PDA

Volledige versie bekijken : Bizarre vis

cram
8 maart 2010, 23:35
Bizarre Fish has See-Through Head op MSN Video (http://video.nl.msn.com/watch/video/bizarre-fish-has-see-through-head/7jwqrqvz)

Ze hebben een vis ontdekt met een kop waarvan je de inhoud kunt zien.

GaMe®
8 maart 2010, 23:38
de inhout

:)

Aangezien we nog maar 1% (of was het nu 5%) van heel de zeebodem verkend hebben, zullen er nog veel meer mysterieuze wezens bestaan die wij nog nooit gezien hebben.

Nice find though

Raukaris
8 maart 2010, 23:38
Bizarre Fish has See-Through Head op MSN Video (http://video.nl.msn.com/watch/video/bizarre-fish-has-see-through-head/7jwqrqvz)

Ze hebben een vis ontdekt met een kop waarvan je de inhout kunt zien.

Konden we de inhoud van uwe kop maar zien :unsure:

cram
8 maart 2010, 23:43
Konden we de inhoud van uwe kop maar zien :unsure:

Oeps klein foutje.:unsure:

Darius Craven
9 maart 2010, 00:26

Aangezien we nog maar 1% (of was het nu 5%) van heel de zeebodem verkend hebben, zullen er nog veel meer mysterieuze wezens bestaan die wij nog nooit gezien hebben.

Nice find though

Zou er ook intelligent leven op de zeebodem zitten? Of heb ik nu teveel X-Com Terror from the deep gespeeld...

OT: Wel een bijzondere vondst, maar veel van die zeewezens (op grote diepte vooral) zien er echt weird uit naar onze normen...

Anoniem0
9 maart 2010, 07:54
kvind het een goed voorbeeld om er eens over na te denken hoe buitenaards leven er echt zou uitzien.
volledig aangepast aan de hun leefomgeving. maw geen ogen, neus , mond, armen en benen etc. zoals alle aliens nu afgebeeld worden.

SlashDotDash
9 maart 2010, 10:22
kvind het een goed voorbeeld om er eens over na te denken hoe buitenaards leven er echt zou uitzien.

Niet echt, die vis heeft hetzelfde bouwplan als alle andere gewervelden op aarde.

FurtiveDuck
9 maart 2010, 10:49
volledig aangepast aan de hun leefomgeving. maw geen ogen, neus , mond, armen en benen etc. zoals alle aliens nu afgebeeld worden.

Buitenaards leven ziet er hoogstwaarschijnlijk VOLLEDIG anders uit dan wij. Net daarom zien we of kunnen we ze niet zien. We kunnen ze gewoon nog niet eens voorstellen...

TrsH
9 maart 2010, 14:29
blijkbaar wisten ze al sinds 1939 van deze vissoort, maar ze hadden nog nooit een levend exemplaar gezien, enkel verminkte.

tom1
9 maart 2010, 15:49
Zo speciaal is dat toch niet?
Elke documentaire over de zee heeft honderden van die beesten :unsure:.

Rivfader
9 maart 2010, 16:23
Interessant!

Hopelijk komen we nog veel van deze dieren tegen aangezien we nog maar een heel klein deeltje van de zeebodem ontdekt hebben.

Mr Sinister
9 maart 2010, 17:31
blijkbaar wisten ze al sinds 1939 van deze vissoort, maar ze hadden nog nooit een levend exemplaar gezien, enkel verminkte.
verminkte leven toch ook?

boostah
9 maart 2010, 18:01

Maar kan je dan aanschouwen dat ie daardoor verminkt is (maw je bent niet zeker dat dat natuurlijk is)

Ander voorbeeldje, ja kan als buitenaards wezen ook een paar mensen tegenkomen in rolstoel, moet je der dan vanuitgaan dat elke mens in een rolstoel zit?

TrsH
9 maart 2010, 18:56

ik denk dat ze met die verminkte willen zeggen dode dieren die al voor de helft verteerd zijn ofzo.

Gentille
9 maart 2010, 19:48
En op welke diepte leven die beesten? ( ik heb geen geluid dus excuses als dit wordt gezegd in de video)

Vordesh
9 maart 2010, 20:15
En op welke diepte leven die beesten? ( ik heb geen geluid dus excuses als dit wordt gezegd in de video)

2000 feet

Lifen
10 maart 2010, 00:52
Wat dus 609.6 meters zijn.

Unpro
10 maart 2010, 11:19

Nice find though
Hier een random procent plakken kan ik ook m8 :ironic:

Booka Shade
10 maart 2010, 11:53
²²²²²²²²

Grimmy
10 maart 2010, 12:17

How much of the ocean have we explored? (http://oceanservice.noaa.gov/facts/exploration.html)

Hij heeft anders wel gelijk :p

Kbedoel als ze leven vinden op de bodem van de oceaan dat geen zonlicht nodig heeft om te overleven en in zeer zuur water van een 300 tal graden kan leven dan weet je wel genoeg imho. (Ik heb het over Giant Tubeworms btw)

GaMe®
10 maart 2010, 14:25

Dat is niet random want ik heb het vorige week nog op discovery channel gezien :ironic:

vloet
2 april 2010, 18:01
Monster from the oil lagoon | The Sun |News (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/2917518/Monster-from-the-oil-lagoon.html)

wist niet goed waar ik het moest posten, lol.

demon326
2 april 2010, 19:15
Monster from the oil lagoon | The Sun |News (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/2917518/Monster-from-the-oil-lagoon.html)

wist niet goed waar ik het moest posten, lol.

creepy ding :p

1CEZ
2 april 2010, 19:22
tot hoever zijn we eigenlijk al in staat om diep te gaan duiken?
als ik mijn niet vergis is het diepste punt paar km. maar momenteel kan nix zo diep duiken door de druk

de Waaslandwolf
2 april 2010, 20:22
tot hoever zijn we eigenlijk al in staat om diep te gaan duiken?
als ik mijn niet vergis is het diepste punt paar km. maar momenteel kan nix zo diep duiken door de druk
Incorrect: diepste punt is de Marianentrog: net geen 11 km onder de zeespiegel. De diepste duik, met de bathyscaaf Trieste, was 10 911 meter diep.

InFerNo
2 april 2010, 20:39
Incorrect: diepste punt is de Marianentrog: net geen 11 km onder de zeespiegel. De diepste duik, met de bathyscaaf Trieste, was 10 911 meter diep.

iirc is de bathyscaaf toch tot op de bodem geraakt?

Lightning
2 april 2010, 20:49
iirc is de bathyscaaf toch tot op de bodem geraakt?

Inderdaad.

de Waaslandwolf
2 april 2010, 21:09
Inderdaad.
Ah, wat meer opgezocht: ik was verward door het feit dat er doorheen de jaren meerdere van elkaar verschillende metingen circuleerden. Mijn fout dus. :)

Lifen
2 april 2010, 21:20
Ik vraag me af hoe ze die duikboten zo hebben gemaakt dat die tot 11 000 meter diep kunnen duiken.. Of gebruiken ze daar iets anders voor?

Vinny
2 april 2010, 21:45
How much of the ocean have we explored? (http://oceanservice.noaa.gov/facts/exploration.html)

Hij heeft anders wel gelijk :p

Kbedoel als ze leven vinden op de bodem van de oceaan dat geen zonlicht nodig heeft om te overleven en in zeer zuur water van een 300 tal graden kan leven dan weet je wel genoeg imho. (Ik heb het over Giant Tubeworms btw)

Dit heten extremofielen, er zijn zelf beestjes/microben die enkel kunnen leven aan de wand van een kernreactor of op een 'Black Smoker'

aenema
2 april 2010, 22:36
Dit heten extremofielen, er zijn zelf beestjes/microben die enkel kunnen leven aan de wand van een kernreactor of op een 'Black Smoker'

Net zoals er thermofielen in de geisers van Yellowstone zitten, maar die wormen bestaan ook hoor

Muscleduck
4 april 2010, 01:16
Ik heb ff wikipedia bekeken en dat is wel interessant zeg, eencelligen met een skelet van siliciumdioxide, stoer!
't Wordt eens tijd dat ze een HD camera daarin sturen :)