PDA

Volledige versie bekijken : Lost seizoen 6 (ABC) The Final Season

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Furon
20 november 2009, 14:19
IGN: Lost's Season 6 Premiere Date (http://tv.ign.com/articles/104/1047841p1.html)

November 19, 2009 - It's just a day full of Lost news, isn't it? We've got word, folks. Word on the Season 6 premiere date! ABC has announced that Lost will begin its big final endrun on Tuesday, February 2nd at 9pm!

Make note of the date, and the day change. Lost will now be a Tuesday show. We know that V will be taking a long hiatus after next week's episode, but it seems as though these two shows would make a great primetime pair.

The night, Feb 2nd, will kick off with a recap special at 8pm, followed by the two-hour premiere at 9pm. The press release also noted all the series regulars, with some new names added to the bunch. Nestor Carbonell (Richard Alpert), Jeff Fahey (Frank Lapidus) and Zuleikha Robinson (Ilana) are now all officially part of the gang.

nog 74 dagen te gaan :woohoo:

BleKKie
20 november 2009, 14:27
ow yeah, kzie er al naar uit :p

banaan
20 november 2009, 14:34
Het gaat tijd worden:p Kijk er ook enorm naar uit.

sink
20 november 2009, 15:33
februari.. dat klinkt nog zo lang :p

maar zoals het er naar uitziet gaan ze alle 17 afleveringen zonder onderbrekingen kunnen uitzenden :p

TeOtWaWkI
20 november 2009, 16:22
Deze keer ga ik mij volledig afzonderen van evt spoilers,hell ik ga zelf geen trailers bekijken!
En oh wee als er hier ongetagged spoilers worden gezet ;)

Romelus
20 november 2009, 16:23
Ik verlang er nu al zo enorm naar, hopelijk lost het m'n verwachtingen in en is er binnenkort een trailer te zien.:p
De aflevering is nu pas dinsdag, dat betekent dus woensdag Losttime.

Piedro
20 november 2009, 16:31
ik kijk er ook al naar uit :)

maar het is nog wel even dus...

KingOfWoods
20 november 2009, 17:01
The game is on!
Nu gewoon nog 74 dagen in leven blijven en ik zie geen probleem.

Gizmo_1987
20 november 2009, 19:21
fuck maar 74 dagen meer, k'ben nog maar bezig aan S3 EP7 te herbekijken.
Even opfrissen :cool:

Selderijstok
20 november 2009, 19:37
Ik ben ook van de partij! :)

boeffel
20 november 2009, 19:37
komt eht op prime?

wtf?hax!kthxbye
20 november 2009, 20:19
Laatste seizoen lees ik. Is dit juist?

banaan
20 november 2009, 20:22
Laatste seizoen lees ik. Is dit juist?

Ja, dat klopt.

Selderijstok
20 november 2009, 20:27
komt eht op prime?

In september 2010 ja.

chRonzii
21 november 2009, 20:49
oh yeah : )

bram4815162342
21 november 2009, 21:11
In september 2010 ja.

echt niet, prime zal het wel uitzenden vanaf maart ofzo.
En vt4 zal dit jaar ook niet zo lang wachten, aangezien het het laatste seizoen is.
Ik gok dat vt4 begint in de eerste week van april

Selderijstok
21 november 2009, 21:19
Euh, mislezen. Ik dacht dat hij VT4 bedoelde

Naradia
21 november 2009, 22:20
Ik gok dat vt4 begint in de eerste week van april

Ik mag het hopen :D

bram4815162342
22 november 2009, 12:41
Kweet nog ten tijde van seizoen 2, ze begonnen er ergens mee in maart (met 2 afleveringen per week) terwijl dat ABC dat seizoen ook nog aan het uitzenden was.
Uiteindelijk hebben ze toen nog een pauze van een week of 2 moeten inlassen om het helemaal te kunnen uitzenden voor de zomervakantie.
Dus ik denk dat ze het nu ook weer zo zullen doen, omdat ze er geen rekening moeten houden dat er anders een jaar zal zitten tussen 2 seizoenen. :)

Dillyracer
22 november 2009, 14:16
Er komt trouwens geen materiaal uit voor het seizoen, geen trailers, geen setfoto's, niets.

Audiosleef
22 november 2009, 14:36
En terecht, niks van nog maar de kleinste spoilers. Trailers dienen toch alleen maar om kijkers te lokken, maar hiernaar zal al genoeg volk kijken :p

bram4815162342
22 november 2009, 15:27
Er komt trouwens geen materiaal uit voor het seizoen, geen trailers, geen setfoto's, niets.

dat zeggen de producers toch, hoewel ABC toch het laatste woord hierover zal hebben.

Denk dat ze vanaf januari wel iets zullen tonen, weliswaar grondig gecensureerd zodat de mogelijke reset alvast niet te zien zal zijn

Gentille
22 november 2009, 16:27

Jammer. Ik zou wel eens willen piepen in z'n trailer :p

fiqm
22 november 2009, 17:09
Mijn vriendin kijkt nu naar seizoen 5 van Lost op dvd, en gisteren heb ik dan maar nog eens meegekeken. Het was aflevering 5 (This Place is Death). Toen viel er me iets op dat me voorheen helemaal niet opgevallen is.

Eerst en vooral wat info: Hurley leerde de nummers kennen van iemand waarmee hij samen in die instelling zat. Die man had ze gehoord van iemand in Australië, die constant de nummers hoorde op zijn radio, terwijl hij op een boot zat ergens "in the South Pacific" (waar het eiland ongeveer moet liggen). Ook Rousseau hoorde, net als die vorige man, de nummers toen ze op haar boot aan het varen was. Ze zei ook dat het de nummers waren die haar en haar "crew" naar het eiland geleid hebben.

Nu in het begin van die aflevering, is één van Rousseau's vriendjes naar die broadcast aan het luisteren, van de nummers. Voorheen had ik dit niet opgemerkt. De stem die de nummers herhaalt, lijkt me vrij duidelijk die van Hurley. Ik verwacht dus een reset in seizoen 6, maar zeker geen volledige reset. De nummers bleken gewoon een seriecode voor the swan te zijn, maar misschien zal Hurley uiteindelijk aan het einde van de serie de nummers nog eens herhalen en uitzenden aan de radio tower van het eiland, zodat uiteindelijk Rousseau en vele anderen op het eiland terecht zullen komen, om te verzekeren dat "what's supposed to happen, will happen". Zo geloof ik nog steeds gedeeltelijk in de WHH-theorie :p

Ik zou zelfs zover gaan en zeggen dat een mini-reset "supposed to happen" was, en iets is dat altijd gebeurd is. Charlie bijvoorbeeld. De code in the looking glass station, was geprogrammeerd door "some musician", en was gewoon de melodie van een liedje. Uiteindelijk wist Charlie meteen die code bij zijn eerste poging te repliceren, omdat hij dat liedje goed kent. Nu, Charlie is gestorven, dus hij kan die code niet zelf geprogrammeerd hebben in het verleden. Maar stel dat die mini-reset er komt, en als Charlie misschien terug tot leven komt, krijgt hij misschien wél de kans om die code te programmeren op het eiland. Ik ga er dus nog steeds van uit dat hij "some musician" is die de code heeft geprogrammeerd. Net zoals Hurley, die de nummers nu nog niet heeft ingesproken aan de radio tower, terwijl dit toch moet gebeurd zijn aangezien Rousseau en co zijn stem horen die de nummers zegt in die radio broadcast. Bij een reset krijgt Hurley misschien wel de kans om die nummers in te spreken, waardoor er weer gevolgen zijn in de "originele" tijdslijn.

Ik denk dus nog steeds dat alles full circle zal komen, en dat we een gedeeltelijke reset krijgen die "supposed to happen" was. Die reset zal aan de basis liggen van nog meerdere gebeurtenissen die we reeds gezien hebben in de "originele" tijdslijn. Maar dat is slechts mijn idee he ;)

TeOtWaWkI
22 november 2009, 18:13
Ik wil dat wel nog eens zien dat er niks van promo materiaal gaat gereleased worden
Alsof ABC het laatste seizoen geen ruchtbaarheid ga gaven...

bram4815162342
22 november 2009, 19:49
Ik wil dat wel nog eens zien dat er niks van promo materiaal gaat gereleased worden
Alsof ABC het laatste seizoen geen ruchtbaarheid ga gaven...

promo-materiaal met beelden uit seizoen 1-5 kan wel en dat is wel behoorlijk passend voor een serie die zijn laatste seizoen ingaat. Hoewel ik ook wel geloof dat ABC nieuw materiaal zal tonen kort voor de air-datum

[deleted]
23 november 2009, 20:24
[deleted]

TeOtWaWkI
23 november 2009, 20:43
Lol dat er nog steeds mensen in WHH geloven na heel seizoen 5 te hebben gezien :-)

It didn't happen like it happened. Jack en zijn bende mochten er niet zijn!

Voila en hier is de discussie weer mee aangewakkerd.

Ik heb niks in S5 gezien waaruit blijkt dat er iets veranderd is...Hoe kan trouwens iets dat al 30 jaar geleden is iets veranderen?
Sun enzo zitten in 2007,de gebeurtenissen in 77 zijn al gebeurd
Het is niet alsof het verleden en heden simultaan zijn

[deleted]
23 november 2009, 21:38
[deleted]

banaan
23 november 2009, 21:42
Haha, hier gaan we weer :love:

nico
23 november 2009, 22:09
kan der iemand is uitleggen wat dieje WHH wilt zeggen? :)

Furon
23 november 2009, 22:12
"Whatever Happened, Happened."

TeOtWaWkI
23 november 2009, 23:12
De bedenker van WHH zei zelf dat het niet meer klopte toen Jack in 77 verscheen. Dus als Faraday het zelf al zegt heb je duidelijk wel gezien dat er iets is veranderd. Het is Faraday die met de theorie afkwam van WHH. Hij heeft hem dus zelf ontkracht.

En waarom zou verleden, heden en toekomst niet simultaan kunnen lopen? Zelfs in realiteit behoort dit tot de mogelijkheden.

Als ik nu een steen werp,dan zal ik die morgen al geworpen hebben..Zo zie ik het toch.
Op het moment(morgen) kan ik bv gaan kijken waar de steen ligt omdat de steen daar al een dag ligt ,handeling van smijten gebeurde gisteren en niet op het moment dat ik ga kijken
Ik zie het zo eh,kan zijn dat de makers het anders zien :)
Nu
WHH=WHH :)

subsunday
24 november 2009, 00:01
De bedenker van WHH zei zelf dat het niet meer klopte toen Jack in 77 verscheen. Dus als Faraday het zelf al zegt heb je duidelijk wel gezien dat er iets is veranderd. Het is Faraday die met de theorie afkwam van WHH. Hij heeft hem dus zelf ontkracht.

En waarom zou verleden, heden en toekomst niet simultaan kunnen lopen? Zelfs in realiteit behoort dit tot de mogelijkheden.

Er is in het verleden al genoeg over gediscussieerd en we zullen wel zien wat het seizoen brengt, maar ik wil toch ff zeggen dat het niet is omdat schrijvers van een reeks een personage iets al dan niet laten zeggen (en later ontkrachten), dat ook de finale uitkomst is of zal zijn. Zelfs al lijkt het erop dat het personage een soort "alwetend" figuur is dat er een pak meer van begrijpt dan de andere personages. Dat is net een van de manieren om kijkers te verrassen.

Soit, het zou mij eigenlijk ook wel verbazen als ABC totaal geen promomateriaal zou maken om te airen op tv. Ik zie ze wel in staat om het extra vaag te houden.

fiqm
24 november 2009, 11:19

Faraday is zijn grote liefde verloren, en was dus waarschijnlijk wanhopig om haar terug te krijgen. Misschien heeft hij zijn eigen theorie wel proberen te ontkrachten, gewoon omdat het de enige mogelijkheid is om haar nog terug te krijgen. Gewoon maar een idee hé, lijkt me niet eens zo vergezocht.

Anyway, ik heb zelf nog niks gezien die de WHH-theorie enigzins ontkracht. Wat mij vooral opvalt, zijn de twee dingen die ik in mijn vorige post heb aangehaald. Vooral het Hurley-verhaal is interessant. Hurley kwam in feite in contact met the numbers door iemand die ze hoorde via een radio-broadcast in de South Pacific. Dezelfde broadcast werd gehoord door Rousseau, rond het jaar 1988, waardoor zij met haar bende op het eiland verzeild raakten. In aflevering 5 van seizoen 5 kan je vrij duidelijk horen dat het Hurley zelf is die the numbers voorleest in die radio broadcast. Hurley heeft tot nu toe echter op geen enkel moment the numbers uitgezonden in de radiotoren op het eiland, dus de enige manier waar dat nog kan gebeuren, lijkt me in een "alternatieve" tijdslijn. En de acties uit die alternatieve tijdslijn hebben blijkbaar al hun gevolgen gehad in de originele tijdslijn, als je mij kunt volgen. Daarom ga ik voor de moment uit van een "reset" die altijd gebeurd is, met twee soorten tijdslijnen die nauw met elkaar verwant zijn en die ook altijd gebeurd zijn.. Want in mijn ogen kunnen de schrijvers zich geen volledige reset verloorloven, teveel kijkers zouden dat een easy way out vinden, waaronder ikzelf.

Ook wat ik van Charlie zei kan hier kloppen. Ik vond het altijd frappant dat ze in de seizoensfinale van seizoen 3 zeiden dat "some musician" die code had geprogrammeerd. Waarom zou "some musician" naar een onbekend Dharma station gaan om daar een code te programmeren. Het zou me dus niet verwonderen dat dat Charlie zelf blijkt te zijn, maar hij is dood, dus kan hij die code niet geprogrammeerd hebben... Tenzij we de mini-reset er weer in betrekken.

Tuurlijk is de kans groot dat ik hier volledig de mist inga, maar het is maar een idee he ;)

BleKKie
24 november 2009, 13:27
Er is in het verleden al genoeg over gediscussieerd en we zullen wel zien wat het seizoen brengt, maar ik wil toch ff zeggen dat het niet is omdat schrijvers van een reeks een personage iets al dan niet laten zeggen (en later ontkrachten), dat ook de finale uitkomst is of zal zijn. Zelfs al lijkt het erop dat het personage een soort "alwetend" figuur is dat er een pak meer van begrijpt dan de andere personages. Dat is net een van de manieren om kijkers te verrassen.

Soit, het zou mij eigenlijk ook wel verbazen als ABC totaal geen promomateriaal zou maken om te airen op tv. Ik zie ze wel in staat om het extra vaag te houden.

Bwoa, als ge alles gevolgd hebt, zal je blijven kijken, en nieuwe kijkers aantrekken doe je niet door reclame te maken voor het laatste seizoen van een serie :crazy:

Borri
24 november 2009, 18:50
Faraday is zijn grote liefde verloren, en was dus waarschijnlijk wanhopig om haar terug te krijgen. Misschien heeft hij zijn eigen theorie wel proberen te ontkrachten, gewoon omdat het de enige mogelijkheid is om haar nog terug te krijgen. Gewoon maar een idee hé, lijkt me niet eens zo vergezocht.

Anyway, ik heb zelf nog niks gezien die de WHH-theorie enigzins ontkracht. Wat mij vooral opvalt, zijn de twee dingen die ik in mijn vorige post heb aangehaald. Vooral het Hurley-verhaal is interessant. Hurley kwam in feite in contact met the numbers door iemand die ze hoorde via een radio-broadcast in de South Pacific. Dezelfde broadcast werd gehoord door Rousseau, rond het jaar 1988, waardoor zij met haar bende op het eiland verzeild raakten. In aflevering 5 van seizoen 5 kan je vrij duidelijk horen dat het Hurley zelf is die the numbers voorleest in die radio broadcast. Hurley heeft tot nu toe echter op geen enkel moment the numbers uitgezonden in de radiotoren op het eiland, dus de enige manier waar dat nog kan gebeuren, lijkt me in een "alternatieve" tijdslijn. En de acties uit die alternatieve tijdslijn hebben blijkbaar al hun gevolgen gehad in de originele tijdslijn, als je mij kunt volgen. Daarom ga ik voor de moment uit van een "reset" die altijd gebeurd is, met twee soorten tijdslijnen die nauw met elkaar verwant zijn en die ook altijd gebeurd zijn.. Want in mijn ogen kunnen de schrijvers zich geen volledige reset verloorloven, teveel kijkers zouden dat een easy way out vinden, waaronder ikzelf.

Ook wat ik van Charlie zei kan hier kloppen. Ik vond het altijd frappant dat ze in de seizoensfinale van seizoen 3 zeiden dat "some musician" die code had geprogrammeerd. Waarom zou "some musician" naar een onbekend Dharma station gaan om daar een code te programmeren. Het zou me dus niet verwonderen dat dat Charlie zelf blijkt te zijn, maar hij is dood, dus kan hij die code niet geprogrammeerd hebben... Tenzij we de mini-reset er weer in betrekken.

Tuurlijk is de kans groot dat ik hier volledig de mist inga, maar het is maar een idee he ;)

Klinkt toch vrij goed allemaal, van hurley was mij totaal nog niet opgevallen dat hij de stem is die de numbers herhaald, en van charlie kan zeker ook.. We zullen zien.. :)

[deleted]
24 november 2009, 19:30
[deleted]

subsunday
24 november 2009, 21:04
Hetzelfde kan ook over WHH worden gezegd. Het is niet omdat Farraday ooit gezegd heeft WHH dat de makers dat meepakken in het slot. Ik heb nooit gesnapt hoe de WHH sekte :p een heel seizoen kon vasthouden aan één zinnetje dat werd gezegd. Omdat het toch duidelijk leek dat ze de kijker op het verkeerde been wouden zetten. Getuige de discussie tussen miles en hurley over WHH die wel een kopie leek van de discussie hier op 9lives. En dan Miles die ook het slot helemaal uit de doeken gaat doen in de seizoensfinale ofwa? Want Miles zei toen "wat als de bom nu net is wat het incident veroorzaakt" Beeke voos van seizoen 6 weg te geven in de seizoensfinale of niet?

Bwa, het is iets meer dan een zin he :p, maar het is uiteraard niet meer dan een naam voor een manier waarop mensen de dingen die gebeuren interpreteren (uiteraard wel als gevolg ervan).

Maar uiteraard geldt het both ways dat je waarsch tot de allerlaatste ep "alles" (toch in dit geval) wat door personages in de reeks wordt verteld niet als waarheid mag aannemen. Ook net daarom zijn er constant signalen/gebeurtenissen die nog alle kanten uitkunnen. Ze zouden geen erg goede schrijvers zijn als ge nu al seizoen 6 met zekerheid kon voorspellen.

Ik hoop vooral dat ze erin slagen om iedereen uiteindelijk gewoon compleet te verrassen.

[deleted]
25 november 2009, 02:05
[deleted]

TeOtWaWkI
30 november 2009, 21:57
Wat zouden de mogelijkheden zijn voor S6?
a.de bom flitst onze losties terug,niks veranderd:te gemakkelijk en is niet 'lost' genoeg
b.de bom ontploft,hatch nooit afgewerkt,vliegtuig stort niet neer,5 seizoenen lost in de vuilbak:cuse en lindelof worden gelynched,not likely scenario
c. a en b combined,niks veranderd maar we zien wel wat er zou gebeurd als het vliegtuig nooit zou neergestort zijn (wat zou werken ipv flashbacks/forwards):BINGO

JohnDodger
1 december 2009, 14:14
Iemand deze promo al gezien ? Is wel vet gemaakt :o
YouTube - LOST Season 6 Cuatro's Promo (http://www.youtube.com/watch?v=t0Jqxaygbsk&feature=related)

Romelus
1 december 2009, 14:46
Lol op een schaakbord.:D

bram4815162342
1 december 2009, 17:13
Zo'n promo's maken kunnen ze niet bij ABC hoor.

[deleted]
1 december 2009, 17:22
[deleted]

Mr Sinister
1 december 2009, 17:31
spijtig dat het al stopt nu met dees seizoen. die bom waar die blonde op zat te kloppe op de laatste seconden van S05 was wel op het puntje van de stoel zitten he :love:

TeOtWaWkI
1 december 2009, 18:16
Waarom gebruik je geen spoilertags voor optie C? :p

Het is een veronderstelling...

Romelus
1 december 2009, 19:14
spijtig dat het al stopt nu met dees seizoen. die bom waar die blonde op zat te kloppe op de laatste seconden van S05 was wel op het puntje van de stoel zitten he :love:

Ik was toen al weggeblazen van m'n stoel hoor.:p

HyPnOTiZeR
1 december 2009, 19:18
Laatste seizoen ? :(

Xylo
1 december 2009, 19:20
Laatste seizoen ? :(

euh eindelijk?

Romelus
1 december 2009, 19:24
http://i43.tinypic.com/35iokyo.jpg

Vandaag nog eens tegengekomen, ik lag weer strijk.:D

JohnDodger
1 december 2009, 19:26
http://i43.tinypic.com/35iokyo.jpg

Vandaag nog eens tegengekomen, ik lag weer strijk.:D
http://img.moronail.net/img/8/4/1084.jpg

:lol:

Romelus
1 december 2009, 19:45
http://i42.tinypic.com/2wdsgpi.jpg

:p

Approved
1 december 2009, 20:42
radiohead & LOST = win

Mr Sinister
1 december 2009, 20:52
http://i42.tinypic.com/2wdsgpi.jpg

:p

ook ne goeie :lol:

ma Jacob heeft al een gezicht gekrege ze
http://www.seriesadictos.com/wp-content/uploads/2009/03/711.jpg

Romelus
1 december 2009, 20:58
Da weet ik ook, maar die poster was nog van voor de season's finale.

bram4815162342
1 december 2009, 22:36
meer van dat, kwestie van de topic in leven te houden :)

TimzZ
3 december 2009, 02:34
Ehm mag ik hier een vraag stellen over seizoen 4 ook? Ik ben ff nie mee met een flashback/flashforward.. :)

Romelus
3 december 2009, 12:04
Ja doe maar hoor, oftwel moet je maar eens de thread van seizoen 4 lezen.

TeOtWaWkI
3 december 2009, 12:19
Vraag maar hier :)

TimzZ
3 december 2009, 12:41
Aha thanks..

Gisteren zag ik de aflevering (Seizoen 4) Yi Jeon waarin we in een flash forward de geboorte zien van Sun haren kleine en het bezoekje met Hurley aan het graf van Jin.

Maar tegelijk zie je een flashback neem ik aan? van Jin die met een Panda beer bij een of andere ambassadeur Mr. Paik (de vader van Sun) gaat vertegenwoordigen.
Dat is toch echt wel een flashback van voor de crash? Hij vertelt dan nog tegen die verpleegster dat hij pas twee maand is getrouwd, maar das dan toch met Sun?

Ze doen het zo voor alsof het ook een flash forward zou zijn maar het is toch gewoon misleiding en Jin is dood , eh? Juist of ben ik mis?

Crosseyed_Hobo
3 december 2009, 12:49
kijkt gewoon verder en dan zuldet allemaal wel zien...

Romelus
3 december 2009, 13:01
Correct, dat was een flashback. De regie slaagde erin om ons op het verkeerde spoor te brengen de hele aflevering.

TimzZ
3 december 2009, 13:11
Aweljah, dan zat ik toch juist? Het was lang geleden dat ik alles eens opnieuw bekeek, tenslotte moet ik weer 200% mee zijn voor 2 februari. :)

Maar het was nu de eerste keer dat ik begon te twijfelen. Bedankt voor de toelichting. :p

Jayvie
14 december 2009, 10:43
Nu eens effe iets anders...

Ik heb een hele tijd terug (toen seizoen 3 nog airde denk ik) gelezen dat er in de allereerste aflevering tijdens de crash al iets weggegeven zou zijn van het verhaal. Dus iets dat tijdens het crashen van het vliegtuig al iets zou kunnen spoilen. Is dat ondertussen al bekend wat dat is? Ik vind het niet direct op google dus ja...

Gentille
14 december 2009, 11:20

Ik heb een hele tijd terug (toen seizoen 3 nog airde denk ik) gelezen dat er in de allereerste aflevering tijdens de crash al iets weggegeven zou zijn van het verhaal. Dus iets dat tijdens het crashen van het vliegtuig al iets zou kunnen spoilen. Is dat ondertussen al bekend wat dat is? Ik vind het niet direct op google dus ja...

De fameuze wolk die toeslaat tijdens de crash? Waarbij er een motor rakelings langs Jack vliegt?

Young
14 december 2009, 13:36

Als ik het mij nog goed herinner:
1)Smokey die de piloot aanvalt en die piloot eigenlijk Frank moest zijn
2)Het Backgammon (http://lollost815.files.wordpress.com/2008/03/locke-backgammon.jpg) (Its all a game: kun je feitelijk toepassen op de ganse serie => zie Ben vs Widmore , Jacob vs Anti-Jacob) bordspel tussen Locke en Walt (= Contrast tussen wit en zwart, goed en kwaad, Jacob en Anti-Jacob)

iceman1604
14 december 2009, 13:50
Als ik het mij nog goed herinner:
1)Smokey die de piloot aanvalt en die piloot eigenlijk Frank moest zijn
2)Het Backgammon (http://lollost815.files.wordpress.com/2008/03/locke-backgammon.jpg) (Its all a game: kun je feitelijk toepassen op de ganse serie => zie Ben vs Widmore , Jacob vs Anti-Jacob) bordspel tussen Locke en Walt (= Contrast tussen wit en zwart, goed en kwaad, Jacob en Anti-Jacob)

Met anti-jacob bedoel je esau? Of wat bedoel je daar mee?

BleKKie
14 december 2009, 14:03
Komt er eigenlijk een soort van recap aflevering? Want het zit toch wel redelijk ver hier :p

Young
14 december 2009, 14:05
Met anti-jacob bedoel je esau? Of wat bedoel je daar mee?

Ja inderdaad. Anti-jacob, Esau, Flocke, Mr X: allemaal dezelfde persoon. :p

TimzZ
14 december 2009, 16:16
Of Kate die aan haar zere polsen voelt wanneer ze de Jungle komt uitgewandeld en Jack moet dichtnaaien... :D

Ik weet het flauw, maar het viel me de laatste keer pas op!

Jayvie
14 december 2009, 16:19
Nee, ik heb het echt op iets dat tijdens de crash zichtbaar zou zijn... Dus niet op het strand of weet ik veel wat...

Young
14 december 2009, 18:26
Nee, ik heb het echt op iets dat tijdens de crash zichtbaar zou zijn... Dus niet op het strand of weet ik veel wat...

Wel, er zijn rumours die beweren dat Jack tijdens het crashen zou weggeflitst zijn omdat hij anders nooit zo ver in de jungle zou terecht kunnen gekomen zijn zonder kleerscheuren.Voor zover ik weet is daar niets van te merken in de beelden ...

Jayvie
16 december 2009, 11:53
Nee, iets dat tijdens de crash zichtbaar is ;)

Niet iets na de crash, TIJDENS de crash. Wanneer we de mondmaskers uit de kastjes zien vallen en weet ik veel wat...

xxAn24xx
16 december 2009, 12:57
't wordt tijd dat ze afronden met het verhaal. Ze hebben ons lang genoeg doen wachten. Hopelijk zijn de 'antwoorden' wat deftig

fiqm
16 december 2009, 13:38
Ik heb trouwens net gemerkt dat het rookmonster blijkbaar ook kan veranderen in kleine spinnetjes :p Dat was me voorheen eigenlijk helemaal niet opgevallen, hoewel het eigenlijk nogal interessant is.

motje82
16 december 2009, 13:43
waar heb je dat gezien / gelezen ?

fiqm
16 december 2009, 13:50
waar heb je dat gezien / gelezen ?
In een aflevering uit seizoen 3, waar Nikki en Paolo sterven. Net nadat Nikki Paolo heeft verlamd met een spinnenbeet en die diamanten terugheeft, steekt Paolo een kleine speech af over zijn liefde voor haar. Direct daarna staren ze een beetje naar elkaar, wanneer je plots duidelijk kan zien dat Paolo iets begint te volgen met zijn ogen. Als je de klank van je tv wat luider zet op dat moment, kan je duidelijk het geluid van het monster horen. Nikki kijkt wat angstig om haar heen, terwijl Paolo nog steeds gefixeerd naar iets zitten te kijken, en plots ziet hij drie spinnetjes naast hem verschijnen, terwijl Nikki nog steeds in de lucht zit te kijken. Eén ervan bijt Nikki, en even later worden zowel Nikki als Paolo levend begraven.

Wijsheid
16 december 2009, 13:54
Nee, iets dat tijdens de crash zichtbaar is ;)

Niet iets na de crash, TIJDENS de crash. Wanneer we de mondmaskers uit de kastjes zien vallen en weet ik veel wat...

Tis ni tijdens de crash, maar:

Photos de Lena Maravea | Facebook (http://www.facebook.com/photo.php?pid=30765768&l=5b26af8499&id=1125969863)

Dit?

Young
21 december 2009, 12:38
Tis ni tijdens de crash, maar:

Photos de Lena Maravea | Facebook (http://www.facebook.com/photo.php?pid=30765768&l=5b26af8499&id=1125969863)

Dit?

Dat is zwarte bamboe :p

@Jayvie
En tijdens de crash in het vliegtuig zelf? Het is het eerste dat ik daar van hoor dat daar iets speciaals zou moeten te zien zijn :unsure:
Ik vermoed dat je het gewoon verkeerd hebt begrepen. Dat zou verklaren waarom je er niets van terugvind op het net.

bram4815162342
21 december 2009, 13:30
Dan zijn er ook al zwarte vlekken te zien hoor.
Je moet es heel aandachtig kijken wanneer de 1e tegen het plafond vliegt, zo herinner ik het mij tenminste.
Maar das nie zo duidelijk als de zwarte vlek die de motor doet ontploffen ^^

Wijsheid
21 december 2009, 13:34

@Jayvie
En tijdens de crash in het vliegtuig zelf? Het is het eerste dat ik daar van hoor dat daar iets speciaals zou moeten te zien zijn :unsure:
Ik vermoed dat je het gewoon verkeerd hebt begrepen. Dat zou verklaren waarom je er niets van terugvind op het net.

Zou kunnen, maar op een interview op fox heb ik toch is iets gehoord dat dat een voorwerp is die nog iets te maken gaat hebben met het verhaal.

Dan zijn er ook al zwarte vlekken te zien hoor.
Je moet es heel aandachtig kijken wanneer de 1e tegen het plafond vliegt, zo herinner ik het mij tenminste.
Maar das nie zo duidelijk als de zwarte vlek die de motor doet ontploffen ^^

Ik heb eens gekeken, gepauzeerd, gerewind, afspelen, gepauzeerd enzovoorts, maar niets te zien.

TeOtWaWkI
21 december 2009, 18:44
Die zwarte vlek is een slechte fx...

gille
21 december 2009, 19:09
Ye, is toch al lang opgeklaard? Tenzij ze dat er nu weer gaan bijtrekken (remember het hele geen-timetravel gedoe...) maar dan nog, dat kan je alleen verklaren als Cerberus.

GaMe®
21 december 2009, 19:10
Is daar echt al een officiële verklaring voor die wolk geweest die de engine precies doet ontploffen?

http://users.telenet.be/brancop/LOST/ghost.gif

't Is toch deze he?

[deleted]
21 december 2009, 20:35
[deleted]

fiqm
22 december 2009, 00:01
Is daar echt al een officiële verklaring voor die wolk geweest die de engine precies doet ontploffen?

't Is toch deze he?

Als je dat stukje in iets hogere definitie bekijkt, zie je heel duidelijk dat dit gewoon "vuiligheid" van die crash is. Op tv is het duidelijk dat het een of andere stuk papier is dat dicht bij de camera naar beneden dwarrelt, dat dan zogezegd weer opzwiept door de crash. Het is zeker het rookmonster niet. Op youtube enzo, en in jouw link, dacht ik eerst ook dat dat duidelijk het rookmonster is hoor... Maar eens je het in betere kwaliteit bekijkt, zie je meteen dat het iets anders is.

Nuja, ik denk wel dat we de allereerste scene van Lost op een bepaald moment wel eens zullen terugzien in seizoen 6. Hoe hij daar lag, klopte eigenlijk gewoon niet. Als iemand zo ver uit een vliegtuig wordt geslingerd, dan is hij dood. Die witte schoen van zijn vader Christian die in die boom hangt vind ik ook verdacht. Aangezien Christian daarna altijd verschijnt met de twee witte schoenen aan, dacht ik, van waar komt die derde schoen in de boom dan?

Anyway, ik ben eens begonnen met seizoen 1 te herbekijken, aangezien ik al heel veel vergeten ben van dat seizoen. Het valt me toch wel op dat Locke zich zelfs al in seizoen 1 vreemd gedroeg op bepaalde momenten. In de vierde aflevering stond hij oog in oog met het monster, en eigenlijk weten we nog steeds niet wat er toen gebeurd is. Toen hij trouwens Vincent terugvond voor Michael en Walt, zat hij ook op een wel heel verdachte manier naar hen te staren... Wat mij trouwens het meest opviel was iets uit aflevering 5, waarin Jack zijn "hallucinatie" volgt, zijn vader Christian. Halfweg de aflevering, net voor hij in die afgrond viel, zag hij voor hem een open plek in het bos met een soort van bewegende witte rook. Net hetzelfde effect zagen we in seizoen 5, toen de deur opensloeg tijdens het gesprek tussen Sun en Christian. Toen hij in die afgrond viel was er trouwens niemand in de buurt, en opeens kwam Locke hem uit het niets redden. Ook in de aflevering waarin Eko doodging, verdween het monster toen hij even bij Eko verscheen, en meteen daarna kwam Locke aangelopen. Ben toch benieuwd hoe deze serie zal aflopen, en vooral ben ik benieuwd naar het volledige verhaal van Locke :)

Wijsheid
22 december 2009, 00:21

't Is toch deze he?

Een stuk afval word gezegd, maar dat maakt toch een heel rare curve voor afval te zijn :/

Skoran
22 december 2009, 09:38
Als je dat stukje in iets hogere definitie bekijkt, zie je heel duidelijk dat dit gewoon "vuiligheid" van die crash is. Op tv is het duidelijk dat het een of andere stuk papier is dat dicht bij de camera naar beneden dwarrelt, dat dan zogezegd weer opzwiept door de crash. Het is zeker het rookmonster niet. Op youtube enzo, en in jouw link, dacht ik eerst ook dat dat duidelijk het rookmonster is hoor... Maar eens je het in betere kwaliteit bekijkt, zie je meteen dat het iets anders is.

Nuja, ik denk wel dat we de allereerste scene van Lost op een bepaald moment wel eens zullen terugzien in seizoen 6. Hoe hij daar lag, klopte eigenlijk gewoon niet. Als iemand zo ver uit een vliegtuig wordt geslingerd, dan is hij dood. Die witte schoen van zijn vader Christian die in die boom hangt vind ik ook verdacht. Aangezien Christian daarna altijd verschijnt met de twee witte schoenen aan, dacht ik, van waar komt die derde schoen in de boom dan?

Anyway, ik ben eens begonnen met seizoen 1 te herbekijken, aangezien ik al heel veel vergeten ben van dat seizoen. Het valt me toch wel op dat Locke zich zelfs al in seizoen 1 vreemd gedroeg op bepaalde momenten. In de vierde aflevering stond hij oog in oog met het monster, en eigenlijk weten we nog steeds niet wat er toen gebeurd is. Toen hij trouwens Vincent terugvond voor Michael en Walt, zat hij ook op een wel heel verdachte manier naar hen te staren... Wat mij trouwens het meest opviel was iets uit aflevering 5, waarin Jack zijn "hallucinatie" volgt, zijn vader Christian. Halfweg de aflevering, net voor hij in die afgrond viel, zag hij voor hem een open plek in het bos met een soort van bewegende witte rook. Net hetzelfde effect zagen we in seizoen 5, toen de deur opensloeg tijdens het gesprek tussen Sun en Christian. Toen hij in die afgrond viel was er trouwens niemand in de buurt, en opeens kwam Locke hem uit het niets redden. Ook in de aflevering waarin Eko doodging, verdween het monster toen hij even bij Eko verscheen, en meteen daarna kwam Locke aangelopen. Ben toch benieuwd hoe deze serie zal aflopen, en vooral ben ik benieuwd naar het volledige verhaal van Locke :)

Locke zegt toch regelmatig "the island wants it" en "the island told me so". Dus wss zal smokey hem wel dingen hebben laten zien (zoals bij Ben) waardoor hij weet wat er gaat gebeuren en wat hij moet doen.
En ik heb juist dat stuk van de ontploffende motor nog eens bekeken, juist daarvoor wordt er iemand ingezogen he :p

Jayvie
22 december 2009, 09:47

@Jayvie
Neenee, ik ben geen achterlijke uil zenne...

Ik heb het ondertussen gevonden:

Persistent rumors - Lostpedia - The Lost Encyclopedia (http://lostpedia.wikia.com/wiki/Persistent_rumours)
En daar bij "Major hint in the first episode"

Verkeerd begrepen mijn hol.

TeOtWaWkI
22 december 2009, 18:46
Net nog eens Life And Death Of Jeremy Bentham gezien..Personage van Locke is zo zielig dat het pijnlijk wordt. Hij wordt gemanipuleerd met gedachte dat hij 'speciaal' is maar eigenlijk stelt hij bijzonder weinig voor.
Volgens mij wordt hij al 4 seizoenen gemanipuleerd door die kerel int zwart(uit The Incident)
Alles om gewoon Jacob te vermoorden!
Er zijn dus twee krachten op het eiland: Jacob en Kerel Int zwart,die zich gewoon gans de tijd bezig houden met manipulatie van de levenden. Rechtstreeks mogen ze niks doen maar wel mensen beïnvloeden.
Nu nog gewoon vaststellen wie hoe heeft gemanipuleerd :)
Btw als je alle seizoenen bekijkt aan 1 stuk,lijkt het allemaal logisch..

Young
23 december 2009, 00:37
Neenee, ik ben geen achterlijke uil zenne...

Ik heb het ondertussen gevonden:

Persistent rumors - Lostpedia - The Lost Encyclopedia (http://lostpedia.wikia.com/wiki/Persistent_rumours)
En daar bij "Major hint in the first episode"

Verkeerd begrepen mijn hol.

Het enige wat ik daar lees van belang is :
"One rumor claims that there was still a major hint or a mystery hidden in "Pilot, Part 1" which none of the fans have discovered thus far. Carlton Cuse and Damon Lindelof explicitly referred to this as a "false rumor" in the April 16, 2007 podcast [...]"

Nergens lees ik over iets wat we over het hoofd zouden gezien hebben tijdens de crash. Waar haal je die info dan?

"[...] suggested that the white tennis shoe might be of some importance after all. "
Wie weet, maar ik ben bezonder skeptisch of die witte schoen ook maar enige relevantie heeft.

Trouwens, het was zeker niet mijn bedoeling om jou als onwetend, "achterlijke uil" of dergelijke af te schilderen. Belange niet.

neverlost
23 december 2009, 03:49
Net nog eens Life And Death Of Jeremy Bentham gezien..Personage van Locke is zo zielig dat het pijnlijk wordt. Hij wordt gemanipuleerd met gedachte dat hij 'speciaal' is maar eigenlijk stelt hij bijzonder weinig voor.
Volgens mij wordt hij al 4 seizoenen gemanipuleerd door die kerel int zwart(uit The Incident)
Alles om gewoon Jacob te vermoorden!
Er zijn dus twee krachten op het eiland: Jacob en Kerel Int zwart,die zich gewoon gans de tijd bezig houden met manipulatie van de levenden. Rechtstreeks mogen ze niks doen maar wel mensen beïnvloeden.
Nu nog gewoon vaststellen wie hoe heeft gemanipuleerd :)
Btw als je alle seizoenen bekijkt aan 1 stuk,lijkt het allemaal logisch..

Waarom zou Richard dan tegen hem zeggen dat hij "Special" is..
Waarom zou iemand een kleine jongen willen manipuleren?

Nee,nee..Locke is gewoon een zéér belangrijk personage.

Locke heeft jaren ellende gekend door een "vader" die hem zijn leven heeft afgenomen(verlamd heeft)Op zijn werk werd hij gediscrimineerd..(dat was zielig!)Nu heeft John op het eiland een kans gekregen om daadwerkelijk macht te bezitten en die macht verkrijgt hij waarschijnlijk door één van die "goden",neem daarbij nog dat hij uit de dood verrezen is..dat noem ik niet zielig hoor!

Een stuk afval word gezegd, maar dat maakt toch een heel rare curve voor afval te zijn :/

Damon Lindelof said that the Monster does not appear on-screen in the first episode. The wisp was likely a result of bad CGI effects or smoke from the wreckage

TeOtWaWkI
23 december 2009, 08:18
Waarom zou Richard dan tegen hem zeggen dat hij "Special" is..
Waarom zou iemand een kleine jongen willen manipuleren?

Nee,nee..Locke is gewoon een zéér belangrijk personage.

Locke heeft jaren ellende gekend door een "vader" die hem zijn leven heeft afgenomen(verlamd heeft)Op zijn werk werd hij gediscrimineerd..(dat was zielig!)Nu heeft John op het eiland een kans gekregen om daadwerkelijk macht te bezitten en die macht verkrijgt hij waarschijnlijk door één van die "goden",neem daarbij nog dat hij uit de dood verrezen is..dat noem ik niet zielig hoor!

De eerste keer dat Richard hoort over Locke is wanneer Locke himself in 1954 het other kamp komt binnengewandeld en daar verkondigt dat hij hun leider is.
Daarna houdt Richard Locke jaren in de gaten om te zien hij wel iets speciaal heeft (test dat hij moet doen als hij nog een kind is)
De echte Locke is dood,degene die daar nu rondloopt is die zwarte kerel in een andere gedaante..
Locke is 'the loophole' om Jacob te vermoorden

Jayvie
23 december 2009, 09:11
"One rumor claims that there was still a major hint or a mystery hidden in "Pilot, Part 1" which none of the fans have discovered thus far. Carlton Cuse and Damon Lindelof explicitly referred to this as a "false rumor" in the April 16, 2007 podcast [...]"

Nergens lees ik over iets wat we over het hoofd zouden gezien hebben tijdens de crash. Waar haal je die info dan?

"[...] suggested that the white tennis shoe might be of some importance after all. "
Wie weet, maar ik ben bezonder skeptisch of die witte schoen ook maar enige relevantie heeft.

Trouwens, het was zeker niet mijn bedoeling om jou als onwetend, "achterlijke uil" of dergelijke af te schilderen. Belange niet.
Op het forum van 4815162342.com :: Index (http://www.4815162342.com/forum/) was gezegd dat het zou gaan om een major hint tijdens de crash zelf.

Zoals ik zei, dat is ondertussen ook al 3-4 jaar geleden dus daar naar zoeken is als een speld in een hooiberg. Die link van lostpedia is de enige die ik onmiddellijk vond. Speciaal voor de non-believers zal ik straks eens zoeken op 4815...

Maar zoals in die link ook stond, is het inderdaad blijkbaar ondertussen al bevestigd dat het maar een gerucht was, geen waarheid.

Xploziv
23 december 2009, 11:22
De eerste keer dat Richard hoort over Locke is wanneer Locke himself in 1954 het other kamp komt binnengewandeld en daar verkondigt dat hij hun leider is.
Daarna houdt Richard Locke jaren in de gaten om te zien hij wel iets speciaal heeft (test dat hij moet doen als hij nog een kind is)
De echte Locke is dood,degene die daar nu rondloopt is die zwarte kerel in een andere gedaante..
Locke is 'the loophole' om Jacob te vermoorden
Locke is NIET "the loophole", dat is Ben
Anti Jacob heeft gewoon Locke zijn gezicht gebruikt om Ben te manipuleren
maar wat je daar zegt is idd zo, Locke is voor Richard enkel en alleen belangrijk omdat Locke dat zo heeft gezegd

SkY
23 december 2009, 11:28
Ik kreeg net het boekske van Belgacom en er stond dat Lost tegelijkertijd met de VS wordt uitgezonden. Betekend dat dan de dag erna?

Weet iemand hier iets meer over? In Nederland worden de afleveringen met drie dagen verschil uitgezonden.

Al die kopieën die naar de verschillende vertaalbureaus gaan verstuurd worden :-)

Blijkbaar wel, staat wel niet op hoeveel tijd er precies tussen zit. En betalen natuurlijk.
Belgacom Group Press Alert - Amerikaanse series in primeur op Belgacom TV (http://bgpa-nl.skynetblogs.be/post/7325984/amerikaanse-series-in-primeur-op-belgacom-tv)

TeOtWaWkI
23 december 2009, 12:16
Locke is NIET "the loophole", dat is Ben
Anti Jacob heeft gewoon Locke zijn gezicht gebruikt om Ben te manipuleren
maar wat je daar zegt is idd zo, Locke is voor Richard enkel en alleen belangrijk omdat Locke dat zo heeft gezegd

Ja je hebt gelijk..

bram4815162342
23 december 2009, 12:31
Weet iemand hier iets meer over? In Nederland worden de afleveringen met drie dagen verschil uitgezonden.

Al die kopieën die naar de verschillende vertaalbureaus gaan verstuurd worden :-)

Blijkbaar wel, staat wel niet op hoeveel tijd er precies tussen zit. En betalen natuurlijk.
Belgacom Group Press Alert - Amerikaanse series in primeur op Belgacom TV (http://bgpa-nl.skynetblogs.be/post/7325984/amerikaanse-series-in-primeur-op-belgacom-tv)
kvind dat ook wel zot, ofwel gaan ze heel rap vertalen, ofwel gaat ABC het risico op leaks lopen

sink
23 december 2009, 12:46
ach, tegenwoordig kunnen ze al live-uitzendingen ondertitelen, dus dit zal wel geen probleem zijn :p

Xploziv
23 december 2009, 17:45

bij telenet kan je dit ook hoor
is tegenwoordig veel reclame over
op de dienst van VTM en 2BE, iWatch, ga je 2 dagen na de amerikaanse premiere de nieuwste afleveringen van 24, House, Lie 2 Me en Bones kunnen bestellen
Lost valt hier dan niet onder omdat die licentie dan bij belgacom ligt

fiqm
24 december 2009, 03:03

Ik denk wel dat die tennisschoen belang zal hebben. Die tennisschoen is van Christian, en toch heeft die bij zijn verschijningen op he eiland allebei die schoenen aan. Het feit dat er een derde tennisschoen in die boom hangt, klopt niet. Volgens mij zal die allereerste scene nog een groot belang hebben. Ik denk echter niet dat ze zoiets zouden houden voor de allerlaatste aflevering, wegens te voorspelbaar. Toch denk ik dat dit in de loop van het seizoen een rol zal spelen. Misschien wordt Jack wel naar die plaats geflitst na een confrontatie met zijn vader op het eiland ofzo. Hoedanook, ik blijf ervan overtuigd dat Jack niet zomaar afgelegen tussen de bamboe lag na die crash.

Eagle-Eye
24 december 2009, 12:45
En waarom is er altijd 1 iemand die van de crash afgelegen ligt?

De eerste keer was het Jack, de 2e keer Sayid. Misschien is het ook helemaal niks, maar wat is dan de reden dat ze het erin steken?

TeOtWaWkI
24 december 2009, 16:25
En waarom is er altijd 1 iemand die van de crash afgelegen ligt?

De eerste keer was het Jack, de 2e keer Sayid. Misschien is het ook helemaal niks, maar wat is dan de reden dat ze het erin steken?

Sayid landt verder dan de rest omdat hij moet door Jin/Radzinsky gearresteerd moet worden. Zodat hij in de dharma gevangenis belandt,zodat kleine Ben hem boterhammen komt geven,zodat hij hem vervolgens neerschiet en naar the others gebracht wordt om het hem te genezen en zodoende een beetje evil wordt
Zo begrijp ik het toch:)

Young
24 december 2009, 19:17
Ik denk wel dat die tennisschoen belang zal hebben. Die tennisschoen is van Christian, en toch heeft die bij zijn verschijningen op he eiland allebei die schoenen aan. Het feit dat er een derde tennisschoen in die boom hangt, klopt niet. Volgens mij zal die allereerste scene nog een groot belang hebben. Ik denk echter niet dat ze zoiets zouden houden voor de allerlaatste aflevering, wegens te voorspelbaar. Toch denk ik dat dit in de loop van het seizoen een rol zal spelen. Misschien wordt Jack wel naar die plaats geflitst na een confrontatie met zijn vader op het eiland ofzo. Hoedanook, ik blijf ervan overtuigd dat Jack niet zomaar afgelegen tussen de bamboe lag na die crash.

Dat die derde schoen in een boom hangt klopt inderdaad niet, maar hoe zouden ze dit voorval dan implementeren in het verhaal?
Grotendeels van de lost-kijkers is er zich waarschijnlijk niet eens van bewust dat daar een schoen van Christian (veronderstellen we) hangt.

In verband met Jack: ik vermoed ook dat dit geen toeval is en we dit in seizoen 6 hopelijk nog gaan terugzien. Ik beweer ook nergens het tegendeel.

Macresco
27 december 2009, 15:58
Waarom moet die Claire weer terugkomen? Met haar irritante kutstem.
en nee da is geen ferm wicht.

Gentille
27 december 2009, 19:10

jawel :tongue:

Borri
27 december 2009, 19:45
Ja toch wel, claire is zeer ferm, maar toch kate>claire

TeOtWaWkI
27 december 2009, 20:07
Gelieve spoilers correct te taggen aub
Ik laat het varen voor 1 keer

neverlost
29 december 2009, 19:10

Hoe dan ook,Carlton en Damon beweren dat het een "vals" bericht was.
Men kan dus blijven zoeken naar die "clue":)

jaske
2 januari 2010, 20:31
Ik heb juist gelezen dat seizoen 6 !!!!3 DAGEN!!!! na de uitzending in america wordt uitgezonden in Nederland. 5 februari dus. Ik vind dit echt zo kut. Dat VT4 zich daar maar eens een voorbeeld aan neemt. VT4 pompt liever zijn geld in series als CSI en NCIS ipv in topseries als Lost (of Fringe). En dan zagen ze da der te weinig kijkcijfers zijn, iedereen download.

GaMe®
2 januari 2010, 20:46
Ik heb juist gelezen dat seizoen 6 !!!!3 DAGEN!!!! na de uitzending in america wordt uitgezonden in Nederland. 5 februari dus. Ik vind dit echt zo kut. Dat VT4 zich daar maar eens een voorbeeld aan neemt. VT4 pompt liever zijn geld in series als CSI en NCIS ipv in topseries als Lost (of Fringe). En dan zagen ze da der te weinig kijkcijfers zijn, iedereen download.

belgacom tv

Frado2005
2 januari 2010, 20:46
hoeveel hebben ze daar nie mogen voor betalen :/ . Tzou nie raar zijn moest het enkel de 1e afl zijn, en dan paar maanden later de rest:p

RaZoR be
2 januari 2010, 21:39
lol , Vanaf januari 2010. Ze willen zelfs VOOR de US zijn ofwa? Tbegint pas in Februari :D

Bram
2 januari 2010, 22:03
Februari eh... Hmm, mss eens hoog tijd om tegen dan alles te herbekijken.

AssassiN
2 januari 2010, 22:42

Ik kijk graag naar lost, maar ook naar ncis. So shoot me?
Kvind da ook nog een goeie serie...

Dillyracer
5 januari 2010, 16:56
Promo poster van seizoen 6 (niet klikken als je de cast nog niet wil weten)

http://i45.tinypic.com/aob6tz.jpg

Redelijk episch :D

AssassiN
5 januari 2010, 17:18
Over de cast in seizoen 6:
Juist gelezen dat we Daniel Faraday, Desmond Hume, Charlotte Lewis, en Juliet Burke NIET gaan terugzien in seizoen 6... Wat nogal jammer is :(.

Crosseyed_Hobo
5 januari 2010, 17:26

haha nice zowat laatste avondmaal achtige foto.

TeOtWaWkI
5 januari 2010, 17:30
haha nice zowat laatste avondmaal achtige foto.

Vrij hard geript van Battlestar Galactica :)

http://voreblog.files.wordpress.com/2009/07/last-supper1.jpg

GaMe®
5 januari 2010, 18:04

Fuck zeg wat een zwakke kwaliteit voor een promo poster.

Veel te plastiek achtig allemaal, te gemaakt die set-up.

edit: The swan logo op de achtergrond.. Heeft the hatch iets te maken met de finale? :o

Borri
5 januari 2010, 18:09
Juist gelezen dat we Daniel Faraday, Desmond Hume, Charlotte Lewis, en Juliet Burke NIET gaan terugzien in seizoen 6... Wat nogal jammer is :(.

Wa ?? Serieus? Dat kan toch niet ? Vooral desmond, die zijn verhaal is wel nog niet afgerond imo ! En het is mijn favoriet personage :(

Dillyracer
5 januari 2010, 18:11
Het is nochtans meermaals gezegd dat Juliet in een paar afleveringen een gastrol ging hebben en er dus in voorkomt:confused:

bram4815162342
5 januari 2010, 19:05
Ja maar geen main cast meer é, wss enkel guest (kzeg niet wie dus tis geen spoiler :p)

bram4815162342
6 januari 2010, 20:04
Wa ?? Serieus? Dat kan toch niet ? Vooral desmond, die zijn verhaal is wel nog niet afgerond imo ! En het is mijn favoriet personage :(

Goed nieuws: aflevering 6.11 is Desmond centric :applause:

bram4815162342
7 januari 2010, 20:53
Wordt seizoen 6 met een week uitgesteld ? :s

Obama to derail Lost Premiere? | DarkUFO - LOST Homepage (http://darkufo.blogspot.com/2010/01/could-obama-to-derail-lost-premiere.html)

Naradia
7 januari 2010, 21:13
zou die cola (= zwart) in een witte verpakking iets betekenen :p
En wie is die da links zit nuweer en wrm heeft die nen airbag rond haar :/

bram4815162342
7 januari 2010, 21:23
zou die cola (= zwart) in een witte verpakking iets betekenen :p
En wie is die da links zit nuweer en wrm heeft die nen airbag rond haar :/
das Illana é, van op Ajira. Zij speelt zowat de leiding over die groep nu, en ze is ook gezien in een flashback met Jacob.

Ghostrider001
7 januari 2010, 21:33
was zij ook niet diegene die met sayid een relatie had??

bram4815162342
7 januari 2010, 21:36
was zij ook niet diegene die met sayid een relatie had??
nope, is niet Nadia
Ze heeft hem wel verleid om het te 'arresteren', zodat ze hem op Ajira 316 kon zetten.

Lostpedia:

She claimed to be a bounty hunter working for the family of Peter Avellino to capture Sayid Jarrah and escort him to Guam. Recent events suggest she has an allegiance to Jacob, as they were shown as acquaintances while Ilana was severely injured in a Russian hospital, where he asked her to do something for him, to which she agreed. Sometime after this, after Ilana had aprehended Sayid in Los Angeles, she and Sayid were both passengers aboard Ajira Airways Flight 316 along with most of the Oceanic Six when the plane encountered turbulence and was transported above the Island.

Naradia
7 januari 2010, 22:10
das Illana é, van op Ajira. Zij speelt zowat de leiding over die groep nu, en ze is ook gezien in een flashback met Jacob.

Idd, stom dak da nimeer wist :doh:
thnx

chRonzii
8 januari 2010, 00:26
dat het maar snel 2 februari is.. : )

antHraxx
9 januari 2010, 12:55
Eigenlijk vrij schandalig dat dat zolang duurt zodat ge u den helft al niet meer kunt herinneren

Borri
9 januari 2010, 13:16
Haha, geeft die mensen is wa tijd om hun serie te maken :p

sink
9 januari 2010, 13:31
Eigenlijk vrij schandalig dat dat zolang duurt zodat ge u den helft al niet meer kunt herinneren
dan ben ik mss een van de weinige die daar geen problemen mee heeft :)
tussen de finale en de premiere van S6 heb ik nog geen enkele aflevering opnieuw bekeken, maar kweet nog perfect wat er allemaal gebeurd is :)

al helpt het mss ook wel dat ik na elke aflevering uren op de lost fora zit om alles tot in de puntjes te lezen en analyseren :unsure:

AssassiN
9 januari 2010, 14:00

Wat is er gebeurd met miles zijn benen?

neverlost
9 januari 2010, 14:03

Penny en Desmond niet meer terug zien?Dat lijkt me onwaarschijnlijk!

Wat is er gebeurd met miles zijn benen?

Der staan gewoon planten voor,net zoals bij Hurley..Hoezo?

Lots02
9 januari 2010, 15:22
Zijn nog 2 stoelen vrij?

bram4815162342
9 januari 2010, 19:23
Zijn nog 2 stoelen vrij?

kzie der maar 1 eigenlijk, uiterst rechts bij frank ?

Piedro
9 januari 2010, 19:25
kzie der maar 1 eigenlijk, uiterst rechts bij frank ?

daar staan er 2 ;)

Lou Garou
9 januari 2010, 19:41

hebt ge van The Sopranos, Star Wars, Friends, etc.. ook allemaal hoor

bram4815162342
9 januari 2010, 19:42
o idd, kmoest al hééééééééééééél goed kijken :p

Mss voor Jacob en zijn zwart vriendje?

Naradia
9 januari 2010, 19:44
Misschien voor de kijkers, in de zin van zet u erbij, en beleef onze avonturen

TheRedDevils
9 januari 2010, 19:54
Begin februari begint het zeker? Ik zal zeker kijken :D
Eerst nog door een zware periode :(

Frado2005
9 januari 2010, 20:07
3 feb s'ochtends is het zeker? Kzal het maar vrijdag kunnen bekijken:(

Evolµtion
10 januari 2010, 04:38
nog een klein maandje en het is zo ver :drool:

3 feb s'ochtends is het zeker? Kzal het maar vrijdag kunnen bekijken:(

yup in de loop van de nacht/ochtend

Romelus
10 januari 2010, 09:53
Den dezen zal da zo vroeg mogelijk bekijken, is het trouwens een dubbelaflevering?

Frado2005
10 januari 2010, 09:54
jup!
Lost S06E01 "LA X (1)"
23 days

Wed 2010-02-03 03:00

Lost S06E02 "LA X (2)"
23 days

Wed 2010-02-03 04:00

Romelus
10 januari 2010, 12:34
Oh boy sweeeeeet.

The Black Mamba
10 januari 2010, 13:22
nog zo lang wachten :'(

StNd
10 januari 2010, 13:52

Nice.

Van die twee stoelen had ik ook niet gezien...
Ik zie wel twee (of drie?) schedels en een deel van een skelet en een oud geweer ergens op de grond liggen.
En voor Jin z'n voeten ligt precies iets zwart op die steen, wat mij dan weer doet denken aan dat ding dat naast Jack lag,wanneer deze wakker wordt in S01E01... Maar ik zoek er waarschijnlijk veel te veel achter :)

fiqm
10 januari 2010, 16:39

Ik denk dat je een slechte bron hebt dan, aangezien de actrices die Charlotte en Juliet vertolken allebei al gefilmd hebben op Hawaï. Eén aflevering is alleszins Desmond-centric, dus hem zien we ook terug. Van Faraday heb ik echter ook nog niks gehoord.

AssassiN
10 januari 2010, 17:21
Ik denk dat je een slechte bron hebt dan, aangezien de actrices die Charlotte en Juliet vertolken allebei al gefilmd hebben op Hawaï. Eén aflevering is alleszins Desmond-centric, dus hem zien we ook terug. Van Faraday heb ik echter ook nog niks gehoord.

Juliet gaat maar in 2 of 3 afleveringen terugkomen. De eerste aflevering is daar één van. Van Desmond weet ik het ni, maar bij de laatste afleveringen van seizoen 5 lag Desmond in het ziekenhuis en beloofde hij aan Penny dat hij niet ging gaan en bij haar ging blijven.

Selderijstok
10 januari 2010, 17:56
Kwil die survivor guide zien die ze gisteren hebben uitgezonden :(

TeOtWaWkI
10 januari 2010, 19:51
Kwil die survivor guide zien die ze gisteren hebben uitgezonden :(

Is dat geen gewone recap?

Selderijstok
10 januari 2010, 20:35
Ja, maar ik wil gewoon alles zien wat ze uitzenden van Lost :D

Skoran
12 januari 2010, 19:09
Stond zojuist op facebook:

Lost is live at ABC's Press Day. Damon and Carlton just announced that Libby and Michael will be back for season 6.

GaMe®
12 januari 2010, 19:58
Ik durf hier bijna niet meer te komen met al die spoilers, schrik dat er weer iemand niet weet hoe spoilers werken.

Waarom willen jullie alles al op voorhand weten? Dan is de fun er toch af. :(

Borri
12 januari 2010, 21:09
Ik kan het gewoon niet laten :p En de spoilers tot nu toe verklappen bijna niks :)

bram4815162342
13 januari 2010, 12:41
djeezes nog 3weekskes, twordt echt erg nu :p

Springfield
15 januari 2010, 00:46
djeezes nog 3weekskes, twordt echt erg nu :p

mss een idee voor de gene die niet kunnen wachten naar "south park - go god go" kijken :D

Spike²
15 januari 2010, 02:39
Ik was mij gisteren bij het bekijken van een aflevering van S5 iets aan het afvragen. Sun en de piloot komen daar de pa van Jack tegen die hen toont dat hun maatjes in 1977 zitten. Maar ondertussen aan de andere kant van het eiland is de 'nieuwe' Locke ook dingen aant doen. Ik had altijd gedacht dat Jacob de vorm van dode personen kon aannemen, Jack zen pa, Locke, Claire?
Maar twee tegelijk dan weer niet.

Oh the mystery :)

fiqm
15 januari 2010, 07:12
Ik was mij gisteren bij het bekijken van een aflevering van S5 iets aan het afvragen. Sun en de piloot komen daar de pa van Jack tegen die hen toont dat hun maatjes in 1977 zitten. Maar ondertussen aan de andere kant van het eiland is de 'nieuwe' Locke ook dingen aant doen. Ik had altijd gedacht dat Jacob de vorm van dode personen kon aannemen, Jack zen pa, Locke, Claire?
Maar twee tegelijk dan weer niet.

Oh the mystery :)

De 'nieuwe' Locke duikt eigenlijk pas op, net ná Christian voor Sun en Lapidus verschijnt...

Selderijstok
15 januari 2010, 08:27
Dat filmpje van de 5 seizoenen in 5 min is wel nog grappig :p

Blackdevil
15 januari 2010, 09:55
Dat filmpje van de 5 seizoenen in 5 min is wel nog grappig :p

Waar te zien?

Equino
15 januari 2010, 10:25
Waar te zien?

Lost Seasons 1-5 In 5 Minutes (With Dolls) - Screen Rant (http://screenrant.com/lost-seasons-1-5-recap-ross-41238/)

bram4815162342
15 januari 2010, 13:12
mss een idee voor de gene die niet kunnen wachten naar "south park - go god go" kijken :D

hehe, neej kga me niet invriezen :p
Mss wel aan een donkey-wheel draaien :D

wisco
15 januari 2010, 13:53
ik weet ni of iemand dit al gelezen heef :
http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-cultuur/aid894408/einde-lost-eindelijk-in-zicht.aspx

als ze dat al 3x moet nalezen, belooft het een 'ingewikkeld' seizoen te worden . mahja, ze is blond he :)

Romelus
15 januari 2010, 14:18
Lost Seasons 1-5 In 5 Minutes (With Dolls) - Screen Rant (http://screenrant.com/lost-seasons-1-5-recap-ross-41238/)

Lol:D

Igrim
15 januari 2010, 17:13
Volgens mij is het zeker en vast niet Jacob die in de lichamen van Christian, Locke, etc. zit (of hun gedaanten aanneemt) maar eerder zijn vijand, the man in black. Want zoals velen vermoeden: Jacob's vijand = the smoke monster = nieuwe Locke. Natuurlijk is dat niet 100% zeker tot wanneer het seizoen wordt uitgezonden.

Bijna alle personages komen terug in Lost. Charlie, Libby, Michael, Mr. Eko, Juliet, Shannon, Boone, Claire, Charlotte, Faraday, Ana-Lucia, Alex, Ethan, etc.

neverlost
16 januari 2010, 17:49
Volgens mij is het zeker en vast niet Jacob die in de lichamen van Christian, Locke, etc. zit (of hun gedaanten aanneemt) maar eerder zijn vijand, the man in black. Want zoals velen vermoeden: Jacob's vijand = the smoke monster = nieuwe Locke. Natuurlijk is dat niet 100% zeker tot wanneer het seizoen wordt uitgezonden.

Bijna alle personages komen terug in Lost. Charlie, Libby, Michael, Mr. Eko, Juliet, Shannon, Boone, Claire, Charlotte, Faraday, Ana-Lucia, Alex, Ethan, etc.

Bron?

fiqm
17 januari 2010, 02:18
Bron?

Verscheidene foto's van die acteurs die op de set stonden. Dat lijstje klopt wel niet helemaal. Naar mijn weten hebben Mr Eko, Shannon, Ana-Lucia en Faraday hebben (nog) geen terugkeer gemaakt.

[deleted]
17 januari 2010, 02:49
[deleted]

[deleted]
17 januari 2010, 02:53
[deleted]

neverlost
17 januari 2010, 10:40
Verscheidene foto's van die acteurs die op de set stonden. Dat lijstje klopt wel niet helemaal. Naar mijn weten hebben Mr Eko, Shannon, Ana-Lucia en Faraday hebben (nog) geen terugkeer gemaakt.

Het lijstje dat hij aanhaalt spreekt wel degelijk over de cast denk ik!

Hangt er dus ook van af hoe je een "terugkeer" interpreteert!Je bedoelt waarschijnlijk dat het personage nog effectief levend of verrezen moet zijn,in het laatste geval bvb Locke(weliswaar zijn lichaam maar hoogst waarschijnlijk is dat lichaam bezeten door één van onze goden) moet zijn!
Is dat terug keren volgens jou?Dat terzijde...

Ik herinner me een Hurley centric(dacht ik) waarin hij weer een soort visioen krijgt en hij tegen gehouden wordt door de politie..en wie stapt daar uit..jawel..onze goede oude bekende Anna Lucia(Michelle Rodriguez,die trouwens goed was in AVATAR)

Dus als ze de cast bekend maken en Anna staat erbij dan zal ze er ook daadwerkelijk in voor komen of dit nu in een flashback gebeurt,visioen van iemand of welke manier ook!

fiqm
17 januari 2010, 14:04
Het lijstje dat hij aanhaalt spreekt wel degelijk over de cast denk ik!

Hangt er dus ook van af hoe je een "terugkeer" interpreteert!Je bedoelt waarschijnlijk dat het personage nog effectief levend of verrezen moet zijn,in het laatste geval bvb Locke(weliswaar zijn lichaam maar hoogst waarschijnlijk is dat lichaam bezeten door één van onze goden) moet zijn!
Is dat terug keren volgens jou?Dat terzijde...

Ik herinner me een Hurley centric(dacht ik) waarin hij weer een soort visioen krijgt en hij tegen gehouden wordt door de politie..en wie stapt daar uit..jawel..onze goede oude bekende Anna Lucia(Michelle Rodriguez,die trouwens goed was in AVATAR)

Dus als ze de cast bekend maken en Anna staat erbij dan zal ze er ook daadwerkelijk in voor komen of dit nu in een flashback gebeurt,visioen van iemand of welke manier ook!

Nuja, feit is dat de acteur die Eko speelt zelf gezegd heeft dat hij nog niet gecontacteerd geweest is door Lost. De actrice die Shannon speelt heeft tot nu toe de tijd niet gehad om te filmen voor Lost en kan in de laatste aflevering nog een rolletje hebben, maar tot nu toe heeft ze nog niets gedaan. Eerst werd gezegd dat Faraday een rol had in de elfde aflevering van seizoen 6, maar achteraf bleek dat zijn rolletje door een stand-in gespeeld kon werden, omdat hij blijkbaar niks moet zeggen dus. Of Ana-Lucia al gefilmd heeft, weet ik eigenlijk niet goed. Zou kunnen, maar dan ben ik het wel vergeten.

Rufus, er zijn wel degelijk al spoilers hoor. De gevolgen van de bom zijn al ongeveer gekend in grote lijnen. Daar heb ik wel niet veel aandacht aan besteed, ik wil nu ook niet té veel weten. Er zijn zelfs al spoilers over "the numbers" te vinden. Ik dacht altijd dat ze "the numbers" nooit zouden verklaren, dat ze dat ter discussie zouden overlaten. Zo kon de kijker voor zichzelf uitmaken of ze een "man of science" zijn (the numbers zijn niet vervloekt, dat "bad luck" is gewoon toeval), of dat ze een "man of faith" zijn (the numbers zijn wel degelijk vervloekt). Uiteindelijk kwamen the numbers in seizoen 3 en 4 er bijna helemaal niet meer aan te pas, maar in seizoen 5 werden ze duidelijk weer prominent. Het zou me dus niet verrassen dat we toch nog een redelijk goede verklaring krijgen.Ik ben er ook vrij zeker van, na die laatste spoiler die ik erover gelezen heb :p

Skoran
17 januari 2010, 15:48
Er zijn zoveel mysteries op het eiland en eigenlijk is er maar 1 waar ik ECHT het antwoord op wil weten:
Waarom schreeuwde die vogel in godsnaam "Hurley" :lol:

neverlost
17 januari 2010, 16:35
Er zijn zoveel mysteries op het eiland en eigenlijk is er maar 1 waar ik ECHT het antwoord op wil weten:
Waarom schreeuwde die vogel in godsnaam "Hurley" :lol:

In welke aflevering was dat?:lol:

AssassiN
17 januari 2010, 16:38
Was da ni toen da Lock juist de hatch wou laten ontploffen?

Skoran
17 januari 2010, 16:51
In welke aflevering was dat?:lol:

Komt 2x voor geloof ik

YouTube - Lost - Hurley bird (http://www.youtube.com/watch?v=rcHaa6PbKsw)
http://www.youtube.com/watch?v=WifGvpiaiS8&feature=related

Selderijstok
17 januari 2010, 17:02
Al die mysteries maar ik heb eigenlijk geen vraag waar ik een antwoord op wil :unsure:

TeOtWaWkI
17 januari 2010, 18:28
Al die mysteries maar ik heb eigenlijk geen vraag waar ik een antwoord op wil :unsure:

Op wat willen jullie zeker een antwoord krijgen? Kwestie van de thread leven in te blazen :)
Bij mij op de eerste plaats: Smoke Monster gevolgd door The Black Rock

Lou Garou
17 januari 2010, 18:30
dat standbeeld :sop:

Selderijstok
17 januari 2010, 18:56
Aja, mss smokey. Ik wil de specs van dat ding weten :p

Borri
17 januari 2010, 19:11
Ik ben seizoen 5 aan het herkijken..

En wist die groep van ceasar, illana enzo dat het vliegtuig ging crashen op het eiland ? Als het zo is, waarom nemen ze sayid dan mee? En als het niet zo is, was dat dan echt puur toeval? Kweeni, ik snap dat niet helemaal :)

Romelus
17 januari 2010, 19:25
Mysterie rond John Locke boeit me het meest. Natuurlijk ook Smokey en ik wil weten wat er gebeurd is met Claire.:angry:

Spike²
17 januari 2010, 19:28
Die mannen hebben ook een achtergrond op het eiland denk ik. Kijk maar naar de aflevering met Miles, waar die ene dude zegt 'we're the side that's gonna win'. En die dragen ook de kist met dode Locke, aan iedereen vragend 'what lies in the shadow of the statue'

Blackdevil
17 januari 2010, 19:48
Is er eigenlijk al geweten, wat het doel is van "The Others"?

Unpro
17 januari 2010, 20:11
Ik ben seizoen 5 aan het herkijken..

Ik zou ze allemaal nog es opnieuw moeten bekijken, te lang geleden allemaal :p

TeOtWaWkI
17 januari 2010, 20:21
Ik zou ze allemaal nog es opnieuw moeten bekijken, te lang geleden allemaal :p

Enkele weken geleden alles seizoenen er doorgejaagd...Ik moet zeggen,hoewel ik ze allemaal al es gezien: Het was verslavend!

[deleted]
17 januari 2010, 22:47
[deleted]

neverlost
17 januari 2010, 23:12
De nummers ,The Smoke Monster en vooral:..of lost nu echt daadwerkelijk draait rond die 2 goden die tegen elkaar aan het oorlog voeren zijn!

Leuk om weten is dat Mark Pellegrino(alias Jacob) nu ook al een paar afleveringen mee acteert in Supernatural met een gelijkaardige rol zoals in Lost!

Cuth
18 januari 2010, 03:28
en wie is die Anti-Jacob waar jullie het enkele pagina's terug over hadden? In welke aflevering komt die voor ?

[deleted]
18 januari 2010, 04:03
[deleted]

Skoran
18 januari 2010, 04:08
De nummers ,The Smoke Monster en vooral:..of lost nu echt daadwerkelijk draait rond die 2 goden die tegen elkaar aan het oorlog voeren zijn!

Wtf :p?

Santa
18 januari 2010, 04:28
Ze gaan goed mogen uitpakken in het laatste seizoen. Als ze hun vijf seizoenen lange mindfuck toerekenen aan twee goddelijke wezens die met elkaar kibbelen, gaat Lost zwaar gefaald zijn voor mij.

Equino
18 januari 2010, 05:38
Ik ga vies zijn als ze er opeens aliens bij betrekken of "nen droom" of "wakker worden en niets meer herinneren" of "wakker worden, terug op da vliegtuig zitten, niets gebeuren en niets herinneren". :sop:

In feite alle combinaties mogelijk waarbij "niets herinneren/nooit gebeurd" en/of aliens zich mee bemoeien.

SlashDotDash
18 januari 2010, 10:07
In feite alle combinaties mogelijk waarbij "niets herinneren/nooit gebeurd" en/of aliens zich mee bemoeien.

Beide situaties zijn het afaik officieel niet. Hebben de makers ooit eens in een podcast vermeld.

starspike
18 januari 2010, 14:42
Na het einde van seizoen 5 ben ik gewoon alles opnieuw beginnen kijken. Ondertussen zit ik halfweg seizoen 4 op BluRay. Tempo'ke kweken dus nog en dan geraak ik er wel door :)
Seizoen 2 is een stuk beter als ik me herinnerde. Seizoen 3 daarentegen herinnerde ik me correct: slechtste seizoen van de 5.

Qua spoilers ga ik me ook zwaar inhouden. Dingen die nu al bekend zijn qua cast, stoort me niet echt. Maar vanaf het moment dat het seizoen begint, blijf ik van de tv.com's en zo af.

Heet. Hot. Hawt. Lekker. Fine.
En zo kan ik door blijven gaan... :love::love:

Een CSI of NCIS boeit mij persoonlijk gene zak, maar wees er maar zeker van dat het zeer hoge kijkcijfers heeft. Zowel hier als in de US.

Ik dacht nochthans gelezen te hebben dat:

Iedereen behalve Shannon ging terugkomen. Al was er zelfs toen twijfel over Juliet.
En Shannon was dan ook nog eens enkel omdat zij zo te zien niet wou.

Lijkt me ook logisch gezien de "reset" dat ze zo veel mogelijk volk gaan laten terugkomen. Er is immers teveel verhaal.

En die hebben het dan weer van The Sopranos geript ;)
http://livinginstereo.com/wp-content/uploads/2007/06/Last%20Supper.jpg

Jayvie
18 januari 2010, 14:45
Die hebben dat dan weer geript van één of ander obscuur (:ironic:) schilderij :p

Zo kunnen we blijven doorgaan ;)

sw1ss
18 januari 2010, 14:48
En die hebben het dan weer van The Sopranos geript ;)
http://livinginstereo.com/wp-content/uploads/2007/06/Last%20Supper.jpg

En die hebben het dan weer gestolen van Da Vinci:

http://www.morethings.com/god_and_country/jesus/last_supper_davinci.jpg

neverlost
19 januari 2010, 03:00
Wtf :p?

Wat begrijp je niet?

Ik ga vies zijn als ze er opeens aliens bij betrekken of "nen droom" of "wakker worden en niets meer herinneren" of "wakker worden, terug op da vliegtuig zitten, niets gebeuren en niets herinneren". :sop:

Dus heel veel kans dat je kwaad gaat zijn :-)

Ze gaan goed mogen uitpakken in het laatste seizoen. Als ze hun vijf seizoenen lange mindfuck toerekenen aan twee goddelijke wezens die met elkaar kibbelen, gaat Lost zwaar gefaald zijn voor mij.

Welk einde ze ook uit de mouw gaan schudden,Lost zal altijd geslaagd blijven imo ,het is en blijft voor mij de beste reeks ooit.

Dubbelpunt
19 januari 2010, 11:52
wanneer is S06E01?

AssassiN
19 januari 2010, 12:15
Dinsdag, 2 februari 2010.
Nog precies 2 weken :)

sanzo
19 januari 2010, 14:36
Ik ga het vijfde seizoen toch nog eens moeten herbekijken denk ik, zo veel dingen dat ik gemist heb! Had bv geen idee wie de tweede Lock was, de referentie was mij nooit opgevallen...

bram4815162342
19 januari 2010, 14:37
godmiljaar tis den dinsdag nu!
Khad dat helemaal verkeerd op, kut aan de ene kant want khad namelijk niet veel les de donderdag :(
Aan de andere kant, w00t!!!!!!!!!!!!

AssassiN
19 januari 2010, 14:39
Voor die 2de lock, laatste aflevering van seizoen 5.
Op het einde wordt dan juist getoond wie er in de kist zit en vanbinnen zegt jacob "so you have finally found your loophole". Tis nog nooit gezegd da ze egyptische goden zijn ofzo, gwn afgeleid van het standbeeld da er vroeger stond, de hiërogliefen, ...

bram4815162342
19 januari 2010, 14:48
Final Season Of 'Lost' Promises To Make Fans More Annoying Than Ever | LOST Media Mentions (http://lostmediamentions.blogspot.com/2010/01/final-season-of-lost-promises-to-make.html)

check et lol

sink
19 januari 2010, 14:51
godmiljaar tis den dinsdag nu!
Khad dat helemaal verkeerd op, kut aan de ene kant want khad namelijk niet veel les de donderdag :(
Aan de andere kant, w00t!!!!!!!!!!!!
woensdag, eigenlijk..

:)

miss charlotte
19 januari 2010, 15:01
wil ook wel eens weten 1)wat the whispers zijn. 2)waarom michael niet kon sterven 3)the temple 4)magic box?

Skoran
19 januari 2010, 15:06
Wat begrijp je niet?

Ik kan mij echt niks herinneren van 2 goden (kan ook aan examens liggen).
Of bedoelt ge Jacob en die andere kerel op het strand ergens op het einde van seizoen 5?

Wat ik vooral wil weten

1) Smokey
2) Fluisterende stemmen
3) Wat gebeurt er precies als ze niet om de 108 minuten op de knop duwen
4) Waarom is Walt nu zo speciaal
5) Wat is het nut van the others

Frado2005
19 januari 2010, 16:15
Wat begrijp je niet?

Dus heel veel kans dat je kwaad gaat zijn :-)

Welk einde ze ook uit de mouw gaan schudden,Lost zal altijd geslaagd blijven imo ,het is en blijft voor mij de beste reeks ooit.

beste reeks ooit, laat me niet lachen... Vanaf dat een serie teveel invloed krijgt van de melkkoe, is de kans al kleiner dat het even kwalitatief blijft. T'is hier geen sopranos of the wire niveau zu;)

Dubbelpunt
19 januari 2010, 16:18
voor mij is Lost ook de beste serie ooit :cool:

Dubbelpunt
19 januari 2010, 16:19
beste reeks ooit, laat me niet lachen... Vanaf dat een serie teveel invloed krijgt van de melkkoe, is de kans al kleiner dat het even kwalitatief blijft. T'is hier geen sopranos of the wire niveau zu;)

the wire, laat mij niet lachen hé :rofl:

neverlost
19 januari 2010, 16:26
[QUOTE=Skoran;12774966]
Of bedoelt ge Jacob en die andere kerel op het strand ergens op het einde van seizoen 5?

Inderdaad!

Kid_C
19 januari 2010, 16:32
the wire, laat mij niet lachen hé :rofl:

Jij meent dat? :unsure:

neverlost
19 januari 2010, 16:34

Ieder zijn keuze en smaak zou ik beweren,maar welke invloed een serie ook krijgt,IK laat er mij door niet beïnvloeden hoor!
Smaken verschillen nu éénmaal,daar kan je een leven lang over discussiëren....

Ik ga nu bvb niet lachen met iemand die graag misdaad-series ziet zoals The Sopranos er één is.Maar mijn genre is het niet en zal het nooit worden.

Voor die 2de lock, laatste aflevering van seizoen 5.
Op het einde wordt dan juist getoond wie er in de kist zit en vanbinnen zegt jacob "so you have finally found your loophole". Tis nog nooit gezegd da ze egyptische goden zijn ofzo, gwn afgeleid van het standbeeld da er vroeger stond, de hiërogliefen, ...

Hoe omschrijf jij dan iemand die een auto ongeluk kan doen veroorzaken?

Romelus
19 januari 2010, 16:43
Ik volg enorm veel series maar Lost boeit mij het meest (al komt Dexter serieus in de buurt). Die mysteries maken me zo nieuwsgierig dat ik zo hard verlang naar die seizoensopener.:p

Jokke99
19 januari 2010, 16:49
Ik heb veeeel vragen, maar ik moet niet op alles een antwoord krijgen, speculeren is net het leukste aan heel Lost. Deze week een leuk boekje gelezen van een fervente blogger/freak, haalt wat theorieën naar boven en dingen die hem zijn opgevallen. Zeer leuk om te lezen: Things You Never Noticed About LOST - Vozzek69 (http://www.thingsinoticed.com/)

- Het gefluister?
- Waarom is Walt speciaal?
- Wie heeft het standbeeld gemaakt?
- Is er nog iemand boven Jacob en de 'man in het zwart'?
- Zijn de flashbacks/flashforwards 'echt'?
- Waarom zeggen sommige personages soms een paar woorden in de stem van iemand anders?
- Wie zijn nu de 'good guys' en wie de 'bad guys'?
- ...

Een ideetje waarom Walt 'speciaal' is: Stel dat het eiland dingen/personen kan oproepen als je er maar genoeg aan denkt/in gelooft (science vs faith). vb. Jack die Charlie kost wat kost wil reanimeren (mij leek die toch zo dood als iets) maar blijft doorgaan en dan toch nog tot leven wekt. Of Sawyer/Locke die wraak willen nemen op Anthony Cooper, plots zit die toch wel op het eiland zeker. Kinderen hebben een grote fantasie en Walt kan/kon misschien dingen oproepen die 'the others' liever niet wilden tegenkomen.

Dat die 2 weken maar snel voorbij gaan :applause:

neverlost
19 januari 2010, 16:49
Ik volg enorm veel series maar Lost boeit mij het meest (al komt Dexter serieus in de buurt). Die mysteries maken me zo nieuwsgierig dat ik zo hard verlang naar die seizoensopener.:p

Kan je hierin best volgen ;-)

starspike
19 januari 2010, 16:56

Je kan zeggen wat je wil, maar de melkkoe is nooit langsgekomen bij Lost. Anders had de serie heel wat toeganklijker geweest. Hoeveel mensen afgehaakt hebben omdat het "te moeilijk" was, is bijna niet te tellen...

Borri
19 januari 2010, 17:01

Wat ik vooral wil weten

1) Smokey
2) Fluisterende stemmen
3) Wat gebeurt er precies als ze niet om de 108 minuten op de knop duwen
4) Waarom is Walt nu zo speciaal
5) Wat is het nut van the others

Nr 3 is toch al beantwoord ? Dat dient om die elektromagnetische energie in bedwang te houden zei faraday in seizoen 5. Dus als ze er niet op duwen.. Zoals desmond is heeft gedaan komt al die energie vrij, en daardoor is hun vliegtuig neergestort.

Ik vraag me nu vooral het hele verhaal rond jacob af. Het is wel duidelijk dat ze "bestemd" waren om naar het eiland te komen sinds jacob kate,sun en jin,sawyer heeft ontmoet (en aangeraakt :p) in hun jeugd. En hurley, jack en sayid nadat ze van het eiland af waren. Maar waarom? :)

Borri
19 januari 2010, 17:05
- Zijn de flashbacks/flashforwards 'echt'?
- Waarom zeggen sommige personages soms een paar woorden in de stem van iemand anders?

Een ideetje waarom Walt 'speciaal' is: Stel dat het eiland dingen/personen kan oproepen als je er maar genoeg aan denkt/in gelooft (science vs faith). vb. Jack die Charlie kost wat kost wil reanimeren (mij leek die toch zo dood als iets) maar blijft doorgaan en dan toch nog tot leven wekt. Of Sawyer/Locke die wraak willen nemen op Anthony Cooper, plots zit die toch wel op het eiland zeker. Kinderen hebben een grote fantasie en Walt kan/kon misschien dingen oproepen die 'the others' liever niet wilden tegenkomen.

Dat die 2 weken maar snel voorbij gaan :applause:

Die 2 vragen, wat bedoel je daarmee ? Die flashbacks zijn toch allemaal echt gebeurt ? En die flashforwards in seizoen 4 is toch allemaal echt gebeurt nadat ze van het eiland af waren? En die 2de vraag snap ik al helemaal niet :p

En juist, anthony cooper, hoe is die op het eiland gekomen ? Ben wist er niks van en locke wist er niks van..

Jokke99
19 januari 2010, 17:20
Iedereen ziet die flashbacks als een soort van houvast, maar omdat het Lost is moet je ook die in vraag stellen. Stel dat het eiland (als database) iets te maken heeft met de flashbacks (visualisatie ervan), dan zou dat al een hele hoop van toevallige ontmoetingen en parallellen 'verklaren'. Je ziet echt zeer dikwijls o.a. dezelfde items en dialogen die op de letter hetzelfde zijn. Het eiland zou dan de indrukken/voorwerpen recycleren en die gebruiken in de flashbacks (een andere vraag is dan waarom doet het dat :-p). Ik geloof er niet in om alles als 'fate' te bestempelen, daarvoor zijn die overlappingen en 'toevalligheden' gewoon te talrijk.

Die veranderende stemmen: een voorbeeld daarvan is in Some Like It Hoth wanneer Kate met de vader van Ben staat te kletsen, als Kate wil weggaan dan roept die vader haar nog 'You wanna help Kate?' na in de stem van Jack. Zo zijn er nog vbn. en het gekke is dat het telkens gebeurt als we het personage die het zegt niet frontaal zien.

neverlost
19 januari 2010, 17:29
Iedereen ziet die flashbacks als een soort van houvast, maar omdat het Lost is moet je ook die in vraag stellen. Stel dat het eiland (als database) iets te maken heeft met de flashbacks (visualisatie ervan), dan zou dat al een hele hoop van toevallige ontmoetingen en parallellen 'verklaren'. Je ziet echt zeer dikwijls o.a. dezelfde items en dialogen die op de letter hetzelfde zijn. Het eiland zou dan de indrukken/voorwerpen recycleren en die gebruiken in de flashbacks (een andere vraag is dan waarom doet het dat :-p). Ik geloof er niet in om alles als 'fate' te bestempelen, daarvoor zijn die overlappingen en 'toevalligheden' gewoon te talrijk.

Die veranderende stemmen: een voorbeeld daarvan is in Some Like It Hoth wanneer Kate met de vader van Ben staat te kletsen, als Kate wil weggaan dan roept die vader haar nog 'You wanna help Kate?' na in de stem van Jack. Zo zijn er nog vbn. en het gekke is dat het telkens gebeurt als we het personage die het zegt niet frontaal zien.

Daar had ik Jack zijn stem toch niet gehoord...:eek:

IIPacKMasteRII
19 januari 2010, 17:29
Hoe omschrijf jij dan iemand die een auto ongeluk kan doen veroorzaken?

Een vrouw.

Jokke99
19 januari 2010, 17:30
Daar had ik Jack zijn stem toch niet gehoord...:eek:

check dat maar eens :p

neverlost
19 januari 2010, 18:03
check dat maar eens :p

Had ik reeds gedaan,hoor daar Jack zijn stem toch niet,is gewoon Roger de zijne.
Heb je nog andere voorbeelden?

Jokke99
19 januari 2010, 18:41
YouTube - Lost, 5x13 Kate/Roger scene (http://www.youtube.com/watch?v=ziGOLZUVnRw&feature=player_embedded) en dan 1:36, dat lijkt superhard op Jack. Kate draait zich daar net na nog om met zone blik van WTF heb ik net gehoord. Ofwel is het een slechte overdub, kan ook natuurlijk (maar de makers weten toch dat alles (over)geanalyseerd wordt door de fans). Je hebt er zo nog: tijdens ondervraging van Ben door Sayid, Julliet die als Kate spreekt, etc. Misschien is het helemaal niet belangrijk of relevant, maarja we hebben iets om over te speculeren :-).

neverlost
19 januari 2010, 18:44
YouTube - Lost, 5x13 Kate/Roger scene (http://www.youtube.com/watch?v=ziGOLZUVnRw&feature=player_embedded) en dan 1:36, dat lijkt superhard op Jack. Kate draait zich daar net na nog om met zone blik van WTF heb ik net gehoord. Ofwel is het een slechte overdub, kan ook natuurlijk (maar de makers weten toch dat alles (over)geanalyseerd wordt door de fans). Je hebt er zo nog: tijdens ondervraging van Ben door Sayid, Julliet die als Kate spreekt, etc. Misschien is het helemaal niet belangrijk of relevant, maarja we hebben iets om over te speculeren :-).

Had dat al "gechecked" hoor,maar kan er echt Jack zijn stem niet in horen!
Misschien zijn er nog personen die dat horen?

[deleted]
19 januari 2010, 18:46
[deleted]

TeOtWaWkI
19 januari 2010, 18:53
FF ter herinnering
veronderstellingen NIET gebaseerd op spoilers mogen niet getagged worden
veronderstellingen gebaseerd op spoilers moeten getagged worden
Anders geraken we er niet meer aan uit

neverlost
19 januari 2010, 18:56
Volgens mij begint Lost op het vliegtuig en landen ze gewoon in LA.

Dan kan ik toch al opmaken uit de titel van de eerste 2 episodes. (alhoewel, het ligt er iets te dik op)

Denk het wel,maar dit is toch ook wel een interessant gegeven:

Carlton Cuse verklaarde op de Comic-Con bijeenkomst van 2009 dat de laatste reeks afleveringen lijken op de begindagen van de show. De kijker hoeft niet te vrezen dat door één of andere bizarre verhaalwending gebeurtenissen uit de voorbije jaren te niet worden gedaan. Cuse vertelde ook dat het tijdreizen en de flash forwards niet meer zullen voorkomen.

miss charlotte
19 januari 2010, 18:59

denk ook ni da het Jack zijn stem is, maar lijkt er wel een beetje op. denk ook dat het iets Te ver gezocht is.... stel dat het waar is: hoe zouden ze dan dan weer verklaren, en om welke reden zouden ze dat doen?

Jokke99
19 januari 2010, 19:32
Ja die vraag kan je bij elk mysterie en theorie stellen natuurlijk ;).

Is nog er iemand die stiekem hoopt dat John Locke ALIVE is? :D Is mijne favoriet samen met Jack.

Gentille
19 januari 2010, 19:40
Ja die vraag kan je bij elk mysterie en theorie stellen natuurlijk ;).

Is nog er iemand die stiekem hoopt dat John Locke ALIVE is? :D Is mijne favoriet samen met Jack.

Ik hoop ook dat die niet echt dood is.

TeOtWaWkI
19 januari 2010, 19:42
Jammer dat Locke Locke niet bleek..Kinda liked de -dontmesswitheme-locke :(

AssassiN
19 januari 2010, 20:36
Ik denk alles wat ze gedaan ebben in die jaren '70 moest gebeuren.

Als je u nog herrinert, zag je in 1 van de flashbacks(voor seizoen 5 dacht ik) Richard Lock bezoeken in het ziekenhuis wanneer Lock juist geboren was. Terwijl in seizoen 5, tijdens het switchen van tijden de hele tijd, zie je Lock tegen Richard zeggn(met da hele 'secure the hydrogen bomb' gedoe) dat hij over zoveel maand of jaar in dat ziekenhuis gaat geboren zijn.

miss charlotte
19 januari 2010, 20:43
Jammer dat Locke Locke niet bleek..Kinda liked de -dontmesswitheme-locke :(

zou het mischien niet kunnen dat "fake Locke" een Locke uit een andere tijd is? we hebben al eens gezien dat er 2 Locken zijn in dezelfde tijd (de Locke op de hatch, denk einde s1, en de locke van op 100m van de hatch)... zij zien dus beiden het licht dat desmond door de hatch naar boven laat schijnen.
stel dat 1 van de 2 een variabelen gevonden hebben om hun toekomst te wijzigen :) dan zijn er mischien 2 of meerderen...:) sorry, ik ben het weer moeilijk aant maken:)

Romelus
19 januari 2010, 20:51
Ik wil Lost. Nu.

Skoran
19 januari 2010, 22:58
Nr 3 is toch al beantwoord ? Dat dient om die elektromagnetische energie in bedwang te houden zei faraday in seizoen 5. Dus als ze er niet op duwen.. Zoals desmond is heeft gedaan komt al die energie vrij, en daardoor is hun vliegtuig neergestort.

Ik vraag me nu vooral het hele verhaal rond jacob af. Het is wel duidelijk dat ze "bestemd" waren om naar het eiland te komen sinds jacob kate,sun en jin,sawyer heeft ontmoet (en aangeraakt :p) in hun jeugd. En hurley, jack en sayid nadat ze van het eiland af waren. Maar waarom? :)

Ja ja ok, maar WAAROM zit die magneet in de grond :p. Voor het the hatch er stond zat er al iets in de grond, waarom ging daar niks mis mee?

TeOtWaWkI
19 januari 2010, 23:07
Ja ja ok, maar WAAROM zit die magneet in de grond :p. Voor het the hatch er stond zat er al iets in de grond, waarom ging daar niks mis mee?

Aliens

Skoran
19 januari 2010, 23:11
Aliens

Goden!:p
Ik heb btw alle 5 seizoen in korte tijd gezien en ik ben al zoveel vergeten. Hoe moet dat wel niet zijn met mensen die het gwn op tv hebben gezien.

Macresco
20 januari 2010, 00:46
ne recap van 2 uur zou ik nog kijken
Er zitten geen fillers in Lost, dus geen verloren afleveringen, dus ge moet ze allemaal opnieuw bekijken wilt ge bij zijn. Ma ik ga da toch nie doen denk ik.

Borri
20 januari 2010, 00:56
Heb ik wel gedaan, in september ergens terug vanaf seizoen 1 en eergisteren de finale van 5 gezien. Was al zeer veel vergeten :) Maar er zitten wel degelijk filler eps in lost

Lemmichi
20 januari 2010, 02:08
Ik vond S5 het beste seizoen van lost,maar toch blijven er een aantal grote vragen onbeantwoord ...
Zoals wat die 'magic box' juist is, die lock zn pa naar het eiland kon brengen in S3.

Magic box/Theories - Lostpedia - The Lost Encyclopedia (http://lostpedia.wikia.com/wiki/Magic_box/Theories)

fiqm
20 januari 2010, 02:26
Ik dacht dat het al lang duidelijk was dat er helemaal geen "magic box" is?

Anthony Cooper werd gewoon naar het eiland gebracht door wat handlangers van Ben. Ik herinner mij dat Anthony Cooper vertelde dat hij KO werd geslagen na een auto-ongeluk ofzo, waarna hij op het eiland wakker werd. Ben was gewoon weer één van zijn spelletjes aan het spelen toen hij dat vertelde.

Lemmichi
20 januari 2010, 02:35
Hij zegt niets over ko geslagen
Cooper described, one second he is in a car accident, the next he is on the island (he believes the island is hell, but he could have been taken from the hospital/morgue and healed by the island).

Dat is wel 1 mogelijke theorie,maar toch is het niet duidelijk wat de magic box juist is/was.
We weten dat het een metaphoor is... maar meer niet.

Let me put it so you'll understand. Picture a box. You know something about boxes, don't you John? What if I told you that, somewhere on this island, there is a very large box and whatever you imagined, whatever you wanted to be in it when you opened that box, there it would be? What would you say about that, John?

In the March 26, 2007 podcast, executive producer Damon Lindelof confirmed that the box reference is a metaphor for something else: "It would be kind of silly to walk to the middle of the island and there's a kind of a big large refrigerator box sitting there and Kate's horse comes trotting out and Sayid's little cat and Jack's dad ... that would be kind of the worst idea in the history of ideas."
In the May 23, 2007 special "Lost: The Answers," producers Cuse and Lindelof commented on the nature of the magic box metaphor, stating that "the entire island is a magic box

Kid_C
20 januari 2010, 14:06
Komt er nog een aflevering waarin alles belangrijke elementen voorkomen? Ik zie het niet echt zitten 5 seizoenen opnieuw te zien. :sop:

Boom stam
20 januari 2010, 14:06
Ik ben nu ook al de seizoen opnieuw aan het bekijken, zit momenteel ergens halverwege seizoen 3! Nu, nog een vraag over seizoen 6 ...

Het komt dus binnen 2 weken voor het eerst uit op Belgacom TV? Wanneer komt het dan uit op vt4 en/of Telenet digital TV? Want wil Lost nu wel bijna achter de rug hebben, als ik nog moet wachten tot september ..