PDA

Volledige versie bekijken : Software Van Vista naar Windows 7 gaan.

Bambinho
19 januari 2010, 11:31
Gegroet 9livelingen,

Ik heb vandaag heden den daag besloten om over te schakelen naar Windows 7 en die vervloekte Vista achter te laten. Op Edupartner heb ik een Windows 7 (weliswaar upgrade-versie) gekocht en na een dikke maand wachten op mijn bestelling en talloze onbeantwoorde e-mails heb ik hem eindelijk in mijn bezit.
Nu de installatieprocedureproblemen::help:
- Back-up maken: CHECK
- Formatteren: Hoe precies?
- Iemand zei me ook na het formatteren Vista er opnieuw op te zetten: PROBLEEM (?) Vista stond van het begin op deze laptop = ik bezit dus geen installatiecd van Vista. Wat nu gedaan? Is het echt nodig Vista opnieuw te installeren vooraleer ik Windows 7 erop zet? Of kan ik Windows 7 direct na het formatteren erop gooien?

Ik dank jullie allen voor jullie (hopelijk) nuttige help.:bow:

Groeten van de jongeman, ik dus, die dit heeft geschreven.:niceone:

Brick Top
19 januari 2010, 12:00
Je moet die CD-room in je computer steken en tijdens het opstarten op F8 drukken (denk ik). Dan ga je de optie krijgen om te 'booten' van je DVD en zo gaat die installatie van 7 automatisch starten. Op een gegeven moment ga je de mogelijkheid krijgen om te kiezen op welke schijf je Windows wil installeren. Dat is het moment waarop je eveneens kan kiezen om een schijf te formatteren.

Installatie wijst echt zichzelf uit hoor, als ik het zelfs al kan... :)

Bambinho
19 januari 2010, 12:16
Dus ik hoef de pc niet op voorhand 'schoon te maken' door hem formatteren? Gewoon CD erin steken en stappen volgen?

Exit
19 januari 2010, 12:53
F8 bootmenu van bios werkt NIET op elke pc!!!
F8 is ook bootmenu van windows.

op voorhand formateren zal NIET gaan, ge kunt niet in windows de hdd formateren waarop windows staat ... omdat die in gebruik is natuurlijk!

gewoon bios checken of bootvolgorde goed staat (cd voor hdd) en dan booten vanaf de cd en dan gewoon volgen.
een upgrade cd zal ook gewoon installeren en normaal tijdens de setup vragen naar Vista serial.

m-be
20 januari 2010, 12:41
je kan die upgradeversie van edupartner installeren door hem eerst te installeren zonder de serienummer in te geven (deze gaat hij bij een verse installatie niet accepteren), en daarna vanuit de verse windows 7 opnieuw de installer te runnen, dit keer met serial number.