PDA

Volledige versie bekijken : Netwerk Mijn documenten op Netwerk harde schijf

[HBV]-=Tornado=-
29 september 2009, 11:26
Hallo,

Ik zou graag het volgende doen:

Op school gebruik ik een NAS. Twee computers in de leraarskamer hebben de accounts van de verschillende leerkrachten. De leerkrachten werken op deze computers en slaan bestanden op in hun map mijn documenten.

Voor back-up redenen (de nas schrijft in raid 1) zou ik graag de mijn Documenten van iedere gebruiker in zijn of haar map op de NAS zetten.

Het probleem is dat wanneer ik gewoon verplaatsen neem. Vista (terecht) zegt dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet kloppen.

De namen van de huidige mappen op de nas wijken namelijk af van de namen van de gebruikers. Is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

bedankt

[HBV]-=Tornado=-
29 september 2009, 11:29
Zou het volgens jullie helpen als ik bij elke user een Netwerkverbinding maak naar die map op de NAS (daar kan je wel userid en pass ingeven)?

Exit
29 september 2009, 11:48
via server (domein) werken ...? zodat alle data bij opstarten van pc van de server komt en bij afsluiten naar de server geupdate wordt ....

[HBV]-=Tornado=-
29 september 2009, 11:59
Er is niet echt een server enkel een netwerk harde schijf.

btw kan je met vista zorgen dat je ipv zo duizend icoontjes gewoon kan aanmelden zoals bij windows 2000 (dus username en pass ingeven)?

Frado2005
29 september 2009, 14:18
das gewoon windows classic view instelle nzeker dan?

[HBV]-=Tornado=-
1 oktober 2009, 21:44
das gewoon windows classic view instelle nzeker dan?

Niet windows classic view.

Hieronder oplossing voor mijn probleem:

Logon with Username and Password - Vista Forums (http://www.vistax64.com/tutorials/89812-logon-username-password.html)

Bedankt voor jullie hulp.

[HBV]-=Tornado=-
5 oktober 2009, 18:49
Het is toch miserie.. Die map documenten heb ik gekoppeld aan de NAS per gebruiker, één voor één.

Kreeg volgende dag meteen telefoon. Ik krijg documenten .. is niet toegankelijk...

Wsl is het beste of de map mijn documenten weer lokaal te zetten en een wekelijkse of dagelijkse incrementele backup te maken zeker?