PDA

Volledige versie bekijken : Cryonisme

Xingyibaji
26 december 2009, 10:33
Cryonisme.

Wat denken jullie hierover?
Zouden jullie het zelf doen?
Zou het misschien helpen en zou je idd terecht komen eeuwen later in onze wereld?

Persoonlijk denk ik dat het misschien nog mogelijk is, technologie blijft evolueren, maar zou je 1000 later wel willen ontwaken? Alles wat je kende is dood, vernietigd of bestaat gewoon niet meer!

Angstaanjagend maar toch erg opwindend als je het mij vraagt.

Proim
26 december 2009, 11:32
Misschien eens uitleggen wat cryonisme is voor diegene die het niet kennen? :p

Het moet denk ik wel raar zijn om plots in een gans andere wereld wakker te worden.

Marly
26 december 2009, 11:57
U laten invriezen ?

Redhunter
26 december 2009, 12:22
U laten invriezen ?

Yup
ik heb wel zin om Futurama in het echt mee te maken :D

Faun
26 december 2009, 12:24
Ik zou het voordeel niet echt weten.
Elke tijd heeft zijn eigen voor-en nadelen tbh.
Meestal willen uw grootouders ook terug naar hun eigen tijd..

Enkel indien je een zware ziekte hebt die ze nu (nog) niet kunnen genezen is het te overwegen.

Xingyibaji
26 december 2009, 12:49
Cryonisme = invriezen voor onbepaalde tijd, meestal is de persoon klinisch dood verklaard en hoopt die persoon nog tot leven te worden gewekt door moderne technologie

NotoriousP
26 december 2009, 14:08
Alsof die maatschappij u daar zou willen...

Je bent volledig waardeloos voor hun, zij zijn veel geëvolueerder en geëduceerder. Je zou enkel de laagste jobs kunnen vinden, als die tegen dan nog niet door robots gedaan worden. Uw huidige spaarcenten zijn geen zak meer waard...

Je bent een immigrant in je eigen land ;)

greg89
26 december 2009, 16:06

Je bent volledig waardeloos voor hun, zij zijn veel geëvolueerder en geëduceerder. Je zou enkel de laagste jobs kunnen vinden, als die tegen dan nog niet door robots gedaan worden. Uw huidige spaarcenten zijn geen zak meer waard...

Tgoh, kijkt naar Alfred Nobel ;)

Xingyibaji
26 december 2009, 16:52

Denk je dat je geen aandacht gaat krijgen van de pers?
Of dat de maatschappij je zomaar gaat laten vallen? Wat jij nu zegt weet de maatschappij ook wel, dus zullen ze daarop wel dingen hebben voorzien.

Cerebellum
26 december 2009, 17:06
Ik vraag me wel of dit kan ja... Maar ik denk inderdaad dat het voor jezelf een nadeel zou kunnen zijn om in meer geëvolueerde wereld terecht te komen. En in hoeverre zouden ze er op dat moment rekening mee kunnen houden dat je "achter" bent? Zou je nog instaat je aan te passen? Kan je het psychologisch wel aan(hoewel dat voor de wetenschap niet echt belangrijk is)? Is de wereld niet al vergaan vooraleer je tot leven kan gewekt worden?

Aangezien je toch al klinisch dood bent, valt het maar te proberen zeker. :)

NotoriousP
26 december 2009, 19:57
Denk je dat je geen aandacht gaat krijgen van de pers?
Of dat de maatschappij je zomaar gaat laten vallen? Wat jij nu zegt weet de maatschappij ook wel, dus zullen ze daarop wel dingen hebben voorzien.

Hahaha

Kerel, 1 persoon die zich laat invriezen krijgt aandacht, denk je dat jij de enige gaat zijn fwa? Als 0.1% van de bevolking dit doet zit je al met 7 miljoen... Niemand gaat geïnteresseerd zijn in uw verhaal. Ze zullen u (helaas) niet laten vallen, de maatschappij zal voor u mogen opdraaien, zoals wij dit nu al doen voor sommigen :)

gilbereke
26 december 2009, 20:11
Cryonisme.

Wat denken jullie hierover?
Zouden jullie het zelf doen?
Zou het misschien helpen en zou je idd terecht komen eeuwen later in onze wereld?

Persoonlijk denk ik dat het misschien nog mogelijk is, technologie blijft evolueren, maar zou je 1000 later wel willen ontwaken? Alles wat je kende is dood, vernietigd of bestaat gewoon niet meer!

Angstaanjagend maar toch erg opwindend als je het mij vraagt.

Mijn probleem met gans het verhaal rond cryonisme is dat tot nu toe diegene die ingevroren werden al dood zijn....

Ne dode terug levend maken... I dont think so...

Iemand die nog leeft invriezen: interessant studiepunt, maar is het haalbaar? Dat zou eerder een soort van comateuzetoestand worden, maar of het realistisch is iemand zo lange tijd (paar jaar of tientallen jaren levend te houden zonder dat die persoon echt verouderd? )

tokke_1
26 december 2009, 20:38
Mijn probleem met gans het verhaal rond cryonisme is dat tot nu toe diegene die ingevroren werden al dood zijn....

Ne dode terug levend maken... I dont think so...

Iemand die nog leeft invriezen: interessant studiepunt, maar is het haalbaar? Dat zou eerder een soort van comateuzetoestand worden, maar of het realistisch is iemand zo lange tijd (paar jaar of tientallen jaren levend te houden zonder dat die persoon echt verouderd? )

Het is al perfect gelukt met ratten die enkele maanden waren ingevroren. Niet echt gevolgd :) ma da is wa ik is gelezen heb.

Moest het mogelijk zijn zou ik het mss wel doen. MAAAAR... op dit tempo is de technologie wel ver gevorderd. Ma zou de toestand van de planeet niet willen weten binnen dit en laten we zeggen 100 jaar.

smiley
26 december 2009, 20:45
als ge dat doet (u levend laten invriezen) kunt ge dat doen om 2 redenen:

1. ervanuit gaan dat je gelukkiger gaat leven in de toekomst
2. je lichaam heeft een beperking en in de toekomst kunnen ze da fixen zodat je langer/comfortabel gaat leven

hoe dan ook heb je in de toekomst geen vrienden of familie meer, en ben je niet meer aangepast aan de maatschappij. Maw je zal niet zo snel nieuwe mensen leren kennen of een sociaal netwerk uitbouwen. Laat staan da ge een job zult vinden (je opleiding is hopeloos verouderd).

Maw, liever nu gehandicapped, dan later 50 jaar in isolatie van den dop leven :p

LSDsmurf
26 december 2009, 21:22
Ik stel mij er toch vragen bij, het kost zeer veel geld en je hebt geen enkele zekerheid of het ooit mogelijk zal zijn om je terug tot leven te wekken. De kans lijkt mij ook klein dat je lichaam eeuwenlang goed bewaard zal blijven, weinig bedrijven houden het eeuwen uit en dan zijn er nog veel externe factoren zoals bv oorlog en natuurrampen.

Verder is het idd ook twijfelachtig of je welkom zal zijn in de toekomst.

Redhunter
27 december 2009, 13:12
Er zijn zo al testen met bijnadoodervaringen ook.

Varkens (onder verdoving) levensgevaarlijk verwonden.
Helft fixen als ze ingevroeren zijn en andere helft gewoon.
Ingevroren helft had een zeer duidelijk hoger overlevingspercentage. (zo ging het toch ongeveer dacht ik).

Zelfde met een vrouw die half in het ijs was gezakt voor een paar uur/dagen(met de kant van haar hoofd dacht ik). Iedereen dacht dat ze dood was en ze kwam terug tot leven.

Stond ooit is in NWT...maar is al tijdje geleden dat ik het gelezen heb.

Xingyibaji
27 december 2009, 13:15
zou tussen de 15.000 en 200.000 kosten, maar met een levensverzekering krijgde da grotendeelst terug, stond op wiki.

Cin
27 december 2009, 16:23
Je gaat er nochtans niet veel aan hebben: er is vandaag - in tegenstelling tot wat zulke bedrijven beweren - geen enkele manier om iemand veilig in te vriezen. Dit simpelweg omdat wij voor +-65% uit water bestaan en er op dit moment geen enkele techniek bestaat om die hoeveelheid, in enkele minuten, uit ons lichaam te halen. Perfusie via bloedvaten, ja. Maar dan zit je nog (deels) met extracellulair en intracellulair vocht. Wanneer je iemand vervolgens invriest vormt het water kristallen die je cellen doorprikken.

Gevolg: je hersencellen worden miljarden keren geperforeerd: geen kans op herstel.

SeppeSeppe
27 december 2009, 17:31
Uw huidige spaarcenten zijn geen zak meer waard...qua geld ga je er nog goed uitkomen denk ik. je zet je geld op de bank, je krijgt er elk jaar interest op, het wordt automatisch overgeschakeld naar een eventuele nieuwe munt. Dus zolang dat die bank niet failliet gaat en ze het niet als een slapende rekening gaan beschouwen, is er geen probleem (en ik denk dat je die problemen zelf kan oplossen via een testament ofzo)

LSDsmurf
27 december 2009, 18:09
qua geld ga je er nog goed uitkomen denk ik. je zet je geld op de bank, je krijgt er elk jaar interest op, het wordt automatisch overgeschakeld naar een eventuele nieuwe munt. Dus zolang dat die bank niet failliet gaat en ze het niet als een slapende rekening gaan beschouwen, is er geen probleem (en ik denk dat je die problemen zelf kan oplossen via een testament ofzo)

Lijkt mij toch gemakkelijker gezegd dan gedaan. Van fiat munten zou ik zeker wegblijven, ik zou enkel geld steken in zaken die echt intrinsieke waarde hebben. Dan zal je het meeste kans hebben dat er na zoveel jaar nog iets van overschiet.

Maar los van wat er op economisch vlak allemaal kan mislopen over de loop der eeuwen zit je ook nog met het probleem dat overheden niet te vertrouwen zijn. De bezittingen van ingevrozen mensen zijn een zeer gemakkelijk doelwit om de staatsfinanciën wat op te krikken.

gilbereke
27 december 2009, 18:23
Het is al perfect gelukt met ratten die enkele maanden waren ingevroren. Niet echt gevolgd :) ma da is wa ik is gelezen heb.

Moest het mogelijk zijn zou ik het mss wel doen. MAAAAR... op dit tempo is de technologie wel ver gevorderd. Ma zou de toestand van de planeet niet willen weten binnen dit en laten we zeggen 100 jaar.

Weet ge nog waar ge dat gelezen hebt? Of weet ge er nog verdere info over?
Waren de ratten in comatoestand gebracht? Hoe..?

JarOfEyeballs
2 januari 2010, 16:25
Dan zou je er niet alleen van uitgaan dat er ooit een manier ontdekt wordt een ingevroren mens terug tot leven te wekken, maar ook nog eens dat tegen dan een oplossing gevonden is voor om het even wat je mankeert en dat het bedrijf dat de invriezing doet tegen dan nog bestaat. Lijkt me toch wel heel veel wishful thinking!

MooNMaN
2 januari 2010, 17:15
Je gaat er nochtans niet veel aan hebben: er is vandaag - in tegenstelling tot wat zulke bedrijven beweren - geen enkele manier om iemand veilig in te vriezen. Dit simpelweg omdat wij voor +-65% uit water bestaan en er op dit moment geen enkele techniek bestaat om die hoeveelheid, in enkele minuten, uit ons lichaam te halen. Perfusie via bloedvaten, ja. Maar dan zit je nog (deels) met extracellulair en intracellulair vocht. Wanneer je iemand vervolgens invriest vormt het water kristallen die je cellen doorprikken.

Gevolg: je hersencellen worden miljarden keren geperforeerd: geen kans op herstel.

dikke ²!!!

zo denk ik er ook over. zover ik weet zet water uit als het stolt. ik denk niet dat ons lichaam daarop voorzien is.
trouwens nog nooit bergbeklimmers gezien met bevroren ledematen, neus enz...?
de bevroren delen zijn dood en worden verwijderd...

Avondland
2 januari 2010, 17:20
Lijkt mij toch gemakkelijker gezegd dan gedaan. Van fiat munten zou ik zeker wegblijven, ik zou enkel geld steken in zaken die echt intrinsieke waarde hebben. Dan zal je het meeste kans hebben dat er na zoveel jaar nog iets van overschiet.

Maar los van wat er op economisch vlak allemaal kan mislopen over de loop der eeuwen zit je ook nog met het probleem dat overheden niet te vertrouwen zijn. De bezittingen van ingevrozen mensen zijn een zeer gemakkelijk doelwit om de staatsfinanciën wat op te krikken.

En betrouwbare privébedrijven zijn ook een naald in een hooiberg. :p

YaMo
2 januari 2010, 17:23
Ik zou het wel willen, juist om dan eens te zien hoe ver de kennis en technologie enzo dan staat, want als je binnen nu en pakweg 100 jaar doodgaat zal je voor altijd met grote vragen blijven zitten (niet dat je daar echt last van hebt, eens je dood bent), terwijl daar over duizenden jaren misschien een goed antwoord op bestaat.
Maar voor de rest lijkt het mij maar kut om wakker te worden in een wereld waar je niets of niemand kent.

Karre
2 januari 2010, 17:42
Als ik terminaal ziek zou zijn en het kan echt niet verhelpen worden en je hebt geld genoeg? Waarom niet? Oftewel binnen een maand of wat dan ook dood, direct dood of nog kans hebben om dan nog tenminste eens de toekomst te zien waarbij je jezelf afvroeg hoe die er uit zou zien en mogelijk genezen worden zelfs.