PDA

Volledige versie bekijken : Video Sommige vids blokkeren op bepaalde tijd.

ugh
19 oktober 2009, 23:12
Weet niet of dit de juiste prefix is maar kom.
Ik gebruik mplayer classic met klite codec, maar heb ook een ffdshow geprobeerd met vlc en mplayer met zelfde effect.

Sinds een paar dagen blokkeren sommige vids (ongeveer 80%) op een bepaalde tijd. Elke video op een ander moment (sommige 16 minuten, andere 35minuten etc) Maar elke video op zich blokkeert steeds op dezelfde tijd.
bvb één bepaalde video blokkeert telkens op 11.39 minuten, hoeveel keer ik hem opnieuw probeer af te spelen. Zelfde probleem bij windows media player (blokkeert op zelfde moment)

Eerst blokkeert mplayer, kan ik wel afsluiten met task manager. Maar als ik dan diezelfde vid probeer af te spelen freezet mijn computer.
Ik heb al gedacht aan virus of zo. Maar ik heb met spybot en ad-aware geprobeerd en die vinden niets.

Heb ook andere drivers geprobeerd, werkte ook niet. Ook vlc/mplayer herinstalled..

Iemand een idee? Het lijkt me straf dat opeens alles corrupt is.

Anders ga ik morgenavond op het gemakje mijn C schijf een formateren. Hopelijk lost dat iets op.

Exit
19 oktober 2009, 23:53
online of offline video's?

RpR
20 oktober 2009, 00:52
doe eens met hdtune een check van uw harde schijf. Lijkt mij op errors van uw hd.

ugh
20 oktober 2009, 10:53
offline dus. En will do. (hdtune) Is vrij nieuwe Hd (nog geen jaar oud)
Maar ik denk niet dat het dat is aangezien het op 2 verschillende HDs is (steken er 2 in mijn pc) + mijn externe.

En die errors gebeurden plots 2-3 dagen geleden. Ervoor nooit last van gehad.

ugh
20 oktober 2009, 12:21
Op de huge drop in het begin zie ik niet echt problemen (voor zover ik kan afleiden uit de faq van hdtune.com
http://i38.tinypic.com/166k96u.jpg
Error scan is bezig aan 15% atm en nog geen errors, zal ik editten als het gedaan is.
Health status is ook OK.

ugh
20 oktober 2009, 17:34
Hmm, Vind geen fouten op HD, en een nieuwe install van windows helpt ook niet (format)

Iemand een idee? Want heb nu zelfs Vista ipv XP erop gezet en toch blokkeren die vids nog. zelfs met nieuwste goede codecs.
En als format al niet helpt, heb ik echt geen idee wat zou kunnen helpen

ugh
20 oktober 2009, 18:13
Update: Ik gebruik internet via stroom.
Kan het zijn dat mijn downloads gewoon corrupted zijn? If so hoe fix ik dit of kijk ik dit na.

Exit
20 oktober 2009, 18:26
open eens een video in virtualdub, die zal snel melden/indexeren als er 1 corrupt is.

ugh
20 oktober 2009, 18:37
Ok virtualdub meldt ook een probleem. Wel, er komt geen melding, maar ook in virtual dub geraak ik niet verder dan het tijdstip waar die vid blokkeert in mplayer/vlc.
Virtualdub freezet ook dan (not responding) (En explorer.exe gaat dan ook ultratraag terwijl het programma aan het afsluiten is via task bar (gaat niet instant))

Of hoe kan ik een makkelijkere manier vinden om virtualdub te laten controleren of mijn bestanden corrupt zijn, zonder de ganse ep te laten afspelen in virtualdub.

edit:
Ok het zijn dus 'gewoon' de downloads die corrupt zijn opeens. Nu heb ik nog geen problemen gehad met de 2 kleine vids die ik gedownload heb sinds de format dezenamiddag, dus hopelijk is het hiermee opgelost.

Ben vrij zeker dat het daaraan ligt, want als ik dezelfde file van dezelfde locatie download, speelt hij dit deze keer wel goed af zonder problemen.
Wel geen idee waarom opeens mijn download corrupt waren dit weekend.
Is er een manier om met Virtualdub automatisch te controleren of de vids corrupt zijn? (zonder deze te moeten afspelen).

ugh
20 oktober 2009, 20:53
Te vroeg gejuichd. Nog steeds hetzelfde probleem.
En geen idee aan wat het ligt, corrupt vids -> corrupte download? Hoe kan ik dit verhelpen.

Exit
20 oktober 2009, 21:33
enkel videos corrupt bij downen, zip, rars, exe files niet?

ugh
20 oktober 2009, 22:45
enkel videos corrupt bij downen, zip, rars, exe files niet?

Niet op het eerste zicht, heb net wat progs gedownload na mijn format. (adobe acrobat reader, antivir, adaware, winrar, windows live messenger, codec pacs, drivers etc) Verschillende pdf's openen ook zonder probleem en zonder errors.
die unrarren en/of installen allemaal perfect.

Heb ook de basic windows vista memory test laten lopen (geen errors). Misschien morgen een uitgebreidere laten lopen.

Heb nu net een videobestand gedownload bestaande uit 4 rars. Straks bekijken en zien wat het geeft.

Bestand van 4 rar files gedownload (1 episode) unrarren gaat zonder probleem, maar weer stopte het bij afspelen. Opnieuw gedownload en nu stopte het met afspelen op een ander moment.

En na elke freeze van vlc/mplayer hangt explorer.exe ook vast een minuut of 6-7.
Zowel voor de format (xp) als erna (vista).

Virus op de andere Harde schijven die niet geformat zijn geweest?
Deze nacht een full system scan laten doen door anti vir. En morgen door ad-aware nog eens.
Nog aanraders om voor virussen te scannen? (faq is vrij outdated)
Schijtprobleem, en ik heb ECHT geen idee wat het allemaal kan zijn, zeker na format.

edit2: Ik bedenk me net iets. Ik herinner mij niet meer allemaal vanwaar ik allemaal mijn vids bekeken heb. Maar al die dat blokkeren en freezen (dat ik me herinner) komen van mijn backup HD (externe HD)
Van mijn C schijf nog niets vastgelopen afaik. Hopelijk is dit de verklaring. Nu testen.
Domme ik, die nog niet nagekeken op errors ook.

edit3 Ik wil nog niet te euforisch doen, maar als het dat is ben ik royaal geneukt. Staan paar belangrijke bestanden op en ik kan er blijkbaar wel naar kopieren en vandaar openen (dan freezen ze wel), maar kan er niets van kopieren naar een andere HD.

ugh
20 oktober 2009, 23:24
Niet op het eerste zicht, heb net wat progs gedownload na mijn format. (adobe acrobat reader, antivir, adaware, winrar, windows live messenger, codec pacs, drivers etc) Verschillende pdf's openen ook zonder probleem en zonder errors.
die unrarren en/of installen allemaal perfect.

Heb ook de basic windows vista memory test laten lopen (geen errors). Misschien morgen een uitgebreidere laten lopen.

Heb nu net een videobestand gedownload bestaande uit 4 rars. Straks bekijken en zien wat het geeft.

Bestand van 4 rar files gedownload (1 episode) unrarren gaat zonder probleem, maar weer stopte het bij afspelen. Opnieuw gedownload en nu stopte het met afspelen op een ander moment.

En na elke freeze van vlc/mplayer hangt explorer.exe ook vast een minuut of 6-7.
Zowel voor de format (xp) als erna (vista).

Virus op de andere Harde schijven die niet geformat zijn geweest?
Deze nacht een full system scan laten doen door anti vir. En morgen door ad-aware nog eens.
Nog aanraders om voor virussen te scannen? (faq is vrij outdated)
Schijtprobleem, en ik heb ECHT geen idee wat het allemaal kan zijn, zeker na format.

edit2: Ik bedenk me net iets. Ik herinner mij niet meer allemaal vanwaar ik allemaal mijn vids bekeken heb. Maar al die dat blokkeren en freezen (dat ik me herinner) komen van mijn backup HD (externe HD)
Van mijn C schijf nog niets vastgelopen afaik. Hopelijk is dit de verklaring. Nu testen.
Domme ik, die nog niet nagekeken op errors ook.

edit3 Ik wil nog niet te euforisch doen, maar als het dat is ben ik royaal geneukt. Staan paar belangrijke bestanden op en ik kan er blijkbaar wel naar kopieren en vandaar openen (dan freezen ze wel), maar kan er niets van kopieren naar een andere HD.

Bon, denk dat het opgelost is. Die externe HD is blijkbaar fubar. Ad-aware freezet ook terwijl hij die HD scant.

Dus ik denk dat het opgelost is.
Nu een manier vinden om data van die HD te halen. Ik heb niet echt ervaring met externe HDs zo. Is er een mogelijkheid om die uit zijn behuizinge te halen (standaard WD externe HD) en in mijn pc te steken?

edit: ok ad-aware en explorer freezet als ik die HD browse.

Thanks voor de hulp in elk geval al.

Exit
21 oktober 2009, 10:35
tja, met hdtune kunt ge die hdd checken
de hdd eruit halen kan ook en ze intern steken (wel zien of het ide of sata is en of ge dat in de pc hebt om aan te sluiten)

maar als het de hdd zelf is zal ze ook intern problemen geven

getdataback, recuva, ... om data te recoveren maar als ze nog zichtbaar is gewoon via windows, maar aangezien dat al problemen geeft ...
luister eens naar de hdd op de moment dat ge ze benadert of ze tikt (wrs wel dan)