PDA

Volledige versie bekijken : Software Windows 7 vraagje !

TrapShot
4 november 2009, 22:11
Ik heb vandaag een nieuwe pc gekocht met Windows 7 als geïnstalleerd.
Maar ik heb goed gekeken en vond er geen CD van Windows 7.
Ik zou willen weten of ik die ergens gratis kan bestellen, aangezien mijn versie die op de pc geïnstalleerd is, legaal is. Want het gebeurt wel vaker dat ik mijn pc moet formatteren en dan heb ik zo'n schijfje nodig. Of kan ik dat ook allemaal oplossen met een back-up die je op een DVD moet zetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Exit
4 november 2009, 22:43
merk pc?
meestal is er een recovery partitie en/of programma om een cd/dvd te branden voor herinstallatie

TrapShot
4 november 2009, 23:19
merk pc?
meestal is er een recovery partitie en/of programma om een cd/dvd te branden voor herinstallatie

Packard Bell iXtreme X6577

Wel ik vraag dit omdat ik bij mijn oude pc van 7 jaar xD wel een cd had meegekregen van Windows XP .

SpeedFreak.be
4 november 2009, 23:24
Zit er geen tool bij om recovery dvd's te branden? PB heeft dat een tijdlang gehad hoe het atm is weet ik niet anders is het idd een recovery partitie op de hdd.

TrapShot
5 november 2009, 00:52
Zit er geen tool bij om recovery dvd's te branden? PB heeft dat een tijdlang gehad hoe het atm is weet ik niet anders is het idd een recovery partitie op de hdd.
Wel er is al 2x een klein schermpje rechts-vanonder tevoorschijngekomen , en dan kon ik dat op een DVD'tje branden of op m'n harde schijf zetten.
Maar dus daarmee kan ik direct alles terug op Windows 7 krijgen zonder problemen ?

m1dnight
5 november 2009, 10:06
Voor zover ik weet, als jij een retail dvd download, en je hebt zo een blinkende sticker op je case hangen, doe je niets illegaal. En dit is volgens mij het makkelijkste, een geupdate versie van jeOS elke maand:) hoef je geen 100 gig updates te installeren die je systeem vertragen.

Exit
5 november 2009, 11:05
Wel er is al 2x een klein schermpje rechts-vanonder tevoorschijngekomen , en dan kon ik dat op een DVD'tje branden of op m'n harde schijf zetten.
Maar dus daarmee kan ik direct alles terug op Windows 7 krijgen zonder problemen ?

tja daar dient dat voor natuurlijk ...

FuLcRuM
5 november 2009, 21:52
Best op DVD Schrijven...

tijgerke
5 november 2009, 23:20
HP & Toshiba doen het ook zo.. Tegenwoordig zit er nergens nog een recovery dvd bij, je moet die zelf maken.

(Meestal 3 dvd's, 'k heb al een Toshiba model vast gehad waarvoor je 4 dvd's nodig had.. Duurt dan nog enorm lang om te branden (en hij *moet* ze verifiëren..)

('k heb het in dit geval wel over laptops, bij pc's zal het ook wel zo zijn)

valies
5 november 2009, 23:36
Ik heb voor mijn PB ook een recovery DVD geschreven (met het progje dat de laptop zelf voorstelde) en dat werkt perfect! Gewoon doen dus ;)

FuLcRuM
6 november 2009, 11:30
HP & Toshiba doen het ook zo.. Tegenwoordig zit er nergens nog een recovery dvd bij, je moet die zelf maken.

(Meestal 3 dvd's, 'k heb al een Toshiba model vast gehad waarvoor je 4 dvd's nodig had.. Duurt dan nog enorm lang om te branden (en hij *moet* ze verifiëren..)

('k heb het in dit geval wel over laptops, bij pc's zal het ook wel zo zijn)

Wat nog handiger is; ik kan met mijn samsung laptop een image maken van de beginsituatie, of een image maken op dvd zoals hij op de moment zelf is.

Dus ik kan hem recoveren inclusief al mijn progs :)

Exit
6 november 2009, 12:21
Wat nog handiger is; ik kan met mijn samsung laptop een image maken van de beginsituatie, of een image maken op dvd zoals hij op de moment zelf is.

Dus ik kan hem recoveren inclusief al mijn progs :)

dat is bij meerdere merken al zo.

FuLcRuM
6 november 2009, 13:37
dat is bij meerdere merken al zo.

Inderdaad :)