PDA

Volledige versie bekijken : regeneration

BluePyro
26 januari 2010, 16:31
Ik had onlangs een serie gezien waar ze iemand zijn vinger terug lieten aangroeien.

de broer van die man was een arts en was al 20 jaar met een project bezig voor zelfregeneratie. Hij gaf het (niet getest) poeder aan zijn broer en moest dit enkele weken op deppen. En ja die vinger groeide weer van zelf aan.

Het poeder was gemaakt van varkensblaas. Het zou uw lichaam moeten laten denken dat het terug een foetus is.

Waarom hoor je hier niets van in het nieuws?

Wat denken jullie hiervan.

GMotha
26 januari 2010, 16:43
Ehm, stamcellen? Is wel degelijk aandacht aan geschonken.

SlashDotDash
26 januari 2010, 16:55
Wat denken jullie hiervan.

Dat het een stuk complexer is als je laat uitschijnen :woohoo:

"Poeder gemaakt van varkensblaas" is trouwens wel érg vaag.

BluePyro
26 januari 2010, 17:00
Ik zeg gewoon wat ik heb gezien op tv :)

smiley
26 januari 2010, 17:56
hebt ge daar een bron van?

kdenk allessinds niet dat ze zoiets al kunnen... en het is ook complexer dan ene paar stamcellen op uwen vinger plakken en dan uw lichaam laten denken dat ge een foetus zijt. Uw vinger wordt gevormd door cellen die vanuit bepaalde embryonale structuren gaan migreren.

Lijkt mij nogal vergezocht om zonder dat hele migratieproces (waarbij ook een pak embryonale hormonen en stoffen zijn betrokken) toch nog een ganse vinger te laten groeien...

memorexxx
26 januari 2010, 18:21
Kheb da ook al ies gezien in een Discovery Channel reportage... Met muizen, ondertussen weet ik niemeer hoe het werkte, maar als ze die hun staart afkapten, groeide die gewoon terug, en het was in theorie ook mogelijk op mensen :p

BluePyro
27 januari 2010, 08:58
Ik heb eens gezocht en ik heb een artikel gevonden van juist dezelfde persoon van op tv.

Did this man really regrow his finger with magic dust? | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-566886/Did-man-really-regrow-finger-magic-dust.html)

Het is zeer interessant.

smiley
27 januari 2010, 10:49
Ik heb eens gezocht en ik heb een artikel gevonden van juist dezelfde persoon van op tv.

Did this man really regrow his finger with magic dust? | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-566886/Did-man-really-regrow-finger-magic-dust.html)

Het is zeer interessant.

mm... Kijk een artikeltje op een website van een krant, dat bewijst niets he.

Als zo'n fenomeen écht mogelijk is, zal 1 of ander groot onderzoeksteam dat wel opgepikt hebben, lang voor een 'random dokter' daarop komt. En als die dokter erop komt, zal hij wel zo slim zijn om er een experiment rond op te zetten, of tenminste een artikel er rond te schrijven en dit op te sturen naar een wetenschappelijk tijdschrift. Op die manier kunnen andere experts hun mening geven en hetzelfde fenomeen bestuderen.

Een nieuwe zelfverklaarde revelatie publiceren in de gewone pers, da's nie how it's done he. Dat artikeltje in de krant, foto's, getuigenissen, etc. hebben eigenlijk 0 wetenschappelijke waarde.

BluePyro
27 januari 2010, 10:55
mm... Kijk een artikeltje op een website van een krant, dat bewijst niets he.

Als zo'n fenomeen écht mogelijk is, zal 1 of ander groot onderzoeksteam dat wel opgepikt hebben, lang voor een 'random dokter' daarop komt. En als die dokter erop komt, zal hij wel zo slim zijn om er een experiment rond op te zetten, of tenminste een artikel er rond te schrijven en dit op te sturen naar een wetenschappelijk tijdschrift. Op die manier kunnen andere experts hun mening geven en hetzelfde fenomeen bestuderen.

Een nieuwe zelfverklaarde revelatie publiceren in de gewone pers, da's nie how it's done he. Dat artikeltje in de krant, foto's, getuigenissen, etc. hebben eigenlijk 0 wetenschappelijke waarde.

Ik zei ook niets van bewijs. Ik liet dit gewoon zien wat ik op tv had gezien.
Ik heb het artikel vluchtig gelezen en ik dacht iets te gelezen hebben dat er wel paar miljoen tegen gegooid werd.

Ik zeg niet dat dit echt is. Ik vond dit heel interessant wat ik zag op tv en wou dit met jullie delen.

Killertux
31 januari 2010, 23:07
Als jullie er echt info over willen moet je gewoon es op internet zoeken onder

Cel culture ofwel Tissue engineering.

Men kan idd al weefsel in vitro maken en dit toepassen op mensen door transplantatie e.d.
Dit kan deels door
-dedifferentiatie (mature kenmerken van cellen die volledig gedifferentieerd zijn terug 'uitschakelen' en deze cellen terug een hogere delingscapaciteit verschaffen, waarna je ze kunt transformeren naar cellen van wens door ze met de juiste stimulansen en groeimedia te behandelen)
-ofwel via stamcellen (dus nog niet-gedifferentieerde cellen) wat betere/bredere mogelijkheden geeft maar natuurlijk enorm controvers is wegens de oorsprong (embryonaal) van deze.

Meer kan ik er nog niet echt over vertellen, tenzij na mijn master volgend jaar mss :)

Proim
1 februari 2010, 18:01
Komt ook voor in een docu die gepost geweest is in de thread over onsterfelijkheid, misschien moet je daar ook eens gaan kijken.