PDA

Volledige versie bekijken : Muis vangen

KO
11 september 2009, 01:22
Situatieschets: Ik woon in een huis vlak naast bosrijk gebied, waar dus veel ongedierte woont. Nu hebben wilde katten (die ik eten geef) zich recent door de deur met van dat anti-vliegengaas geboord, waardoor er natuurlijk een gat in de buitendeur is

Een kleine veldmuis (ongeveer 4 cm lang) heeft hier gebruik van gemaakt om bij mij in te komen wonen. Nu wil ik dat beestje vangen, liefst zonder het te doden. Enige suggesties ? Let wel, mijn vader is nog tot volgende week op vakantie en ik sta er dus alleen voor met beperkt budget.

tl;dr: Hoe vang ik een kleine veldmuis zonder ze te doden ?

Meitzl
11 september 2009, 01:25
een muizenval kopen en kussentjes aan dat ijzertje doen

Rb34
11 september 2009, 01:27
Er bestaan ook van die muizenvallen die er uit zien als een klein kooitje met een stuk kaas achterin, als die daarin loopt en da pakt, gaat die val dicht.
Volgende ochtend pakt ge die muizenval en kunt ge ze gewoon terug uitzetten in het wild.

http://www.stores4you.eu/gardenstore/images/wp_muizenval_boobytrap_120.jpg

zo eentje dus.

Beramode
11 september 2009, 01:28
er zijn vallen verkrijgbaar om ze levend te vangen, van die kooivallen zo, zou goedkoop moeten zijn

denk dat dat de enige manier is, succes ermee

/edit Rb34 was me voor, zo eentje dus :p

denkimi
11 september 2009, 01:29
lijmplanken

Sightblinder
11 september 2009, 01:31
Heb paar maand geleden zo eentje proberen vangen met een kooitje en wat pindakaas erin, ma ze was beke te slim :p heb dan gewoon vergif gebruikt... Als je ze dan vrijlaat, moet je ze wel heel ver weer loslaten, anders komen ze zo weer terug... veel makkelijker om gewoon wat vergif te kopen waarvan ze intern doodbloeden; als ze achter een kast sterven, stinken ze ook niet.

Naradia
11 september 2009, 01:33
met die lijmplanken moede wel oppassen, want tzyn er die beginnen met hun been af te knagen (no kidding)

KO
11 september 2009, 01:35
met die lijmplanken moede wel oppassen, want tzyn er die beginnen met hun been af te knagen (no kidding)

Dat zijn eerder ratten denk ik zo.

Naradia
11 september 2009, 01:38
=;12191335']Dat zijn eerder ratten denk ik zo.

oké, zou kunnen, maar tzou maar 1 muis t'in hare kop moeten halen he :unsure:

denkimi
11 september 2009, 01:45

dat doen ze inderdaad soms als er een poot gekneld zit, maar als ze over een lijmplank lopen zitten ze met meer dan 1 poot vast

Sightblinder
11 september 2009, 02:03
dat doen ze inderdaad soms als er een poot gekneld zit, maar als ze over een lijmplank lopen zitten ze met meer dan 1 poot vast

net een muis zonder poten ingebeeld :D

de Waaslandwolf
11 september 2009, 02:08
Onlangs een spitsmuis gevangen door ze domweg in een opgeplooid dekentje te laten lopen, en dan gewoon de uiteinden van het dekentje opgepakt => muis gevangen. Heeft wel een paar minuten geduurd voor ze erin liep - ze zat op een gegeven moment 2 meter hoog in de gordijnen, en is daar op de koop toe uitgevallen zonder iets aan over te houden. :wtf:

Lord Kveldulv
11 september 2009, 08:55
Neem gewoon een kat in huis. Die van ons leggen dagelijks wel een cadeau'tje voor de deur. Soms zelfs een al dan niet heel konijn. Na een paar weken is het ongedierte in het algemeen al een stuk verminderd. Alleen de fazanten niet...

Raukaris
11 september 2009, 09:46
Een doos/kist/bak nemen, beetje eten in leggen en een laddertje aan de buitenkant.

Muis loopt op laddertje naar eten, valt in bak en kan er niet meer uit :)

wel zien dat de bak groot genoeg is want die beestjes springen verbazingwekkend hoog :p

KO
11 september 2009, 14:52
Neem gewoon een kat in huis. Die van ons leggen dagelijks wel een cadeau'tje voor de deur. Soms zelfs een al dan niet heel konijn. Na een paar weken is het ongedierte in het algemeen al een stuk verminderd. Alleen de fazanten niet...

Mijn kat heeft schrik van alles wat beweegt, eigen schaduw inclusief.

Rider
11 september 2009, 18:09
Bear Grylls | International Speaker | Best selling Author | Everest Mountaineer | test (http://www.beargrylls.com)

:D

shiftyke
11 september 2009, 18:29
Dit ? (http://www.ruyscheese.com/images/kaas2.jpg)

Conqie
11 september 2009, 18:29
Waarom moet dat ding blijven leven?

Sightblinder
11 september 2009, 18:39
Dit ? (http://www.ruyscheese.com/images/kaas2.jpg)

pindakaas werkt veel beter ;)

=Ermac=
11 september 2009, 19:04
YouTube - The Better Mouse Trap (http://www.youtube.com/watch?v=Fwd-oJevpw8&feature=related)

Levian
11 september 2009, 22:20
vang het met uw blote handen, be a MAN!

Pol86
12 september 2009, 11:07
Leve de flamethrower!!

w00tw00t
12 september 2009, 11:41
Waarom moet dat ding blijven leven?

Omdat dat ding misschien een levend wezen is. Niet iedereen is een barbaar zoals gij.

Brick Top
12 september 2009, 12:49
Omdat dat ding misschien een leven wezen is. Niet iedereen is een barbaar zoals gij.

Ik ben ook een enorm dierenvriend maar een muis? Er zijn grenzen hé... Allé, als hij ze levend wil vangen is dat zijn verdienste. Maar begin nu niet met mensen te veroordelen die gebruik maken van de 'klassieke' muizenval.

shiftyke
12 september 2009, 18:39
Ik ben ook een enorm dierenvriend maar een muis? Er zijn grenzen hé... Allé, als hij ze levend wil vangen is dat zijn verdienste. Maar begin nu niet met mensen te veroordelen die gebruik maken van de 'klassieke' muizenval.

wat is er dan zo verschillend aan een muis dat ge net dat dier wel mag doodkloppen? ....

Afotai
12 september 2009, 23:01
wat is er dan zo verschillend aan een muis dat ge net dat dier wel mag doodkloppen? ....

Dat ze meer potentie hebben voor voort te kweken dan eender welk dier.
Vermoed ook dat ge tegenstander zijt voor jacht? xD

Conqie
12 september 2009, 23:11
En een vlieg moogt ge wel doodslagen :ironic:
give me a break

Omdat dat ding misschien een levend wezen is. Niet iedereen is een barbaar zoals gij.

'tis goed ventje, muis-doders zijn barbaren, tis goed :)

Doggiedog
12 september 2009, 23:12
ik zou eigenlijk eens willen weten of muizen echt op die kaas afkomen? Want voor zover ik weet eten muizen enkel granen en fruit en dergelijke, maar geen kaas (hoewel ik in dat opzicht wel kan verstaan dat ze op "pinda"kaas afkomen) ...

Afotai
12 september 2009, 23:18
ik zou eigenlijk eens willen weten of muizen echt op die kaas afkomen? Want voor zover ik weet eten muizen enkel granen en fruit en dergelijke, maar geen kaas (hoewel ik in dat opzicht wel kan verstaan dat ze op "pinda"kaas afkomen) ...

Muizen eten gewoon wat ze tegenkomen, kaas als "neusje van de zalm" is echter een mythe, muizen komen meer naar zoetigheden toe (zoals dat fruit zoal ge zei, maar naar het schijnt ook chocolade/muesli/ontbijtgranen o.O)

Dennoman
13 september 2009, 00:12
Tjah, mensen hebben nu eenmaal verschillende motieven om beesten al dan niet dood te maken. Zoek er geen logica achter, want ge zult alleen op contradicties uitkomen. Ik geef ook gerust toe dat ik niet consequent ben hoor: vliegen, muggen, wespen en elke andere vorm van gevleugeld ongedierte klop ik zonder pardon morsdood, maar vanaf een bepaalde grootte en pluizigheidsgehalte zie ik het liever ademen.

w00tw00t
13 september 2009, 21:00
Tjah, mensen hebben nu eenmaal verschillende motieven om beesten al dan niet dood te maken. Zoek er geen logica achter, want ge zult alleen op contradicties uitkomen. Ik geef ook gerust toe dat ik niet consequent ben hoor: vliegen, muggen, wespen en elke andere vorm van gevleugeld ongedierte klop ik zonder pardon morsdood, maar vanaf een bepaalde grootte en pluizigheidsgehalte zie ik het liever ademen.

Als het nu om een plaag gaat dan zou ik het begrijpen maar als je leest hoe die muis binnen is geraakt dan kan je deze gewoon vangen en buitenzetten. Dat beest weet zelf niet beter he. Vliegen probeer ik naar buiten te jagen en als ze echt moeilijk doen dan haal ik de spuitbus naar boven. Kevers, spinnen, bijen, motten, etc help ik ook naar buiten. Zolang ze voor mij geen last zijn (zoals muggen) zie ik geen reden om deze te doden.

Sommige mensen zijn gewoon niet tolerant als het aankomt op beesten. Zeker als je hier leest (paar maanden terug) hoe iemand katten doodde omdat deze in zijn tuin wandelden : /

de Waaslandwolf
13 september 2009, 21:06
Kaas is inderdaad eerder een mythe; als je goed lokaas wil maken, gooi dan iets samen met volgende ingrediënten: pindakaas, muesli, wat zoet fruit zoals stukjes appel, spek,...
Zelf al meermaals gebruikt, dit werkt wel degelijk goed.

Berd
13 september 2009, 21:53
Een emmer met iets van het reeds vermelde lokaas in en die langs een muur of tegen de trap zetten; dat beestje geraakt er wel in, maar niet terug uit.

Sightblinder
13 september 2009, 22:47
spinnen help ik ook naar buiten.

Huisspinnen sterven als ze buiten 'geholpen' worden ;) Barbaar.

BramDC
13 september 2009, 23:10
Vergif leggen is trouwens niet van de slimste
als hij dat opeet en dan naar z'n schuilplaats gaat en daar sterft begint ie daar te ontbinden

kervelsoep
13 september 2009, 23:30
Vergif leggen is trouwens niet van de slimste
als hij dat opeet en dan naar z'n schuilplaats gaat en daar sterft begint ie daar te ontbinden

Niet altijd. Als ge het juiste vergif koopt drogen die op en merkt ge daar nix van.

shadowangel
13 september 2009, 23:56
je kan ook een emmer nemen zoals al gezegd is, met een touw eroverheen en iets in de emmer leggen. Vaak raken ze wel op het touw, maar eens ze beneden zijn raken ze er niet meer uit

Soeverein
14 september 2009, 00:01
Als muizen echt op "kaas" afkomen moest het tussen mijn tenen volzitten met die beesten.

:p

Maar soit. Ik ga dus akkoord met de kerel die een kooival aanraadde.

Hekje#
14 september 2009, 00:22
Wij hebben hier verdorie al een half jaar een muis zitten. We hebben zo een kooival, maar dat beest is fokking slim moet ik zeggen. Het trekt de kaas er langs de buitenkant door. Mja ik laat ze nog liever zitten dan een gewone val te zetten en dat het dood is. Ooit zal hij wel eens in de kooival lopen.

We noemen hem Jerry btw :unsure:

w00tw00t
14 september 2009, 00:42

niet persé ;)

Sightblinder
14 september 2009, 01:05
niet persé ;)

De enige manier dat ze kunnen overleven is door terug in uw huis te kruipen, dus waarom doet ge het dan?

Raukaris
14 september 2009, 01:50
We noemen hem Jerry btw :unsure:

:lol:

w00tw00t
15 september 2009, 00:36
De enige manier dat ze kunnen overleven is door terug in uw huis te kruipen, dus waarom doet ge het dan?

Appartement hier. Dus buren genoeg :p

felixdraait
15 september 2009, 01:06

En een vlieg moogt ge wel doodslagen :ironic:
give me a break

Als ge het verschil tussen gewervelden en ongewervelden (en zoogdieren dan nog) al niet ziet...

denkimi
15 september 2009, 01:22
Als ge het verschil tussen gewervelden en ongewervelden (en zoogdieren dan nog) al niet ziet...

ongedierte blijft ongedierte, zelfs als het er wat botten heeft

Jond3
15 september 2009, 01:23
Ploegmaat van bij mij op basket had vorige week een dood spitsmuiske in zijne basketsloefen liggen. :D

Beesjes gaan wel rap dood, doordat ze zo klein zijn verliezen ze heel veel warmte. Ze moeten dan ook constant eten om via hun metabolisme warmte te produceren zodat ze niet sterven. Een dag zonder eten ent beesje is eraan...

Conqie
15 september 2009, 01:31

:wtf:
Is dat de grens ofzo? :rofl:

Sightblinder
15 september 2009, 02:57

spine = life insurance? kwas niet serieus bezig btw (alhoewel het de waarheid is) ;)

tb-303
15 september 2009, 08:47
=;12191316']Situatieschets: Ik woon in een huis vlak naast bosrijk gebied, waar dus veel ongedierte woont. Nu hebben wilde katten (die ik eten geef) zich recent door de deur met van dat anti-vliegengaas geboord, waardoor er natuurlijk een gat in de buitendeur is

Een kleine veldmuis (ongeveer 4 cm lang) heeft hier gebruik van gemaakt om bij mij in te komen wonen. Nu wil ik dat beestje vangen, liefst zonder het te doden. Enige suggesties ? Let wel, mijn vader is nog tot volgende week op vakantie en ik sta er dus alleen voor met beperkt budget.

tl;dr: Hoe vang ik een kleine veldmuis zonder ze te doden ?

Ik had 3 jaar geleden een nest muizen in mijn vorige woning waar ik niet vanaf geraakte en ik wou ze ook niet doden.

Toen heb ik zo 2 toestellekes gekocht die ene ultra hoog geluid produceren, dat wij niet horen maar waar ze horendol van worden.

En dat werkte!! Na week of twee geen muizenstront meer... MAAR... paar weken later waren buren aan het klagen over muizen... haha! Tis dus niet dat je het muizen probleem oplost op die manier maar toch bij jezelf wegschuift :rofl:

Dit is zon toestel Ultrasonic Attack Wave Pestrepeller - SecurityWorld.com (http://www.securityworld.com/pc-1472-139-ultrasonic-attack-wave-pestrepeller.aspx) , mijne kwamen uit den Brico.

felixdraait
15 september 2009, 14:08
ongedierte blijft ongedierte, zelfs als het er wat botten heeft

:wtf:
Is dat de grens ofzo? :rofl:

spine = life insurance? kwas niet serieus bezig btw (alhoewel het de waarheid is) ;)

Is dat de grens? Voor jullie blijkbaar niet, voor mij wel. Alle gewervelden voelen pijn. Van de ongewervelden (op de inktvissen na) is men er op basis van hun zeer beperkte zenuwstelsel, de onzin van pijn als evolutionaire factor en hun gedrag als gevolg van verwondingen vrij overtuigd van dat ze geen pijn voelen.

Ik vind dat een vrij sterk onderscheid; het feit dat je ermee lacht, duidt volgens mij eerder op onwetendheid dan iets anders.

MissyL
15 september 2009, 14:24
Drie dagen geleden op het terras een muis doodgedaan , niet met opzet , ik wou er iets over zetten maar had de muis licht geraakt , ze hebben blijkbaar niet veel nodig om al dood te zijn. Gistere in huis eentje gepakt onder een kom. Na een half uur had ik eindelijk de moed bij elkaar geraapt om ze dood te meppen omdat ik ze niet buiten kreeg , hef de kom op , was ze al dood.
Heb er niet van kunnen slapen , zo wreedaardig. Maar idd ongedierte is ongedierte.
Ben uiteindelijk toch blij dat die muis hier uit huis is. :p

Grimmy
15 september 2009, 16:31
Drie dagen geleden op het terras een muis doodgedaan , niet met opzet , ik wou er iets over zetten maar had de muis licht geraakt , ze hebben blijkbaar niet veel nodig om al dood te zijn. Gistere in huis eentje gepakt onder een kom. Na een half uur had ik eindelijk de moed bij elkaar geraapt om ze dood te meppen omdat ik ze niet buiten kreeg , hef de kom op , was ze al dood.
Heb er niet van kunnen slapen , zo wreedaardig. Maar idd ongedierte is ongedierte.
Ben uiteindelijk toch blij dat die muis hier uit huis is. :p

MOORDENAAR!

Toen ik klein was waren mijn langstaart hamstertjes is ontsnapt. Met een kooitje, een vork, een touwtje en uren geduld heb ik ze dan toch terug kunne vangen buiten 1. Die hebbe we een jaar later dood terug gevonde achter de oven =(.

Ronnie86
15 september 2009, 17:17
awwel mijn katten pakken dagelijks spitsmuizen,...

ze brengen die tot op ons gazon en spelen ermee ,waarna ik tot the rescue kom en het beestje de vrijheid te geven :)

al zijn mijn katten soms wa TE enthousiast met het spelen van muizen waarna ik soms te laat ben...

Jond3
16 september 2009, 00:57
Eergister perongeluk een kat vermoord. Beesje liep op onze voortuin, ik joeg t weg want die beesten hun schijt stinkt, en loopt t toch wel niet onder een aanrijdende auto. Mijn vriendin in alle staten, wilden het nog nr de dierenarts doen maar twas ter plekke overleden. Wel spijtig maar zo erg vondk t niet want der zijn al teveel katten en te weinig vogeltjes, een paar van die luxe-roofdieren minder kan zeker geen kwaad!

Als ge een muis bij zen staart pakt verstijft die trouwens helemaal, dus das wel een veilige manier om ze te vangen als ge snelle handjes hebt :)

w00tw00t
16 september 2009, 01:00
Eergister perongeluk een kat vermoord. Beesje liep op onze voortuin, ik joeg t weg want die beesten hun schijt stinkt, en loopt t toch wel niet onder een aanrijdende auto. Mijn vriendin in alle staten, wilden het nog nr de dierenarts doen maar twas ter plekke overleden. Wel spijtig maar zo erg vondk t niet want der zijn al teveel katten en te weinig vogeltjes, een paar van die luxe-roofdieren minder kan zeker geen kwaad!

Als ge een muis bij zen staart pakt verstijft die trouwens helemaal, dus das wel een veilige manier om ze te vangen als ge snelle handjes hebt :)

ik ken u niet meer :cry:

Jond3
16 september 2009, 01:02
ik ken u niet meer :cry:

Mursik is een uitzondering, die blijft braaf op zijn appartement en zou nooit een vogeltje pijn knn doen ;)

denkimi
16 september 2009, 01:25

ik weet niet wat voor muizen gij hebt, maar hier draaien die zich om en proberen ze in u vingers te bijten

w00tw00t
16 september 2009, 01:27
Mursik is een uitzondering, die blijft braaf op zijn appartement en zou nooit een vogeltje pijn knn doen ;)

:offtopic:

Die vangt vleermuizen in vlucht. Kvraag me niet af wat die met een vogel gaat doen

KO
16 september 2009, 04:18
Ja mannen, mijn half bejaarde kat heeft het doodgebeten. Problem solved :)

w00tw00t
16 september 2009, 08:34
lol :lol:

Ronnie86
16 september 2009, 08:56
ik weet niet wat voor muizen gij hebt, maar hier draaien die zich om en proberen ze in u vingers te bijten

hier verstijven de muizen topch ook ni als ge ze bij hun staartje pakt.
hier spartelen ze wa in de lucht... :)

_Nothing_
16 september 2009, 09:06
ik kan enkel hopen dat jij nooit een busje vol kinderen of oudjes tegen komt, daar er daar ook vrij veel van rondlopen...

btw die katten moeten dus maar boeten terwijl het de eigenaars zijn die ze ondoordacht laten rondlopen??

als ge die muis in IKEA koopt wel, anders spartelt dat beestje tegen en als't de kans krijgt bijt die in je vingers/hand

Jond3
16 september 2009, 12:44
ik kan enkel hopen dat jij nooit een busje vol kinderen of oudjes tegen komt, daar er daar ook vrij veel van rondlopen...

btw die katten moeten dus maar boeten terwijl het de eigenaars zijn die ze ondoordacht laten rondlopen??

Mja, mensen met katten vergelijken, ooit sex gehad met een kat dan? Verliefd geworden op een kat? een dooie kat van de weg gehaald en naar de dierenarts gebracht voor crematie of in een kist gelegd en een begrafenis gegeven? Dikke BS imo.

het mussenbestand in vlaanderen gaat zienderogen achteruit door deze "kinderen en oudjes" zoals jij ze omschrijft. Dit heeft niet alleen effect op de mussenpopulatie maar kan verstrekkende gevolgen hebben op andere niveaus. Ik heb het ook over wilde katten btw, straatkatten zoals je ze ook kan noemen, daar zijn geen eigenaars voor, al zijn der wel veel eigenaars die nalaten van hun kat te castreren wat dan weer zorgt voor meer straatkatten en dat vind ik wel een verplichting als je katten vrij laat rondlopen...

Ik heb trouwens deze kat niet met opzet de dood ingejaagd, ik heb het doen verschieten, tis onder ne auto gelopen en ik was er niet rouwig om, want nu zijn er weer 10 vogeltjes meer in mijn tuin die dat beest anders had kapot gebeten... Of om verder te gaan op jouw vergelijking, stel er is een persoon(kat) die per week 10 andere mensen (mussen) doodt voor de sport, zou jij die dan laten rondlopen? Of als je mussen niet ziet op tzelfde niveau als een kat. Stel dan dat er iemand is die per week 10 honden doodt voor de sport. Zou jij daar niet iets aan willen doen? Mijn beste dierenvriend... Volgens mij ben je een kat-loverboy, niet meer dan dat, hypocriet en belachelijk imo...

Jond3
16 september 2009, 12:45
hier verstijven de muizen topch ook ni als ge ze bij hun staartje pakt.
hier spartelen ze wa in de lucht... :)

ah,mja, t waren labomuizen, mss da die speciaal getraind waren om da te doen dan :doc:

_Nothing_
16 september 2009, 13:02
Mja, mensen met katten vergelijken, ooit sex gehad met een kat dan? Verliefd geworden op een kat? een dooie kat van de weg gehaald en naar de dierenarts gebracht voor crematie of in een kist gelegd en een begrafenis gegeven? Dikke BS imo.

domme grappen omtrend het woord "poes" zal ik even achterwege laten :D... maar neen, ik ben niet te vinden voor zooöfilie ... wat ik al grappend wou aanhalen is het gebrek aan respect voor levende wezens ... duidelijker?

het mussenbestand in vlaanderen gaat zienderogen achteruit door deze "kinderen en oudjes" zoals jij ze omschrijft. Dit heeft niet alleen effect op de mussenpopulatie maar kan verstrekkende gevolgen hebben op andere niveaus. Ik heb het ook over wilde katten btw, straatkatten zoals je ze ook kan noemen, daar zijn geen eigenaars voor, al zijn der wel veel eigenaars die nalaten van hun kat te castreren wat dan weer zorgt voor meer straatkatten en dat vind ik wel een verplichting als je katten vrij laat rondlopen...

ah dus die kat heb je "gedood" om de mussen te redden .. niet omdat je het vies vind dat dat beest in je (voor)tuin zijn behoefte deed ... kuch

ja, het was niet je bedoeling, maar je houding leek me ongepast

Ik heb trouwens deze kat niet met opzet de dood ingejaagd, ik heb het doen verschieten, tis onder ne auto gelopen en ik was er niet rouwig om, want nu zijn er weer 10 vogeltjes meer in mijn tuin die dat beest anders had kapot gebeten... Of om verder te gaan op jouw vergelijking, stel er is een persoon(kat) die per week 10 andere mensen (mussen) doodt voor de sport, zou jij die dan laten rondlopen? Of als je mussen niet ziet op tzelfde niveau als een kat. Stel dan dat er iemand is die per week 10 honden doodt voor de sport. Zou jij daar niet iets aan willen doen? Mijn beste dierenvriend... Volgens mij ben je een kat-loverboy, niet meer dan dat, hypocriet en belachelijk imo...
2 honden ... maar wel sterke argumenten, vooral het "kat-loverboy" stukje

kijk, ik maakte een grap en gaf tevens aan dat het niet de fout van de katten is, maar van de mens die ze, zoals je zelf aangeeft zomaar op straat laat rondlopen, kwekend, onverzorgd etc. ...

en nu om terug wat olie op't vuur te gieten :D... dus als ik jouw gedachtengang volg, kan je best ook mensen uit de weg ruimen daar die er voor zorgen dat je dierbare mussen hun "thuis" verliezen door ontbossing/vervuiling/...

Jond3
16 september 2009, 23:36
domme grappen omtrend het woord "poes" zal ik even achterwege laten :D... maar neen, ik ben niet te vinden voor zooöfilie ... wat ik al grappend wou aanhalen is het gebrek aan respect voor levende wezens ... duidelijker?

ah dus die kat heb je "gedood" om de mussen te redden .. niet omdat je het vies vind dat dat beest in je (voor)tuin zijn behoefte deed ... kuch

ja, het was niet je bedoeling, maar je houding leek me ongepast

2 honden ... maar wel sterke argumenten, vooral het "kat-loverboy" stukje

kijk, ik maakte een grap en gaf tevens aan dat het niet de fout van de katten is, maar van de mens die ze, zoals je zelf aangeeft zomaar op straat laat rondlopen, kwekend, onverzorgd etc. ...

en nu om terug wat olie op't vuur te gieten :D... dus als ik jouw gedachtengang volg, kan je best ook mensen uit de weg ruimen daar die er voor zorgen dat je dierbare mussen hun "thuis" verliezen door ontbossing/vervuiling/...

Ja, ik jaag een kat weg die in mijn tuin schijt, het beest loopt onder een auto, nee ik voel me daar niet schuldig aan en nee ik voel me daar niet rouwig om, ja ik bekijk het langs de positieve kant want der zijn weer zoveel vogeltjes meer in mijn tuin.

Nee, het klopt niet dat ik geen respect heb voor levende wezens. En aub, stop met dieren en mensen gelijk te stellen en te vergelijken :)

Mss komk nu wat kribbig over maar ik heb geen zin in lange discussies over verschillende opvattingen, als je nog iets wilt zeggen stuur mr een pm of SMS POESJE naar 4949 ;)

wel spijtig dat de muis die mede heeft bijgedragen aan het oprichten van dit topic gestorven is, RIP.

Lord Kveldulv
17 september 2009, 10:57
awwel mijn katten pakken dagelijks spitsmuizen,...

ze brengen die tot op ons gazon en spelen ermee ,waarna ik tot the rescue kom en het beestje de vrijheid te geven :)

al zijn mijn katten soms wa TE enthousiast met het spelen van muizen waarna ik soms te laat ben...

Dat zijn degenen die ge vindt. Denk aan degenen die ze ergens achter een hoekske dumpen! Bij ons brengen ze ook bijna dagelijks muizen thuis. Not that I mind, weer wa ongedierte minder. Maar als ge dan eens in de tuin gaat werken, wat ge dan tegenkomt van dooi muizen... Seriemoordenaars zijn het ja :p
Zelfs konijnen brengen ze thuis, heel of half. Da hoeft nu voor mij nie want die storen niet. Dan heb ik liever dat ze eindelijk de mol gaan pakken die mijn gazon terroriseert.

Rider
17 september 2009, 17:43
En aub, stop met dieren en mensen gelijk te stellen en te vergelijken :)

Tja... X jaar geleden werd hetzelfde beweerd over mensen met een donkere huidskleur. Wie weet hoe we er binnen Y jaar over denken? :)

Ik eet zélf ook heel graag een stuk vlees, maar ik besef wel dat er voor dat genot een beest heeft moeten lijden. Ik besef ook dat fysiologisch gezien, die beesten wellicht even goed de concepten "pijn" en "oncomfortabel" zullen kennen, als wij.
Het zou zeker geen wonder zijn moest vlees eten binnen een eeuw bekeken worden als kannibalisme nu.

Een beest zomaar het straat opjagen vind ik btw imoreel, maar ik weet niet of ik het anders zou aanpakken :p

xDama
17 september 2009, 17:57
Ik heb hier ooit eens een muis gevangen met een lege Pringles doos! :')

Er zat om een of andere reden plots een muis in mijn kamer. Nu, mijn kamer is qua vorm vrijwel een perfect vierkant, waardoor die muis enkel achter een kast enzo kon kruipen om haar te verbergen. Uiteindelijk heb ik gewoon alles dat tegen de muur stond 20cm naar voor geschoven en d.m.v. dozen een klein tunneltje gemaakt met op het einde een lege doos Pringles. Dan heb ik gewoon met een stokje die muis telkens dichter en dichter bij dat 'tunneltje' gejaagd totdat ze uiteindelijk in die lege koker is gelopen. Koker vastgenomen, deksel erop en het beestje in de tuin buiten gezet.

1,5u mee bezig gezeten, maar uiteindelijk heb ik mij daar nog ferm mee geamuseerd! :')

tanktic
19 september 2009, 13:29
wij zitten met een rat in onze garage >< en geen flauw idee vanwaar ze komt.
Slim is ze precies ook want we hebben zoeen grote rattenval gelegt met wat kaas op en alle andere dingen met voedsel weggehaald (vuilzakken enzo) en toch loopt ze er niet in :x en met de hand vangen lukt ook niet echt >< .

tb-303
19 september 2009, 13:48
wij zitten met een rat in onze garage >< en geen flauw idee vanwaar ze komt.
Slim is ze precies ook want we hebben zoeen grote rattenval gelegt met wat kaas op en alle andere dingen met voedsel weggehaald (vuilzakken enzo) en toch loopt ze er niet in :x en met de hand vangen lukt ook niet echt >< .

Wel, een rat is geen solo dier.... dus vrees dat er wel meer dan eentje zal huizen :help:

tanktic
19 september 2009, 13:49
Wel, een rat is geen solo dier.... dus vrees dat er wel meer dan eentje zal huizen :help:
jah dacht al zoiets aangezien ik ze soms zie lopen en aan de andere kant achter een kast nog iets hoor. Nuja is sla op de val gelegt ipv kaas mss helpt da meer en anders maandag achter vergif.
Tprobleem is dat in onze garage onze droogkast / wasmachine / vaatwasser staat, een paar kasten en een hoop dozen dus ze hebben plaats genoeg voor te schuilen ><

tb-303
19 september 2009, 13:53

als ge die muis in IKEA koopt wel, anders spartelt dat beestje tegen en als't de kans krijgt bijt die in je vingers/hand

Menneke ie heeft die kat effe weggejaagd, kan hij niet aan doen dat dat beest dan onder een auto loopt he ... ik heb ook niet graag katten in mijn buurt omdat ik vind dat ze stinken, ik niet tegen hun haren kan en ze ten pas en onpas op mijn koertje schijten!
Ik zal die ook wegjagen, en dan is dat niet mijn probleem dat die kat ergens onderloopt, jij als baasje bent verantwoordelijk waar u beest loopt.

Alhoewel ik dat wegjagen ook al lang heb opgegeven, wat wel helpt is peper rondstrooien...VEEEEL PEPER!!

Doggiedog
19 september 2009, 16:13
Menneke ie heeft die kat effe weggejaagd, kan hij niet aan doen dat dat beest dan onder een auto loopt he ... ik heb ook niet graag katten in mijn buurt omdat ik vind dat ze stinken, ik niet tegen hun haren kan en ze ten pas en onpas op mijn koertje schijten!
Ik zal die ook wegjagen, en dan is dat niet mijn probleem dat die kat ergens onderloopt, jij als baasje bent verantwoordelijk waar u beest loopt.

Alhoewel ik dat wegjagen ook al lang heb opgegeven, wat wel helpt is peper rondstrooien...VEEEEL PEPER!!
of een hond kopen :p Tenzij het natuurlijk een machokat is dan wordt uw hond weggejaagd :D

@ Private-Tanktic: ik vrees dat uw sla niet veel gaat helpen. Ratten eten namelijk geen sla (toch niet voor zover ik geleerd heb). Probeer misschien eventueel met graan, fruit of vlees. Het hangt er ook wat vanaf welke soort rat het is. Is het een zwarte of een bruine? De zwarte is een nachtdier. Beiden eten graan, maar het is de zwarte die fruit eet en de bruine die vlees lust.

tanktic
19 september 2009, 16:38
ah naja had op het internet gelezen dat ze graag groenten enzo aten dus d8 laat ik het eens proberen. Maar heb dernet achter zo zakjes koreltjes met vergif geweest dus hopelijk zijn we er binnenkort vanaf. En tzijn zwarte maar veel nachtdier is er precies niet aan want overdag hoor en ziet ge ze genoeg lopen >< om irritant van te worden soms zit er eentje nog geen meter van u naar u te zien maja kunt er niks tegen doen buiten iets naar gooien ofzo :p want vanaf je beweegt loopt ze meteen achter een kast/ doos

Ronnie86
26 september 2009, 12:03
kheb er juist weer 2 dode vant gazon mogen rapen
mijn katten zijn jagers :)

satanreleased
26 september 2009, 12:11

nochtans een kat eet geen muzien op , ze spelen er enkel mee .

Biglia05
26 september 2009, 12:38
Al 2 keer een muis gehad hier, wel een kalme die gwn bleef staan, ma die andere zat 10 minuten het huis rond te lopen :p gewoon grote plastieken kom pakken, boekske/krant om die in een hoek te jagen en ge hebt ze. Om ze te lokken zou ge best alle deuren dicht doen en in elke kamer een stuk kaas/hamstervoer leggen. Als er iets weg is weet ge waar ze is :D ooit is gedaan toen mijn al reeds dode hamster op een of andere manier ontsnapt was uit de kooi met dubbel slot...

pietje666
26 september 2009, 13:31
ah naja had op het internet gelezen dat ze graag groenten enzo aten dus d8 laat ik het eens proberen. Maar heb dernet achter zo zakjes koreltjes met vergif geweest dus hopelijk zijn we er binnenkort vanaf. En tzijn zwarte maar veel nachtdier is er precies niet aan want overdag hoor en ziet ge ze genoeg lopen >< om irritant van te worden soms zit er eentje nog geen meter van u naar u te zien maja kunt er niks tegen doen buiten iets naar gooien ofzo :p want vanaf je beweegt loopt ze meteen achter een kast/ doos

legt der chocolat op werkt altijd

syndrom
27 september 2009, 01:30
gvd heb het ook aan mijn been, al een week vermoedens dat er hier een muis op men kot zit, daarpas heb ik heb zien crossen, nu elke keer dat ik op de plaats kijk waar hij heen crossed dan is hij verdwenen.

kutzooi, ik wil die fucker weg of dood voor ik ga slapen

Takashi
27 september 2009, 01:44
Ik had der vroeger ook eentje zitten in men kamer, ik hoorde die alleen snachts rondkrossen en werd daarvan wakker, overdag zag ik die nooit of hoorde ik die nooit.

Tot op een dag ik snachts wakker werd van geritsel dat klonk als een zakske chips, ik ga zien, en uiteraard zag ik een rechtstaand (opening naar boven) zakje chips (piratos van den aldi!) bewegen, met daarin een heel schattig bruin muizeke!

die dan maar int midde van de nacht buiten gezet

syndrom
27 september 2009, 01:46
fuck ik kom zot, hoor ik het geritsel van plastiek zak, ga ik naar de enigste plastiek zak in men kot, niets te zien in de omtrek of in de zak

Takashi
27 september 2009, 02:01
Gent op kot? Wacht kzal afkome met een van men katers :p

syndrom
27 september 2009, 02:07
jep hehe.

heb hier nu wa makeshift vallen gemaakt met kartonnen dozen en boterhammen met choco

pietje666
27 september 2009, 02:26
jep hehe.

heb hier nu wa makeshift vallen gemaakt met kartonnen dozen en boterhammen met choco

een muis eet door karton dus kzou uw vallen van iets anders maken :p

bloodoo
27 september 2009, 10:22
zet plots heel luide muziek op vollen bak !
met wat geluk krijgt ze een hardaanval en valt ze neer:music:

Arifiene
27 september 2009, 11:07
fuck ik kom zot, hoor ik het geritsel van plastiek zak, ga ik naar de enigste plastiek zak in men kot, niets te zien in de omtrek of in de zak

Tip: Muis = sneller dan jij :p.

Zet gewoon een emmer neer, smijt daar wat eten in (koekjesbrokken, of wat appel ofzo), leg dan een loopplankje van de grond naar de emmer.
T muisje zal in de emmer zitten en kan er niet meer uit (en zet die dan keilief buiten :love:).
Kheb mijn ontsnapte hamster ooit nog zo moeten vangen :).

syndrom
27 september 2009, 11:13
keilief me kloten als ik hem vang istn dood

Takashi
27 september 2009, 11:14
den reavx eeft geen oog dicht gedaan vanacht zeker :unsure:

Arifiene
27 september 2009, 11:20
keilief me kloten als ik hem vang istn dood

Ochot, de grote stoere jongen heeft zich op stang laten jagen door een klein muiske :ironic:.
Khoop dat em keihard in uw vingers bijt.

syndrom
27 september 2009, 11:23
khoop dat er een muis keihard een week uw nachtrust verstoort uw kamer volschijt.

niks te maken met stoer, da ding moet hier niet zitten vuil ongedierte

Arifiene
27 september 2009, 11:40
khoop dat er een muis keihard een week uw nachtrust verstoort uw kamer volschijt.

niks te maken met stoer, da ding moet hier niet zitten vuil ongedierte

Ik zou die ten eerste al geen week laten zitten, maar direct zoeken op inet achter diervriendelijke oplossingen.
Dusja, lijkt me nogal keihard uw eigen schuld ;).

Atrox
27 september 2009, 11:44
Deze week hoorde ik 's nachts ook precies een geknaag in mijn kot, kwam van de vloer ofzo. Kheb het maar 1 nacht gehoord, dus kan zijn da het gewoon mijn onderbuur was :p

syndrom
27 september 2009, 11:46
ding zit ier al veel langer dan een week, de vorige bewoonster heeft er nog voor gebeld naar de kotbaas.

en denk je nu echt dat ik nog maar van gisteren bezig ben om dat ding te pakken te krijgen? kheb hem gewoon voor het eerst met men eigen ogen gezien.

Takashi
27 september 2009, 11:48
Deze week hoorde ik 's nachts ook precies een geknaag in mijn kot, kwam van de vloer ofzo. Kheb het maar 1 nacht gehoord, dus kan zijn da het gewoon mijn onderbuur was :p
twas uw ondergebuur die aant knagen was aan zijn plafond?

Arifiene
27 september 2009, 11:49
ding zit ier al veel langer dan een week, de vorige bewoonster heeft er nog voor gebeld naar de kotbaas.

en denk je nu echt dat ik nog maar van gisteren bezig ben om dat ding te pakken te krijgen? kheb hem gewoon voor het eerst met men eigen ogen gezien.

Ja tis een muis eh gast, wat dacht je, dat die zich zomaar laten zien ofzo?
Bellen naar de kotbaas, tis dat die er veel kan aan doen...
Zet gwn een val met eten, en zorg dat hij tegelijk niet aan ander eten kan (bvb kijk na of er geen gaten in je kasten zitten).

Takashi
27 september 2009, 11:52
pak een leeg blikje, doorboor die van boven naar beneden, en ram daar een touw door, span dat touw met het blikje over een emmer, met et blikje centraal, smeer wa pindakaas op het blikje, en maak een brug naar de emmer toe, en gewoon afwachten.

Atrox
27 september 2009, 12:20
twas uw ondergebuur die aant knagen was aan zijn plafond?

Tis nen Hollander :unsure:

Arifiene
27 september 2009, 13:00
pak een leeg blikje, doorboor die van boven naar beneden, en ram daar een touw door, span dat touw met het blikje over een emmer, met et blikje centraal, smeer wa pindakaas op het blikje, en maak een brug naar de emmer toe, en gewoon afwachten.

Of ge laat da blikjesgedoe weg, en ge smijt er gwn wat lekkers in :p.
Moeilijke mensen...

Brick Top
27 september 2009, 13:26
Ik ging deze morgen de kippen eten geven en in de 'ton' met kippeneten zat ook een muisje. Op één of andere manier in die ton geraakt, maar er uitgeraken is natuurlijk geen optie. Heb hem/haar maar losgelaten in de struiken en daar nog wat kippeneten uitgestrooid. Dan is zijn/haar opsluiting toch niet voor niks geweest. :p

Onze kater vangt ook regelmatig muizen en laat die dan halfdood liggen om het zelf gewoon af te trappen, den beul. Dan steek ik die muizen hun kop er maar snel af. Middeleeuws maar beter dat dan nog een paar uur te liggen creperen.

En nee, naar den dierenarts gaan met een wilde muis doet ge niet.

Arifiene
27 september 2009, 15:22
Ik ging deze morgen de kippen eten geven en in de 'ton' met kippeneten zat ook een muisje. Op één of andere manier in die ton geraakt, maar er uitgeraken is natuurlijk geen optie. Heb hem/haar maar losgelaten in de struiken en daar nog wat kippeneten uitgestrooid. Dan is zijn/haar opsluiting toch niet voor niks geweest. :p

Onze kater vangt ook regelmatig muizen en laat die dan halfdood liggen om het zelf gewoon af te trappen, den beul. Dan steek ik die muizen hun kop er maar snel af. Middeleeuws maar beter dat dan nog een paar uur te liggen creperen.

En nee, naar den dierenarts gaan met een wilde muis doet ge niet.

Ge kunt die niet meer redden ook ze, een kat beschadigt die muis inwendig veel te erg. Zelfs al zou je die naar een dierenarts brengen (en zelfs ik ben zo erg niet), dan overleven die niet.

Brick Top
27 september 2009, 15:44
Ge kunt die niet meer redden ook ze, een kat beschadigt die muis inwendig veel te erg. Zelfs al zou je die naar een dierenarts brengen (en zelfs ik ben zo erg niet), dan overleven die niet.

't Is dat. Daarom, korte pijn. Schup pakken en kop afsteken! Niet dat ik dat zelf leuk vind maar ik weet zelf ook wel dat ik die muis daar uiteindelijk een plezier mee doe.

Dat konijn dat ik onlangs 'gered' heb (remember the topic? :p) had anders ook wel goed wat slaag gehad van de kater vooraleer ik het kon bevrijden. En dat leek mij na enkele uren van rust toch terug in 'orde'. Maar een konijn kan dan wss ook wel een pak meer hebben dan een simpel muisje.

Lord Kveldulv
28 september 2009, 11:10
nochtans een kat eet geen muzien op , ze spelen er enkel mee .

Daarom dat ik ook zei dat ze die voor de deur komen dumpen ;) Al hebben we vorige week wel één van ons katten betrapt dat ze een jong muiske int geheel aan het inslikken was. Maar dat is dan ook een psychopatische kat die van iedereen bang is en nog maar ene keer de week thuis komt om te eten. Honger zal ze wel niet lijden blijkbaar.

Konijnen daarentegen brengen ze in 2 of 3 delen thuis. Dan gade mij wijsmaken dat ze daar nie van gegeten hebben. Hetzelfde met vogels.
Fazant lijken ze ook wel te lusten. Wel de overschotjes van tafel. Ze hadden wel meer zin in de saus dan in de restjes zelf. Der zat drank in :p

Arifiene
29 september 2009, 16:19
Daarom dat ik ook zei dat ze die voor de deur komen dumpen ;) Al hebben we vorige week wel één van ons katten betrapt dat ze een jong muiske int geheel aan het inslikken was. Maar dat is dan ook een psychopatische kat die van iedereen bang is en nog maar ene keer de week thuis komt om te eten. Honger zal ze wel niet lijden blijkbaar.

Konijnen daarentegen brengen ze in 2 of 3 delen thuis. Dan gade mij wijsmaken dat ze daar nie van gegeten hebben. Hetzelfde met vogels.
Fazant lijken ze ook wel te lusten. Wel de overschotjes van tafel. Ze hadden wel meer zin in de saus dan in de restjes zelf. Der zat drank in :p

Een kat die honger heeft eet een muis/konijn/... met bot en al op.
Huiskatten die voldoende gevoed worden spelen er echter meer mee.

noccy
29 september 2009, 16:39
Onze kater vangt regelmatig muizen en eet ze meestal op..wel enkel als ze nog warm zijn. Soms komt de kleine kattin ze stelen en speelt er wat mee, maar die eet er nooit van.
Enige wat van zo'n muis overblijft nadat de kater ervan gegeten heeft zijn de maag en darmen in een mooi bundeltje, heel soms de kop ook.

Arifiene
29 september 2009, 20:07
Onze kater vangt regelmatig muizen en eet ze meestal op..wel enkel als ze nog warm zijn. Soms komt de kleine kattin ze stelen en speelt er wat mee, maar die eet er nooit van.
Enige wat van zo'n muis overblijft nadat de kater ervan gegeten heeft zijn de maag en darmen in een mooi bundeltje, heel soms de kop ook.

Er zijn er die ze opeten hoor, maar de meeste rammelen er gwn mee :p

Lord Kveldulv
29 september 2009, 21:49
Een kat die honger heeft eet een muis/konijn/... met bot en al op.
Huiskatten die voldoende gevoed worden spelen er echter meer mee.

Dermee dat ik het een psychopatische kat noem. Eten genoeg. Ze durft er alleen niet om komen. Ze slaapt nu bij de buren in de stal. Van de moment ze ne mens ziet gaat ze lopen. Nogthans heeft die heel haar leven binnen gezeten, mocht in bed slapen ect. Maar op ne zekere moment moet daar iets doorgeslagen zijn met dat beest. Die viel u aan als ge nog maar in de buurt kwam. Op aanraden van de dierenarts antidepressiva geprobeerd maar het werd allen maar erger. We wonen hier nu bijna een half jaar en de poezen mogen buiten maar sinds ze zelf haar eten kan vangen komt ze niet meer thuis. Personally I don't care. De 2 ander zijn nog trouwer dan ne hond. En de muizen populatie zal er ook wel door zakken.

noccy
29 september 2009, 22:08
Er zijn er die ze opeten hoor, maar de meeste rammelen er gwn mee :p

Yup, onze vorige katten aten bijna nooit muizen of vogels en lieten ze gewoon achter eens ze het spelen beu waren..deze heeft duidelijk de smaak te pakken.

Was eerder een reply op Satan die zei dat katten NOOIT muizen eten, was niet op u bedoeld. :)

Arifiene
1 oktober 2009, 11:57
Dermee dat ik het een psychopatische kat noem. Eten genoeg. Ze durft er alleen niet om komen. Ze slaapt nu bij de buren in de stal. Van de moment ze ne mens ziet gaat ze lopen. Nogthans heeft die heel haar leven binnen gezeten, mocht in bed slapen ect. Maar op ne zekere moment moet daar iets doorgeslagen zijn met dat beest. Die viel u aan als ge nog maar in de buurt kwam. Op aanraden van de dierenarts antidepressiva geprobeerd maar het werd allen maar erger. We wonen hier nu bijna een half jaar en de poezen mogen buiten maar sinds ze zelf haar eten kan vangen komt ze niet meer thuis. Personally I don't care. De 2 ander zijn nog trouwer dan ne hond. En de muizen populatie zal er ook wel door zakken.
Wss heeft ze een traumatische ervaring gehad, bvb een boze buur die haar met geweld heeft weggejaagd.
Ik heb hier ook zo'n raar geval. Hij is superlief, slaapt aan men voeteind, komt knuffelen etc... Maar zodra de bel gaat, of er komt iemand langs die hij niét kent... Wordt hij hysterisch (muren opvliegen, onder bed verstoppen, krabben, etc).
De mijne is als kitten uit een rijdende auto gezwierd (waarna ik hem in men vest heb meegenomen :p).

TJ3
10 januari 2010, 20:25
Ik heb thuis zo'n kooitje met een deurtje dat vastzit met een ijzer aan een veertje en er is binnenin een haakje voor wat kaas ofzo;) Het is alleen belangrijk dat je weet vanwaar hij komt, dus waar hij naar buitenkomt om hem daar te plaatsen;) Works every time;) Grtz!

Gonzo the Great
12 januari 2010, 01:55
In de winter brengt mijn kat af en toe een muis mee binnen langs het kattenluik, om er dan binnen wat mee te spelen. Makkelijkste manier is:

1. Kat afzonderen, de muis zit meestal doodsbang in een hoekje
2. Ne schoen nemen, en die voor de muis houden
3. Muis springt in schoen
4. Schoen boven de gazon uitschudden

Lukt altijd.

In feite wel schoon beestjes muizen.

Dobbelsteen
12 januari 2010, 01:57
In de winter brengt mijn kat af en toe een muis mee binnen langs het kattenluik, om er dan binnen wat mee te spelen. Makkelijkste manier is:

1. Kat afzonderen, de muis zit meestal doodsbang in een hoekje
2. Ne schoen nemen, en die voor de muis houden
3. Furieus beginnen meppen
4. Schoen boven de gazon uitwassen en muis dumpen

Lukt altijd.

In feite wel schoon beestjes muizen.

Corrected :cool:

Btw: threaddig? :s

Frado2005
12 januari 2010, 09:12

Btw: threaddig? :s

is 2 dagen al thread diggen :ironic:

pinoken
12 januari 2010, 11:37
YouTube - The Better Mouse Trap (http://www.youtube.com/watch?v=Fwd-oJevpw8&feature=related)
zou ik toch een paar naalden door dat ding prikken die dingen zijn beter dood af, zo is het alleen een beetje leuker
PS ik ben wel een dierenvriend ma gewoon niet voor ongedierte

ma voor jou probleem, ik zou ze echt niet late leven, zo'n ding komt gauw terug als et niet ver genoeg gedumpt word en zelfs ALS je het dumpt, het word iemand anders zijn probleem. en anders maakt et gewoon kleine muisjes die iemands probleem worde, mijn advies PLETTE DA DING of een kat, das grappig om naar te kijken. die van mij heeft ooit een muis in 2 geslagen toen ie nog leefde

Fides
12 januari 2010, 14:10
zou ik toch een paar naalden door dat ding prikken die dingen zijn beter dood af, zo is het alleen een beetje leuker
PS ik ben wel een dierenvriend ma gewoon niet voor ongedierte

ma voor jou probleem, ik zou ze echt niet late leven, zo'n ding komt gauw terug als et niet ver genoeg gedumpt word en zelfs ALS je het dumpt, het word iemand anders zijn probleem. en anders maakt et gewoon kleine muisjes die iemands probleem worde, mijn advies PLETTE DA DING of een kat, das grappig om naar te kijken. die van mij heeft ooit een muis in 2 geslagen toen ie nog leefde

Dat is inderdaad zeer grappig! Ik lach me een breuk!

pinoken
12 januari 2010, 17:15
dank u voor et sarcasme. ieder zijn humor ook al is et slechte :tongue:

yannickvdb
12 januari 2010, 18:02
Wij hebben hier ook een muizenprobleem :(
Bosmuizen, over ons is er een bos en blijkbaar vinden ze het leuk om het wat warmer te hebben... Nog maar één muis gevangen met een humane val. Het probleem is dat ze onder het dak zitten :| (ik hoor ze daar soms lopen...)
Ze zijn wel vrij schattig maar ik zou het niet zo tof vinden moesten ze hier een stroomkabel kapotbijten...
Ik ga misschien ook eens zo een geluid-ding halen, misschien helpt dat.

Dobbelsteen
12 januari 2010, 18:10
is 2 dagen al thread diggen :ironic:

1 oktober- 10 januari :ironic:

Gonzo the Great
12 januari 2010, 19:27

Manee gij, die muis springt gewoon in diene schoen, een bottin werkt het beste.
En da ga vlot zenne, die zoeken naar nen uitweg waar ze nimeer zichtbaar zijn, stelt u in hun plaats met azo ne reus voren u. Ge moet hem wel "aanbieden" he, als ge hem gewoon rechtop houdt zalt ni gaan.

denkimi
12 januari 2010, 20:34
Wij hebben hier ook een muizenprobleem :(
Bosmuizen, over ons is er een bos en blijkbaar vinden ze het leuk om het wat warmer te hebben... Nog maar één muis gevangen met een humane val. Het probleem is dat ze onder het dak zitten :| (ik hoor ze daar soms lopen...)
Ze zijn wel vrij schattig maar ik zou het niet zo tof vinden moesten ze hier een stroomkabel kapotbijten...
Ik ga misschien ook eens zo een geluid-ding halen, misschien helpt dat.

wat is er mis met rattengif?

yannickvdb
12 januari 2010, 20:37
wat is er mis met rattengif?
Kunnen we niet overal leggen want er loopt hier een hond rond da overal aan snuffelt en heel snel met iets 'speelt' :p
En wat eigenlijk als die zouden sterven onder de dakpannen? :wtf: Kan da veel kwaad?:eek:

Dobbelsteen
12 januari 2010, 20:41
Kunnen we niet overal leggen want er loopt hier een hond rond da overal aan snuffelt en heel snel met iets 'speelt' :p
En wat eigenlijk als die zouden sterven onder de dakpannen? :wtf: Kan da veel kwaad?:eek:

Dat gaat lekker ruiken als het zomer wordt.

pinoken
12 januari 2010, 21:02
Dat gaat lekker ruiken als het zomer wordt.

i know what you smelled last summa :doc:

Torche
12 januari 2010, 21:43
Hier op kot blijkbaar ook muizen.

Discussie tussen twee kotgenoten, de ene zegt dat we over vergif moeten strooien, de andere zegt dat dat stom zou zijn en wil fuiken plaatsen.

denkimi
12 januari 2010, 23:35
dan moet ge u vergif leggen waar de hond er niet aankan. op zolder of ergens in een afgesloten doos met een klein gaatje in.

en ratten drogen uit van rattengif, ze rotten niet dus het kan geen kwaad dat ze dood achter de pannen zouden liggen.

yannickvdb
12 januari 2010, 23:37
dan moet ge u vergif leggen waar de hond er niet aankan. op zolder of ergens in een afgesloten doos met een klein gaatje in.

en ratten drogen uit van rattengif, ze rotten niet dus het kan geen kwaad dat ze dood achter de pannen zouden liggen.
Klinkt goed! Iemand nog een idee waar ik best goed muizen/rattenvergif kan halen? (Mechelen)

Michster
12 januari 2010, 23:58
Hier op kot blijkbaar ook muizen.

Discussie tussen twee kotgenoten, de ene zegt dat we over vergif moeten strooien, de andere zegt dat dat stom zou zijn en wil fuiken plaatsen.
Fuik?

denkimi
13 januari 2010, 00:23
Klinkt goed! Iemand nog een idee waar ik best goed muizen/rattenvergif kan halen? (Mechelen)

aveve

moehaa!
13 januari 2010, 00:34

Dat moet ge dan toch eens uitleggen dan zenne. Dat ze sterven door uitdroging kan ik enigszins nog geloven, maar dat ze door het eten van een beetje rattengif ineens gemummificeerd worden betwijfel ik toch:p. Veel gebruikt in rattengif zijn antistollingsmiddelen waardoor ze eigenlijk (inwendig) doodbloeden.

Fides
13 januari 2010, 01:38
De beste manier om muizen buiten te houden is gewoon proactief alle gaatjes toestoppen en ervoor zorgen dat ze aan geen voedsel raken. En als ze binnen zitten is het soms nodig om vallen te zetten (de klassieke). Maar liever voorkomen dan genezen. Ik heb al een paar keer een muis zien stikken in een dergelijke val, en eerlijk gezegd vind ik dat maar een pijnlijk zicht. Ik voel niets dan medelijden voor een dergelijk diertje dat eigenlijk niets verkeerd gedaan heeft. En eigenlijk zijn dat schone diertjes.
't probleem is dat er weinig alternatieven zijn. Ze verspreiden ziekes, en als je ze vangt in een kooitje gaan ze vaak dood van de stress...

denkimi
13 januari 2010, 15:58
Dat moet ge dan toch eens uitleggen dan zenne. Dat ze sterven door uitdroging kan ik enigszins nog geloven, maar dat ze door het eten van een beetje rattengif ineens gemummificeerd worden betwijfel ik toch:p. Veel gebruikt in rattengif zijn antistollingsmiddelen waardoor ze eigenlijk (inwendig) doodbloeden.

en toch is het zo, ze mummificeren. er zal vast een mooie uitleg voor bestaan maar die ken ik niet.

yannickvdb
13 januari 2010, 16:48
Ale ik kan jullie hopelijk melden binnen enkele maanden dat ik niets geroken heb :P
Daarjuist 2 gif'kamers' gaan halen in Aveve. Een bakje met 2 ingangen, 2 blokken vergif en met een slotje zodat de hond ( normaal gezien) niet rechtstreeks aan het vergif geraakt. Perfect!