PDA

Volledige versie bekijken : Caloriemeter verwarming bijvullen?

Burgernfries
10 februari 2010, 17:38
Aangezien ik op kot zit, wordt mijn verwarmingskost berekend door een caloriemeter. (buisje met blauwe vloeistof die geleidelijk aan verdampt). Doordat ik wat zat te prullen met mijn chauffage omdat ze haperde, is de caloriemeter gevallen en is er wat vloeistof uitgegaan (vergelijkbaar met een maand verbruik door mijn buur).

Is er een mogelijkheid dat ik dit zelf terug bijvul?
Welke vloeistof gebruik ik hiervoor het best?
Als ik dit buisje open laat staan, loop ik dan kans op extra snelle verdamping?

Op google vind ik niet echt informatie hierover, tenzij iemand over betere google-skills beschikt?

SeppeSeppe
10 februari 2010, 19:34
http://pix.motivatedphotos.com/2008/11/17/633625453551705068-isee.jpg

SeppeSeppe
10 februari 2010, 19:34
en gij dan elke maand bijvullen zeker, zodat ge minder moet betalen

vote +1 ban

contacteer je huisbaas. potje breken = potje betalen

GammaGamer
10 februari 2010, 19:39
Nog nooit gehoord van dit systeem maar dit riek idd naar cheaten AND I EAT CHEAT'O'S FOR BREAKFAST!!

+1 to ban

Conqie
10 februari 2010, 19:46
Even terzijde, maar wat een onnozel systeem..
kunt ge bijvoorbeeld die caloriemeter niet isoleren met wat zilverpapier ofzo?

^MystiQ
10 februari 2010, 20:20
Het valt en er komt vloeistof uit, dat betekent dat er een opening is en dat je dat terug met vloeistof kan vullen. Anyway trekt uwen plan ermee want het klinkt inderdaad sterk naar oplichting :)

Burgernfries
10 februari 2010, 21:14
Bedankt dat iedereen me meteen van oplichting beschuldigt! Ik ga ervan uit dat jullie dan ook alles! volgend de regels doen. Geen gekraakte Iphone, geen gedownloade muziek, geen gedownloade films, nooit te snel rijden... Moraalridders!

Het is idd een vrij onnozel systeem, maar blijkbaar wordt het wel vaker toegepast wanneer er 1 ketel wordt gebruikt voor verschillende kamers/appartementen.

Aangezien alles hier oude nest is (Leuven) heb ik al -tig keer mijn kotbaas moeten bellen om de verwarming nog eens in orde te maken. Iedere keer prult hij er 2 minuten aan en is alles opgelost, maar hij weigert te zeggen wat hij precies doet. Vandaar dus dat ik het nu echt wel beu was en dan maar zelf mijn verwarming geïnspecteerd heb, met het eerder beschreven gevolg.

Maar goed, ik los het wel zelf op.

tokke_1
10 februari 2010, 21:33
Bedankt dat iedereen me meteen van oplichting beschuldigt! Ik ga ervan uit dat jullie dan ook alles! volgend de regels doen. Geen gekraakte Iphone, geen gedownloade muziek, geen gedownloade films, nooit te snel rijden... Moraalridders!

Het is idd een vrij onnozel systeem, maar blijkbaar wordt het wel vaker toegepast wanneer er 1 ketel wordt gebruikt voor verschillende kamers/appartementen.

Aangezien alles hier oude nest is (Leuven) heb ik al -tig keer mijn kotbaas moeten bellen om de verwarming nog eens in orde te maken. Iedere keer prult hij er 2 minuten aan en is alles opgelost, maar hij weigert te zeggen wat hij precies doet. Vandaar dus dat ik het nu echt wel beu was en dan maar zelf mijn verwarming geïnspecteerd heb, met het eerder beschreven gevolg.

Maar goed, ik los het wel zelf op.

als je toch beweert dat hij omzeep is door een accident, maak die dan volledig stuk (ga er is opstaan) en zeg da ge er zijt tegen gelopen... denk da da makkelijker te verklaren valt en u in totaal goedkoper gaat uitkomen. En ga anders is bij meta-leuven horen of ze daar zo geen hebben, en liegt daar dan ook beetje, da da voor u ouders hun appartement is da te huur staat ;)
allee ge volgt

SeppeSeppe
11 februari 2010, 06:47
Geen gekraakte Iphone, geen gedownloade muziek, geen gedownloade films, nooit te snel rijden... Moraalridders!
dat heb je goed gezien.
allez, waar blijven de mods.

GMotha
11 februari 2010, 12:52
Bedankt dat iedereen me meteen van oplichting beschuldigt! En in de rest van de post fetelijk toegeven dat't wel zo zit.
Cheap-ass studentjes toch, koste wat kost op kot moeten zitten, maar niet willen dokken.

Anoniem0
12 februari 2010, 18:09
to cheat or not to cheat

Er zijn evenwel trucjes om de calorimeter minder snel te laten verdampen. Een ervan is permanent een vochtige doek over de calorimeter hangen (en die doek vochtig houden); een andere methode is de calorimeter af te schermen van rechtstreekse zonnestraling (bv. door middel van aluminiumfolie).

Muscleduck
12 februari 2010, 18:15
Leg hem een maand in uw ijskast of een andere koele plek ofzo?

Dieterg
12 februari 2010, 20:06
to cheat or not to cheat

Er zijn evenwel trucjes om de calorimeter minder snel te laten verdampen. Een ervan is permanent een vochtige doek over de calorimeter hangen (en die doek vochtig houden); een andere methode is de calorimeter af te schermen van rechtstreekse zonnestraling (bv. door middel van aluminiumfolie).

Men vader is verwarmingstechnieker en idd die vochtige doek is hij al paar keer tegengekomen!