PDA

Volledige versie bekijken : Gevoelloos door tandpasta ?!

Genica
2 mei 2010, 15:28
Hey ,

Net het allervreemdste ooit meegemaakt ! Wegens gebrek aan tijd, heb ik mijn douche gecombineerd met mijn tanden te poetsen, in de douche dus.
Ik neem een nieuwe tube theramed (3 in 1 protection) en doe de verpakking erond uit. Dan ga ik onder de douche staan en laat gwn wa water over mij lopen. Ik draai de kraan op koud, spoel mijn mond met water, en doe een flinke streep tandpasta op mijn tandenborstel. Terwijl ik mijn tanden sta te poetsen zet ik de kraan terug op warm en poets mijn hele mond, ook mijn tong.
Ik stop met poetsen en spoel mijn mond met warm water. Ik merkte dat ik da water ni kon binnenhouden, en het liep gwn uit mijn mond, net zoals na een verdovend tandarts bezoek.
Ik ga snel uit de douche, kijk in de spiegel en zie dat mijn rechterkant van mijn gezicht inderdaad helemaal verlamd is, en ik kan ook nietmeer fatsoenlijk praten.
30 seconden later begint ook mijn rechterhand gevoelloos te worden !!!
opnieuw een minuutje later begint alles terug 'wakker' te worden :confused:
Ik drink wat fris water en spoel mijn mond nog eens goed met koud water, en
ga terug de douche in.

Ik vond dit uiteraard super vreemd, want ik gebruik deze tandpasta al jaren. Ik wissel ook af tussen elektrisch poetsen en manueel.

Iemand hier een verklaring voor ????
Ben naar mijn weten voor niets allergisch ...

Mvg, Niels

Rizla+
2 mei 2010, 15:30
Ik zou niks electrisch in de douche gebruiken.

Genica
2 mei 2010, 15:38
Haha, heb ik ook niet gedaan, ik heb die manuele gebruikt :)

Lifen
2 mei 2010, 16:05
Het begin van een hartaanval?

Plorex
2 mei 2010, 16:09
ook is proberen !

Firefist
2 mei 2010, 16:10
Derna nog gehad?

Matt.
2 mei 2010, 16:11
Het begin van een hartaanval?

Lijkt me eerder een beroerte. :p
Bel eens naar de dokter van dienst/ga eens langs.

johnstarlight
2 mei 2010, 16:14
euhm ik zou eens naar de dokter gaan als ik van u was....

Plorex
2 mei 2010, 16:17
Genica, dat is het natuurtlijke olie component in de tandpasta zelf die je mond en tandvlees gevoelloos maakt, ik raad aan om gewoon minder tandpasta te gebruiken.

Als je mond gevoelloos wordt zonder je tanden gepoetst te hebben, raad ik een dokter aan.
Kan een symptoom zijn van migraine (zelfs al heb je geen hoofdpijn) of in het ergste geval een symptoom van hals/keel kanker.

Matt.
2 mei 2010, 16:19
Als ook zijn hand gevoelloos werd, en 't allemaal aan de rechterkant van zijn lichaam was, denk ik toch eerder dat het (het begin van een) beroerte was, en dat het niets met die tandpasta te zien heeft.

Sowieso dokter bellen. :)

Tibokio
2 mei 2010, 16:19
Inderdaad, het zou migraine kunnen zijn.

makila
2 mei 2010, 16:30
Als ik mijn tong poets met tandpasta dan is héél mijn tong en gehemelte ook gevoelloos. Als je het nog niet wist: In tandpasta zit een 'licht' verdovingsmiddel in. Maar als héél je rechterkant verlamd was, dan is er toch ook nog iets anders aan de hand. Kleine hersenbloeding, migraine, kanker, een kleine hartaanval, een verstopte bloedprop, MS .. het kan allemaal.

Ik zou toch eens naar een dokter gaan om zeker te zijn dat alles nog in orde is.

Genica
2 mei 2010, 17:28
Fijn dat de meest vreselijke ziektes worden opgenoemd , nog nooit eerder gehad :s was vooral mijn kaak, niet zozeer de binnenkant .. zal eens een dokter raadplegen , ben benieuwd wat het is , mijn ouders zijn 2 verpleegkundigen, met als gevolg dat zij er nogal gerust in zijn, ik toch niet hoor :s Heb wel al een week super hard moeten leren en laat opblijven, nu laatste 2 dagen gefeest, en er dan toch terug vroeg uit om opnieuw te leren ( Vuil examen wiskunde maandag ! )

johnstarlight
2 mei 2010, 17:45
Fijn dat de meest vreselijke ziektes worden opgenoemd , nog nooit eerder gehad :s was vooral mijn kaak, niet zozeer de binnenkant ..

No offence, maar wat verwacht je nu? Je post ernstige symptomen op een forum waar het merendeel van de gebruikers niet bepaald een geneeskunde-diploma hebben, en dan ook reageren zoals de meeste mensen met jouw symptomen zouden reageren nl. just nie in hun broek pissen van de schrik en direct een arts raadplegen...
Dus ofwel heb je je symptomen wat overdreven ofwel onderschat je ze toch serieus...

sneax
2 mei 2010, 17:46
Das ni normaal ik zou is nr nen dokter gaan.

Dark_ParaSite
2 mei 2010, 17:49
Fijn dat de meest vreselijke ziektes worden opgenoemd , nog nooit eerder gehad :s was vooral mijn kaak, niet zozeer de binnenkant .. zal eens een dokter raadplegen , ben benieuwd wat het is , mijn ouders zijn 2 verpleegkundigen, met als gevolg dat zij er nogal gerust in zijn, ik toch niet hoor :s Heb wel al een week super hard moeten leren en laat opblijven, nu laatste 2 dagen gefeest, en er dan toch terug vroeg uit om opnieuw te leren ( Vuil examen wiskunde maandag ! )

Hm heb zelf ook enkele dagen geleden iets raar gehad, elmex tandspoeling gebruikt en de dagen erna met gezwollen speekselklieren gezeten...

Was eerste keer dat ik da spul gebruikte... percies allergische reactie ofzo nuja na 2 dagen was da perchance vanzelf terug verdwenen.

Kan bij u mss iets gelijkaardig zijn, ma van kortere duur?

Genica
2 mei 2010, 17:56
Omdat ik zeker wou zijn :

Net alles opnieuw gedaan, net het zelfde als eerst.

Resultaat : Geen verlamming !

Dus het ligt ni aan de tandpasta .... :(

Matt.
2 mei 2010, 17:58
Migraine, kanker, MS, ... zijn al erg vergezochte dingen, die meestal gepaard gaan met nog andere symptomen en - buiten migraine - niet zo prevalent zijn. Een voorbode van/lichte beroerte lijkt mij toch het waarschijnlijkst, gezien de hoge prevalentie (zij het niet in de OP's leeftijdscategorie, maar dan nog).

Als het een beroerte is, ben je er gebaat bij zo snel mogelijk een arts te contacteren. In ieder geval zal die meer kunnen zeggen dan eender wie hier op 't forum. Schandalig dat uw ouders er gerust in zijn, ze zouden beter moeten weten. Tenzij je een oudje bent die graag alles overdrijft.

Genica
2 mei 2010, 18:11
Ik ben 17 jaar :) ik heb er geen enkele baat bij om te overdrijven, ben alleen ongerust !

spray-bunny
2 mei 2010, 18:24
Typische oorzaak van gevoelloosheid in ledematen is een geknelde zenuw, door een slechte houding in rug of nek...

Karre
2 mei 2010, 18:40
Migraine kan toch wel uitgesloten worden denk ik. Je hebt inderdaad geen gevoel meer in je handen en mond voor even maar nadien lig je dan toch wel plat van de hoofdpijn.

S.conceiçao7
2 mei 2010, 20:18
heb dit zojuist ook es geprobeerd, en ik heb hier toch geen last van gehad zenne.
gebruikte wel colgate ipv teramed, want da hebben wij niet.

makila
2 mei 2010, 20:20
Ik ben 17 jaar :) ik heb er geen enkele baat bij om te overdrijven, ben alleen ongerust !
1. Een erge ziekte of aandoening is van alle leeftijden. Zeggen ach ik ben maar xx jaar dus het zal mij zeker niet overkomen(of de reactie van je ouders, ach het zal allemaal zo erg wel niet zijn), is één van de grootste doodsoorzaken. Met name onderschatting van het probleem, omdat de kans 99% is dat het iets onschuldig is. Maar die 1 op 100 krijgt helaas de rekening gepresenteerd.
2. De reden dat we de meest erge ziektes op noemen is .. wat je omschreef is zeker niet normaal. 99% kans is het iets onschuldig maar wat als het NIET onschuldig is? Ik zeg altijd: Beter voorkomen dan genezen. ;) Ik zou het toch eens laten nakijken :)

zipke
2 mei 2010, 20:36
heb dit zojuist ook es geprobeerd, en ik heb hier toch geen last van gehad zenne.

:rofl:

Juve9le
2 mei 2010, 21:46

lol

Redhunter
2 mei 2010, 22:27
Might be a tumor? (http://www.youtube.com/watch?v=KPq7_nrN2FI&feature=related)

Carrion
2 mei 2010, 22:33
Ga toch gewoon naar de dokter ipv de mening te vragen van een paar mensen die wa teveel naar ziekenhuisseries gekeken hebben

Genious
2 mei 2010, 23:06
Creëer exact dezelfde omstandigheden nog een keer of 2.
En als ge het dan telkens opnieuw hebt, heeft het hoogst waarschijnlijk daar iets mee te maken. En anders wilt ge zeker toch eens een dokter spreken lijkt me. ;)

Genica
2 mei 2010, 23:46
Might be a tumor? (http://www.youtube.com/watch?v=KPq7_nrN2FI&feature=related)

Stomme onnozelaar !

De reden is gevonden na wat opzoekingswerk + raadplegen van iemand die er meer van weet ;

het was een nieuwe tube , en de ingrediënten van de tandpasta waren nog niet goed vermengd, waardoor ik een hoge concentratie van een bepaald product binnen heb gekregen. Het feit dat ook mijn rechterhand en een stukje arm 'verlamd' was, kwam doordat ik mijn tanden met mijn rechtse hand poets, en dus is het product ook op mijn hand en arm gekomen.

toch bedankt voor de bezorgde reacties van sommige, andere onnozelaars doen nog maar een beetje verder..

venzy
3 mei 2010, 00:31
Stomme onnozelaar !

De reden is gevonden na wat opzoekingswerk + raadplegen van iemand die er meer van weet ;

het was een nieuwe tube , en de ingrediënten van de tandpasta waren nog niet goed vermengd, waardoor ik een hoge concentratie van een bepaald product binnen heb gekregen. Het feit dat ook mijn rechterhand en een stukje arm 'verlamd' was, kwam doordat ik mijn tanden met mijn rechtse hand poets, en dus is het product ook op mijn hand en arm gekomen.

toch bedankt voor de bezorgde reacties van sommige, andere onnozelaars doen nog maar een beetje verder..

ge stelt een vraag wij antwoorden :applause: volgende x direct dokter :niceone:

sneax
3 mei 2010, 00:38
Verlamd gezicht en deels verlamde arm door een tube tandpasta ... lol

Genica
3 mei 2010, 07:37
yup, het was da verdovende component

Vitabis
3 mei 2010, 08:57
sterk spul

Preske
3 mei 2010, 11:25
toch vreemd.
hopen dat het geen blijvende gevolgen heeft

Naradia
3 mei 2010, 11:52
cool eigenlijk ^^

Zibro
3 mei 2010, 11:58
straks ook eens zo'n tuub tandpasta opfretten :)

Sh1mt
3 mei 2010, 12:03
Ga toch gewoon naar de dokter ipv de mening te vragen van een paar mensen die wa teveel naar ziekenhuisseries gekeken hebben

Idd, kzou hem doorzenden naar Gregory House, schijnt goeie dokter te zijn.

FurtiveDuck
3 mei 2010, 13:51
Als we nu iets vinden om dat verdovend middel uit de tandpasta te halen... Dan hebben we het ultieme wapen!

*zwaait prompt zijn methlab van tafel en gooit een tube tandpasta onder z'n vergootglas*

Furyan187
3 mei 2010, 14:10
Stomme onnozelaar !

Genica, ik ben opgelucht dat je de reden gevonden hebt!

Die video is wel misplaatst, zeker op deze manier maar m'n moeder was ook plots verlamd aan haar mond en haar arm. Dit bleek door een tumor te komen.

Gelukkig is dit bij jou niet het geval :)

Genica
3 mei 2010, 17:02
inderdaad, nu , ik hoop tenminste dat dit de reden was, want waarom was mijn linkerkant van mijn kaak dan ni verlamd ... achja, bij het eerst volgende, minste mankement ga ik presto naar de dokter zuh :D

GEE
3 mei 2010, 17:43
Goed dat ik den dienen van Dunaldi gebruik dan, ten andere zo een dikke streep op je tandenbortsel is overdrijven, het poetsten gebeurt maar gedeeltelijk door het middel maar hoofdzakelijk door het poetsen (minstens 2 minuten).
Hoe meer van dat spul hoe langer je ook moet wachten om te eten of fruitsappen/frisdranken te drinken, je tandenglazuur is namelijk erg vatbaar voor de zuren op dat moment (idem bij orale sex eigenlijk best niet je tanden onmiddellijk ervoor of erna gaan poetsen dit dan meer omdat je tandvlees kan gaan bloeden of beschadigd kan geraken).
Ik spoel eigenlijk ook altijd voor ik poets (dus geen droge mond) en nadien zéér veevuldig (vooral onder de douche dan).
Nen arm die verlamd is door een tube tandpasta blijf ik toch een vreemd verhaal vinden, zou willen zeggen dat je een paard kan vellen door er een tube tandpasta op te spuiten :eek:

stoomboot
3 mei 2010, 18:39
Goed dat ik den dienen van Dunaldi gebruik dan, ten andere zo een dikke streep op je tandenbortsel is overdrijven, het poetsten gebeurt maar gedeeltelijk door het middel maar hoofdzakelijk door het poetsen (minstens 2 minuten).
Hoe meer van dat spul hoe langer je ook moet wachten om te eten of fruitsappen/frisdranken te drinken, je tandenglazuur is namelijk erg vatbaar voor de zuren op dat moment (idem bij orale sex eigenlijk best niet je tanden onmiddellijk ervoor of erna gaan poetsen dit dan meer omdat je tandvlees kan gaan bloeden of beschadigd kan geraken).
Ik spoel eigenlijk ook altijd voor ik poets (dus geen droge mond) en nadien zéér veevuldig (vooral onder de douche dan).
Nen arm die verlamd is door een tube tandpasta blijf ik toch een vreemd verhaal vinden, zou willen zeggen dat je een paard kan vellen door er een tube tandpasta op te spuiten :eek:

De opvolger van Rohypnol (http://nl.wikipedia.org/wiki/Date_rape_drug) voor bepaalde doeleinden.

laurensvd
3 mei 2010, 19:21
Is de TS nu echt zo dom dat hij denkt dat dat van een tube tandpasta komt? :s
Zoals aangehaald zijn dat symptomen van een beginnende beroerte en die kans is groter dan dat half uw lichaam gevoelloos wordt van tandpasta hoor ;)
Nuja, Darwin op zen best zekers?

v gamerking v
3 mei 2010, 19:35
jip,, naar de dokter gaan.. maar kanker zal het wel niet zijn, alé hoop ik toch voor u :d

Furyan187
4 mei 2010, 01:00
inderdaad, nu , ik hoop tenminste dat dit de reden was, want waarom was mijn linkerkant van mijn kaak dan ni verlamd ... achja, bij het eerst volgende, minste mankement ga ik presto naar de dokter zuh :D

Wel, bij mijn moeder was het zo dat die tumor haar zenuwen uitschakelde die voor die bepaalde plaatsen dienden. Bij haar was het de linkerkant, de rechterkant functioneerde prima.

Plorex
4 mei 2010, 02:30
Is de TS nu echt zo dom dat hij denkt dat dat van een tube tandpasta komt? :s
Zoals aangehaald zijn dat symptomen van een beginnende beroerte en die kans is groter dan dat half uw lichaam gevoelloos wordt van tandpasta hoor ;)
Nuja, Darwin op zen best zekers?

Verlamming is 1 van de laatste symptomen van een beroerte...dan heb je u beroerte al..

Het 1 van de componenten in de tube.
Hoewel het niet de verlamde arm uitlegt aangezien het niet direct de bloedbaan ingaat.
Zal wel een zenuw zijn die een beetje gekneld raakte met de beweging van de arm toen de tanden gepoetst werden. No biggie

souldoubt
4 mei 2010, 10:09

Right, ik vraag me af waar je dat opzoekingswerk hebt gedaan, en wie de expert was die je bevraagd hebt, een arbeider die aan de band staat en dopjes op tandpastatubes draait?

Denk je nu echt dat die ingrediënten pas gemengd worden eens ze in de tube zitten!? :rofl:
Als dat door de tandpasta kwam, lijkt me dat een zéér gevaarlijk product te zijn, dat best uit de handel genomen zou worden :ironic: