PDA

Volledige versie bekijken : Internet Hotmail zendt vanzelf mails

Wesdude
5 augustus 2009, 09:42
Ik weet niet of dit onder software moet, ik zag niet waar ik het anders zou kunnen posten.

Ik heb sinds vanmorgen een probleem met mijn hotmail adres. Dat stuurt blijkbaar vanzelf spammails naar al mijn contactpersonen. Nu het is duidelijk dat ik die mails niet verzonden heb want het gaat over Chinese elektronica maar ik vrees dat er elke nacht zo'n mails zullen verzonden worden met minder propere inhoud.

Ik heb al spyware/malware en virus check gedaan maar geen noemenswaardige resultaten. Ik zou verder mijn paswoord willen aanpassen maar ik ben natuurlijk het antwoord op mijn geheime vraag vergeten. :unsure:

Iemand dit ooit al voor gehad of iemand die een oplossing weet? Of is dat iets éénmaligs?

Alvast bedankt.

PinkyNTheBrain
5 augustus 2009, 10:00
Check uw verzonden items om te zien wat het allemaal is?

En voor de rest uw PW changen lijkt me goed idee.

TiZon
5 augustus 2009, 10:31
Eigenlijk hebben ze je wachtwoord niet nodig om mails van jouw email te verzenden. Dat kan met een heel simpel scriptje.

Je moet inderdaad gaan kijken of ze bij je verzonden mails staan, als ze daar staan, gebruiken ze je account omdat ze van 'verified' zijn door hotmail en er minder kans is dat ze als spam aanzien worden.

Het kan echter ook dat ze een script draaien dat ze daarna gaat verwijderen, dan ben je natuurlijk nog niet veel verder, dus je wachtwoord eens wijzigen om te zien of het stopt is de beste optie ;)

Wesdude
5 augustus 2009, 10:41
Staan inderdaad bij verzonden mails ook.

Gaat die spyware nu ook mijn wachtwoorden van andere dingen zoeken? Ik heb bijvoorbeeld ook nog een e-mail adres van school dat ik op dit moment niet durf openen.

Heb een mail gestuurd naar hotmail met het probleem. Zolang ik mijn geheim antwoord nie weet zal ik nie veel kunnen doen zeker?

TiZon
5 augustus 2009, 10:53
je weet je gewoon wachtwoord toch? Dan kan je het nog altijd aanpassen zonder de vraag op te lossen hé...

Goed scannen op malware, maar het kan ook bijvoorbeeld via phising bijvoorbeeld (soort fake website die je je wachtwoord wil doen opgeven).
Post toch maar eens een HJT-log voor de zekerheid (zie HijackThis-forum voor uitleg in de sticky).

Wesdude
5 augustus 2009, 15:41
Ahja paswoord kunde zo ook veranderen. :lol: Kieken dat ik ben.

Ben nu volop aan het scannen. Eens kijken of het vannacht terug is. Als het nog niet weg is zal ik die Hijack This log is proberen posten.