PDA

Volledige versie bekijken : Dark Horse comics

VictorVonDoom
19 april 2010, 14:11
http://i43.tinypic.com/1427as5.gif

Ik ben buiten een Marvel-comicsfan ook een fervent lezer van Dark Horse comics.

Ze brengen reprints uit van Starwars , Conan, Aliens, AvP. Maar ook Hellboy, Sin City en 300.

Mijn favorite reeksen zijn:
-Aliens vs predator
-Aliens (beste: Aliens:genesis)
-Chronicles of Conan (zit al aan 17e tpb)
-Savage sword of Conan (nu aan 6 of 7 tpb , zwart wit heb er sommige gelezen die uitbracht waren door Oberon)

Beste reeks (imo) is een reprint van een e-Comic.

- War of Worlds , scarlet traces, scarlet traces the great game

****************** beetje uitleg niet echt een spoiler ************************
Wat zou er gebeuren als de Engelsen de oorlog zouden brengen naar Mars.
War of worlds is gebaseerd op het werk van HG wells in 1898 en scarlet traces speelt zich 10 jaar lateraf in een steampunkachtige omgeving en 40 jaar later speelt zich scarlet traces the great game af. Een mooie waard om te lezen of om op te sporen.
Had ze gekocht voor ik naar jeff waynes : war of the worlds musical ging in amsterdam op 2 november 2009

Wat zijn jullie favoriete aankopen en wat brengt jullie naar 'het zwarte paard?

pablozelf
19 april 2010, 14:17
Ik heb vroeger graag Dark Horse gelezen, maar hun titels staan al een tijd niet meer op mijn pull-list. Iets teveel licenties. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik niet echt een Star Wars liehebber ben.
Maar ik denk dat de invloed van Dark Horse vòòr de launch van Image niet te onderschatten is.

TCmatic
19 april 2010, 14:56
Heb zelf de 3 library HCs van Hellboy. Prachtige boeken!
voor de rest heb ik eigenlijk nog maar bitter weinig Dark Horse gelezen.

Obs
19 april 2010, 15:33
Star Wars Legacy & Star Wars the old republic volg ik in TP

Soulless
19 april 2010, 15:36
Ja die Star Wars series zien er echt goed uit, zijn ze de moeite om te kopen Obs?

shiftyke
19 april 2010, 15:39

Legacy volg ik hier ook! Aan TOR ga ik binnekort eens beginnen!

Verder bezit ik de omnibussen van Tales of the Jedi en X-wing squandron.

ironhorn
19 april 2010, 15:40
hellboy en bprd <3

momenteel volg ik bprd in singles en de andere reeksen (hellboy, lobster johnson en abe sapien) ga ik in trades verzamelen

scarlet traces heb ik onlangs via sodacomics besteld, toen de hc's sterk afgeprijst waren. Hou wel van zo'n alternatieve geschiedenis verhalen

ugh
19 april 2010, 15:53
Ik heb de eerste 22 issues van legacy, en het begon enorm veelbelovend. Maar dan werd het toch maar zwakjes. dus gestopt met te volgen. Heb hier wel nog Clone wars ook. Die vond ik dan veel beter.

Arades
19 april 2010, 16:42
Eindelijk een Dark Horse thread :D

Zelf ben ik al jaren grote fan van deze uitgever. Ondanks dat velen aanhalen dat ze te licentie gericht zijn. Ik zie het meer als een voordeel als nadeel want ben immers een grote fan van Star Wars en sinds ik in de Bibliotheek ooit is de Kronieken van Conan heb gelezen ook een Robert E. Howard fan van het eerste uur.

De comics zorgen ervoor dat deze werelden levendig blijven waar ik vroeger, en nu nog steeds, veel plezier aan beleef. Al is Star Wars Legacy achteruit aan het gaan zoals hierboven vermeld.

Mijn collectie bevat ook grotendeels Dark Horse al zijn er nog enkele titels (AvP & War of Worlds) die nog op mijn verlanglijst staan.

VictorVonDoom
19 april 2010, 18:50
Graag gedaan Phille, Ik mis alleen een tp van de Sith wars en vond Clone wars ook goed.Volg niet echt Legacy nu. Heb zelf invasion niet echt gevolgd. Beste starwars must have is wel DarK Empire /Empire II/Empires end waar ik spijtig Empires end van mis. Dacht ook de tp te nemen die de drie samenneemt maar dan geef je eigelijk veel geld uit voor twee dingen die al gelezen hebt en een die je gemist hebt. Hopelijk wordt empires end ooit nog eens herprint maar dat is wishfull thinking

Arades
19 april 2010, 19:28
ik wist niet dat die 3 gebundeld waren? De trade van Dark Empire II bevat Dark Empire II en Empire's End.

De leukste recentere SW trades vond ik de Empire en Rebellion

VictorVonDoom
19 april 2010, 19:57
Zal wel zo zijn zeker ...dan nog is het weggegooi van geld :p

pablozelf
19 april 2010, 19:59
Dan ben ikmaar even de oude zak. Ik mis de Dark Jorse dagen van The Mask, Sin City, Madman, Grendel, Big Guy & Rusty Boy Robot, Concrete, Martha Washington, ...
Geef toe dat het een heel andere Dark Horse was.
Ik zelf ben geen echte fan van de licenties die ze hebben. Dus het zal wel met smaak te hebben. Of mijn fragiele botten.
:p

Nyari
19 april 2010, 20:08
Vroeger en zeer grote Dark Horse fan voornamelijk door Grendel :love:

Het enige wat mij nu nog enigszins boeit is Hellboy

pablozelf
19 april 2010, 20:09
GRENDEL FTW!!

Raukaris
19 april 2010, 23:41
Hellboy en de Penny arcade trades :love:

ugh
19 april 2010, 23:49
Waar ze dan ook wel goed voor zijn: Serenity comics :p (those left behind en better days)
Echt wel leuk om lezen als je fan bent van de serie/film.

De oneshot Serenity: The Other Half moet ik wel nog ergens zoeken.

belgianreaver
20 april 2010, 00:31

ik heb 3 van die Star Wars Legacy comics gesigneerd door coverartist Adam Hughes :D. Verder is het verhaal wel geweldig!

maximus3678
20 april 2010, 16:50
Ik was vroeger ook naast Marvel en Image een Darkhorse verzamelaar.
Mijn voorkeur ging wel uit naar de licentie's omdat ik een grote Terminator,Aliens en Predator fanaat was (en nog)
Ik heb hier stapels limited series liggen met zelfs een 1ste print van 5 Aliens vs.Predator comics.
Die limited serie was gemaakt naar een film script die in de jaren '90 te duur was om te maken.Waarom hebben ze dat script uiteindelijk niet gebruikt voor de AVP films nu het wel kan????In de plaats krijgen we de misbaksels die het nu zijn.

VictorVonDoom
21 april 2010, 11:12
Vind de comics beter dan de films ..ze hadden beter dichter bij de bron gezeten dan de misbaksels op aarde te laten afspelen. Het punt dat de comics maakt vind ik niet terug in de films : de predators kweken de aliens om op te jagen en laten die los op een planeet die trouwens connecties heeft met de corporation omdat die vrachtdiensten voorziet naar de planeet. Bishop is niet eens te zien in de Vs comics die hebben ze bij gesleurd om de twee film series aan elkaar te 'lassen'..

Neves
21 april 2010, 13:18
Dark Horse vind ik echt super, momenteel ben ik de 5e bundel van Star Wars the Clone Wars aan het lezen. Ik heb ook wat X Wing exemplaren en wat Alien exemplaren. Daarnaast heb ik ook de nederlandstalige vertalingen door Dark Dragon Books van de Conan en Red Sonja strips.

Wat ik mij afvraag is waar jullie je exemplaren halen? Ik kocht er enkele in een De Slegte en op de facts beurs en ik weet dat ik er online makkelijk kan bestellen. Maar eventueel zijn er verdelers dichter in de buurt waar ik niet van weet?

ugh
21 april 2010, 14:34
http://www.9lives.be/forum/comics/711382-de-grote-comic-faq.html

Puntje 3.

Neves
21 april 2010, 19:15
Lol bedankt. *voelt zich totale n00b...* <.<

Arades
22 april 2010, 17:35
Voor de fans van Aliens en AvP: welke trades raden jullie hiervoor aan? Of beter een omnibus aanschaffen?

shiftyke
22 april 2010, 17:36
In de Mekanic in Antwerpen hebben ze wel wat DH maar das wel niet zo heel dicht uw buurt :p

Hellcats
22 april 2010, 18:09
Voor de fans van Aliens en AvP: welke trades raden jullie hiervoor aan? Of beter een omnibus aanschaffen?

Ik heb hier nog de eerste omnibus van AvP te koop liggen;)

dewillems
22 april 2010, 19:54
Waar zou men de the umbrella academy kunnen vinden ?

Arades
22 april 2010, 20:00
Waar zou men de the umbrella academy kunnen vinden ?

Book search for umbrella academy - page 1 - at The Book Depository (http://www.bookdepository.com/search?searchTerm=the+umbrella+academy&search=search)

Ik heb hier nog de eerste omnibus van AvP te koop liggen;)

pm maar wat je er eventueel voor wil, dan zien we wel voor de rest.

VictorVonDoom
22 april 2010, 23:07
Ik bestel die op een speciaal geheim adres :)
niet in Utopia.heb nog een andere adres. Bij ne gast die probeert comics voor mij binnen te doen wat hij normaal niet doet. Daar haal ik de meeste Starwars en Conan vandaan

heb een probleempje : ik heb paar aliens gelezen , zijn die ook in omnibussen verschenen ? dan moet ik ze dubbel kopen als het zo is tsk tsk tsk :(

pablozelf
22 april 2010, 23:26
Ik vind die omnibussen echt geniaal. Alleen jammer dat ze Bij Dark Horse dan van een kleiner formaat zijn. Al heeft dat natuurlijk weer een ander soort draagbare charme.

maximus3678
24 april 2010, 13:09
Als je nog niets bezit van AVP comics dan moet je zeker beginnen met de 1ste limited serie.
Aliens vs. Predator #1 (of 4) :: Profile :: Dark Horse Comics (http://www.darkhorse.com/Comics/91-044/Aliens-vs-Predator-1-of-4)
De prequal die in darkhorse presents staat kan je ook kopen als een AVP nr 0 waardoor de volledige limited serie uit 5 nrs.bestaat.
Er is een TPB te verkrijgen van deze limited serie met een link hieronder.
http://www.amazon.com/Aliens-vs-Predator-Randy-Stradley/dp/1569711259
Goed kijken of het wel over dezelfde limited serie gaat want dat is niet altijd 100% duidelijk met die variant covers,etc...
Het beste AVP verhaal die ik ooit heb gelezen en het verhaal was origineel een filmscript die ze nooit hebben gebruikt...go figure?
Het verhaal is veel beter dan de bagger films met vooral een veel betere uitwerking van hoe en waarom de Predators op Aliens jagen.
Voor Aliens zou ik zeker de 2de limited serie aanbevelen (4 nrs)...deze is volledig met de hand geschilderd door Denis Beauvais.
http://www.denbeauvais.com/Content/Aliens1_DenBeauvais.jpg

VictorVonDoom
25 april 2010, 16:26
hmm ben meer opzoek naar de omnibussen van Aliens

gelezen dus zoek naar ombrekende delen
1) aliens book 1
2 aliens book 2
3) aliens book 3 earth war (ripley komt ff helpen hier)
4) Alien Genesis (de comic over de twee tribes, vond ze lijken op genestealers van WK40)
5) Aliens Hive ( met een hond op de cover)
weet niet of er nog reeksen volgen daarna.

mark verheyden heeft meegewerkt aan de comics. Die heeft ook aan BSG gewerkt

Magenof
23 augustus 2012, 19:26
Ik ben op zoek naar goede " comics set in space ". Liefst iets dat veel issues heeft. Is star trek de moeite?( en/of samen met dr who)
Zijn die star wars omnibus collections goed? Andere aanraders?
Alvast bedankt!

ShirEPanjshir
24 augustus 2012, 12:41
Ik ben op zoek naar goede " comics set in space ". Liefst iets dat veel issues heeft. Is star trek de moeite?( en/of samen met dr who)
Zijn die star wars omnibus collections goed? Andere aanraders?
Alvast bedankt!

Ikzelf ga wellicht binnenkort eens Star Wars: Knights of the Old Republic checken. Star Wars: Invasion lijkt ook tof. Maar er zijn zodanig veel Star Wars dat ik eerst eventjes ga moeten checken wat het interessantst is.

Momenteel volg'k ook Planetoid in singles, maar da's een mini-reeks. Saga is ook wel de moeite, daar komt de eerste trade binnenkort van uit.

VictorVonDoom
24 augustus 2012, 17:01
ik weet van sommige mensen die invasion gelezen hebben die het niet tof vinden

startrek/doctor who is wel van IDW

ShirEPanjshir
25 augustus 2012, 12:07
Vraag me echt af of Doctor Who wel werkt op papier. Het is super om The Doctor bezig te zien op het scherm, maar als ik zo de previews las van Star Trek/Doctor Who: Assimilation 2 dan kwam het toch wat flets over.

Je mist gelijk de energie die van de DW serie afkomt. Tuurlijk heb ik wel de volledige issues niet gelezen, misschien werkt dit na verloop van tijd beter.

Wade Wilson
25 augustus 2012, 19:07
Bij de Star Wars comics zit alvast veel leuks ;)
Doctor Who werkt in comics ook, maar het is idd wel minder dan de serie ...

d_rise
25 augustus 2012, 20:11
Invasion is nog wel leuk om te lezen. speelt zich af na de battle of Endor, dus na de laatste film. Als ik mij niet vergis is Invasion ondertussen wel al gecanceled, en dat is toch wel iets dat bij de star wars comics veel te veel gebeurd.