PDA

Volledige versie bekijken : IP achterhalen?

Lollypop
24 februari 2010, 22:39
Ik ben nieuw dus sorry als dit niet het juiste topic is. Maar als ik een mail stuur naar iemand, kan die dan aan de hand van die mail mijn IP-adres achterhalen? Niet dat ik slechte pallen heb ofzo :p maar ik vraag het mij wel af.

Alvast bedankt.

Lollypop
24 februari 2010, 22:44
Er staat zoveel op, maar lukt dat of niet?

ng
24 februari 2010, 22:44
Probeer het gewoon.

De SkeEvN
24 februari 2010, 22:45
zeker dat want het interwebz zegt van wel

Dastardly
24 februari 2010, 22:46
zolang je niets speciaals doet wel ja. maar met een ip adres ben je niet veel hoor. meestal is dat toch dynamisch en qua locatie bepalen is het niet echt accuraat.

Lollypop
24 februari 2010, 22:49
Maar hoe doe je dat dan? Dus ik krijg een mail via postvak in bijvoorbeeld, hoe pak ik dat dan aan?

Dastardly
24 februari 2010, 23:10
Maar hoe doe je dat dan? Dus ik krijg een mail via postvak in bijvoorbeeld, hoe pak ik dat dan aan?

rechtsklikken op een mail in je postvak in => berichtbron weergeven en je kan er aan.

in windows live natuurlijk, bij gmail ofzo zal het wel net iets anders zijn.

Ironpole
24 februari 2010, 23:55
Ja, ik kan zelfs zien naar welke servers de mail allemaal is geweest om mij te bereiken.
Staat bij Message Headers. (Evolution)

GaMe®
25 februari 2010, 00:13
Natuurlijk gaat dat.

En er is maar 1 reden waarom gij dat wilt weten, ge wilt iets doen wat niet mag. Dus bij deze weet ge da ge serieus gefucked kunt zijn als ge het toch zult doen.

FrostByte
25 februari 2010, 00:19
als je met een proxy een anoniem gmail-adres bezoekt is dit zo goed als ontracebaar. :)

tokke_1
25 februari 2010, 07:24
Ja, ik kan zelfs zien naar welke servers de mail allemaal is geweest om mij te bereiken.
Staat bij Message Headers. (Evolution)

Jep, ge moet u headers na kijken. Daar sta het ip-adress in van waar het verzonden is, via welke server, ...
Kunt dan dat ip opzoeken, meestal kunt ge provider zien en zien in welke streek.

djbramz
25 februari 2010, 13:23
Natuurlijk gaat dat.

En er is maar 1 reden waarom gij dat wilt weten, ge wilt iets doen wat niet mag. Dus bij deze weet ge da ge serieus gefucked kunt zijn als ge het toch zult doen.

Als hij hier komt vragen hoe hij zijn ip kan achterhalen denk ik niet dat hij de technische vaardigheden heeft om veel kwaad uit te richten.

_Nothing_
25 februari 2010, 13:42
Als hij hier komt vragen hoe hij zijn ip kan achterhalen denk ik niet dat hij de technische vaardigheden heeft om veel kwaad uit te richten.

hij heeft internet ... hij vindt wel een manier
(they always do !! )

Proto
25 februari 2010, 14:14
slechte pallen :s

GaMe®
25 februari 2010, 16:15
Misschien wil hij wel iemand oplichten via kapaza ofzo :unsure:

Herr Doktor
25 februari 2010, 16:56
als ge wilt da de mossad/CIA/FBI/KGB.... u niet vind ga dan gewoon in de bib op de pc zitten :unsure:

Soulless
25 februari 2010, 18:18
Je moet eerst even via ipconfig /all in je command (uitvoeren in het nederlands) eens doen, zoek dan even naar je MAC adress en post hier een screentje, of pm het me, dan zal ik je meteen zeggen of ze uw ip kunnen zien.

MorGo7h
25 februari 2010, 19:49
Je moet eerst even via ipconfig /all in je command (uitvoeren in het nederlands) eens doen, zoek dan even naar je MAC adress en post hier een screentje, of pm het me, dan zal ik je meteen zeggen of ze uw ip kunnen zien.

Lollers :p

@TS: ja ge kunt da zien. Kan zelfs in hotmail, maar dan moete ff iets veranderen in uw settings. Lang geleden. Vroeger zette ik altijd ne portscanner op mijn neef zijn pc te scannen nadat hij mij een mail stuurde. Zijn firewall vond da ni zo leuk.

KO
26 februari 2010, 00:15
:s:s:s

Amai amai, een IP adres bepalen met enkel een MAC adres, wa ne beer.

Zit jij in de bossen naast zijn huis verscholen dat jij een ARP request kan doen naar zijn lokaal netwerk ?

Soulless
26 februari 2010, 09:30
neen kheb ne neger dat da voor mij doet

Radiance
26 februari 2010, 11:50
Physical Address. . . . . . . . . : 00-26-5E-96-B6-51

Alle, ik ben benieuwed wat mijn IP adres is :)

Cranox
26 februari 2010, 12:00
81.240.......... :p

Dastardly
26 februari 2010, 13:55
81.240.......... :p

haxxx !

k995
26 februari 2010, 15:34
Ik ben nieuw dus sorry als dit niet het juiste topic is. Maar als ik een mail stuur naar iemand, kan die dan aan de hand van die mail mijn IP-adres achterhalen? Niet dat ik slechte pallen heb ofzo :p maar ik vraag het mij wel af.

Alvast bedankt.

Gebruik zoiets als Mixmaster .

Waarom eigenlijk?

Dobbelsteen
26 februari 2010, 15:55
L33T H4X0R natuurlijk :unsure:

FrostByte
26 februari 2010, 16:14
MAC adress weten is useless als hacking op het internet. Of je moet dan toch al héél gekke dingen doen. MAC adressen kan je héél makkelijk achterhalen door wireshark ofzo te draaien op je lokale LAN. Ja kan ze dacht ik zelfs gewoon laten zoeken welke er allemaal op het subnet zitten.

En dan... profit?

GuntherDW
26 februari 2010, 19:32
Mac address weten is alleen handig als ge IPv6 hebt en uw IP "dynamisch", dus niet zelf ingesteld ala "2001:...::1" ofzo :p.

Maar daarvoor hebde eerste al het netwerkadres nodig, en dan nog, de adresruimte is te groot voor ff rap te gaan scanne :p.

Dastardly
26 februari 2010, 21:44
ge hebt aan beide ni veel, zowel mac als ip zijn gemakkelijk te spoofen doormiddel van tools die zelfs randdebielen in staat stelt om volledig anoniem te surfen :D

der is maar 1 manier van hacken ni meer en das me ne microgolfoven en social engineering :evil:

ng
26 februari 2010, 23:02
Randdebielen weten zelfs eens niet wat spoofen inhoudt, laat staan dat ze het kunnen toepassen.

Fraggie
3 maart 2010, 18:44
Mac address weten is alleen handig als ge IPv6 hebt en uw IP "dynamisch", dus niet zelf ingesteld ala "2001:...::1" ofzo :p.
Toch geen public adres dan? :unsure:

t34mkill3r
3 maart 2010, 19:00
neen kheb ne neger dat da voor mij doet

negerwerk dus, daar zijn ze voor gemaakt :drool:

GuntherDW
3 maart 2010, 20:56
Toch geen public adres dan? :unsure:

?
:offtopic:

Ge bedoelt uw link local adres? Nee, als ge een ipv6 advertiser laat draaien op uw netwerk, zonder een dhcp, gaat uw pc automatisch z'n MAC adres gebruiken om het als IP te gebruiken.
(Als de subnet groot genoeg is offcuz, anders kunde nog altijd DHCPv6 draaien, al wordt dat zo goed als niet gebruikt denk ik)

Maar bij IPv6 wordt zo goed als nooit NAT gebruikt eh, dat was maar een lapmiddel voor IPv4 voor het tekort aan adressen een beetje te "beperken".
Bij IPv6 heeft elke pc dus een link local adres dat begint met fe80::[MAC ADRES] en 2001:[subnet]::[mac adres met de eerste bit geflipped (maar dunno wrom exact, moet da nog eens opzoeken)]

Waarom niet, er zijn atm genoeg subnets om elke persoon op aarde een paar miljard (correct me if i'm wrong) IP's te geven :p.

edit: voorbeeldje hier
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:1d:92:11:22:33
inet addr:192.168.10.5 Bcast:192.168.11.255 Mask:255.255.252.0
inet6 addr: 2001:6f8:142f:0:21d:92ff:fe11:2233/64 Scope:Global
inet6 addr: fe80::21d:92ff:fe11:2233/64 Scope:Link

Fraggie
4 maart 2010, 17:28
Uhu, maar wat bedoel je dan met
"Mac address weten is alleen handig als ge IPv6 hebt en uw IP "dynamisch", dus niet zelf ingesteld ala "2001:...::1" ofzo."

GuntherDW
4 maart 2010, 17:42
Uhu, maar wat bedoel je dan met
"Mac address weten is alleen handig als ge IPv6 hebt en uw IP "dynamisch", dus niet zelf ingesteld ala "2001:...::1" ofzo."

Dat heb ik al gezegd, uw IP wordt dan "ingesteld" adhv uw MAC adres :p.

Dus niet manueel of via een DHCP zoals bv irc.cccp-project.net, een IPv6 leaf van Rizon :).
2607:f128:40:501:dead:beef:cafe:cccc

IPv6 - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ipv6#Features_and_differences_from_IPv4) :p

kijk naar het voorbeeld da'k gegeven heb, dat is een (bijna) copy-paste van de output van ifconfig eth0 :p. (fe80::.... = lokaal netwerk, 2001:.... internet, er zijn nog ranges, maar daar ga ik u niet mee lastig vallen :p
HWaddr == MAC adres)

Fraggie
4 maart 2010, 17:46
Dan nog zie ik niet in waarom het handig zou zijn om je MAC adres te weten bij IPv6. Zend mij anders een PM, kwestie van niet te veel offtopic te gaan.

Joeshoe
4 maart 2010, 18:24
Uh, je kan toch enkel het ip van de mailserver zien? Je eigen ip wordt toch nooit met de headers mee doorgestuurd.

GuntherDW
4 maart 2010, 20:49
Uh, je kan toch enkel het ip van de mailserver zien? Je eigen ip wordt toch nooit met de headers mee doorgestuurd.

Je ziet elke "hop" die de mail door gegaan is in de headers. De meeste webmail varianten sturen het ip waarmee je ingelogd bent ook door.
Anders stuur je het automatisch mee als je verbinding maakt met je SMTP server dusjah :p.