PDA

Volledige versie bekijken : Audio 5.1 to stereo

Homer`
6 september 2009, 20:11
Hallo

ik heb dus een nieuwe laptop (Acer 8730) en ik vind hem heerlijk enzo, buiten twee puntjes:

- Standaard zit er 5.1 virtual surround sound op de laptop, maar als ik een gewone stereo (groene) kabel van m'n koptelefoon insteek (in een blauwe uitang trouwens) heb ik sommige klanken goed, maar andere lijken ver weg of niet aanwezig. Nu denk ik dat dit komt omdat mijn koptelefoon stereo is en die een 5.1 signaal ontvangt dat die niet kan afspelen en dus gewoon de 2standaard boxen van het 5.1 arsenaal speelt? Of zit ik hier helemaal fout? En wat doe ik eraan?

- Er is een bluetooth knop aan de linker kant van het toetsenbord, maar als ik erop duw gebeurt er niks.. Is dit gewoon een productie fout, of moet je zelf een bluetooth dongle kopen of hoe werkt het?

Groetjes

Homer`
6 september 2009, 21:04
Ok, laat maar :p ben zo stom geweest het in het verkeerde kanaal te steken. Bluetooth.. ik neem aan dat deze dat niet heeft.. :)

Exit
6 september 2009, 21:28
groen is dus de gewone stereo uitgang
blauw is voor de rear boxen en die spelen dus niet alle geluiden.

als de laptop bluetooth heeft dan zal bluetooth aangezet/uitgezet kunnen worden
meestal is de knop standaard en hangt het van het model af of dat erin zit of niet en wrs zal die er bij u dan niet in zitten.
check de opties van de laptop
en check app beheer of bluetooth erbij staat.

anders aparte dongle kopen indien nodig maar die knop heeft dan ook geen nut, is enkel als die er intern aanwezig is.

skatemania
6 september 2009, 21:42
haha Bluetooth zal wss niet werken, neef van me heeft dat ook voor en bij hem staat er dan no device found ofzoiets:p

Homer`
6 september 2009, 22:13
groen is dus de gewone stereo uitgang
blauw is voor de rear boxen en die spelen dus niet alle geluiden.

als de laptop bluetooth heeft dan zal bluetooth aangezet/uitgezet kunnen worden
meestal is de knop standaard en hangt het van het model af of dat erin zit of niet en wrs zal die er bij u dan niet in zitten.
check de opties van de laptop
en check app beheer of bluetooth erbij staat.

anders aparte dongle kopen indien nodig maar die knop heeft dan ook geen nut, is enkel als die er intern aanwezig is.

Ja, maar de stereo is dus een zwarte en kdacht 'dieje kan het nooit zijn', maar blijkbaar dus wel :)
Enja, vind het wel ma stom.. Plaats verspilling imo, maarja. Mag gesloten worden!