PDA

Volledige versie bekijken : Vlaanderen loopt onder!

Fliblit
20 oktober 2009, 20:42
Het Nieuwsblad - Dit is Vlaanderen als de zeespiegel 5 meter stijgt (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMA19102009_001)

zie die foto :sad: achja minder ver rijden naar de zee zeker :)

Estrebian
20 oktober 2009, 20:49
Ik zit safe :D

denkimi
20 oktober 2009, 20:53
tegen het jaar 3000

ik veronderstel dat ze in de tussentijd wel efkes de dijken kunnen verhogen

no_way2go
20 oktober 2009, 20:53
Als er niets gebeurt om het afsmelten van de ijskappen op Groenland af te remmen of te stoppen, stijgt de zeespiegel tegen het jaar 3000 met acht meter en loopt één tiende van het Belgisch grondgebied (of 3.700 vierkante kilometer) onder.

Denkt ge dat we 1000 jaar op ons gat gaan blijven zitten? Denk ni dat er nu nog veel overblijft van in 1009...

Fliblit
20 oktober 2009, 20:55
als ge kijkt naar splitsing BHV mogen ze nu al beginnen met de plannen van die dam, volksreferendums inc!

Preske
20 oktober 2009, 20:55
en daar zit antwerpen dan met hun tunnel/brug

deyoeri
20 oktober 2009, 21:00
Dat het maar stijgt, meteen van een hoop irritant volk af ^^
Ik zit lekker veilig.

NSA.Rhinox
20 oktober 2009, 21:11
Cool, dan kan ik elke week met mijn patiënten een dagje naar zee gaan. :)

marcel
20 oktober 2009, 21:16
well, no big losses there.

Xylo
20 oktober 2009, 21:27
Ik vind dat er nog wat meer blauw mag zijn langs diene linkerkant daar.

Fliblit
20 oktober 2009, 21:32

:angry: ge wilt toch niet dat ik doodga!

:cry:

drxero
20 oktober 2009, 21:42

idd, Frankrijk is een veel te groot land!

Benjamin
20 oktober 2009, 21:45
Misschien toch maar eens eindelijk meer, betere en goedkopere zwembaden oprichten in dit landje? :lol:
Dan kunnen de mensen alvast wat oefenen in het zwemmen. :D

MrFlava-
20 oktober 2009, 21:46
en daar zit antwerpen dan met hun tunnel/brug

En Doel met hun nieuw project.:p

Als er niets word aan gedaan zal het zo eruit zien,maar ze maken de dijk gewoon wat hoger..Dus geen paniek.:)

shiftyke
20 oktober 2009, 21:55
Ik zit goed, de waarde van mijn huis kan maar stijgen nu er ook zicht op zee bij is :D

boogje
20 oktober 2009, 22:08
tegen het jaar 3000

Tegen dan vertoeven we allemaal op de maan en andere planeten.

iKitty
20 oktober 2009, 22:13
wohooo kust!

maximvdb
20 oktober 2009, 22:13
Ik zit goed, de waarde van mijn huis kan maar stijgen nu er ook zicht op zee bij is :D

:rofl:

kil911ler
20 oktober 2009, 22:15
Roesloareuh zit Safe! \o/

Lord Seth
20 oktober 2009, 22:34
2012 voor 3000. Tegen 3000 is er maar een zeer marginale groep op aarde nog in leven. De rest is dood door wat er gaat gebeurren in 2012.

Nuja, mijn huis staat nu wel onder water.

128MB
20 oktober 2009, 22:39
limburg ftw :p lekker droog

Avondland
20 oktober 2009, 22:48
Hoe zit dat eigenlijk met het smelten van zoet water in zout water? Want als je een glas met ijs neemt, zal het evenveel volume hebben wanneer dat ijs gesmolten is.

Matt.
20 oktober 2009, 22:52
Hoe zit dat eigenlijk met het smelten van zoet water in zout water? Want als je een glas met ijs neemt, zal het evenveel volume hebben wanneer dat ijs gesmolten is.

Drijvend ijs heeft geen invloed op het zeeniveau als het smelt, alleen ijs op land dat smelt, doet het niveau stijgen; als dat is wat je bedoelt?

Ike
20 oktober 2009, 22:54
Drijvend ijs heeft geen invloed op het zeeniveau als het smelt, alleen ijs op land dat smelt, doet het niveau stijgen; als dat is wat je bedoelt?

Jup, noordpoolijs zal inderdaad weinig effect hebben i.t.t. continentaal ijs zoals dat van Antarctica en Groenland b.v. .

Avondland
20 oktober 2009, 22:58
Domme vraag, daar had ik nog niet over nagedacht. ;)

Conqie
20 oktober 2009, 23:12
O
En zo zou de wereld er uit zien als het niveau 9000 meter zou stijgen, evenveel nieuwswaarde lijkt me.

Doggiedog
20 oktober 2009, 23:23
O
En zo zou de wereld er uit zien als het niveau 9000 meter zou stijgen, evenveel nieuwswaarde lijkt me.
Gaat ge water uit het heelal halen of zo? :unsure:

Razzia
20 oktober 2009, 23:53

2nd that

Burrid
21 oktober 2009, 00:29
Aha, geen file meer tot aan de kust, de kust komt gewoon naar mijn voordeur.

sneax
21 oktober 2009, 00:52
Heb het altijd al gewild, aalst een kuststad! Als ik het zo bekijk zouden we ideaal gelegen zijn dan. Ik wou echt dat dat vanaf morgen doorging, laat maar een tsunami komen tot aan mijn voordeur, ideaal.

spray-bunny
21 oktober 2009, 00:55
hmm, 'k zit zowat op de zuidrand van het Oost-Vlaamse eiland. Nice.

Bluto
21 oktober 2009, 06:35
Mooi, dan ligt St-Anneke Plage echt aan de zee.:applause:

MetalG
21 oktober 2009, 07:18
O

we are over 9000! (someone had to do it)

JPV
21 oktober 2009, 07:49

in het slechtste geval, dat ALLE ijs gesmolten zou zijn, wat zou de stijging van het zeeniveau dan eigenlijk zijn?

Belgianbonzai
21 oktober 2009, 07:54

Zoals altijd komen die gewoon wat later.

passero
21 oktober 2009, 08:07
Moet er ook geen rekening gehouden worden met het uitzetten van water als het warmer wordt?
Als zo een enorme hoeveelheid water 1 graad stijgt, dan stijgt het volume van de zee toch ook? Of zit dat ook in die 5meter?

passero
21 oktober 2009, 08:07
Zoals altijd komen die gewoon wat later.

die is ook lekker droog :ironic:

Vantham
21 oktober 2009, 08:26
Moet er ook geen rekening gehouden worden met het uitzetten van water als het warmer wordt?
Als zo een enorme hoeveelheid water 1 graad stijgt, dan stijgt het volume van de zee toch ook? Of zit dat ook in die 5meter?
hoe oud ben jij?

zet water UIT als het WARM wordt... frappant nieuwtje, dan is eindelijk het probleem van kapotgesprongen waterleidingen als gevolg van vorst opgelost.

passero
21 oktober 2009, 08:37
hoe oud ben jij?

zet water UIT als het WARM wordt... frappant nieuwtje, dan is eindelijk het probleem van kapotgesprongen waterleidingen als gevolg van vorst opgelost.

*zucht*

van wiki:

De meeste materialen zullen bij het opwarmen uitzetten (positieve uitzettingscoëfficiënt); bij een hogere temperatuur trillen de moleculen sterker, waardoor ze aldus een grotere ruimte innemen (volume stijgt). Een uitzondering hierop is water, dat de grootste dichtheid heeft bij 4°C. Het zet uit bij lagere en hogere temperaturen. Ook Zirkoniumwolframaat krimpt als het warmer wordt.

bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitzettingsco%C3%ABffici%C3%ABnt)

Waar is de facepalm emoticon als je hem nodig hebt... :doh:

En om op uw vraag te beantwoorden, ik ben 27 :D

Matt.
21 oktober 2009, 09:27
in het slechtste geval, dat ALLE ijs gesmolten zou zijn, wat zou de stijging van het zeeniveau dan eigenlijk zijn?

Ergens tussen 50-100m dacht ik. Zou het eens moeten opzoeken...

Wordt wel rekening mee gehouden denk ik, aangezien dat toch een redelijke invloed moet uitoefenen. ^^

Vantham
21 oktober 2009, 10:01
*zucht*

van wiki:

bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitzettingsco%C3%ABffici%C3%ABnt)

Waar is de facepalm emoticon als je hem nodig hebt... :doh:

En om op uw vraag te beantwoorden, ik ben 27 :D
my bad :)
ben blijkbaar al wat vergeten van mijn fysica lessen :(

jikkel
21 oktober 2009, 10:09
De uitbreiding van de Antwerpse haven is dan alleszinds een feit.

JPV
21 oktober 2009, 10:21
in de rand: wat is de temperatuur van water op 100 meter diepte aan bvb de Belgische kust eigenlijk? Zou je het daar lang overleven als duiker (los van de druk en lucht-problemen)?

passero
21 oktober 2009, 10:30
in de rand: wat is de temperatuur van water op 100 meter diepte aan bvb de Belgische kust eigenlijk? Zou je het daar lang overleven als duiker (los van de druk en lucht-problemen)?

Op 100m diepte weet ik niet of het zo'n verschil geeft maar in de oceanen heb je op gigantische diepte wel lekker warm water. Enerzijds omdat je daar dichter bij de kern zit (en ja, das geen grap) en anderzijds omdat je daar ook onderwatervulkanen en van die toestanden hebt.
Ik dacht (ben niet zeker) dat de aardkorst daar ook dunner was waardoor je die dingen hebt.

maar op 100m diepte denk ik niet dat je veel verschil merkt. De grootste boosdoener zal dan wel druk zijn.

nite
21 oktober 2009, 10:55
hoe oud ben jij?

Tis niet omdat water uitzet dat als het ijs wordt, dat water niet kan uitzetten als het warmer wordt he. Trouwens bij kapotte leidingen is niet zozeer de uitzetting die het probleem maakt, maar het gaan van vloeibaar naar vast. Uitgezet water in u leidingen stroomt gewoon weg, uitgezet uit blijft mooi zitten.

jeronimo_jd
21 oktober 2009, 11:08
Bij mijn weten is de zeespiegelstijging hoofdzakelijk te wijten aan een opwarming van het water. Ge kunt dat trouwens heel rudimentair berekenen. Heb net eens de uitzettingscoëfficiënt van water opgezocht (Uitzettingscoëfficiënt - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitzettingscoëfficiënt)) en het berekeningeske gedaan. De volumetrische uitzettingscoeff. is 0.21*10-3 per Kelvin bij 20° C. Ge kunt dan een stukje van de oceaan simuleren als een kubus water met zijde 5000m op 20°C. Veronderstel dat dit water 2° opwarmt dan kom je met de definitie van volumetrische uitzettingscoeff. ruwweg tot een uitzetting van 0.04 %. Dit betekent een stijging van 0.0004*5000m= 2m.

edit: in werkelijkheid zal de stijging nog groter zijn, want de uitzetting in de andere twee dimensies (in breedte) mag opgeteld worden bij de hoogte omdat de oceaan vaste wanden heeft. (er is maar één vrije wand en dat is naar boven toe).

Ik weet nu niet echt wat het effect van de zwaartekracht is op het water, maar de zwaartekracht is de zwakste natuurkracht, zwakker dan de kracht tussen atomen die speelt wanneer het water opwarmt (natuurkundigen?).

Bluto
21 oktober 2009, 11:48
Dan bouwen we toch gewoon een grote mooie dijk? Wat is dat nu.

En als de volksraadpleging de werken tegenhoudt?

Pierlo
21 oktober 2009, 11:58
En als de volksraadpleging de werken tegenhoudt?

Dan moet je je huis op palen laten zetten en je motorboot kan je alvast bestellen. De vraag zal wel stijgen tegen dan. Misschien ook al aandelen kopen van ondernemingen die zo'n bootjes maken...

Iemand
21 oktober 2009, 11:59
safe

Unkn0wn
21 oktober 2009, 12:43
En die Walen maar gniffelen!

passero
21 oktober 2009, 12:55
Om maar even ontopic te blijven :D

Hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Recent_Sea_Level_Rise.png) een plaatje van wiki met een grafiek van het zeeniveau de laatste 130 jaar. Wel opmerkelijk. Vooral dat de laatste 30-40 jaar geen speciale stijgingen te zien zijn en dat het eigenlijk gelijdelijk aan gebeurt.
Is een mooie aanvulling op het feit dat de aarde nog steeds aan het opwarmen is van de laatste ijstijd...
Is dit trouwens ook geen mooie maat voor het globaal klimaat? Als de global warming echt zo erg is, zouden we dan het zeeniveau niet sneller moeten zien stijgen zoals altijd wordt gezegd?

xhdmix
21 oktober 2009, 13:02
ik zit nog safe :p

Tr1ploid
21 oktober 2009, 13:20
Is dit trouwens ook geen mooie maat voor het globaal klimaat? Als de global warming echt zo erg is, zouden we dan het zeeniveau niet sneller moeten zien stijgen zoals altijd wordt gezegd?

Neen... De gemiddelde temperatuur van de aarde wordt gemeten aan de hand van weerstations, schepen... De temperatuur van de aarde is dan ook tot nu toe nog zo spectaculair gestegen, het wordt enkel voorspeld dat dit binnen een periode van 50-100 jaar wel zal gebeuren, en de stijging van de zeespiegel zal daar natuurlijk een gevolg van zijn. Tot nu toe komt de stijging van de zeespiegel perfect overeen met de stijging in temperatuur.

passero
21 oktober 2009, 13:36
Tot nu toe komt de stijging van de zeespiegel perfect overeen met de stijging in temperatuur.

Zeker van?

Zeeniveau (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Recent_Sea_Level_Rise.png) vs Temperatuur (http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Instrumental_Temperature_Record.png)

Periode rond 1940-1980 is er wel een serieus verschil in grafiek...
Ook vanaf 1980 daalt het zeeniveau redelijk terwijl de globale temp serieus stijgt...
Ik zie niet direct een verband

NDD
21 oktober 2009, 13:38
Mmm, niet verwacht dat wij hier nog safe gingen zitten, woon maar op 20 km van de kust.

MiniJeffrey
21 oktober 2009, 13:53
Sint Niklaas wordt een eiland :love:

Overigens wel safe, als ik nog leef tegen het jaar 3000 natuurlijk

L0k1-
21 oktober 2009, 14:09
en Lokeren is oftewel serieus fucked of ligt mooi aan de vernieuwde "kust" :p

Silmarunya
21 oktober 2009, 14:14
Nice! Geen files meer richting kust in Aalter, maar wel (bijna) Aalter-Bad...

Delirium
21 oktober 2009, 14:25
Lap, als dat gebeurt zit ik zonder huis en zonder werk :(
Of ik moet als redder beginnen.

Wu-chAn
21 oktober 2009, 14:27
2012 voor 3000. Tegen 3000 is er maar een zeer marginale groep op aarde nog in leven. De rest is dood door wat er gaat gebeurren in 2012.

Nuja, mijn huis staat nu wel onder water.

:wtf: nutcase

Cin
21 oktober 2009, 14:47

Hij heeft wel een punt, natuurlijk niet wat betreft de komst van aliens, het einde van de wereld zoals door de Maya's (zogezegd) voorspeld, of eenderwelke andere zever.

Maar wat we wel weten is het volgende: om de elf jaar maakt de zon een woelig periode door waarbij het een enorme schokgolf van straling de ruimte in boort (ook wel gekend als een zonnevlam). Dit is het gevolg van het omdraaien van het magnetisch veld van de zon (zuid -> noord en noord -> zuid). Minuten later zal die golf de aarde raken en mogelijk alle elektronika (vooral die wij in de ruimte hebben), vernietigen: weer- en communicatiesatellieten, stroomnet, GPS, ...

Wetenschappers kennen die cyclus, en kunnen de intensiteit ook voorspellen. Het enige probleem is dat ze in 2008 gemerkt hebben dat een van hun vorige berekeningen afweek met factor 20. De volgende cyclus zal dus 20x zo intenser zijn als eerst gedacht.

En wanneer wordt de volgende cyclus verwacht? Juist ja: 2012.

Bron: NAS & Michio Kaku :p

dadash
21 oktober 2009, 15:29
NASA heeft onlangs (vorig jaar dacht ik) nog 2 satelieten gelanceerd die op de zon zijn gericht om zo'n golf te zien komen. Als zo'n golf dus wordt gedetecteerd komt het er dan op aan om alles gewoon uit te schakelen in het gebied waar die golf zou toeslaan.

Zo'n golf heeft ooit eens Quebec bereikt waardoor het hele gebied zonder stroom zat. Het noorderlicht was toen te zien tot in Mexico. Redelijk spectaculair dus maar door gewoon alles op tijd af te leggen kunnen we makkelijk zo'n golf overleven.

passero
21 oktober 2009, 15:42
in verband met die zonneactiviteit. Er is ook een afwijking op die 11 jarige cycli. Het heeft een naam maar ik kan er niet opkomen en de kans ik groot dat we nu net zo een minimum hebben ipv een enorme activiteit. Normaal zou je nu al wat van die activiteit moeten kunnen zien maar de zon is tegenwoordig zeer kalm voor het begin van een maximum te zijn. Vandaar dat men vermoed dat er eigenlijk geen max gaat komen maar dat we in zo een cyclus zitten die wordt overgeslaan. Dit is al een paar keer voorgevallen in het verleden en heeft de naam gekregen van iemand die het ontdekt had maar kben de naam kwijt...

Cin
21 oktober 2009, 15:47
NASA heeft in 2001 al een geostationaire satelliet gelanceerd die ons heeft gewaarschuwd voor een zonnevlam in 2003. Hoewel de straling 100x hoger lag dan normaal, hebben we er eigenlijk geen last van ondervonden.

Bovendien kunnen ze sinds 2007 via een schotel gekoppeld aan een supercomputer de vorming van zonnevlammen detecteren. In principe moeten we ons geen zorgen maken, tenzij de straling - zoals sommigen beweren - een bepaalde threshold bereikt. :p

Overigens ligt een van de belangrijkste spelers op dat gebied in België: het Solar Influences Data Analysis Center.

http://sidc.oma.be/

Roald
21 oktober 2009, 15:48
Safe ^^ En lol, hier roepen ze soms tegen West-Vlamingen "Smijt ze in de zee", na verloop van tijd gebeurt dat dus gewoon vanzelf, of wordt het nog eenvoudiger :p

Cin
21 oktober 2009, 15:51
Dit is al een paar keer voorgevallen in het verleden en heeft de naam gekregen van iemand die het ontdekt had maar kben de naam kwijt...

Maunder minimum?

Fvinco
21 oktober 2009, 16:03
Tegen 3000 zen ik dood, so i don't care:p

freakykiller
21 oktober 2009, 16:21
Safe ^^ En lol, hier roepen ze soms tegen West-Vlamingen "Smijt ze in de zee", na verloop van tijd gebeurt dat dus gewoon vanzelf, of wordt het nog eenvoudiger :p

En oost-vlaanderen & antwerpen niet ofwa :wtf:
imo is het deel over West-Vlaanderen niet zo groot :p

passero
21 oktober 2009, 16:58
Maunder minimum?

Da wast :D

Fliblit
21 oktober 2009, 17:16
hier roepen ze soms tegen West-Vlamingen "Smijt ze in de zee"

:eek: in wat voor barbaarse streek woont gij nu weer!

Gentille
21 oktober 2009, 17:17
Nog meer overbevolking in Vlaanderen :eek:

Proim
21 oktober 2009, 17:26
Kortrijk is safe :woohoo:

spray-bunny
21 oktober 2009, 19:07
Normaal zou het sigma plan (http://www.sigmaplan.be/) toch minstens een deel van de stijging moeten kunnen opvangen of niet?

Gamogenesis
21 oktober 2009, 21:37
Juij, ik kan macho badmeester worden dan =D, maar zal wel een paar gemeenten moeten verhuizen :P

Naradia
21 oktober 2009, 22:09
een beetje meer naar rechts mocht toch nog :evil:

Error_909
21 oktober 2009, 22:12
Het is toch enorm moeilijk te voorspellen hoelang dit gaat duren omdat de opwarming een triggereffect gaat geven? Door de opwarming van de aarde zijn er meer bosbranden. Eens het amazone woud in de fik vliegt gaat alles plots enorm snel gaan doordat de CO2 niet meer door dat bos word opgevangen en plus dat een brand van zon proporties enorm veel hitte en CO afscheid?.
Dus eens dat bos in de fik schiet gaan we er allemaal aan zeg ik u! :p

(Dit niet al te serieus nemen)

snake880
21 oktober 2009, 22:15
Het is toch enorm moeilijk te voorspellen hoelang dit gaat duren omdat de opwarming een triggereffect gaat geven? Door de opwarming van de aarde zijn er meer bosbranden. Eens het amazone woud in de fik vliegt gaat alles plots enorm snel gaan doordat de CO2 niet meer door dat bos word opgevangen en plus dat een brand van zon proporties enorm veel hitte en CO afscheid?.
Dus eens dat bos in de fik schiet gaan we er allemaal aan zeg ik u! :p

(Dit niet al te serieus nemen)
Daarom dat we het bos ook preventief kappen:p

filoe
21 oktober 2009, 22:20
Ooo...wat een mooie kustlijn :love::love:

slash
21 oktober 2009, 23:02
Zitten hier wel nog veilig daarvoor. Iets van een 50 - 60m boven de zeespiegel. Moeten we dus minder ver rijden en dus minder co2 uitstoot!

Razzia
21 oktober 2009, 23:04
Zitten hier wel nog veilig daarvoor. Iets van een 50 - 60m boven de zeespiegel. Moeten we dus minder ver rijden en dus minder co2 uitstoot!

Pff, dan krijgen we hier ook nog kustklimaat :(

eS
21 oktober 2009, 23:22

Maar uwen hof staat dan wel vol met van die Hollandse caravans

Error_909
22 oktober 2009, 00:14
Daarom dat we het bos ook preventief kappen:p

hehe, das mr 1 deel van het probleem opgelost wel. :p

Lord Seth
22 oktober 2009, 01:49

't was om te lachen. Ik bedoelde dus: uiteindelijk kan het mij geen bal schelen. Ik ga eens heel erg egoïstisch doen. Tegen dan ben ik toch al dood.

Wu-chAn
22 oktober 2009, 01:50
Ja soit daar hebt ge gelijk in, sorry maar op dit forum weet je maar nooit ;)

waffel
22 oktober 2009, 02:25
Merde mijn huis gaat net onder water staan. Och ja ik woon nog bij mijn ouders, kan nog altijd verhuizen :D
En al die West-Vlamingen haat hier zeg. Je zou ons beter steunen, want die Walen zitten nu al te gniffelen wss!

Belgianbonzai
22 oktober 2009, 07:49
Je zou ons beter steunen, want die Walen zitten nu al te gniffelen wss!

Not really, want als ze nog nie van Vlaanderen gesplits zijn krijgen ze alle Vlamingen op hun dak als die een einde naar het binnenland trekken.

Proto
22 oktober 2009, 12:51
Die foto ziet er goed uit. Mag al veel eerder gebeuren van mij :-à)

EternalSilence
22 oktober 2009, 12:58
Het Nieuwsblad - Dit is Vlaanderen als de zeespiegel 5 meter stijgt (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMA19102009_001)

woohoo
ik zit safe :D

Cuth
22 oktober 2009, 17:37
Nog 980 jaar en dan moeten we met de walen van plaats verwisseld hebben.

$uB^
24 oktober 2009, 10:48
Ivm die zonnenstraal/vlam van in 2012 ( of daarrond ). Als da rond de 11 jaar voorkomt, wa is er dan precies voorgevallen in 2001 ? Alleja, kan me niet direct iets 'serieus' herinneren van in die periode ma aan de andere kant weet mijn geheugen nie meer wat er 8 jaar geleden allemaal gebeurde ;-) Iemand die me ff wil helpen hier :-D

( Tis het eerste da'k er eigenlijk van hoor, van om die 11 jaar da zonne'ding' .. ma tklinkt wel interessant ! )

Anoniem04
24 oktober 2009, 11:01
Ivm die zonnenstraal/vlam van in 2012 ( of daarrond ). Als da rond de 11 jaar voorkomt, wa is er dan precies voorgevallen in 2001 ? Alleja, kan me niet direct iets 'serieus' herinneren van in die periode ma aan de andere kant weet mijn geheugen nie meer wat er 8 jaar geleden allemaal gebeurde ;-) Iemand die me ff wil helpen hier :-D

( Tis het eerste da'k er eigenlijk van hoor, van om die 11 jaar da zonne'ding' .. ma tklinkt wel interessant ! )

De WTC torens, uiteraard!

Sterkte van zonnevlammen zijn niet altijd hetzelfde dacht ik, 2012 zou heviger zijn dan die van 2001.

Conradus
24 oktober 2009, 11:15
en Lokeren is oftewel serieus fucked of ligt mooi aan de vernieuwde "kust" :p

Ik zit net op de oever van die leuke poel, maar de rest van Lokeren is dan eindelijk verdronken :p

Redhunter
24 oktober 2009, 19:30

Voila (http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast15feb_1.htm)

LSDsmurf
24 oktober 2009, 20:39
Maar wat we wel weten is het volgende: om de elf jaar maakt de zon een woelig periode door waarbij het een enorme schokgolf van straling de ruimte in boort (ook wel gekend als een zonnevlam). Dit is het gevolg van het omdraaien van het magnetisch veld van de zon (zuid -> noord en noord -> zuid). Minuten later zal die golf de aarde raken en mogelijk alle elektronika (vooral die wij in de ruimte hebben), vernietigen: weer- en communicatiesatellieten, stroomnet, GPS, ...

Een worst-case scenario zou wel eens het einde van de mensheid zoals we die nu kennen kunnen betekenen. Maar laten we hopen dat het niet zo ver komt :p

Lord Seth
24 oktober 2009, 21:07

Als de berekeningen juist zijn, is deze zonnevlam veel sterker ivgm de voorgaande.

Aynix
25 oktober 2009, 16:03
shit :s

McFearless
25 oktober 2009, 18:15
dan zal ik wel naar de zee kunnen stappen
maar nu is het wel wat ver om naar de zee, te voet af te leggen

Superman!!!!!
25 oktober 2009, 18:42
Spijtig dat da morgen al nie zo is, een huis me zeezicht zou wa zijn lol

128MB
25 oktober 2009, 18:50

Stel u voor ... al die sattelieten uit :') geen internet, tv, telefoon of niks :')

Cin
26 oktober 2009, 12:12
On a related note:

'Wereld vergaat pas in 2208'

De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap & Techniek.

Wie op Google 2012 intikt krijgt 189 miljoen hits, waarvan de meeste gaan over het einde der tijden of over het aanbreken van een nieuw spiritueel tijdperk. De onheilsprofeten en newage-aanhangers baseren zich op de Mayakalender. Die zou aflopen op 21 december 2012. De zwartkijkers gaan er van uit dat onze tijd er dan op zit en de wereld vergaat.

Recent onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, aldus NWT.

Legendary d.C.
26 oktober 2009, 16:04
Amai wat een geluk..... nog 2 eeuwen extra. Ik begon het al warm te krijgen....

flotimker
16 november 2009, 15:20

Yeah, een Belgische versie van temptation island te Sint-Niklaas.

En anders jah... zo erg is dat niet. We gaan dan naar Walloniê, er is daar werk genoeg want ze willen er daar geen. En we kunnen daar alles opieuw beginnen é: vechten voor een Nederlandstalige school enz. net zoals in de 19de eeuw.

GMotha
16 november 2009, 15:58
Dat leidt tot een volksverhuizing van west-vlaanderen naar het oosten... Liever een paar dijkskes zetten, 'k zou knettergek worden als ik constant dat dialectje moet aanhoren. De hollanders zijn al erg genoeg.

boeffel
16 november 2009, 16:38
Sint Niklaas kan een wereldhavenstad worden :D

Ruben666
16 november 2009, 16:46
Dat leidt tot een volksverhuizing van west-vlaanderen naar het oosten... Liever een paar dijkskes zetten, 'k zou knettergek worden als ik constant dat dialectje moet aanhoren.

2 :).

Energised
16 november 2009, 17:57
oh vet :) minder files om nor zee te gaan :d

hoe uurke rijden voor strand & (alst nog eens sneeuwt) 'n uurke naar de sneeuw :d

win/win !

Gonzo the Great
19 november 2009, 19:28
Zou het kunnen dat in de middeleeuwen de kustlijn daar ook ergens lag? Want ik herinner mij het Rode Ridder album "Storm over Damme" en daar lag Damme denkek ook aan de kust.

De Rode Ridder 010, Storm over Damme, herdruk. | Marktnet (http://www.marktnet.nl/De-Rode-Ridder-010-Storm-over-Damme-herdruk-4939521.htm#Zoom)

GMotha
19 november 2009, 19:40
Zou het kunnen dat in de middeleeuwen de kustlijn daar ook ergens lag?Sint Niklaas was toen alvast geen eiland. En Mechelen lag niet aan de kust.

Oldskooler
19 november 2009, 22:33

Goed, we maken van Sint-Niklaas één grote open gevangenis, zoals in Escape From NY/LA.

Conradus
20 november 2009, 18:12
Zou het kunnen dat in de middeleeuwen de kustlijn daar ook ergens lag? Want ik herinner mij het Rode Ridder album "Storm over Damme" en daar lag Damme denkek ook aan de kust.

De Rode Ridder 010, Storm over Damme, herdruk. | Marktnet (http://www.marktnet.nl/De-Rode-Ridder-010-Storm-over-Damme-herdruk-4939521.htm#Zoom)

Nee, het Zwin was toen gewoon nog niet verzand. Damme lag aan de vaargeul naar Brugge, maar door het verzanden en dichtslibben van het Zwin ligt het nu ferm landinwaarts. (En ja, de kustlijn is ook gedeeltelijk opgeschoven, kijk maar naar Koksijde en dergelijke)

GMotha
20 november 2009, 18:15
Ik vraag me af of woestijnzand bruikbaar is om land te "maken". Aleja, er wordt toch niks anders mee gedaan:unsure:

blacky
20 november 2009, 19:31
Lekker zwemmen in de zee!

Monoslay
3 januari 2010, 18:19
En alle Hollanders die op ons land komen wonen ...:wtf:

Anarchist12911
3 januari 2010, 19:35

Nog een beetje meer zodat dat nest van kinders ginder in Gent ook weggespoeld wordt. :unsure:

krisse5844
3 januari 2010, 20:29
Ik zit safe :D

Hehe ik ook :lol:

SuperTomas
3 januari 2010, 20:32
Zelzate terug aan zee, superb

Monoslay
3 januari 2010, 20:57

Ik denk het niet, Brugge bestond namelijk ook al in de Middeleeuwen.

Thorondor
3 januari 2010, 23:00
zelfs Zeebrugge bestond al in de middeleeuwen :p