PDA

Volledige versie bekijken : Electriciteitsschokjes

Shivte
11 februari 2010, 14:01
Laatste tijd krijg ik echt enorm veel schokjes van electriciteit bij het aanraken van andere dingen. Ik heb dit echt vooral hard als ik aan het gamen ben. Als ik 5min da kaske van de PS3 in mijn handen heb en ik durf iets anders aanraken, dan krijg ik schokjes en soms zijn daar serieuse schokken bij imo. lol

Met momenten springt er gewoon een electriciteitsschok over naar mijn vinger als ik nog zo'n 1cm van het apparaat verwijderd ben. Echt grellig ze gast. Ondertussen krijg ik ook al zo'n schokken dat het apparaat gewoon uitvalt erdoor. Is vandaag al 2 x gebeurd. Eerst wil ik mijn geluid van Z5500 wat stiller zetten aan de console, pats gedaan ermee. Muis van de pc heeft het ook al begeven nadat ik het aanraakte.

Beetje electriciteit is soms normaal, maar in deze mate heb ik het nog nooit gezien. Ik vind het echt hinderlijk worden, want soms zijn dat echt serieuse schokjes. Ma echt, als ik de controller van de PS3 heb vastgehad, schokken tot en met als ik erna iets aanraak.

Nog iemand hier last van??

crazyman2
11 februari 2010, 14:28
Mijn gok is dat het enorm droog is bij uw thuis. Zet eens een potje met water in de kamer waar het gebeurd, dan kan de vochtigheidsgraad wat stijgen en dan hebt ge er normaal geen of toch minder last van.

krisse5844
11 februari 2010, 14:30
Ligt er een aarding in uw huis ? Lijkt me dat bepaalde toestellen aangesloten zijn zonder aarding en daardoor een statische / elektrische lading dragen die normaal wegvloeit via de aarding ...

GammaGamer
11 februari 2010, 14:34
Mijn gok is dat het enorm droog is bij uw thuis. Zet eens een potje met water in de kamer waar het gebeurd, dan kan de vochtigheidsgraad wat stijgen en dan hebt ge er normaal geen of toch minder last van.
this!

Of koop een bevochtiger

Wij hebben nu een bevochtiger thuis staan en nooit last van schokken (en men moeder heeft daar echt CONSTANT last van maar thuis niet meer :D )

^MystiQ
11 februari 2010, 14:44
Het lijk mij waarschijnlijker dat er een probleem is met uw aarding. Uw lucht vochtiger maken lijkt mij niet bepaald een gezonder manier.

Shivte
11 februari 2010, 14:52
Nee wij hebben overal aarding liggen. Dat van te droge lucht kan wel is goed waar zijn, want het is eigenlijk begonnen tijdens de winter. Juist een periode waar de verwarming veel op staat enz.

Die schokken die ik aan de PS3 krijg zijn echt nimeer normaal. Kheb schrik voor da ding vast te pakken. lol

Dr_Evil
11 februari 2010, 14:53
veel tapijten in huis en ge krijgt da ook rap.

Ik heb ooit een tv uitgedaan door ernaar te wijzen met statisch electriciteit :p (was er ook maar 1 cm van ofzo)

Muscleduck
11 februari 2010, 14:56
mss is het de combinatie van uw bureaustoel en uw kleren waardoor je tijdens het gamen statische elektriciteit opbouwt. Je kan altijd zo'n armband kopen en daarmee gamen?

Ge0force
11 februari 2010, 14:58
Minder tegen de mensen hun muurkes plassen makker :p

Het Nieuwsblad - Gemeente Scherpenheuvel-Zichem: Burgemeester stuurt politie uit voor schrikdraad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=2G2M46NR)

souldoubt
11 februari 2010, 15:00
Ons poes heeft daar ook last van, maar die ligt graag op de verwarming... als ze daar afkomt, raakt ge haar beter niet aan :D

Fides
11 februari 2010, 15:17
Ik heb dat als ik met een trainingsbroek op onze leren zetels zit. Dan verander ik in Electric Man.

Shivte
11 februari 2010, 17:37
Da van dien schrikdraad heb ek gezien opt nieuws paar dagen geleden. lol
Kzal is glasje water zetten op de verwarming of aan mijne ps3, zien wa da zegt.

^MystiQ
11 februari 2010, 17:49
Heeft niets te maken met water :lol:

Unilever
11 februari 2010, 17:59
Raak geregeld de aarding van stopcontacten eens aan om te ontladen. Voila probleem opgelost...

EagleEye
11 februari 2010, 18:31
Ik had da ook met mijn pc... En storing (gezoem) in het geluid... Heb dan maar mijn case rechtstreeks aan de verwarming gehangen met een koperdraadje. :D

stoomboot
11 februari 2010, 18:35
Da van dien schrikdraad heb ek gezien opt nieuws paar dagen geleden. lol
Kzal is glasje water zetten op de verwarming of aan mijne ps3, zien wa da zegt.

Kap het glaasje water over de ps3, zie wa da doet.

Erna hebt ge alleszins geen schokken meer.

shadowangel
11 februari 2010, 22:57

Niet helemaal waar. Vochtigheid in de kamer helpt wel degelijk tegen statische elektriciteit. Ik geloof dat de ideale vochtigheidsgraad om statische elektriciteit te verminderen 60% relatieve vochtigheid is.

Frado2005
11 februari 2010, 23:01
Ik heb dat als ik 'schuif' over mijn stoffen zetel. Dan ben ik gegarandeerd elektrisch geladen:D

Shivte
11 februari 2010, 23:47
Da van die vochtigheid klopt wel degelijk. Ik heb daar eigenlijk nimeer bij stilgestaan. Mensen met allergie krijgen in de winter ook meer last door de droge lucht die verwarmingen afgeven. Kweet nog goe toen ik klein was en altijd moest hoesten begin van de winter. Glas water op u nachtkastje of op de verwarming en die hoest minderde direct van de eerste nacht.

Kwa statische electriciteit heb ek geen idee of het helpt ja of nee. Kzal morge is testen.
De schokjes da ge krijgt van met u broek over ne stoffen zetel te gaan kunde echt ni vergelijken met de schokken die ik hier krijg. :)

Kap het glaasje water over de ps3, zie wa da doet.

Erna hebt ge alleszins geen schokken meer.

Ha-Ha :wtf:

Triple0
12 februari 2010, 01:12
ge kunt ook is dweilen, verhoogt de vochtigheidsgraad en tis weer proper ^^

SeppeSeppe
12 februari 2010, 07:13
koopt u nen xbox

Vantham
12 februari 2010, 07:59
ik heb dat quasi altijd als ik uit de auto stap en de deur wil toedoen. Dan krijg ik altidj een schok van de deurstijl en ik HAAT dat.
keer op keer doet dat pijn

iemand tips daartegen, want binnenin is die (spijtig genoeg) vochtig genoeg want bijna altijd zijn m'n ruiten binnenin beslagen :(

Anoniem0
12 februari 2010, 08:34

de luchtvochtigheid daalt dramatisch als je lucht van buiten (0°C en pak em beet 40% relatieve vochtigheid) opwarmt naar 20 a 24°C.
kheb hier geen mollier diagram liggen nu maar ik denk dat je aan een 15 a 20% luchtvochtigheid gaat zitten.

De meeste statische electriciteit wordt veroorzaakt bij een relatieve vochtigheid tussen de 30 en 35%.

dus toch wel een vochtprobleem :p

BleKKie
12 februari 2010, 11:04
Ik heb dat tegenwoordig ook, en het is begonnen toen ik nieuwe schoenen (le coq sportif) gekocht heb. Sommige keren als ik uit de auto stap, en ik wil de deur dicht slaan krijg ik dan echt een "gigantische" schok, soms is dat al als ik gewoon de auto heb buiten gezet vanuit de garage.

Ik heb dat ook soms als ik iemand aanraak (een hand geef) ofzo, maar minder.

Edit:

ik heb dat quasi altijd als ik uit de auto stap en de deur wil toedoen. Dan krijg ik altidj een schok van de deurstijl en ik HAAT dat.
keer op keer doet dat pijn

iemand tips daartegen, want binnenin is die (spijtig genoeg) vochtig genoeg want bijna altijd zijn m'n ruiten binnenin beslagen :(

Idd, dat heb ik dus ook altijd tegenwoordig. Ik probeer nu tegenwoordig eerst met mijn benen, tijdens het uitstappen, tegen de auto te duwen, zodat ge al ontladen zijt vooraleer ge de deur moet dicht doen en dat werkt wel min of meer, op uw benen/kuit voelt ge dat bijna niet :p

crazyguy113
12 februari 2010, 12:11
Ik had daar ook enorm veel last van.
Heb onlangs een nieuwe bureaustoel,als ik daar 5min opzat en raakte daarna de klink van mijn kamerdeur aan,dan was het *knets*
Heb nu een deken op men stoel gelegd en het probleem is weg :)
Ligt grotendeels aan welke kleding je aan hebt en waar je op zit.

[MJ]
12 februari 2010, 12:14
Heeft dat ook niet iets te maken met je schoeisel? Of je wel, dan niet rubber zolen hebt?

Mee
12 februari 2010, 12:47
Ja. Ik had dat hier thuis bij de auto ook altijd, maar sinds ik andere schoenen heb heb ik geen enkele schok meer gehad.

shadowangel
12 februari 2010, 17:00
Natuurlijk heeft het ook te maken met het schoeisel dat je draagt.
Doe zo maar eens een goeie wintertrui aan van kunsstof (katoen geloof ik, don't shoot me if I'm wrong), je haar gaat daar van rechtop staan.
Sommige voorwerpen zijn isolatoren anderen geleiders. Afhankelijk van wat de eigenschappen zijn van je schoeisel (trui, zetel, schoenen,...) heb je meer of minder last van statische elektriciteit

Dieterg
12 februari 2010, 20:09
idd kan met droogte in de ruimte te maken hebben.

Hang aan u verwarming een bak met 'water' dit zal je wrs al wel eens gezien hebben. Dit werkt goed!

Karre
12 februari 2010, 21:29
Ik heb dat hier ook voor bij het aanraken van men computer, bureaulamp die aangesloten zijn op dezelfde stekkerdoos dat ik schokken krijg. Ook krijg ik schokken via mijn iPhone wanneer hij op de USB is aangesloten op de PC, echt bizar. We hebben de aarding al gechekt en we vinden het probleem maar niet. Zou iemand een idee hebben?

Thysios
12 februari 2010, 21:39
Allé jongens, nu kunne jullie is Infamous naspele :p

no_way2go
12 februari 2010, 21:41
Doe zo maar eens een goeie wintertrui aan van kunsstof (katoen geloof ik, don't shoot me if I'm wrong), je haar gaat daar van rechtop staan.
Sommige voorwerpen zijn isolatoren anderen geleiders. Afhankelijk van wat de eigenschappen zijn van je schoeisel (trui, zetel, schoenen,...) heb je meer of minder last van statische elektriciteit

katoen =/= kunststof, DAT KOMT VAN PLANTEN! :cry:

shadowangel
13 februari 2010, 19:08
katoen komt van planten ja, maar van kunsstof kan je ook statische elektriciteit ontwikkelen :sad:

Roald
13 februari 2010, 23:08
Sommige voorwerpen zijn isolatoren anderen geleiders. Afhankelijk van wat de eigenschappen zijn van je schoeisel (trui, zetel, schoenen,...) heb je meer of minder last van statische elektriciteitGe bedoelt wollen kleren? (is ook geen kunststof trouwens :p)

shadowangel
14 februari 2010, 14:37
Ik bedoel dat afhankelijk van wat je draagt, katoen wol en dergelijke, op zichzelf en in combinatie met kunsstof voor heel wat statisch plezier kan zorgen
Het voorbeeld van haar bv gaat dan niet over kunsstof, wel over keratine met iets katoen of dergelijks. Dit kan echter even goed in een combinatie gebeuren met kunsstof