PDA

Volledige versie bekijken : Algemeen Bios reset steeds

-etienne-
26 december 2009, 16:39
Hoi,

ik heb een vreemd probleem met mijn laptop:
- wanneer de stroom insteekt gaat hij perfect
- wanneer hij op batterij boot, gaat hij altijd zijn bios resetten waardoor deze instellingen fout staan. Het vreemde is dat hij tijd/datum wel juist onthoud zoals ik die instel.

Ik dacht dat het aan het mobo batterijtje zou liggen, maar waarom vergeet hij dan tijd/datum niet?

Muscleduck
26 december 2009, 17:52
Sla je de instellingen wel op als je ze instelt (at een zin :lol:)

Misschien moet je eens kijken of je de BIOS niet kan flashen naar een nieuwere versie :)

-etienne-
26 december 2009, 18:06
ah ja, F10 gewoon...
Zolang ik de stroomstekker niet uittrek onthoudt hij deze ook gewoon. 't is pas wanneer hij op batterij moet opstarten dat hij 't niet doet.

hoe flash je bios eigenlijk?

Muscleduck
27 december 2009, 22:30
Soms heb je daar een tool voor die op een CD staat die bij je laptop zat. Anders moet je eens op de site van de fabrikant zoeken achter een nieuwere BIOS versie op de support pagina. Welke laptop is het?

maximvdb
28 december 2009, 02:23
Ik denk dat je bios batterijtje plat is ;) Open de laptop en kijk is of dit niet vast gesoldeerd is. Als dit niet zo is kan je gwn een nieuw gaan halen :)

Exit
28 december 2009, 09:47
voor laptops is het meestal niet zo dat je ff snel een nieuw haalt ...
meestal is dat een batt met kabeltje ....
http://lh6.ggpht.com/__cmF0wb9N9o/Slzk-QS4deI/AAAAAAAAAz4/kv8MQvLnmS8/ARMADAM700CMOS.jpg

-etienne-
28 december 2009, 12:17
't is ondertussen al opgelost met een foefke. Toch erg bedankt voor de reacties!