PDA

Volledige versie bekijken : CoD:MW2 Hoe Nat openen met een Belgacom B-box

Sleepwalker2004
15 november 2009, 14:32
Hallo,

zoals zovelen heb ik problemen om mijn NAT naar open te zetten voor de pc-versie.

Ik heb een belgacom B-box model CIA6726N/BG.

Via mijn routerinstellingen heb ik NAT op enable gezet, de DMZ aan en uit gezet (voor te testen) en mijn Firewall afgezet maar mijn NAT blijft in COD op strict.

Via portforward geprobeerd maar mijn type van router staat er niet in.

Heeft het misschien iets te maken met poorten te openen of toe te voegen?

Als er iemand een idee heeft of extra informatie, laat het me dan gerust weten.

Darkie
15 november 2009, 14:40
Denk dat dit een specifiekere vraag is voor het hardware forum !

Zentek
17 november 2009, 17:15
Vind ik deels onterecht aangezien zijn vraag is welke ports geopend moeten worden voor CoD6 de NAT open te zetten.

Hoe dit gedaan wordt is dan weer wel een hardware/software vraag, maar welke ports dat blijft een specifieke CoD6 vraag imo :p

Naar mijn weten zou je in de instellingen van je router deze ports moeten open zetten zowel voor TCP als UDP : 28960 (ben niet 100% zeker, maar dit waren de ports voor CoD4 en CoD5)

Hope it helps ;-)

Darkie
17 november 2009, 19:27
Daarom zeg ik ook "ik denk"! Hopelijk heb je iets aan de vorige reply.

Dirkxke
17 november 2009, 20:27
TCP: 80, 443, 5223

UDP: 3478, 3479, 3658

Steam Client

* UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)
* UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)
* TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

Dedicated or Listen Servers

* TCP 27015 (SRCDS Rcon port)

In addition to the required ports for Steam, Modern Warfare 2 requires the following ports for multiplayer:

* UDP 1500 (outbound)
* UDP 3005 (outbound)
* UDP 3101 (outbound)
* UDP 28960

Probeer eerst de laatste 4 en de rest zou ik pas doen moest het nog niet werken

DreaDNoughT
18 november 2009, 00:24
Ook probs mee . Via router en firewall de poorten toegevoegd . Blijft ook op strict staan .

Tis een raadsel

Dirkxke
18 november 2009, 02:19
Ook probs mee . Via router en firewall de poorten toegevoegd . Blijft ook op strict staan .

Tis een raadsel

hetgene ik dan denk is dat belgacom die poorten dicht heeft staan...

Darkie
18 november 2009, 03:33
Mss hier iets mee te maken: Belgacom sluit telnet-, webserver- en https-poorten vanwege 'veiligheid' | Pro | Tweakers.net Nieuws (http://tweakers.net/nieuws/63794/belgacom-sluit-telnet-webserver-en-https-poorten-vanwege-veiligheid.html)

Niet zeker, maar kan natuurlijk altijd, ben niet zo goed thuis in het hele "poort gedoe"

Dirkxke
18 november 2009, 15:04
nuja, dan zijn poorten 80 (http) en 443 (https) al dicht. ligt eraan hoe dat belgacom is tov de andere poorten maar ik gok erop dat die dan ook wel dicht zullen staan. wat ge kunt proberen is naar belgacom bellen en vragen voor die poorten open te zetten (50€).
Maar denk zelfs dat het alleen op productie lijnen is dat ze die openzetten.

Sh1mt
18 november 2009, 17:36
MW2 werkt via zowel de b-box en b-box2. Controleer voor de zekerheid nog eens firewall settings. Mvg

Dirkxke
18 november 2009, 18:20
ow, vergeet het nog bijna. de windows firewall niet vergeten uit te zetten!!!

windows firewall is een bitch!

Sleepwalker2004
18 november 2009, 19:12
Alvast bedankt voor de info.

Ik ben echter niet zo goed thuis in routers en weet niet goed waar ik deze gegevens moet zetten.

Is dit onder het blok "Firewall" of "Nat" of ergens anders.

laat maar iets weten.

AeroFury
18 november 2009, 21:50
B-box hier.
De eerste keer dat ik speelde stond mijn NAT in COD6 op open, nu staat hij een paar uurtjes later ZONDER iets te wijzigen staat het nu plots op Strict. >.<

fraG^
26 november 2009, 01:02
kvind die NAT gedoe maar dom. Mijn router stond vb. al op UPnP open en toch NAT: Restrict. Heb wat poorten opengedaan & windows firewall afgezet en kon dan eindelijk met een vriend in een party om samen te spelen, maar na een paar minuten worden we er altijd uitgesmeten (unable to connect of iets anders) we kunnen dus niet echt samengamen wat dom is :/

Rubmifer
26 november 2009, 08:35
Mijn CoD6 stond eerst altijd op strict, tot een paar geleden het altijd open is. Heel erg bizar

Shifting_C
12 december 2009, 16:57
jongens ik heb net hetzelfde probleem met mijn belgacom b box gedoe,
maar nu heb ik die aanpassingen gedaan en vind mijn ps3 plots geen verbinding meer
iemand een idee hoe dit komt?

Anaranathon
12 december 2009, 18:13
Je eigen pc als DMZ host instellen dan staat je NAT open.

Het enige dat helpt hier :)

Fraggie
12 december 2009, 18:36
Wat is nu juist de bedoeling?
Zelf een server hosten of gewoon het spel spelen? We hebben het hier toch over een PC en geen console ofzo?

Ik lees hier de meest uiteenlopende dingen die op zich weinig met NAT te maken hebben. Is er trouwens iemand die een manual gevonden heeft van die B-Box?

Shifting_C
12 december 2009, 19:00
Wat is nu juist de bedoeling?
Zelf een server hosten of gewoon het spel spelen? We hebben het hier toch over een PC en geen console ofzo?

Ik lees hier de meest uiteenlopende dingen die op zich weinig met NAT te maken hebben. Is er trouwens iemand die een manual gevonden heeft van die B-Box?

nja, mijn probleem is dus: ik heb NAT type 3, mijn ps3 zegt zelf bij verbinding testen, waar je kan zien welk NAT type je hebt, dat NAT type 3 zorgt voor communicatieproblemen. In ons geval kunnen we dus niet connecten met friends op COD 6. Ik heb gezien dat mijn ps3 het internet niet kan instaleren met UPnP aan, wel als het UPnP aanstaat. de firewall is wel nog niet disabled. Weet iemand als dit enige gevaren met zicht meebrengt als ik die afleg?

Fraggie
12 december 2009, 19:39
Ik zal eens proberen en hopelijk zit ik er nu niet naast :p

Mij lijkt het probleem van het werkt soms wel, het werkt soms niet, te liggen aan het feit dat de console aan een DHCP server hangt. Bijgevolg krijg je de eerste keer bij het instellen van je NAT met IP1 (van de console) een correcte werking. Maar de volgende keer krijgt de console bv een ander ip: IP2. Vervolgs vertaalt je router alle binnenkomend verkeer op een bepaalde poort, naar een intern IP dat niet meer bestaat..

Een oplossing zou dan kunnen zijn om je console/PC een vast IP te geven en voor eens en altijd je NAT goed te zetten?

Of heeft dit er niets mee te maken?

Shifting_C
12 december 2009, 19:42
nee, jzit er wel ergens bij denk ik
ik vraag me gewoon af hoe je zo'n vast ip maakt voor je ps3
en waar je die dan moet insteken.
grtz

Fraggie
12 december 2009, 19:46
Ik heb zelf geen PS3, maar ik vermoed dat je pas iets manueel kan instellen als je geen gebruik maakt van UPnP (Universal Plug and Play)?

En welk IP je moet geven? Ik zou kijken welk IP je krijgt op je PC van de router en de tel daar 100 hosts ofzo bij op.

Bv je PC krijgt 192.168.1.5, gebruik dan 192.168.1.100 voor je PS3. Tenzij je 100 PC's thuis staan hebt? :p

Shifting_C
12 december 2009, 19:55
Ik heb zelf geen PS3, maar ik vermoed dat je pas iets manueel kan instellen als je geen gebruik maakt van UPnP (Universal Plug and Play)?

En welk IP je moet geven? Ik zou kijken welk IP je krijgt op je PC van de router en de tel daar 100 hosts ofzo bij op.

Bv je PC krijgt 192.168.1.5, gebruik dan 192.168.1.100 voor je PS3. Tenzij je 100 PC's thuis staan hebt? :p

nope 4 maar, maar waar moet ik dat dan invoegen?
bij dmz ?

sniffer
8 juli 2010, 01:30
yo,
ik was vandaag een beetje rond aan het kijken op internet en toen kwam ik hier op uit en zag ik deze discussie, is er al een oplossing hier voor? zo nee,
ik heb gevonden hoe je je nat open zet

je gaat in je router (192.168.1.1)
=> Advanced Settings
=> NAT (Enable or disable NAT module function !!!op enable zetten!!! dan save)
=> Nat Mapping Table (staat er niks dan effe refreshe) ( kijk wat er staat bij mij stond hier 192.168.1.3)
=> Virtual Server
=> Zet dan poort 192.1681.X (X= jou locale ip van de router, wat er bij NaT Mapping Table stond)/TCP&UDP/28960/28960 open
=> doe dit het zelfde voor 28961 en 28962
=> vink alles aan (enable) en add
=> open Call Of Duty Modern Warfare 2 en normaal staat er "Your NAT Type: Open" ;)

Als je nat daar na terug op strict springt dan doe het zelfde en dan moet je je die poort gewoon veranderen

hoopelijk heeft dit geholpen

ik ga nu slapen,
yuuuuw

fraG^
8 juli 2010, 01:57
yo,
ik was vandaag een beetje rond aan het kijken op internet en toen kwam ik hier op uit en zag ik deze discussie, is er al een oplossing hier voor? zo nee,
ik heb gevonden hoe je je nat open zet

je gaat in je router (192.168.1.1)
=> Advanced Settings
=> NAT (Enable or disable NAT module function !!!op enable zetten!!! dan save)
=> Nat Mapping Table (staat er niks dan effe refreshe) ( kijk wat er staat bij mij stond hier 192.168.1.3)
=> Virtual Server
=> Zet dan poort 192.1681.X (X= jou locale ip van de router, wat er bij NaT Mapping Table stond)/TCP&UDP/28960/28960 open
=> doe dit het zelfde voor 28961 en 28962
=> vink alles aan (enable) en add
=> open Call Of Duty Modern Warfare 2 en normaal staat er "Your NAT Type: Open" ;)

Als je nat daar na terug op strict springt dan doe het zelfde en dan moet je je die poort gewoon veranderen

hoopelijk heeft dit geholpen

ik ga nu slapen,
yuuuuw

dat werkt ook bij mij :) thx

sniffer
8 juli 2010, 01:59
dat werkt ook bij mij :) thx

mooi :) dan heb ik weer wa mensen verder geholpen :p

als je nog vragen hebt vraag maar ;)

(kon niet slapen)

supersteven
4 januari 2011, 17:34
Ik heb het gedaan zoals er staat maar mijn NAT is nog steeds Strict.
ik speel cod:Black opps

Big Boss
5 november 2011, 21:18
Eventjes terug leven in deze tread roepen. Mijn ps3 nat type is type 3(strict). Heb het gedaan zoals Frag zei, maar staat nog steeds op type 3(connection test), kan iemand helpen???

ilja
6 november 2011, 13:16
ik heb ook een belgacom b-box en bij mij hielp het om UpNp(Universal plug n play) op on te zetten.
ga gewoon naar de webpagina van je router en schakel het daar in ;)