PDA

Volledige versie bekijken : Klein interview over kernenergie

Valkyrium
4 mei 2010, 10:18
Howdie

De laatste weken heb ik getracht om de geheimen van kernenergie te ontrafelen. Meer bepaald over de voor- en nadelen van kerncentrales. Om mijn reportage toch niet te veel op een paper te laten lijken, zoek ik naar iemand die wat achtergrond informatie kan schetsen.

Ik vraag niet veel: enkel iemand die kort kan samenvatten hoe een kerncentrale werkt en wat kan toelichten hoe kernsplitsing juist werkt.

Als je me wil helpen, let me know. Ik zou het enorm hard op prijs stellen.

Cheers

sw1ss
4 mei 2010, 10:58
Werking - Wie zijn ze - Electrabel (http://www.electrabel.com/whoarewe/nuclear/operation.aspx)

w00tw00t
4 mei 2010, 11:51
Probeer anders Epyon (mod) te contacteren. Ik denk dat hij redelijk wat afweet van deze materie.

Valkyrium
4 mei 2010, 12:51
Werking - Wie zijn ze - Electrabel (http://www.electrabel.com/whoarewe/nuclear/operation.aspx)

Het internet biedt inderdaad veel informatie aan, maar ik zoek eigenlijk mensen die het uitleggen aan me en aangezien hier veel wetenschappers in spe zitten, probeerde ik het hier.

NotoriousP
4 mei 2010, 15:52
Waarom moet iemand u dat uitleggen als je het gewoon kan opzoeken?

Valkyrium
4 mei 2010, 19:43
Waarom moet iemand u dat uitleggen als je het gewoon kan opzoeken?
Omdat mijn docent vindt dat mijn dossier/reportage moet weergeven dat ik effectief met mensen heb gesproken die er iets van kennen. Anders is het gewoon een copy/paste werk van een of andere bron!
Snappie :)

NotoriousP
4 mei 2010, 19:50
Omdat mijn docent vindt dat mijn dossier/reportage moet weergeven dat ik effectief met mensen heb gesproken die er iets van kennen. Anders is het gewoon een copy/paste werk van een of andere bron!
Snappie :)

En jij denkt dat die websites geschreven zijn door computers? ;)

Ofwel moet je echt afspreken met mensen, anders kan je evengoed een uitleg van online kopiƫren imho.

Valkyrium
4 mei 2010, 19:57
En jij denkt dat die websites geschreven zijn door computers? ;)

Ofwel moet je echt afspreken met mensen, anders kan je evengoed een uitleg van online kopiƫren imho.
Nja, ik vind het ook een beetje omslachtig, but I didn't make up the rules. Ga morgen dan maar proberen informatie te ontfutselen van de mensen van de kerncentrale, maar ik ben niet zeker of ze een student zo maar gaan beantwoorden.

boostah
5 mei 2010, 00:16
Contacteer docenten die nuclear engineer doceren aan de vub.
Kijk naar personen die zich met materie bezighouden aan het vito.

Normaal staan die mensen wel open voor zo'n zaken, wel deftig voorbereiden natuurlijk

Darkwing Duck
5 mei 2010, 16:50
Als de info die je zoekt echt basic is (dat lijk ik af te leiden uit je post) dan kan je toch evengoed studenten op je school aanspreken die wetenschappen doen? Hoe een kerncentrale en splijting werkt kan vrijwel elke persoon men een wetenschappelijke achtergrond uitleggen denk ik

Valkyrium
5 mei 2010, 17:05
Als de info die je zoekt echt basic is (dat lijk ik af te leiden uit je post) dan kan je toch evengoed studenten op je school aanspreken die wetenschappen doen? Hoe een kerncentrale en splijting werkt kan vrijwel elke persoon men een wetenschappelijke achtergrond uitleggen denk ik
Yeps, ik zal dat doen. Persoonlijk ken ik geen mensen die wetenschappen doen, maar zoals anderen al aanhaalden kan ik het best docenten contacteren! thank you