PDA

Volledige versie bekijken : Video Screentearing

e.House
9 augustus 2009, 13:13
Hey

Sinds kort heb ik screentearing problemen op mijn laptop wanneer ik een videobestand afspeel en ook wanneer ik mijn laptop aansluit via hdmi op de tv.

Nu gebeurd dit vrij random, de ene keer kan ik een gans videobestand afzien zonder problemen de andere keer heb ik al direct 'screentearing'.

Nu heb ik dergelijke problemen een halfjaar geleden al eens gehad maar toen enkel wanneer ik mijn laptop aansloot op mijn tv.

Ik heb toen lang zitten zoeken in de videoinstellingen en door wat instellingen te veranderen en mijn tv-scherm als primair te laten instellen bij dualview, waren al die problemen van de baan.

Echter heb ik dus sinds kort dus zowel op mijn laptop als tv problemen met die screentearing, dit komt volgens mijn omdat onlangs die videokaart instellingen zijn veranderd.

Nu heb ik dus opnieuw wa dingen zitten veranderen in mijn videokaartinstellen, maar wat ik ook doe da helpt dus niet. (v-sync aan of uitzetten, videokaart op kwaliteit/gebalanceerd... )

Moloch
9 augustus 2009, 15:24
zet eens vsync op "forced" ipv "on"

e.House
9 augustus 2009, 17:01
der staat alleen "aan forceren" en da hielp ook niet.

Nielsvds
9 augustus 2009, 20:42
Heb je dezelfde vernieuwingsfrequentie(verversingssnelheid) ingesteld als die je tv kan weergeven? Kijk hiervoor in de handleiding van je tv wat de vernieuwingsfrequentie is wanneer je het beeld wil overzetten op je tv.

Op mijn laptop moet ik het catalyst control center openen,zorg dat de weergave op geavanceerd staat ga naar beeldschermen beheren.

Zorg ook eens dat deinterlace (de-interliniƫring aanstaat) in ccc ga hiervoor naar avivo video zorg dat automatisch staat aangevinkt.

e.House
13 augustus 2009, 17:49
Ik heb een nvidea grafische kaart. Heb ondertussen de nieuwe drivers geĆÆnstalleerd. Welke 3d instellingen ook instel, het probleem van de screentearing of meer bepaald 'een trillende lijn over het beeld' die ik af en toe heb, is nog steeds hetzelfde.

Zou het eventueel aan windows media player kunnen liggen, want wanneer ik mijn video's via de vlc-player afspeel heb ik nog geen enkele keer een dergelijk probleem voorgehad.

Nielsvds
13 augustus 2009, 19:32
Probeer dit (http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/knowledgecenter/mediaadvice/0066.mspx#EW) eens in windows media player.