PDA

Volledige versie bekijken : Bijennest

tragezot
15 april 2010, 12:20
Wel,

ik zit met een bijennest.

Niet echt een probleem ware het niet dat die hier op mijn kot net achter mijn muur zit. Hoe diep of waar die sloebers precies in die muur zitten, weet ik niet, maar ik zie ze wel continu gezwind aan en af vliegen.

Ik koester die donzige rakkers wel maar ik wil nu ook niet dat ze op een ochtend plotseling beslist hebben om hun autosnelweg een tikkeltje te verplaatsen, zoiets als midden in m'n kamer.

Dus, moet ik hiervoor de brandweer bellen of zeggen jullie, laat maar betijen en misschien hou je er nog een lekker smeuige pot honing aan over uit sympathie?

^MystiQ
15 april 2010, 12:25
Voor een bijennest komt de brandweer niet langs, daarvoor moet je een imker vragen en die doen dat gratis en met veel plezier. In geval van wespen moet je wel de brandweer bellen en best zo rap mogelijk ;)

FurtiveDuck
15 april 2010, 12:30
Of je gaat er zelf op af met een goeij tube isolatieschuim! Natuurlijk is dat nu niet echt aan te raden, want der zijn der niet meer zoveel van :(.

gilbereke
15 april 2010, 12:36
Wel,

ik zit met een bijennest.

Niet echt een probleem ware het niet dat die hier op mijn kot net achter mijn muur zit. Hoe diep of waar die sloebers precies in die muur zitten, weet ik niet, maar ik zie ze wel continu gezwind aan en af vliegen.

Ik koester die donzige rakkers wel maar ik wil nu ook niet dat ze op een ochtend plotseling beslist hebben om hun autosnelweg een tikkeltje te verplaatsen, zoiets als midden in m'n kamer.

Dus, moet ik hiervoor de brandweer bellen of zeggen jullie, laat maar betijen en misschien hou je er nog een lekker smeuige pot honing aan over uit sympathie?

Ik heb ooit is een bijennest gehad aan de rand van de dakgoot aan mijn kamer.
Af en toe kwam er is een verdwaalde bij naar binnen door mijn raam of via een spleet ergens in de muur ofzo. Ik heb die zomer een stuk of 30 dode bijen gezien in mijn kamer, aan het raam.
Langs buiten zag je ze constant aan en af vliegen.

Ik heb in die kamer 1 maand nog geslapen met die nest daar: nooit last van gehad.

Bijen doen op zich niet veel. Zolang ge die gerust laat, hebt ge daar echt geen last van.
Het kan voorvallen dat er af en toe is een verdwaalde bij in uw kamer of aan uw kamer komt, maar dat is zelden en die doen niks normaal.

Hebt ge er al in uw kamer gehad of niet?

SXe
15 april 2010, 12:45
Bijen zullen inderdaad niks doen als je ze niet "uitdaagt" als er een bij op u afkomt moet je zo stil mogelijk blijven zitten en wachten tot ze (ja ik zeg ze, mannetjes bijen hebben geen angel en kunnen dus niet steken) terug weggvliegen. Ik zou zoeken achter een imker zoals reeds gezegd, hij zal die bijennest wel verwijderen of doodspuiten, gratis zal het wel niet zijn waarschijnlijk aangezien hij ook zijn naft/diesel moet betalen hé :) Maar dus gewoon rustig blijven en zeker niet beginnen zwaaien naar die dieren.

(Ken veel van bijen aangezien mijn vader zelf imker is :p)

Redhunter
15 april 2010, 13:13
Bijen zullen inderdaad niks doen als je ze niet "uitdaagt" als er een bij op u afkomt moet je zo stil mogelijk blijven zitten en wachten tot ze (ja ik zeg ze, mannetjes bijen hebben geen angel en kunnen dus niet steken).

tot ze...? :unsure:

tragezot
15 april 2010, 13:29
Ik ga ze gewoon in hun nestje laten zitten, denk ik. Het enige wat ze nu doen is, zoals enkel insecten het kunnen, een tiental keer na elkaar tegen mijn ruit vliegen.

En als ik een bij zie die te dicht komt, blaas ik ernaar. Nog nooit een steek gehad.

Chappii (oi22)
15 april 2010, 13:31
Voor een bijennest komt de brandweer niet langs, daarvoor moet je een imker vragen en die doen dat gratis en met veel plezier. In geval van wespen moet je wel de brandweer bellen en best zo rap mogelijk ;)

Oh echt wel.

SXe
15 april 2010, 13:50
tot ze...? :unsure:

Fixed :p

Naradia
15 april 2010, 16:01
Bijen zullen inderdaad niks doen als je ze niet "uitdaagt" als er een bij op u afkomt moet je zo stil mogelijk blijven zitten en wachten tot ze (ja ik zeg ze, mannetjes bijen hebben geen angel en kunnen dus niet steken) terug weggvliegen.

En wat is het meervoud van mannelijke bijen dan? He

SXe
15 april 2010, 16:12
Met ze bedoelde ik de vrouwelijke bijen...

Naradia
15 april 2010, 16:31
Met ze bedoelde ik de vrouwelijke bijen...

Ge zet alles in het meervoud, dan hebde automatisch ze hé :doh:

Rider
15 april 2010, 16:40
En wat is het meervoud van mannelijke bijen dan? He

"darren"

Naradia
15 april 2010, 16:52
"darren"

Ik doelde dus op:

Bijen zullen inderdaad niks doen als je ze niet "uitdaagt" als er een bij op u afkomt moet je zo stil mogelijk blijven zitten en wachten tot ze (ja ik zeg ze, mannetjes bijen hebben geen angel en kunnen dus niet steken) terug weggvliegen

Dat duidt op een meervoud, waardoor het automatisch ze is, en het dus niet uitmaakt of het mannelijke of vrouwelijke zijn. Maar hij doet alsof het ze is omdat het vrouwelijke bijen zijn, daarom vraag ik wat hij zou getypt hebben moesten het mannelijke bijen geweest zijn :|

shiftyke
15 april 2010, 16:52
Ne lege pot honing op uw venstertablet zetten en wachten tot hij vol zit. :p

Nee serieus, ik zou eens een lokale imker opbellen, die zullen wel weten wat te doen.
Lijkt me trouwens wel een leuke hobby :D

pntzi .
15 april 2010, 17:04
Of je gaat er zelf op af met een goeij tube isolatieschuim! Natuurlijk is dat nu niet echt aan te raden, want der zijn der niet meer zoveel van :(.

Oei wist niet dat de isolatieschuim met uitsterven bedreigd werd :(

Imker bellen! Don't waste isolatieschuim!

Redhunter
15 april 2010, 17:13
:rofl:..deze thread

Chappii (oi22)
15 april 2010, 17:14
Vorige keer ben ik er gewoon in gesprongen en wa rond geschopt, niets gekregen van steken enzo, en de volgende dag waren ze weg. Best eerst een emmer water erop gooien en dan erin springen.

Misschien kun je dit eens proberen.

Zibro
15 april 2010, 17:18

goeike :)

Ik zit hier atm ook met een bijennest, of zijn het hommels dunno. Ziet eruit gelijk hommels maar ze zijn belange niet zo dik.
Ze hebben/zijn zich aan het nestelen in de haspel van mijn compresseur dus zitten wel vrij in de weg.
Volgende week op een avond eens proberen die haspel van de muur te halen en ergens anders placeren. Thing is, kzou dat spel moeten kunnen opendraaien, de haspel is kapot maar de luchtslang die erin vast zit heb ik nog nodig.

ULTRAnumb
15 april 2010, 17:19
condooms vullen met vergif en naar da nest schieten

FurtiveDuck
15 april 2010, 17:22

:rofl:

^MystiQ
15 april 2010, 17:22
goeike :)

Ik zit hier atm ook met een bijennest, of zijn het hommels dunno. Ziet eruit gelijk hommels maar ze zijn belange niet zo dik.
Ze hebben/zijn zich aan het nestelen in de haspel van mijn compresseur dus zitten wel vrij in de weg.
Volgende week op een avond eens proberen die haspel van de muur te halen en ergens anders placeren. Thing is, kzou dat spel moeten kunnen opendraaien, de haspel is kapot maar de luchtslang die erin vast zit heb ik nog nodig.

Bijen en vibraties, eens zien hoe lang het duurt voor je uw eerste steek krijgt ;)

Zibro
15 april 2010, 17:44
Net even de daad bij het woord gevoerd en de haspel eraf gehaald :)
Het is precies toch geen nest, maar die hommels (ik denk dat het die zijn) hebben precies eitjes ofzo gelegd in al die gaatjes van de haspel, en dan dicht gemaakt met iets dat zo hard als beton is :)
Enfin, kheb nu dus die haspel verplaatst en morgen zal ik die eens opendraaien.

PersonalJesus
15 april 2010, 17:56
Oh dear lord! Bees! - The Something Awful Forums (http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=2243176) natuurlijk

rscaboy
15 april 2010, 18:42
Oh dear lord! Bees! - The Something Awful Forums (http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=2243176) natuurlijk

:rofl:
Lijkt me wel nogal moeilijk om dit te doen in zijn kot.(zonder het af te branden)

lg.
15 april 2010, 22:13
anders een bus verdelger op spuiten. ma dan hebt ge s anderendaags wel 100 kadavers

kil911ler
15 april 2010, 22:19

Blijft zo goed :')

TheRedDevils
15 april 2010, 22:32

:rofl: Zalig gewoon :applause:

Subai
16 april 2010, 22:59
Gets the job done I guess...

Pol
17 april 2010, 23:10
Ik ben zelf imker en het zou mij verbazen dat het een bijennest is, bijen hebben nu nog geen grote zwermdrang.

Als het donzige zijn dan zijn het hoogstwaarschijnlijk hommels (waarvan je ook kleinere varianten hebt)
Nuja, hommels zijn nog grotere pussies dan bijen hoor. Die gaan pas prikken als ge met uw hand in hun nest rommelt. Ze zullen u ook geen last bezorgen, dus ik zou die laten zitten. Meestal verhuizen ze elk seizoen van plaats, dus volgend jaar hebt ge er geen last van.
Sowieso, bijen en hommels zijn héél nuttige dieren die hard nodig zijn voor de bestuiving. Volspuiten met isolatieschuim is dus grote zonde...

Een wespennest zou me ook verbazen, maar het is niet onmogelijk. B
Bekijk ze eens goed, hebben ze een wespentaille? Zijn ze zwart geel gestreept?

Edit : Als ge in West-Vlaanderen zit en het zijn bijen help ik u er graag vanaf hoor :-)

Zonnestraal
18 april 2010, 00:29
Wij hebben al meerdere keren een wespennest gehad aan het slaapkamerraam. Brandweer moet dan komen want die beesten zijn erg aggressief :(.
Ze proberen mijnen cola af te pakken of zitten op het vlees van de bbq.

Aan het tuinhuis helemaal achteraan zit er soms wel eens een nest van hommels. De brandweer zei dat we ze moesten laten zitten.

Dit jaar toch al weer hommels gezien vanachter aan het tuinhuis, ze zitten dan druk te zoemen rond een aantal gaten. Heb er vandaag nog een verdwaalde uit het huis moeten zetten.

Hommeltjes zijn zo lief :love:
Soms denk ik, moest een hommel wat groter zijn.. dan zou ik geen vrouw nodig hebben :love:

koen v
18 april 2010, 00:36
Soms denk ik, moest een hommel wat groter zijn.. dan zou ik geen vrouw nodig hebben :love:

I'm feeling you man :bow:
Edit: en help je profielpagina, lsd?

venzy
18 april 2010, 07:38
Wij hebben al meerdere keren een wespennest gehad aan het slaapkamerraam. Brandweer moet dan komen want die beesten zijn erg aggressief :(.
Ze proberen mijnen cola af te pakken of zitten op het vlees van de bbq.

Aan het tuinhuis helemaal achteraan zit er soms wel eens een nest van hommels. De brandweer zei dat we ze moesten laten zitten.

Dit jaar toch al weer hommels gezien vanachter aan het tuinhuis, ze zitten dan druk te zoemen rond een aantal gaten. Heb er vandaag nog een verdwaalde uit het huis moeten zetten.

die zware zoem van die hommels moet ik toch ni van hebben ze als ik zo 1 naast mijn oor hoor. loop ik gelijk da men leven dervan afhangt :D (ben ooit is op mijn hoofd gestoken door een hommel daarvan men schrik :sop:)

shiftyke
18 april 2010, 13:54
9lives zou ook een archief moeten aanleggen met epische forumtopics :D

tragezot
18 april 2010, 14:02
Ik ben zelf imker en het zou mij verbazen dat het een bijennest is, bijen hebben nu nog geen grote zwermdrang.

Als het donzige zijn dan zijn het hoogstwaarschijnlijk hommels (waarvan je ook kleinere varianten hebt)
Nuja, hommels zijn nog grotere pussies dan bijen hoor. Die gaan pas prikken als ge met uw hand in hun nest rommelt. Ze zullen u ook geen last bezorgen, dus ik zou die laten zitten. Meestal verhuizen ze elk seizoen van plaats, dus volgend jaar hebt ge er geen last van.
Sowieso, bijen en hommels zijn héél nuttige dieren die hard nodig zijn voor de bestuiving. Volspuiten met isolatieschuim is dus grote zonde...

Een wespennest zou me ook verbazen, maar het is niet onmogelijk. B
Bekijk ze eens goed, hebben ze een wespentaille? Zijn ze zwart geel gestreept?

Edit : Als ge in West-Vlaanderen zit en het zijn bijen help ik u er graag vanaf hoor :-)

Steenhommel - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Steenhommel)

Ik denk dat het zulke lievertjes zijn.

Morgen zal ik er eentje verleiden met een prachtig boeket rozen en ze terwijl vriendelijk vragen eens te poseren.

Pol
18 april 2010, 14:17
Nergens mee inzitten dus, een hommelkolonie is max. 500 en ze zijn zachtaardig.
Als ge dan denkt dat een sterke bijenkolonie 50 000 is, is dat maar peanuts!

Playstation
19 april 2010, 01:31
Hommels zijn inderdaad gewoon zachtaardige dikzakjes in plaats van ze te bestrijden, zou je beter genieten van hun acrobatisch luchtballet.

venzy
19 april 2010, 14:50
Hommels zijn inderdaad gewoon zachtaardige dikzakjes in plaats van ze te bestrijden, zou je beter genieten van hun acrobatisch luchtballet.

tot ze hun achterlijf op u lichaam planten :D

Bloob
19 april 2010, 22:45
Ik heb deze beestjes (http://i101.photobucket.com/albums/m58/bloobje/P1020799.jpg) in mijn velux zitten op mijn kamer.

Brandweer bellen of :/ ?

Ik weet nie of die dieper in het raam zitten of niet.. nestje is ondertussen al pak groter

Zapp
19 april 2010, 23:09
Ik heb deze beestjes (http://i101.photobucket.com/albums/m58/bloobje/P1020799.jpg) in mijn velux zitten op mijn kamer.

Ik weet nie of die dieper in het raam zitten of niet.. nestje is ondertussen al pak groter

Eigenlijk wel prachtig hoe die beesten zo mooi een hele hoop zeshoeken tegen elkaar kunnen plakken...

Dit geheel off-topic zijnde!

En on-topic, voor zover ik iets ken van die zesvoetige vliegertjes, zijn dat wespen, en die moet de brandweer gratis komen opruimen voor jouw.

tragezot
19 april 2010, 23:10
Dat zijn wepsen.

Verdelgen!

(en ja ik schreef 'wepsen'. Dé enige uitspraak.)

^MystiQ
19 april 2010, 23:23
Ofwel ligt het aan die foto maar die wespen zijn toch HUGE?

Ik heb een bijen/wespen fobie dus schiet mij niet af als ik verkeerd ben :p

En die moet ge echt zeer rap laten wegdoen :p

Sp66d D6mon
19 april 2010, 23:30
Nee ge moet daar een raam voorzetten en zeker zijn dat alles dichtgemaakt is, dan kunde binne een paar weken heel den binnekant van hunne nest bezien. Beter als nen aquarium!

Bloob
19 april 2010, 23:42
Dat zijn wepsen.

Verdelgen!

(en ja ik schreef 'wepsen'. Dé enige uitspraak.)

Het is wespen hoor, niet wepsen.. :p

Zapp
19 april 2010, 23:46
Ah en als je zegt "pak groter", pics plix :)

Bloob
19 april 2010, 23:55
Ah en als je zegt "pak groter", pics plix :)

ja pak groter is miss wat overdreven, tvalt nog goed mee hoor :p

Is gewoon links en rechts wat breder geworden, zal morgen als het licht is nieuwe foto maken

bonusronde
20 april 2010, 00:46
Ik zit ook met zo'n steenhommelnest in mijn muur.

De plaatselijke imker is hier reeds langsgeweest (na eerst telefonisch contact te hebben gehad met de brandweer).
De imker zei mij de muur te wassen met javel. Dit zou een stinkende steen opleveren. Zodat de beestjes andere oorden gaan opzoeken.
De beestjes op zich zijn ongevaarlijk. Je kan ze niet zo maar verwijderen aangezien je niet aan de koningin kan. Best de javel-truc toepassen.

Ging dat morgen eens uitproberen. (gewapend met een heel arsenaal aan kledingstukken om elk stukje huid te bedekken)

EvilTwin
20 april 2010, 08:48
Een leger spinnen of afsturen.

http://www.stuffucanuse.com/thumbnail-pictures/Spider-breeding.jpg

SlashDotDash
20 april 2010, 09:55

Ik denk dat het Franse Veldwespen zijn gezien de oranje antennekes.

Franse veldwesp - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Franse_veldwesp)

Deze wesp maakt holen op beschutte plaatsen en het nest heeft geen papieren omhulsen maar is open en de wespen zijn goed te zien. De wesp jaagt vooramelijk op insecten en is niet geïnteresseerd in zoetigheid, waardoor zelden een confrontatie met mensen plaatsvindt. Wel kan deze wesp steken maar doet dat alleen bij gevaar.

Gezien de ambetante plaats zou ik ze toch laten weghalen als je er last van verwacht. Jammer, want dit zijn dus helemaal geen agressieve beestjes itt. de gekende limonadewespen.

de Waaslandwolf
20 april 2010, 13:36

Om heel eerlijk te zijn, staat er op die foto hoegenaamd geen enkele spin. :unsure:

Bloob
20 april 2010, 15:13
Hier, zo ziet het nestje er op dit moment uit:
http://i101.photobucket.com/albums/m58/bloobje/P1000493.jpg

Echt storen doen ze me niet, nog geen enkele men kamer in gevlogen, maar ze zitten daar wa ambetant op da plekske :/

En het zou wel eens goed kunnen dat het die franse wesp is.
Heb hier bijna altijd wel een blik cola ofzo staan, en nog nooit zijn ze mijn kamer binnengedrongen om er op af te komen.

tragezot
23 april 2010, 21:08
Milleku!

Thuis zitten we met een wepsennest. Wederom, op het eerste zicht kan het geen kwaad mààr potver, we hebben hier een prachtige hardhouten tuinmeubelen staan. En waarmee houden die rakkers zich bezig? Met die tafel af te schuren! Constant zitten ze met hun kleine, venijnige tandjes stukjes uit die tafel te scheuren om er hun liefdesnestje mee te plamuren!

Zeg eens, wat moet ik daar nu mee?

Zapp
23 april 2010, 22:07
Zoals al een paar keer gezegd:

http://www.youtube.com/watch?v=brxIJjKWuRc

ZombieRobots
23 april 2010, 22:20
Neeneen, zo moet dat:

YouTube - 2 dagen verlof ! (http://www.youtube.com/watch?v=UVc_8XlAavQ)

Rizla+
24 april 2010, 02:03
Ohh man, typisch pellenberg!

kil911ler
24 april 2010, 02:53

Oh my lord... *valt flauw*

Smiles_
27 april 2010, 21:36
Hier, zo ziet het nestje er op dit moment uit:
http://i101.photobucket.com/albums/m58/bloobje/P1000493.jpg

Echt storen doen ze me niet, nog geen enkele men kamer in gevlogen, maar ze zitten daar wa ambetant op da plekske :/

En het zou wel eens goed kunnen dat het die franse wesp is.
Heb hier bijna altijd wel een blik cola ofzo staan, en nog nooit zijn ze mijn kamer binnengedrongen om er op af te komen.

Update? :woohoo:

venzy
27 april 2010, 21:49
Neeneen, zo moet dat:

YouTube - 2 dagen verlof ! (http://www.youtube.com/watch?v=UVc_8XlAavQ)

bzzzzzzzzzzz zip jah kheb prijs :D typisch manne van de gemeente 2 kijken 1 werken :D haha

Bloob
27 april 2010, 22:05
Update? :woohoo:
ze zijn daar nog altijd lekker aan het chillen onder mijn raam :unsure:

Voodooghost
27 april 2010, 22:17
Ge koopt gewoon een bus met poeder (Permas-D Edialux dit dus (http://www.edialux.be/nl/product.asp?lid=1&id=85)) tegen vliegende insecten en ge spuit dat poeder overvloedig op hunne landingsbaan/gat in de muur. Dan plakt dat poeder aan hun poten en lijf en nemen ze dat mee in de nest en uiteindelijk gaan alle beestjes dood ...

BTW een wespennest nooit toemaken, wespen bijten een nieuwe weg door zo goed als alles heen en voor je het weet zit je met alle wespen in je huis en dan heb je meer als 2 dagen verlof ...

venzy
28 april 2010, 00:30
landingsbaan
:rofl: zalig. kzie het echt voor mij eh zo een landingsbaan :D

Zapp
25 mei 2010, 12:24
Het Nieuwsblad - Vrachtwagen met miljoenen bijen verongelukt (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100525_055)

:D

Cycloon
25 mei 2010, 12:28
Bijenkolonies zijn in amerika echte handelsproducten, dan krijg je zo'n taferelen natuurlijk.

assgoblin
25 mei 2010, 16:27
He toevallig, ik heb sinds een maand ook een nest vlak boven mijn raam aan de dakgoot - het zijn geen wespen ma ik denk een kleinere vorm van hommels ofzo. Ze zijn nog niet binnengeraakt ma 's nachts zitten ze ergens in het dak/dakgoot/de muur en zoomen ze me wakker van binnen in de muur (de eerste nacht voorda'k wist da ze er waren serieus van verschoten, klinkt echt superraar en ik wist nie vanwaar het kwam, freaky!).

Anyways beter als 2 of 3 jaar terug dat er bij ons ergens in de buurt een nest was van GIGANTISCHE soort wespen (knalgeel), ik denk Hoornaars. Die dingen zijn pas angstaanjagend!

spray-bunny
25 mei 2010, 16:36
Ik heb hier gisteren een hommelnest ontdekt in een nestkastje (voor vogels). 'k Ga ze laten zitten denk ik, hommels zijn nogal goedaardige beestjes.
Milleku!

Thuis zitten we met een wepsennest. Wederom, op het eerste zicht kan het geen kwaad mààr potver, we hebben hier een prachtige hardhouten tuinmeubelen staan. En waarmee houden die rakkers zich bezig? Met die tafel af te schuren! Constant zitten ze met hun kleine, venijnige tandjes stukjes uit die tafel te scheuren om er hun liefdesnestje mee te plamuren!

Zeg eens, wat moet ik daar nu mee?Hier komen de wespen ook altijd op onze teak terrasmeubelen zitten. Bijten die daar echt stukjes af?:crazy: