoekje te brengen aan BB.
Ook vriendelijke meneer achter de kassa.

Toen ik nog moderne comics kocht ging ik ook elke maand naar Betty Boop...
Inderdaad zeer fijne winkel en eigenaar Peter is een echte comic fan.
Vraag je 10% kaart, maakt het winkelen nog leuker.
Elk jaar staat Peter oo FACTS met een groot deel van de oudere stock aan sterk verminderde prijzen en dan is er een directe korting van 10% op alles die nog in de winkel ligt (met een bon die je van hem op FACTS krijgt)

In Roeselare ging ik wekelijks ook naar Willy's Wereld...maar die prijzen werden toch absurd hoog na een tijdje

white-hat
26 juni 2010, 00:53
ja die heeft mij direct in de computer gestoken voor die 10%. Ben er niet zolang geweest, tvrouwke stond weeral te blazen en zuchten. Ik ga zeker snel terug met meer tijd.

Ik ging ook regelmatig naar willie's( nog niet geweest sinds ze verhuisd zijn) en daar kosten ze idd een bom geld 2,99USD word 3,99€ bij willie. Wel mooi zaakje gedaan tijdens hun uitverkoop 100 comics voor 50€.

chromium
26 juni 2010, 00:55
Ben vandaag even vlug binnen geweest in de nieuwe WW winkel... mooiere ligging.

TCmatic
26 juni 2010, 08:28
ja die heeft mij direct in de computer gestoken voor die 10%. Ben er niet zolang geweest, tvrouwke stond weeral te blazen en zuchten. Ik ga zeker snel terug met meer tijd.

Don't you just hate it when that happens?

VictorVonDoom
26 juni 2010, 21:05
WW ken ik niet

white-hat
27 juni 2010, 01:22
WW ken ik niet

die doet eigenlijk meer strips dan comics, de comics zijn er belachelijk duur en bijna niks word deftig opgevolgd.
Zijn aanbod aan strips is wel in orde.

Malkavian
27 juni 2010, 01:50
2,99USD word 3,99€ bij willie.

WTF das bijna een verdubbeling van de prijs :wtf:

chromium
27 juni 2010, 09:36
WTF das bijna een verdubbeling van de prijs :wtf:

Ik was er gisteren omdat het koopjesdagen zijn en mijn zoon wat strips wou. Wat met de eigenaar gepraat en hij vertelde mij dat op sommige strips ze maar 20% winst hadden "maar gelukkig kunnen we meer pakken op comics" voegde hij er nog aan toe....zal wel met zulke prijzen.
Hele vriendelijke man hoor...en een goed stripaanbod maar niet aan te raden voor comics.

VictorVonDoom
27 juni 2010, 16:20
Maar comics worden nu duurder door de verandering van de dollar

ArminiuS
28 juni 2010, 13:38
Vandaag mijn exemplaar van Locke and Key volume 2 aangekregen en is serieus beschadigd. Iemand al ervaring met de service van The BookDepository omtrent zulke gevallen? Nemen zij dit terug en zenden zij een nieuwe of gaan zij dit op de postbode steken wat ik zeer aanneembaar zou vinden.

nagi
28 juni 2010, 14:44
de dollar staat toch lager dan de euro?

Lav
28 juni 2010, 14:46
eep, is dat vaak dat er beschadigde boeken aankomen van bookdepository? Heb er net een online bestelling gedaan :p

nagi
28 juni 2010, 14:50
m'n beste vriend zijn lief besteld er regelmatig en heeft nog nooit zoiets meegemaakt ;)

TCmatic
28 juni 2010, 15:18
Heb daar al een 50-tal bestellingen gedaan en verleden week de eerste keer iets beschadigd toegekregen (geplooide spine bij tpb). Voor de prijs die ze aanbieden neem ik dat risico er wel bij.

ArminiuS
28 juni 2010, 17:05
Neen het is mij ook nog nooit overkomen maar het werd verzonden in een gewone standaar enveloppe....hetgeen ik vreemd vond. Ze bieden mij 30% korting op de titel.

VictorVonDoom
28 juni 2010, 17:08
Bij utopia werd plots de prijs aangepast aan de dollar

ArminiuS
28 juni 2010, 17:18
Neen het is mij ook nog nooit overkomen maar het werd verzonden in een gewone standaar enveloppe....hetgeen ik vreemd vond. Ze bieden mij 30% korting op de titel.

Zouden jullie dit aanvaarden? Ik denk nu niet dat ze het terug willen....ik zou dan 5 euro terug krijgen...

Lav
28 juni 2010, 17:19
goh, hangt er ook een beetje van af van hoe beschadigt dat die is. Heb je er een foto van?

nagi
28 juni 2010, 17:28

dat is naar mijn weten altijd al zo geweest bij mekanik: 1$ = 1€
wat de wisselkoers ook is

ArminiuS
28 juni 2010, 17:50
http://img526.imageshack.us/img52
Imageshack - dsc0079o.jpg (http://img143.imageshack.us/i/dsc0079o.jpg/)
Imageshack - dsc0081ag.jpg (http://img716.imageshack.us/i/dsc0081ag.jpg/)

Dit zijn enkele foto's...

memorexxx
28 juni 2010, 17:50
dat is naar mijn weten altijd al zo geweest bij mekanik: 1$ = 1€
wat de wisselkoers ook is

jep heb het effe nagekeken :p, alle comics die ik daar heb gekocht zaterdag waren idd aan 1$ = 1€...

http://img526.imageshack.us/img52
Imageshack - dsc0079o.jpg (http://img143.imageshack.us/i/dsc0079o.jpg/)
Imageshack - dsc0081ag.jpg (http://img716.imageshack.us/i/dsc0081ag.jpg/)

Dit zijn enkele foto's...

Damn, das wel redelijk hard beschadigd... Ik zou toch eens proberen om foto's naar the book depository zelf te sturen, maar zij zullen wsl zeggen dat het door de post komt en dat dat niet hun schuld is... Sucks

nagi
28 juni 2010, 17:56
jep heb het effe nagekeken :p, alle comics die ik daar heb gekocht zaterdag waren idd aan 1$ = 1€...
daarmee dat'k er eigenlijk niet veel koop tenzij ik echt iets wil (single issue bv)

memorexxx
28 juni 2010, 17:59
daarmee dat'k er eigenlijk niet veel koop tenzij ik echt iets wil (single issue bv)

Tgoh, ik koop er ook niet veel, ga er meestal eens langs als ik wat nieuwe reeksen wil proberen, kan ik er eens in bladeren om te zien of de tekenstijl me aan staat... Maar op zich vind ik die prijs wel nog meevallen (zeker met de huidige wisselkoers)...Maarja online is en blijft goedkoper...

Ohja, kvond wel dat ze in de mekanik deze keer weinig leuke comics statues hadden staan, dacht dat er vroeger meer stonden... :sad:

ArminiuS
28 juni 2010, 18:20

Damn, das wel redelijk hard beschadigd... Ik zou toch eens proberen om foto's naar the book depository zelf te sturen, maar zij zullen wsl zeggen dat het door de post komt en dat dat niet hun schuld is... Sucks

Het zal idd door de post zijn want zoiets verstuur je niet in die conditie. Het kan natuurlijk geplet geweest zijn tussen andere items op het vliegtuig. Maar ik heb hem in ieder geval de foto's ook doorgestuurd en gevraagd hoe ik een eventuele korting krijg ( discount of terugstorten)

VictorVonDoom
28 juni 2010, 18:39
ik had moeten vragen wat hij had veranderd of hij de prijs verlaagt of verhoogd had: hij zei dat de prijs van de dollar veranderd was en pakte zijn rekenmachine en begon te rekenen, ikhad zoals normaal 100 euro, dus ik weet niet hoeveel ik ervoor had. Dat is dan voor de volgende keer (20 juli ga ik weer naar utopia)

ik koop meestal trades , daar zit het verschil met de dollar misschien hoger/lager.1 euro voor een comic vind ik laag , misschien was het een oude , meeste nieuwe zijn 3-4 euro

ugh
28 juni 2010, 19:58
Ik zou toch nog wat mails sturen en zie dat ze geen ander opsturen armenius. Ik heb al een 100tal dingen besteld van bookdepository en nog letterlijk geen enkel beschadigd item. Maar ze verzenden het idd wel in een gewone enveloppe, soms in een kartonnen enveloppe.

Ze hebben normaal wel een goede support, dus ik denk wel dat ge een tegemoetkoming zult krijgen.

Darius Craven
28 juni 2010, 22:41
Even een vraagje, binnenkort ga ik een weekje in Londen zitten en ik vroeg me af of iemand hier me bepaalde comicwinkels kan aanraden in hartje Londen :)

TCmatic
28 juni 2010, 22:44
Forbidden planet bij covent garden.
And bring lots of cash...

ArminiuS
28 juni 2010, 23:09
Ik zou toch nog wat mails sturen en zie dat ze geen ander opsturen armenius. Ik heb al een 100tal dingen besteld van bookdepository en nog letterlijk geen enkel beschadigd item. Maar ze verzenden het idd wel in een gewone enveloppe, soms in een kartonnen enveloppe.

Ze hebben normaal wel een goede support, dus ik denk wel dat ge een tegemoetkoming zult krijgen.

Ik heb ze reeds gecontacteerd en 2 verschillende mensen bieden me een refund aan van 30% Ik zal er genoegen met nemen vermits ik echt denk dat het lousy handling is van shipment crew. Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik iets aankrijg dat niet in orde is. Laten we zeggen ik heb nog steeds vertrouwen in hun.

evan
30 juni 2010, 14:29
Ben net terug van Utopia was wel wat teleugesteld =s Had het zowat iets groter verwacht :)
Maar de Service was wel heel goed de eigenaar denk ik haalde zijn beste nederlands boven om me verder te helpen :) vind wel dat er heel weinig Engels aanbod is Tegen over het Franse aanbod .

VictorVonDoom
30 juni 2010, 18:00
Utopia is redelijk klein en de plaats om comics te zetten is ook klein dus neem dat en neem dat meeste stuff in het frans is (60%) ja dan kan je wel teleurgesteld zijn.Maar ze hebben wel engelse stuff, een beetje zoeken of bestellen...ik vind toch altijd mijn goesting in de engelse stuff

probeer anders de Forbidden zone eens. Misschien hebben ze daar meer engelse comics maar ik twijfel of ze daar meer trades hebben. Zorg dat je een afspraak heb op een bepaalde dag anders geraak je zelfs niet bij de comics

evan
30 juni 2010, 18:28
Utopia is redelijk klein en de plaats om comics te zetten is ook klein dus neem dat en neem dat meeste stuff in het frans is (60%) ja dan kan je wel teleurgesteld zijn.Maar ze hebben wel engelse stuff, een beetje zoeken of bestellen...ik vind toch altijd mijn goesting in de engelse stuff

probeer anders de Forbidden zone eens. Misschien hebben ze daar meer engelse comics maar ik twijfel of ze daar meer trades hebben. Zorg dat je een afspraak heb op een bepaalde dag anders geraak je zelfs niet bij de comics
Bwa in utopia heb ik al wat leuks gevonde :) en ga het voortaan met internet doen want heb eens vergeleken met te new avangers Vol2 op cheapcomics staat hij voor 8 in utopia heb ik 15 ofzo iets betaald

mig el pig
30 juni 2010, 18:34

yep, heb al eens een bestelling volledig gratis gehad vanwege een foutje van hun.

VictorVonDoom
30 juni 2010, 21:24
Bwa in utopia heb ik al wat leuks gevonde :) en ga het voortaan met internet doen want heb eens vergeleken met te new avangers Vol2 op cheapcomics staat hij voor 8 in utopia heb ik 15 ofzo iets betaald

maar je kan geen comics doorbladeren :(

evan
30 juni 2010, 21:59

Ja das wel stom =s

VictorVonDoom
1 juli 2010, 11:05
Dan kan je iets kopen wat je echt niet graag leest of de artwork niet echt te apprecieren valt. (je kan ook altijd preview pagines op ign bekijken)ik zal pas iets online kopen waar ik zeker van ben of wat niet meer te krijgen is in 'officiele" kanalen (shops, etc)
maar meestal verschijnt er wel ergens een reprint

Darius Craven
6 juli 2010, 20:55

Meestal ga ik bladeren in de winkel, en dan online bestellen. Tenzij ik echt niet kan wachten :D

VictorVonDoom
7 juli 2010, 01:14
vraagje nu ik zoek al een hele tijd een paar winkels in brussel : een die achter de waterloose steenweg ligt (aan de rue de bascule) en een die aan de place madou lag ..de tweede was een grote tweede handszaak.

ArminiuS
19 augustus 2010, 16:17
Laatst was hier een website gepost waar je vanalles kon kopen ivm comics...toys, t-shirts, bags, belt buckles etc....weet er iemand nog welke site dit was? Hij was zeer uitgebreid.

ugh
19 augustus 2010, 19:14
Waarschijnlijk is het deze niet, maar die heb ik nog in mijn bookmarks staan, de rest ken ik ook niet meer vanbuiten

SuperHeroStuff.com has more Superhero T-Shirts & Merchandise than any other site on the web. (http://www.superherostuff.com/)

kil911ler
19 augustus 2010, 19:28
Brrr, kan niemeer te lang wachten... kga morgen na mn examens es langs de Betty Boop, kwil gewoon zien wat ze hebben :D

En mss... dak al een eerste aankoop ga doen... ja, ben stout... herexamens zijn nog bezig, but... it's too strong :'(

ArminiuS
20 augustus 2010, 00:52
Waarschijnlijk is het deze niet, maar die heb ik nog in mijn bookmarks staan, de rest ken ik ook niet meer vanbuiten

SuperHeroStuff.com has more Superhero T-Shirts & Merchandise than any other site on the web. (http://www.superherostuff.com/)

Toch wel! Merci kerel, maar ook nog eentje met bags zoek ik :)

ugh
20 augustus 2010, 00:57
comic bags & boards?
Die vind je op cheapcomics. en ook nog op BAGS :: ULTRA-PRO :: SODACOMICS.BE (http://www.sodacomics.be/shop/home.php?cat=14753)

PuddlePirate
20 augustus 2010, 10:55
Bij Archonia hebben ze bags van "Comic Defense System (http://www.archonia.com/comicshop/en/figures-and-merchandise/browse/supplies-comic/)" en ook van Comicare.

kil911ler
20 augustus 2010, 13:31
Net van de Betty Boop. Zalige plaats zeg, voelde me direct thuis :p

Ma prolly ook omdak vroeger nog Warhammer en War Machines en toen ook veel boardgames speelde :p

Denk wel dak in de toekomst daar af en toe es ga binnenspringen :D

ArminiuS
20 augustus 2010, 16:21
comic bags & boards?
Die vind je op cheapcomics. en ook nog op BAGS :: ULTRA-PRO :: SODACOMICS.BE (http://www.sodacomics.be/shop/home.php?cat=14753)
Neen een tas, zoals een schoudertas etc...

VictorVonDoom
20 augustus 2010, 16:56
gisteren nog in wonderland, hasselt geweest : niet veel soeps qua comics alleen maar strips

PuddlePirate
20 augustus 2010, 18:43
gisteren nog in wonderland, hasselt geweest : niet veel soeps qua comics alleen maar strips

Nee, inderdaad. Hij is gestopt met comics in de winkel. Je kan eventueel wel nog bestellen, maar zelf stockt hij ze niet meer. Er was te weinig interesse voor.

Lav
2 september 2010, 11:57
Weet er toevallig iemand ongeveer hoe lang iets ongeveer duurt om van Archonia binnen te komen als het in stock is en hoe lang het duurt om terug aan te vullen als het out of stock is?

Malkavian
2 september 2010, 12:04
Weet er toevallig iemand ongeveer hoe lang iets ongeveer duurt om van Archonia binnen te komen als het in stock is en hoe lang het duurt om terug aan te vullen als het out of stock is?

Staat er naast.
48u als het in stock is
1-2 weken als het out of stock is

VictorVonDoom
2 september 2010, 12:05
hangen die ook niet af van diamondcomics ?
als er een reprint staat in de previews zal het wel 'available' zijn voor hen , ik weet niets van die online winkels

Lav
2 september 2010, 12:07
Staat er naast.
48u als het in stock is
1-2 weken als het out of stock is

oh whoops, thanks >.<

PuddlePirate
2 september 2010, 12:40

Als het in stock is, verzenden ze normaal op de dag dat je betaling binnenkomt, of ten laatste de dag nadien. Binnen België, heb je dan meestal je pakket de volgende dag bij je thuis, hooguit 2 dagen.
Maar dus als je 's voormiddags in stock stuff besteld, en direct betaald via bancontact of paypal ofzo, is de kans groot dat je de dag nadien je comics reeds hebt.

Out of stock is een heel ander verhaal. Ik heb hun een mailtje gestuurd hierover, en het antwoord kwam hier op neer.

1) In het geval dat hun leverancier in Amerika het artikel op voorraad heeft
a) Op donderdag worden de wekelijkse leveringen ginds afgesloten. Dus alles wat besteld is door Archonia bij Diamond Comics voor donderdag, wordt normaal gezien de volgende week geleverd.
b) Alles wat na donderdag bijbesteld wordt, moet dus wachten op de afsluiting van de eerstvolgende donderdag en dan wordt het de week daarop geleverd bij Archonia.

2) Indien het niet op voorraad is in Amerika, kan het erg lang duren. Dan zijn de comics out of print of aan't wachten op een nieuwe print-run. Dus dan moeten ze in Amerika eerst afwachten tot de uitgever een herdruk levert en pas dan kunnen ze't opsturen naar België.

Ik vind het alleen jammer dat je als koper, zelf op voorhand niet kunt zien als het in Amerika op voorraad is of niet. Dat is dus gewoon afwachten, of er zelf achter gaan horen bij Archonia.

Dark Hellspawn
2 september 2010, 14:21

En hoe is het daar gesteld met de gewone strips ? Groot/klein assortiment ? Vooral Sus & Wis of ook de kwalitatievere reeksen ?
Altijd leuk om eens nieuwe winkels te ontdekken, als ik ooit nog eens in Hasselt kom weet ik dan meteen waar te passeren.

Malkavian
2 september 2010, 14:26
Ik vind het alleen jammer dat je als koper, zelf op voorhand niet kunt zien als het in Amerika op voorraad is of niet. Dat is dus gewoon afwachten, of er zelf achter gaan horen bij Archonia.

the dudes van Archonia zeiden me dat ze daar aant werken zijn. Dat er onderscheid bestaat tussen Out of Stock & Nog leverbaar op aanvraag

Soeverein
2 september 2010, 23:45
En hoe is het daar gesteld met de gewone strips ? Groot/klein assortiment ? Vooral Sus & Wis of ook de kwalitatievere reeksen ?
Altijd leuk om eens nieuwe winkels te ontdekken, als ik ooit nog eens in Hasselt kom weet ik dan meteen waar te passeren.

Mijn vader haalt daar zijn nieuwe strips en dat zijn tegenwoordig vooral de kwalitatievere reeksen die hij koopt, dus vermoed dat het wel meevalt.

VictorVonDoom
3 september 2010, 12:44
ja ze hebben redelijk veel kwaliteit strips en ook het betere werk . Ook massief stock aan oude strips tweedehands. Maar hij is wel van mijn lijst geschrapt om te controlleren voor heel oude comics. Als je graag bart simsons die heeft massief in stock :p

dewillems
14 september 2010, 18:13
Heb je in de mekanik strip eigenlijk een groot aanbod single issues ?

Malkavian
14 september 2010, 18:22
Heb je in de mekanik strip eigenlijk een groot aanbod single issues ?
Ik denk dat je daar een van het meest uitgebreide aanbod hebt in België.

VictorVonDoom
14 september 2010, 21:57
behalve voor oude heb ik nog niet echt een gevonden. Heb wel wat gekeken maar wel geen stuf ouder dan 2 jaar

Malkavian
14 september 2010, 22:44
behalve voor oude heb ik nog niet echt een gevonden. Heb wel wat gekeken maar wel geen stuf ouder dan 2 jaar

Toch wel maar niet alle reeksen.
Ouder dan 2 jaar wordt overal in Belgie moeilijk.

999ghosts
15 september 2010, 16:26
Toch wel maar niet alle reeksen.
Ouder dan 2 jaar wordt overal in Belgie moeilijk.

Voor oudere comics kan je best hier eens kijken My Comic Shop (http://www.mycomicshop.com/?AffID=624932P02)

Schappelijke prijzen en ook de verzending naar België valt goed mee. Is natuurlijk enkel goed als je een deel comics zoekt omdat porto natuurlijk duur blijft als je maar enkele nummertjes zoekt. Ik bestel hier mijn oude comics zelf ook.

Dark Hellspawn
17 september 2010, 09:28
Voor oudere comics kan je best hier eens kijken My Comic Shop (http://www.mycomicshop.com/?AffID=624932P02)

Schappelijke prijzen en ook de verzending naar België valt goed mee. Is natuurlijk enkel goed als je een deel comics zoekt omdat porto natuurlijk duur blijft als je maar enkele nummertjes zoekt. Ik bestel hier mijn oude comics zelf ook.

Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor verzendigskosten? Ze hebben daar idd percies een heel deel van de moeilijker te vinden comics aan een redelijk schappelijke prijs.

PinO
17 september 2010, 15:51
Wat gebeurt er met uw bestelling, als je iets bij thebookdepository bestelt en je niet thuis bent op het moment van levering? Kan je dit bij de post gaan oppikken?

chromium
17 september 2010, 15:56
Wat gebeurt er met uw bestelling, als je iets bij thebookdepository bestelt en je niet thuis bent op het moment van levering? Kan je dit bij de post gaan oppikken?

Yep, er wordt een blaadje in je bus gelaten en je kan het zelf de volgende werkdag ophalen of bellen om een nieuwe afleverpoging.

Lav
20 september 2010, 00:35
bij mij sturen ze bij bookdepository al mijn boeken apart op, of toch de meeste waardoor het niet allemaal op dezelfde dag binnen komt maar wel gewoon in de postbus past

999ghosts
22 september 2010, 13:49
Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor verzendigskosten? Ze hebben daar idd percies een heel deel van de moeilijker te vinden comics aan een redelijk schappelijke prijs.

Doe maar eens een bestelling. Voor de betaling krijg je het totaal met verzending te zien. Ik denk dat zij een deel van de verzending op hun rekening nemen. De laatste keer had ik een meer dan 40 comics gekocht en het bleef onder $20.

Wil je dan toch niet bestellen kan je het gewoon zo laten. Je krijgt het totaal te zien voor dat je op de order now knop moet drukken.

En als je er bestel gebruik dan even de link bovenaan. Dan heb ik er ook nog iets aan :D

DrNick201
22 september 2010, 19:00
Hoe zit dat met de betaling op die site, Ghost, met VISA? En hoe lang moet je ongv. wachten eer de comics in Belgie zijn?

Er staan op die site wel n hoop comics die ik nog zoek om m'n verzameling Excalibur en Alpha Flight compleet te krijgen :)

ugh
22 september 2010, 19:15
Je kan met overschrijving ook betalen op cheapcomics.
Als betaling toegekomen is zo'n 2tal dagen.
Soms eens 3 en een keer voorgehad dat het 4 dagen was.

999ghosts
24 september 2010, 16:25
Hoe zit dat met de betaling op die site, Ghost, met VISA? En hoe lang moet je ongv. wachten eer de comics in Belgie zijn?

Er staan op die site wel n hoop comics die ik nog zoek om m'n verzameling Excalibur en Alpha Flight compleet te krijgen :)

je kan betalen met credit card (Master Card, Visa, American Express, of Discover) of met PayPal. Gebruik die link in een van de vorige reacties want dan heb ik er ook iets aan :D :niceone:

dewillems
25 september 2010, 15:44
Gisteren is langsgeweest in de stripkever in mechelen.
Ze hebben een redelijk groot aanbod aan tpb's en de betere nederlands strip.
Plus ze hebben een eigen bar. Je kan dus rustig je vers aangekocht materiaal lezen en genieten van een deugdoende duvel (of in mijn geval een cola).
Er heerst een gezellig sfeertje. De eigenaar is een zeer vriendelijke mens ( ik kreeg zelf een gratis comic mee.)

_Wicked_
27 oktober 2010, 20:14
Iemand ervaring met DPD verzending? Op Archonia kan je verzending kiezen, maar de post is redelijk duur. Zit toch een redelijk verschil tussen beiden. Wat doen ze bij DPD als je niet thuis bent?

artic puncher
27 oktober 2010, 20:44
in de laatste 2 jaar bij archonia heb ik altijd men bestellingen laten verschepen door DPD en grotendeels ben ik wel tevreden over de dienst maar normaal komen ze af en moet je tekenen voor je bestelling.

maar met mijn laatste bestelling werd gewoon voor men appartement geplaatst,terwijl iedereen men pakket in principe kon meenemen voor zichzelf,wat uiteindelijk een bittere na-smaak bij me naliet.

Malkavian
27 oktober 2010, 21:35
in de laatste 2 jaar bij archonia heb ik altijd men bestellingen laten verschepen door DPD en grotendeels ben ik wel tevreden over de dienst maar normaal komen ze af en moet je tekenen voor je bestelling.

maar met mijn laatste bestelling werd gewoon voor men appartement geplaatst,terwijl iedereen men pakket in principe kon meenemen voor zichzelf,wat uiteindelijk een bittere na-smaak bij me naliet.

Dit moet je melden aan Hen, want dat is inprincipe verboden dacht ik. Je moet aftekenen, maw als ze je handtekening niet hebben kan je zeggen dat je het nooit gehad hebt. En dat is iets dat Archonia best wel kan missen.

Nyari
27 oktober 2010, 21:38
bij mij worden de bestellingen meestal aan de achterdeur gelegd, of het nu DPD, UPS, DHL of welke firma dan ook is. alleen bij de post moet ik een handtekening plaatsen kennelijk :wtf:

tot nu toe wel nog geen problemen mee gehad...

Spine
27 oktober 2010, 22:54
De DPD chauffeur is inderdaad verplicht een handtekening te bekomen, en indien niet mogelijk de volgende dag opnieuw te proberen. Na 2 pogingen, krijgen we een bericht dat er een leveringsprobleem is, en wordt ons gevraagd naar een alternatief aflever adres (bv. op't werk, bij familie, buren, ...) en/of een telefoonnummer van de bestemmeling. Na dit door te geven, wordt ofwel geprobeerd op het nieuw adres te leveren, ofwel wordt er telefonisch een afspraak gemaakt met de bestemmeling. Als ook een derde poging niet lukt, wordt het pakket teruggestuurd naar ons.

Alles is te volgen via de track-n-trace pagina van DPD, iets wat met de Post (voorlopig althans) nog niet mogelijk is.

Ze mogen in ieder geval niet zomaar het pakje ergens leggen. Dus artic, meldt dit aub even (gewoon via e-mail) over welk pakket dit precies ging, dan zorg ik dat de DPD chauffeur een waarschuwing krijgt.

VictorVonDoom
27 oktober 2010, 23:06
heb staan praten met een hollander bij cheap comics die zei dat pay pall ok was , je betaalt een platte kost van 6 euro extra voor portkosten voor elke hoeveelheid

ken iemand die zijn spullen laat leveren door ups daar moet je aftekenen (is wel warhammer)

heb zelfs magic kaarten online gekocht , twee weken later via airmail zonder handtekening in de bus (uit honk kong notabene, verste verzending die ik ooit gekregen had)

nu nog iets online bestellen van comics, heeft iemand problemen met te bestellen bij amazon ?

white-hat
27 oktober 2010, 23:59
Ik kreeg hier maandelijks DPD aan mijn deur. De pakketjes van Cheapcomics moet ik altijd aftekenen, maar mijn vriendin haar handtekening is ook wel toegelaten.

@victor: die "hollander" was waarschijnlijk chris zelf, zéér vriendelijke en hulpzame kerel.

Koen@Comics
28 oktober 2010, 12:21
Chris = de meest sympathieke verkoper, zowel op beurzen als online.

Dark Hellspawn
28 oktober 2010, 14:47
Chris = de meest sympathieke verkoper, zowel op beurzen als online.

Idd, zeer vriendelijke man, koop al een hele tijd bij cheap-comics (gemakkelijk zo'n 2 jaar denk ik) en nooit over te klagen gehad, integendeel,... Dikke aanrader.

VictorVonDoom
28 oktober 2010, 22:42
Ik kreeg hier maandelijks DPD aan mijn deur. De pakketjes van Cheapcomics moet ik altijd aftekenen, maar mijn vriendin haar handtekening is ook wel toegelaten.

@victor: die "hollander" was waarschijnlijk chris zelf, zéér vriendelijke en hulpzame kerel.

hij heeft zelfs 15euro korting gegeven op de realm of the kings hc (was 40)

vraagjes over volgende online winkels of ze paypal gebruiken :
-amazon
- bookdepository
- talesof wonder (kennen jullie die ?)

PinO
19 november 2010, 07:27
Ik heb al een tweetal bestellingen geplaatst bij The Book Depository en heb nog geen problemen meegemaakt.

Je kan nu ook een kortingsbon van 10% ontvangen, als je het e-mailadres van een of meerdere vrienden invult. Zeker de moeite gezien de reeds lage prijzen bij tbd!

Link: Spread the Christmas love... (http://www.bookdepository.com/lovex)

_Wicked_
19 november 2010, 09:04
Ik heb al een tweetal bestellingen geplaatst bij The Book Depository en heb nog geen problemen meegemaakt.

Je kan nu ook een kortingsbon van 10% ontvangen, als je het e-mailadres van een of meerdere vrienden invult. Zeker de moeite gezien de reeds lage prijzen bij tbd!

Link: Spread the Christmas love... (http://www.bookdepository.com/lovex)

Idd. Heb er begin van de week Walking dead omnibus besteld voor 35€. :applause:

Soeverein
19 november 2010, 15:01
Heb een bestelling staan bij Archonia voor een Trade die niet direct in stock was, staat bij 1 to 2 weeks before shipping. Alleen zijn we ondertussen al 4 weken verder en heb ik nog steeds niks gehoord van hun (is al wel volledig betaald). Gebeurt dit wel vaker? Nu niet dat het dringend is/was, maar zou hem graag toch nog dit jaar in mijn bezit hebben. :p

Koen@Comics
19 november 2010, 15:52
om welke bundel ging het ?

Soeverein
19 november 2010, 21:34
om welke bundel ging het ?

Grimm Fairy Tales 2

Koen@Comics
19 november 2010, 21:50
Is blijkbaar niet meer in stock bij de leverancier. Is inderdaad wel rot dat het al van je rekening is afgetrokken....

Spine
20 november 2010, 13:38
Hi Soeverein, vreemd dat je nog geen mailtje van ons ontvangen hebt. We proberen altijd om zo snel mogelijk vertragingen te melden. Ik zal nog beter mijn best moeten doen in de toekomst. Mijn excuses hiervoor. Stuur me even een mailtje op sales at archonia met je bestelcode en dan nemen we het via daar verder op.

Groeten

Lav
22 november 2010, 22:14
Weet er iemand waar ik leuke boekensteuners kan vinden? En rugzakken misschien (vind er enkel voor mensen van de lagere school)?

Soeverein
22 november 2010, 22:24
Hi Soeverein, vreemd dat je nog geen mailtje van ons ontvangen hebt. We proberen altijd om zo snel mogelijk vertragingen te melden. Ik zal nog beter mijn best moeten doen in de toekomst. Mijn excuses hiervoor. Stuur me even een mailtje op sales at archonia met je bestelcode en dan nemen we het via daar verder op.

Groeten

Heb vandaag het mailtje gehad dat de comic misschien vrijdag bij mij is, maar had nog geen tijd om er hier over te posten. Komt dus blijkbaar allemaal wel in orde :)

Spine
23 november 2010, 00:18
Yup, hij staat op de invoice. Dus normaal gezien zit hij er bij!

Mr.Pee
27 november 2010, 16:03
Iemand die iets meer weet over het comic café dat morgen opent langs de mekanik?

Cassidy
27 november 2010, 16:35
Iemand die iets meer weet over het comic café dat morgen opent langs de mekanik?

Een comic café ??? :oink:

Malkavian
27 november 2010, 17:31

GVD wie heeft er mijn idee gestolen? :sad:

artic puncher
27 november 2010, 18:01
GVD wie heeft er mijn idee gestolen? :sad:

uhm das toch niet zo orgineel malk,aangezien het gewoon het concept is van een manga cafe,maar dan met comics!

dewillems
27 november 2010, 19:31
Wa moet ik mij voorstellen bij een comic cafe?

Mr.Pee
27 november 2010, 19:52
('t is in de oude usa import) een café waar ge comics kunt kopen en een koffieke of pintje kunt drinken, maar aangezien het langs de mekanik ligt lijkt mij da straf moeste ook comics kunnen kopen...

Arades
27 november 2010, 19:57
Weet iemand een paar goei comic shops in het centrum van Parijs?

Koen@Comics
27 november 2010, 21:57
Aan de overkant van het Ile de france ( Notre Dame-eiland ) richting Sorbonne, heb je een pak winkels bijna de een naast de andere. In de Rue Dante heb je een manga, een comic en 3 grote stripwinkels bijna naast elkaar.

"Un Regard Moderne" lijkt me ook zeker en vast een aanrader om eens te bezoeken :
Fantagraphics Books - SLIDE SHOW part two (http://www.fantagraphics.com/index.php?option=com_myblog&show=SLIDE-SHOW-part-two.html&Itemid=113)

Lav
27 november 2010, 23:22
Als je naar Parijs gaat, ga dan ook zeker naar de Moebius tentoonstelling in Fondation Cartier. Allez, als je interesse hebt natuurlijk :p

chromium
28 november 2010, 00:09
Weet iemand een paar goei comic shops in het centrum van Parijs?
Quartier Latin, bijna allemaal op of rond de Boulevard Saint-Germain.

Allerbeste comic shop in Parijs, en eigenlijk de allerbeste die ik ooit al in Europa ben tegengekomen is Editions Déesse in het kleine Rue Cochin.
De eigenaar,Fred, heeft nog zo'n echte oude shop met SA en GA aan de muur, original art aan de andere kant en heel veel back issues uit de jaren '60 en '70...wat je zelfs in de Amerikaanse comic stores bijna niet meer kan vinden.

Als je naar Fred gaat, doe hem dan de groeten van chromium en vergaap je aan al het moois :niceone:

http://4.bp.blogspot.com/_Tqtf07iRi68/SiJ3yLHLsII/AAAAAAAACMU/ZQayY9ndC64/s400/IMGP2202+900.JPG

Ook een aantal "Album" & "Pulp comic book stores" op de Rue Dante net naast St. Germain.

http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/PARIJS/75312.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/PARIJS/80506.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/PARIJS/80510.jpg

Arades
28 november 2010, 13:33
Bedankt voor de tips, als ik terug ben zal ik een verslagje posten ;)

999ghosts
28 november 2010, 16:15
Quartier Latin, bijna allemaal op of rond de Boulevard Saint-Germain.

Allerbeste comic shop in Parijs, en eigenlijk de allerbeste die ik ooit al in Europa ben tegengekomen is Editions Déesse in het kleine Rue Cochin.
De eigenaar,Fred, heeft nog zo'n echte oude shop met SA en GA aan de muur, original art aan de andere kant en heel veel back issues uit de jaren '60 en '70...wat je zelfs in de Amerikaanse comic stores bijna niet meer kan vinden.

Als je naar Fred gaat, doe hem dan de groeten van chromium en vergaap je aan al het moois :niceone:

http://4.bp.blogspot.com/_Tqtf07iRi68/SiJ3yLHLsII/AAAAAAAACMU/ZQayY9ndC64/s400/IMGP2202+900.JPG

Ook een aantal "Album" & "Pulp comic book stores" op de Rue Dante net naast St. Germain.

http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/PARIJS/75312.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/PARIJS/80506.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/PARIJS/80510.jpg

Nog niet zo lang geleden was ik ook in parijs en heb er al deze shops bezocht. Editions Déesse is inderdaad iets om naar de oude comics te kijken maar het is een rommelkot waarbij er zoveel dozen en rommel boven op de comics staat dat het bijna onmogelijk is om er iets te vinden. Na 10 minuten had ik er al geen zin meer in en ben dan ook naar buiten gestapt zonder iets to kopen. Hij moet echt wat opruimen in zijn winkel zodat mijn door het grote aanbod kan kijken.

De andere winkels hebben een pak minder oude comics te bieden. Heb er enkele gevonden die ik niet kon laten liggen, maar andere liet ik wel achter omdat ze hier toch iets te duur zijn. Aan de andere kant is het natuurlijk leuk dat er enkele winkels zo dicht bij elkaar zijn.

Comic fans kunnen hier zeker enkele uren zoet zijn! veel plezier

Infernia
28 november 2010, 16:26
Ik vraag me nu wel af. Als je in Frankrijk of Duitsland comics gaat kopen. Zijn die niet quasi allemaal vertaald in hun eigen taal?

chromium
28 november 2010, 16:56
Ik vraag me nu wel af. Als je in Frankrijk of Duitsland comics gaat kopen. Zijn die niet quasi allemaal vertaald in hun eigen taal?

Hangt er vanaf als je vertaalde comics koopt of niet.

Infernia
28 november 2010, 18:43
Dat lijkt mij inderdaad logisch.

Arades
5 december 2010, 00:28
Net terug van Parijs en ben zowel op de Rue Dante geweest als op Rue Cochin. Pulp comics is een prachtshop. Alles super ordelijk en zeer goed geordend. Ook hun vitrine was schitterend met 100 figurines. Heb me sterk moeten inhouden daar, zeker toen ik de '75 years of DC comics' megaboek zag liggen. Wat een monster! Had hem wel willen meenemen maar zag het niet zitten om hem een ganse dag mee te sleuren.

Daarna zijn we naar de Edition Deesse gegaan die op een boogscheut ligt. Ik had me hier veel van voorgesteld maar groot was de teleurstelling dat het een gigantisch rommelkot was. Er stonden letterlijk overal dozen op dozen. Op de comics lag overal rotzooi, wat ik als verzamelaar toch raar vind dat je zo nonchalant kan omgaan met je passie. Het ergst van al vond ik de openstaande en niet fris ruikende vuiniszak. Ik zag het echt niet zitten om in de bakken te vliegen. Het was dan ook bijna onmogelijk want je geraakt er gewoon niet door al de crap. Ik was op zoek naar een paar comics en diegene die hij had waren prachtig maar nogal vrij duur.

Vond het eigenlijk tegenslaan. Ik denk dat daar nooit veel volk komt en ik vraag me af hoe je als winkelier kan overleven als je zo'n shop hebt. Spijtig, maar dan vond ik 30th century comics toch 1000x leuker om te vertoeven.

999ghosts
5 december 2010, 11:16
Daarna zijn we naar de Edition Deesse gegaan die op een boogscheut ligt. Ik had me hier veel van voorgesteld maar groot was de teleurstelling dat het een gigantisch rommelkot was. Er stonden letterlijk overal dozen op dozen. Op de comics lag overal rotzooi, wat ik als verzamelaar toch raar vind dat je zo nonchalant kan omgaan met je passie. Het ergst van al vond ik de openstaande en niet fris ruikende vuiniszak. Ik zag het echt niet zitten om in de bakken te vliegen. Het was dan ook bijna onmogelijk want je geraakt er gewoon niet door al de crap. Ik was op zoek naar een paar comics en diegene die hij had waren prachtig maar nogal vrij duur.

Vond het eigenlijk tegenslaan. Ik denk dat daar nooit veel volk komt en ik vraag me af hoe je als winkelier kan overleven als je zo'n shop hebt. Spijtig, maar dan vond ik 30th century comics toch 1000x leuker om te vertoeven.

IDD. Zoals ik ook al liet weten (egens in dit topic). Ik heb er toen ook niks gekocht. De rommel was echt een afstoter en ik denk dat hij hier heel wat potentiele klanten door gaat verliezen. Ik gaf het al op toen ik daar 1 minuut binnen was. Om iets te vinden moet je eerst de rommel opruimen en daar had ik (als klant) geen zin in. Mijn geld is dat weekend in andere winkels achter gebleven.

Arades
5 december 2010, 12:05
IDD. Zoals ik ook al liet weten (egens in dit topic). Ik heb er toen ook niks gekocht. De rommel was echt een afstoter en ik denk dat hij hier heel wat potentiele klanten door gaat verliezen. Ik gaf het al op toen ik daar 1 minuut binnen was. Om iets te vinden moet je eerst de rommel opruimen en daar had ik (als klant) geen zin in. Mijn geld is dat weekend in andere winkels achter gebleven.

Daar heb ik zelfs geen moeite voor gedaan. Had een klein lijstje bij en heb dat samen met hem overlopen. Anders stond ik daar nog te zoeken wss.

Lav
26 december 2010, 14:33
bah, heb op 11 december een bestelling geplaatst op amazon.co.uk om thuis te leveren, op 12 december is het gedispatched, en op 16 december is het in antwerpen toegekomen met taxipost en staat het op "available for collection" maar nergens kan ik verdere informatie vinden, ook niet op de site van bpost.
Heb vroeger nog via amazon besteld maar is de eerste keer dat ik er zo'n last mee heb.

ugh
26 december 2010, 14:46
Raar, hier is altijd alles goed aangekomen. Staat er nergens een telefoonnummer bij?

Lav
26 december 2010, 15:02
neen, wel een tracking id maar geen contact gegevens, ik vraag me af of ik best amazon probeer te bereiken of bpost

ugh
26 december 2010, 15:11
Taxipost denk ik. Gewoon bellen en vragen hoe het zit met je pakje. Als je toch trackingnummer hebt zouden ze dat moeten kunnen zien.

Lav
29 december 2010, 14:32
Bon, ben ze bij de post komen ophalen en ze zeiden dat toen ze het kwamen leveren niemand het kon aannemen. Had dan ten minste wel een melding ofzo in de bus kunnen verwachten maar daar was blijkbaar iets mis gegaan

999ghosts
2 januari 2011, 16:47
Terug van family bezoek in de UK. In Chester naar Chester Comic Company geweest. Dozen en dozen vol met comics. Volledige runs, oud en nieuw, variants en meer. Prijzen heel goed (behalve de variants waren iets to hoog naar mijn zin). Heb meer dan 60 comics gekocht en een paar van mijn reeksen volledig gemaakt. Slechts 130 euro voor meer dan 60 comics. Had er zeker nog honderde meer kunnen vinden die ik wou maar men moet natuurlijk keuzes maken.

Arades
2 januari 2011, 16:52
lijkt me een leuke vangst, ga je nog een lijstje posten hiervan?

999ghosts
4 januari 2011, 20:13
lijkt me een leuke vangst, ga je nog een lijstje posten hiervan?

Niks bezonder.

Eerste reeks New Mutants (20 tal)
Xtreme X-Men (3 nmrs die ik nog miste)
Wolverine (2 nummers van de eerste ongoing reeks)
Ms Marvel
Mantra (van Ultraverse, 1 nummer)
Birds of Prey (eerste reeks, een 10 tal)
En nog een paar andere moderns

Objector
11 januari 2011, 23:21
Weet iemand of er een verschil is tussen bestellen op bookdepository.co.uk of bookdepository.com? Want die prijzen durven soms wel enkele euro's verschillen en volgens mij wordt alles vanuit de UK verstuurd?

Wade Wilson
17 januari 2011, 11:58
als je eens irl over comics wilt praten met mekaar: Comics Kaffée (Antwerpen) | Brainfreeze | gedachten over comics koel geserveerd (http://www.brainfreeze.be/2011/01/17/interview-comics-kaffee-antwerpen/)

dewillems
28 januari 2011, 22:53
Kga morgen naar de mekanik en ik vroeg mij af. Als er nieuwe comics uitkomen liggen die dan direct in de bakken met losse nummers. Of moet je die bestellen met een pullist ?
(kwil is zien voor de nieuwste fantastic four).

Objector
29 januari 2011, 08:10
In de Mekanik heb je een bak met nieuwigheden, dus daar liggen de meeste nieuwe comics.

Objector
31 januari 2011, 17:56
Ik heb het hier misschien al eens gezegd, maar ik wil toch nog eens benadrukken dat je best op bookdepository.COM besteld in plaats van op de co.uk variant. Daarstraks eens twee identieke winkelmandjes aangemaakt en op de .com kwam ik aan 103€ en op de co.uk aan maar liefst 125€. Voor dat verschil heb je al bijna twee extra TP's! :s

The Book Depository is normaal volledig gevestigd in de UK, dus importkosten ga je nooit hoeven te betalen. Volgens mij worden op de .com gewoon dollarprijzen gehanteerd en worden die door conversie naar de euro goedkoper?

Soeverein
31 januari 2011, 20:22
Thanks. Heb de bookdepository nog niet gebruikt, Amazon UK of CheapComics is steeds goedkoper geweest dan TBD.co.uk voor mijn bestellingen. Ga mijn link dan ook eens aanpassen.

Sir. K
1 februari 2011, 01:18
Ik vertrek donderdag voor een paar dagen naar Amsterdam. Heb al eens gegoogeld naar wat comic shops. Iemand die uit eigen ervaring iets kan aanraden? :)

ShirEPanjshir
1 februari 2011, 11:07
Ik vertrek donderdag voor een paar dagen naar Amsterdam. Heb al eens gegoogeld naar wat comic shops. Iemand die uit eigen ervaring iets kan aanraden? :)

Ik kan me enkel nog herinneren dat er een comicshop is net aan da pleintje waar die gigantische letters I AM STERDAM staan, en waar da 'chinatown' gedeelte aanligt. Maar ik vond die toch niet zoooo super.

ironhorn
2 februari 2011, 10:45
binnen een paar maanden ga ik ook naar amsterdam (vanuit de studentenvereniging), mochten we vrije tijd hebben ga ik ook eens opzoek daarnaar :)

Sir. K
6 februari 2011, 21:36
Jammergenoeg niet te veel tijd gehad om op zoek te gaan naar comicshops.
Henk comics ben ik tegengenkomen. Was wel cva op het eerste zicht, maar precies meer manga en merchandising dan comics. Maar zoals ik al zei, niet zo veel tijd gehad om eens deftig te kijken :)

Objector
7 februari 2011, 07:39
Ik ben van het weekend ook nog in Whatever Comics binnen geweest in Canterbury. Klein winkeltje, maar best wel aangenaam. Geen super aanbod en de prijzen waren in vergelijken met online kopen te duur om daar wat trades mee te nemen. Ik heb wel een poster gekocht van Batman no. 1.

Potatorsalad
7 februari 2011, 09:33
Ik zoek een winkel real life of online waar je t shirts van green lantern en andere kan kopen heeft iemand tips?

ShirEPanjshir
7 februari 2011, 13:23
Ik zoek een winkel real life of online waar je t shirts van green lantern en andere kan kopen heeft iemand tips?

Betty Boop / Worlds End Comics heeft sowieso altijd wel enkele T-Shirts hangen. Weet wel niet 100% zeker of daar ook Green Lantern bij zit, maar met de film die eraan komt zal deze er sowieso wel bij komen te hangen.

Objector
8 februari 2011, 18:53
Weet er iemand waar ik Batman and Son in hardcover kan vinden?

VictorVonDoom
8 februari 2011, 19:20
Batman and Son (Batman (DC Comics Hardcover)) : Grant Morrison, Andy Kubert, Jesse Delperdang, Andy Kubert, Jesse Delperdang : 9781401212407 (http://www.bookdepository.co.uk/book/9781401212407/Batman-and-Son)
bookdepository verwijst ook naar een paperback versie die te verkrijgen is, hardcover versie is te verkrijgen via shops buiten de main store. Gemerkt dat beide amazon en bookdepository zonder paypall werken, ze vragen meer naar visa