PDA

Volledige versie bekijken : Een paar Xbox 360 vraagjes

JayZ
26 december 2009, 20:34
Hallo allemaal,

zijn hier een paar mensen die me wat goede raad kunnen geven?
Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen een xbox 360 of een ps3.

Tot nu toe neig ik naar ps3 omdat die meer dingen standaard heeft (wifi, geen abonnement,...)

Ik heb echter nog een paar bedenkingen:
1) is het waar dat het Xbox abonnement zijn geld waar is? Ik heb gelezen dat hun abonnement gewoon beter is, ik weet alleen niet waarom.
2) Kan ik xbox gebruiken ter vervanging msn op pc. Kan ik dus op de een of de andere, niet al te omslachtige, manier videochatten met iemand die alleen een pc heeft.
3)Ik heb gelezen dat ps3 online niet alle webcontent kan openen. (Webpaginas waar je moet inloggen zouden nogal eens problemen geven). IS dat ook voor xbox 360 het geval? In welk mate benadert de xbox browser een pc browser?
4)Zijn er andere argumenten die me zouden kunnen overtuigen om een xbox te kopen?

Thx

Implar
26 december 2009, 20:51
Heb je de search gebruikt?
Op 3), welke browser?

Runkle
26 december 2009, 20:53
imo zijn de xbox en de PS3 evenwaardige consoles, ze kosten uiteindelijk even veel dus je moet puur naar de games kijken (of als die overbodige multifunctionele shit je intresseert daar ook naar kijken.)

Xbox live is iets beter vanwege party chat (cross game chat), betere connecties, overzichtelijkere marketplace ...

Xbox gebruiken voor msn doe ik niet want daar heb ek een pc voor en de xbox heeft ook geen browser, mja ook daar heb je weer een pc voor.

JayZ
26 december 2009, 21:03
Heb je de search gebruikt?
Op 3), welke browser?
gewone firefoxbrowser.
Wat wordt bedoeld met cross-gamechat? met mensen uit je vriendenlijst babbelen terwijl jullie beiden een ander spel spelen?

Reiko
26 december 2009, 21:22
Wat wordt bedoeld met cross-gamechat? met mensen uit je vriendenlijst babbelen terwijl jullie beiden een ander spel spelen?

Ja

JayZ
26 december 2009, 21:49
Thx voor al deze info guys, zo te zien zijn ze beiden even goed, ik zal dus gewoon voor de goedkoopste gaan ;)

Runkle
26 december 2009, 22:02
Thx voor al deze info guys, zo te zien zijn ze beiden even goed, ik zal dus gewoon voor de goedkoopste gaan ;)

ge moet niet voor de goedkoopste gaan in feite, kijk naar het gamesaanbod.

Teknoman
26 december 2009, 22:30
gewone firefoxbrowser.

Hij bedoelt dat de xbox 360 geen browser heeft, je kunt er niet mee op internet surfen.

Arcas'
27 december 2009, 13:06
Eerst en vooral, hier is een thread voor waar ge vragen kunt stellen: Klik! (http://www.9lives.be/forum/microsoft-xbox-360/618583-de-kleine-vraagjes-thread.html)

Om te antwoorden,
1) Om online te kunnen GAMEN is er inderdaad een abbo vereist van microsoft, kan per 48h, maand, 3maanden of per jaar (per jaar is environ 35€ als ge het online koopt, op eBay ofzo). Persoonlijk vindt ik XBL toch beter PSN maar dat is ieder zijn persoonlijke mening natuurlijk, minder last van lag en dergelijke. Ook is er een verschil tussen Premium en Gold. Gold is het abbo dat je moet kopen om te kunnen gamen en Premium ofhoe het ook noemt hebde altijd, maar kunde niet mee gamen. Kan je wel mee op XBL, friends en dergelijke.

2.) Je kan je XBOX gebruiken om in contact te blijven met je vrienden via MSN, of videobeelden werken zou het niet weten, gebruik hetzelf niet. Ge kunt ook zo'n messenger pad kopen om het typen te vergemakelijken. een Live Vision camera is dan gewoon de "webcam" die wij kennen op pc.

3.) deze vraag is al beantwoord

4.) Ieder zijn persoonlijke mening qua console, heb ook voor die keuze gestaan en ik moet zeggen als ge het voor het grafische doet, komt allebei opt zelfde neer hoor alleen dat de PS3 meer als multimedia console kan gebruikt worden (bluray dit dat)... voor de rest zijn ze allebei ongeveer hetzelfde.. XBL moet ge dan wel weer kopen en PSN is gratis maarja persoonlijk vindt ik de "service" rond XBL beter dan deze van PSN.. Kijk gewoon naar het aanbod van de verschillende games op de verschillende consoles en baseer u keuze daarop.

volgende keer in de juiste topic :p (tis maar dat ge het weet voor de volgende keer)

Tits
28 december 2009, 05:46
Nen playstation zou zowiezo beter bij uw huidskleur passen, JayZ.

Yones
28 december 2009, 08:17

Euhmm.... er is ook ne zwarte Elite? ;)

Jessed
28 december 2009, 12:15

:wtf:

Wa heeft da hier nu weer mee te maken? :sop:

hatetn
28 december 2009, 12:46
:wtf:

Wa heeft da hier nu weer mee te maken? :sop:

alles je moet u interieur niet verkloten voor een console.

nu simpel gezegd. je wilt chatten en surfen? gebruik u pc want op de consoles sucked het dat het geen naam heeft. de wii heeft zelfs een betere browser dan de ps3(in de zin dat hij niet om de 5 min vast loopt)