PDA

Volledige versie bekijken : KEO tijdcapsule project (deadline op nieuwjaar)

tha_rippa1be
31 december 2009, 00:56
Vanavond, op nieuwjaar, is de deadline voor het insturen van berichten naar het KEO time capsule project.

Meer info over KEO: Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/KEO)
Pagina om berichten te sturen: KEO website (http://www.keo.org/uk/pages/message.php)

Thizke
31 december 2009, 11:10
Gij zijt goed gij... nog maar 11 uur om mijn stempel op de toekomst te zetten met mijn uitgesproken eloquentie. =p

edit: 't is precies al x aantal keer uitgesteld, jammer, vond het wel een leuk project.

DuffyT
31 december 2009, 12:09
Zo leuk, stel u voor dat uw nageslacht dat leest binnen 50000 jaar, ik heb alvast een kort berichtje "gestuurd" van 1000 letters ofzo.:p

tha_rippa1be
31 december 2009, 12:16
Gij zijt goed gij... nog maar 11 uur om mijn stempel op de toekomst te zetten met mijn uitgesproken eloquentie. =p

edit: 't is precies al x aantal keer uitgesteld, jammer, vond het wel een leuk project.

Beter laat dan niet? :)

Kben zelf nog bezig aan het schrijven, ik heb nu 2000~/6000 letters.. en ben zowat uitgeschreven.

Ike
31 december 2009, 18:48
Probleem 1: manual voor bouw DVD-speler wordt voorzien, maar voor bouw tv niet.
Probleem 2: wie zegt dat men binnen 10 000 jaar nog dezelfde taal spreekt.
Probleem 3: geen idee wat je aan nakomelingen 10 000 jaar verder moet vertellen. :-/

YaMo
31 december 2009, 18:53
En als ik nu schrijf dat in de 21ste eeuw de heer YaMo de absolute alwetende wereldheerser en mede-uitvinder van het tepelhof was. Gaan ze dat dan ook zomaar de toekomst in schieten?

ironhorn
31 december 2009, 19:22
heb ook maar iets gestuurd ^^

128MB
31 december 2009, 19:24
binnen 50.000 jaar?

Is die satteliet dan niet al lang uit zen orbit gesukkeld en neergeploft in de zee? :p

Conqie
31 december 2009, 19:34
heb toch ook vijf woordjes gestuurd, ik had beter gevraagd om mij te resurrecten

DuffyT
1 januari 2010, 03:37
Probleem 1: manual voor bouw DVD-speler wordt voorzien, maar voor bouw tv niet.
Probleem 2: wie zegt dat men binnen 10 000 jaar nog dezelfde taal spreekt.
Probleem 3: geen idee wat je aan nakomelingen 10 000 jaar verder moet vertellen. :-/

Ergens op die site staat dat ze een volledig compendium van de menselijke kennis meesturen, ergens daarin zal wel uitleg staan over wat een tv is en hoe een tv werkt, idem met de talen, een digitaal woordenboek neemt niet zoveel plaats in.:p Talen evolueren, ze verdwijnen niet, daarom kunnen oude talen tegenwoordig (al dan niet gedeeltelijk) vertaald worden aan de hand van referentiepunten (ik denk aan de rosetta-stone).

binnen 50.000 jaar?

Is die satteliet dan niet al lang uit zen orbit gesukkeld en neergeploft in de zee? :p

"De satelliet moet gelanceerd gaan worden door een Ariane 5 raket in een 1800 km hoge omloopbaan, waardoor het 500 eeuwen duurt voor de satelliet weer op aarde neerkomt."

Deze satelliet draait zo'n 20 maal lager rond dan "normale" satellieten :crazy:

shiftyke
2 januari 2010, 12:21
Ergens op die site staat dat ze een volledig compendium van de menselijke kennis meesturen, ergens daarin zal wel uitleg staan over wat een tv is en hoe een tv werkt,

en naar wat moet dat woordenboek dan vertalen ? :p Klingon, Galactic Basic Standard, Wookie? :p

Je kan precies nog dingen insturen...

DuffyT
2 januari 2010, 14:20
en naar wat moet dat woordenboek dan vertalen ? :p Klingon, Galactic Basic Standard, Wookie? :p

Je kan precies nog dingen insturen...

Stel geen domme vragen, Klingon natuurlijk:p

Tr1ploid
2 januari 2010, 14:26
Ergens op die site staat dat ze een volledig compendium van de menselijke kennis meesturen, ergens daarin zal wel uitleg staan over wat een tv is en hoe een tv werkt, idem met de talen, een digitaal woordenboek neemt niet zoveel plaats in.:p Talen evolueren, ze verdwijnen niet, daarom kunnen oude talen tegenwoordig (al dan niet gedeeltelijk) vertaald worden aan de hand van referentiepunten (ik denk aan de rosetta-stone).

"De satelliet moet gelanceerd gaan worden door een Ariane 5 raket in een 1800 km hoge omloopbaan, waardoor het 500 eeuwen duurt voor de satelliet weer op aarde neerkomt."

Deze satelliet draait zo'n 40 maal hoger rond dan "normale" satellieten :crazy:1800km/40 = 45km. Wil jij gaan beweren dat er satellieten zijn die op een hoogte van 45km boven zeeniveau rond de aarde aan het draaien zijn?

DuffyT
2 januari 2010, 14:36
1800km/40 = 45km. Wil jij gaan beweren dat er satellieten zijn die op een hoogte van 45km boven zeeniveau rond de aarde aan het draaien zijn?

Excuses, ik ben idd verkeerd het moet 20 keer lager dan "normale" satellieten zijn (geostationaire);) Ik denk dat ik met iets anders in mijn gedachten zat op dat moment, het was nog maar 3 uren na Nieuwjaar:confused: Kheb het aangepast in mijn originele post.

Naradia
2 januari 2010, 15:28
Ik gun de toekomstige generaties mijn wijsheid, dus toch iets verstuurd ^^