PDA

Volledige versie bekijken : Software Formateren ongedaan maken ???

Trana
25 augustus 2009, 10:40
Beste iedereen,

Ik heb net (perongeluk) mijn laptop geformateerd en ben alles kwijt ! Bestanden, foto's,... Ik ben helemaal geen computer kenner en weet dus niet hoe dit op te lossen...
Bij het surfen naar mogelijke oplossingen kwam ik dit forum tegen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen !
Hoe krijg ik mijn bestanden terug ?
Heel wat bestanden heb ik absoluut nog nodig voor school en uiteraard zou ik ook graag al mijn foto's terug zien...
Ik heb maar een beperkte back-up, de meest recente foto's en bestanden staan daar niet meer op en zijn jammer genoeg voor mij wel de belangrijkste...
HELP !!!

Alvast bedankt !

TiZon
25 augustus 2009, 10:57
Probeer eens met GetDataBack

Data Recovery Software - Product Information (http://www.runtime.org/data-recovery-products.htm)

Niet al te veel hoop hebben wel :)

Exit
25 augustus 2009, 12:45
met beetje geluk kunt ge ze terug halen (als ze NIET zijn overschreven door de nieuwe windows die erop gezet is door de format)

recuva, zero assumption recovery, ... searchknopje, ...

Trana
25 augustus 2009, 14:11
GetDataBack werkt niet omdat het een demo-versie is...
Andere oplossing ?

TiZon
25 augustus 2009, 14:32
je kan in de trail bestanden wel openen en dan uit Start > Uitvoeren > %temp% > OK gaan vissen

Andere oplossingen:
"recuva, zero assumption recovery, ... searchknopje, ..."

Trana
25 augustus 2009, 15:00
Oké, even duidelijk...
Ikke leek : ken niet veel van pc's ! Dus eum waar moet ik die gaan openen ? En waar vissen ? Kan je dat even uitleggen ?
Recuva heb ik ondertussen ook gedownload en ga ik uittesten...
De andere 2 ken ik helemaal niet...

Alvast bedankt !

Zelete
25 augustus 2009, 15:57
Let jij dan niet op als ie zegt "Warning: all data on non removable drive C: will be lost! Proceed (Y/N)?" :p

Je moet gewoon Recuva je geformatteerde drive laten en dan krijg je een lijst waar je verwijderde files kan selecteren en terughalen. Is heel simpel :)

Trana
25 augustus 2009, 16:56
Dat heeft mijn laptop jammer genoeg niet gezegd... Die is plots uit zich zelf beginnen formateren :-(

Recuva is aan het draaien (al een uur of 2)... hopelijk haalt het iets naar boven :-)

Exit
25 augustus 2009, 17:01
dan eerder hebt ge F10 of 11 ofzo gedrukt bij booten die dan een recovery uitvoert en de pc terug in aankoopmodus zet ... want het 'echte' formateren is via cd booten, en effectief kiezen om te formateren.

Trana
25 augustus 2009, 17:44
Dan zal het dat zijn geweest !
En kan ik daar iets aan doen ?

Exit
25 augustus 2009, 17:50
zelfde als dat ge nu bezig zijt ... hopen dat ge nog iets terug vind dat niet is overschreven ...

Trana
25 augustus 2009, 18:03
Oké ! Ik blijf hopen !
Alvast bedankt voor de raad en hulp !

Trana
26 augustus 2009, 13:41
Even laten weten...
Ik heb niet alles kunnen terughalen, maar toch een groot deel...
Als iemand mij nog kan uitleggen hoe ik met GetDataBack in demo-versie documenten kan terughalen, kan ik daarmee nog eens proberen of ik de andere documenten ook kan recupereren.
Ik ben alvast zeer blij dat ik niet alles kwijt ben !
Waarvoor dank !

Exit
26 augustus 2009, 13:48
gewoon de files in getdataback openen (bekijken) en terug opslaan ...
of ze bekijken in bvb notepad en ze uit de windows temp map terug kopieren (files komen daar in met andere naam/extensie)

cram
29 november 2009, 02:46
Sorry voor de bumb,maaar ben zo kontent met deze software.Dat ik het hier wil melden
NTFS Undelete — free, easy to use undelete software (http://ntfsundelete.com/)

Had per ongeluk men D schijf geformateerd,waarin verschillende mappen stonden met inhoud zoals muziek,foto's instalatie programma's met documenten waarin de codes zaten om die betalende programma's te aktiveren enZ.

ntfsundelete vond de mappen allemaal terug zonder de naam er van te veranderen

Exit
29 november 2009, 11:51
dan zet ge het beter in de sticky ....

closed