PDA

Volledige versie bekijken : Software paginanummering in MS word 2007 voor thesis

LaCucaracha
12 augustus 2009, 20:26
Ik weet niet of het hier wel juist staat, maar zit met n probleempje.
Mijn thesis moet vrijdag binne en er wordt een speciale paginanummering verwacht
(eerste pagina's niet genummerd, inhoudstafel enzo Romeins genummerd en de rest gewoon)
weet iemand hoe je dit doet? iemand zei me iets van section break?
Probleem is dat ik nu mijn document al voorlopig genummerd heb ( om makkelijk zaken terug te vinden) en dat ik die paginanummer niet meer wegkrijg ( remove page number werkt niet:s)
alvast bedankt

tom1
12 augustus 2009, 20:29
Ge had hem beter in LaTeX gemaakt!

LaCucaracha
12 augustus 2009, 21:22
paginanummers zijn weg, maar weet nog altijd niet hoe ge t just nummert

LaCucaracha
12 augustus 2009, 21:41
nog iemand raad?

PureFun
12 augustus 2009, 21:53
Onder page layout, page setup tab heb je normaal een break button waar je een clean next section kan invoegen, vervolgens kan je in je paginanummering scherm de sectie kiezen waar de nummering actief is (geen idee of termen correct zijn).

Als dit niet werkt kan je de verschillende delen als aparte .docs behandelen en paginanummering instellen en vervolgens samenvoegen als 1 pdf.

felixdraait
12 augustus 2009, 21:53
Inderdaad uw document in sections indelen (Page Layout, Breaks, Section Breaks, Next Page). Dan voeg je je paginanummering in voor Section 1 (hij gaat die op alle secties toepassen) en dubbelklik je op de footer (om je paginanummering aan te passen).

Als je gedubbelklikt hebt krijg je bovenaan een menuutje 'Header & Footer Tools', waar je voor Section 2 de optie 'Link to Previous' kunt uitklikken. Als je dat doet kan je in je verschillende secties je paginanummering onafhankelijk aanpassen.

In uw geval moet je dus 3 sections maken, met elk andere paginanummeringopties (en de eerste pagina's geen paginanummering).

el rico
12 augustus 2009, 21:58
Ik denk dat dit het is: http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HA100310731043.aspx?pid=CH100626201043.

Ik heb het ook moeten doen voor men eindwerk, maar ik heb een oudere versie van Word.

LaCucaracha
12 augustus 2009, 22:04
Inderdaad uw document in sections indelen (Page Layout, Breaks, Section Breaks, Next Page). Dan voeg je je paginanummering in voor Section 1 (hij gaat die op alle secties toepassen) en dubbelklik je op de footer (om je paginanummering aan te passen).

Als je gedubbelklikt hebt krijg je bovenaan een menuutje 'Header & Footer Tools', waar je voor Section 2 de optie 'Link to Previous' kunt uitklikken. Als je dat doet kan je in je verschillende secties je paginanummering onafhankelijk aanpassen.

In uw geval moet je dus 3 sections maken, met elk andere paginanummeringopties (en de eerste pagina's geen paginanummering).

aha ok en hoe verdeel je precies in sections? En ik wil die eerste pagina's niet nummeren, waar zet ik dan mijn cursor?:p
btw, das voor word 2007?

Alola
12 augustus 2009, 22:45
Stuur het me anders efkes door - e-mail in pm, ik bezorg het je direct terug (beloof dat ik het niet publiceer of zo, voor er hier kindjes reageren).

Santa
12 augustus 2009, 23:18
Haha was inderdaad een zeik die paginanummering. Zeker in Word 2007 was het supermoeilijk.

LaCucaracha
13 augustus 2009, 05:36

en hoe doet ge da precies?
*edit* nvm, heb t al gevonden, merci iedereen ( en dan vooral felixdraait)