PDA

Volledige versie bekijken : Software ik wordt bespioneerd ...

Low_E
19 november 2009, 09:49
Eigenlijk niet ikzelf maar een vriendin. Ze wordt op allerlei manieren in de gaten gehouden door iemand. Deze persoon is onder andere op de hoogte van haar gsm-gesprekken, pc-verkeer en nog veel meer.

Ik las ooit ergens dat er gsm's te koop zijn die gemodifieerd zijn zodat ze berichten doorsturen naar een derde gsm en ze vertelde me ook dat ze haar gsm kreeg van deze persoon ... dus dat kan al link zijn. Hij is echter niet op de hoogte van met wie ze de conversties houdt maar wel van wat er gezegd wordt. Daarom denkt zij eerder dat er in haar wagen een microfoontje zit dat haar conversaties opneemt en doorstuurt maar ze kon in haar wagen nog niets vinden.
Vreemd allemaal en heeeel erg bedreigend (ja, ze stapte al eerder naar de politie)

Ik ken daar verder niets van maar wil eventueel wel nekeer kijken of er op haar laptop ook geen spionage-soft staat, zogenaamde keylooging-software.
(k Heb al wat rondgekeken op het net en er bestaat specifieke software om keyloggers op te sporen ... maar aangezien ik zeer weinig ervaring heb met illegale content & stuff wil ik niet het risico lopen om in mijn naïviteit juist een keylogger of andere trojan-spullen binnen te halen.
Afijn, kan iemand me tips geven ivm anti-keylogging (of andere spyware-soft??) en mocht je iets weten ivm anti-gsm-verkeer-aftapping dan mag je me dat ook gerust doorspelen.

Om aan te geven dat ik dit ter goeder trouw doe, mag je me gerust pm-en en dan geef ik je mijn volledige naam, adres en gsm door.

alvast thx.

Ludo De Greef
Dworp

RpR
19 november 2009, 10:04
Gsm is easy dat zal waarschijnlijk bluetooth zijn. Bij nokia bestond er zelf zo een applicatie dat automatisch uw gesprekken opneemt. Nakijken of er geen automatische bluetooth connectie gemaak wordt met een toestel dat u niets zegt.

Trouwens oplossing is toch makkelijk. GSM buiten en pc formateren...

Exit
19 november 2009, 11:07
yip, andere gsm gebruiken bvb
hijackthis logje posten op forum

Low_E
19 november 2009, 12:10
ivm gsm, het gaat over gesprekken die ze buitenshuis voerde, onder andere vanuit haar wagen, vandaar dat er gedcaht wordt aan en microfoontje.

PC formateren: klopt offcourse maar ik zou liever oplossingen zien waarbij ik de foute software kan detecteren, zodat het eventueel als bewijs kan dienen.

Desert
19 november 2009, 12:28
Kunt in NL zo en toestelleke kopen da alle zend frequenties test en dan eens scannen in haar auto

Yank
19 november 2009, 23:01
gsm misschien ook best eens resetten naar fabrieksinstellingen (natuurlijk wel nummers backuppen), als hij dan nog iets weet over haar gesprekken zal het wel een microfoontje zijn, maar dat lijkt me niet echt waarschijnlijk.
de pc zou ik ook gewoon formatteren als je er geen last meer van wilt hebben en daarna al haar paswoorden veranderen (of vanop een andere pc).

als je nog alles wilt bijhouden als bewijs: maak een image van haar schijf en bewaar die ergens.

Low_E
19 november 2009, 23:19
image: da's een goed idee.

en in verband met de gsm, dat mysterie werd opgelost: hij zou een ipod in haar wagen verstopt hebben, die haar gesprekken opgenomen heeft ('k wist niet dat nen ipod ne voice-activation o.i.d. had?? Of heeft dat ding een actieradius van een hele dag??)

^MystiQ
20 november 2009, 00:26
En hoe geraakt die persoon in haar wagen enzo? Niet dat het ons zaken zijn natuurlijk maar goed.

Is het probleem nu opgelost? :)

EskimoStripper
20 november 2009, 01:21
image: da's een goed idee.
Of heeft dat ding een actieradius van een hele dag??)

Een iPod classic gaat maar liefst 36uur mee.

Nielsvds
20 november 2009, 19:47
Een besmette msn plug-in kan de oorzaak zijn. Voornamelijk wanneer msn automatisch met windows start dan is het mogelijk om ongestoord gegevens door te sturen vooral wanneer je voortdurend met het internet verbonden bent. Keylogger is ook een mogelijkheid.

Ik zou je aanraden om de laptop toch eens te scannen op malware. Installeer ook een geavanceerde firewall om het uitgaande internet verkeer in de gaten te houden. Gebruik hiervoor comodo (http://personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html). Voer ook een paar online virusscans uit of download een trial versie.