PDA

Volledige versie bekijken : Probleem Staalkabel!

Voltage
5 februari 2010, 09:40
Ik zit met een staalkabel die ontrafeld. De kabel werkt 5 maal per dag over een lengte van 70 meter.
En telkens als hij gewerkt heeft is hij iets meer ontrafeld. Ik haal het ontrafelde er telkens van weg.
Het probleem zit er hem in dat de kabel minstens tot volgende week woensdag moet overleven. Want dan wordt de nieuwe kabel geleverd.

Weet iemand tips om het ontrafelen te minderen of te stoppen?

Super Liegebeest
5 februari 2010, 09:42
Wat bedoel je met de kabel werkt 5x per dag?

sneax
5 februari 2010, 10:18
Iets rondlassen zodat em niet kan ontrafelen (om de x aantal meter) of als het enkel het uiteinde is: zoals ge met een schoenveter de plastiek toesmelt dattem nimeer ontrafelt hetzelfde met een sterke vlam zodat de draad is toegesmolten.

Bij het eerste wel opletten dagge de kabel niet minder sterk maakt.

Dit kan zever zijn - ik ben geen ingenieur :p

DaMob
5 februari 2010, 11:11
Voor wat wordt em gebruikt?

Voltage
5 februari 2010, 13:09
@ DaMob en Tim82: De kabel trekt 5x per dag een kar heen en weer over 70 meter.
@ sneax: Bedankt voor de tip. Denk wel dat lassen zelf niet gaat lukken door de geringe dikte van de kabel. Ik dacht zelf aan solderen maar ik vrees dat het niet zal houden. Plastiek zal zeker niet houden vrees ik doordat die kar nogal een grote last is.

denkimi
5 februari 2010, 17:38
kabelklemmen (http://www.vvcequipment.be/data/KABELKLEM.jpg) op het einde plaatsen (en halverwege als dat mogelijk is) helpt.

boostah
5 februari 2010, 18:27
@ DaMob en Tim82: De kabel trekt 5x per dag een kar heen en weer over 70 meter.
@ sneax: Bedankt voor de tip. Denk wel dat lassen zelf niet gaat lukken door de geringe dikte van de kabel. Ik dacht zelf aan solderen maar ik vrees dat het niet zal houden. Plastiek zal zeker niet houden vrees ik doordat die kar nogal een grote last is.