PDA

Volledige versie bekijken : Voor wat dient dit?

Hadex
4 januari 2010, 00:12
Voor wat dienen die vierkante plaatjes op poot die meestal links en rechts van VIP's (in de USA) staan tijdens toespraken? Zeer goed te zien op deze (http://images.triplem.com.au/2009/01/21/112456/obama-inauguration-1.jpg) foto. Soms zijn ze ook doorschijnend...

Mijn kleine teen zegt dat het kogelwerend is, maar dan blijft er toch nog genoeg plaats over om er naast te schieten :)

Miss een domme vraag, maar ik wil het nu eens met zekerheid weten :)

sneax
4 januari 2010, 00:18
Kogelwerend denk ik ni.

Eerder iets om de zon uit zijn blad papier te houden alsem speeched, kweenie - hebde nog andere foto's? Met enkel deze foto ... gok ik op de zon :p Ik vind geen andere foto's ...

Hadex
4 januari 2010, 00:22
Op dit (http://www.youtube.com/watch?v=zh8XtA3C10o) filmpje zie je dat het doorschijnend plakaatje het gezicht afschermd. Maar dat geldt enkel vanuit dit standpunt en dan nog komt er af en toe een stukje hoofd langs. Om vliegende schoenen tegen te houden? :)

sneax
4 januari 2010, 00:30
Nu ben ik ook nieuwsgierig, tegen de zon zal het al niet meer zijn :p

EDIT: soort van headsupdisplay (voor obama) ... kzou denken dan kunnen ze beter oortjes gebruiken maar mss kunnen die gestoord of afgeluisterd worden

Wordt het ook gebruikt voor niet zo belangrijke vip's? Of enkel voor personen waar de kans op aanslagen relatief groot is?

YaMo
4 januari 2010, 00:33
Volgens mij is het een autocue.

snake880
4 januari 2010, 00:37
YouTube - Barack Obama's autocue breaks mid speech (http://www.youtube.com/watch?v=J2Wl4aFrODo)
het reflecteert het scherm van de autocue.

kristofke_1
4 januari 2010, 01:05
inderdaad: eventjes van wikipedia (i know...) :

In this case, the reflector is usually a piece of glass with a special partially reflective coating. It is mostly transparent so as to not block the view of the speaker by the audience or cameras. Usually, two of these are set up, one on either side of the lectern (if there is one), so that the speaker can look around at the audience and always be able to see one. Except for these aesthetic changes, they work in the same way as they do for television.

GaMe®
4 januari 2010, 01:20
Klopt! Staat inderdaad links en rechts zodat het lijkt alsof hij zijn publiek aanspreekt, maar hij leest gewoon van de autocue af :p

Muscleduck
4 januari 2010, 01:26
He da is zoiets dat ik ook altijd wou weten, thanks :D

sneax
4 januari 2010, 01:28
HA! HUD! ik wist het! Alhoewel het wel ni op zijn hoofd staat ma kom, trekt er op :)

Grimmy
4 januari 2010, 08:44
Duh? :doh:

bullet proof en om de zon uit zijn speech blad te houden waren wel hilarisch :rofl: n/o
Zelf verhofstadt heeft die dingen => http://www.econoshock.be/wp-content/uploads/2009/05/bibu1_gar29m7hn1fbi_verhofstadt275.jpg

wtf?hax!kthxbye
4 januari 2010, 10:20
Haha, ik las eerst kogelwerend en keek dan pas naar de foto :').

Hadex
4 januari 2010, 11:42
Haha, ik lach nu zelf om wat ik dacht :-), maar heb het nu dus bijgeleerd, thx!
JFK zou er toch blij mee geweest zijn, zo'n hoofdbeschermend paatje tegen snipers :)

Epyon
4 januari 2010, 11:50
Zelfs Van Rompuy gebruikt die dingen. Dat is serieus populair geworden sinds Obama zijn inauguration speech ;) .

gilbereke
4 januari 2010, 18:49
autocue...

Wordt toch vaak gebruikt? Raar dat er hier zijn die de link leggen met iets "kogelwerend" lol

:p

Atrox
4 januari 2010, 19:23
En ik dacht dat al die grote redenaars hun speeches gans van buiten kenden ... :(

Timmos
4 januari 2010, 19:35
Maar... er wordt dus eigenlijk niets speciaals gedaan om te maskeren dat ge afleest? Als mensen dit weten, waarom lezen ze dan gewoon niet af van een blad papier? Het gaat toch om de inhoud van de tekst, niet waar de spreker naartoe kijkt? :p

gilbereke
4 januari 2010, 19:35
En ik dacht dat al die grote redenaars hun speeches gans van buiten kenden ... :(

Lol, die schrijven dat zelfs meestal niet eens zelf....

Een groot redenaar zal ze wel kennen (al dan niet klets vanbuiten) maar de politiekers enzo: die hebben schrijvers doorgaans. Daar zit een gans team achter.

YaMo
4 januari 2010, 19:37
Maar... er wordt dus eigenlijk niets speciaals gedaan om te maskeren dat ge afleest? Als mensen dit weten, waarom lezen ze dan gewoon niet af van een blad papier? Het gaat toch om de inhoud van de tekst, niet waar de spreker naartoe kijkt? :p

Het komt gewoon beter over als je het publiek rond kijkt dan als je naar beneden kijkt terwijl je spreekt.

Atrox
4 januari 2010, 19:50

Een groot redenaar zal ze wel kennen (al dan niet klets vanbuiten) maar de politiekers enzo: die hebben schrijvers doorgaans. Daar zit een gans team achter.

Kweet wel ze, twas maar om te zevere :p

Hadex
4 januari 2010, 23:26
Raar dat er hier zijn die de link leggen met iets "kogelwerend" lol

:p

Ja daarmee dat ik het vroeg é :) Ik zag nooit de 'voeten' van die dingen op foto's en tv-beelden. Het perspectief zie je ook vaak niet goed, die dingen leken vaak veel groter te zijn als de lezers. Dus ik dacht dat dat tegen snipers ofzo was. Klinkt nu idd belachelijk, maar met die Amerikanen weet je nooit :)

Eind goed al goed.

GaMe®
4 januari 2010, 23:54
De camera staat meestal in het midden gericht naar Obama, buiten beeld staan de autocues, in de camera zelf meestal ook nog eene.

Als kijker lijkt het dan echt dat obama heel zijne tekst van buiten kent omdat hij rond aan het kijken is. Maar hij leest het gewoon af, de snoodaard.

YaMo
4 januari 2010, 23:59
Op de inauguratie van Obama was er denk ik wel kogelwerend glas voor zijn spreekgestoelte geplaatst.

Grimmy
5 januari 2010, 10:21
Ze zullen die tekst wel al een paar keer hebbe kunne bekijken zodat ge niet met bizarre intonaties af komt omdat uwe zin raar is afgekapt naar het volgende lijntje ofzo.

Zo public speaking deed ik nog wel graag toen ik nog marketing dee. Int duits, nederlands, frans of engels, ik was altijd beste van de klas met zulke dingen :doc:. Maar wij hadden zo geen autocue's :( wij moeste het doen me een sleutelwoorden blad en uw powerpoint. :wtf:

Timmos
6 januari 2010, 12:07
In dit filmpje (ongeveer in het midden) zie je geen autocue naast hem staan. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/redactietips_2eNiveau/1.689746

Waarom niet?

zwerver
6 januari 2010, 12:24
ergens vaste autocues die verder staan? al heb ik ze niet gezien op die pan-shot
hij kijkt wel altijd naar dezelfde 2 plaatsen, links en rechts...

DogFacedGod
6 januari 2010, 12:28

Van Obama is het wel geweten dat zijn inauguration speech grotendeels zelf schreef samen met twee anderen. Die inauguration speeches hebben wel een eigen stijl. Ik heb eens een vergelijking gelezen tussen die van W. Bush en die van Obama en ook één van Clinton en H.W. Bush. Zoveel elementen die terugkomen.

gilbereke
6 januari 2010, 20:06
Van Obama is het wel geweten dat zijn inauguration speech grotendeels zelf schreef samen met twee anderen. Die inauguration speeches hebben wel een eigen stijl. Ik heb eens een vergelijking gelezen tussen die van W. Bush en die van Obama en ook één van Clinton en H.W. Bush. Zoveel elementen die terugkomen.

Ok en uw punt zijnde?

Ge zegt zelf dat hij die speech samen schreef met TWEE anderen...
Dus heeft hij zijn speech niet zelf geschreven.....

En ge zegt zelf dat veel elementen terugkomen....

Eum, waar ontkracht ge nu wat ik zei?

DogFacedGod
6 januari 2010, 20:57
Ok en uw punt zijnde?

Ge zegt zelf dat hij die speech samen schreef met TWEE anderen...
Dus heeft hij zijn speech niet zelf geschreven.....

En ge zegt zelf dat veel elementen terugkomen....

Eum, waar ontkracht ge nu wat ik zei?

Het is een nuance op wat jij zegt: 'Meestal schrijven ze dat niet eens zelf'

Peephole
7 januari 2010, 02:12
In dit filmpje (ongeveer in het midden) zie je geen autocue naast hem staan. Videozone (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/redactietips_2eNiveau/1.689746)

Waarom niet?
Omdat hij aan het aflezen is...

Solid Q
7 januari 2010, 07:55
YouTube - Barack Obama's autocue breaks mid speech (http://www.youtube.com/watch?v=J2Wl4aFrODo&NR=1)

Grimmy
7 januari 2010, 08:27
Omdat hij aan het aflezen is...

Idd.

Ge merkt direct hoe ambetant dat da is als toeschouwer als de spreker constant naar beneden kijkt. Allé, mij persoonlijk stoort da toch een beetje.