PDA

Volledige versie bekijken : Wereld vergaat pas in 2208

1CEZ
26 oktober 2009, 21:11
Heuglijk nieuws: de wereld vergaat nog niet in 2012, maar in 2208. De Mayavoorspelling die voorzag dat we allemaal naar de verdoemenis zouden gaan in december 2012, is verkeerd geïnterpreteerd. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas zijn in 2208, berekenden wetenschappers volgens tijdschrift NWT Natuurwetenschap & Techniek.

Mayakalender
Wie op Google 2012 intikt, krijgt 189 miljoen hits, waarvan de meeste gaan over het einde der tijden of over het aanbreken van een nieuw spiritueel tijdperk. De onheilsprofeten en newageaanhangers baseren zich op de Mayakalender. Die zou aflopen op 21 december 2012, en de zwartkijkers gaan ervan uit dat de wereld dan vergaat.

Rekenfout
Recent onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, tot onze en ongetwijfeld ook uw grote opluchting. (anp/sam)

bron HLN ( ja kweet et tis de roddelkrant !)

Bluto
26 oktober 2009, 21:27
eh, hoera dan maar zeker?:unsure:

Legendary d.C.
Komaan dat is toch allemaal een grote klucht. Tot hiertoe zeiden de archeologen, wetenschappers etc, dat de Maya voorspellingen bangelijk klopt met de wereldgebeurtenissen. Maar als ze al niet het einde kunnen berekenen dan vraag ik me af hoe het zat met die gebeurtenissen.

Er waren volgens mij ook andere kalenders die gelijktig aflopen en daarom dachten veel mensen dat dàt het einde zou zijn. Maar nu lopen die ook niet gelijktijdig af.

Precies of iemand geloofde die klucht van 2012.. Maar ik vraag me af waar die zogenaamde archeologen en wetenschappers zich in godsnaam mee bezighouden..

Approved
fijn.

Proim
26 oktober 2009, 21:31
Heuglijk nieuws: de wereld vergaat nog niet in 2012, maar in 2208. De Mayavoorspelling die voorzag dat we allemaal naar de verdoemenis zouden gaan in december 2012, is verkeerd geïnterpreteerd. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas zijn in 2208, berekenden wetenschappers volgens tijdschrift NWT Natuurwetenschap & Techniek.

Mayakalender
Wie op Google 2012 intikt, krijgt 189 miljoen hits, waarvan de meeste gaan over het einde der tijden of over het aanbreken van een nieuw spiritueel tijdperk. De onheilsprofeten en newageaanhangers baseren zich op de Mayakalender. Die zou aflopen op 21 december 2012, en de zwartkijkers gaan ervan uit dat de wereld dan vergaat.

Rekenfout
Recent onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, tot onze en ongetwijfeld ook uw grote opluchting. (anp/sam)

bron HLN ( ja kweet et tis de roddelkrant !)
Staat ook op De Redactie.

Starrk
26 oktober 2009, 21:41
Potverdikke, niet meer in mijn tijd.

Dobbelsteen
26 oktober 2009, 21:43
Ff dichtgaan :rofl:

Zitten die onheilsprofeten hier eigenlijk nog?

Epyon
26 oktober 2009, 21:44
Regering Van Rompuy uitermate teleurgesteld. 'Nu moeten we dan tóch nog B-H-V oplossen.'

WarBlade
26 oktober 2009, 21:49
Heuglijk nieuws: de wereld vergaat nog niet in 2012, maar in 2208.

Jaja... en tegen dan zullen ze het wel wééral "verkeerd geïnterpreteerd" hebben en zal het wel weer opgeschoven worden... :)

Precies of ze doorhadden van: "Allez, t'is precies nog ni voor nu, schuif het maar een beetje op..." :unsure:

Naradia
26 oktober 2009, 21:53
da stond al lang, en dn bedoel ik echt Laaaaaaaaaaaang op wikipedia :/

kemmet hier zelfs al eens gepost, bij de vorige 2012 thread :doc:

Approved
26 oktober 2009, 21:53
slecht nieuws voor de film :/

Dobbelsteen
26 oktober 2009, 22:04

Wikipedia is nu niet echt de referentie qua wetenschappelijk onderzoek zou ik zo denken.

Logax
26 oktober 2009, 22:17
Ik kan het me nu al voorstellen als het toch 2012 blijkt te zijn. :doh:

^MystiQ
26 oktober 2009, 22:18
Ik ging pas echt strijk toen ik de eerste twee woorden van de thread al aan het lezen was. "Heugelijk nieuws" :rofl:

Prastepius
26 oktober 2009, 22:21
ik vind het jammer
liever doodgaan terwijl iedereen doodgaat.

Naradia
26 oktober 2009, 22:32
Wikipedia is nu niet echt de referentie qua wetenschappelijk onderzoek zou ik zo denken.

akkoord, maar ze waren wel correct in deze zaak :woohoo:

TimeFtw
26 oktober 2009, 22:33
Wat zou Patrick Geryl hier op te zeggen hebben? :unsure:

Sorasan
26 oktober 2009, 22:39
Achja in 2207 is er een echt wiskundig foutje begaan dat het eig 23500 is want de zon scheen op dat moment nie zo fel als nu

NotoriousP
26 oktober 2009, 22:43
Weer een geweldige bijdrage van 1CEZ!

ClayDavis
26 oktober 2009, 22:44
Klinkt lijk die mannen van Jehova

Lifen
26 oktober 2009, 22:56
Weer een geweldige bijdrage van 1CEZ!

't Is toch interessant.

Jonathan
27 oktober 2009, 00:24

En HLN.be wel :p

Ik vind het jammer, moest er effectief iets gebeuren ( aliens die terugkomen ofzo who knows ) dan ga ik het nu niet meer meemaken, 2012 zou leuker geweest zijn :p

fraCk
27 oktober 2009, 01:12
Oke :D

Preske
27 oktober 2009, 01:18

de traditionele media brengen dan ook altijd het nieuws van de dag ervoor

Bluto
27 oktober 2009, 07:07
Regering Van Rompuy uitermate teleurgesteld. 'Nu moeten we dan tóch nog B-H-V oplossen.'

:rofl: Mss schieten ze eens in gang.

1CEZ
27 oktober 2009, 08:43
notorious problemen??
ik zat dit staan op hln en wilde dit hier gewoon posten

uw retard comentaar moogde voor jezelf houden punk ass bitch

Mathelas
27 oktober 2009, 08:56
Fock... Nu kan ik niet meer lachen met de mensen die al een bunker hebben ergens in de bergen.

Ik keek er al zo naar uit. Ze kruipen in hun bunkers, er gebeurd niets, ze komen terug buiten en geven dan een verklaring over hoe ze mss toch een vergissing hadden gemaakt.:)

In de Humo of in de P-magazine(dunno anymore) stond er eens een interview met zo een doomsdaylul en die was nu echt zo zeker van zichzelf. xD

http://2012forum.com/forum/index.php?sid=2ed650baddfb39c48f7af6aed7f1d40f

Lol forum...:p

BoaBea
27 oktober 2009, 09:14
Alléé dan hebben we nog ff tijd ,onozelaars :rofl:

NotoriousP
27 oktober 2009, 09:22
notorious problemen??

:rofl:

Die mannen van den telenet toch, stoere jongens!

Overigens is het commentaar.

Conqie
27 oktober 2009, 09:28
punk ass bitch :rofl:

original
27 oktober 2009, 09:47
notorious problemen??

Euh iedereen weet dat notoriousP een troll is. Zijn techniek bestaat eruit je te trollen tot je hem beledigd. Erna report hij je bij een moderator voor beledigingen zodat jij een infraction krijgt. Daarom laat ik hem gewoon zichzelf zijn zonder me er druk in te maken.

Je mag 3 maal raden waarvoor die P staat ..

Mathelas
27 oktober 2009, 09:49

Punk ass bitch?:unsure:

NotoriousP
27 oktober 2009, 09:52
Euh iedereen weet dat notoriousP een troll is. Zijn techniek bestaat eruit je te trollen tot je hem beledigd. Erna report hij je bij een moderator voor beledigingen zodat jij een infraction krijgt. Daarom laat ik hem gewoon zichzelf zijn zonder me er druk in te maken.

Typisch dat gij, iemand zonder de minste wetenschappelijke kennis, u hier moet komen moeien om tegen mij te beginnen hé young grashopper.

Maar uw uitleg klopt niet helemaal, anders had ik 1CEZ al gereport... en bij mijn weten kan ik u enkel gereport hebben in wow-tijden, wat zo'n 5 jaar geleden was voor mij. Grow up kerel...

original
27 oktober 2009, 09:57
Typisch dat gij, iemand zonder de minste wetenschappelijke kennis, u hier moet komen moeien om tegen mij te beginnen hé young grashopper.

Maar uw uitleg klopt niet helemaal, anders had ik 1CEZ al gereport... en bij mijn weten kan ik u enkel gereport hebben in wow-tijden, wat zo'n 5 jaar geleden was voor mij. Grow up kerel...

Yeh, wilde ik er net bijzetten maar je bent te snel professor. Dit was in wowtijden op ditzelfde forum. Aan je onbeschofte reactie tegenover 1CEZ te zien lijk je me toch nog niet echt veel veranderd.

Ill ask again in 5 years :)

^MystiQ
27 oktober 2009, 11:12
Phahaha, bitch fight :D

GMotha
27 oktober 2009, 12:36
Als ik nu eens 5 cent kreeg per keer dat de wereld zou moeten vergaan...

Fireflame
27 oktober 2009, 12:43
Moet hier nu echt ieder crappy artikel dat op de laatste pagina van HLN staat een eigen topic krijgen?

GMotha
27 oktober 2009, 12:55
Feitelijk wel, naar't schijnt heeft de Jean-Marie (Pfaff, ja) ne scheet in't openbaar gelaten!

dev!lke
27 oktober 2009, 12:55
en wa als de wereld vergaat in 2112? als niemand het verwacht? :unsure:

NotoriousP
27 oktober 2009, 12:56
Moet hier nu echt ieder crappy artikel dat op de laatste pagina van HLN staat een eigen topic krijgen?

² that

Phahaha, bitch fight :D

Punk ass bitch fight! :cool:

Fides
27 oktober 2009, 13:01
Spijtig. Ik had het gezicht willen zien van al die zelfverklaarde profeten op 21 december 2012...

wtf?hax!kthxbye
27 oktober 2009, 13:37
Fock... Nu kan ik niet meer lachen met de mensen die al een bunker hebben ergens in de bergen.

Ik keek er al zo naar uit. Ze kruipen in hun bunkers, er gebeurd niets, ze komen terug buiten en geven dan een verklaring over hoe ze mss toch een vergissing hadden gemaakt.:)

In de Humo of in de P-magazine(dunno anymore) stond er eens een interview met zo een doomsdaylul en die was nu echt zo zeker van zichzelf. xD

2012 Forum • Index page (http://2012forum.com/forum/index.php?sid=2ed650baddfb39c48f7af6aed7f1d40f)

Lol forum...:p

Serieus, er bestaat gewoon een forum over dit :wtf:.
En het heeft dan nog eens mega veel posts ook.
Hoeveel looney's lopen er wel niet rond op deze wereld...

Eoz
27 oktober 2009, 17:19
4907

Gentille
27 oktober 2009, 17:28
Nu zijn alle doomsday theorieën voor ons nageslacht.

GMotha
27 oktober 2009, 18:05
Nu zijn alle doomsday theorieën voor ons nageslacht.Geen schrik, er zullen er nog bijkomen voor ons^^

Selderijstok
27 oktober 2009, 18:15
Spijtig, had het wel willen zien eigenlijk.

Blanco
27 oktober 2009, 18:30
Gotver, wie heeft er nu weer een belangenconflict ingediend?

Duc1n0
27 oktober 2009, 18:31
ik vind het jammer

Jep , vind ik ook!

Marginal0
27 oktober 2009, 19:12
Serieus, er bestaat gewoon een forum over dit :wtf:.
En het heeft dan nog eens mega veel posts ook.

De wereld vergaat dan ook helemaal niet.

Wat een megolen zijn dat ook. Ze zweren bij de mayakalender, maar ze hebben hem wsl nog niet eens gelezen. Ze zeggen helemaal niet van het einde van de wereld, enkel het einde van de kalender. Oh noes! Ze beweren wel dat de wereld dan drastisch zal veranderen. En dat kan wel zijn. We zullen zien...

Een soort 9-11 in dat jaar is all it takes om ze gelijk te geven...

Veruca
27 oktober 2009, 20:15
Spijtig, had het wel willen zien eigenlijk.

Same here. :sad:

Furiez
27 oktober 2009, 21:16
Dedju toch!

satanreleased
27 oktober 2009, 22:31
Als het werkelijk in 2012 eindigt wil ik zeker zijn dat jullie het volgende hebben gelezen ....

jullie zijn een bende zagen

Avenger 2.0
28 oktober 2009, 00:02
In 2000 dachten ze ook dat de wereld ging vergaan omdat de kalender van oude computers het niet aankon :p

Sightblinder
28 oktober 2009, 00:31
De wereld vergaat dan ook helemaal niet.

Wat een megolen zijn dat ook. Ze zweren bij de mayakalender, maar ze hebben hem wsl nog niet eens gelezen. Ze zeggen helemaal niet van het einde van de wereld, enkel het einde van de kalender. Oh noes! Ze beweren wel dat de wereld dan drastisch zal veranderen. En dat kan wel zijn. We zullen zien...

Een soort 9-11 in dat jaar is all it takes om ze gelijk te geven...

Idd, kzal het hier ook nog maar eens posten, niet dat the believers het gaan lezen natuurlijk ;)

Despite the publicity generated by the 2012 date, Susan Milbrath, curator of Latin American Art and Archaeology at the Florida Museum of Natural History, stated that "We [the archaeological community] have no record or knowledge that [the Maya] would think the world would come to an end" in 2012. "For the ancient Maya, it was a huge celebration to make it to the end of a whole cycle," says Sandra Noble, executive director of the Foundation for the Advancement of Mesoamerican Studies in Crystal River, Florida. To render December 21, 2012, as a doomsday event or moment of cosmic shifting, she says, is "a complete fabrication and a chance for a lot of people to cash in." "There will be another cycle," says E. Wyllys Andrews V, director of the Tulane University Middle American Research Institute (MARI). "We know the Maya thought there was one before this, and that implies they were comfortable with the idea of another one after this."

Gonzo the Great
28 oktober 2009, 07:26
"We [the archaeological community] have no record or knowledge that [the Maya] would think the world would come to an end" in 2012.

Da vinnek een eerlijk antwoord, want in feite weten ze er helemaal niks over. Ik vraag mij zelfs af waar de anderen hun Maya tijdrekening vandaan halen. Misschien net als de Azteekse "kalender", die ronde steen waarvan ze nu zelfs twijfelen of het ni gewoon een offersteen was. Ze vinden een tekening met wa vakskes, en ze brouwen er 1001 theorien rond. Op de plakskes in de musea daar staat echt ni veel ( en beginnen met "assumed to be...") , en terecht, want die cultuur is compleet verloren gegaan.
Binnen 10000 jaar kunnen er ook idioten geloven da wij de Trivial pursuit kalender gebruikten.

Sightblinder
28 oktober 2009, 07:49
En waarom denken (of hopen) mensen dat oudere beschavingen veel meer wisten dan ons? Ze waren even slim en stonden veel minder ver op vlak van... zowat alles. Denken mensen nu echt dat we het nu niet zouden weten indien de wereld binnen enkele jaren ten einde zou komen, maar dat een duizenden jaren oude beschaving met wat sterrenlicht wel het licht zou gevonden hebben (wat al sowieso niet het geval was)? :')

sub-d!
28 oktober 2009, 11:51
over doomsday gesproken..
er is toch nog Yellowstone, niet?
of is er al 'n wetenschapper komen zeggen dat we voor volgende XX jaren op beide oren kunnen slapen?

Jonathan
28 oktober 2009, 17:16
Jaja, de Yellowstone caldera. Toch nog iets dat ik wil meemaken :')

PHOBIAS
28 oktober 2009, 19:25
Was er ook geen komeet die in 2018 zou inslagen op de aarde?

Fr3aK
29 oktober 2009, 16:17
En niemand die hier gaat uitzoeken of al dit nieuws wel klopt? Fact checking is tegenwoordig echt uit den boze...

Ten eerste, de Duitse wetenschapper die dit heeft bewezen mogen ze van mijn part aan de schandpaal hangen. De reden waarom hij op 2220 uitkomt (neen, niet 2208 zoals in veel nieuwsberichten te lezen valt) is omdat hij de kalender gebaseerd op de Venus-cyclus naast de "echte" Maya-kalender (zonne-cyclus gebaseerde) heeft geplaatst, volgens hem komen de eindtijden van de Venus-kalender niet overeen met die van de zonne-kalender. Dus wat doet onze briljante wetenschapper, hij schuift de kalender gebaseerd op de zonne-cyclus gewoon 208 jaar op (vandaar 2220) zodat de eindtijden wel overeen komen. Daar is geen enkele reden toe, die 2 kalenders zouden sowieso niet gelijk kunnen lopen... :ironic:

Ten tweede, de Maya's hebben nooit maar dan ook nooit beweerd dat de wereld zou vergaan, dat is een verzinsel van een paar geldwolven die dankzij de media heel deze zever hebben kunnen verkopen aan het volk. Vorige week letterlijk nog op StuBru gehoord: "Haha die Maya-aanhangers, ze hadden bewezen dat de wereld ging vergaan op 21 december 2012", daar is juist niets aan bewezen, zever door onze strot geduwd door de media, we zijn niets anders gewoon...

Ten derde, de Maya's spreken over een overgang, dewelke dat zou zijn is niet geweten en zal m'n ook niet weten tot het zover is. We zullen op 22 december 2012 wel zien of er iets van aan is.... :)

Marcooo
29 oktober 2009, 17:42
slecht nieuws voor de film :/

Hoezo? Dan kunnen ze toch een vervolg maken :lol:

Yunastie
29 oktober 2009, 19:22
Hoezo? Dan kunnen ze toch een vervolg maken :lol:

2012
2013
2014
2015
Kzie het al voor me xD

Joeshoe
29 oktober 2009, 20:27
Mor allez, ge kunt toch van kilometers ver rieken dat er echt gene fuck gaat gebeuren in 2012 of 2208 whatever..
Als er al iets gebeurd dan zal het zijn omdat 1 of andere halve gare het plezant vindt om hiervan gebruik te maken.
Komaan zeg, een "overgang"? Het plotse einde van de wereld? Jeez..

Iemand
29 oktober 2009, 20:28
Haha. :)

NotoriousP
30 oktober 2009, 18:00
Was er ook geen komeet die in 2018 zou inslagen op de aarde?

En in 2010 zou er een enorme hoeveelheid energie uit de zon komen die in staat zou zijn het magnetisch veld van de aarde te doen omkeren...

En zo blijven de verhaaltjes komen hé :)

EvilTwin
2 november 2009, 18:21
Kan dat niet ewa eerder? Anders ga ik die ganse show missen :(

Mexter
20 november 2009, 19:37
kwil da wel meemaken, ook al ga ik dood.
en als het echt was, zou ik nu 2 jaar men spaargeld opdoen :) :d

[SMURF]Lolsmurf
20 november 2009, 20:19

hahaha so true !

Nickless
4 december 2009, 23:45
Iets om naar uit te kijken dus!

Xingyibaji
5 december 2009, 09:54
afgang voor de film 2012 :)

MetalG
5 december 2009, 10:11
afgang voor de film 2012 :)

omg

insta
5 december 2009, 10:20
de wereld zal nooit vergaan tis de mensheid waar een einde aan zal komen
wat er dan ook gebeurd op de aarde de aarde zal het altijd overleven maar de mens die is fucked

Xingyibaji
5 december 2009, 10:27
waarom zou da zijn?
we leven toch al enkele jaren als mensheid?

Mr Sinister
5 december 2009, 11:32
wat er dan ook gebeurd op de aarde de aarde zal het altijd overleven maar de mens die is fucked
wat voor basisschool opmerking is dat nu. maargoed dat is al te merken aan je dt fouten

Karre
5 december 2009, 11:35

De wereld, als in onze aarde, zal wel degelijk vergaan. Al is het over miljoenen jaren wanneer ze wordt opgeslorpt door onze zon die inmiddels een rode reus is geworden.

Avondland
5 december 2009, 11:57
De wereld, als in onze aarde, zal wel degelijk vergaan. Al is het over miljoenen jaren wanneer ze wordt opgeslorpt door onze zon die inmiddels een rode reus is geworden.

Ik denk dat hij wil zeggen dat de aarde de mens zal overleven. En daar zit wel iets in. Ik denk dat er maar bitter weinig levensvormen miljarden jaren kunnen bestaan. Tenzij de mens zichzelf gaat 'robottiseren' en een soort androgyne mens doet ontstaan die niet afhankelijk is van een veranderende genenpoel zal de mens binnen een x-aantal jaar uitsterven omdat het nu eenmaal zijn beurt is om uit te sterven.

De aarde zal zelf wel vergaan, maar dat zullen wij naar alle waarschijnlijkheid niet mee meemaken. Ook niet op afstand.

insta
5 december 2009, 11:58
wat voor basisschool opmerking is dat nu. maargoed dat is al te merken aan je dt fouten

ochgottekes hier meester pokemon zegt ook iets nu voelt ge u best interesant hoop ik?

insta
5 december 2009, 11:59
Ik denk dat hij wil zeggen dat de aarde de mens zal overleven. En daar zit wel iets in. Ik denk dat er maar bitter weinig levensvormen miljarden jaren kunnen bestaan. Tenzij de mens zichzelf gaat 'robottiseren' en een soort androgyne mens doet ontstaan die niet afhankelijk is van een veranderende genenpoel zal de mens binnen een x-aantal jaar uitsterven omdat het nu eenmaal zijn beurt is om uit te sterven.

De aarde zal zelf wel vergaan, maar dat zullen wij naar alle waarschijnlijkheid niet mee meemaken. Ook niet op afstand.

daar kwam het op neer ja :)

Mr Sinister
5 december 2009, 12:23
ochgottekes hier meester pokemon zegt ook iets nu voelt ge u best interesant hoop ik?
de aarde gaat alleszinds wél ooit vergaan, in tegenstelling tot wat u zei.
ga gij maar uw itrader in orde brengen, oplichter.

Put_met_keren
5 december 2009, 13:27
Allé, dan hoef ik mij geen zorgen te maken. :)

DuffyT
5 december 2009, 13:31

Gewoon even vermelden dat het miljarden jaren is (ongeveer 5 miljard):)

Unrach
5 december 2009, 14:31
enneuh.. die dinge van Nostradamus?? Staat da nog altijd op 2012 of is da nu ook verplaatst!? o.O

Baltic
5 december 2009, 16:28
Gewoon even vermelden dat het miljarden jaren is (ongeveer 5 miljard):)

Einde van de wereld - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Einde_van_de_wereld)

Er zijn nog andere manieren :). Check de lijst!

DuffyT
5 december 2009, 16:45
Einde van de wereld - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Einde_van_de_wereld)

Er zijn nog andere manieren :). Check de lijst!

Ik had het gewoon over de tijd dat het nog zal duren voor de zon uitsterft:) Wel een leuke lijst, dat van die gamma-flits wist ik niet, 0.15 procent:eek:

yellow_flash
5 december 2009, 17:02
over die gamma flits 0.15 % het kan wel nog gebeuren he :p

Xingyibaji
6 december 2009, 20:57
Toch vreemd allemaal het ontstaan en heengaan van de aarde :)

Areknia
7 december 2009, 22:39
Zie mijn sig!

passero
7 december 2009, 22:53
Over ongeveer 3,5 miljard jaar kruist onze Melkweg de Andromedanevel (M31), waarbij misschien een botsing plaatsvindt.

Dit staat er ook bij maar das eigenlijk zever... Er zijn in het heelal verschillende galaxies aan het "botsen" maar eigenlijk botst daar niets, noppes. De ruimte tussen sterren onderling is zodanig groot dat wanneer een galaxy botst ze eigenlijk opgaan in elkaar en 1 galaxy vormen. De kans dat er zonnestelsels gaan botsen is zodanig klein dat je dat wel kan weglaten...

De zon zal eerder een rode reus worden voor we gaan botsen dus we gaan het toch niet meemaken :D

DaFreak
8 december 2009, 14:58
Sunshine niet gezien? gewoon een miniscuul bommetje op de zon droppen en klaar is kees ;)

Nee ik zou denken en hopen dat we tegen dan toch echt ons planeetje al ver achter ons gelaten hebben (of het meenemen als museum? :p)

PHOBIAS
8 december 2009, 15:10
enneuh.. die dinge van Nostradamus?? Staat da nog altijd op 2012 of is da nu ook verplaatst!? o.O

En wie heeft ooit beweert dat nostradamus een toekomstvoorspeller was.
Heb het onlangs nog gezien op national geographic dat er een grote kans was dat nostradamus enkel feiten van het verleden opschreef, en dat door een vertaalfout dit opgepakt werd voor dingen in de toekomst en dat dit allemaal toevalligheden waren.

Ik kan er natuurlijk ook naast zitten, maar het is niet omdat er een 'grote' naam zoals nostradamus valt dat het daarom waar is. Ik denk dat er eerder al genoeg bewezen is dat er niets gaat gebeuren dan. Er is evenveel kans dat we nu ineens dood zijn.

Kijk het positief als het zo is ben je niet alleen.

Unrach
8 december 2009, 16:46
En wie heeft ooit beweert dat nostradamus een toekomstvoorspeller was.
Heb het onlangs nog gezien op national geographic dat er een grote kans was dat nostradamus enkel feiten van het verleden opschreef, en dat door een vertaalfout dit opgepakt werd voor dingen in de toekomst en dat dit allemaal toevalligheden waren.

Ik kan er natuurlijk ook naast zitten, maar het is niet omdat er een 'grote' naam zoals nostradamus valt dat het daarom waar is. Ik denk dat er eerder al genoeg bewezen is dat er niets gaat gebeuren dan. Er is evenveel kans dat we nu ineens dood zijn.

Kijk het positief als het zo is ben je niet alleen.

Zo bedoelde ik da eigelijk nie. Ik vind het allemaal gewoon hilarisch hoeveel mensen hierin trappen. Al zoveel keren is het voorspeld geweest voor uiteindelijk "commerciele" doeleinde.
Zoals nu met 2012 ook weer: Survive 2012 - The official Survival Guide for Dec 21 2012 (http://www.december212012.org/)
Dit is gewoon ONGELOFELIJK idioot!! Ze verkopen een handleiding om het einde van de wereld te overleven :eek: .. ik vraag me af wat ik mij daarbij moet voorstellen.
En dat was ook zo in het jaar 2000 dat zogezegd de elektronica de mensen zouden overnemen als slaven. Daar kon ge ook onderuit komen door een handleidingske te kopen :D

EagleEye
9 december 2009, 22:16
Zoals nu met 2012 ook weer: Survive 2012 - The official Survival Guide for Dec 21 2012 (http://www.december212012.org/)
Dit is gewoon ONGELOFELIJK idioot!! Ze verkopen een handleiding om het einde van de wereld te overleven :eek:Niet alleen handleidingen (http://www.hardenedstructures.com/2050727/2012Shelters.aspx). Buy your 2012 Shelter now!

Unrach
9 december 2009, 22:22
Niet alleen handleidingen (http://www.hardenedstructures.com/2050727/2012Shelters.aspx). Buy your 2012 Shelter now!

OMG!! da meende nie :D

PHOBIAS
9 december 2009, 22:42
Zo bedoelde ik da eigelijk nie. Ik vind het allemaal gewoon hilarisch hoeveel mensen hierin trappen. Al zoveel keren is het voorspeld geweest voor uiteindelijk "commerciele" doeleinde.
Dit is gewoon ONGELOFELIJK idioot!! Ze verkopen een handleiding om het einde van de wereld te overleven :eek: .. ik vraag me af wat ik mij daarbij moet voorstellen.
En dat was ook zo in het jaar 2000 dat zogezegd de elektronica de mensen zouden overnemen als slaven. Daar kon ge ook onderuit komen door een handleidingske te kopen :D

Ah, oké het kon natuurlijk. ;)
Ik snap soms niet dat mensen gewoon iets aannemen omdat veel mensen erover praten. Feiten controleren lijkt soms uit den boze.

Starrk
9 december 2009, 23:54

De Wasteland Survival Guide, aja!

Unrach
10 december 2009, 00:01
Ik vraag mij eigelijk wel af of dit waar is: December 21 2012 Celebrity Believers (http://www.december212012.com/celebrity_believers.htm)
Zeker Mel Gibson lijkt mij gene simpele te zijn oO

Razzia
10 december 2009, 00:52
Pff, en ik had het allemaal uitgedokterd... Afstuderen in 2012, paar maanden later alles naar de kloten

mooi kunnen feesten en zelden gewerkt :applause:

Unrach
10 december 2009, 11:21
Pff, en ik had het allemaal uitgedokterd... Afstuderen in 2012, paar maanden later alles naar de kloten

mooi kunnen feesten en zelden gewerkt :applause:

haha.. das bale he kerel :p

EvilTwin
10 december 2009, 11:27

Nostradamus had juli 1999 gezet als einde van de wereld. Dus hij zit er ook neffest :)

Edit : Nostradamus, 2012, End of Days, Mayan Calendar, Mayan Prophecy, 2012 Apocalypse, Bible Prophecy, Conspiracy Theory, Illuminati, New World Order, End World, Doomsday, End Times, 2012 End World, End of the World (http://www.2012endofdays.org/more/Nostradamus.php)

Lospeed
10 december 2009, 18:04
ik vind het jammer

vind'k ook :)
zo'n unieke ervaring zou'k niet willen missen xD

Redhunter
11 december 2009, 18:57
In 1985 is de eerste keer die datum opgedoken als einde van de wereld...waarschijnlik door Terence McKenna en José Arguelles, anders was het een datum zoals een ander.
Zij dachten dat het het einde van de wereld zou zijn door 2 bijzondere (omstreden)gebeurtenissen: Mayakalender loopt af en ons zonnetje staat op een bijzondere plaats

1) Astronomisch gezien gebeurt er wel degelijk iets in 2012: het begin van de astronomische winter en de zon klimt die dag naar de plek waar je , als het donker zou zijn, de Melkweg kon zien.

maw: De Melkweg: een band van sterren die schuin door de lucht loopt ; precies in het midden van die band , op "de galattische evenaar", bereikt de zon in 2012 haar hoogste punt. (Gebeurt ongeveer om de 25800 jaar)
Lichtjes omstreden fenomeen aangezien die evenaar imaginaire is en niet 100% precies is vastgelegd.

Nu is de vraag: hadden de maya's die kennis wel?

2) De mayakalender. Of beter: de mayakalenders, want ze hadden er zeker 4.

De oudste noemt de 'tzolkin', hij bevat 20 dagen met elk een afzonderlijke naam; Elk van die dagen kwamen 13 keer langs.
De 2de: de 'haab'. Deze bevat 18 maanden van 20 dagen. Samen 365 dagen want op het einde voegden ze 5 ongeluksdagen toe.
Kalender 3 was een korte telling: dagen, maanden, jaren, en 'katuns'.
Een katun is net geen 20 jaar. 20 katuns vormden samen een 'baktun'., dat was de 4de kalender: de lange telling: dagen, maandne, jaren, katuns, baktuns.

Lekker ingewikkeld dus :p. Een voorbeeldje:

10.4.0.0.0 - 12 Ahau - 3 Uo
De tiende bakun + de 4de katun na de schepping (lange telling), de voorlaatste Ahau dag (tzolkin) en de 3de dag van de maand Uo (haab).

Het probleem is nu om zo'n datum om te zetten naar onze tijdsrekening (hier discussieren wetenschappers al een eeuw over). Het moeilijke is dat onze amigos de Spanjaarden alles verbrand hebben van de Mayas en we moeten voortgaan op de tabel met standen van de planeten (toen), ingebeitelde geschriften van de mayas of geschriften van oude Spanjaarden.

Een kleine honderd jaar geleden dachten ze eruit te zijn geraakt.Ze noemden hun verband met de hedendaags kalender de GMT-correlatie.
Ze legden het startschot vast op 11 augustus, 3114 v.Chr.
Na wat gereken is de lange telling dan gedaan in 2012. (mayadatum: 13.0.0.0.0)
Die datum is de laatste tijd echter hevig onder vuur te komen liggen.
Bewijzen: Een tabel van de mayas met standen van Venus die helemaal niet stroken met die van de GMT-correlatie en meerde dingen die in hun tijd nog niet waren ontdekt.

Na herrekeningen komt de einddatum dan uit op 21,22 of 23 december 2220.
Daarnaast zijn archelologen er van overtuigd dat er een nog langere telling bestaat. De 5de kalaneder werkt in 'pictuns' (20 baktuns = 7890 jaar)
En de vraag is nog maar of na die telling de aarde werkelijk vergaat.

Hopelijk is dit de laatste thread ivm het einde van de wereld tot 2220. :p

Soulless
11 december 2009, 18:59
Mystery as spiral blue light display hovers above Norway | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1234430/Mystery-spiral-blue-light-display-hovers-Norway.html)

Als de russen zo voort doen ist nog voor 2012 het einde v/d wereld xD

Unrach
11 december 2009, 22:38
In 1985 is de eerste keer die datum opgedoken als einde van de wereld...waarschijnlik door Terence McKenna en José Arguelles, anders was....

Jawade! Gij hebt u hier ook is goed geamuseerd. Ik weer wa bijgeleerd zie :p merci :lol:

dibardi
11 december 2009, 23:36
Ik wou dat meemaken, het einde van de wereld. Tjah, dan maar niet eh, zucht.

Serious: Ik denk eerder dat de datum 21 december 2012 iets anders betekend. Niet het vergaan van de wereld, maar dat als we tegen dan geen grondige plannen teweegbrengen om de opwarming tegen te gaan, dat het vanaf dan ECHT te laat gaat zijn. Maar dat de wereld dan ten onder gaat, neen, dat kan er bij mij niet in.

Redhunter
12 december 2009, 19:06
Ik wou dat meemaken, het einde van de wereld. Tjah, dan maar niet eh, zucht.

Serious: Ik denk eerder dat de datum 21 december 2012 iets anders betekend. Niet het vergaan van de wereld, maar dat als we tegen dan geen grondige plannen teweegbrengen om de opwarming tegen te gaan, dat het vanaf dan ECHT te laat gaat zijn. Maar dat de wereld dan ten onder gaat, neen, dat kan er bij mij niet in.

We hebben nog tijd...aangezien de zon een minder actieve periode ingaat warmt de aarde niet gigantisch snel op.
Daarbij..wie denkt nu dat de mensheid eeuwig gaat bestaan :lol:

Monoslay
2 januari 2010, 22:21
misschien begint de maya-kalender gewoon opnieuw....
of er was ne luie maya die gewoon gestopt is in 2012( onze tijdrekening), omdat hij wist dat het toch geen zin was om verder de rekenen want de Spanjaarder waren daar...

Anarchist12911
2 januari 2010, 22:32
GVD NEEEN!!

Ik wil de vernietiging van de Aarde ook meemaken. :(

Naradia
2 januari 2010, 22:36
Idd, we kunnen moeilijk verwachten dat die maya's oneindig ver gingen doorrekenen hé, ze dachten wrs ook GENOEG, kga mij een andere hobby zoeken

Monoslay
3 januari 2010, 18:07
Idd, we kunnen moeilijk verwachten dat die maya's oneindig ver gingen doorrekenen hé, ze dachten wrs ook GENOEG, kga mij een andere hobby zoeken
Dat bedoel ik dus, ze zijn daaraan begonnen in 3114 V Chr. , en dachten, als het ene keer zover is dan doen we daar wel verder aan. Want ja, binnen die5000 jaar zal er wel iemand verder aan gewerkt hebben.
En er is geen andere logische reden waarom de wereld zou vergaan in 2012 of in 2220, dus de wereld zal die datum wel halen, maar of de mensheid het zal halen is een andere vraag, een vraag waarop wij het antwoord nooit zullen weten.
Een beetje binnen hetzelfde topic, de Getuigen van Jehovah geloven dat ze zullen gered worden en dat alleen zij gered zullen worden. Er staat ergens geschreven dat er ( 'maar' ) x aantal mensen gered zullen worden, raar denk ik dan dat de Getuigen al met meer dan x leden zijn...

Naradia
3 januari 2010, 18:24
Nu heb ik nog meer mijn twijfels bij het IQ van de getuigen, als ik weet dat er maar x aantal mensen gered worden, dan zou ik stillekes mijn geloof volgen, en de rest vooral niet aanmoedigen

Monoslay
3 januari 2010, 18:38
It's a money world....

LSDsmurf
3 januari 2010, 19:04
Dat bedoel ik dus, ze zijn daaraan begonnen in 3114 V Chr. , en dachten, als het ene keer zover is dan doen we daar wel verder aan. Want ja, binnen die5000 jaar zal er wel iemand verder aan gewerkt hebben.

Ik denk dat je 21 december 2012 gewoon moet zien als het begin van een nieuwe grote cyclus in hun kalender. Net zoals wij na 24u aan een nieuwe dag beginnen, en om de 365 dagen aan een nieuw jaar beginnen.

Booster
3 januari 2010, 19:14
godverdomme, heel mijn planning in de war

Marginal0
3 januari 2010, 19:35
Uit dat 2012 forum=

'"Potential Threats

Anything that might threaten our existence in 2012

Subforums: Volcanoes, Our Sun, Earthquakes, Wild Weather, Disease, Planet X, Other Space Nasties, Comets, Asteroids, Meteors, Global Warming"

Zouden ze der Al Qaida enzo niet tussenzetten? Allé, toch op zen minst. XD

en redhunter: volgens mij was er al vermelding van het probleem in 1975 hoor.

Monoslay
3 januari 2010, 21:07
Ik denk dat je 21 december 2012 gewoon moet zien als het begin van een nieuwe grote cyclus in hun kalender. Net zoals wij na 24u aan een nieuwe dag beginnen, en om de 365 dagen aan een nieuw jaar beginnen.

Dat heb ik dus ook gezegd in mijn vorige post :)

blacky
3 januari 2010, 23:04
Meer dan speculeren kunnen ze niet, precies of ze iets weten. Zelfde geld voor heel die Global warming.

SeppeSeppe
6 januari 2010, 18:40
exploderende-ster-kan-bedreiging-vormen-voor-aarde (http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid891901/exploderende-ster-kan-bedreiging-vormen-voor-aarde.aspx)

ze zeggen iets van religie en het prediken van het einde van de wereld. Maar je moet toch toegeven, ook de wetenschap blinkt hierin uit.

pinoken
12 januari 2010, 11:28
eigelijk zegt dieje kalender nog altyd 21 december 2012 ma zeggen ze gewoon dat het voor 2208 is zodat er niet te veel mensen zelfmoord plegen en als ze zeggen dat het 2012 is en er gebeurt niets, zijn ze hopeloos belachelijk. 2208 zijn ze er toch niemeer dus hun zorg niemeer

KOMPLOT-THEORIE-VERZINNING-POWER, DEACTIVEER

^MystiQ
12 januari 2010, 11:41
exploderende-ster-kan-bedreiging-vormen-voor-aarde (http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid891901/exploderende-ster-kan-bedreiging-vormen-voor-aarde.aspx)

ze zeggen iets van religie en het prediken van het einde van de wereld. Maar je moet toch toegeven, ook de wetenschap blinkt hierin uit.

Who cares eigenlijk? Er zijn zoveel dingen waar wij als mens niet aan onderuit kunnen, we denken als mens dat wij alles te baas kunnen maar helaas, we zullen nog lelijk opkijken in de toekomst. Het in in mijn ogen onvermijdelijk dat de mensheid op een dag een gigantische ramp zal tegenkomen waarbij de mensheid ofwel volledig uitsterft ofwel in grote aantallen. Let it go with the flow, als het onze tijd is om te gaan door één of andere ramp in de ruimte dan kan je er toch niets aan doen. En hoeven we het niet mee te maken, zoveel te beter, maar is het wel zo dan denk ik van tjah, niets aan te doen :D

pinoken
12 januari 2010, 21:16
Who cares eigenlijk? Er zijn zoveel dingen waar wij als mens niet aan onderuit kunnen, we denken als mens dat wij alles te baas kunnen maar helaas, we zullen nog lelijk opkijken in de toekomst. Het in in mijn ogen onvermijdelijk dat de mensheid op een dag een gigantische ramp zal tegenkomen waarbij de mensheid ofwel volledig uitsterft ofwel in grote aantallen. Let it go with the flow, als het onze tijd is om te gaan door één of andere ramp in de ruimte dan kan je er toch niets aan doen. En hoeven we het niet mee te maken, zoveel te beter, maar is het wel zo dan denk ik van tjah, niets aan te doen :D

zoiets heb ik nu ook ma laat et geen zombie-apocalyps zijn want dan pleeg ik zelfmoord. k knal mezelf wel door et hoofd, word ik geen zombie meer als ik de films moet geloven:P. of ik spring in de houtversnipperaar ma dat gaat pijn doen. ultiem zou ik gewoon vinden dat de wereld ontploft als ik slaap dan kan ik in de hemel zeggen dat ik ECHT overal doorheen kan slapen :rofl:

maja de keuze is niet aan ons. het kan goed zijn dat morgen de apocalyps uitbreekt, dan wil ik toch zeker zijn dak bij men leerkrachten ben voor ze dood zijn :evil: kan niemand et iets meer boeien

MAAR moest het einde der tijden aanbreken in mijn tijd zou ik echt erg vinden , niemand om aan je te denken lijkt een triest vooruitzicht. de mens sterft pas als hij niet herinnert word.

PS voor alle kutmensen die hier om lachen en mopkes maken :tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue:

TJ3
13 januari 2010, 04:02
zoiets heb ik nu ook ma laat et geen zombie-apocalyps zijn want dan pleeg ik zelfmoord. k knal mezelf wel door et hoofd, word ik geen zombie meer als ik de films moet geloven:P. of ik spring in de houtversnipperaar ma dat gaat pijn doen. ultiem zou ik gewoon vinden dat de wereld ontploft als ik slaap dan kan ik in de hemel zeggen dat ik ECHT overal doorheen kan slapen :rofl:

maja de keuze is niet aan ons. het kan goed zijn dat morgen de apocalyps uitbreekt, dan wil ik toch zeker zijn dak bij men leerkrachten ben voor ze dood zijn :evil: kan niemand et iets meer boeien

MAAR moest het einde der tijden aanbreken in mijn tijd zou ik echt erg vinden , niemand om aan je te denken lijkt een triest vooruitzicht. de mens sterft pas als hij niet herinnert word.

PS voor alle kutmensen die hier om lachen en mopkes maken :tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue:

Als je maar niet in die houtversnipperaar vast komt te zitten :lol:

TJ3
13 januari 2010, 04:03
Als je maar niet in die houtversnipperaar vast komt te zitten :lol:

Een serieuze off topic eigenlijk:p Maar om misschien wat toe te voegen. In de islam heb ik ergens gelezen dat het einde van de wereld nabij is. Eentje had het uitgerekend en het zou rond 2013 zijn daar ergens;) Just so you know..

Sorasan
13 januari 2010, 09:54
Een serieuze off topic eigenlijk:p Maar om misschien wat toe te voegen. In de islam heb ik ergens gelezen dat het einde van de wereld nabij is. Eentje had het uitgerekend en het zou rond 2013 zijn daar ergens;) Just so you know..

bwoa nog 3 jaar... time enough

misschien slaat dat ook enkel op de moslim... iets rond de religie ofzo

^MystiQ
13 januari 2010, 18:14
bwoa nog 3 jaar... time enough

misschien slaat dat ook enkel op de moslim... iets rond de religie ofzo

Hey, dat zou wel een fantastisch idee zijn, het einde van de Islam. ^^

Oldskooler
13 januari 2010, 20:27
Hey, dat zou wel een fantastisch idee zijn, het einde van de Islam. ^^

Als dat waar is, dan laat ik mijn nick veranderen naar 'I love 2013'.

Triumph
14 januari 2010, 21:11
Precies of mensen die ik weet niet hoelang geleden leefden kunnen voorspellen wanneer de wereld zal vergaan.

Net zoals "God"

Avondland
14 januari 2010, 22:19
Een zombie-apocalypse, stel je voor. Leuke 'what if?' :D

stoomboot
14 januari 2010, 22:38
Waarom konden ze dit nieuws niet pas na 21/12/2012 plaatsen?

Zodoende was de wereld weer wat beter af door al dat volk dat zelfmoord pleegde :)

Selderijstok
14 januari 2010, 22:46
Ik ga het toch missen hoor :sad:

stoomboot
14 januari 2010, 22:49
Ge kunt u altijd laten invriezen :)

Razer
14 januari 2010, 23:20
Ge kunt u altijd laten invriezen :)

tot ze uwe stekker uittrekken omdat ge de factuur nie ebt betaald :lol:

Doggiedog
15 januari 2010, 01:50
ge moet u laten invriezen op de noordpool eh slimme :D

ow wacht, die is al aan het smelten

/offtopic *kuch* :p

Contino
15 januari 2010, 14:55
als de maya's zoveel van de wereldgebeurtenissen konden voorspellen, en rampen en het einde van de wereld enzo. Waarom konden ze dan hun eigen einde niet voorspellen???

Redhunter
17 januari 2010, 11:16
en redhunter: volgens mij was er al vermelding van het probleem in 1975 hoor.

Het probleem was al langer beken...maar de datu was pas in 1985 vastgelegd (dacht ik toch).

Dacht dat de getuige van Jehovah geloofden dat God de Aarde ging laten vergaan door een grote natuurramp. De getuigen zouden net ervoor naar de hemel gaan...soort van "beam me up scotty" :p

(iemand bevestiging?)

SeppeSeppe
17 januari 2010, 16:59
Het probleem was al langer beken...maar de datu was pas in 1985 vastgelegd (dacht ik toch).

Dacht dat de getuige van Jehovah geloofden dat God de Aarde ging laten vergaan door een grote natuurramp. De getuigen zouden net ervoor naar de hemel gaan...soort van "beam me up scotty" :p

(iemand bevestiging?)
serieus fout.

ze geloven niet dat de aarde zal vergaan. Ze geloven eerder dat God zal ingrijpen en de aarde tot een paradijs gaat omvormen. En dus geloven ze ook niet dat ze naar de hemel gaan, maar dat ze hier op aarde in dat paradijs zullen leven.

Cr4zy_M0
18 januari 2010, 22:59
Ik heb ergens gelezen over een supernova op 'slechts' 3126 lichtjaar die elk moment kan ontploffen. Als die ontploft dan is onze ozonlaag kapot (want het zal een harde ontploffing zijn) en dan sterven we. Laten we gewoon genieten van het leven :')

warelfs
21 januari 2010, 19:11
Ik heb ergens gelezen over een supernova op 'slechts' 3126 lichtjaar die elk moment kan ontploffen. Als die ontploft dan is onze ozonlaag kapot (want het zal een harde ontploffing zijn) en dan sterven we. Laten we gewoon genieten van het leven :')
Lucky us dat we dan nog 3126 jaar hebben moest hem nu ontploffen

vic
21 januari 2010, 20:20
onlangs zaten we bij te bespreken bij aarderijkskunde dat er ergens in de oceaan een enorme oerbel zou zijn vol met methaangas fzo en als dien lekt of ontploft, zou de aarde ook neer gaan.
We emme der twee lessen aan gezeten en nog steeds tot geen conclusie gekomen... :sop:

warelfs
22 januari 2010, 09:33
onlangs zaten we bij te bespreken bij aarderijkskunde dat er ergens in de oceaan een enorme oerbel zou zijn vol met methaangas fzo en als dien lekt of ontploft, zou de aarde ook neer gaan.
We emme der twee lessen aan gezeten en nog steeds tot geen conclusie gekomen... :sop:
Wat bedoel je dat de aarde dan ontploft? :p lol
Dan mag uw leerkracht toch z'n theorie is her bezien, want daar heb je wat meer kracht voor nodig dan een enorme "oerbel vol met methaangas"

Sportinggboy
22 januari 2010, 10:36
hier leesde wa zalle :p

vic
22 januari 2010, 10:44
Wat bedoel je dat de aarde dan ontploft? :p lol
Dan mag uw leerkracht toch z'n theorie is her bezien, want daar heb je wat meer kracht voor nodig dan een enorme "oerbel vol met methaangas"

nii de aarde die ontploft é, mar dien bel.
Em zei da als da gas in dien oerbel vrij komt da da genoeg is om heel onze atmosfeer te hervormen zodat we niet meer in de nieuwe atmosfeer kunnen leven ofzo iet :P

Anoniem04
22 januari 2010, 10:47
Wat pakt diene allemaal :unsure:

ZoidBerg
22 januari 2010, 10:49
He's high on meth!

Dr_Evil
22 januari 2010, 11:32
Dus als'k het goed versta gaat de aarde een dikke scheet laten en gaan we allemaal dood? Hoe gaan de profeten dat beschrijven in het nieuwste testament...

passero
22 januari 2010, 12:27
zelf god heeft last van gas? :D

passero
22 januari 2010, 12:32

Zijn zo van die dingen die niet in perspectief worden gebracht.
Ze vergeten er bij te vermelden dat "elk moment" niet onze perceptie is maar "elk moment" volgens astronomische perceptie. Dat wil zeggen dat het nog miljoenen jaren kan duren eer die ontploft :D

Er zijn genoeg van die rode reuzen bekend. Neem nu betelgeuse. Als die ontploft is orion zijn schouder kwijt. Die staat wel wat verder weg maar die kan ook "elk moment" supernova worden. Daar is geloof ik wel een goeie kans dat we dit ins ons mensenleven nog gaan mogen meemaken. Die supernova zal dan wel niet onze aarde bereiken maar hij gaat wel enorm helder zijn. Die zou enkele dagen zichtbaar moeten zijn tijdens de dag...

Lucky us dat we dan nog 3126 jaar hebben moest hem nu ontploffen

We weten niet als hij NU ontploft. Het kan evengoed zijn dat hij 3125 jaar geleden al is ontploft en dat gaan we dus volgend jaar zien en de gevolgen zullen dan ook wel even later toekomen...

Het is niet dat omdat ge het nu pas gaat zien dat we dan kunnen zeggen dat we nog 3126 jaar hebben....

Redhunter
22 januari 2010, 20:46
serieus fout.

ze geloven niet dat de aarde zal vergaan. Ze geloven eerder dat God zal ingrijpen en de aarde tot een paradijs gaat omvormen. En dus geloven ze ook niet dat ze naar de hemel gaan, maar dat ze hier op aarde in dat paradijs zullen leven.

Hmmm...beter opletten aan de deur in het vervolg :p

Ben allesinds zeker dat ik dit verhaal ergens gehoord heb...Misschien andere religie of iemand die er even weinig vanaf wist als ik.

Zarnikon
22 januari 2010, 21:56
Gvd, kwas nu van plan om een serieus "feestje" te bouwen net voorn het einde van 2011 :(

vic
22 januari 2010, 22:53
Dus als'k het goed versta gaat de aarde een dikke scheet laten en gaan we allemaal dood? Hoe gaan de profeten dat beschrijven in het nieuwste testament...

hehe, idd :P

"And on that day of oblivion, the almighty lord opend his legs wide open to them who are unworthy of following him into his kingdom heaven and he lifted his skirt, bended over and spreaded his holy wrath upon the world!"

Marginal0
29 januari 2010, 20:03
LOL

Praise him!

Triumph
31 januari 2010, 14:53
De wereld vergaat al in 2012 :tongue:

usakli_boy
3 februari 2010, 15:42
Ik geloof er toch nie in:tongue: