PDA

Volledige versie bekijken : Software Microsoft Office Mails

maximvdb
16 november 2009, 19:06
Mijn moeder heeft sinds enige tijd een laptop. Uiteraard wil ze daar ook al haar mails op ontvangen... Ik heb dat dus braaf ingesteld. Nu blijft ze echter beweren dat sommige mails alleen toekomen op de PC en niet op haar laptop... Ik vraag mij af hoe dat kan ? Ik heb gemerkt dat als je de mails eerst op de laptop opent (of de PC) dat ze dan niet meer aankomen op de PC ( of de laptop) Is er ook een manier omdat te omzeilen ? Ze gebruikt Email adres dat eindigt op @telent.be en ze gebruikt Outlook voor haar mails moest dat iets uitmaken ( Ons ma beweerd dat ze niet op de PC geweest en dus daar ook geen mails heeft geopend.)

Alvast bedankt voor jullie moeite ;)

skatemania
16 november 2009, 19:11
Dat is logisch, de server zend maar één keer. De pc die dit ontvangt zal de enige zijn met die emails... mss eens kijken of je het bij telenet instellingen niet kunt veranderen?

maximvdb
16 november 2009, 19:15
Dat is logisch, de server zend maar één keer. De pc die dit ontvangt zal de enige zijn met die emails... mss eens kijken of je het bij telenet instellingen niet kunt veranderen?

Mja zo ver was ik idd ook gekomen :p Alleen geen idee hoe het op te lossen...

Maar dat verklaart nog altijd niet waarom sommige mails niet toekomen op hare laptop terwijl op de PC niemand haar mails heeft gelezen...

schredy
16 november 2009, 19:37
kijk hier eens: (office 2007, voor andere versies zal het wel gelijkaardig zijn)

outlook > extra > accountinstellingen > (uw account) > wijzigen > meer instellingen... > geavanceerd > bezorging

"een kopie van berichten op de server achterlaten" aanvinken, en de andere instellingen naar behoren aanpassen. dan blijven de mails op de server staan, en zullen ze dus op beide computers opgehaald kunnen worden. (vergeet niet dat de server van telenet maar 50mb toelaat, dus ze best niet te lang op die server laten staan.)

Ons ma beweerd dat ze niet op de PC geweest en dus daar ook geen mails heeft geopend.

dat klinkt wel onwaarschijnlijk... hoe weet ze dan dat er bepaalde mails niet toegekomen zijn? :p

Exit
16 november 2009, 19:43
inderdaad bij elk prog dat de emails ophaalt instellen dat een kopie op de server achterblijft zodat een andere pc het ook kan ophalen.

maximvdb
16 november 2009, 19:47
dat klinkt wel onwaarschijnlijk... hoe weet ze dan dat er bepaalde mails niet toegekomen zijn? :p

Door een tijdje later te gaan kijken op de andere PC ;)

inderdaad bij elk prog dat de emails ophaalt instellen dat een kopie op de server achterblijft zodat een andere pc het ook kan ophalen.

Da staat dus aan :s

Alléé volgens mij gaat ze stiekem wel op die PC ( sinds kort is mijn vaders account beveiligd en daar kan ze eigenlijk niet tegen en nu zoek ze allemaal uitvluchten om die beveiliging er terug af te halen...)

Maar we zijn het er allemaal over eens dat het NIET kan dat de mails niet op haar laptop aankomen als de optie kopie op server achterlaten aanstaat ?

schredy
16 november 2009, 19:50
Maar we zijn het er allemaal over eens dat het NIET kan dat de mails niet op haar laptop aankomen als de optie kopie op server achterlaten aanstaat ?

staat die optie op alle pc's waar ze haar mail kan checken aan?

Alléé volgens mij gaat ze stiekem wel op die PC ( sinds kort is mijn vaders account beveiligd en daar kan ze eigenlijk niet tegen en nu zoek ze allemaal uitvluchten om die beveiliging er terug af te halen...)
:rofl:

Exit
16 november 2009, 19:52
op zowel laptop ALS op pc moet die optie aanstaan

als laptop ophaalt moet ie kopie achterlaten zodat het op de pc geraakt
EN op pc ophalen moet ie kopie achterlaten zodat het op de laptop ook geraakt.

en naar gelang de verdere instellingen (kopie wissen na x-dagen, na prullenbak wissen enzo ...)

dan kan het normaal gezien niet dat de mail verdwijnt op de server als het enkel op laptop is opgehaald dat de pc het niet meer krijgt.

maximvdb
16 november 2009, 19:53
staat die opties op alle pc's waar ze haar mail kan checken aan?

Jup Zowel op de laptop als op de PC :)

Ze heeft 2 Mail adressen en ik heb voor beide mail adressen op de laptop EN op de PC die optie aangezet

schredy
16 november 2009, 19:58
heeft ze misschien de account van uw pa toegevoegd op hare laptop om z'n mails te kunnen zien? en dat ze nu merkt dat ze niet alle mails toegestuurd krijgt, omdat uw pa ze voor haar heeft opgehaald? :p

maximvdb
16 november 2009, 20:02
heeft ze misschien de account van uw pa toegevoegd op hare laptop om z'n mails te kunnen zien? en dat ze nu merkt dat ze niet alle mails toegestuurd krijgt, omdat uw pa ze voor haar heeft opgehaald? :p

Nee, Dat heb ik 1 al gechecked :p en 2 ze is al gelukkig als ze de laptop aankrijgt :sop:

maximvdb
16 november 2009, 23:05
Nog effe een extra vraagje... Tegenwoordig krijgt ze al haar mails dubbel :wtf: Is da door die kopie op de server ?

Exit
16 november 2009, 23:12
op dezelfde pc?
normaal zou dat niet mogen door die optie.
die moet checken welke ie al heeft en dan enkel de nieuwe ophalen per pc

maximvdb
16 november 2009, 23:19
Jup op hare laptop komt alles dubbel op de PC heb ik nog kunnen gaan zien :s Iemand een idee ?

maximvdb
17 november 2009, 17:27
Niemand een ideetje ?

Exit
17 november 2009, 18:11
wel, wat WEL kan is dat er 2telenet emailsadressen zijn OP dezelfde email box

dus ophalen van adres1@telenet.be => kopie achterlaten
daarna ophalen van adres2@telenet.be => opnieuw opgehaald + kopie nalaten ...

dus als er meerdere email adressen opgehaald worden er 1 uitgooien.

maximvdb
17 november 2009, 22:28
Ze heeft idd 2 mail adressen @telenet. Maar als ik er 1 uitgooi dan kan ze daar geen mail meer op ontvangen of begrijp ik het hier niet helemaal ?

schredy
17 november 2009, 22:42
als je 2 mail-adressen op dezelfde mailbox heb staan, moet je toch maar 1 account configureren in outlook...? ik heb hier een volledige mailbox met 5 adressen van telenet, 1 adres is toegevoegd in outlook en alle mails komen goed aan.

Exit
17 november 2009, 22:54
Ze heeft idd 2 mail adressen @telenet. Maar als ik er 1 uitgooi dan kan ze daar geen mail meer op ontvangen of begrijp ik het hier niet helemaal ?

als die 2 adressen verwijzen op dezelfde mailbox (aliassen dus) dan moet er maar 1 opgehaald worden.
zie 'mijn telenet' en dat zullen dan inderdaad aliassen zijn
mailboxen moet ge speciaal aanpassen.

dus samengevat:

|Telenetmailbox:....| --- |telenetmailbox2:...|
|adres1@telenet.be| --- |adres3@telenet.be|
|adres2@telenet.be| --- |adres4@telenet.be|
| ........alias3........ |
| ........alias4........ |

alles op gehaald van adres 1 en 2 komt uit dezelfde box.
idem voor adres 3 en 4.

als ge dus kopie achterlaat van adres1 zal adres2 die nog eens ophalen ...
als ge in 'mijn telenet' de email adressen splitst in email boxen dan moet ge beide emailadressen ophalen om beide boxen te legen.

standaard meerdere emailadressen aanmaken op mijn telenet zijn aliassen.