PDA

Volledige versie bekijken : Zelfstudie Wiskunde

Darks
7 december 2009, 20:12
Aangezien ik veel van mijn kennis van wiskunde uit het secundair al lang vergeten ben wil ik dit eens opfrissen. Ook heb ik ergens wel spijt dat ik nooit echt veel wiskunde heb gehad (4j ASO + 2j TSO Handel). In mijn huidige opleiding in het hoger onderwijs (FIV) heb ik niet echt moeite maar omdat ik in de toekomst misschien toch de stap naar HW wil overwegen lijkt het me een goed idee om toch op zijn minst te proberen een degelijke basis wiskunde op te bouwen.

Ik ben dus vooral op zoek naar goede Handboeken uit het secundair (Richting 4-6u Wiskunde) waar ik d.m.v. zelfstudie mee kan werken. Andere tips om dit aan te pakken zijn ook altijd welkom.

Alvast bedankt :)

Dinsdagland
7 december 2009, 20:15
Opfriscursus wiskunde HABE (http://webs.hogent.be/~pca871/opfriscursuswiskunde/)

Is al zeer veel ;)

BlackWind
7 december 2009, 20:43
Wij gebruikten de handboeken van Van Basis Tot Limiet, in economie/wiskunde (6u). Hierin staat alles toch wel goed uitgelegd, aan de hand van voorbeeldoefeningen enz...

Darks
7 december 2009, 20:59
Ik zie net dat ik in Natuur & Wetenschap gepost heb. Mag gerust naar Werk en Studie als het daar beter zou staan.

Merci al beiden :)

Desdenova
9 december 2009, 22:02
Wij gebruikten de handboeken van Van Basis Tot Limiet, in economie/wiskunde (6u). Hierin staat alles toch wel goed uitgelegd, aan de hand van voorbeeldoefeningen enz...

Van basis tot Limiet heb ik ook gehad toen ik in het middelbaar zat. Waren inderdaad duidelijke boeken met veel voorbeelden en uitleg. Kan je niet meer zeggen van de cursussen @ univ :(