PDA

Volledige versie bekijken : Vraag van de week (S02E3)

EryciusPuteanus
31 augustus 2009, 14:27
Indien van toepassing: hoe combineren jullie studies met gamen? Zijn er afspraken bij jullie thuis, vind je zelf dat je veel meer gamet dan gezond is voor je studies? Zou je nog wel kunnen studeren ZONDER af en toe te gamen? Kortom, vertel er ons alles over. De sappigste verhalen ivm games&studies eerst ;)

TankTop
2 september 2009, 20:46
gamen als ik goesting heb, leren alst moet :D

McGregor
2 september 2009, 20:49
Tuurlijk kan je leven zonder gamen, vroeger leefden ze toch ook. Ik bepaal thuis zelf of ik al dan niet game. Alleen kleine kinderen moeten een bepaald uur naar bed en mogen alleen maar met toestemming van ouders gamen.

Conqie
3 september 2009, 10:57
Ik kan niet meer gamen doordak men pc heb buitengesmeten en een mac heb gekocht (voor men studies), dus eigenlijk heeft het een het ander uitgesloten :unsure:
Ja, ik zou windows vista hier op kunnen installeren maar 'kvind men dvds niet meer.

Vedeco
3 september 2009, 12:09
Ik studeer en ondertussen draait Football Manager op de achtergrond :p
Heb daar nog geen problemen mee gehad :)

mayrbek
3 september 2009, 19:38
Ik moet leren van mn ouders. Die doen de pc weg 6 dagen per week maar ik kom elke dag naar de bib voor gratis internet ik krijg slaag vna mn pa als ik niet leer hij slaat me omdat die wil dat ik goed leer en zodat ik een job krijg waar ik veel geld verdien maar hem kan het niks schele wat met mij gebeurt het is het geld hij verwacht dat ik hem 50 procent van mijn winst ga geve als ik ga werken

srry voor typefouten ik heb dit heel snel getypt en geen zin te verbeteren :p

Conqie
4 september 2009, 01:18
:rofl:

Naradia
4 september 2009, 01:49
omg

Razzia
4 september 2009, 15:33
gast :lol:

Vedeco
4 september 2009, 16:41
Als dees niet op 9livesTV komt dan weet ik het ook niet meer :lol:

mayrbek
4 september 2009, 17:10
Als dees niet op 9livesTV komt dan weet ik het ook niet meer :lol:

wa bedoelt ge ?

enZiiime
4 september 2009, 18:05
Gamen tot een gat in de nacht, half uur voor het exaam ffkes uwe boek lezen => +70% of ben ik een wonderkind :D

CosMiced
4 september 2009, 19:05
Gamen ! xD tis toch maar september :P niets tedoen ^^

offtopic :P : juist gehoort dat athene zijn lief ist afgetrapt xD ^^ kan mss old news zijn ma tis grappig xD :P

Serpico6
4 september 2009, 22:08
Ik moet leren van mn ouders. Die doen de pc weg 6 dagen per week maar ik kom elke dag naar de bib voor gratis internet ik krijg slaag vna mn pa als ik niet leer hij slaat me omdat die wil dat ik goed leer en zodat ik een job krijg waar ik veel geld verdien maar hem kan het niks schele wat met mij gebeurt het is het geld hij verwacht dat ik hem 50 procent van mijn winst ga geve als ik ga werken

Ik veronderstel dat ge ouder zijt als 16 jaar?
Als ge dan nog toelaat dat uw pa uw slaag geeft...
Sla hem dubbel zo hard terug de volgende keer, dan zal hij wel nemeer durven.

Als hij u buitensmijt kunt ge nog altijd in de bib gaan kamperen + ge hebt free internet. :unsure:

enZiiime
4 september 2009, 23:48

Als hij u buitensmijt kunt ge nog altijd in de bib gaan kamperen + ge hebt free internet. :unsure:

jeps, en als dat niet lukt, een tentje kost niet veel ^^

De bibs hier zijn altijd in de geburen van een park (+-50 meter), dus komt goed uit.

Indien je +16 bent en slaag krijgt, ben je een janet of een wuss of dno ^^

Komaan sinds wanneer denken ouders het recht te hebben hun kinderen te slagen? De mijn strafte mij met "dingen die ik leuk vond" aka counterstrike, dus ze zorgde dat ik geen pc aanraakte, en moest thuis blijven gvd :p (toen werd ik 16 en jah was het beetje gedaan met "luisteren naar de ouders" en is het eigenlijk verkeerd gelopen zonder ze het doorhadden/hebben :/)

Serpico6
4 september 2009, 23:54
Komaan sinds wanneer denken ouders het recht te hebben hun kinderen te slagen?
Dit is slagen:
sla·gen slaagde, i geslaagd 1 zijn pogingen tot een goed einde brengen: in iets ~; ~ voor een examen 2 lukken: de onderneming slaagde

Dit is slagen:
slaan sloeg, h, i geslagen 1 een slag of slagen geven om pijn te doen, te straffen enz. 2 een slag of slagen op iets geven om iets te vormen, in te drijven enz.: een spijker in de muur ~; munten ~ 3 (met op) doelen op: die woorden ~ op mij 4 overwinnen: dat slaat alles overtreft alles 5 door slaan geluid voortbrengen: de trom ~; de klok slaat zeven 6 bewegen: het hart slaat 7 omgeven met: een mantel om de schouders ~ 8 beginnen (met wat de bepaling zegt): op de vlucht ~ 9 (dammen, schaken) een stuk vd tegenpartij nemen

Het lijkt wel of niemand nog het verschil kent tussen slagen en slaan?

mayrbek
5 september 2009, 11:11
Neeh ik ben nog geen 16 mn ma slaat mij ook maar die krijgt zelf pijn als die me slaat :p

MorGo7h
5 september 2009, 18:57

Zijde nu serieus? :/ En hoe oud zijt ge?

mayrbek
6 september 2009, 16:17
Zijde nu serieus? :/ En hoe oud zijt ge?

Ja ik meen da maar mn pa slaat me maar ik heb nooit gezegt dat ik hem niet terugsla ik sla hem wel terug

en ik ben net 15 jaar geworde paar weken geleden

bandkop
6 september 2009, 20:46
hahaahahaaa :rofl: ik denk dat wendy bosmans weer werk aan de winkel heeft

bandkop
6 september 2009, 20:54
Gamen tot een gat in de nacht, half uur voor het exaam ffkes uwe boek lezen => +70% of ben ik een wonderkind :D
kdacht da gij een "arbeidertje" waart. nu nog mooi kome stoefe da ge toch veel geld gaat verdiene?
9lives - PS2 Polls (http://ps2.9lives.be/polls/ga-je-een-ps3-slim-kopen) post 17.1

sw1ss
6 september 2009, 21:09

Waarschijnlijk een gemakkelijke richting, want die stoere praat van niks leren en dan +70% halen maakt ge mij nie wijs.

bandkop
6 september 2009, 21:23
Waarschijnlijk een gemakkelijke richting, want die stoere praat van niks leren en dan +70% halen maakt ge mij nie wijs.
leest misschien ne keer boven uw post. em is nen arbeider (waarschijnlijk aan de band in e fabriek he)

LatitudeD505
6 september 2009, 22:07

ik ga volgende week aan men eerste jaar hogeschool beginnen, heb er net 4 opzitten in het bso maar aangezien ik daar ook nix heb voor gedaan en toch doorben hoop ik dat het wat gaat meevallen xD

ik game ook wel, en alles dooreen op pc en ps3, maar het school zal voor moeten gaan xD

Cr@zyke
7 september 2009, 13:41

antwoord van men botten.. blijkbaar heb jij nooit in een situatie van mishandeling gezeten. Als die jongen wel degelijk geslagen wordt, dan is er maar 1 oplossing en dat is praten met een leerkracht zodat die de jeugdzorg kan aanspreken. Terugslaan heeft geen enkele zin...het maakt de woede van de ouder alleen maar erger.Mishandeling draait om een machtsgevoel, en door je ertegen te verzetten krijgt de dader het gevoel dat hij de macht verliest en zal hij nog heviger gaan reageren.

Back on topic naar de vraag van de week.

ReBirTh
7 september 2009, 15:01
Dit is slagen:
sla·gen slaagde, i geslaagd 1 zijn pogingen tot een goed einde brengen: in iets ~; ~ voor een examen 2 lukken: de onderneming slaagde

Dit is slagen:
slaan sloeg, h, i geslagen 1 een slag of slagen geven om pijn te doen, te straffen enz. 2 een slag of slagen op iets geven om iets te vormen, in te drijven enz.: een spijker in de muur ~; munten ~ 3 (met op) doelen op: die woorden ~ op mij 4 overwinnen: dat slaat alles overtreft alles 5 door slaan geluid voortbrengen: de trom ~; de klok slaat zeven 6 bewegen: het hart slaat 7 omgeven met: een mantel om de schouders ~ 8 beginnen (met wat de bepaling zegt): op de vlucht ~ 9 (dammen, schaken) een stuk vd tegenpartij nemen

Het lijkt wel of niemand nog het verschil kent tussen slagen en slaan?

;)

mayrbek
7 september 2009, 17:03
antwoord van men botten.. blijkbaar heb jij nooit in een situatie van mishandeling gezeten. Als die jongen wel degelijk geslagen wordt, dan is er maar 1 oplossing en dat is praten met een leerkracht zodat die de jeugdzorg kan aanspreken. Terugslaan heeft geen enkele zin...het maakt de woede van de ouder alleen maar erger.

Back on topic naar de vraag van de week.

ik ben niet zo iemand die over zijn gevoelens praat of wat er dagelijks gebeurt thuis en als ik da aan de leraar vertel gelooft die me toch niet

Cr@zyke
7 september 2009, 18:48
Daar zou je nog van kunnen opkijken. Het is zelfs zo dat als de leerkracht dit negeert dat hij zwaar gestraft kan worden wegens verzuim. Als het echt is dat je geslagen wordt (daarmee bedoel ik echt rammel krijgen, niet zo eens een pets tegen je hoofd ofzo..) dan ZAL de leerkracht hier gevolg aangeven en zeker en vast de nodige stappen ondernemen. Als je echt wil geholpen worden, maar je wil niet bij een leerkracht terecht, dan kan ik je nog altijd doorverwijzen naar een anoniem meldpunt waar je kan naartoe bellen of emailen. Die gegevens geef ik je graag door. Alvast veel sterkte.

enZiiime
7 september 2009, 18:48

Heb het over middelbaar... geen hogeschool/unief

Als je voor een ASO/TSO richting op het middelbaar uren moet blokken kan je volgens mij toch beter niet naar de hogeschool of universiteit gaan...

Cr@zyke
7 september 2009, 18:57
Heb het over middelbaar... geen hogeschool/unief

Als je voor een ASO/TSO richting op het middelbaar uren moet blokken kan je volgens mij toch beter niet naar de hogeschool of universiteit gaan...

hangt af van persoon tot persoon,hoe makkelijk je de leerstof kan onthouden/begrijpen, leermethode en ingesteldheid.

Het is niet dat iemand die 4 uur nodig heeft om latijnse vervoegingen te kennen, dat hij die slechter gaat maken dan iemand die maar een uurtje nodig heeft.

Latijn had ik altijd veel moeite mee omdat ik in die richting geen interesse had, toen ik overschakelde naar economie/wiskunde, ging het er bij mij ook in als zoete koek.

sameram1101
8 september 2009, 06:30
Waarschijnlijk een gemakkelijke richting, want die stoere praat van niks leren en dan +70% halen maakt ge mij nie wijs..

Eerste graad TSO
nooit gestudeerd
behalve voor aardrijkskunde
= alle keren eerste van de klas met maar
1 buis voor aardrijkskunde

Eenmaal gelezen of gehoord zit het in mijne kop.!

Conqie
8 september 2009, 21:02
:cool: en dat in de Eerste Graad !

sameram1101
9 september 2009, 06:08
:cool: en dat in de Eerste Graad !

En sindsdien niet meer naar school gegaan....
Cijfertjes en sociaal gedrag zijn men sterkste punten
dus achteraf bekeken is mijn rebelse puberteit toch nog goed afgelopen?:D

Yones
9 september 2009, 10:59
ik studeer (als alles goed gaat) in januari af als Maatschappelijk werker (optie SCW) = hogeschool.

onder het motto 'liever lui dan moe' steek ik weinig of niets uit voor school, examens zijn een uitzondering. Ik haal dan ook geen denderende cijfers, maar wel voldoende om te slagen (10,11,12 :))
Meestal kom ik van school, en zet meteen de xbox aan :doc: taken e.d. moeten maar wachten :) dit is mss niet de beste studie methode, maar het heeft voor mij wel 3jaar gewerkt.
en omdat mijn punten meestal voldoen, maakt ons ma haar daar ook nie druk over. buiten af en toe is de uitspraak "gij met u spellekes, ge gaat nog eens veranderen in een spelleke" :)

dus gamen >> studeren :music:

Joeshoe
11 september 2009, 00:41
De afgelopen 4-5 jaar heb ik eigenlijk geen ballen gedaan voor school. Thuis komen, achter mijn computer kruipen en wow opstarten om dan tot 's avonds te gamen was dagelijkse kost. Van mezelf weet ik dat ik enorm verslaafd was aan gamen, met wow in het bijzonder.
Mijn ouders waren daar natuurlijk niet content mee, maar omdat mijn resultaten niet naar beneden gingen lieten ze het wel toe in zekere maten. Ik vraag mezelf nog altijd af hoe ik het gedaan heb omdat ik een redelijk moeilijke richting volgde, namelijk wetenschappen wiskunde, maar goed. Meermaals zette mijn vader echter de modem af om mij 's avonds in mijn bed te krijgen.

Het afgelopen jaar ben ik geleidelijk aan beginnen minderen met wow en gamen in het algemeen, uiteindelijk ook gestopt met wow maar dat is een ander verhaal. Het was mijn laatste jaar en we hadden meer taken en opdrachten dan de vorige jaren dus ik moest 'uit mijn pijp' komen. Ook door de problemen met mijn, ondertussen ex, vriendin verloor ik de 'fut' om nog verder te gamen.

Nu ben sta ik voor een nieuwe uitdaging: hogeschool. Ik ben drastisch geminderd met gamen en ik denk ook niet dat dit een probleem gaat geven tijdens mijn studies. Ik speel nu af en toe nog met vrienden en als ik me verveel ps3, maar verslaafd als vroeger ben ik niet meer.

EryciusPuteanus
14 september 2009, 15:00
Deze hebben we gebruikt, check 9lives TV binnenkort ;)