PDA

Volledige versie bekijken : Probleem met Engelse stekker

AncientRites
5 november 2009, 20:51
Ik zit met volgend probleem:

Ik heb overlaatst een Engelse stofzuiger op internet gekocht, met dus een Engelse stekker. Uiteraard past die hier niet op het stopcontact.

Daarom heb ik een World Travel Adapter gekocht van swiss travel products. Ik dacht dat hiermee het probleem wel opgelost zou zijn.

Echter de eerste keer dat ik mijn stofzuiger aanschakelde met deze adapter tussen stofzuiger en stopcontact, kreeg de stofzuiger maar ca. 1 seconde stroom (hoorde hem even ronken). Daarna viel hij uit en sindsdien start hij helemaal niet meer.

Nu vraag ik mij af wat het probleem kan zijn?

Is de stofzuiger stuk??
Is de adapter stuk?
Kan de adapter (staat op max 550W) de stofzuiger niet aan? Deze is 1200W, en als dit zo is, kan er dan iets stuk zijn gegaan?

Bluto
5 november 2009, 21:07
Natuur en wetenschap?

NotoriousP
5 november 2009, 21:19
Kan de adapter (staat op max 550W) de stofzuiger niet aan? Deze is 1200W, en als dit zo is, kan er dan iets stuk zijn gegaan?

1200 is idd meer dan 550.

AncientRites
5 november 2009, 21:26
Ken er zelf niet veel van, kan een zekering stukgaan door een te hoge wattage?

MrZodiac
5 november 2009, 22:10
Zekering kan stuk zijn. Maar het kan ook dat ie door overbelasting defect is gegaan.

AncientRites
5 november 2009, 22:13
Maar normaal gezien is er niks mis met de stofzuiger? Je verwacht dus dat de zekering van de adapter, of de adapter zelf stuk is?

zipke
5 november 2009, 22:15
Je moet niet persé een heel world travel adapter ding kopen.. Je kan ook gewoon een enkel stukje kopen dat een Engelse stekker omzet in een Belgische. Heb de mijne in België gekocht voor 2 euro.

AncientRites
5 november 2009, 22:21
Ja in de media markt hadden ze enkel dit ding... en voor maar liefst 20 euro :-/
Morgen maar eens gaan zien in de gamma of brico

freeza
5 november 2009, 22:52
Lol ik heb hier ook zo'n stekkerke liggen, max 2200 wat.

Heeft mij 2€ gekost in de supra bazar :p

Destiser
6 november 2009, 15:44
pak je bijl, hak die prise eraf en zet er een be-prise op

128MB
6 november 2009, 17:14
pak je bijl, hak die prise eraf en zet er een be-prise op
² schroevendraaier, kniptang en ne stekker uit de brico :p

draden kunde normaal nie missen want tis wisselspanning.

Dreetn
6 november 2009, 22:06
Ken er zelf niet veel van, kan een zekering stukgaan door een te hoge wattage?

Ja want vermogen is spanning x stroom, dus als je spanning constant blijft en je vermogen stijgt moet je stroom dus ook stijgen.

Phil
7 november 2009, 02:49
Bij 90% van de apparaten tegenwoordig moet ge enkel een tussenstukske kopen zodat ge ze in het stopcontact kunt steken. Gewoon checken of ze 220v aankunnen en ge zit safe.

Zo'n convertors zijn duur, overbodig en lastig.

Skoebiedoe
7 november 2009, 16:04
In Engeland gebruiken ze ook nog veel 110V in plaats van 220Volt.
Dus effe checken en indien 110V de stofzuiger weggooien.(of laten repareren. )