PDA

Volledige versie bekijken : Demos tegen betaling - een brug te ver

valdemaniak
23 maart 2010, 11:33
Ik lees zonet onderstaand artikel, en als het waar is, is dit idee toch een brug te ver. Hopelijk heeft de consument verstand genoeg om nooit voor een demo (demonstratie, altijd gratis en om een potentiële koper te overtuigen) te betalen.

Ik vond EA goed bezig de laatste tijd, hier schieten ze in hun eigen voet imo

EA will test waters with paid-for demos News | Eurogamer (http://www.eurogamer.net/articles/ea-to-release-paid-dlc-before-boxed-games_0)

"The PDLC [premium downloadable content] would be sold for $10 or $15 through Xbox Live and PlayStation Network, and would essentially be a very long game demo, along the lines of 2009's Battlefield 1943.A full-blown packaged game would follow shortly after the release of the PDLC, bearing a full retail price."

phixiuZ
23 maart 2010, 11:55
Als je voor de demo dan betaald hebt en je krijgt daarna korting op de full game zie ik geen problemen? + eventueel optie die ervoor zorgt dat je niet hetgeen je in de demo gespeeld hebt opnieuw moet spelen in de full game.

Depresjon
23 maart 2010, 12:16
Een demo dient ervoor om de consument te overtuigen het spel te kopen.
Waarom dan 2 keer geld vragen,eerst de demo kopen en indien het naar wens is,het spel nog eens.Als het systeem word zoals PhixiuZ zegt kan het nog doenbaar zijn.

Selderijstok
23 maart 2010, 12:28
Ja, maar wat als de demo dan zwaar tegen valt?

hatetn
23 maart 2010, 12:33
"It actually sounds like a great strategy," he added. "Again, I don't know if they intend to include the PDLC in the packaged product, but my guess is that they won't. I think that the PDLC will be a 'prequel' to the full game, so that they can keep selling it after release of the full game."

dit is het enige positieve er aan. maar het is uiteindelijk pure geldklopperij voor een demo

Ge0force
23 maart 2010, 12:35
IHopelijk heeft de consument verstand genoeg om nooit voor een demo (demonstratie, altijd gratis en om een potentiële koper te overtuigen) te betalen.

Helaas vrees ik dat dit juist wél succes zal hebben. Ik had ook nooit gedacht dat mensen zouden betalen voor online gaming, wat extra mapjes of kleding voor je avatar/sackboy maar uiteindelijk is het de normaalste zaak van de wereld geworden.

Ik ken mensen genoeg die 70 euro voor een spel betalen in de Game Mania, omdat ze het zo vroeg mogelijk willen spelen. Op de UK-shops kost het spel thans de helft, maar dan moeten ze 2 of 3 dagen langer wachten. Als een gamer met de glimlach het dubbel betaalt om een spel twee dagen vroeger te kunnen spelen, dan zal diezelfde gamer zeker 15 euro over hebben voor een uitgebreide demo.

hatetn
23 maart 2010, 12:37
Helaas vrees ik dat dit juist wél succes zal hebben. Ik had ook nooit gedacht dat mensen zouden betalen voor online gaming, wat extra mapjes of kleding voor je avatar/sackboy maar uiteindelijk is het de normaalste zaak van de wereld geworden.

Ik ken mensen genoeg die 70 euro voor een spel betalen in de Game Mania, omdat ze het zo vroeg mogelijk willen spelen. Op de UK-shops kost het spel thans de helft, maar dan moeten ze 2 of 3 dagen langer wachten. Als een gamer met de glimlach het dubbel betaalt om een spel twee dagen vroeger te kunnen spelen, dan zal diezelfde gamer zeker 15 euro over hebben voor een uitgebreide demo.

veel uk shops leveren ook op de release of een dat of 2 ervoor. ik zou niet weten wat je in een GM moet doen

Wg_Flow
23 maart 2010, 12:40
Ik durf soms wel eens spelletjes online te bestellen en als ik dan merk dat ze toch niet op release in de bus steken ga ik soms het spel in de winkel kopen en zit ik dus met dubbele versies :)

Maar betalen voor demos?

Ten eerste zitten we hier in belgie nog steeds met het primitiefste,duurste,gelimiteerde kak internet dus demos van 1a2 gig downloaden doe ik sowieso al niet,en er dan nog eens voor moeten betalen gaat er al helemaal over .

Ik vind het al degoutant dat wij hier 60 euro betalen voor een gold service die nog niet de helft van de Amerikaanse content haalt,en waarvoor ze in amerika 60 DOLLAR betalen.

hatetn
23 maart 2010, 12:49
Ik durf soms wel eens spelletjes online te bestellen en als ik dan merk dat ze toch niet op release in de bus steken ga ik soms het spel in de winkel kopen en zit ik dus met dubbele versies :)

Maar betalen voor demos?

Ten eerste zitten we hier in belgie nog steeds met het primitiefste,duurste,gelimiteerde kak internet dus demos van 1a2 gig downloaden doe ik sowieso al niet,en er dan nog eens voor moeten betalen gaat er al helemaal over .

Ik vind het al degoutant dat wij hier 60 euro betalen voor een gold service die nog niet de helft van de Amerikaanse content haalt,en waarvoor ze in amerika 60 DOLLAR betalen.

als je uk shops kent is het al een raadsel dat je 60 euro betaald en je zou moeten weten dat het voor de helft kan

Wg_Flow
23 maart 2010, 13:37
als je uk shops kent is het al een raadsel dat je 60 euro betaald en je zou moeten weten dat het voor de helft kan

Idd, UK shops zijn 20 euro goedkoper,maar Saturn Meir is ook vrij goedkoop dus :)

En als ik een spel dubbel koop gaat het dan meestal om de pc versie die ik dan in retail koop,zoals bad company2 bijvoorbeeld, heb ik op pc gekocht om al te kunnen spelen terwijl ik op mijn via webshop bestelde xbox versie wachtte :)

Ach, ik ben verslaafd aan games, heb een enorme 360-collectie, ondertussen een pS3 in mijn bezit waarvoor ik ondertussen ook al genoeg games gekocht heb en dan spreken we nog niet over de pc :)

Ronnie86
23 maart 2010, 14:55
amaai, betalen voor demo's is gewoon NOT DONE!

Marginal0
23 maart 2010, 15:21
wat maakt het uit. ze testen het, en het zal falen.

big deal.

ik dl toch amper demos, al is het gratis.

Bellerophon
23 maart 2010, 15:26
Sony doet dit al een tijdje met al die Gran Turismo Prologues. Ook veredelde demo's naar mijn mening.

Sowieso note done!

Shyheim
23 maart 2010, 15:51
Sony doet dit al een tijdje met al die Gran Turismo Prologues. Ook veredelde demo's naar mijn mening.

:wtf:

valdemaniak
23 maart 2010, 15:59
de "discussie" of je nu in de UK uw games besteld of hier in de GM koopt, is naast de kwestie hé
Ik snap de redenering dan wel: diezelfde gamer heeft geld te over voor zijn games, en zal dus demos ook wel betalen.

Het verschil is dat die consument missch wel volle pot wil betalen voor zijn game of een CE versie daarvan. (Ook ik durf een spel gewoon hier kopen omdat ik op dat moment bv veel tijd heb en erna twee weken lang minder, en dus is het mij centjes waard. Maar ik ben ook al aan t afstappen van CE editions want het werkt ideeën als dit alleen maar in de hand) Maar een demo is en blijft een voorstelling van uw spel hé. Om te overtuigen dat het spel uw centjes waard is, niet om al te cashen.

Een prequel als demo is echt geldklopperij, ik vermoed ook wel dat dit er niet doorkomt (missch komt een super franchise als GT er éénmalig mee weg). Het idee is in elk geval walgelijk. Ik hoop dat toch de common sense van de community komt bovendrijven, zeker als ge de prijs ziet wat ze er voor willen vragen (10-15€ want de dollar gaan ze niet gelijktrekken).

Veruca
23 maart 2010, 17:20
Dit is gewoon te belachelijk voor woorden. Nu ja, ik speel enkel demo's van games waar ik over twijfel... en als ik er voor moet betalen, dan zal er niet veel twijfel meer zijn.

Duc1n0
23 maart 2010, 17:41
wat maakt het uit. ze testen het, en het zal falen.

big deal.

ik dl toch amper demos, al is het gratis.

Dikke second! :p

Sportinggboy
23 maart 2010, 17:49
kspeel zelfs nog geen demos nu ze gratis zijn :p

L0k1-
23 maart 2010, 17:52
amaai, betalen voor demo's is gewoon NOT DONE!

betalen voor content die al op je DVD stond was ook not-done, maar toch tellen vele gamers er talloze euro's voor neer...

Vroeger was DLC ook allemaal gratis, nu praktisch 3/4 betaalbaar en gamers accepteren het ook. Ze tellen gerust verscheidene euro's neer voor een extra kostuum of uiterlijk, terwijl men vroeger een hele gratis download sectie had voor die dingen op de officiële website.

:wtf:

Goh hij heeft wel deels gelijk, was een onafgewerkt spel, maar om toch al ff snel geld te verdienen lanceerde ze GT5 prologue. Wat ik persoonlijk vrij spijtig vond...

nu ik zelf downloadde ook nog amper demo's. Meestal moet je al 1-2 gigabyte zitten downloaden voor even 15 minuten te kunnen spelen.... bekijk ik liever een hele reeks gameplay movies op youtube van het spel om iets of wat een idee te krijgen of het mij aanstaat :)

lowscore
23 maart 2010, 18:02
Ik download dan weer veel demo's. Zo goed als alles wat op PS3 en PC komt. 'K vind dat echt enorm handig om een idee van de game te krijgen. Maar betalend? Nee.

Recipe4hate
23 maart 2010, 18:10
Ik kijk gewoon naar de video game review op gamespot :$

Ontopic
Betalen voor een demonstratie? No thanks. Ik durf wel eens een demo te downloaden (zoals AVP), maar om hier 10-15usd voor te betalen is, zoals de TS het zo mooi vermeldt, een brug te ver.

fraG^
23 maart 2010, 19:31
haha laat ze maar doen daar bij EA, dan is het totaal geen DEMO meer hé, dus moeten ze een demo laten uitkomen en die ripoffdemo(long version). Of ik koop nooit meer een spel van EA, zullen we wel lachen moest een groot stuk vd gamers hetzelfde doen

Een DEMO test je om te kijken of je wel je geld wilt verspillen aan een virtual game, dus dikke flop EA serieus :')

Xploziv
23 maart 2010, 19:58
EA gaat geen geld vragen voor demo’s
Nieuws | 23 maart 2010 - Analist Michael Pachter wil nog wel eens met smeuïge verhalen in het nieuws komen. Zo ook met een verhaal over de nieuwe strategieën die Electronic Arts heeft bedacht om via downloadable content meer geld te verdienen. Volgens Pachter wil EA zogenaamde “premium DLC” uitgeven, een soort lange demoversie van een volledige game. Deze “PDLC” zou dan voor tien tot vijftien dollar worden aangeboden. Maar volgens EA heeft Pachter het verkeerd, want EA gaat in elk geval geen geld vragen voor demo’s die van oudsher al gratis zijn.

EA denkt aan diverse manieren om geld te verdienen via DLC, bijvoorbeeld door voorafgaand aan, tijdens én na de release van een game speciale content aan te bieden. Er is nog geen prijsstrategie bedacht, wat er ook mee te maken heeft dat veel van de ideeën draaien om free to play-games (zoals Battlefield Heroes).

Hoewel EA dus ontkent dat er ooit betaald zal moeten worden voor demo’s, zou het ons niets verbazen als EA in de toekomst met PDLC komt die bestaat uit speciale in-game voorwerpen, een lange demo en wat andere extra’s. Dit zou bijvoorbeeld kunnen werken als een soort bèta, waar alleen degenen die de PDLC kopen toegang toe hebben. Maar dat is puur speculeren. Het is in elk geval interessant om te zien hoe de DLC-strategie van EA eruit gaat zien.

white-hat
23 maart 2010, 21:55
wij vroegen aan 100 vlamingen:
bent u bereid een kleine bijdrage te betalen om aan de stracraft 2 beta mee te doen?

Ik bedoel maar dat er altijd mensen zullen zijn die voor dergelijk dingen te vinden zijn. En voor zover ik mij herinner valt XBL-gold ook een beetje onder die categorie.

valdemaniak
23 maart 2010, 22:43
Neen. Nogmaals, een service als Xbox live is een keuze die je hebt om al dan niet op in te tekenen. Het is een 'extra' van de Xdoos zo je wil. Daar doet iedereen mee wat ie wil. Net zoals DLC. Je hebt het spel - wil je meer dan betaal je voor die content. Opnieuw heb je de keuze.

Niemand klaagde indertijd toen voor BF1942 Road to Rome als uitbreiding kwam. Nochtans krak hetzelfde als DLC nu. Ik zie daar geen graten in, althans als je waar voor je geld krijgt bij het volledige spel en de DLC voor echte fans iets toevoegt.

Een demo is altijd al bedoeld geweest een voorsmaakje te geven van waar een spel nu juist voor staat. Als we ook al moeten betalen om te zien of iets ons aanstaat wordt het belachelijk. Een demo dient om te overtuigen, om een spel te bewijzen. Niet om al geld binnen te rijven.

Wg_Flow
24 maart 2010, 09:16
@Valdemaniak, ik zou xbox live toch niet als een extraatje bekijken, je betaald gewoon veel te veel om met je vrienden te kunnen gamen.

Vrij degoutant in mijn ogen, en zeker als je weet wat de Amerikanen krijgen voor minder geld!

Bellerophon
24 maart 2010, 09:48
Het XBL netwerk is wel een stuk performanter en betrouwbaarder dan PSN. Plus zijn de tools veel beter. De convergentie van het geheel is af bij XBL. Ook de archtitectuur van online gamen op XBL staat garant voor betere performance in vergelijking met PSN. Plus je hebt bij XBL een veel hogere garantie dat iedereen over Voice beschikt om maar één van de vele voordelen op te noemen. Vandaar ik graag € 60 betaal voor die service. Al van in het begin. Kwaliteit mag iets kosten.

valdemaniak
24 maart 2010, 10:50
ik ga akkoord met Bellerophon. Ik vind 5€ in de maand geen geld voor een uitstekende service (bovendien koop ik mijn abbo online voor +- 40€)

Het PSN is gratis, maar de structuur en integratie van Xlive vind ik beter. Dat vraagt investering, en in een economie wordt investering altijd doorgerekend aan de klant.

Het is wel wat genuanceerder ondertss ja... demo's zullen ze gratis houden, maar ze spelen met het idee van prequels en dergelijke. Zolang het een toegevoegde waarde wordt, en het niet de plaats inneemt van demo's, zullen we het maar niet meteen helemaal afschieten zeker?

Scavenger
24 maart 2010, 10:53
Het XBL netwerk is wel een stuk performanter en betrouwbaarder dan PSN. Plus zijn de tools veel beter. De convergentie van het geheel is af bij XBL. Ook de archtitectuur van online gamen op XBL staat garant voor betere performance in vergelijking met PSN. Plus je hebt bij XBL een veel hogere garantie dat iedereen over Voice beschikt om maar één van de vele voordelen op te noemen. Vandaar ik graag € 60 betaal voor die service. Al van in het begin. Kwaliteit mag iets kosten.

Ik begrijp die mentaliteit toch niet goed. Dienst A is beter dan dienst B, dus is het logisch dat ge er voor moet betalen? Volgens uw redenering zou men GMail dan ook best betalend maken, want die werkt veel vlotter en is gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld Hotmail? :)

Ik game nu al lang genoeg op Live en PSN om te weten dat online gaming op beide systemen gelijkwaardig werkt. Vrij logisch, want in beide gevallen gebeurt online gaming zonder dedicated servers. De meeste recente PS3-games ondersteunen parties, voice-chat en skill-matchmaking. Al mijn vrienden waarmee ik game op PS3 hebben bovendien een headset.

Ik vind wel dat het online-gebeuren bij live beter geïntegreerd is in de interface, het is ook overzichtelijker uitgewerkt. Dit kan echter geen excuus zijn om er een jaarlijks prijskaartje op te plakken. Online gamen bestond al jaren op pc en was al altijd gratis. Zelfs Games for Windows Live is gewoon gratis. Waarom kan dit dan op de xbox360 ook niet?

Bellerophon
24 maart 2010, 11:53
MS heeft een volledig dedicated infrastructuur voor Live. PSN heeft dat niet! Daar zit de kost en daar zit het grote voordeel.

Scavenger
24 maart 2010, 12:14
MS heeft een volledig dedicated infrastructuur voor Live. PSN heeft dat niet! Daar zit de kost en daar zit het grote voordeel.

Hm dat klopt volgens mij niet echt. Online games in Live zijn op een paar uitzonderingen na NIET dedicated, maar werken volgens p2p waarbij de spelers zelf hosten. Bij games die wel dedicated servers gebruiken zoals BF1943, worden de servers gehost én betaald door de uitgever.

Consolegames gebruiken in principe twee soorten servers:

- de servers waarop je je aanmeld op het netwerk, waarop je friendslists en trophies/achievements worden bijgehouden. MS host deze voor Live, Sony host deze voor PSN.

- game-specifieke servers voor matchmaking en online leaderboards: op PSN worden deze altijd gehost door 3rd party bedrijven, maar hoe het op Live zit ben ik niet 100% zeker. Bij games uitgegeven door MS worden deze servers door hen verzorgd, maar volgens mij is dat niet het geval voor games van andere uitgevers. Ik heb alleszins x360-games gehad met het gamespy logo en ook EA heeft z'n eigen servernetwerk. Deze servers worden sowieso enkel aangesproken bij het aanmaken van een match en om achteraf de resultaten op te slaan, en hebben dus GEEN invloed op het spelverloop.

Als Live voor alle games dedicated servers zou gebruiken dan zou het prijskaartje zeker terecht zijn. Maar dit is dus absoluut niet het geval.

Bellerophon
25 maart 2010, 07:34
U heeft gelijk dat zeker niet alle games dedicated zijn bij MS. Hangt idd af van de uitgever, type game en EA heeft zen eigen servers voor het online gamen weliswaar onder strenge normen van MS. Maar XBlive is wel een apart netwerk los van het internet. Ze hebben hun eigen dedicated infrastructuur wereldwijd (servercloud & networking) en dat kost geld en daar zit het grote voordeel in snelheid en beschikbaarheid. Downloaden van XBlive is een veelvoud sneller dan PSN hierdoor om maar een voorbeeld te geven.

Necreo
25 maart 2010, 09:00
We evolueren toch naar een game wereld waarin micro transacties volop aanwezig zullen worden.
Je krijgt je basis pakket + betalence DLC + wil je andere kleren (betalende micro transacties)... gaat lekker zo.

Betalende demo's, betalen voor online gaming, betalen voor....

De tijd van € 40 - € 50 euro neer te leggen voor een volwaardig game is allang achter ons, en dit met dank aan voornamelijk EA/MS

Onlogische evolutie is het niet, simpele aanpassing van supply and demand, gecombineerd met profitabilaty...

Aah well: GAME ON!!

Wg_Flow
25 maart 2010, 09:10
Als al die debielen zouden stoppen met geld uit te geven aan overpriced of oneerlijke DLC/extra randgezeik zou het nooit zover gekomen zijn.

Bedankt hé, klojo's!

Wg_Flow
25 maart 2010, 09:15

hAH? Betrouwbaarder? We zitten godverdomme met een P2P systeem, behalve dan voor BC2 wat een uitzondering is.

JIj vindt het dus meer dan normaal dat wij 60 euro betalen voor iets dat minder uitgebreid en volledig is dan wat onze Amerikaanse gamecollega's krijgen voor amper 60 dollar?

En inderdaad, je vindt die abo's online voor €40 maar da's nog atlijd belachelijk veel. Men zou moeten verbieden dat je gedwongen wordt geld uit te geven om online te kunnen spelen met vrienden.

Al zeker als microsoft enkel geld binnenrijft want zonder dedicated servers vind ik het persoonlijk pure diefstal. Voor de marketplace moeten we het ook al niet doen, en dan nog maar te zwijgen over het feit dat die randdebielen nog steeds niet in staat zijn om mijn dashboard gewoon in het Engels te zetten, zit nog altijd met dat Frans gezeik.

Mensen zoals jij,die zoiets hebben van 'ach,het is de moeite wel waard' zorgen er dus voor dat we hoelanger hoe meer centjes moeten spenderen om te kunnen gamen.

Betalen om op internet,waar we hier in België dan nog eens stukken van mensen voor uitgeven,te kunnen spelen, absurd!
:applause:

skatemania
25 maart 2010, 09:28
Demo -> betalen = Dag EA ga maar Failliet ;)

Scavenger
25 maart 2010, 10:38
U heeft gelijk dat zeker niet alle games dedicated zijn bij MS. Hangt idd af van de uitgever, type game en EA heeft zen eigen servers voor het online gamen weliswaar onder strenge normen van MS. Maar XBlive is wel een apart netwerk los van het internet. Ze hebben hun eigen dedicated infrastructuur wereldwijd (servercloud & networking) en dat kost geld en daar zit het grote voordeel in snelheid en beschikbaarheid. Downloaden van XBlive is een veelvoud sneller dan PSN hierdoor om maar een voorbeeld te geven.

PSN en Steam zijn ook een apart netwerk met wereldwijde dedicated servers hoor, die moeten eveneens onderhouden worden etc... en ik download op PSN en Steam aan de maximum snelheid van mijn internetverbinding (25Mbps). U moet wel een zeer snelle glasvezellijn hebben om op Live een veelvoud daarvan te halen :)

Ik blijf erbij dat - hoewel Live zeker de meest gebruiksvriendelijke interface heeft - betalen voor p2p-gaming not done is. De andere beperkingen die Microsoft oplegt aan Silver-members waardoor ze moeten wachten op demo's of geen gebruik mogen maken van kortingen zijn er al helemaal over. Op Steam en PSN is dat alles immers gewoon voor elke gamer beschikbaar.

NEIROR
25 maart 2010, 11:15
zal prolly nooit gebeuren
demo betalen = betalen in de colruyt bij de "Efkes proeven meneer?"-stand

skatemania
25 maart 2010, 11:32
@Neiror haha das echt een goede vergelijking! xD GE-WEL-DIG! xD

design1
25 maart 2010, 12:36
Moesten ze het toch doorlaten wat wss niet zo zal zijn dan ga ik toch gewoon naar de Game Mania en test het spel daar eens.
Maar moet wel zeggen dat ik regelmatig demo's download gewoon voor the fun of it.

Ge0force
25 maart 2010, 14:08
hAH? Betrouwbaarder? We zitten godverdomme met een P2P systeem, behalve dan voor BC2 wat een uitzondering is.

JIj vindt het dus meer dan normaal dat wij 60 euro betalen voor iets dat minder uitgebreid en volledig is dan wat onze Amerikaanse gamecollega's krijgen voor amper 60 dollar?

En inderdaad, je vindt die abo's online voor €40 maar da's nog atlijd belachelijk veel. Men zou moeten verbieden dat je gedwongen wordt geld uit te geven om online te kunnen spelen met vrienden.

Al zeker als microsoft enkel geld binnenrijft want zonder dedicated servers vind ik het persoonlijk pure diefstal. Voor de marketplace moeten we het ook al niet doen, en dan nog maar te zwijgen over het feit dat die randdebielen nog steeds niet in staat zijn om mijn dashboard gewoon in het Engels te zetten, zit nog altijd met dat Frans gezeik.

Mensen zoals jij,die zoiets hebben van 'ach,het is de moeite wel waard' zorgen er dus voor dat we hoelanger hoe meer centjes moeten spenderen om te kunnen gamen.

Betalen om op internet,waar we hier in België dan nog eens stukken van mensen voor uitgeven,te kunnen spelen, absurd!

Respect +1 :niceone:

Bellerophon
25 maart 2010, 15:44
Voordelen X-Box Live

- Uniforme implementatie (standaarden voor iedere ontwikkelaar)
- Totale convergentie van alle functionaliteiten van Dash, Ingame, Friendslist, Web, IM, ... . Kortom het Live ID gebeuren
- Default Voice Dash - Ingame
- Optional Video Dash - Ingame
- Betere snellere dedicated infrastructuur. Voor zij die het tegendeel kunnen bewijzen bezorg me dan aub een export van een meting in Wireshark of dergelijke.
- Geografisch gelokaliseerde nodes om de performantie & uptime ten allen tijden te garanderen. X-Box live voldoet aan het 5 x 9 model. PSN niet!

Ik vind het zeer normaal dat je betaald voor garanties. PSN werkt, ik ga dat niet ontkennen. Maar Sony heeft geen garanties ivm de performantie en functionaliteiten van PSN. Als ze de stekker uit trekken sta je daar. Live daarentegen is een gegarandeerde service tegen betaling.

Zij die dit niet begrijpen moeten waarschijnlijk eerst nog wat jaartjes ouder worden en van onder de beschermde vleugels van mammie & pappie. Niks is vanzelfsprekend in de "echte" wereld. Wil je iets, wil je garanties, wil je service. Dan zal je daarvoor moeten betalen.

Je kan het een beetje vergelijken met een verzekeringsproduct.

Voor zij die beetje verstand van zaken hebben. Hier onderaan kort geschetst waarom Live & de Dash zoveel minder overhead in beslag nemen in vgl. met PSN.

Steve Lamb, Xbox Live Team
The Xbox Live™ architecture consists primarily of services written using ASP.NET. The many benefits of ASP.NET and the .NET Framework, including rapid development, easy deployment, stability and maintainability, made them ideal technologies to meet the stability, security, and flexibility requirements of Xbox Live.
One of the challenges of using managed code on our servers was in developing the network protocol used to talk with Xboxes. These Xbox clients are written primarily in C++ and are optimized for low memory overhead and network bandwidth usage. We needed a simple way of converting data structures written in C# to and from the binary equivalents used by the C++ clients.
In the simplest cases, this can be done by using the functionality provided in the System.Runtime.InteropServices namespace, such as the Marshal.StructureToPtr and Marshal.Copy routines. However, these methods are very limited in the data types that can be converted, there's little control over how a data type is serialized, and there's added risk of causing crashes or leaking memory when improperly used. It's also possible in some scenarios to use unsafe code to read and write byte arrays, casting them to and from the appropriate C# data structures. On our team, however, we try very hard not to use unsafe code as it increases our risks, just as with the Marshal options.
Most of the 200+ protocol structures defined for Xbox Live are anything but simple. Many contain reference types, embedded structures, and variable length arrays and strings. Dates are transmitted as FILETIME values. Strings are UTF8-encoded before transmitting over the network. Most strings and arrays also include a length field specifying the number of bytes in a string or the number of elements in an array.
Writing custom marshaling code for each protocol structure would quickly become prohibitively expensive and error prone. To address this, we developed a fast, flexible, and type-safe way of serializing C# structures and classes, which maintains most of the advantages of custom serialization code without having to actually write custom serialization code. This was done using the powerful Reflection and Reflection.Emit features of the Framework SDK.
By way of example, take a look at the protocol structure written in C++ and C# in Figure 1. These structures may be sent when an Xbox client requests the latest version of a user's Friends list. The "header" structure, XBOX_FRIENDS_LIST, contains a count of the number of friends (cFriends) and is followed by a list of XBOX_FRIEND structures, each describing the user ID and gamertag of that particular friend, and the date they were added. The structure definitions are surrounded by #pragma pack() instructions, which are used to tell the C++ compiler not to add the usual padding to byte-aligned fields in the structure.
Figure 1 XBOX_FRIEND

C++

#pragma pack(push, 1)
struct XBOX_FRIENDS_LIST
{
ULONGLONG qwUserId;
DWORD dwListVersion;
USHORT cFriends
// XBOX_FRIEND[] friends;
};
struct XBOX_FRIEND
{
ULONGLONG dwUserId;
BYTE bGamertagLen;
CHAR* szGamertag;
FILETIME ftAdded;
}
#pragma pack(pop)

C#

class XBOX_FRIENDS_LIST
{
ulong userId;
uint listVersion;
ushort numFriends;
XBOX_FRIEND[] friends;
}
class XBOX_FRIEND
{
ulong userId;
byte gamertagLen;
string gamertag;
DateTime added;
}

This XBOX_FRIENDS_LIST, as defined, would not be serializable by the Marshal.StructureToPtr method, due to the inability to serialize the array of structures in the friends field. Furthermore, the XBOX_FRIEND class could not be correctly serialized by the same Marshal method, as the DateTime member added would not be converted to a FILETIME before conversion.
In order to marshal these structures, the developer would have to write custom serialization methods. Reading these structures from a byte stream would typically utilize the System.IO.BinaryReader object, reading each individual field sequentially from the stream. Appropriate conversions would be performed along the way, such as converting strings from their UTF8 form to Unicode and converting FILETIME values to the corresponding DateTime value. This method would consist of code similar to that in Figure 2.
Figure 2 Custom Deserialization

BinaryReader reader = new BinaryReader(input);
XBOX_FRIENDS_LIST friendsList = new XBOX_FRIENDS_LIST();

friendsList.userId = reader.ReadUInt64();
friendsList.listVersion = reader.ReadUInt32();
friendsList.numFriends = reader.readUInt16();

friendsList.friends = new XBOX_FRIEND[friendsList.numFriends];
for (int i = 0; i < friendsList.numFriends; i++)
{
friendsList.friends[i].userId = reader.ReadUInt64();
friendsList.friends[i].gamertagLen = reader.ReadByte();

byte [] bytes =
reader.ReadBytes(friendsList.friends[i].gamertagLen);
friendsList.friends[i].userId = Encoding.UTF8.GetString(bytes));

long filetime = reader.ReadInt64();
friendsList.friends[i].added = DateTime.FromFileTime(filetime);
}

Custom marshaling code to serialize the structures to a byte stream would consist of essentially the same process, instead using the System.IO.BinaryWriter class. Furthermore, fields such as numFriends and gamertagLen could be set to the correct values just before serialization to ensure accuracy.
Obviously, repeating this pattern for the large number of structures we currently use would be tedious, error prone, and difficult to maintain—the antithesis of what we've come to expect when developing in C#. This becomes a great application for Reflection and Reflection.Emit, since each of the fields are serialized based on their individual types. The Xbox team's approach was to define a base class, Serializer, from which any object to be serialized inherits and which provides two methods, ReadFromStream and WriteToStream, to support reading to and writing from a byte stream. These methods, in turn, invoke dynamically generated code which performs the actual calls to the field serialization methods. The type-specific work performed by these methods is generated at run time as a part of the first invocation of the method. This is implemented by declaring delegates for the dynamically generated read and write methods. The delegate methods for each type is maintained in a static hashtable.
On each invocation of ReadFromStream or WriteToStream, the method checks this hashtable for an existing delegate for the type. If it doesn't exist, one is created and is added to the hashtable. The delegate is then invoked, taking as arguments the specific object instance and the stream to be read from or written to:

public void ReadFromStream(BinaryReader reader) {
ReadStreamDelegate readStream;
string key = this.GetType() + ".ReadStream";
readStream = (ReadStreamDelegate)SerializerDelegates[key];
if (readStream == null) {
readStream = GenerateReadStream();
SerializerDelegates[key] = readStream;
}
readStream(this, reader);
}

The process of dynamically generating the method consists of creating a container assembly and class, creating the method, and emiting the Microsoft® intermediate language (MSIL) opcodes to read or write the individual fields of the provided type. The dynamically generated MSIL looks very similar to the MSIL that would be generated by the C# compiler if a custom serialization method was written to resemble the code shown in Figure 2. Reflection is used to discover the fields of the object to be serialized.
[ Editor's Update - 8/17/2004: This solution relies on assumptions concerning the functionality of Type.GetFields, assumptions which are not guaranteed to hold in future versions of the .NET Framework, including v2.0. Please note that GetFields is not guaranteed to return the fields of a struct or a class in the same order in which they're defined in that struct or class. However, in v1.x of the .NET Framework, the C# compiler usually maintains source-order when emitting metadata, and in v1.x the order of FieldInfo instances returned from GetFields will always be the same for a given Type. The solution provided here can be remedied by sorting the FieldInfo objects returned by GetFields into the proper order for serialization and deserialization; one approach for doing so would be to tag each field with a custom attribute specifying the ordering and then use that attribute to sort the FieldInfo instances returned from GetFields.] For simplicity, we just serialize all of the public instance fields of the type, as you can see here:

ILGenerator gen = methodBuilder.GetILGenerator();
FieldInfo fields = this.GetType().GetFields(
BindingFlags.Public | BindingFlags.Instance);
EmitHeader(gen);
foreach(FieldInfo field in fields) EmitReadField(gen, field);
EmitFooter(gen);

To generate the MSIL for reading a field, we first determine the BinaryReader method that will be invoked. To simplify this code, the team built a hashtable to map field types to the specific method to be called, as shown in Figure 3.
Figure 3 Hashtables of Helper Methods

public class SerializationMethods
{
public static Hashtable ReadMethods = new Hashtable();
public static Hashtable WriteMethods = new Hashtable();
public static Hashtable EncodingMethods = new Hashtable();

static SerializationMethods()
{
// Read methods for primitives
ReadMethods.Add(typeof(bool),
typeof(BinaryReader).GetMethod("ReadBoolean"));
ReadMethods.Add(typeof(byte),
typeof(BinaryReader).GetMethod("ReadByte"));
ReadMethods.Add(typeof(byte[]),
typeof(BinaryReader).GetMethod("ReadBytes"));
// ... etc
}
}

Generating the MSIL code to read each field is then simply a matter of pushing the BinaryReader onto the stack and then calling the helper method, setting the field to the result:

MethodInfo method = (MethodInfo)
SerializationMethods.ReadMethods[fieldInfo.FieldType];
gen.Emit(OpCodes.Ldarg_0);
gen.Emit(OpCodes.Ldarg_1);
gen.EmitCall(OpCodes.Callvirt, method, null);
gen.Emit(OpCodes.Stfld, fieldInfo);

Writing primitives to a BinaryWriter takes a similar approach, first pushing the BinaryWriter on the stack, followed by the locally cast object and field as parameters. Reading and writing more complex types such as strings, DateTime values (which must be converted to or from FILETIME for our purposes), and arrays takes a little more code than the basic primitives. However, because dynamically generated MSIL is magnitudes more difficult to debug and maintain, the team tries to keep as much of this added complexity as possible in C#. This is done by adding a series of static helper methods to the SerializationMethods class to perform the necessary functions. For example:

public static DateTime ReadDateTime(BinaryReader reader)
{
return DateTime.FromFileTime(reader.ReadInt64());
}

Now, the dynamically generated MSIL for reading more complex types is almost identical to that for the primitive types.
The MSIL code for arrays and strings is slightly more complex. Helper methods to read arrays and strings are defined as taking both the BinaryReader and the length as parameters. The length to use is determined while generating the dynamic code, based on a custom attribute specified on the field declaration. Lengths can either be declared as a constant length or as a dynamic size specified in another field on the object. If it's a constant length, the value is simply pushed on the stack before invoking the helper method. Otherwise, the field's value is loaded onto the stack. The helper method is then invoked:

FieldInfo sizeField = GetLengthField(fieldInfo, out staticSize);
if (sizeField == null) {
gen.Emit(OpCodes.Ldc_I4, staticSize);
} else {
gen.Emit(OpCodes.Ldloc_0);
gen.Emit(OpCodes.Ldfld, sizeField);
}
gen.EmitCall(OpCodes.Callvirt, method, null);

Of course, if you're using a field to define the length of another field, you need to ensure that the field storing the length is correct before the object is serialized. When writing arrays and strings which may have variable-length fields, we first generate the code to set the corresponding length field to the correct value. This is done by checking each field on a type for a custom "Serialize" attribute with the SizeField parameter set. As shown in Figure 4, when such a field is found, code is emitted to set the value of the SizeField to the length of the UTF8-encoded string or to the number of elements in the array, depending on the field's type. The code to write arrays and strings is similar to the code that reads them, except it takes as parameters a BinaryWriter instead of a BinaryReader along with the actual array or string.
Figure 4 Handling Fields with Sizes

int staticLen;
•••
FieldInfo sizeField = GetLengthField(field, out staticLen);

// if the field is a string, the size is the byte count
if (field.FieldType == typeof(string))
{
gen.Emit(OpCodes.Call, (MethodInfo)
SerializationMethods.EncodingMethods["get_UTF8"]);
gen.Emit(OpCodes.Ldfld, field);
gen.Emit(OpCodes.Callvirt, (MethodInfo)
SerializationMethods.EncodingMethods["GetByteCount"]);
}
// if the field is an array, the size is the length
else if (field.FieldType.IsArray)
{
gen.Emit(OpCodes.Ldfld, field);
gen.Emit(OpCodes.Ldlen);
}
else throw new Exception("Expected string or array.");

// convert the result of either action to the destination type
if (sizeField.FieldType == typeof(byte))
gen.Emit(OpCodes.Conv_U1);
else if (sizeField.FieldType == typeof(ushort))
gen.Emit(OpCodes.Conv_U2);
else if (sizeField.FieldType == typeof(short))
gen.Emit(OpCodes.Conv_I2);
else if (sizeField.FieldType == typeof(int))
gen.Emit(OpCodes.Conv_I4);
else if (sizeField.FieldType != typeof(uint))
throw new Exception("Unsupported type for size field!");

// store the size
gen.Emit(OpCodes.Stfld, sizeField);

When reading fields that inherit from Serializer (since Serializer-derived classes can have fields whose types are also derived from Serializer), the MSIL code first creates an instance of the type and then calls ReadFromStream on the new object:

ConstructorInfo ctor =
fieldInfo.FieldType.GetConstructor(Type.EmptyTypes );
readMethod = fieldInfo.FieldType.GetMethod("ReadFromStream");
gen.Emit(OpCodes.Newobj, ctor);
gen.Emit(OpCodes.Stfld, fieldInfo);
gen.Emit(OpCodes.Ldfld, fieldInfo);
gen.Emit(OpCodes.Ldarg_1);
gen.Emit(OpCodes.Callvirt, readMethod);

Writing is even simpler (since no new object needs to be created) and we simply invoke the subobject's WriteToStream method. Reading and writing arrays of Serializer-derived objects involve the same process as for a single object, repeated for each element that is found in the array.
This approach for marshaling objects was chosen for the Xbox Live service primarily for its flexibility in handling a large variety of data types and structures. It's fairly easy to add support for new types, and it helps to avoid common bugs such as specifying the incorrect length for an international string. Furthermore, the custom attributes allow us to provide other code-enforcement checks, such as ensuring that variable-length strings can be no longer than a specific length. This provides another means of defense against common attacks such as buffer overruns.
Interestingly, dynamically generated assemblies are also relatively fast. Unscientific tests show that reading and writing structures that have six to eight fields with the dynamically created objects perform almost twice as fast as marshaling using the System.Runtime.InteropServices.Marshal methods. Custom code, however, could be an even faster route than the dynamically generated methods. Thus, the ReadFromStream and WriteToStream methods are declared as virtual; if speed is of the utmost importance, these can always be overridden with custom code. The dynamically generated code, however, has been more than fast enough for the vast majority of the needs of the Live service.
Note that the approach I've outlined here is similar to how XmlSerializer works, although rather than requiring all serializable types to derive from a base class, XmlSerializer takes the Type of the object to be serialized as a constructor parameter. The XmlSerializer's instance methods for serializing and deserializing then delegate to the dynamically created read and write methods for that Type. For more information on the code generated by XmlSerializer, see the last question in the April 2004 .NET Matters column.

Adi Oltean, Core File Services Team
One of the questions most frequently asked by developers is how to write reusable code. There are many answers to this question. Still, writing a reusable set of classes or templates can be quite difficult. If you write a generic "data grid" class, for example, you can't possibly know in advance all of the scenarios in which your class will be used. If your class will be used by thousands of developers, your implementation will invariably not satisfy all of them. Some people will need a faster version of your class, or a thread-safe version, or will require any of the plethora of other features that your implementation does not provide.
Generally, the problem with flexibility resides in the contract between the class/template being used and the code that is using this module. Sometimes this contract is too restrictive because this is how it was designed in the first place. Sometimes, this contract does not address certain usage scenarios, and developers will have a hard time using your class.
One solution to this new challenge is to design reusable code in a more flexible and configurable way. Instead of designing a C++ class, you could instead create a template. This template would accept a number of parameters that can be used to configure the piece of code that is being reused. A standard example of this kind of flexibility is the memory allocation scheme in STL—there, many classes can be configured to use a custom memory allocator (though a default allocator is provided).
C++ templates represent a simple way to design configurable, reusable code. Still, in some scenarios, templates might offer limited configurability. For example, a template has a fixed number of parameters, which can be very restrictive in certain situations.
The .NET Framework adds a new dimension to the usual array of techniques for creating reusable code. The fact that you can attach attributes to methods and classes gives you immense power. While certainly not a parallel, in some sense .NET attributes can be viewed as a more powerful equivalent of C++ template arguments. For example, you could "configure" a .NET class with a custom attribute in the same way you configure a template by specifying a certain argument. You could write a C# class that would look like the following:

[Key(typeof(String)), Value(typeof(String))]
class MyHashTable {
•••
}

This resembles the following C++ template:

template<class Key, class Value>
class MyHashTableTemplate {
•••
};
typedef MyHashTable<string, string> MyHashTable;

Of course, there are many significant differences between these C# and C++ examples, but in both cases the hashtable implementation is able to vary its behavior based on the attributes/template parameters that are supplied.
Let's continue this comparison between .NET attributes and C++ templates. The first thing to note is that you can specify a variable number of custom .NET attributes, as opposed to a fixed number of arguments in a template. On the other hand, there might be a performance penalty when you choose the reflection route: C++ templates are expanded at compile time, whereas .NET attributes need to be reflected over at run time. That said, custom .NET attributes are a great extensibility mechanism.
As an example, my team has designed and created a reusable framework for command-line parsing. If you have ever written a command-line application that takes a lot of parameters, you undoubtedly had to write a lot of embedded switch statements with complex parsing rules (depending on whether the parameters are optional, repeating,and so on). Usually you end up with spaghetti code. We developed a simple, straightforward, reusable codebase that parses the command line according to simple grammar-based rules, then invokes the appropriate methods in our classes.
When designing the system, we decided the command-line tool should be able to deal with multiple tasks, depending on the specified command-line options. For every separate task, we would like to invoke a certain callback, and we can establish the link between callbacks and tasks using custom attributes. Here is an example:

// Binding the ListFiles routine to the "/l" option
[Pattern("/l <directoryName>")]
[Description("Lists the directory contents.")]
public int ListFiles([DirectoryPath]string directoryName) {
Console.WriteLine("Listing files under {0}...", directoryName);
foreach(FileInfo fi in new DirectoryInfo(directoryName).GetFiles())
{
Console.WriteLine(fi.Fullname);
}
return 0;
}

In this code, I've bound the method ListFiles with the command-line option "/l <directoryName>". When the arguments match the pattern, the infrastructure will extract the parameter "directoryName" and then invoke the method, supplying the parameter parsed from the command line to the method.
A simplified version of our parsing and dispatch routine is shown in Figure 5. We use the Regex class to match the command-line parameters against the bound pattern. If we find a match, we enumerate the method parameters and, for each parameter name, we extract the value of the corresponding Regex named group. With these values we build a parameter array which will be used to invoke the matching method. The GetAttribute routine supplies the magic ingredient to get the value of our custom parameters in the first class. GetAttribute extracts the attribute value in string format using the standard .NET GetCustomAttributes API. The attributes used by our infrastructure (namely PatternAttribute and DescriptionAttribute) are derived from an attribute class GenericTextAttribute. This attribute defines a Text property that stores the value of our attribute:

public class GenericTextAttribute : Attribute {
public GenericTextAttribute(string textParam) {
_text = textParam;
}
public string Text { get { return _text; } }
private string _text;
}

Figure 5 Parsing the Command Line and Invoking a Method

public int MainFunction(string[] args, object target) {
// Display help, if needed
if (args.Length == 1 && (args[0] == "/?"))
return DisplayUsage(target);

// Get the command line in one string.
string arguments = "";
foreach(string arg in args) {
if (arguments.Length != 0) arguments += " ";
if (arg.IndexOfAny("\t ".ToCharArray()) == -1)
arguments += arg;
else arguments += '"' + arg + '"';
}

// Enumerate methods in the class
foreach(MethodInfo method in target.GetType().GetMethods()) {
string pattern = GetAttribute(typeof(PatternAttribute), method);
string description = GetAttribute(typeof(DescriptionAttribute),
method);
if (pattern == "") continue;

// Replace the parameter name with its regular expression
foreach(ParameterInfo param in method.GetParameters()) {
string paramPattern = GetAttribute(typeof(PatternAttribute),
param);
if (paramPattern != "")
pattern = Regex.Replace(pattern,
string.Format("<{0}>", param.Name),
string.Format("(?<{0}>{1})", param.Name,
paramPattern));
}

Regex r = new Regex(pattern, RegexOptions.IgnoreCase);
Match m = r.Match(arguments);
if (m.Success) {
// Try to match each method parameter
ArrayList paramList = new ArrayList();
foreach(ParameterInfo param in method.GetParameters()) {
string paramValue = m.Groups[param.Name].Value;
if (paramValue.StartsWith("\"") &&
paramValue.EndsWith("\""))
paramValue = paramValue.Substring(1,paramValue.Length
- 2);
paramList.Add(paramValue);
}

// Invoke the method
return (int)method.Invoke(target,
(object[])paramList.ToArray(typeof(object)));
}
}

Console.WriteLine("\nError: Invalid option\n");
return DisplayUsage(target);
}

As a bonus, the command-line framework implements a usage method that takes advantage of reflection to dynamically create a usage message for the user. This method will be called automatically whenever we invoke our application with the command-line option "/?" and will simply iterate through all methods that are bound to a PatternAttribute attribute, writing the description and the pattern to the console.
As you have seen, .NET offers many powerful ways to write reusable code. Not only do you have all the traditional techniques like inheritance and components (and generics in the .NET Framework 2.0), but reflection can offer simple and elegant solutions where classic techniques fail to meet these requirements.

PS: Noem me aub geen Mickeysoft fanboy. Ik ben een Fulltime Linux/Unix admin. Maar als iemand goede producten maakt mag dat vermeld worden!

Ge0force
25 maart 2010, 16:34
Ik vind het zeer normaal dat je betaald voor garanties. PSN werkt, ik ga dat niet ontkennen. Maar Sony heeft geen garanties ivm de performantie en functionaliteiten van PSN. Als ze de stekker uit trekken sta je daar. Live daarentegen is een gegarandeerde service tegen betaling.

Het feit dat bezitters van de originele xbox binnenkort niet meer online kunnen gamen - ondanks het feit dat ze jarenlang betaald hebben voor Live - bewijst uw ongelijk. Live biedt overigens geen enkele garantie, lees de algemene voorwaarden er maar eens op na.

Zoals Scavenger hierboven al zei werken consolegames niet met dedicated servers maar volgens een peer-to-peer systeem. Uw kwak technische informatie die ge hier geplakt hebt heeft dus niks te maken met de kwaliteit van een online game.

NEIROR
25 maart 2010, 16:37
en wa ne kwak zeg :puke:

kiewitcity
25 maart 2010, 16:42

:applause:

dat ligt puur aan u eigen.

ik heb hier alles in het engels of nederlands staan....op me daschbord.
doe er iets aan...

Bellerophon
25 maart 2010, 17:12
Het feit dat bezitters van de originele xbox binnenkort niet meer online kunnen gamen - ondanks het feit dat ze jarenlang betaald hebben voor Live - bewijst uw ongelijk. Live biedt overigens geen enkele garantie, lees de algemene voorwaarden er maar eens op na.

Zoals Scavenger hierboven al zei werken consolegames niet met dedicated servers maar volgens een peer-to-peer systeem. Uw kwak technische informatie die ge hier geplakt hebt heeft dus niks te maken met de kwaliteit van een online game.

Live is veel meer dan online gamen en ik had het dan ook over het totaal pakket dan puur de mogelijkheid van tegen elkaar te spelen. Er is bij live veel meer mogelijk tijdens je peer to peer sessie dankzij de architectuur van het platform. Ik ben nog steeds van mening dat mensen kunnen lezen. Me dunkt dat ik deze mening zal moeten herzien. Lees aub.

Ge0force
25 maart 2010, 17:43
Live is veel meer dan online gamen en ik had het dan ook over het totaal pakket dan puur de mogelijkheid van tegen elkaar te spelen. Er is bij live veel meer mogelijk tijdens je peer to peer sessie dankzij de architectuur van het platform. Ik ben nog steeds van mening dat mensen kunnen lezen. Me dunkt dat ik deze mening zal moeten herzien. Lees aub.

Ik lees heel graag je mening, maar liever niet in C++ :p

SHIGSY
25 maart 2010, 18:35
Zie het mezelf niet doen. Zie ze nog een systeem uitdokteren waarin highly anticipated games een jaar voor release een demo krijgen... Zie je het plaatje van "delayed game" al?

Nu ja, ben het ook niet eens met banners en logo's op market place. Als je niet eens kan zien wat de inhoud is... (of kijk ik al sinds de start over een prelookoptie)?

Wg_Flow
1 april 2010, 15:23
dat ligt puur aan u eigen.

ik heb hier alles in het engels of nederlands staan....op me daschbord.
doe er iets aan...

Puur aan mezelf?

Ik heb van dag 1 van de Europese launch een 360 in huis, ik heb bij de instellingen mijn taal in het Engels gezet en de grove fout gemaakt om als land België te kiezen.

Amerikanen denken namelijk dat wij allemaal Walen zijn.

Dus denk 2x na voor je in de toekomst met zulke marginale comment afkomt.

DuffyT
5 april 2010, 01:42
Puur aan mezelf?

Ik heb van dag 1 van de Europese launch een 360 in huis, ik heb bij de instellingen mijn taal in het Engels gezet en de grove fout gemaakt om als land België te kiezen.

En het probleem is ...? Je kunt dit toch gewoon veranderen, mijn 360 gaf bij Forza 2 ook het spel in het frans weer, gewoon je land veranderen naar UK of de VS en alles is in het Engels. En niet alleen Amerikanen denken dat heel België frans is, ik heb nog eens met Duitser in een MMO gepraat die dat ook dacht en Duitsland is dan nog een buurland:crazy:

sui785
5 april 2010, 03:27
Als al die debielen zouden stoppen met geld uit te geven aan overpriced of oneerlijke DLC/extra randgezeik zou het nooit zover gekomen zijn.

Bedankt hé, klojo's!

De enigste reden waarom wij er niet voor betalen is uit principe. Tis eigenlijk allemaal de schuld van MS (XBL) en niet de mensen die ervoor betalen, ze worden eigenlijk "verplicht".

En betalende dlc was een doorbraak in de gaming industrie, dit kon niet vermeden worden.

skatemania
5 april 2010, 14:10
Ja ik weet niet, ik vind het niet erg om per jaar 60 EUR te betalen voor xbox live...ik kan zelfs goedkoper vinden als ik zou willen..

L0k1-
5 april 2010, 16:28
Voordelen X-Box Live

- Uniforme implementatie (standaarden voor iedere ontwikkelaar)
- Totale convergentie van alle functionaliteiten van Dash, Ingame, Friendslist, Web, IM, ... . Kortom het Live ID gebeuren
- Default Voice Dash - Ingame
- Optional Video Dash - Ingame
- Betere snellere dedicated infrastructuur. Voor zij die het tegendeel kunnen bewijzen bezorg me dan aub een export van een meting in Wireshark of dergelijke.
- Geografisch gelokaliseerde nodes om de performantie & uptime ten allen tijden te garanderen. X-Box live voldoet aan het 5 x 9 model. PSN niet!

Zij die dit niet begrijpen moeten waarschijnlijk eerst nog wat jaartjes ouder worden en van onder de beschermde vleugels van mammie & pappie. Niks is vanzelfsprekend in de "echte" wereld. Wil je iets, wil je garanties, wil je service. Dan zal je daarvoor moeten betalen.

Je kan het een beetje vergelijken met een verzekeringsproduct.

Voor zij die beetje verstand van zaken hebben. Hier onderaan kort geschetst waarom Live & de Dash zoveel minder overhead in beslag nemen in vgl. met PSN.

blabalbalba

PS: Noem me aub geen Mickeysoft fanboy. Ik ben een Fulltime Linux/Unix admin. Maar als iemand goede producten maakt mag dat vermeld worden!

Ahh dus daarom dat uitgevers zoals Electronic Arts en ook Microsoft oude Xbox/Xbox 360 games niet meer online speelbaar maken? Daar sta je schoon met je argument van betalen voor een gegarandeerde service :niceone:

fixer187
5 april 2010, 19:42

Bedankt hé, klojo's!

Ach man stop met zagen, je zegt dat het de schuld is van de mensen die er geld aan geven terwijl je zelf nog altijd voor Xbox Live betaald en hoogst waarschijnlijk al een DLC hebt aangekocht. :niceone: :ironic:

josuwa
5 april 2010, 20:13
Connexion | Facebook (http://www.facebook.com/pages/manage/#!/pages/I-will-not-pay-for-game-demos-in-the-future/108819129149733)

Join de groep tegen betalende demo's!

hatetn
5 april 2010, 20:52
Puur aan mezelf?

t'is maar een kwestie dat ms dat probleem al bijna 2 jaar geleden heeft opgelost

sui785
6 april 2010, 03:20
Mss heeft die al 2 jaar zijn Xbox niet aangedaan, juist door dat probleem.

Ge0force
6 april 2010, 09:57
De enigste reden waarom wij er niet voor betalen is uit principe. Tis eigenlijk allemaal de schuld van MS (XBL) en niet de mensen die ervoor betalen, ze worden eigenlijk "verplicht".

Dat vind ik niet, als ge een x360 koopt dan weet ge op voorhand dat ge jaarlijks moet betalen voor het gebruik van features en voordelen die op alle andere platforms gratis zijn.

Naar mijn mening is een grote groep consolegamers gewoon veel te mak als het op geldklopperij aankomt. De recente DLC van MW2 - die veel te duur is maar toch massaal wordt gekocht - is daar het beste voorbeeld van. Ge moogt er zeker van zijn dat hierdoor andere uitgevers de prijs van hun mappacks ook zullen optrekken naar 1200 punten, dus elke gamer is hier uiteindelijk de dupe van.

Jammer, want het gratis worden van Games for Windows Live is het beste bewijs dat een boycot van de community wel degelijk iets kan uithalen.

Lemme
6 april 2010, 10:02
t'is maar een kwestie dat ms dat probleem al bijna 2 jaar geleden heeft opgelost

Inderdaad. Wat mij wel opviel onlangs wat dat de films die ge kunt huren (meer specifiek: The Plan) in het Frans gedubbed zijn. :wtf:

Mijn land stond op België maar zelfs als ik het op Nederland zette, zat ik nog met hetzelfde probleem. Vreemd!

Wg_Flow
6 april 2010, 11:25
Erh, opgelost? Ik heb al meermaals mijn instellingen veranderd en mijn Dashboard geeft nog steeds alles in het Frans weer, ik heb daar trouwens nog naar geïnformeerd en toen hebben ze me gezegd dat het niet mogelijk was het probleem op te lossen voor mensen die vlak na launch een gamertag aangemaakt hebben.

En fixer, de enige dlc die ik heb, en da's nog niet eens dlc, zijn gratis packs en games van de XBLA.

Jij bent een xbox promoter, dus jij moet je eigenlijk niet eens mengen in deze discussie,je zal MS toch steeds positief afschilderen.

Even opsommen:

Verplicht 60 euro betalen per jaar om gold abo te hebben, Amerikanen betalen 60 dollar en krijgen EEN PAK MEER CONTENT.

En ja Fixerke, ik betaal,want ik speel namelijk graag online met vrienden, die voor het overgrote merendeel allemaal een 360 hebben,dat wilt niet zeggen dat ik mooi met mijn broek op mijn enkels ga zitten en 'dankuwel MS' zeg,zoals sommigen onder jullie precies met plezier doen.

Games hier kosten ook een pak meer, al omzeil ik dat probleem al door online te bestellen.

Waarom denk jij dat een belachelijk concept als DLC er ooit doorgekomen is? Omdat achterlijke mensen zonder nadenken dachten van 'hey,dit is best wel leuk,meteen extra content' terwijl developers niet meer doen dan content in het spel niet vrijgeven totdat mensen de 'dlc' kopen.

En nu zitten we dus met het volgende: je koopt het retail spel,speelt dat pakweg een maand ofzo,dan komen ze met de eerste DLC: mappacks, waardoor ze mensen dwingen om die rommel aan te kopen omdat ze anders niet meer meekunnen,samen spelen met vrienden wordt moeilijk als jij geen enkel mappack koopt en zij vlotjes mee volgen, dus de meeste mensen die er uit principe wel tegen zijn moeten toch toegeven om mee te kunnen.

Vroeger kreeg je nieuwe maps etc. allemaal gewoon in een patch,ik begrijp niet waarom developers met de komst van de nieuwe consoles ineens gedacht hebben 'ach ja, we kunnen toch geld aanrekenen voor updates? of voor oudere maps ? '(zie MW2)

Als mensen toen hadden nagedacht en niet zoals een bende randdebielen massaal dlc' hadden aangekocht dan haddden we er nu niet mee gezeten.

Dus als je dan ziet dat mensen gewoon blijven doorkopen, dat stimulus pack voor MW2 bijvoorbeeld, totale zever, je denkt toch niet dat 5maps waarvan 2 of 3 oude 15 euro waard is (waarvoor de amerikanen trouwens 15 DOLLAR betalen) ?

Dus Fixer, bestempel mijn argumenten maar als gezever, kan me eigenlijk niet veel schelen, ik observeer gewoon en concludeer dat de moderne consument een achterloos geldverbrandend wezen is.

Het is altijd zo dat wanneer iemand iets zegt dat niet strookt met de visie van de meerderheid er een paar verontwaardigde mensjes zijn, maar de waarheid doet pijn :) ik heb al van dag één een xbox,maar ik heb met niet laten vangen zoals jullie met die DLC-bullshit, ik zit gewoon met de gevolgen van jullie achteloosheid!

Goe bezig!

En lees het geheel alvorens er hier weer met commentaar gesmeten wordt, Too long to read ? don't comment!

hatetn
6 april 2010, 13:26
kzal eens commentaar geven

je beseft dat games online kopen een stuk goedkoper is maar komt niet toch het besef dat live online ook voor de helft van de prijs staat

dunno met wie jij hebt gebeld maar iedere 360 is gelijk en iedereen kan zijn instellingen aanpassen. waarom zou jij het niet kunnen met u launch gamertag terwijl ik het wel kan? daarbij het zijn net de mensen die hem al vanaf het begin hadden die zo zaten te roepen dus kom niet af met de bs dat het net voor hen niet zou werken

DLC: jij voelt zich verplicht deze te kopen omdat je anderen kent die het kopen? een woord: kuddedier. niemand verplicht u om veel te dure mappacks te kopen. het enige waarvoor ik punten gebruik zijn arcade games en enkel die dat ik wil. het punt dat jij u nu verplicht voelt om te betalen voor DLC toont gewoon aan dat je ook begint mee te lopen in de strategie van bedrijven. ik heb nog geen enkel mappack gekocht en toch blijven al die games perfect draaien. ik vraag me echt af hoe ik het forceer om het onmogelijke te doen met mijn console

Wg_Flow
6 april 2010, 13:33
kzal eens commentaar geven

je beseft dat games online kopen een stuk goedkoper is maar komt niet toch het besef dat live online ook voor de helft van de prijs staat

dunno met wie jij hebt gebeld maar iedere 360 is gelijk en iedereen kan zijn instellingen aanpassen. waarom zou jij het niet kunnen met u launch gamertag terwijl ik het wel kan? daarbij het zijn net de mensen die hem al vanaf het begin hadden die zo zaten te roepen dus kom niet af met de bs dat het net voor hen niet zou werken

DLC: jij voelt zich verplicht deze te kopen omdat je anderen kent die het kopen? een woord: kuddedier. niemand verplicht u om veel te dure mappacks te kopen. het enige waarvoor ik punten gebruik zijn arcade games en enkel die dat ik wil. het punt dat jij u nu verplicht voelt om te betalen voor DLC toont gewoon aan dat je ook begint mee te lopen in de strategie van bedrijven. ik heb nog geen enkel mappack gekocht en toch blijven al die games perfect draaien. ik vraag me echt af hoe ik het forceer om het onmogelijke te doen met mijn console

heb ik gezegd dat ik DLC koop? Man lees een tekst alvorens commentaar te geven : Ik heb nog nooit DLC gekocht,enkel XBLA games.

Je kan niet ontkennen dat wanneer je met vrienden speelt die allemaal mooi meegaan met de DLC-trein,dat mensen die dan kiezen om niet mee te doen ofwel enkel met mensen gaan spelen die zelf geen dlc aanschaffen, want met vrienden spelen die alle mappacks gekocht hebben betekend dat telkens er een map inzit die jij niet hebt je niet met je maten kan spelen.

Ik nodig u uit om naar hier te komen en mij dan eens te tonen hoe jij, met je o zo superieure intellect, erin geslaagd bent om alles in het Engels te krijgen.

Nogmaals: landinstellingen staan op België,preferentie qua taal in het Engels --> mijn dashboard is volledig in het Frans.

:niceone:

valdemaniak
6 april 2010, 16:19
heel deze discussie is al off topic, dus om Wg even te helpen misschien melden dat ik mijn instellingen kon aanpassen via xbox live service op de pc... dus niet via de console zelf. Mij is het met een launch gt ook gelukt, maar enkel op die manier...

en de verstandige consument moet gewoon voor- en nadelen (meestal spelplezier-kostprijs) afwegen. Ik koop bv ook de stimulus package niet, veel te veel centjes voor wat het waard is. Chapters weglaten zoals bij ACII vind ik ook not done. Maar die 2 RE5 uitbreidingen, voor 400 per stuk, dat vind ik dan wel gerechtvaardigd. Nieuwe content voor een hele schappelijke prijs... Daar zit developer time in, en dat moet gefinancierd worden en winst opbrengen.

kiewitcity
6 april 2010, 17:19
valdemaniak zegt u toch hoe het moet ...

hier staat er niks meer in het frans ,zelfs meer nederlands de laatste tijd dan engels...

iemand een idee waarvoor die dikke update moest dienen v vandaag...

Dr.White widow
6 april 2010, 18:27
als het aan uw hotmail acc gekoppeld is, check ne keer uw instellingen daar.

ivm DLC... gho jah ik ben er persoonlijk ook wel tegen, niet het maken maar er geld van vragen. Maar dan denk ik ook soms dat devs hun meer en meer op hun DLC gaan focussen ipv werken aan een sequel of nieuw game.
Ik spendeer dan ook enkel mijn MS points aan XBLA games en niet aan DLC, zoals de meesten onder jullie.

nekyn
6 april 2010, 19:57
Binnekort betaalde voor een soort van demo versie van een spel en moete de content nog kope in stukskes.

En over MW 2 zij nog blij da ge u oude mappe nog kunt spele sommige games zoals halo smijte u uit de helft van de game modes omdat ge geen map packs hebt gekocht.

[DZM]Gorak
6 april 2010, 20:01
valdemaniak zegt u toch hoe het moet ...

hier staat er niks meer in het frans ,zelfs meer nederlands de laatste tijd dan engels...

iemand een idee waarvoor die dikke update moest dienen v vandaag...

2010-04-06 Allows up to two USB flash drives to be used for storing profiles, game saves, demos and more up to 16 GB each, 32GB combined.
Allows content transfer to another attached storage device. Content transfer does not copy installed games

sui785
6 april 2010, 20:26
Dat vind ik niet, als ge een x360 koopt dan weet ge op voorhand dat ge jaarlijks moet betalen voor het gebruik van features en voordelen die op alle andere platforms gratis zijn.

Jammer, want het gratis worden van Games for Windows Live is het beste bewijs dat een boycot van de community wel degelijk iets kan uithalen.

Ja, maar daar kunde toch niks aan doen. Geen Xbox kopen is niet echt een oplossing hé. Dus gij vind dat iedereen de Xbox moet boycotten gewoon door betalend multiplayer?

En GfWL is wel niet vergelijkbaar met XBL, op pc waren er toen veel te weinig games die met GfWL werkten. Als nu alle pc games met GfWL werkten dan was het wel anders uitgedraaid, denk ik.

fixer187
8 april 2010, 00:03
Erh, opgelost? Ik heb al meermaals mijn instellingen veranderd en mijn Dashboard geeft nog steeds alles in het Frans weer, ik heb daar trouwens nog naar geïnformeerd en toen hebben ze me gezegd dat het niet mogelijk was het probleem op te lossen voor mensen die vlak na launch een gamertag aangemaakt hebben.

De ENIGSTE oplossing voor de taal te veranderen is op xbox.com > mijn account > contactinformatie. Het heeft dus niet met de instellingen van het dashboard te maken. Mijn main account is van dag 1 aangemaakt ( xbox ), na de launch van de xbox 360 had ik ook één aangemaakt voor mijn vriendin en en die is nu toch mooi in het engels en het nederlands.

En fixer, de enige dlc die ik heb, en da's nog niet eens dlc, zijn gratis packs en games van de XBLA.

Ok dan

Jij bent een xbox promoter, dus jij moet je eigenlijk niet eens mengen in deze discussie,je zal MS toch steeds positief afschilderen.

Bespaar me aub je comentaar, alsof je maar een grijntje weet over mijn proffesionele leven. FYI Ik werk voor iedereen die me contacteert, waaronder ook dus Sony en Nintendo en andere multimedia bedrijven ;) :ironic:

Verplicht 60 euro betalen per jaar om gold abo te hebben, Amerikanen betalen 60 dollar en krijgen EEN PAK MEER CONTENT.

Daar geef ik je gelijk in maar die pak meer content komen van lokale Amerikaanse sponsors en bedrijven. Hun doelpubliek zijn dus Amerikanen en niet de 0.1% gamers in België...

Trouwens het is NIET verplicht om 60€ te spenderen aan live, er zijn goedkopere alternatieven, die je duidelijk ook weet maar toevallig dit nu niet meer verteld om je punt te maken.

En ja Fixerke, ik betaal,want ik speel namelijk graag online met vrienden, die voor het overgrote merendeel allemaal een 360 hebben,dat wilt niet zeggen dat ik mooi met mijn broek op mijn enkels ga zitten en 'dankuwel MS' zeg,zoals sommigen onder jullie precies met plezier doen.

Ik snap je echt niet, je maakt zelfs mijn punt. Je speelt graag online op de Xbox 360....anderen spelen graag andere maps die voor een game uitkomen. Jij betaalt ook voor Xbox live, zij betalen voor de maps. In jouw redenering ben je geen grijntje beter dan die zogenaamde randdebielen die betalen voor DLC. Of je nu met je broek op je enkels en dank U wel zegt of met tegenzin met je broek op je enkels zit doet er niet toe.

Games hier kosten ook een pak meer, al omzeil ik dat probleem al door online te bestellen.

Nog een argument dat totaal naast de kwestie is, games zijn online goedkoper omdat deze bedrijven geen fysieke winkel hebben en serieus hierop kunnen besparen.

En nu zitten we dus met het volgende: je koopt het retail spel,speelt dat pakweg een maand ofzo,dan komen ze met de eerste DLC: mappacks, waardoor ze mensen dwingen om die rommel aan te kopen omdat ze anders niet meer meekunnen,samen spelen met vrienden wordt moeilijk als jij geen enkel mappack koopt en zij vlotjes mee volgen, dus de meeste mensen die er uit principe wel tegen zijn moeten toch toegeven om mee te kunnen.

Er zijn bitter weinig mp games waar er al een mappack komt in de eerste maand, neem nu COD MW2, er is bijna een half jaar voorbij gegaan voordat de eerst DLC is verschenen. De enigste die je "dwingen" zijn je vrienden waarmee je wilt spelen omdat zij iets willen spelen en er voor betalen omdat ze het er voor over hebben.

Wat DLC betreft die al reeds op de disc aanwezig is voor mij ook not done, zeker als je er voor moet betalen. Aan de andere kant heeft EA nu een andere weg ingeslagen met dit principe zoals in BF BC2. Maar dit doen ze nu wel gratis in een verdoken reclame met de boodschap: Kijk naar ons, wij geven wel gratis "DLC".

Ik zal ook niet snel een dlc kopen omdat ik het geld niet waard vind. 90% trekt toch op niets maar ik heb geen probleem dat anderen hun geld er aan geven, dat is hun zaak. Aan de andere kant heb je de dlc van vb Fallout 3, GTA IV en Borderlands, allemaal hun geld waard. Maar soit, dit moet volgens jou ook gratis zijn zeker? Als dit zo was, zouden weing developers nog support geven en zouden er veel meer L4D2's verschijnen.

Vroeger kreeg je nieuwe maps etc. allemaal gewoon in een patch,ik begrijp niet waarom developers met de komst van de nieuwe consoles ineens gedacht hebben 'ach ja, we kunnen toch geld aanrekenen voor updates? of voor oudere maps ? '(zie MW2)

Dus je begrijpt niet waarom bedrijven extra geld willen verdienen? :wtf:

Als mensen toen hadden nagedacht en niet zoals een bende randdebielen massaal dlc' hadden aangekocht dan haddden we er nu niet mee gezeten.
Proficiat, dus volgens jou zijn je vrienden waarmee speelt grotendeels allemaal randdebielen.

Dus als je dan ziet dat mensen gewoon blijven doorkopen, dat stimulus pack voor MW2 bijvoorbeeld, totale zever, je denkt toch niet dat 5maps waarvan 2 of 3 oude 15 euro waard is (waarvoor de amerikanen trouwens 15 DOLLAR betalen) ?

Nee dat vind ik ook niet, daarom dat ik ze ook niet koop totdat het misschien 50% goedkoper wordt. Als dit niet zo is, dan koop ik het gewoonweg niet, simpel toch?

Dus Fixer, bestempel mijn argumenten maar als gezever, kan me eigenlijk niet veel schelen, ik observeer gewoon en concludeer dat de moderne consument een achterloos geldverbrandend wezen is.

Het is altijd zo dat wanneer iemand iets zegt dat niet strookt met de visie van de meerderheid er een paar verontwaardigde mensjes zijn, maar de waarheid doet pijn :) ik heb al van dag één een xbox,maar ik heb met niet laten vangen zoals jullie met die DLC-bullshit, ik zit gewoon met de gevolgen van jullie achteloosheid!

Een geldverbrandend wezen? Wat een hypocriete statement. Ben jij een kluizenaar? Blijkbaar niet want je hebt een Xbox 360, internet, tv en andere verscheidene luxe producten. Dit is nergens voor nodig, je kan perfect zonder. Als je een nieuwe telefoon wilt of PC, het maakt niet uit, dan zet je wat geld opzij en dan koop je het gewoon ookal is je telefoon of tv niet stuk is. Je zegt dat je een live account hebt van bij de launch, betekende dat je veel geld hebt betaald voor een console. Anderen zullen misschien ook wel denken dat dit veel te duur is en vragen zich af waarom er zoveel randdebielen een console kopen van bij de launch voor zo veel geld en zo het signaal aan bedrijven geven; wij willen zo veel geld neertellen voor een console!

Ik vind je wel vooringenomen met je gedachte dat jouw mening de waarheid is. Ik zei gewoon dat je moest stoppen met zagen omdat je ook betaalt voor Xbox Live terwijl je anderen beledigt omdat ze willen betalen voor een DLC die ze willen spelen en dat je gewoonweg op zowat alles wel kritiek en commentaar hebt.

Ge0force
8 april 2010, 00:41
Ja, maar daar kunde toch niks aan doen. Geen Xbox kopen is niet echt een oplossing hé. Dus gij vind dat iedereen de Xbox moet boycotten gewoon door betalend multiplayer?

En GfWL is wel niet vergelijkbaar met XBL, op pc waren er toen veel te weinig games die met GfWL werkten. Als nu alle pc games met GfWL werkten dan was het wel anders uitgedraaid, denk ik.

Door onmiddellijk protest van de pc-community is het zover niet gekomen dat alle pc-games met GFWL werken. Games die er gebruik van maakten (en dat waren er toch wel een aantal op korte termijn) werden gewoon geboycot en op de forums van de devs regende het klachten. Ge moogt er zeker van zijn dat een ontwikkelaar in zo'n geval twee keer nadenkt voor ie GFWL in z'n game implementeert.

De mentaliteit van een xbox-gamer is blijkbaar totaal anders dan die van een pc-gamer. Betalen voor Live? Logisch want Live is beter dan PSN. Uitbreiding van L4D wordt een sequel aan volle prijs? Onmiddellijk pre-order plaatsen want L4D was een leuk spel. Betalen voor gratis DLC van L4D? Bwah niet erg want 't zijn toch maar 400 punten. Ineens 50% meer betalen voor mappacks? Maakt niet uit we kopen het toch...

Met zo'n mentaliteit bereikt ge alleen maar dat ge uiteindelijk meer betaalt, en toch niet meer krijgt dan vroeger. Er zit nu gewoon een uitgekiend marketingstrikje rond.

hatetn
8 april 2010, 12:04
Door onmiddellijk protest van de pc-community is het zover niet gekomen dat alle pc-games met GFWL werken. Games die er gebruik van maakten (en dat waren er toch wel een aantal op korte termijn) werden gewoon geboycot en op de forums van de devs regende het klachten. Ge moogt er zeker van zijn dat een ontwikkelaar in zo'n geval twee keer nadenkt voor ie GFWL in z'n game implementeert.

De mentaliteit van een xbox-gamer is blijkbaar totaal anders dan die van een pc-gamer. Betalen voor Live? Logisch want Live is beter dan PSN. Uitbreiding van L4D wordt een sequel aan volle prijs? Onmiddellijk pre-order plaatsen want L4D was een leuk spel. Betalen voor gratis DLC van L4D? Bwah niet erg want 't zijn toch maar 400 punten. Ineens 50% meer betalen voor mappacks? Maakt niet uit we kopen het toch...

Met zo'n mentaliteit bereikt ge alleen maar dat ge uiteindelijk meer betaalt, en toch niet meer krijgt dan vroeger. Er zit nu gewoon een uitgekiend marketingstrikje rond.

ach kom niet zeveren. bij xbox moet je al vanaf dag 1 betalen wat een groot verschil is met pc waar het altijd gratis is geweest en ze plots geld gingen vragen voor hetzelfde. tuurlijk dat iedereen nee gaat roepen. reken ook eens dat er op consoles veel mensen zitten die er niet veel van kennen en die sneller geld gaan geven. het verschil pc vs console online gaat echt niet op als je kijkt naar het publiek.

en volgens u redenering heeft de ps gebruiker dezelfde mentaliteit als de 360 gebruiker. want op het online gamen na betaal je voor alles even veel en voor net hetzelfde. het enige dat je nog kan doen is het zelf niet kopen

fixer187
8 april 2010, 12:20

Je vergeet wel dat PC gamers wel degelijk moet betalen om games uberhaupt te kunnen spelen. Console gamers betalen hiervoor softwaregewijs, PC daarintegen betalen PC gamers een serieuze duit om de nieuwste games te kunnen spelen met de vereiste hardware. Hierdoor moeten ze op regelmatige basis hun hardware vernieuwen. Neem nu vb Xbox Live, dit kost max 60€/jaar. Hoeveel kost een goede 3D kaart, 300€? hiervoor heb je dus 5j Xbox Live. Zo zie je maar dat alles geld kost en als je iets graag doet dan betaal je hiervoor.

Je veralgemeent wel even lekker met de Xbox gamer, maar DLC zijn overal hetzelfde principe, dus ook met de playstation 3. Je doet precies ofdat het de schuld is van de Xbox gamers dat L4D2 zo snel is verschenen en de eerste game weinig support kreeg :niceone: . Denk je echt dat Xbox Live even ontwikkeld zou zijn als het gratis was geweest?

Ge0force
8 april 2010, 14:43
Je vergeet wel dat PC gamers wel degelijk moet betalen om games uberhaupt te kunnen spelen. Console gamers betalen hiervoor softwaregewijs, PC daarintegen betalen PC gamers een serieuze duit om de nieuwste games te kunnen spelen met de vereiste hardware. Hierdoor moeten ze op regelmatige basis hun hardware vernieuwen. Neem nu vb Xbox Live, dit kost max 60€/jaar. Hoeveel kost een goede 3D kaart, 300€? hiervoor heb je dus 5j Xbox Live. Zo zie je maar dat alles geld kost en als je iets graag doet dan betaal je hiervoor.

Met die redenering kan ik totaal niet akkoord gaan. Er is geen enkel verband tussen de kostprijs van hardware en het betalen voor p2p-gaming. De 300 euro die een pc-games investeert in z'n videokaart, hebt gij besteedt aan de aankoop van uw console. Maar zelfs al kies ik ervoor om een videokaart van 600 euro te kopen, daarvan gaat geen cent naar de ontwikkelaars van online games.

Ik ga met u geen onnodige discussie starten over het totale prijskaartje van pc-gaming en consolegaming. Een console is goedkoper in aankoop, maar dit wordt voor een flink stuk gecompenseerd door de hogere spelprijs van consolegames, dure accessoires en DLC.

Je veralgemeent wel even lekker met de Xbox gamer, maar DLC zijn overal hetzelfde principe, dus ook met de playstation 3. Je doet precies ofdat het de schuld is van de Xbox gamers dat L4D2 zo snel is verschenen en de eerste game weinig support kreeg :niceone: . Denk je echt dat Xbox Live even ontwikkeld zou zijn als het gratis was geweest?

Ik zeg Xbox-gamer omdat we hier in 't Xbox-forum zitten, maar hetzelfde geldt weliswaar voor PS3-gamers. Ontwikkelaars worden op PSN misschien niet verplicht om geld te vragen voor hun DLC, de meesten doen het wel. De mappacks voor Killzone 2 waren nu ook niet bepaald goedkoop te noemen. De enige DLC die ik op PSN heb gekocht zijn nieuwe flipperkasten voor Zen Pinball aan 1.99 euro / 5 = 40cent per stuk.

Wat L4D2 betreft: ik blijf erbij dat dit een uitbreiding is en geen volwaardige sequel. Natuurlijk is dit niet de 'schuld' van de xbox-gamers, het valt me gewoon op dat de reactie van de xbox-community uitermate positief was terwijl de pc-community steigerde.

En uw laatste vraag... Microsoft heeft ongetwijfeld enorm geïnvesteerd in de ontwikkeling en uitwerking van Live. Op pc hebben ze echter hetzelfde gedaan met MSN: wat begonnen is als een onnozel communicatietooltje is nu een volledige community met x aantal mogelijkheden geworden. Maar wel nog steeds gratis. Ik vraag me af waarom dit met Live niet kon, aangezien de onderhoudskosten niet hoger liggen dan bij MSN. En ook niet per sé hoger dan bij PSN of Steam omdat alles peer-to-peer (en dus zonder dedicated servers) werkt. Ik blijf er dan ook bij dat geld vragen voor Live een puur commerciële beslissing was en niet noodzakelijk verbonden is met de kwaliteit van Live. Bij elk spel dat ge koopt gaat er al een flink percentage naar Microsoft. Nog eens een abonnement daar bovenop vind ik geldklopperij.

fixer187
8 april 2010, 15:38
Met die redenering kan ik totaal niet akkoord gaan. Er is geen enkel verband tussen de kostprijs van hardware en het betalen voor p2p-gaming. De 300 euro die een pc-games investeert in z'n videokaart, hebt gij besteedt aan de aankoop van uw console. Maar zelfs al kies ik ervoor om een videokaart van 600 euro te kopen, daarvan gaat geen cent naar de ontwikkelaars van online games.

Ik ga met u geen onnodige discussie starten over het totale prijskaartje van pc-gaming en consolegaming. Een console is goedkoper in aankoop, maar dit wordt voor een flink stuk gecompenseerd door de hogere spelprijs van consolegames, dure accessoires en DLC.

Mijn punt ontgaat je duidelijk en ik zal het nogmaals zeggen. Als mensen iets willen spelen dan betalen ze er voor of dit nu op een PC, Playstation 3 of Xbox 360 is. Er is nog altijd iets als vrije wil...

Ik zeg Xbox-gamer omdat we hier in 't Xbox-forum zitten,

Wat L4D2 betreft: ik blijf erbij dat dit een uitbreiding is en geen volwaardige sequel. Natuurlijk is dit niet de 'schuld' van de xbox-gamers, het valt me gewoon op dat de reactie van de xbox-community uitermate positief was terwijl de pc-community steigerde.

Het maakt niet uit of je nu in een Xbox forum zit of niet he. Zeg dan gewoon consolegamers...

Ik zeg ook niet dat ik niet vind dat L4D2 eigenlijk een volwaardige game hoort te zijn. Ik zou trouwens wel eens willen weten waar de reactie van de Xbox community uitermate positief was met de aankondiging van zo een snelle opvolger.

Dr.White widow
8 april 2010, 15:51
kunde gijlen infractions geven aan elkaar? :unsure:

OT: het ganse live gebeuren, ja daar kan eindeloos over gediscussieerd worden, maar ik denk ook wel persoonlijk dat het gratis kon.

En kijk es op de frontpage, modern-warfare-2-stimulus-package-verkoopt-als-zoete-broodjes (http://www.9lives.be/games/call-of-duty-modern-warfare-2/nieuws/modern-warfare-2-stimulus-package-verkoopt-als-zoete-broodjes)

Triestig noem ik dat! Dus wat maakt het uit dat wij hier onderling zitten te discussieren als ge merkt dat de meerderheid van de gamers hier al hun beslissing genomen heeft.... ze willen dus betalen voor DLC, no matter what.
Geef toe, als ge het bekijkt uit de ogen van het bedrijf, tis een mooie extra winst die ge uit uw games kunt halen.

NovaHova
8 april 2010, 15:53
Ik kan deze idee nog wel aanvaarden...
Op deze manier verspillen ze geen tijd en geld aan een of ander kutgame en WETEN ze wat we willen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Xploziv
8 april 2010, 16:28
En kijk es op de frontpage, modern-warfare-2-stimulus-package-verkoopt-als-zoete-broodjes (http://www.9lives.be/games/call-of-duty-modern-warfare-2/nieuws/modern-warfare-2-stimulus-package-verkoopt-als-zoete-broodjes)

Triestig noem ik dat! Dus wat maakt het uit dat wij hier onderling zitten te discussieren als ge merkt dat de meerderheid van de gamers hier al hun beslissing genomen heeft.... ze willen dus betalen voor DLC, no matter what.
Geef toe, als ge het bekijkt uit de ogen van het bedrijf, tis een mooie extra winst die ge uit uw games kunt halen.
zo hard mee akkoord, ik ging die map-pack nooit kopen aan die prijs maar wat verschil maakt dat met zoveel verkopen
dus hoe je het ook tegengaat, DIT is de toekomst voor DLC en full-games

Ge0force
8 april 2010, 16:30
Mijn punt ontgaat je duidelijk en ik zal het nogmaals zeggen. Als mensen iets willen spelen dan betalen ze er voor of dit nu op een PC, Playstation 3 of Xbox 360 is. Er is nog altijd iets als vrije wil...

Persoonlijk vind ik waarvoor ge betaalt en hoeveel ge betaalt toch wel redelijk belangrijk. In geen enkele andere sector zouden klanten het pikken als de prijs van een product ineens met 50% wordt verhoogd, of als er een betalend abonnement zou vereist worden voor het gebruik ervan. Ik vind het nogal bizar dat dit in de gamesindustrie probleemloos aanvaard wordt.

Door telkens maar zonder morren te betalen vraag je erom om nog meer uitgemolken te worden. Zo wordt DLC de laatste tijd meer en meer misbruikt. Niet alleen om op een sluwe manier tweedehandsverkoop tegen te gaan, maar zelfs om content die reeds op de disc staat te unlocken of om hoofdstukken die niet op tijd klaar waren bij de release achteraf bij te kopen.

De volgende stap zal episodic content zijn, wat reeds aangekondigd is voor Alan Wake en Fable 3: op de disc slaat slechts een deel van het spel met een open einde, de rest van de hoofdstukken en het verhaal moet je achteraf via betalende DLC bijkopen. Hoeveel ontwikkelaars gaan nog moeite doen om een spel met een behoorlijke speelduur af te leveren als dit systeem doorbreekt?

Uiteindelijk betalen we in kleine stukjes in totaal een stuk meer voor ons geheel product, terwijl je een jaar of twee geleden nog een gelijkaardig product compleet op één disc kon kopen in de winkel. De enige manier om deze negatieve evolutie te stoppen is een duidelijk signaal geven aan de uitgever dat zoiets niet kan. De pc-community slaagt daar meestal in, terwijl op console de moeite niet eens gedaan wordt. Ik game nu al meer dan 25 jaar maar dit kan ik echt niet begrijpen.

Ge0force
8 april 2010, 16:31
kunde gijlen infractions geven aan elkaar? :unsure:

Neen, ik ben geen moderator van dit forum. Ik schrijf enkel op vrijwillige basis reviews, previews en specials voor op de frontpage.

Dr.White widow
8 april 2010, 17:25
Neen, ik ben geen moderator van dit forum. Ik schrijf enkel op vrijwillige basis reviews, previews en specials voor op de frontpage.

ah omdat ge ook zo een mod kleurtje hebt in uw naam :p

maar aangaande uw bovenstaande post, ik vrees in het ergste geval ook dat episodic content de volgende stap gaat zijn. En ik hoop echt waar dat dit zwaar gaat falen. Het hele DLC gedoe is eigelijk not-done voor mij, tenzij ze echt een volwaarde expansion kunnen brengen dmv dlc.
Gelijk gta4, borderlands en fallout 3.

fixer187
8 april 2010, 21:35
Als er een te hoog prijskaartje aanhangt of ze geld vragen voor content die al op de disc staat en al dat episodic gedoe dan verlies ik al interesse en he b ik totaal geen zin om de game te spelen.

Persoonlijk vind ik waarvoor ge betaalt en hoeveel ge betaalt toch wel redelijk belangrijk. In geen enkele andere sector zouden klanten het pikken als de prijs van een product ineens met 50% wordt verhoogd, of als er een betalend abonnement zou vereist worden voor het gebruik ervan. Ik vind het nogal bizar dat dit in de gamesindustrie probleemloos aanvaard wordt.

Enkel in de gamessector aanvaard een betalend abbonement? En Telenet en Belgacom met digitale televisie of zelfs GSM's? Voor beiden betaal je extra abbonements geld als je iets meer wilt. Een GSM kan je ook gebruiken zonder dat je prepaid kaarten of een abbonement hebt, alleen kan je niet communiceren met elkaar. Met de digibox net hetzelfde, je kan dit gebruiken voor het basispakket maar als je meer extra's wilt dan moet je meer betalen.

Denk je nu dat Microsoft het is dat zo'n dure prijs vragen voor de mappack van COD? Zij zullen natuurlijk niet nee zeggen omdat ze een percentage ontvangen. Het zijn de geldwolven van Activision die zo'n hoge prijstrategie hanteren. Zij waren ook de eerste die spraken van een prijsverhoging van de retailgames. Waarom? Het doelpubliek en dus ook de vraag is enorm gestegen de laatste jaren dus dan denken ze dat ze meer geld kunnen vragen.

Uiteindelijk betalen we in kleine stukjes in totaal een stuk meer voor ons geheel product, terwijl je een jaar of twee geleden nog een gelijkaardig product compleet op één disc kon kopen in de winkel. De enige manier om deze negatieve evolutie te stoppen is een duidelijk signaal geven aan de uitgever dat zoiets niet kan. De pc-community slaagt daar meestal in, terwijl op console de moeite niet eens gedaan wordt. Ik game nu al meer dan 25 jaar maar dit kan ik echt niet begrijpen.

mij niet gelaten hoor, 95% van alle DLC interesseert me geen bal en daarom koop ik het ook niet. Ik begrijp ook wel je standpunt hierin maar er zullen altijd mensen zijn die geld willen geven voor iets dat ze willen spelen, daarvoor hebben games tegenwoordig een te groot doelpubliek.

Het feit van het games for windows gebeuren heeft ook imo een andere context als Xbox Live. PC games waren altijd gratis om online te spelen, als ze plots geld gaan vragen dan begrijp ik ook die reactie. Maar bij Xbox Live ligt het imo toch wel anders. Vanaf dag 1 was het een betalende service die men aanbood en hoewel ik wel kan begrijpen dat mensen zeggen dat dit toch hetzelfde is, heeft het een andere context. Ik denk wel dat het grote merendeel van de Xbox Live gebruikers tevreden zijn van die service en dus het waard vinden om een jaarlijks bedrag te betalen. Natuurlijk mag het gratis aangeboden worden, welke gek gaat dat tegenspreken maar moeten, nee dat niet. Als je niet tevreden bent van de service die ze aanbieden dan ben je ook niet verplicht om dit aan te kopen.

Je haalt dat je de prijs van hardware niet kan vergelijken met de prijs van vb Xbox Live of DLC. Dit heeft er alles mee te maken, er zijn ook mensen die hardware te duur vinden. Maar als de vraag van de consument hoog blijft dan zal de prijs van die producten ook hoog blijven. Als Xbox Live geen succes bleek te zijn en er geen vraag naar was dan kan ik je ook verzekeren dat de prijs lager zal liggen of misschien gratis was geworden.

Maar soit, ieder zijn mening natuurlijk. Voor mij begon is de discussie begonnen omdat iemand andere gamers ligt te verwijten omdat ze betalen voor iets wat ze graag wilen spelen. Terwijl betaalt hij ook voor iets wat hij graag wil, namelijk voor Xbox Live. Dit is uitermate hypocriet, of het nog met tegenzin is of niet. Betalen voor iets wat men graag wil hebben heb ik totaal geen problemen mee. Vind je het niet waard? Koop het dan niet. Iemand daarvoor iets verwijten is imo ook not done...

Keynoobs
9 april 2010, 10:44
Het is al vrij degoutant dat we moeten betalen om online te gaan - en dat er geen rekening gehouden wordt met Europa- maar da's nog altijd iets anders dan betalen voor demo's en al die dlc bullshit die ze sinds de 'next-gen' verzonnen hebben om ons leeg te zuigen.

En ja, het is persoonlijk, maar als developers blijvendoorgaan met die dieverij omdat het overgrote merendeel te lomp is om in te zien dat dit 'afrip' praktijken zijn... Dan word ik kwaad :)

gillesgoalll
9 april 2010, 10:47
ik vindt het erg dat we voor xbox live moeten betalen en dan nog eens punten kopen voor dlc's.
ok dat ze arcade games voor geld verkopen geen probleem maar ik had eigenlijk verwacht dat er in de prijs van 60 euro (abbonement xbox live) dat daar alle dlc 's in zaten niet dus

Keynoobs
9 april 2010, 10:49
Stop dan gewoon met al die rommel te kopen, als iedereen gewoon zou stoppen met bullshit mappacks en andere belachelijke dlc aan te kopen zullen ze daar bij MS ook wel doorkrijgen dat hun uitzuigpraktijken toch niet zo succesvol waren als gehoopt.

Dr.White widow
9 april 2010, 10:53
Stop dan gewoon met al die rommel te kopen, als iedereen gewoon zou stoppen met bullshit mappacks en andere belachelijke dlc aan te kopen zullen ze daar bij MS ook wel doorkrijgen dat hun uitzuigpraktijken toch niet zo succesvol waren als gehoopt.

wij met die enkelen op tees forum gaan het niet waar maken zé, als ge nog maar naar de cijfers kijkt...

maar op deze manier sporen ze u aan om beginnen dingen illegaal te downloaden.

Vantham
9 april 2010, 10:56
ik heb alleszins nog NOOIT DLV gekocht en zal het ook nooit doen... zeker de DLC die op dag van release al beschikbaar is... dan wéét je dat ze u bij uw pietje hebben want dat kon wschl ook perfect op de schijf. (behalve als de DLC gratis is, dan heb ik er niets op tegen)

DLC vind ik enkel kunnen als het echt een expansion is, alle andere DLC's zijn geldzuigerij

xDilatedx
9 april 2010, 11:10
de DLC's van borderlands zijn allessinds prachtig en hun geld waard.

Je moet trouwens niet zitten zagen van "dit kost zoveel en trekt op niets blablabla"

Don't like it? Don't buy it!

Dr.White widow
9 april 2010, 11:31
de DLC's van borderlands zijn allessinds prachtig en hun geld waard.

Je moet trouwens niet zitten zagen van "dit kost zoveel en trekt op niets blablabla"

Don't like it? Don't buy it!

zoals eerder gezegd, zijn er DLC's da iets waard zijn en een toegevoege waarde aan een game geven. Dit zijn dan ook geen echte DLC meer maar expansions. Bvb fallout 3, GTA 4 en Borderlands, voor de rest ist allemaal bepikte brol.

Keynoobs
9 april 2010, 11:44
wij met die enkelen op tees forum gaan het niet waar maken zé, als ge nog maar naar de cijfers kijkt...

maar op deze manier sporen ze u aan om beginnen dingen illegaal te downloaden.

Neen,maar als je de boodschap verspreid komt het er misschien wel van.

Tegenwoordig is het vrij simpel een mening te uiten zonder dat je daar fysiek in de buurt van mensen moet zijn.

Facebook groep!:lol::lol:

josuwa
10 april 2010, 18:41
hij is er!

Wg_Flow
10 april 2010, 18:50
wie is er ?

nekyn
10 april 2010, 22:46
Komt er eigenlijk op neer dat ze tog altij verder gaan gaan omdat wij het tog blijve kope. Die mw2 maps ware ook veel te duur volgens iedereen maar tog koopt bijna iedereen ze als ge zie hoeveel volk er in de stimulus lobbies zitte.

JimmyPatterson
11 april 2010, 00:06
wie is er ?

De FB groep van mensen die nooit gaan betalen voor demo's...

Wg_Flow
11 april 2010, 11:07
heel deze discussie is al off topic, dus om Wg even te helpen misschien melden dat ik mijn instellingen kon aanpassen via xbox live service op de pc... dus niet via de console zelf. Mij is het met een launch gt ook gelukt, maar enkel op die manier...

Kzal eens zien of ik daar oplossing vind, merci :)

Update: Je kan daar dus enkel kiezen tussen Frans en Nederlands hé :'( stond inderdaad op Frans daar, dus naar Nederlands omgezet maar ik wil godverdomme Engels, Fr en NL zijn lelijke talen om op consoles/pc's te moeten zien.

fixer187
11 april 2010, 12:53
man toch, dus dit betekent dat je voor niets aan het mekkeren was terwijl je zogezegd goed geïnformeerd had. Deze oplossing is al talloze keren aangehaald op het forum. Er bestaat zelf een topic met als tittel: Frans taalprobleem opgelost...:ironic:

Nu dat het opgelost is, ben je weer niet tevreden omdat je Engels wilt. :ironic: Maar soit, je hebt geluk want het dashboard zal in het Engels zijn met enkele Nederlandse invloeden.

Keynoobs
11 april 2010, 13:39
man toch, dus dit betekent dat je voor niets aan het mekkeren was terwijl je zogezegd goed geïnformeerd had. Deze oplossing is al talloze keren aangehaald op het forum. Er bestaat zelf een topic met als tittel: Frans taalprobleem opgelost...:ironic:

Nu dat het opgelost is, ben je weer niet tevreden omdat je Engels wilt. :ironic: Maar soit, je hebt geluk want het dashboard zal in het Engels zijn met enkele Nederlandse invloeden.

Makker, ik heb godverdomme meermaals getelefoneerd en daar geïnformeerd als ze mij daar niets vertellen over 'ga naar de website en doe het daar' en mij gewoon afschepen met 'we zijn er mee bezig, maar momenteel kunnen we er niets aan doen' dan ligt dat aan MS en niet aan mij.

En waarom is Wg_Flow ineens weer gebanned? Daarnet kon ik er nog op en nu weeral eens gebanned tot de 14e, kinderachtig hoor. Zelfs geen duidelijke rede gegeven deze keer, en ook geen posts meer gemaakt sinds ik er terug opkan die een ban waard zijn.:doh::doh::doh:

KoobNeys
11 april 2010, 14:05
Mja, ik wacht iig op een degelijke uitleg :)

fixer187
11 april 2010, 14:07
Het heeft zelfs ook inderijd op het Dashboard van de Xbox 360 gestaan en ja de helpdesk zou dit moeten weten maar aangezien het merendeel hollanders zijn had ik niet anders verwacht. Het hangt gewoon van de persoon die je aan de lijn hebt denk ik. Dit neemt niet weg dat je zelfs eens kon zoeken op het internet, die oplossing was al reeds van 2008...Het feit dat je zelfs niet tevreden bent ook nadat je de oplossing hebt gekregen, zegt imo genoeg over je. Maar soit geheel :offtopic:, ik heb er genoeg woorden aan vuil gemaakt.

KoobNeys
11 april 2010, 14:11
Het heeft zelfs ook inderijd op het Dashboard van de Xbox 360 gestaan en ja de helpdesk zou dit moeten weten maar aangezien het merendeel hollanders zijn had ik niet anders verwacht. Het hangt gewoon van de persoon die je aan de lijn hebt denk ik. Dit neemt niet weg dat je zelfs eens kon zoeken op het internet, die oplossing was al reeds van 2008...Het feit dat je zelfs niet tevreden bent ook nadat je de oplossing hebt gekregen, zegt imo genoeg over je. Maar soit geheel :offtopic:, ik heb er genoeg woorden aan vuil gemaakt.

Ik vind het gewoon meer dan normaal dat ik zelf bepaal welke taal op mijn scherm verschijnt, en inderdaad die Helpdesk bevind zich in NL, en ik heb daar zonder zwans op minstens vier verschillende momenten naar gebeld (oké, laatste keer is ondertussen ook ver een jaar geleden,maar toen kreeg ik nog steeds die uitleg).

Swat, ik zit gewoon verveeld met die Wg_Flow ban van vandaag, vorige keren ben ik mee eens,maar waarom ik vandaag ineens gebanned ben begrijp ik niet.

DaMadMan
11 april 2010, 17:33
maar aangezien het merendeel hollanders zijn had ik niet anders verwacht.

moet ge uzelf nu ni waarschuwe of banne? :)

of telt da ni als kwetsend, ruziezoekend?
da zal wel ni zeker?

ben is benieuwd wa voor uitleg dak zal krijge :p

NoobToob
11 april 2010, 17:36
Ik ook :p

fixer187
11 april 2010, 18:03
euhm juist omdat de helpdesk niet in België gesitueerd is misschien en zij niet goed op de hoogte zijn met heel die Nederlands / Franse geschiedenis...

DaMadMan
11 april 2010, 18:08
weet ik veel :p
dacht da da hier was en da ge gewoon belachelijk dee over hollanders :)
verkeerd geïnterpreteerd

Lemme
12 april 2010, 10:01
En waarom is Wg_Flow ineens weer gebanned? Daarnet kon ik er nog op en nu weeral eens gebanned tot de 14e, kinderachtig hoor. Zelfs geen duidelijke rede gegeven deze keer, en ook geen posts meer gemaakt sinds ik er terug opkan die een ban waard zijn.:doh::doh::doh:

Je bent gebanned omdat je het verkeerde prefix hebt gebuikt op Webdesign. Voor deze overtreden geldt een standaard infraction die voor de ban gezorgd heeft.

Dit heeft dus in de verste verte niks te maken met 'onze manier van werken', zoals je in je pm schrijft.

Het feit dat je ook al 2 dubbelaccounts hebt aangemaakt, zegt meer over jou manier van werken dan die van ons.

Dr.White widow
12 april 2010, 11:25
wow kwist niet dat ge al een infraction kreeg voor een verkeerde prefix te gebruiken :s
Oppassen geblazen als ge een post aanmaakt blijkbaar :p

Wg_Flow
14 april 2010, 12:07
Je bent gebanned omdat je het verkeerde prefix hebt gebuikt op Webdesign. Voor deze overtreden geldt een standaard infraction die voor de ban gezorgd heeft.

Dit heeft dus in de verste verte niks te maken met 'onze manier van werken', zoals je in je pm schrijft.

Het feit dat je ook al 2 dubbelaccounts hebt aangemaakt, zegt meer over jou manier van werken dan die van ons.

Haha Lemme, nog even snel een antwoord geven op iemand die gebanned is en dus niet meer kan antwoorden, zeer stoer :D

Ik heb die double/tripple accounts aangemaakt omdat ik niet akkoord was gebanned te worden nadat ik niets verkeerd gedaan had.

Als jullie al zo belachelijk beginnen doen met die prefixes ... Echt wel enorm degelijke manier van werken hoor.

Als je dan aan de mods uitleg vraagt is Fixer de enige die het fatsoen heeft om via e-mail te antwoorden,zodat ik tenminste nog kan reageren.

De ombudsdienst is ook maar een illusie, heb daar ondertussen al meermaals naar gemaild maar geen antwoord gekregen, dus in mijn ogen bewijst dat dan weer veel van jullie manier van werken.

Lemme
14 april 2010, 12:21
Haha Lemme, nog even snel een antwoord geven op iemand die gebanned is en dus niet meer kan antwoorden, zeer stoer :D

Ik heb die double/tripple accounts aangemaakt omdat ik niet akkoord was gebanned te worden nadat ik niets verkeerd gedaan had.

Als jullie al zo belachelijk beginnen doen met die prefixes ... Echt wel enorm degelijke manier van werken hoor.

Als je dan aan de mods uitleg vraagt is Fixer de enige die het fatsoen heeft om via e-mail te antwoorden,zodat ik tenminste nog kan reageren.

De ombudsdienst is ook maar een illusie, heb daar ondertussen al meermaals naar gemaild maar geen antwoord gekregen, dus in mijn ogen bewijst dat dan weer veel van jullie manier van werken.

De reden dat ik je post (waar trouwens ook al de vraag instond waarom je geband was en ik dus gewoon op antwoordde) gequote heb, is omdat ik je pm wou beantwoorden maar dit niet lukte. Waarschijnlijk omdat die account gebanned was op die moment. Dit heeft dus absoluut niets met stoer doen te maken. En dan nog te denken dat ik vorige keer je post nog gewoon ge-edit heb, terwijl ik je evengoed een infraction had kunnen geven.

Je zegt nogmaals dat je niks verkeerd gedaan hebt, terwijl je een verkeerd prefix gebruikt hebt. Als het te moeilijk is voor jou om de rules te lezen, is dat niet onze fout. De regels zijn er nu eenmaal en als je er niet mee akkoord bent, dan is dat spijtig voor jou.

Soite, als je nog problemen zou hebben, mag je me altijd een pm sturen want dit is niet de juiste plaats.