PDA

Volledige versie bekijken : Wat te doen tegen een graat in de keel ?

Slabby
14 december 2009, 19:27
Ik ben hier al enkele uren zwaar aan het sukkelen met een graat die vast zit in mijn keel. Graat is afkomstig van een broodje martino met overdreven grote ansjovissen blijkbaar. Ik heb al alles geprobeerd. Zelfs als ik mijn mond volprop met eten en slik blijft die graat gewoon zitten. Echt verschrikkelijk gevoel ffs.
Iemand raad ?

NotoriousP
14 december 2009, 19:33
Eruit halen met een mes. Niet voorzichtig zijn, uw keel kan wel tegen wat...

En nu wachten tot je komt vragen wat te doen tegen diarree.

Slabby
14 december 2009, 19:35
Als ik diarree heb kom ik hem wel tegen uw voordeur spuiten.

Je hebt geen idee hoe het voelt om een graat in uw keel te hebben die al enkele uren muurvastzit. Kokhalzen, non-stop hoesten ffs.

Bahemath
14 december 2009, 19:47
Ons vader had dit indertijd, toch naar spoed gemoeten hoor...

Ik raad je dan ook aan om zo snel mogelijk een dokter te contacteren.

spray-bunny
14 december 2009, 19:48
Snij het vruchtvlees van een citroen in blokjes en eet dit op. Het zuur maakt de graat week. ‘Vang’ daarna de graat door een stuk koek met boter te eten waardoor je alles makkelijk kunt doorslikken.

bron: google

Goldensky
14 december 2009, 19:48
dunno of het helpt, maar ge kunt altijd proberen
Wanneer je een graatje in je keel hebt, wat kan je dan doen om het eruit te krijgen? (http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=60793)
edit spray-bunny was me dus voor :p

Er zou echt een leeftijdsgrens op google moeten he! Zo moeilijk dat het is!!

FlameDB
19 december 2009, 11:14
'k vraag mij nu eigenlijk wel af hoe dat afgelopen is :(

rscaboy
19 december 2009, 11:18
'k vraag mij nu eigenlijk wel af hoe dat afgelopen is :(
Hij is waarschijnlijk overleden:p

Kelderke
19 december 2009, 11:34
Aan iemand vragen om die met een pincet er uit te halen indien mogelijk?

salamon
19 december 2009, 11:43
Gewoon naar de dokter gaan, die zal die graat er normaal gezien gewoon kunnen uithalen. Mijn zus heeft dit al eens meegemaakt.

BlueSkyraider
19 december 2009, 11:53
Ook al meegemaakt als ik klein was, van een verse makreel dacht ik. Mijn pa zei dan "zeg eens AAAA". En met de grote ijzeren schoolschaar knipte hij de graat in 2.

Sindsdien heb ik wel last van makreelfobie :(

kiewitcity
19 december 2009, 12:49
Oo al meegemaakt als ik klein was, van een verse makreel dacht ik. Mijn pa zei dan "zeg eens AAAA". En met de grote ijzeren schoolschaar knipte hij de graat in 2.

Sindsdien heb ik wel last van makreelfobie :(

zwijg me stil , heb vroeger eens op de tafel gelegen en ma maar proberen die graat uit men keel te halen ,kotsen toen niet normaal . weet nie meer hoe oud ik juist was maar dit staat toch in me geheugen gegrift ,als ik nu vis eet is het knabbelen tot het pap is .. :puke::puke::puke:

Dennoman
19 december 2009, 12:56
zwijg me stil , heb vroeger eens op de tafel gelegen en ma maar proberen die graat uit men keel te halen ,kotsen toen niet normaal . weet nie meer hoe oud ik juist was maar dit staat toch in me geheugen gegrift ,als ik nu vis eet is het knabbelen tot het pap is .. :puke::puke::puke:
Daarom eet ik ook gewoon tout court niet graag vis. Pas op, als het een schoon dikke vis is en ik het vlees echt maar van de graat heb te pakken heb ik er geen problemen mee, maar als ik echt moet zitten kloten en de graten uit mijn mond moet zitten... vissen (:lol:), vind ik er niks meer aan. Beetje prutsen met uw eten is één ding (met zeevruchten doe ik dat graag), maar als ge constant moet voorzichtig zijn met kauwen en slikken hebt ge toch gewoon geen geniet meer van uw eten?

Hicy
19 december 2009, 15:35
als ik nu vis eet is het knabbelen tot het pap is .. :puke::puke::puke:
² :D

Triple0
21 december 2009, 19:33
ik las vroeger een tekstje in de kleuterklas en tging over ne gast die een graat in de keel kreeg en dan dood ging. sinds da moment fobie gehad van vissen eten ma nu ist al veeel geminderd ^^

tgc_9012
23 december 2009, 13:54
ik las vroeger een tekstje in de kleuterklas en tging over ne gast die een graat in de keel kreeg en dan dood ging. sinds da moment fobie gehad van vissen eten ma nu ist al veeel geminderd ^^
Lol, bij ons in de kleuterklas heeft er iemand dat verhaal verteld, ik heb daar ook lang een visfobie aan overgehouden :D

[SMURF]Lolsmurf
23 december 2009, 16:19

Je hebt geen idee hoe het voelt om een graat in uw keel te hebben die al enkele uren muurvastzit. Kokhalzen, non-stop hoesten ffs.

hahaha nice , willek wel zien

Overgeven helpt ni ?

Anders uw bakkes vol brood stoppen en doorslikken...

Zapp
23 december 2009, 16:48

Over 't algemeen leert ge pas lezen in het eerste studiejaar...

Stabby
23 december 2009, 16:57
Er is een trucje om de kokhals reflex tegen te gaan. Maak een vuist met je duim binnenin en knijp hard aan je duim. Nu kan je de graat er handmatig uithalen zonder te kokhalzen :)

stinkybawlz
23 december 2009, 17:01
ook handig voor andere dingen, hé stabby

Genius
23 december 2009, 17:17
droog brood eten

Rivfader
23 december 2009, 18:19
ook handig voor andere dingen, hé stabby

:rofl::rofl::rofl:

Ik begin al schrik te krijgen om vis te eten. :p

Pjken007
25 december 2009, 13:48
mijn broer had dat ook is een graat in zijn keel.
Mijn moeder daarmee naar de spoed. Op de spoed vinden ze niks...

Blijkt dus dat er gewoon een graat een 'wonde' in zijn slokdarm had gemaakt waardoor hij het gevoel had dat de graat er nog zat, maar eigenlijk zat er helemaal niets...
Gewoon uitzieken dus :p

Frado2005
25 december 2009, 14:11

:lol::rofl:

Monoslay
3 januari 2010, 18:26
Uw eten tegoei kouwen? Das ook goe om niet dik te worden btw...
Voorkomen is altijd beter dan genezen.

pinoken
12 januari 2010, 11:47
heb ik ook eens gehad , men vader pakt me heldhaftig om het midden en kneep kei hard, das zo'n greep ,kben ff de naam kwijt, waardoor ge dingen in uwe slokdarm ophoest. bij mij was het gelukt ma kheb daarna gelezen dat dat nie de beste methode is ivm het scheuren van uwe slokdarm
TIP VAN DE WEEK: eet alleen scampi's,garnalen,krab,inktvis,octopus en kreeft , voor de rest komt er uit zee niks eetbaars.