PDA

Volledige versie bekijken : Jonathan Ross over Steve Ditko

Timaeus
22 maart 2010, 02:39
Jonathan Ross tracks down artist Steve Ditko, co-creator of comic Spider-Man | Books | The Guardian (http://www.guardian.co.uk/books/2007/sep/14/art.usa)

Wat vinden jullie van Steve Ditko? Miskend genie of wereldvreemde gek? Discuss.

ugh
22 maart 2010, 03:29
YouTube - BBC - Jonathan Ross - In Search of Steve Ditko, part 1 (http://www.youtube.com/watch?v=NfxVO0fLHvA)

en volgende btw. Ik ga pas antwoorden hier wanneer ik de docu gezien heb.

Malkavian
22 maart 2010, 10:06
ooooh ok am going to be offworld for a couple of hours :)

Malkavian
22 maart 2010, 11:07
Kzou vooral zeggen Miskend Genie.
Zoals je in de Reportage duidelijk zag is het tussen een botsing gekomen met Steve & Stan.
Stan krijgt het nog altijd niet over zijn lippen dat Steve de Co-Creator is.
Hij veranderd het.
Ik versta beide hun standpunt, maar vind het nog altijd straf dat Steve na al die tijd niks van geld wilt voor Spiderman . . .

Implar
22 maart 2010, 13:16
Ook net even bekeken, mooie reportage, ook voor diegenen die nog niet zoveel weten over comics.

ugh
22 maart 2010, 14:30
Hmm moeilijk te beoordelen toch. Ik vind dat beide standpunten wel te verdedigen zijn.

Tuurlijk is bij een medium als comics (evenals film/theater/tv) het visuele van groot belang. Toch zijn ook de dialogen, het script niet te verwaarlozen.
Maar ik moet Stan Lee eigenlijk wel gelijk geven dat iemand met het idee, het ding creeert. Ditko heeft met zijn werk natuurlijk spider-man mee uitgebouwd, en zonder twijfel zou spider-man niet het icoon zijn dat hij nu is zonder Ditko's werk, maar het idee blijft toch het belangrijkste.

In elk geval, het is wel zo dat Ditko misschien meer respect zou mogen verdienen voor zijn geleverde werk en creaties. Maar dat ligt toch ook grotendeels aan hemzelf.

Trouwens leuk gevolgd van het zien van die docu is dat mijn mening omtrent Alan Moore veranderd is. Blijkt toch dat het gewoon een man is die enorm passioneel met comics omgaat en niet gewoon de gekke, bittere man zoals ik hem aanschouwde. (Afleidende uit interview ivm de watchmen film)

Timaeus
22 maart 2010, 14:51
Wel vreemd dat het telkens om Spider-man gaat. Er is namelijk nog een gelijkaardige discussie die nog steeds niet afgelopen is namelijk die over de creatieve eigendom van het personage Venom.

Eddie Brock - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Eddie_Brock)

Obs
22 maart 2010, 20:44
net gekeken naar de reportage...
wat een fucking ontgoocheling op het einde zeg :(

Malkavian
22 maart 2010, 21:50
net gekeken naar de reportage...
wat een fucking ontgoocheling op het einde zeg :(
True true :)
Maar voor de rest een zeer mooie documentaire over Comics en Steve Dikto

maximus3678
4 april 2010, 14:11
Bedankt voor de link.....zéér interessante docu en met plezier in 1 ruk uitgekeken.Het probleem tussen Stan Lee en Steve Ditko is moeilijk te beoordelen.Stan Lee wil dus wel duidelijk toegeven dat Ditko mee verantwoordelijk was voor de creatie van Spiderman,maar zijn brief daarover dateert wel van 1999.Misschien zat er gewoon te veel tijd tussen die verklaring en was voor Ditko te kous al af.In ieder geval is het succes van Spiderman en Marvel nooit groter geweest dan nu en zou Ditko er zéér veel royalties kunnen aan verdienen.Respect voor zijn werk en zijn keuze om in de schaduw te blijven.....het harde leven van een superheld?