PDA

Volledige versie bekijken : Video 1 fysiek scherm maar toch 2 schermen ...

steve_jaspers
17 augustus 2009, 23:06
dus ...

ik heb momenteel een setup met met tft als primary en onze plasma als secondary in dual view.

dit is heel erg handig vooral als ik met vnc vanop een van de laptops deze pc wil beheren maar toch geen programmas of dergelijke op het beeld van de plasma wil behalve dat van media portal.

nu gaan we binnenkort verhuizen en wordt deze pc een huiskamer htpc/server, maar dan zal enkel nog de plasma op de pc zijn aangesloten.

toch zou ik graag hebben dat er dan (als ik met vnc bezig ben) twee schermen zijn om mee te werken zodat ik bvb newsleecher of wat dan ook kan openen op het andere scherm zonder dat het beeld op de plasma wordt verstoord zodat er films, tv of wat dan ook gekeken kan worden terwijl ik de server beheer.

is het mogelijk om dit met een programma te 'simuleren' ?

ik hoop dat jullie er iets van begrepen hebben want uitleggen is niet mijn sterkste kant ;)
alvast bedankt ;)

Gamefactor
17 augustus 2009, 23:42
Ik weet wel dat onze plasma tv twee verschillende kanalen naast elkaar kan tonen, dus bijvoorbeeld, de gewone kabel en dan de PS3... Maar ik denk niet dat het dit is wat je zoekt?

TiZon
18 augustus 2009, 00:10
Eigenlijk wil je dus op de computer kunnen werken, en de GUI gebruiken zonder dat de huidige GUI verstoord wordt...

Mooi idee, maar heb er nog nooit van gehoord :)

Exit
18 augustus 2009, 09:34
bestaat ja, progje om 2 of meer desktops te creeren, dan zet ge dus de gui op desktop 2 en ge switched dan via een progje, toetscombinatie, muis, ... naar het zogenaamde 2de scherm/werkblad.

Meer werkruimte met Desktops Lifehacking (http://lifehacking.nl/windows/meer-werkruimte-met-desktops/)
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/cc817881.aspx

steve_jaspers
18 augustus 2009, 20:40
ik denk niet dat die virtuele desktops gaan helpen, want dan moet ik nog stteds de media center wegdoen...

ik moet in feite een tweede monutor hebben zonder dat ik er een aan heb gesloten ...

Exit
18 augustus 2009, 21:40
tja, dan gaat het natuurlijk niet
hoe wilt ge beeld hebben van een remote pc zonder iets op het scherm te willen ... onmogelijk natuurlijk ...

als ge het op eens cherm wilt (scherm2) zonder op scherm 1 te hebben en scherm 1 ALTIJD zelfde te zien, tja dan kan het natuurlijk niet zonder 2de scherm uiteraard.

zelfde als dat ge naar een film zit te kijken en ge wilt op een andere tv ook iets zien/doen maar ge wilt blijven kijken naar de film en niets anders dan dat zien ...

steve_jaspers
18 augustus 2009, 22:13
zoals ik al zei zou het moeten dienen om de server te beheren zonder de media center van de tv te halen ...

TiZon
19 augustus 2009, 14:56
Als je nu een virtual machine zou draaien?
En dat dan ook verbinding naar buiten en al geven... Dat moet toch op de achtergrond blijven normaal...