PDA

Volledige versie bekijken : The bionic hamburger

N3X4S6
30 juli 2009, 19:31
De bionische hamburger is een feit, op de dag van vandaag kunnen we hamburgers maken die tientallen jaren goed blijven.
De hamburgers zijn lekker en vullen je maag, maar toch twee keer nadenken voor je er zoveel waarde aan hecht, want niets is minder waar, de gemiddelde voedzaamheid van zo een hamburger is ongeveer nihil.

Maar het is toch zo lekker nietwaar? Of niet...?

YouTube - The World's First Bionic Burger (http://www.youtube.com/watch?v=mYyDXH1amic)

Burrid
30 juli 2009, 19:33
De bionische hamburger is een feit, op de dag van vandaag kunnen we hamburgers maken die tientallen jaren goed blijven.
De hamburgers zijn lekker en voelen je maag, maar toch twee keer nadenken voor je er zoveel waarde aan hecht, want niets is minder waar, de gemiddelde voedzaamheid van zo een hamburger is ongeveer nihil.

Maar het is toch zo lekker nietwaar? Of niet...?

YouTube - The World's First Bionic Burger (http://www.youtube.com/watch?v=mYyDXH1amic)

Uw maag zal ze ook wel voelen.

Psychodweep
30 juli 2009, 20:06
Gij gelooft ook in Sinterklaas zeker ?

Conqie
30 juli 2009, 20:17
'kheb echt zin in nen Giant feitelijk, die anti-filmpjes hebben altijd het omgekeerde effect op mij :sad:

N3X4S6
30 juli 2009, 20:20
Gij gelooft ook in Sinterklaas zeker ?

kwil nie beginnen over de oorsprong van Sinterklaas :hug:

dev!lke
30 juli 2009, 20:23
food is food!!

Proto
30 juli 2009, 20:28
Ik wil hem wel eens proberen. ik eet kei graag hamburgers dus ik wil ze allemaal eens gegeten hebben :D

YaMo
30 juli 2009, 20:33
Dat gaat gewoon over de hamburgers die ze al sinds jaar en dag in McDonnalds gebruiken, hè. Dat wil meer zeggen over wat voor plastieken rommel ze daar verkopen dan over een mogelijke nobelprijsnominatie.

Moloch
30 juli 2009, 20:40
mcdonalds vlees op zich is smaakloos, ze moeten het volsteken met sauskes en kruiden om het toch iets of wa goed te doen smaken.. in delhaize hebben ze nu ook van die "beefburgers", 2 gebakken en daar zit dus echt gene smaak in é, zelf met nen pak curryketchup/mosterd en gebakken ajuin was het maar zo-zo, terwijl hun bereide hamburgers zo goe waren :sad:

:puke:

YouTube - McDONALDS FOOD IS FULL OF DANGEROUS ADDITIVES... (http://www.youtube.com/watch?v=c4Vc81-h4tY)

Elboully
30 juli 2009, 20:59
Man man man....Mc donalds in z'n blootje gezet....Weet je wat het beste recept ever is voor een hamburger?? Diegene die je zelf maakt, wat anders?? Ik neem liever mijn tijd om er zelf eentje te maken dan mezelf nog eens naar zo'n tent te slepen waar ik dan nog moet wachten tot ik een bestelling kan plaatsen, om dan nog afgezet te worden in de prijs ook!!!!

Micky D, up your's you f**ktard!!!

Karre
30 juli 2009, 21:17
Is dit nu weeral zo'n McDonalds bash topic?

mcdonalds vlees op zich is smaakloos, ze moeten het volsteken met sauskes en kruiden om het toch iets of wa goed te doen smaken.. in delhaize hebben ze nu ook van die "beefburgers", 2 gebakken en daar zit dus echt gene smaak in é, zelf met nen pak curryketchup/mosterd en gebakken ajuin was het maar zo-zo, terwijl hun bereide hamburgers zo goe waren :sad:

:puke:

YouTube - McDONALDS FOOD IS FULL OF DANGEROUS ADDITIVES... (http://www.youtube.com/watch?v=c4Vc81-h4tY)

Wedden dat die hamburgers van de McDo nog gezonder zijn dan een Bicky Burger, een hamburger vanop de markt en Aldi waar men al het afval van runderen in gooit? In hamburgers van de McDo gebruikt men tenminste nog puur rundsvlees.

Man man man....Mc donalds in z'n blootje gezet....Weet je wat het beste recept ever is voor een hamburger?? Diegene die je zelf maakt, wat anders?? Ik neem liever mijn tijd om er zelf eentje te maken dan mezelf nog eens naar zo'n tent te slepen waar ik dan nog moet wachten tot ik een bestelling kan plaatsen, om dan nog afgezet te worden in de prijs ook!!!!

No way dat het zo goed zal smaken.

Furon
30 juli 2009, 21:18
Taste Test: Cheeseburger In A Can (http://www.avclub.com/articles/taste-test-cheeseburger-in-a-can,2183/)

Mnom nom nom

McDonalds plx, met veel plezier. :)

w00tw00t
30 juli 2009, 21:19
Dat is een van de redenen waarom ik al lange tijd geen fastfoodketen bezoek
Is al langer geweten dat deze hamburgers enorm lange tijd kunnen meegaan.

Wedden dat die hamburgers van de McDo nog gezonder zijn dan een Bicky Burger, een hamburger vanop de markt en Aldi waar men al het afval van runderen in gooit? In hamburgers van de McDo gebruikt men tenminste nog puur rundsvlees.

Ik denk dat een bickyburger toch wel slecht word na een tijd wat ook normaal is voor ETEN. Karton in de McDo is geen eten.
Denk je dat ge in een McCheese of een BigMac uit een McDo filet krijgt ofwat :lol:

Teknohol1c
30 juli 2009, 21:25
Niemand naar cavas gekeken gisteren? Van die kerel die zich een maand-dieet van McDo oplegt...
ontbijt, middageten, avondeten -> McDo

Als hij halverwege zijn dieet zat begonnen verschillende artsen hem al serieus af te raden om er mee op te houden... lever, hart, nieren begonnen allemaal slechtere resultaten te tonen.

Ik blijf ook al lang weg van ketens zoals Mcdo, quick en burger king...

Hazz
30 juli 2009, 21:32
Niemand naar cavas gekeken gisteren? Van die kerel die zich een maand-dieet van McDo oplegt...

Als hij halverwege zijn dieet zat begonnen verschillende artsen hem al serieus af te raden om er mee op te houden... lever, hart, nieren begonnen allemaal slechtere resultaten te tonen.

Idd "Supersize me", 1maandje mcdo eten en hij was 10kilo verdikt en zenne lever ver naar de foor :p

ikzelf eet da wel is graag, ook bv die cheeseburgers van mora *kwijl*... ma uiteraard moete daar ni in overdrijven

Krayola
30 juli 2009, 21:35
Om de zoveel tijd (om de paar maand ofzo) kan een BigMac mij anders wel eens serieus smaken :).

Furon
30 juli 2009, 21:35

Kan ook niet anders dan 3x per dag zo'n Super Size menu te eten, is gewoon common sense.
1x in de maand bv. gaan eten in de McDo, Quick of Burger King kan haast geen kwaad en kan eens goed smaken. :)

ChunWai.
30 juli 2009, 21:45
Morgen nog eens goed naar de McDonalds gaan se, heb er zin in gekregen nu :) Wie gelooft dieje bs nu -_- Oke, het zou kunnen dat ze er na zoveel jaar er nog altijd zo uit zien. Betekent dat dat McDonalds al 5 jaar vroeger ontstaan was en al volop hamburgers aan het maken was en dat wij een hamburger van 5 jaar oud aan het eten zijn? Neen, ik denk het niet.

Trip
30 juli 2009, 21:54
Morgen nog eens goed naar de McDonalds gaan se, heb er zin in gekregen nu :) Wie gelooft dieje bs nu -_- Oke, het zou kunnen dat ze er na zoveel jaar er nog altijd zo uit zien. Betekent dat dat McDonalds al 5 jaar vroeger ontstaan was en al volop hamburgers aan het maken was en dat wij een hamburger van 5 jaar oud aan het eten zijn? Neen, ik denk het niet.

'k denk da ge de clou een beetje gemist hebt.

N3X4S6
30 juli 2009, 22:18
'k denk da ge de clou een beetje gemist hebt.

Ik denk dat m de boodschap volledig mist eigenlijk :D

Gentille
30 juli 2009, 22:28
Gezond of niet gezond het kan toch serieus smaken :p. Wat is er tegenwoordig wel gezond van voedsel? Er is overal wel iets mis mee.

Terror Factor
30 juli 2009, 22:38
Lol, wa ne zever.
Ne McDo kan ferm goed smaken :drool:

N3X4S6
30 juli 2009, 22:38
Gezond of niet gezond het kan toch serieus smaken :p. Wat is er tegenwoordig wel gezond van voedsel? Er is overal wel iets mis mee.

hmm frieten die meer dan 8 weken goe blijven ? :puke:

N3X4S6
30 juli 2009, 22:43
Lol, wa ne zever.
Ne McDo kan ferm goed smaken :drool:

En dan vragen mensen zich af waarom hun lichaam plots raar begint te reageren, indigestes, maagzweren etc...
da eten rot amper, da zegt genoeg over wat er in zit nie ? :wtf:

Terror Factor
30 juli 2009, 22:44
Mijn lichaam reageert nochtans volkomen normaal hoor :)

N3X4S6
30 juli 2009, 22:48
Mijn lichaam reageert nochtans volkomen normaal hoor :)

Ge zijt wat ? 20 jaar...

Geef het nog wa tijd é :hug:

ilgonwe
30 juli 2009, 23:05
Leuke spoof :) (tenzij ze serieus zijn)
In "Supersize me" lieten ze zien hoe de hamburgers gingen rotten. Na 10 weken waren die allemaal al beschimmeld. Frieten houden het lang vol, maar na een jaar zien die er ook ferm zwart uit. Na 5 weken vh experiment stonk het trouwens al verschrikkelijk, dus ik peins ni da die mannen van bionic burger zoiets een jaar in hun jas willen hebben zitten :)

Joeshoe
30 juli 2009, 23:07
Tgoh, eigenlijk ni. Conserveringsmiddelen zijn niet per definitie schadelijk hoor.
Ja, het zit vol rommel en ik denk dat die conserveringsmiddelen nog het minste van je zorgen zijn :p

Karre
30 juli 2009, 23:21

Supersize Me is echt zo'n slechte documentaire om aan te tonen dat McDonalds ongezond is. Als je 3 keer per dag voor een maand lang altijd hetzelfde slaatje gaat eten ga je ook gezondheidsproblemen krijgen. Gewoon omdat een mens gevarieerd moet eten. Nu ja, bashen op McDonalds blijkt in te zijn.

Ik denk dat een bickyburger toch wel slecht word na een tijd wat ook normaal is voor ETEN. Karton in de McDo is geen eten.
Denk je dat ge in een McCheese of een BigMac uit een McDo filet krijgt ofwat :lol:

Eerlijk gezegd denk ik van wel. Wel bewerkt natuurlijk maar toch puurder vlees dan bij andere hamburgers.

En dan vragen mensen zich af waarom hun lichaam plots raar begint te reageren, indigestes, maagzweren etc...

Ik eet misschien maar 3 keer op een jaar McDonalds en mij smaakt dat ook wel eens goed eerlijk gezegd en nooit heb ik me er slecht van gevoeld. Van kebabs daarentegen, telkens ik dat eet hang ik 's avonds boven de WC omdat ik er ziek van ben. Dat is pas de grootste vuiligheid onder de fastfoodketens.

ByT3 Me
30 juli 2009, 23:45
Burger King FTW!!!
En waarom mogen hamburgers niet rotten? 't is toch niet de bedoeling dat het een half jaar blijft liggen, 't is de bedoeling dat ge dat opeet!

wartaal
31 juli 2009, 00:07
Burger King FTW!!!

Meent ge dat nu?

Een keer gegeten. Nooit meer :puke:

Beramode
31 juli 2009, 00:24

Sorry maar hoe naïf kunde zijn

Karre
31 juli 2009, 00:33

McDonald`s betrekt pure hamburgers exclusief van Esca - MD Weekly (http://www.mdweekly.nl/888800/mcdonalds-betrekt-pure-hamburgers-exclusief-van-esca)
McDonald's - Producten (http://www.mcdonalds.nl/wps/wcm/connect/mcd/mcdonalds/Home/Producten/) (Oké, ik weet het dat het van McDonalds zelf is, maar is het niet verboden om dingen te zeggen over hun goed dat niet klopt? Anders had men daar al problemen mee ondervonden)

En er zijn nog veel andere site's te vinden waarop staat dat de hamburgers van McDonalds 100% puur rundsvlees bevatten.

_DKsissor_
31 juli 2009, 00:35
met McDonalds is niks mis:) punt.
Buiten het feit dat ze jaarlijks de staat zoveel smeergeld geven om zo stiekem de bevolking te vergiftigen :ironic:

Conqie
31 juli 2009, 00:43

How about, ge weet dat het brol is, maar ge trekt het u gewoon niet aan? :)

In zijn blootje gezet; big-woohoo, alsof we dat allemaal niet wisten wat voor brol der in zit.

Als ge nu elke week diene rommel eet, well, das iets anders.

ComputerVISTA
31 juli 2009, 00:57
No way dat het zo goed zal smaken.

:rofl:

Karre
31 juli 2009, 01:22

We weten al langer als vandaag dat jij gewoon anti fastfood bent :). Trouwens, ik vind die hamburgers van bij een beenhouwer (of de zelfgemaakte) echt slecht. Is gewoon totaal anders en in de negatieve zin dan.

YaMo
31 juli 2009, 02:09
Maar zo'n hamburger van McDonalds is toch ook totaal niet zo ongelooflijk lekker? En dan nog gezwegen van hoe minuscuul die krengen zijn, zelfs als je een Mega Super Giant bestelt.
Een hamburger van een hamburgerkraam is veel lekkerder en er is meer eten aan.

Njula
31 juli 2009, 02:33
vind ik ook
en van die burgers van McDonalds zou ik kunnen blijven eten krijg daar direct terug honger van.

Joeshoe
31 juli 2009, 02:51
Van bij macdonalds weet ik het niet, maar het vlees bij Quick lijkt mij enorm mager vlees te zijn eigenlijk.
Ik eet ongeveer 1 keer om het half jaar bij Quick en ik stap daar toch elke keer content buiten. Ik eet er zo weinig omdat ik natuurlijk wéét dat het enorm ongezond is, maar who cares. Ik krijg er hoogstens wat meer cholesterol van (die ik zelfs kan gebruiken :unsure:). Naar mijn mening is het niet slechter of beter dan bij een frituur, pitta, kebab enz.

Volgens mij kan het wel eens kloppen dat hamburgers zoals bicky e.d. van slechtere kwaliteit zijn dan bij quick en mcdo. Je weet het natuurlijk nooit zeker hé. Daarom: eet het met maten :)

N3X4S6
31 juli 2009, 07:36
McDonald`s betrekt pure hamburgers exclusief van Esca - MD Weekly (http://www.mdweekly.nl/888800/mcdonalds-betrekt-pure-hamburgers-exclusief-van-esca)
McDonald's - Producten (http://www.mcdonalds.nl/wps/wcm/connect/mcd/mcdonalds/Home/Producten/) (Oké, ik weet het dat het van McDonalds zelf is, maar is het niet verboden om dingen te zeggen over hun goed dat niet klopt? Anders had men daar al problemen mee ondervonden)

En er zijn nog veel andere site's te vinden waarop staat dat de hamburgers van McDonalds 100% puur rundsvlees bevatten.

100% puur rundsvlees?
Persoonlijk denk ik dat het meer iets heeft van alles van het rund in de mixer (botten, ingewanden, vlees en pezen of spieren) om zo weinig mogelijk winst te verliezen van het beest. dan mengen met allerhande bewaarmiddelen en smaakmiddelen. En bakken maarrrrr...

Smakelijk. :drool:

Faun
31 juli 2009, 09:37
Toch grappig hoe sommigen bashen op McDonalds en vanavond 'n middel met tartaar, ne bicky en een mexicano gaan bestellen bij frituur franky om de hoek

Cartek
31 juli 2009, 10:08
mcdonalds is wel nog een stuk ongezonder dan de gemiddelde frituur.

boogje
31 juli 2009, 10:10
Toch grappig hoe sommigen bashen op McDonalds en vanavond 'n middel met tartaar, ne bicky en een mexicano gaan bestellen bij frituur franky om de hoek

Inderdaad. :lol: De kwaliteit van een bicky burger ligt véél lager dan een hamburger bij McDonalds hoor. McDonalds controleert men ontzettend hard, maar in die Bicky burgers draaien ze ook maar wat ze willen. Of denk je dat Franky eersteklas burgers krijgt voor zijn frituur? Sure, ze smaken wel goed en misschien zelfs beter dan in de McDonalds, maar kom niet af met dat hele "ik verdedig mijn eigen cultuur" syndroom. Het aantal calorieën zal ook wel niet mals zijn in zo'n Bicky burger. Het is dan ook echt in om op fastfood-ketens te bashen. Een soort van verdediging van het territorium: "De frituur van Marie-Jeane hier om den hoek is den beste!"

Supersize Me is een docu die het logische wil aankaarten als iets abnormaal. De film geeft wel mooi weer welke invloed fastfood heeft in de wereld, en dat moet stoppen. Op het einde van de film vat hij het zelf mooi samen. Hij vroeg zichzelf af wat hij nu heeft bewezen, want elke dag naar de McDonalds gaan vond hij blijkbaar ook wat onrealistisch. Als antwoord gaf hij dat er wél mensen bestaan die elke dag naar de McDonalds gaan, punt. Wauw, leuke docu voor die mensen dan, maar wat dacht je van een soort van verantwoordelijkheidszin die bij mensen aanwezig zou kunnen zijn? In dat geval zouden we beter jammeren en klagen tegen onszelf in plaats van het steeds op een externe factor te steken en zo kunnen mensen die wel wilskracht hebben een paar keer per jaar genieten van een Big Mac.

wtf?hax!kthxbye
31 juli 2009, 10:25
100% puur rundsvlees?
Persoonlijk denk ik dat het meer iets heeft van alles van het rund in de mixer (botten, ingewanden, vlees en pezen of spieren) om zo weinig mogelijk winst te verliezen van het beest. dan mengen met allerhande bewaarmiddelen en smaakmiddelen. En bakken maarrrrr...

Smakelijk. :drool:

McDonalds is ZEER streng op hun vlees, onderschat dat niet.
Enig probleem is dat het vlees enorm weinig is (altijd van die dunne schijven) in hun hamburgers, en om dat te compenseren smijten ze er abnormaal veel sauzen op. En de broodjes zelf zijn ook maar belabberd.

En had Super Size Me bijvoorbeeld een docu gedaan over de frituur in plaats van de McDonalds, het ging even erg geweest zijn. Ik denk dat McDonalds zelf nog 1 van de betere fastfood-ketens is op vlak van gezonde fastfood. Je kan je niet inbeelden wat er nog allemaal bestaat in Amerika.

En voor de pitta-lovers: pitta is slechter dan alles hier al opgenoemd.

Delirium
31 juli 2009, 10:32

Hij heeft wel een punt hoor (van het gezonder zijn, van dat 100% puur rundsvlees spreek ik mij niet uit).
Het vlees van de Mc Donalds wordt gegrild, terwijl het vlees van een bicky gefrituurd wordt. En we zullen maar zwijgen aan de overdreven hoeveelheid van saus dat er steeds vantussen druipt.

Over de samenstelling en bewaarmiddelen kan je op't zicht niets uit afleiden.

Raukaris
31 juli 2009, 11:09
Mcdonalds is wel nog een stuk ongezonder dan de gemiddelde frituur.

Komaan, zo'n multinational wordt aan de strengste eisen onderworpen ivm voedsel. Ik maak me echt geen zorgen over wat ik eet als ik daar eens binnenstap.

N3X4S6
31 juli 2009, 11:12

Eigenlijk nie nee, maar heb gerust vooroordelen. Ik heb m'n standpunt, en ik eet ook niet bij franky om de hoek. Wat heeft trouwens uw standpunt te maken met wat je wel ens eet. Een mens mag gerust weten wat in z'n eten zit :wtf:
Btw, ik wil frieten van de frituur wel ens naast die van de mcDonalds leggen rotten ze.

Beramode
31 juli 2009, 11:28
Het smaakt ten eerste al niet naar vlees dus dat het echt zo gezond zou zijn betwijfel ik al ten zeerste

Enkel de McD zelf zegt dat ze "puur rundsvlees" gebruiken, tja technisch gezien zijn lever en hart ook puur rundvlees..misleidend ok maar hoeveel bedrijven doen het niet? Ik geloof er niks van tot ik het met eigen ogen gezien heb.

En dikwijls poetsen ze de grilplaat niet af dus wordt uw vlees nog gebakken in het vet van de vorige lading:p zeker als het druk is

nuja ik heb er gewerkt en ik ga er zelf nog eten, maar ik maak mij geen illusies. Frituur, kebap of McD voor mij ist allemaal van tzelfde

boogje
31 juli 2009, 11:28
Btw, ik wil frieten van de frituur wel ens naast die van de mcDonalds leggen rotten ze.

Ja, eten laten rotten bewijst wel iets.

nuja ik heb er gewerkt en ik ga er zelf nog eten, maar ik maak mij geen illusies. Frituur, kebap of McD voor mij ist allemaal van tzelfde

Inderdaad.

Spacid
31 juli 2009, 11:32
Allemaal heel overdreven hier allemaal.
Blijf dan maar bij uw zelfgebakken hamburgerkes van den Delhaize maar wie zegt da zij daar niks indraaien om de houdbaarheid te garanderen.

Heel die industrie kan zo fucked up zijn maar wij weten da gewoon ni. Het enige wa wij te zien krijgen zijn de mooie reclamekes, wa films zoals 'supersize me' en zo van die voedingsspecialisten die overal hun zegje willen doen.

Enkel de voedingsinspectie weet of die producten goed zijn of niet. En ik neem aan dat ze McDonalds en Quick strenger controleren dan eender welk frituur of Bicky-fabriek.

Ge weet ni wa ge op uw bord krijgt, maar iedereen weet wel da ge ni elken dag fastfood moet eten en dat een deftige maaltijd me groentjes , vis/vlees en patatjes geen zeldzaam iets mag zijn. Al die chemische producten da interesseert mij genen bal, want ik weet er ook niets van. En als ge daar niks over weet dan moete daar ook ni over kakken en stomme filmpkes zitten maken. Beslist voor uw eigen of ge alleen bij uw groentjes blijft.

_DM_
31 juli 2009, 11:49
So fucking what dat McDonalds ongezond is, ik vind het lekker voor eens tussendoor (Zo vlak voor of na de voetbal, een optreden,...).
Het vult niet maar smaakt wel en dat is genoeg voor mij.

ComputerVISTA
31 juli 2009, 11:57
We weten al langer als vandaag dat jij gewoon anti fastfood bent :). Trouwens, ik vind die hamburgers van bij een beenhouwer (of de zelfgemaakte) echt slecht. Is gewoon totaal anders en in de negatieve zin dan.

Ik sta daar echt enorm voor bekend, m'n Miranda zegt dat ook altijd! Pa zegt ze....

Nee serieus ik volg u in de hemburger van den beenhouwer maar das dan meestal niet veel meer dan wat gehakt en van ver wat kruiden op maar als ge uw eigen hamburgers nie beter krijgt dan die van een mcd. dan scheelt er iets aan uw kookkunsten.

De hamburgers van oma zijn godverdomme geweldig, lekker vettig en 9/10 veel slechter voor de cholesterol dan die karton uit de mcd. maar zoals ik al zei: Ik wordt liever vet van iets met smaak dan van rommel waar ge kunt van blijven eten en honger blijft hebben.

Hellrabbit
31 juli 2009, 12:01
Het smaakt ten eerste al niet naar vlees dus dat het echt zo gezond zou zijn betwijfel ik al ten zeerste

Compleet geen correlatie

Enkel de McD zelf zegt dat ze "puur rundsvlees" gebruiken, tja technisch gezien zijn lever en hart ook puur rundvlees..misleidend ok maar hoeveel bedrijven doen het niet? Ik geloof er niks van tot ik het met eigen ogen gezien heb.

Zever, technisch gezien zijn hart en lever geen vlees, vlees bestaat enkel uit spierweefsel. Bovendien worden voedselbedrijven en zulkse ketens belachelijk hard gecontroleerd en bestaat er nog zoiets als traceability. Dit gaat zover dat ze bijna kunnen zeggen van welke koe uw hamburger afkomstig is.

Karre
31 juli 2009, 12:14
Ik sta daar echt enorm voor bekend, m'n Miranda zegt dat ook altijd! Pa zegt ze....

Nee serieus ik volg u in de hemburger van den beenhouwer maar das dan meestal niet veel meer dan wat gehakt en van ver wat kruiden op maar als ge uw eigen hamburgers nie beter krijgt dan die van een mcd. dan scheelt er iets aan uw kookkunsten.

De hamburgers van oma zijn godverdomme geweldig, lekker vettig en 9/10 veel slechter voor de cholesterol dan die karton uit de mcd. maar zoals ik al zei: Ik wordt liever vet van iets met smaak dan van rommel waar ge kunt van blijven eten en honger blijft hebben.

En een zelfgemaakte hamburger bevat dan oh zo veel meer dan wat er bij een beenhouwer in zit? Ze smaken wel al beter maar ze zijn nog altijd niet voor mij besteed.

ComputerVISTA
31 juli 2009, 12:28
Tuurlijk zijn die veel beter! Als je het kan tenminste

n9ne
31 juli 2009, 12:42
Tuurlijk zijn die veel beter! Als je het kan tenminste

Indeed, mister Vista!

In den beenhouwer waar ik gewerkt heb, werd het gehakt dat niet meer verkocht werd gewoon nog is 2x door de "grinder" gehaald , samen met nog wat brol, en daar werden de hamburgers dan van gemaakt. Nooit eet ik er nog van de beenhouwer.

w00tw00t
31 juli 2009, 13:45
Kan ook niet anders dan 3x per dag zo'n Super Size menu te eten, is gewoon common sense.
1x in de maand bv. gaan eten in de McDo, Quick of Burger King kan haast geen kwaad en kan eens goed smaken. :)

Er zijn genoeg mensen die zeker 1 keer per dag in de McDo eten of zelfs meer.

YouTube - McDonalds Food - The Truth (http://www.youtube.com/watch?v=j-ljW5YEdao&feature=related)

Voor al de naïevelingen die de PR campagnes van fastfood ketens geloven raad ik ten sterkste aan om de must have boeken te lezen zoals Fast Food Nation of Chew On This, Food Inc.
Wat wij vaak verkeerd doen is dat we vaak niet nadenken over wat we eten en ons vertrouwen in de handen van de producenten leggen. Op die manier kan je het meest ongezonde rommel krijgen onder het mom van gezond eten. Zolang ze zeggen dat het niet zo erg is zal het wel goed zijn zeker?

N3X4S6
31 juli 2009, 13:48
Ja, eten laten rotten bewijst wel iets.

Inderdaad.

Mja als frieten van de McDonalds maanden aan een stuk kunnen blijven liggen, zonder enige vorm van degeneratie te vertonen, maak ik mij wel zorgen om wat er in zit...

boogje
31 juli 2009, 13:52
Er zijn genoeg mensen die zeker 1 keer per dag in de McDo eten of zelfs meer.

Hun zaak.

Mja als frieten van de McDonalds maanden aan een stuk kunnen blijven liggen, zonder enige vorm van degeneratie te vertonen, maak ik mij wel zorgen om wat er in zit...

Filmpje in de eerste post is trouwens vals.

Op die manier kan je het meest ongezonde rommel krijgen onder het mom van gezond eten.
Iedereen weet dat McDonalds ongezond eten voorschotelt, en als je toch geen opvoeding hebt gekregen waar zulke zaken werden geleerd (zodat je een slecht voedingspatroon hebt aangeleerd), kan je het in Leuven nog altijd nachecken op de 2 grote tabellen die ergens in die McDonalds staan, wat ook al helemaal niet hoeft. Krijg je in een restaurant telkens mee hoeveel procent van je dagelijkse calorieën en suikers je binnen krijgt bij een maaltijd?

Opvoeding is het sleutelwoord tot succes, zodat mensen zelf kunnen beslissen. Niemand zou gelimiteerd mogen worden in wat ze eten en geen enkele producent zou gelimiteerd mogen worden om ongezond voedsel te verspreiden als deze producten nauwlettend in het oog worden gehouden en overeenkomen met de wetten ivm voedsel. Mensen moeten zelf in staat zijn om zich te beheersen en zelf in staat zijn om te beslissen hoeveel ze eten. Geen verantwoordelijkheid opnemen en dan maar met de vinger wijzen naar degene die je voedsel heeft aangeboden is onnodige bescherming en zorgt er enkel voor dat mensen idioter worden met de dag.

N3X4S6
31 juli 2009, 13:53
Allemaal heel overdreven hier allemaal.
Blijf dan maar bij uw zelfgebakken hamburgerkes van den Delhaize maar wie zegt da zij daar niks indraaien om de houdbaarheid te garanderen.

Heel die industrie kan zo fucked up zijn maar wij weten da gewoon ni. Het enige wa wij te zien krijgen zijn de mooie reclamekes, wa films zoals 'supersize me' en zo van die voedingsspecialisten die overal hun zegje willen doen.

Enkel de voedingsinspectie weet of die producten goed zijn of niet. En ik neem aan dat ze McDonalds en Quick strenger controleren dan eender welk frituur of Bicky-fabriek.

Ge weet ni wa ge op uw bord krijgt, maar iedereen weet wel da ge ni elken dag fastfood moet eten en dat een deftige maaltijd me groentjes , vis/vlees en patatjes geen zeldzaam iets mag zijn. Al die chemische producten da interesseert mij genen bal, want ik weet er ook niets van. En als ge daar niks over weet dan moete daar ook ni over kakken en stomme filmpkes zitten maken. Beslist voor uw eigen of ge alleen bij uw groentjes blijft.

Moest effe slikken toen ik uw comemntaar las.
Het filmke is in de eerste plaats gemaakt door iemand die zag dat een oude hamburger amper slecht word, en heeft daar een test op gedaan.
Der is zoveel dat we niet weten, maar het is net omdat we het niet weten dat we discuties openen. dat is nu net het voordeel van een democratie en vrije meningsuiting.
Denk da gij mss eerst es nadenkt voor ge van die onzin verkondigt. :confused:
Kvind het anders wel een zeer interessante topic met zeer veel meningen, en die moeten kunnen gehoord worden.

N3X4S6
31 juli 2009, 13:55
Indeed, mister Vista!

In den beenhouwer waar ik gewerkt heb, werd het gehakt dat niet meer verkocht werd gewoon nog is 2x door de "grinder" gehaald , samen met nog wat brol, en daar werden de hamburgers dan van gemaakt. Nooit eet ik er nog van de beenhouwer.

En hopla weer een illusie armer, kijk we worden nog slimmer se :D

Faun
31 juli 2009, 13:59
mcdonalds is wel nog een stuk ongezonder dan de gemiddelde frituur.
:wtf: Dat gelooft ge toch zelf niet?

Burrid
31 juli 2009, 14:00
Indeed, mister Vista!

Bij renmans wordt gehakt dat niet binnen de 24 uur verkocht geraakt, weggegooid. En het wordt bijna altijd verkocht.
Daar zijn ze waarschijnlijk wat strenger dan bij de lokale slager.

boogje
31 juli 2009, 14:02
Bij renmans wordt gehakt dat niet binnen de 24 uur verkocht geraakt, weggegooid. En het wordt bijna altijd verkocht.

Net zoals ze bij Mcdonalds strenger zijn dan bij de lokale slager.

wtf?hax!kthxbye
31 juli 2009, 14:57
Ik heb nog recent een reportage gezien over het McDonalds-vlees, maar helaas de naam vergeten.
Het is al enkele posts geleden gezegd geweest, maar men kan dus degelijk tot aan de koe zien van waar het vlees komt. Ons hamburgervlees komt van een Frans bedrijf juist over de grens, en de normen daar zijn toch wel formidabel uitgewerkt.
Ik zou mij meer zorgen maken over de kleine beenhouwer die zo weinig mogelijk vlees probeert weg te gooien.

Spacid
31 juli 2009, 15:22
Moest effe slikken toen ik uw comemntaar las.
Het filmke is in de eerste plaats gemaakt door iemand die zag dat een oude hamburger amper slecht word, en heeft daar een test op gedaan.
Der is zoveel dat we niet weten, maar het is net omdat we het niet weten dat we discuties openen. dat is nu net het voordeel van een democratie en vrije meningsuiting.
Denk da gij mss eerst es nadenkt voor ge van die onzin verkondigt. :confused:
Kvind het anders wel een zeer interessante topic met zeer veel meningen, en die moeten kunnen gehoord worden.

Ik het hier niet over de discussiewaardigheid van de topic, ik vind dat mensen die niet naar McDonalds gaan omdat het ongezond is overdrijvers zijn, dat is mijn mening. Hier kan je weer over discussiëren.

En sorry dat ik het zo cru heb gesteld maar heb gewoon de meningen van een aantal mensen
samengepakt. Mijn "onzin" wordt hier dan wel ettelijke keren gestaaft door andere meningen in deze topic.

FurtiveDuck
31 juli 2009, 18:09
Al die anti... pfft. Ze hebben gelijk, hun feiten zitten goed. Maar komaan, het smaakt lekker, het is snel en goedkoop. Zo'n bedrijf haal je niet zomaar van de markt.

n9ne
31 juli 2009, 18:53

Kan zijn, bij ons was dat dus duidelijk niet , Intermarché nuff said zeker :D
Sowieso frituur hamburger > mama hamburger > beenhouwer

DogFacedGod
31 juli 2009, 20:56
Waarom is het wanneer een bedrijf groot en succesvol wordt dat mensen onmiddelijk denken dat die "evil" zijn. :p

Ik denk wel dat in bedrijven zoals McDonalds veel meer gelet wordt op hygiëne, hoe men het vlees moet bewaren, van waar het komt,... Toch alleszins meer dan in je lokale frituur.

Henne
31 juli 2009, 21:29
Al die anti... pfft. Ze hebben gelijk, hun feiten zitten goed. Maar komaan, het smaakt lekker, het is snel en goedkoop. Zo'n bedrijf haal je niet zomaar van de markt.

Zo goedkoop vind ik het toch ook niet ...

YaMo
31 juli 2009, 21:41
Waarom is het wanneer een bedrijf groot en succesvol wordt dat mensen onmiddelijk denken dat die "evil" zijn. :p

Ik denk wel dat in bedrijven zoals McDonalds veel meer gelet wordt op hygiëne, hoe men het vlees moet bewaren, van waar het komt,... Toch alleszins meer dan in je lokale frituur.

Het is algemeen geweten dat er in Quick en McDonalds allerlei lichaamssappen van jobstudenten tussen de hamburgers verzeild geraken.

Karre
1 augustus 2009, 11:03
Smakeloze hap. Wie dit echt goed vindt weet niet wat echt lekker is

Ik hou van de kookkunsten van mijn grootmoeder (zo iemand kookt er dus echt niemand) en toch kan een goede Big Mac wel eens smaken, ben ik nu smakeloos?

exCite
1 augustus 2009, 11:11

Man, eet is een heel maand alleen maar nen boterham met prepare nen hele dag ofzo, is zien hoe goe gij er dan aan toe zijt.
Supersize Me is den diksten bullcrap ever made.

En ajah, op die frieten bashen van de McDo en Quick?
Hihi, da zijn gwn diepvriesfritten van McCain, die veel mensen wrs zelf thuis ook bakken, en die zeggen dan wrs dat de frieten van de McDo slecht zijn enal, pahahaha :D.

Avondland
1 augustus 2009, 11:46
Het valt me op dat de lappen vlees in de hamburgers van McDonnalds enorm smakeloos zijn. Ze zijn grijs en smaken helemaal naar niets, en al zeker niet naar vlees. Nuja, dat is een van de vele redenen waarom ik eigenlijk zo goed als nooit naar McDonnalds ga. Een lap vlees in een Bickyburger heeft tenminste een volle vleessmaak.

Crosserke
1 augustus 2009, 11:47
Supersize me is idd bullshit , maar veel mensen zien er verkeerd heen

de bedoeling van die film is puur om te laten zien wat er met je lichaam gebeurd als je dat een maand aan een stuk eet , er is geen reden om dan te roepen "omfg kijk supersize me , das toch ongezonde bucht zenne die mcdonalds " , geen ziel hier eet dat 3 keer per week en als ge da ene keer per week doet ipv bv frituur dan komde belange nie aan de kwaaltjes die in de film voorkomen na 3-4 weken

mcdonalds past zo goed in een eetpatroon als de " 1 maal per week friet " regel die veel ouders hun kinderen opleggen

en ik zou ne bicky ver van "vleessmaak noemen" , ogen geblinddoek en sauzen eraf en het proeft net gelijk 30 % van de snacks in een frituur die uit soortgelijk "vlees" bestaat , btw bak zelf een lapje gehakt in een pan dat op een hamburger lijkt en tis ook smaakloos zonder kruiden of saus , dus kzie nie in wat er verkeerd is op dat vlak met Mcdonalds vlees

Karre
1 augustus 2009, 12:21
Mssn, ofwel moet je gewoon wat meer nieuwe dingen proberen

Tegen mij moet je dat echt niet zeggen hoor. Ik heb qua eten echt al veel geprobeerd in mijn leven (van de Japanse tot de Griekse keuken). Het enigste waar ik niet van moet hebben is paprika's. Zeggen dat mensen die McDo wel eens graag eten smakeloos zijn is in mijn ogen lariekoek, het is alsof een ordinair frietkot beter is :ironic:. Een goede Big Mac kan in mijn ogen wel eens smaken als het enkele maanden geleden is, punt.

HashQ
1 augustus 2009, 12:26
Het valt me op dat de lappen vlees in de hamburgers van McDonnalds enorm smakeloos zijn. Ze zijn grijs en smaken helemaal naar niets, en al zeker niet naar vlees. Nuja, dat is een van de vele redenen waarom ik eigenlijk zo goed als nooit naar McDonnalds ga. Een lap vlees in een Bickyburger heeft tenminste een volle vleessmaak.

Dan moete toch nog eens goe naar uw bicky burger vlees kijken. Is vaak ook zo van da grijs vlees da er absoluut nie natuurlijk uitziet.

Ik ben Mcdo nu wel beu, het smaakt mij echt niemeer zoals vroeger. Alleen ne filot-o-fish kan wel nog eens smaken.

Moloch
1 augustus 2009, 12:36
Tegen mij moet je dat echt niet zeggen hoor. Ik heb qua eten echt al veel geprobeerd in mijn leven (van de Japanse tot de Griekse keuken). Het enigste waar ik niet van moet hebben is paprika's. Zeggen dat mensen die McDo wel eens graag eten smakeloos zijn is in mijn ogen lariekoek, het is alsof een ordinair frietkot beter is :ironic:. Een goede Big Mac kan in mijn ogen wel eens smaken als het enkele maanden geleden is, punt.

eet eens alleen het vlees van een bigmac, sma-ke-loos, vlees van een frituur zit tenminste wel smaak in.. waarom denkt ge dat ze die hamburgers bij mcdonalds volstampen met sauskes en kruiden?.. idd ja..

@diegene die supersize me bullshit vinden, diene docu is in amerika gemaakt, niet hier, dus laat diene zever van "niemand eet da toch elke dag 3x" maar achterwege, kijk mss eerst eens naar de docu alvorens zelf met bs af te komen, diene ene vent had zelf honderden burgers op een paar maand tijd opgefret, en al die vette mensen van 200kg+ die ge ziet lopen zijn nie zo gekomen door maar 1x in de week bij mcdonalds te gaan :ironic:

naief naief...

en als ge ons hamburgervlees nie goe vindt, ga naar nen keurslager en koopt u daar hamburgers, doe da ook en da ziet er tenminste goed uit, geen grijs lapke vlees waar god weet wat er in zit.. smaakt dan ook 10x beter dan gelijk welk fastfoodrestaurant, en tis wel altijd vreemd als ik dan eens naar mcdonalds ga hun eten gewoon heel de dag op mijn maag ligt, precies nen baksteen die nie verteerd geraakt, da heb ik van de frituur/slager nog nooit gehad, dus zeggen dat de frituur nie beter is is dikke zever... :ironic:

8bitmonkey
1 augustus 2009, 12:45
Mannekes, de recepten van de authentieke mcdonals zijn inmiddels al een hele tijd beschikbaar op het net, het geheim van de smaak zit hem niet enkel in het vlees, het broodje of het kruidenmengsel maar in de "Q-ing", je weet wel, dat waxpapiertje dat ze rond uwen cheese/hamburger bollen en hem zo nog 3 a 4 minuten laten Q'n zodat de flavors samensmelten en alles lekker mushy word.

Moraal vh verhaal : zoek het recept, gebruik degelijk vlees en maak ze zelf, zo hebt ge toch nog ongeveer de smaak, maar weet ge 100% zeker wat er mee uitgevreten is (op de slager na dan, maar zo kan je de lijn blijven verderduwen ..)

En tis echt nie moeilijk, hun kruidenmengsel is ocheire ochgot een paar lepels zout, lepel peper en een lepel ajuinpoeder. The trick is the Q'ing, waxpapier vind je trouwens overal. (een degelijke grill hebben helpt ook).

en als ge ons hamburgervlees nie goe vindt, ga naar nen keurslager en koopt u daar hamburgers, doe da ook en da ziet er tenminste goed uit, geen grijs lapke vlees waar god weet wat er in zit.. smaakt dan ook 10x beter dan gelijk welk fastfoodrestaurant, en tis wel altijd vreemd als ik dan eens naar mcdonalds ga hun eten gewoon heel de dag op mijn maag ligt, precies nen baksteen die nie verteerd geraakt, da heb ik van de frituur/slager nog nooit gehad, dus zeggen dat de frituur nie beter is is dikke zever... :ironic:

Leer is relativeren jongens, de discussie tussen frituur of mcdo en wie de gezondste is, is compleet irrelevant en bullshit. Het is beide ongezond, don't try to fool yourself.

Karre
1 augustus 2009, 12:49
Moloch, het meeste vlees in een frituur smaakt dan nog eens hetzelfde. En die film is wel bullshit, iedereen weet dat men in Amerika veel fastfood eet maar die film is wel duidelijk gemaakt om deels Mc Donalds af te kraken. Er zijn tal van fastfoodketens in de VS dus hij had wel wat meer afwisseling in zijn dieet kunnen steken. Bijvoorbeeld, er is een Kentucky Fried Chicken in de VS, waarom is hij daar nooit eens binnen gestapt? Eenzijdige voeding kan zo ongezond zijn als het maar kan en heeft zijn toestand juist nog erger gemaakt. Dat is juist het punt waarom ik en nog anderen die film gewoon pure bullshit vinden.

bhaalspawn
1 augustus 2009, 12:49
Och kom, je moet nu niet overdrijven. Het "vlees" van in de frituur kan je ook nauwelijks vlees noemen. Meer dan de helft van die zaken in de frituur zijn waarschijnlijk exact hetzelfde met gewoon een andere afwerking. Bovendien spuiten ze op nen bicky 3 verschillende sausen en bij gewone hamburgers loopt de ketchup er langs alle kanten uit. Het is heus niet enkel McD die vertrouwt op sauskes en kruiden om smaak te creëren.

Het enige voordeel van een frituur is dat je krijgt wat je verwacht (en niet iets dat 5x kleiner is dan geadverteerd) en dat ze deftige frieten verkopen :)

Karre
1 augustus 2009, 12:52
Och kom, je moet nu niet overdrijven. Het "vlees" van in de frituur kan je ook nauwelijks vlees noemen. Meer dan de helft van die zaken in de frituur zijn waarschijnlijk exact hetzelfde met gewoon een andere afwerking. Bovendien spuiten ze op nen bicky 3 verschillende sausen en bij gewone hamburgers loopt de ketchup er langs alle kanten uit. Het is heus niet enkel McD die vertrouwt op sauskes en kruiden om smaak te creëren.

Het enige voordeel van een frituur is dat je krijgt wat je verwacht (en niet iets dat 5x kleiner is dan geadverteerd) en dat ze deftige frieten verkopen :)

Naar Supersize Me al gekeken? In de VS krijgt men toch wel een Big Mac zoals op de foto :love:.

Leuk voor je, smaken verschillen nu eenmaal. Bovendien zit het voor een groot deel ook tussen de oren. Maar veel smaak zit er gewoon niet in. Dat is met opzet zo gedaan om zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Hoe breder de doelgroep waar je op mikt, hoe minder diepgang echter en dus krijg je een laffe neutrale smaak.

Ga jij soms eens naar een frituur? Want anders zijn je uitspraken behoorlijk hypocriet.

bhaalspawn
1 augustus 2009, 12:53
Eerlijk gezegd kan mij dat niet schelen omdat ik niet speciaal naar de USA zou trekken om naar McD te gaan :p

8bitmonkey
1 augustus 2009, 12:55

Best wel grappig, want de tijd dat frietkoten hun frieten zelf maakten is ook allang voorbij. Nu krijg je voorverpakte friet die door 1 of andere grootfabriek in plastieken zakjes gestoken word, beetje bewaringsmiddelen en kleurstoffen en hopsa .. uw bakje friet, kant en klaar.

Tis allemaal rommel, zolang ge het maar beseft en VARIEERT in je eetritueel kan dat allemaal geen kwaad. We hoeven toch niet altijd achter ons fornuis te staan, het leven is al jachtig genoeg, een dagje fastfood inlassen kan echt geen kwaad voor je lichaam.

Karre
1 augustus 2009, 12:58
Best wel grappig, want de tijd dat frietkoten hun frieten zelf maakten is ook allang voorbij. Nu krijg je voorverpakte friet die door 1 of andere grootfabriek in plastieken zakjes gestoken word, beetje bewaringsmiddelen en kleurstoffen en hopsa .. uw bakje friet, kant en klaar.

Tis allemaal rommel, zolang ge het maar beseft en VARIEERT in je eetritueel kan dat allemaal geen kwaad. We hoeven toch niet altijd achter ons fornuis te staan, het leven is al jachtig genoeg, een dagje fastfood inlassen kan echt geen kwaad voor je lichaam.

Ach kom, we leven in België, al de frituren worden hier gewoon (onterecht) opgehemeld.

bhaalspawn
1 augustus 2009, 13:00

Tis allemaal rommel, zolang ge het maar beseft en VARIEERT in je eetritueel kan dat allemaal geen kwaad.
Tuurlijk schillen ze hun aardappelen niet zelf. Bij ons in de buurt worden die elke dag geleverd. Inderdaad mooi geschild en gesneden in een zak maar nog niet gebakken (dunno of dat overal zo is). McD frieten smaken naar diepvriesfrieten vind ik. Waarschijnlijk ligt dat aan hun bereidingswijze en niet de kwaliteit maar ik verkies toch wel de manier hoe ze het doen in de frituur.

Hoewel er niets gaat boven zelf gemaakte maar dat is een evidentie :)

bioke
1 augustus 2009, 13:00

Is een bicky burger niet hetzelfde als een hamburger? Op de andere saus en het feit na dat het vlees gefritureerd is ?

Met andere woorden: bickey burger = gewone hamburger als ge puur naar het vlees kijkt?

DogFacedGod
1 augustus 2009, 13:01
Het is algemeen geweten dat er in Quick en McDonalds allerlei lichaamssappen van jobstudenten tussen de hamburgers verzeild geraken.

Wat verwacht je dan van het klassiek geval: de dikke , enorm zwetende friturist? :p

bhaalspawn
1 augustus 2009, 13:02
Met andere woorden: bickey burger = gewone hamburger als ge puur naar het vlees kijkt?
yup

bioke
1 augustus 2009, 13:02

Dat is flauwe kul.

Die frieten die ze daar gebruiken zijn dagvers of max 2 dagen uit.
Je hebt een groot "verdeelcenter" van frieten, daar worden in massale hoeveelheden aardappelen machinaal gesneden en geschild.
Die worden dan direct naar de frietkoten geleverd.

Je kan daar trouwens enkel maar frieten kopen als je een frietkotuitbater bent.

Die frieten zijn dus verser dan het dieprvries zakske dat de meeste mensen in hun diepvries hebben zitten.

Ik zal niet ontkennen dat er foefelaars zitten bij de frietkotuitbaters die hun frieten wat langer bewaren, mar dat zijn minderheden.

Er zijn trouwens nog frietkoten die ZELF hun frieten maken.
(is wel een zeer kleine minderheid)

8bitmonkey
1 augustus 2009, 13:03
Is een bicky burger niet hetzelfde als een hamburger? Op de andere saus en het feit na dat het vlees gefritureerd is ?

Yep, een hamburger in het frituur ligt in het verlengde van een curryworst. Dat is dus 80% afval die een slager niet kan verkopen wegens te 'gortig', op smaak gebracht met een hoop kleurstoffen en chemische kruiden.

Echt, don't fool yourself. Een discussie over de gezondste hamburger in een fastfood tent is .. wrong, en nutteloos.

8bitmonkey
1 augustus 2009, 13:06
Dat is flauwe kul.

Je hebt een groot "verdeelcenter" van frieten, daar worden in massale hoeveelheden aardappelen machinaal gesneden en geschild.

Die frieten zijn dus verser dan het dieprvries zakske dat de meeste mensen in hun diepvries hebben zitten.

Ik zal niet ontkennen dat er foefelaars zitten bij de frietkotuitbaters die hun frieten wat langer bewaren, mar dat zijn minderheden.

Hebt ge ooit al is ne zelfgesneden friet een uur laten liggen? Die witte kleur is weg, directe levering of niet, die frieten zijn bewerkt met allerlei spul om ze zolang mogelijk 'vers' te houden. Vervolgens gaan ze in buffelvet die al een hele dag friet zit te bakken.

Akkoord, frieten op zich zijn nog een gezondere variant op het fastfood gedoe, zoals je er maar geen vlees (of het moet ne sate zijn) bijeet, dan kan je evengoed naar de mcdo's gaan, but that's just my opinion. Dan hebben we nog niet over kilo mayonais of uit-plastieken-tonnen stoofvleessaus gesproken.

Vind het nog steeds nutteloos, beide zijn nefast voor je lichaam indien je het iedere dag zou binnenstampen. Variatie is key, niks mis met een dag ongezonde kost te boefen, zolang je maar afwisselt met meerdere porties gezond, of traditionele keuken.

bioke
1 augustus 2009, 13:13
Hebt ge ooit al is ne zelfgesneden friet een uur laten liggen? Die witte kleur is weg, directe levering of niet, die frieten zijn bewerkt met allerlei spul om ze zolang mogelijk 'vers' te houden. Vervolgens gaan ze in buffelvet die al een hele dag friet zit te bakken.

Akkoord, frieten op zich zijn nog een gezondere variant op het fastfood gedoe, zoals je er maar geen vlees (of het moet ne sate zijn) bijeet, dan kan je evengoed naar de mcdo's gaan, but that's just my opinion. Dan hebben we nog niet over kilo mayonais of uit-plastieken-tonnen stoofvleessaus gesproken.

Vind het nog steeds nutteloos, beide zijn nefast voor je lichaam indien je het iedere dag zou binnenstampen. Variatie is key, niks mis met een dag ongezonde kost te boefen, zolang je maar afwisselt met meerdere porties gezond, of traditionele keuken.

Zo fel worden ze niet bewerkt hoor.

Nu goed op zich deel ik je mening wel.

Zolang je er geen gewoonte van maakt elke dag friet te eten, is er niks aan de hand.
Een keer per week naar het frietkot is perfect ok.

Karre
1 augustus 2009, 13:22
Dat is flauwe kul.

Wij zijn achter frieten geraakt van zo'n verdeelcenter toen we een eetavond hielden en dat zijn ook diepvriesfrieten hoor.

bhaalspawn
1 augustus 2009, 13:27
Wij zijn achter frieten geraakt van zo'n verdeelcenter toen we een eetavond hielden en dat zijn ook diepvriesfrieten hoor.

Dat lijkt mij heel straf hoor. Elke frituur die ik bezocht heb, had toch altijd een ketel voor de eerste bak en een andere ketel voor de tweede bak. Ik zou het toch niet riskeren om diepvriesfrieten 2 keer te bakken :p

bioke
1 augustus 2009, 13:28

Ja, maar dat zal dan niet het "officiele" centrum geweest zijn, want daar mag je enkel en alleen frieten kopen als je uitbater bent.
Je moet commercieel bezig zijn met "frieten" om daar te mogen kopen.

Jij bent waarschijnlijk gewoon naar een "gewone" groothandel geweest die frieten prepareren voor diepvrieszakken voor in de winkel etc.

Karre
1 augustus 2009, 13:30
Ja, maar dat zal dan niet het "officiele" centrum geweest zijn, want daar mag je enkel en alleen frieten kopen als je uitbater bent.
Je moet commercieel bezig zijn met "frieten" om daar te mogen kopen.

Jij bent waarschijnlijk gewoon naar een "gewone" groothandel geweest die frieten prepareren voor diepvrieszakken voor in de winkel etc.

We zijn er aangeraakt via iemand die een frituuruitbater kende. Je kan zo veel mogelijk nog verzinnen om een frituur op te hemelen maar het was wel degelijk diepvriesfriet.

bioke
1 augustus 2009, 13:32
We zijn er aangeraakt via iemand die een frituuruitbater kende. Je kan zo veel mogelijk nog verzinnen om een frituur op te hemelen maar het was wel degelijk diepvriesfriet.

Ik wil hier geen frituren ophemelen, maar ik heb dat gewoon van een frietkotuitbater die ik ken.
Die gaat effectief elke dag zijn verse frieten halen en die zijn nooit voorgebakt.
Dat moeten die frituren allemaal zelf doen.
Maar misschien is niet elk frietkot klant of lid van die "organisatie" die zo werkt.

bhaalspawn
1 augustus 2009, 13:33
Maar wat bedoel je met diepvriesfieten? Gewoon frieten die op koude temperatuur bewaard worden of frieten die al voorgebakken zijn, in de diepvries gestopt worden en slechts nog 1 bak vereisen. Dat laatste is vrij onmogelijk.

Karre
1 augustus 2009, 13:34
Maar wat bedoel je met diepvriesfieten? Gewoon frieten die op koude temperatuur bewaard worden of frieten die al voorgebakken zijn, in de diepvries gestopt worden en slechts nog 1 bak vereisen. Dat laatste is vrij onmogelijk.

Waren toch al voorgebakte frieten die in zo'n grote plastieken zak zaten.

bhaalspawn
1 augustus 2009, 13:36
Als de frituren in jouw buurt zo'n frieten gebruiken, kan ik begrijpen dat je McD beter (of even goed) vindt. Maar ik kan je verzekeren dat zulke frieten in een frituur de uitzondering zijn.

Karre
1 augustus 2009, 13:38
Als de frituren in jouw buurt zo'n frieten gebruiken, kan ik begrijpen dat je McD beter (of even goed) vindt. Maar ik kan je verzekeren dat zulke frieten in een frituur de uitzondering zijn.

De frituur hier niet zo ver van mij gebruikt wel van die frieten zoals Bioke zegt. Maar die frieten trekken toch ook wel niet op zo veel hoor. Het beste frituur dat ik op dit moment ken is er één in Sluis (Nederland), hoe erg is het dan hier wel al niet gesteld met onze frituren zeg.

En dat het goed is om één keer per week friet vanuit een frituur te eten. Dat vind ik toch wel eerlijk gezegd veel. Maximum maar één keer op de maand lijkt mij beter.

bhaalspawn
1 augustus 2009, 13:41
De frituur hier niet zo ver van mij gebruikt wel van die frieten zoals Bioke zegt. Maar die frieten trekken toch ook wel niet op zo veel hoor.Het beste frituur dat ik op dit moment ken is er één in Sluis (Nederland), hoe erg is het dan hier wel al niet gesteld met onze frituren zeg.

En dat het goed is om één keer per week friet vanuit een frituur te eten. Dat vind ik toch wel eerlijk gezegd veel. Maximum maar één keer op de maand lijkt mij beter.

Er zijn idd slechte frituren en iedereen heeft zijn eigen smaakvoorkeur. Toch vind ik het raar dat je de frieten uit McD lekker kan vinden, maja ieder zijn voorkeur :p

Goed zal het alleszins niet zijn om 1 keer in de week naar de frituur of McD te gaan maar echt negatieve gevolgen zal je daar niet van ondervinden denk ik. Zolang je de rest van de week een evenwichtige voeding opneemt, mag een mens wel eens zondigen :)

Karre
1 augustus 2009, 13:42
Er zijn idd slechte frituren en iedereen heeft zijn eigen smaakvoorkeur. Toch vind ik het raar dat je de frieten uit McD lekker kan vinden, maja ieder zijn voorkeur :p

Kom naar regio Dendermonde of Aalst en ga iedere frituur af, nergens vind je nog een goede. En ik heb trouwens niet gezegd dat ik die frieten goed vind van in de McDonalds. De enigste frieten die nog pas echt deftig zijn, zijn de zelfgemaakte of vanuit een restaurant.

bhaalspawn
1 augustus 2009, 13:46
Kom naar regio Dendermonde of Aalst en ga iedere frituur af, nergens vind je nog een goede.

Bezorg mij ginder een date met een blonde me dikke tetten en ik zal het overwegen :unsure:

8bitmonkey
1 augustus 2009, 13:48
Bezorg mij ginder een date met een blonde me dikke tetten en ik zal het overwegen :unsure:

Misschien dan nog 1 die in een frituur werkt? :D

bhaalspawn
1 augustus 2009, 13:50
Hangt er vanaf of ze daar dan ook elke dag eet. Indien ja, toch maar liever niet :p

wtf?hax!kthxbye
1 augustus 2009, 19:15
Zo zagen over een onnozel stukske aardappel gesmeten in frietvet.

En ivm met dat smaakloos vlees. Zou de beenhouwer dat zonder kruiden verkopen zal het ook niet op veel trekken hoor. Ze doen daar soms overdreven veel dingen in om toch maar smaak te krijgen.

Moloch
2 augustus 2009, 00:46
Kom naar regio Dendermonde of Aalst en ga iedere frituur af, nergens vind je nog een goede. En ik heb trouwens niet gezegd dat ik die frieten goed vind van in de McDonalds. De enigste frieten die nog pas echt deftig zijn, zijn de zelfgemaakte of vanuit een restaurant.

hier ook, van de 3 frituren eet ik maar de frieten van één ervan graag, en diene gast die ze bakt stopt ermee :sad: de andere zijn nie slecht maar nie goe genoeg gebakken, te slap of soms nog nen rauwe friet ertussen :sad: van het vlees mag ik nie klagen, ze hebben daar echt wel veel soorten, veel trekt idd op mekaar maar toch eet ik liever bij de frituur ze, kzeg ook nie dat het gezonder is dan mcdo maar het verteert wel beter :p heb vroeger salmonella gehad alsek klein was dus mijn maag is zo sterk nie of een normaal mens, bij mcdo ligt het voor ik ga slapen nog op mijn maag.. dan moet het meestal eruit of kan nie slapen :cry:

en docu is idd wat overdreven aka 3 keer elke dag, maar ge zou verschieten hoeveel amerikanen alleen naar fastfood zaken gaan, is wel te zien aan hun gewicht ook é, mijn reactie was mss wat overhaastig geplaatst maar twas mijne dag nie gisteren, no hard feelings :hug:

Karre
2 augustus 2009, 00:50
hier ook, van de 3 frituren eet ik maar de frieten van één ervan graag, en diene gast die ze bakt stopt ermee :sad: de andere zijn nie slecht maar nie goe genoeg gebakken, te slap of soms nog nen rauwe friet ertussen :sad: van het vlees mag ik nie klagen, ze hebben daar echt wel veel soorten, veel trekt idd op mekaar maar toch eet ik liever bij de frituur ze, kzeg ook nie dat het gezonder is dan mcdo maar het verteert wel beter :p heb vroeger salmonella gehad alsek klein was dus mijn maag is zo sterk nie of een normaal mens, bij mcdo ligt het voor ik ga slapen nog op mijn maag.. dan moet het meestal eruit of kan nie slapen :cry:

en docu is idd wat overdreven aka 3 keer elke dag, maar ge zou verschieten hoeveel amerikanen alleen naar fastfood zaken gaan, is wel te zien aan hun gewicht ook é, mijn reactie was mss wat overhaastig geplaatst maar twas mijne dag nie gisteren, no hard feelings :hug:

Ik heb dat ook nog gehad hoor als kind en ik heb nochtans een redelijk sterke maag. Buiten bij een kebab, daar ben ik dus meestal ziek van. De meeste kebabzaken zien er trouwens ook vies uit.

Moloch
2 augustus 2009, 00:54
zwijg mij van kebab :p ik eet da nie meer, alleen bij 1 zaak waar hij het vlees in de pan bakt en dus nie van zo nen vette stok haalt :puke: da is nog goe te doen, ofwel echt(!) schapenvlees, ben zo nog maar 1 zaak tegengekomen en da was in oostakker aan de kta lang geleden, echt goe vlees, nie zo van da donker rubber die ge tegenwoordig ziet.. maja die bestaat nemeer spijtig genoeg

nuja, mijn darmen zijn ook aangetast van diene salmonella samen met mijn maag, nie dat ik er last van heb maar kmoe wel zien dat ik nie overdrijf in vettig eten

Lospeed
2 augustus 2009, 01:57
Nee, toch niet om fritkotvlees. Een frituur die zelfgemaakte stoverij serveert is al heel wat anders bv.

brochetje in lovendegem is da place for you ;), zelfgemaakte stoverij en balletjes in tomatensaus.
beste frieten ook da'k ooit heb gegeten, grote propere frituur (meestal wel immens lange rij... wss omdat het zulke lekkere frieten zijn enz ;) )

Crosserke
2 augustus 2009, 02:12

bwa nie echt , ne Bicky is sinds een paar jaar afgewerkt met een soort krokant laagje errond , van die hamburgers van zo een kraam op de markt bv is hetzelfde maar dan "glad" gelijk een curryworst )

maar voor de rest is da idd hetzelfde vlees en bijgevolg snap ik niet dat er mensen zeggen mcdonalds proeft naar niks en frituur "vlees" proeft naar vlees...

kheb ier thuis zo een doos bicky vlees en da bestaat voor 68 % uit kippenseperator vlees (aka ook maar rommel afgekrast van het karkas van een kip ) , paneermeel op basis van bloem ( wss om het toch enig gevoel van " vol " te geven ) , water , bouillon en kruiden

de bouillon is de hoofdreden dat dat bicky "vlees" zonder saus al "deftig" smaakt , McD is smaakloos omdat het gwn gehakt is , alsof ge thuis gwn gehakt in uw pan zou gooien zonder iets terbij

ik eet soms s'avonds ook graag ne bicky , maar om het op te hemelen als goed smakend vlees en mcd droge boecht , daarvoor is de ingredientenlijst op die doos bicky vlees net iets te cliché

w00tw00t
2 augustus 2009, 11:13
de bouillon is de hoofdreden dat dat bicky "vlees" zonder saus al "deftig" smaakt , McD is smaakloos omdat het gwn gehakt is , alsof ge thuis gwn gehakt in uw pan zou gooien zonder iets terbij

gehakt heeft wel een smaak al voeg je daar niet veel aan toe : /

In Fast Food Nation word er goed uitgelegd hoe het gehakt van een McDo hamburger word gemaakt en wat daarin zit en waarom het zo een smaak heeft.

sneax
2 augustus 2009, 12:03
Man man man....Mc donalds in z'n blootje gezet....

Ja idd mcdonalds in zen blootje gezet!!!

Damn wa ne zever allemaal. Mcdonalds is niks mis mee.

Hoeveel mensen kopen geen mayonaise uit ne pot, laten die wéken in de frigo staan terwijl ze hun mayo opscheppen met hun vuil vork tijdens ze biefstuk frit aant eten zijn en ze de mayonaise voor 2h op tafel laten staan in de warmte (of bv met nen bbq) waarna ze dit weer in de frigo zetten en de bokaal zo elke week behandelt wordt voor een maand!

Bionic mayonaise?

Doe het is met verse, na exact 10h smaakt die al volledig anders, wat ge er ook mee doet, en met uw vuil vork inzitten dan issem na 3 dagen beschimmeld.

Met dezelfde logica zou ge dus moeten beslissen dat iedereen die momenteel tegen mcdonalds is dus ook best geen mayonaise uit ne pot eet, aangezien die op dezelfde manier behandelt is. Neem dan ook direct alle op mayo gebaseerde sauzen. Stop dan maar ook met bicky's te eten en nrt fritkot te gaan.

Moloch
2 augustus 2009, 13:40
wtf heeft mayonaise met vlees te zien? tis toch normaal dat sauzen langer meegaan zeker, of eet ge nen volledige pot mayonaise in ene keer op?.. :lol:

als gij da logica noemt..

wtf?hax!kthxbye
2 augustus 2009, 13:50
Zoals diegene van "Je bent wat je eet" die elke avond een hele mayonaisepot zuiver at. Ik moest bijna overgeven.

iKitty
2 augustus 2009, 13:53
YouTube - How Nasty Are McDonalds Fries? (http://www.youtube.com/watch?v=htnvzLU1I1o)
I think it's the fries :unsure:

wtf?hax!kthxbye
2 augustus 2009, 14:04
Dit is nu al een stuk of 5 keer gepost.

iKitty
2 augustus 2009, 14:07
Dit is nu al een stuk of 5 keer gepost.

my bad, niet elke pagina gaan lezen :unsure:

sneax
2 augustus 2009, 14:26
wtf heeft mayonaise met vlees te zien? tis toch normaal dat sauzen langer meegaan zeker, of eet ge nen volledige pot mayonaise in ene keer op?.. :lol:

als gij da logica noemt..

nee tis ni logisch net zo min als de redenering vh filmpje

bioke
2 augustus 2009, 14:32
nee tis ni logisch net zo min als de redenering vh filmpje

Hoezo?
Ik vind het toch merkwaardig dat die frieten zolang goed blijven.

Dat in sommige producten additieven zitten om lang goed te blijven, snap ik.
Maar dat gebeurt dan ook doorgaans in producten waar je niet heel veel van eet.

Aan diepvriesfriet hoef je zelf niks toe te voegen, dat blijft gewoon goed omdat ze diepgevroren bewaart blijven.
Of ze al dan niet iets toegevoegd wordt, is dan weer een andere kwestie.

sneax
2 augustus 2009, 15:09
Hoezo?
Ik vind het toch merkwaardig dat die frieten zolang goed blijven.

Dat in sommige producten additieven zitten om lang goed te blijven, snap ik.
Maar dat gebeurt dan ook doorgaans in producten waar je niet heel veel van eet.

Aan diepvriesfriet hoef je zelf niks toe te voegen, dat blijft gewoon goed omdat ze diepgevroren bewaart blijven.
Of ze al dan niet iets toegevoegd wordt, is dan weer een andere kwestie.

Hebt ge al is de vergelijkende test gedaan met mcdo frieten en zelfgebakken frieten? Imo zal er niets van verschil zijn.

bioke
2 augustus 2009, 15:11
Hebt ge al is de vergelijkende test gedaan met mcdo frieten en zelfgebakken frieten? Imo zal er niets van verschil zijn.

Ik ging uit van dat filmpje.
Dus volgens u is dat filmpje fake?

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat vers gebakken frieten (die je dus zelf gemaakt hebt) zolang goed blijven hoor.

sneax
2 augustus 2009, 15:28
Ik ging uit van dat filmpje.
Dus volgens u is dat filmpje fake?

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat vers gebakken frieten (die je dus zelf gemaakt hebt) zolang goed blijven hoor.

Ik zeg niet meteen dat het fake is, maar ik ben er vrij zeker van dat een mcdo hamburger of een andere hamburger op dezelfde manier bereid (kwil zeggen ivm manier van bakken enzo) op dezelfde manier bewaard, weinig zullen verschillen.

Die stoffen die er allemaal zouden inzitten zijn feitelijk stoffen die er mogelijk in kleine hoeveelheden zijn in achtergebleven. Net zoals er in de winkel op een appel ook wel sporen van chemische stoffen zullen te vinden zijn (pesticiden enzo). Die stoffen zijn alles behalve allemaal bewust toegevoegd.

Ik denk niet dat mcdo geld gaat investeren om hamburgers te maken die er langer dan een week goed blijven uitzien, tis gewoon inherent aan vettig eten dat da er langer goed blijft uitzien.

Die vent had dat bewaard in zijn kelder, met de bedoeling ze lang te bewaren. Laat mij raden, op een donkere en droge plaats. Daar blijft veel er goed uit zien hoor. Laat ze is een week in de zon liggen ...

bioke
2 augustus 2009, 15:39
Ik zeg niet meteen dat het fake is, maar ik ben er vrij zeker van dat een mcdo hamburger of een andere hamburger op dezelfde manier bereid (kwil zeggen ivm manier van bakken enzo) op dezelfde manier bewaard, weinig zullen verschillen.

Die stoffen die er allemaal zouden inzitten zijn feitelijk stoffen die er mogelijk in kleine hoeveelheden zijn in achtergebleven. Net zoals er in de winkel op een appel ook wel sporen van chemische stoffen zullen te vinden zijn (pesticiden enzo). Die stoffen zijn alles behalve allemaal bewust toegevoegd.

Ik denk niet dat mcdo geld gaat investeren om hamburgers te maken die er langer dan een week goed blijven uitzien, tis gewoon inherent aan vettig eten dat da er langer goed blijft uitzien.

Die vent had dat bewaard in zijn kelder, met de bedoeling ze lang te bewaren. Laat mij raden, op een donkere en droge plaats. Daar blijft veel er goed uit zien hoor. Laat ze is een week in de zon liggen ...

Maar ik had het helemaal niet over het vlees... met dat vlees is er weinig verkeerds gaande...

Maar die frieten... daar gaat het over: die mcdo frieten zien er echt nog wel opmerkelijk goed uit na een lange tijd.

h0pje
2 augustus 2009, 15:44
Trouwens worden Mc Do frieten niet onder lampen gebakken? Dan zouden ze minder vettig moeten zijn normaal.

*edit* Nvm, zo worden ze wss enkel warm gehouden

sneax
2 augustus 2009, 20:40
Maar ik had het helemaal niet over het vlees... met dat vlees is er weinig verkeerds gaande...

Maar die frieten... daar gaat het over: die mcdo frieten zien er echt nog wel opmerkelijk goed uit na een lange tijd.

ik heb het over alles, frieten hamburgers etc...

er zit maar één ding op

morgen ga ik naar het frietkot achter frieten en naar de mcdo achter frieten en dan leg ik ze op mijn vensterbank en we zullen zien welke fritten het eerst kapot gaan

8bitmonkey
2 augustus 2009, 20:45
Trouwens worden Mc Do frieten niet onder lampen gebakken? Dan zouden ze minder vettig moeten zijn normaal.

Mcdonalds frieten worden eerst in een soort suikersiroop gedrenkt, vervolgens ingevroren en dan gebakken, bekijk het als snoepjes .. die blijven er ook altijd min of meer goed uitzien.

Voor de rest is da gewoon ne patat ze jongens .. het suikerlaagje zorgt er gewoon voor dat de buitenkant er nog steeds 'vers' uitziet.

Misschien eerst is opzoeken hoe alles tot stand komt ipv antipropaganda filmkes te geloven

N3X4S6
2 augustus 2009, 21:53

dacht al...
Wilde net zeggen, dak het anders raar vond dat ze die dingen in frietvet steken :p

w00tw00t
2 augustus 2009, 22:02
THE french fry was "almost sacrosanct for me," Ray Kroc, one of the founders of McDonald's, wrote in his autobiography, "its preparation a ritual to be followed religiously." During the chain's early years french fries were made from scratch every day. Russet Burbank potatoes were peeled, cut into shoestrings, and fried in McDonald's kitchens. As the chain expanded nationwide, in the mid-1960s, it sought to cut labor costs, reduce the number of suppliers, and ensure that its fries tasted the same at every restaurant. McDonald's began switching to frozen french fries in 1966 -- and few customers noticed the difference. Nevertheless, the change had a profound effect on the nation's agriculture and diet. A familiar food had been transformed into a highly processed industrial commodity. McDonald's fries now come from huge manufacturing plants that can peel, slice, cook, and freeze two million pounds of potatoes a day. The rapid expansion of McDonald's and the popularity of its low-cost, mass-produced fries changed the way Americans eat. In 1960 Americans consumed an average of about eighty-one pounds of fresh potatoes and four pounds of frozen french fries. In 2000 they consumed an average of about fifty pounds of fresh potatoes and thirty pounds of frozen fries. Today McDonald's is the largest buyer of potatoes in the United States.

The taste of McDonald's french fries played a crucial role in the chain's success -- fries are much more profitable than hamburgers -- and was long praised by customers, competitors, and even food critics. James Beard loved McDonald's fries. Their distinctive taste does not stem from the kind of potatoes that McDonald's buys, the technology that processes them, or the restaurant equipment that fries them: other chains use Russet Burbanks, buy their french fries from the same large processing companies, and have similar fryers in their restaurant kitchens. The taste of a french fry is largely determined by the cooking oil. For decades McDonald's cooked its french fries in a mixture of about seven percent cottonseed oil and 93 percent beef tallow. The mixture gave the fries their unique flavor -- and more saturated beef fat per ounce than a McDonald's hamburger.

In 1990, amid a barrage of criticism over the amount of cholesterol in its fries, McDonald's switched to pure vegetable oil. This presented the company with a challenge: how to make fries that subtly taste like beef without cooking them in beef tallow. A look at the ingredients in McDonald's french fries suggests how the problem was solved. Toward the end of the list is a seemingly innocuous yet oddly mysterious phrase: "natural flavor." That ingredient helps to explain not only why the fries taste so good but also why most fast food -- indeed, most of the food Americans eat today -- tastes the way it does.

....................

The McDonald's Corporation most likely drew on these advances when it eliminated beef tallow from its french fries. The company will not reveal the exact origin of the natural flavor added to its fries. In response to inquiries from Vegetarian Journal, however, McDonald's did acknowledge that its fries derive some of their characteristic flavor from "an animal source." Beef is the probable source, although other meats cannot be ruled out. In France, for example, fries are sometimes cooked in duck fat or horse tallow.

....................

Is maar een klein stuk uit 'Fast Food Nation'

Bron: The Atlantic Monthly 1-17-01, 'Fast Food Nation' 2001

Kwestie dat hier geen idiote opmerkingen meer komen waarom de McDo frieten nu smaken zoals ze smaken. Men weet niet wat er in deze "Natural flavor" zit want het zijn en blijven geheime formules die zelfs aan de FDA niet worden vrijgegeven. "Natural flavor" wil tevens niet zeggen dat het gezonder is dan "Artificial flavor".

ditn_tae
4 augustus 2009, 10:58
Nog maar 1 keer in mijn leven in McDonald's gegeten omdat ik niet anders kon.
Noois meer,eten smaak naar karton en ben er 2 dagen slecht van geweest:puke:

Leve gezond zelfgemaakt eten.

Cartek
4 augustus 2009, 11:22

ronduit belachelijk hoe je hier komt verkondigen dat er niets mis is met mc'donalds terwijl je er niets vanaf weet. ''ik ben er vrij zeker van'' , ''ik denk niet'', tjzeezus.
zoek dan deftige argumenten op als je er toch zo van overtuigd bent dat mcdonalds niet zo ongezond is.

_DM_
4 augustus 2009, 11:48
Nog maar 1 keer in mijn leven in McDonald's gegeten omdat ik niet anders kon.
Noois meer,eten smaak naar karton en ben er 2 dagen slecht van geweest:puke:

Leve gezond zelfgemaakt eten.

Dan hebt ge pech gehad, ik heb er nog nooit last van gehad.

Dagmar
4 augustus 2009, 18:28

watafak frituur wilfrit, friete me ballekes in tomatensaus jiplakee

sneax
4 augustus 2009, 18:44
ronduit belachelijk hoe je hier komt verkondigen dat er niets mis is met mc'donalds terwijl je er niets vanaf weet. ''ik ben er vrij zeker van'' , ''ik denk niet'', tjzeezus.
zoek dan deftige argumenten op als je er toch zo van overtuigd bent dat mcdonalds niet zo ongezond is.

Ok, wat is er dan mis mee? Please tell me. Zeg mij niet dat het er lang goed blijft uitzien, dat wil niet zeggen dat het slecht is.

Zeg mij gewoon wat er SLECHT aan is om mcdonalds te eten.

Calorierijk? Dat zijn patékes, frituureten, en ja zelfs de traditionele franse manier van koken ook, zeker hoe di ein vlaandern wordt/werd toegepast.

Voor de rest is dat een broodje met een hamburger van 100% rundsgehakt, heel vettig, verse sla, tomaat augurk etc... en een saus naar eigen recept, maar die kwa basis niets verscilt met de mayonaise uit de winkel.

De chef van el bulli, door culinaire topmensen 'het beste resaurant ter wereld' genoemd, zegt dat hij het sterk vind van mcdonalds dat ze voor zo weinig geld hamburgers en eten kunnen maken dat kwa smaken zo goed in elkaar steekt (oa de big mac), en door zoveel mensen gesmaakt wordet.

Please, tis hier gewoon weer een gezaag anti mcdonalds, gewoon om uw identiteit en omdat het 'in' is om er op te bashen, net zoals iedeeen op vista bashed, zelfde sociaal mechanisme. Al uw gezever en waar gij u op baseerd is filmkes op youtube, anti-propaganda etc... en focussen op wat slecht is. Zonder ge eigenlijk ZELF weret wat er eigenlijk slecht aan is. Btw, Quick, das pas slecht :p

h0pje
5 augustus 2009, 10:56
Btw, Quick, das pas slecht :p

Heel zo'n betoog & dan zeg je zoiets ^^

DBK
5 augustus 2009, 11:20
Het is in deze thread misschien al gezegd geweest maar geen enkel 'restaurant' wordt hier zo hard gecontroleerd als de McDo. Zij kunnen het trouwens niet veroorloven om zaken er in te steken die niet mogen, stel u eens voor wat een effect dat zou hebben op hun verkopen...

Galactic
5 augustus 2009, 23:03

Hoe belachelijk is dat ook. Als iemand een maand op droog brood alleen leeft, dan zullen zijn organen er ook op achteruit gaan. Of iemand die een maand lang op chocolade of roomijs leeft, zal ook niet zo een goede resultaten hebben, idem met frieten, kebab, hamburgers, oliebollen etc...

Natuurlijk is het niet goed om te overdrijven, maar iemand die 1 keer per week McDonalds eet loopt niet echt een risico.

N3X4S6
6 augustus 2009, 09:15
Heel zo'n betoog & dan zeg je zoiets ^^

Vertelt genoeg over hoeveel hij er eigenlijk van af weet :D

N3X4S6
6 augustus 2009, 09:17
Het is in deze thread misschien al gezegd geweest maar geen enkel 'restaurant' wordt hier zo hard gecontroleerd als de McDo. Zij kunnen het trouwens niet veroorloven om zaken er in te steken die niet mogen, stel u eens voor wat een effect dat zou hebben op hun verkopen...

Het gaat niet echt over wat ze er niet in mogen steken, maar wat ze er wel mogen insteken en dat gewoon met massas doen.
Check het filmpje nog eens hoe lang zo een hamburger goed blijft, dat is gewoon prutsen met voeding. En dat heb je in restaurants en frituren niet imo.

SlashDotDash
6 augustus 2009, 09:28
Hoe belachelijk is dat ook. Als iemand een maand op droog brood alleen leeft, dan zullen zijn organen er ook op achteruit gaan. Of iemand die een maand lang op chocolade of roomijs leeft, zal ook niet zo een goede resultaten hebben, idem met frieten, kebab, hamburgers, oliebollen etc..

Slechte vergelijking want McDonald's profileert zich als een restaurantketen waar je een volwaardige maaltijd kunt nuttigen. Idem voor Quick en andere fastfoodketens. Feit blijft dat je een gigantische hoeveelheid aan calorieën binnenwerkt terwijl je enkele uurtjes later weer met een hongergevoel zit. Dit oa. door de grote hoeveelheid suiker die in zo goed als alle gerechten verwerkt zit.

Karre
7 augustus 2009, 21:19
Slechte vergelijking want McDonald's profileert zich als een restaurantketen waar je een volwaardige maaltijd kunt nuttigen. Idem voor Quick en andere fastfoodketens. Feit blijft dat je een gigantische hoeveelheid aan calorieën binnenwerkt terwijl je enkele uurtjes later weer met een hongergevoel zit. Dit oa. door de grote hoeveelheid suiker die in zo goed als alle gerechten verwerkt zit.

Heeft daar toch niets mee te maken? Zich als restaurant profileren doen ze wellicht gewoon om mensen te lokken die twijfelen tussen een gewoon restaurant of een fastfoodketen en om zich als volwaardige voedselketen te profileren. Dat wilt nog altijd niet zeggen dat men doet alsof je puur en alleen op McDonalds zou kunnen overleven. Trouwens, iedere dag gaan eten in een restaurant is ook niet zo gezond hoor met al die calorierijke sauzen die men gebruikt.

N3X4S6
7 augustus 2009, 21:57
Wtf zetten ze dienen topic bij natuur en wetenschap, tjonge tjonge die moderators toch :D

Cookiebear
8 augustus 2009, 00:28
'kheb echt zin in nen Giant feitelijk, die anti-filmpjes hebben altijd het omgekeerde effect op mij :sad:

bij mij ook, tijdens die docu kreeg ik ook ineens zin in een Hamburger of 3

en het probleem is dat de Mc zegt dat ge er wel gezond kunt eten,terwijl dat niet zo is.

Moloch
8 augustus 2009, 01:27
Hoe belachelijk is dat ook. Als iemand een maand op droog brood alleen leeft, dan zullen zijn organen er ook op achteruit gaan. Of iemand die een maand lang op chocolade of roomijs leeft, zal ook niet zo een goede resultaten hebben, idem met frieten, kebab, hamburgers, oliebollen etc...

Natuurlijk is het niet goed om te overdrijven, maar iemand die 1 keer per week McDonalds eet loopt niet echt een risico.

ga vooral 1 soort eten vergelijken met een 25-gangen menu aan variaties in de mcd... en hebben de mensen hier de docu wel goed bekeken? hij zegt zelf op het einde dat hij overdreven heeft om aan te tonen welke effecten dagelijks gebruik op zijn lichaam heeft, maar dat er wel mensen genoeg zijn die daar elke dag eten, en net daar gaat het om, niet om diegene die maar 1x per week daar eten, maar dat mensen in america vet en slecht worden van dagelijks diene brol te eten. en dat ge niks merkt als ge daar 1x per week is is maar normaal zeker? anders ist pure vergiftiging moest ge u van ene maaltijd al ziek voelen en uw lichaam achteruit gaat.. :wtf:

dat constant ophemelen van mcdonalds omdat ge daar zelf graag eet is geen argument, ik prijs de frituur ook de lucht nie in, maar kzegget nog eens, ik voel mij nie slecht van naar de frituur te gaan itt pitta(tenzij zelf gebakken, stokvlees = :puke:)/quick/mcd

sneax
8 augustus 2009, 15:16
Reporter van nieuwsblad heeft een volledige maand elke dag in de mcdo gaan eten (smorgens smiddags en savonds), MET MATE ipv altijd de grootste menu te vragen, en was kerngezond opt einde van de maand, em was zelfs afgevallen.

Nuff said.

Edit: dit is pas erg, hier onder op het forum reclame voor:
"Verlies 10 kilo en meer
met Negatieve Calorieën. Eenvoudig, snel en zonder moeite.
www.starligne.be/vitasvelt"

"negatieve calorieen" ... lol!

tom1
8 augustus 2009, 16:20
Vitasvelt (http://www.starligne.be/vitasvelt/Vitasvelt_vl.aspx)

Sterke photoshop :lol:

w00tw00t
8 augustus 2009, 16:24
Reporter van nieuwsblad heeft een volledige maand elke dag in de mcdo gaan eten (smorgens smiddags en savonds), MET MATE ipv altijd de grootste menu te vragen, en was kerngezond opt einde van de maand, em was zelfs afgevallen.

Nuff said.

Met mate? Neen hij koos gewoon voor de gezonde gerechten wat elke normale mens imo zou moeten doen.
En is een reporter van AD en niet het nieuwsblad.

Opvallende resultaten, zeker als je kijkt naar de resultaten van Spurlock. De Amerikaan was na een maand 12 kilo aangekomen en zijn lichaam verkeerde in een zeer slechte conditie. Hoe dit verschil ontstaat? De Nederlander koos meestal voor salades en kwam zo op 1900 calorieën per dag. De Amerikaan gaf de voorkeur aan ongezonder voedsel en werkte dagelijks 5000 calorieën naar binnen.

Een man heeft gemiddeld 2500cal per dag nodig.
En aan 5000kcal komen in de McDo is nu niet echt moeilijk. Je kan met gemak per maatlijd meer dan 1000cal binnenkrijgen. Een menu uit bv cheeseburger, medium friet, Medium Cola + saus en ge zit al gemakkelijk aan de 1000cal waarvan 31g vet waarvan 9 onverzadigde vetten (aangeraden dagelijkse hoeveelheid 15g). En persoonlijk is dat menu te klein voor mij dus zou ik nog iets moeten bijpakken (ik sport veel en ben niet dik).
Wees een realist... mensen gaan niet naar een McDo om een slaatje te bestellen. De meeste mensen sporten ook amper.

McDo of eender welke fastfoodketen starten PR campagnes om een goed beeld te laten ontstaan bij mensen maar lokken kinderen naar hun ketens met de belofte van speelgoed. Ouders pakken hun kinderen mee vanaf een jonge leeftijd en die kinderen raken verslaafd aan de artificiële smaken van hun eten en worden zo trouwe klanten voor later. Die bedrijven zitten vol contradicties.

Block
8 augustus 2009, 17:52
Dan moete toch nog eens goe naar uw bicky burger vlees kijken. Is vaak ook zo van da grijs vlees da er absoluut nie natuurlijk uitziet.

Het is net andersom, vermalen vlees wordt vrijwel direct grijs. Daarom worden er kleurstabilatoren aan gehakt toegevoegd. De bekendste is sulfiet(dat nu niet meer mag gebruikt worden).

sneax
8 augustus 2009, 17:58
Dat DE MENSEN te veel bestellen is hun zaak, dat DE MENSEN niet sporten is hun zaak, dat DE MENSEN enkel hun hamburgers en frieten bestellen is hun zaak. Ge kunt er ne liter cola kopen, als het niet GEVRAAGD wordt door DE MENSEN zouden ze het ook niet aanbieden.

DE MENSEN - niet mcdonalds.

Zelfde marketing strategie worden/werden gebruikt door tabaksfabricanten, hun product is zelfs bewezen verslavend, tis gewoon drugs, op de pakskes sigaretten is den helft van de voorkant een waarschuwing dat roken slecht is, maar DE MENSEN blijven roken. DE MENSEN. Niet de tabaksfabricant, niet mdonalds, maar DE MENSEN zijn in fout.

tom1
8 augustus 2009, 18:01
Dus het eten van McDonalds is ongeveer hetzelfde als sigaretten, maar het is niet ongezond :unsure:?

w00tw00t
8 augustus 2009, 21:04
Dat DE MENSEN te veel bestellen is hun zaak, dat DE MENSEN niet sporten is hun zaak, dat DE MENSEN enkel hun hamburgers en frieten bestellen is hun zaak. Ge kunt er ne liter cola kopen, als het niet GEVRAAGD wordt door DE MENSEN zouden ze het ook niet aanbieden.

DE MENSEN - niet mcdonalds.

Zelfde marketing strategie worden/werden gebruikt door tabaksfabricanten, hun product is zelfs bewezen verslavend, tis gewoon drugs, op de pakskes sigaretten is den helft van de voorkant een waarschuwing dat roken slecht is, maar DE MENSEN blijven roken. DE MENSEN. Niet de tabaksfabricant, niet mdonalds, maar DE MENSEN zijn in fout.

Euh de producent is weldegelijk in de fout :/ Als je goederen levert die schadelijk zijn voor de gezondheid dan ligt de verantwoordelijk niet bij de consumenten maar bij de producenten. Boodschappen zoals "roken is schadelijk voor gezondheid" of "elke dag eten in een fastfoodketen kan zorgen voor obesitas" zijn gewoon een legale en gemakkelijke manier om de verantwoordelijkheid van zich af te werpen MAAR je weet dat jouw producten schadelijk zijn en toch blijf je die leveren... damn dat is pas hypocriet.

Via marketingtechnieken en reclamecampagnes verleid men de consument om meer te verbuiken en gaat men insepelen op menselijk zwakheden en is het dan volgens u de fout van de consument? Come again?
Waarom denk je bestaan er wetten die de consumenten beschermen tegen malafide verkooptechnieken? Omdat het de fout van de consument is zeker?

Dus het eten van McDonalds is ongeveer hetzelfde als sigaretten, maar het is niet ongezond :unsure:?

Als ik me niet vergis zijn er zelfs studies geweest die aantonen dat kinderen makkelijk verslaafd geraken aan de gemanipuleerde smaken in fastfoodketens + reclamecampagnes wat ervoor zorgt dat ze deze fastfoodketens ook frequenter gaan bezoeken op latere leeftijd. Maw worden zij onvrijwillig trouwe klanten van de fastfoodindustrie.

DogFacedGod
8 augustus 2009, 21:08
Euh de producent is weldegelijk in de fout :/ Als je goederen levert die schadelijk zijn voor de gezondheid dan ligt de verantwoordelijk niet bij de consumenten maar bij de producenten. Boodschappen zoals "roken is schadelijk voor gezondheid" of "elke dag eten in een fastfoodketen kan zorgen voor obesitas" zijn gewoon een gemakkelijke manier om de verantwoordelijkheid van zich af te werpen MAAR je weet dat jouw producten schadelijk zijn en toch blijf je die leveren... damn dat is pas hypocriet.

Via marketingtechnieken en reclamecampagnes verleid men de consument om meer te verbuiken en gaat men insepelen op menselijk zwakheden en is het dan volgens u de fout van de consument? Come again?
Waarom denk je bestaan er wetten die de consumenten beschermen tegen malafide verkooptechnieken? Omdat het de fout van de consument is zeker?

Hoeveel producten moeten we dan wel niet schrappen? Met die theorie mogen er geen Frosties verkocht worden, geen SUV's, geen chocolade, geen chips, geen alcohol,...

w00tw00t
8 augustus 2009, 22:34
Hoeveel producten moeten we dan wel niet schrappen? Met die theorie mogen er geen Frosties verkocht worden, geen SUV's, geen chocolade, geen chips, geen alcohol,...

Hij haalt het voorbeeld aan met roken. Ik werk daarop verder.
De overheid gaat dat zelfs niet proberen te verbieden want ze halen daar gigantische inkomsten uit. Reguleren tot daar toe maar verbieden... nah... Iets wat ze toch wel zouden moeten doen. Het mes snijd aan beide kanten.

Kan je mss ook verduidelijken op welke stuk van mijn tekst jouw reply slaat?

Cycloon
8 augustus 2009, 22:42
Elk product is in wezen schadelijk in grote hoeveelheid, volgens jou is elke producent van om het even welk voedingsproduct dus onverantwoord bezig. Zelf van overmatig watergebruik ga je dood (en sneller dan van overmatig mcdonalds eten).

Roken is dan weer iets totaal anders, daarmee lopen je longen directe schade op, dus in principe is elke hoeveelheid daarvan teveel en zou je het naar mijn mening wel moeten verbieden. McDonalds is niet direct schadelijk vanaf de eerste hamburger, want uiteindelijk zijn het allemaal gewone ingrediënten die ook in andere voedingsproducten zitten. Het is dan ook duidelijk dat eten uit de McDonalds je gezondheid enkel kan schaden als je daar zelf (eventueel onbewust) voor kiest. Er is info genoeg te vinden over obesitas, dus onwetendheid is ook geen geldige reden om een bedrijf als McDonalds aan te klagen of te proberen sluiten.

DogFacedGod
9 augustus 2009, 00:48
Hij haalt het voorbeeld aan met roken. Ik werk daarop verder.
De overheid gaat dat zelfs niet proberen te verbieden want ze halen daar gigantische inkomsten uit. Reguleren tot daar toe maar verbieden... nah... Iets wat ze toch wel zouden moeten doen. Het mes snijd aan beide kanten.

Kan je mss ook verduidelijken op welke stuk van mijn tekst jouw reply slaat?

Als je goederen levert die schadelijk zijn voor de gezondheid dan ligt de verantwoordelijk niet bij de consumenten maar bij de producenten. Boodschappen zoals "roken is schadelijk voor gezondheid" of "elke dag eten in een fastfoodketen kan zorgen voor obesitas" zijn gewoon een gemakkelijke manier om de verantwoordelijkheid van zich af te werpen MAAR je weet dat jouw producten schadelijk zijn en toch blijf je die leveren... damn dat is pas hypocriet.

Het klonk voor mij alsof je hamburgers wou verbieden vanwege het gezondheidsargument. Die zaken dat ik ook opsomde zijn ook aanvaard als ongezond.

w00tw00t
9 augustus 2009, 04:04
Elk product is in wezen schadelijk in grote hoeveelheid, volgens jou is elke producent van om het even welk voedingsproduct dus onverantwoord bezig. Zelf van overmatig watergebruik ga je dood (en sneller dan van overmatig mcdonalds eten).

Forceert ge u dan ook als ge in de McDo eet? Dus ge doet het tegen u eigen wil? Anders is de voorbeeld met water irrelevant.
Als een producent de consumenten misleid om hun product frequent te gebruik dan dragen ze idd de verantwoordelijkheid zij het nu McDo of een chocoreep.

"We have found out... that we cannot trust some people who are nonconformists... We will make conformists out of them... The organization cannot trust the individual; the individual must trust the organization."
--Ray Kroc

Zegt imo al genoeg. Die laatste zin heb ik trouwens al eens besproken in deze topic; als een persoon een fastfoodketen binnenwandelt dan geeft die zijn verantwoordelijkheid weg aan de mensen die daar werken.

Het klonk voor mij alsof je hamburgers wou verbieden vanwege het gezondheidsargument. Die zaken dat ik ook opsomde zijn ook aanvaard als ongezond.

Neen daar doelde ik niet op. Wat ik wel zeg is dat zinnen zoals "roken is schadelijk voor de gezondheid" geen geldige reden zijn om geen verantwoordelijkheid te dragen voor wat JOUW producten aanrichten bij anderen.

Skoebiedoe
9 augustus 2009, 09:30
Neen daar doelde ik niet op. Wat ik wel zeg is dat zinnen zoals "roken is schadelijk voor de gezondheid" geen geldige reden zijn om geen verantwoordelijkheid te dragen voor wat JOUW producten aanrichten bij anderen.

Akkoord maar ergens moet die verantwoordelijkheid wel stoppen en moet de consument zijn gezond verstand gebruiken dat hem dat product nu wel of niet wilt gebruiken.

Anders moeten ze op iedere auto ook een slogan zetten dat autorijden het milieu kan vernietigen,het kanker kan veroorzaken,menselijk leed kan veroorzaken, uw dood kan veroorzaken....enz

w00tw00t
9 augustus 2009, 10:10
Akkoord maar ergens moet die verantwoordelijkheid wel stoppen en moet de consument zijn gezond verstand gebruiken dat hem dat product nu wel of niet wilt gebruiken.

Anders moeten ze op iedere auto ook een slogan zetten dat autorijden het milieu kan vernietigen,het kanker kan veroorzaken,menselijk leed kan veroorzaken, uw dood kan veroorzaken....enz

Ik denk dat er een sterk onderscheid moet worden gemaakt over welk soort goed het gaat. Een auto vervult een totaal andere behoefte dan eten. Een mens kan gerust zonder een auto leven maar heeft eten nodig. (Ik hou de recreatieve/ verslavende producten zoals alcohol, sigaretten, ... hier wel buiten)

Als een mens zijn gezond verstand zou gebruiken dan zouden er een groot aantal wetten overbodig zijn IMO. Niet iedereen kan dat. Jij kan dat mss maar een andere heeft daar veel moeite mee en daarop inspelen is gewoon verkeerd. Ge kunt bv ook moeilijk tegen een kind van 6 zeggen: "Hey gebruik u gezond verstand eens". En dat is net de doelgroep waar er enorm veel op ingespeeld word. In "The Corporation" komt die onderwerp ook uitgebreid aan bod als ik het me goed herinner.

sneax
9 augustus 2009, 13:22
Ok ge geeft dus toe dat mcdo even immoreel bezig is als tabaksfrabricanten, warom dan bashen op mcdo en nniet op iets anders? Omdat bashen op mcdo in is voor de moment. Tis al de zoveelste thread hier over mcdo. Als ge dan kijkt naar de 'rokers thread' ziet ge al direct dat daar eerder nr de 'rokers' gekekene wordt als nr de overheden en de fabricanten (terwijl hier de fabricant vooral ter sprake komt). Ik vind dat dus een beetje 'hypocriet', of iets in die aard. Das al. . Elke middag voor 8eur eet ge zoveel pizza als ge wilt in de pizza hut - de pizza's zijn ook zeer vettig, de pr is gelijkaardig als mcdo, ge kunt er zelfs voor minder geld NOG MEER eten. Waarom dan al die filmkes en schijt over mcdo? Omdat het in is, 90% vd de kakkers op mcdo denken zelf niet na maar laten hun emoties leiden door al die filmkes en zever. Dat is één punt dat ik wil maken.

Dat is punt 1.

Ten tweede zijt ge iemand die vooral de pr en marketing van mcdo op de korrel neemt, daar moet ik van zeggen, dat dat inderdaad klopt. Maar dat is nu eenmaal altijd zo, reclame is altijd om een product dat daarom niet meteen het beste is toch verkocht te krijgn. Inderdaad, bij mcdo gaat het hier om de mensen hun gzondheid. Ik persoonlijk vind dat de mensen maar zelf moeten nadenken. Gij vind het eerder immoreel, ik vind dat het moet kunnen. Ik denk zo: als ik zelf een ongezond product vind waar ik dik geld mee kan verdienen dan zal ik er alles uit halen. Ik vind het dus ok als anderen dat ook doen

En dan ten laatste, de thread is uiteindelijk begonnen simpelweg dat een hamburger er zo lang zo goed blijft uitzien (en de frieten ook). Dat heeft imo niets te maken met ongezond/gezond zijn.

Karre
9 augustus 2009, 13:39
Ik denk dat er een sterk onderscheid moet worden gemaakt over welk soort goed het gaat. Een auto vervult een totaal andere behoefte dan eten. Een mens kan gerust zonder een auto leven maar heeft eten nodig. (Ik hou de recreatieve/ verslavende producten zoals alcohol, sigaretten, ... hier wel buiten)

Als een mens zijn gezond verstand zou gebruiken dan zouden er een groot aantal wetten overbodig zijn IMO. Niet iedereen kan dat. Jij kan dat mss maar een andere heeft daar veel moeite mee en daarop inspelen is gewoon verkeerd. Ge kunt bv ook moeilijk tegen een kind van 6 zeggen: "Hey gebruik u gezond verstand eens". En dat is net de doelgroep waar er enorm veel op ingespeeld word. In "The Corporation" komt die onderwerp ook uitgebreid aan bod als ik het me goed herinner.

Het is dan ook aan de ouders van die 6 jarige om hem goed op te voeden en het is aan hen om de juiste beslissingen te maken voor hun kind. Als een kind volop wordt opgevoed met fastfood ligt het niet aan de producent maar aan de ouders die slecht bezig zijn. Wat wil je trouwens, dat McDonalds de deuren toe doet omdat enkele mensen er niet mee om kunnen gaan? En waarom altijd dat gebash op McDonalds? Het is niet dat zij de enige fastfoodketens zijn. Je hebt hier ook nog tal van Pizza Hutten, Quiks, de lokale frituur, Pitta zaken. En er zijn hier wel een pak meer Pitta zaken en frituren. Sommige mensen zijn zelfs dagelijkse klant bij een frituur en als ze er niet bij gaan, gaan ze wel een pitta gaan eten.

w00tw00t
9 augustus 2009, 18:38
Ok ge geeft dus toe dat mcdo even immoreel bezig is als tabaksfrabricanten, warom dan bashen op mcdo en nniet op iets anders? Omdat bashen op mcdo in is voor de moment. Tis al de zoveelste thread hier over mcdo. Als ge dan kijkt naar de 'rokers thread' ziet ge al direct dat daar eerder nr de 'rokers' gekekene wordt als nr de overheden en de fabricanten (terwijl hier de fabricant vooral ter sprake komt). Ik vind dat dus een beetje 'hypocriet', of iets in die aard. Das al. . Elke middag voor 8eur eet ge zoveel pizza als ge wilt in de pizza hut - de pizza's zijn ook zeer vettig, de pr is gelijkaardig als mcdo, ge kunt er zelfs voor minder geld NOG MEER eten. Waarom dan al die filmkes en schijt over mcdo? Omdat het in is, 90% vd de kakkers op mcdo denken zelf niet na maar laten hun emoties leiden door al die filmkes en zever. Dat is één punt dat ik wil maken.

Ja bashen op de McDo is in voor de moment... lees een wat zou ik zeggen, heb hier al genoeg interessante lectuur aangehaald.

En wat is de hoofdreden dat men naar de rokers kijkt? Omdat niet iedereen graag in de aanwezigheid is van iemand die rookt. Omdat er iets als passief roken bestaat. Daarom worden ook de rokers aangehaald omdat zij ook een verantwoordelijkheid dragen als ze roken in het bijzijn van anderen.

Als iemand naast mij een hamburger eet dan maakt het mij eigenlijk geen hol uit. Enkel als het mij of anderen uit de omgeving begint te schaden net omdat hij een hamburger eet dan is hij ook medeverantwoordelijk voor de toegebrachte schade.

Ziet ge het verschil nu?

Ik eet in geen enkele fastfoodketen zij het PizzaHut, Quick, McDo, KFC, Burger King. Ik eet wel eens een friet en als ik da doe dan maak ik deze vaak nog zelf thuis. Pizza eet ik heel zelden en als ik deze dan eet dan word deze vaak thuis gemaakt.

Ik heb al reeds boeken, studies gelezen over dit onderwerp. Ik heb documentaires gezien over dit onderwerp dus ik gebruik al zeker geen emoties om te 'bashen' op McDo maar gewoon feiten. Ik zit hier niet uit mijn nek te kletsen. Jouw heb ik hier nog bitter weinig goede argumenten naar boven zien halen.

Ten tweede zijt ge iemand die vooral de pr en marketing van mcdo op de korrel neemt, daar moet ik van zeggen, dat dat inderdaad klopt. Maar dat is nu eenmaal altijd zo, reclame is altijd om een product dat daarom niet meteen het beste is toch verkocht te krijgn. Inderdaad, bij mcdo gaat het hier om de mensen hun gzondheid. Ik persoonlijk vind dat de mensen maar zelf moeten nadenken. Gij vind het eerder immoreel, ik vind dat het moet kunnen. Ik denk zo: als ik zelf een ongezond product vind waar ik dik geld mee kan verdienen dan zal ik er alles uit halen. Ik vind het dus ok als anderen dat ook doen

Als je mensen lokt en misleid met het motto van healthy food of de mogelijke schade die jouw producten kunnen toebrengen toch probeert te verbloemen dan ligt de fout niet bij de mensen maar bij jouw.

Het is dan ook aan de ouders van die 6 jarige om hem goed op te voeden en het is aan hen om de juiste beslissingen te maken voor hun kind. Als een kind volop wordt opgevoed met fastfood ligt het niet aan de producent maar aan de ouders die slecht bezig zijn. Wat wil je trouwens, dat McDonalds de deuren toe doet omdat enkele mensen er niet mee om kunnen gaan? En waarom altijd dat gebash op McDonalds? Het is niet dat zij de enige fastfoodketens zijn. Je hebt hier ook nog tal van Pizza Hutten, Quiks, de lokale frituur, Pitta zaken. En er zijn hier wel een pak meer Pitta zaken en frituren. Sommige mensen zijn zelfs dagelijkse klant bij een frituur en als ze er niet bij gaan, gaan ze wel een pitta gaan eten.

Je weet blijkbaar niet wat voor een druk een ouder doorstaat als een kind misleid word door reclame. Kinderen oefenen druk uit op ouders en deze bezwijken uiteindelijk enkel om hun kind voldoening te geven. Bedrijven met zulke marketingtechnieken spelen een psychologisch spel. Hoe geraak je aan het geld van volwassenen? Via hun kinderen.
Of gaan we dan nog een stap verder en verbieden we kinderen volledig TV te kijken?
Als ik me niet vergis is dit een topic over McDo dus verwondert mij het niet dat het hier hoofdzakelijk ook over McDo gaat :o

Karre
9 augustus 2009, 18:57
Als een ouder meer moet beginnen toegeven aan zijn kind lijkt er mij eerder een fout in de opvoeding te zitten. Ik weet dat ik ook nog heb zitten zagen om naar McDonalds te gaan voor die Happy Meals maar toch gaven mijn ouders niet toe.

_ns_
9 augustus 2009, 19:02
Idd, hier was dat één keer in de maand of soms eens twee keer :p.

sneax
9 augustus 2009, 19:17
Ok, als ik zeg dat bashen op mcdo in is, dan is dat niet rechtstreeks op u bedoelt, de bashers hebben deze topic al lang verlaten en enkel de argumenteerders die gewoon graag discussieren blijven nog over.

Anyway, zoals ik in mijn vorige post, maar mss niet duidelijk genoeg, wou aanhalen. Gij hebt een probleem met de manier van marketen van zulke bedrijven. Ik niet. Zij spelen een psychologisch spel ... dat is elke reclame. Ik heb er geen problemen mee. Valt niet over te discussieren. Ik zou er geen problemen mee hebben om aan de top te staan van een bedrijf waarvan ik weet dat min klanten zichzelf aan het doodroken zijn of waar 50% van mijn klanten (of meer in Amerika) zich aan het doodvreten is in mijn product. Zolang de mensen niet verplicht worden is er geen probleem. Dat mijn reclame nogal slinks is om er toch zoveel mogelijk uit te halen, I don't care. Bonus voor mijn marketingafdeling!

Ik snap uw redenering, ik snap dat mcdonalds reclame maakt alsof ge daar elke dag zou kunnen eten, en gezond. Op zich liegen ze niet, ze bieden ook salades, fruit, yoghurt etc... aan. Maar ze weten idd zelf dat hun hoofdproduct de vettigen brol is, dat dat de werkelijke reden is waarom de mensen komen. Ik zie daar geen graten in.

Mensen met wat verstand gaan niet elke dag zich volvreten in de mcdo, ondanks dat ze evenveel worden blootgesteld aan reclame als de rest. Confer ik, gij, en nog anderen in deze thread. Wat stelt ge dan voor als oplossing? Fast-food moet verboden worden? Betere controle op reclame? Op zich liegt mcdonalds niet, als ze zeggen dat ge er elke dag gezond kunt eten. GE KUNT DAT! Tzijn de mensen die gewoon de dikmakerij kopen. Wat stelt ge dan voor?

w00tw00t
9 augustus 2009, 19:54
Idd, hier was dat één keer in de maand of soms eens twee keer :p.

Dat is net genoeg om een van een kind een toekomstige frequente bezoeker te maken. Is wel niet voor iedereen zo.

Ik snap uw redenering, ik snap dat mcdonalds reclame maakt alsof ge daar elke dag zou kunnen eten, en gezond. Op zich liegen ze niet, ze bieden ook salades, fruit, yoghurt etc... aan. Maar ze weten idd zelf dat hun hoofdproduct de vettigen brol is, dat dat de werkelijke reden is waarom de mensen komen. Ik zie daar geen graten in.

Ja fruit hebben ze moeten aanbieden onder druk van de stakeholders.
Ivm de salades. Met dressing zijn deze nog ongezonder dan een hamburger. Zonder dressing smaken ze vaak naar niets omdat de groeten een zodanige verwerking zijn ondergaan dat ze hun smaak bijna hebben verloren. Niet te vergeten dat deze salades niet enkel uit groenten bestaan.

Mensen met wat verstand gaan niet elke dag zich volvreten in de mcdo, ondanks dat ze evenveel worden blootgesteld aan reclame als de rest. Confer ik, gij, en nog anderen in deze thread. Wat stelt ge dan voor als oplossing? Fast-food moet verboden worden? Betere controle op reclame? Op zich liegt mcdonalds niet, als ze zeggen dat ge er elke dag gezond kunt eten. GE KUNT DAT! Tzijn de mensen die gewoon de dikmakerij kopen. Wat stelt ge dan voor?

Er word imo veel te weinig aandacht besteed aan eten op zich terwijl dit wel essentieel is voor ons dagelijks leven. Reclame van fastfoodketens gewoon op zich ofwel verbieden ofwel limiteren. Fastfoodketens meer belasten net zoals het voor andere schadelijke producten word gedaan (ik weet wel niet hoe de fastfoodindustrie nu word belast). Als ik me niet vergis is het op sommige plaatsen zelfs verboden om voor fastfoodketens kindgerichte marketing te tonen op TV. Ofwel wouden ze dat invoeren.

sneax
9 augustus 2009, 20:09
Ja fruit hebben ze moeten aanbieden onder druk van de stakeholders. Ivm de salades. Met dressing zijn deze nog ongezonder dan een hamburger. Zonder dressing smaken ze vaak naar niets omdat de groeten een zodanige verwerking zijn ondergaan dat ze hun smaak bijna hebben verloren. Niet te vergeten dat deze salades niet enkel uit groenten bestaan.

Da vinnek nu is dikke zever, die salades zijn perfect inorde. En dan weer dat gekreft met die dressing ... ge moet er toch niet alles opdoen? Ik vind 1/4 vh zakje voldoende anders smaakt ge de groenten nimeer, die WEL een lekkere smaak hebben. Maar dat kan mss van mcdo tot mcdo afhangen.

Er word imo veel te weinig aandacht besteed aan eten op zich terwijl dit wel essentieel is voor ons dagelijks leven. Reclame van fastfoodketens gewoon op zich ofwel verbieden ofwel limiteren. Fastfoodketens meer belasten net zoals het voor andere schadelijke producten word gedaan (ik weet wel niet hoe de fastfoodindustrie nu word belast). Als ik me niet vergis is het op sommige plaatsen zelfs verboden om voor fastfoodketens kindgerichte marketing te tonen op TV. Ofwel wouden ze dat invoeren.

Ok, dan verschillen we gewoon weer van mening. Ik ben er ERG tegen dat ik extra tax moet betalen op een hamburger die ik 3 keer op een jaar eet omdat andere mensen geen maat kennen.

Reclame verbieden of limiteren ... das zo vrijheidsbeperkend. In reclame dingen vertellen die niet waar zijn, dat mag niet, daar ga ik mee akkoord. Da gebeurd niet.

Campagnes om de mensen bewust te maken wat ze in hun mond steken, DAAR zou ik akkoord mee gaan. Mensen bewust maken van al die dingen. Zorgen dat ze beseffen dat ze zelf een keuze hebben.

maxschatteke
19 september 2009, 18:59
hmm frieten die meer dan 8 weken goe blijven ? :puke:

Die frieten gaan na 5min in de vuilbak

maxschatteke
19 september 2009, 20:12
Maar zo'n hamburger van McDonalds is toch ook totaal niet zo ongelooflijk lekker? En dan nog gezwegen van hoe minuscuul die krengen zijn, zelfs als je een Mega Super Giant bestelt.
Een hamburger van een hamburgerkraam is veel lekkerder en er is meer eten aan.

Giant is in de Quick
in McDo is da nen BigMac ;)

maxschatteke
19 september 2009, 20:18
Ja fruit hebben ze moeten aanbieden onder druk van de stakeholders.
Ivm de salades. Met dressing zijn deze nog ongezonder dan een hamburger. Zonder dressing smaken ze vaak naar niets omdat de groeten een zodanige verwerking zijn ondergaan dat ze hun smaak bijna hebben verloren. Niet te vergeten dat deze salades niet enkel uit groenten bestaan.

De gewone mixed saled is idd de enige die enkel uit groenten bestaat, de beide caesar salades zijn met kip en de cheese en tuna salade is wel duidelijk wat daar in zit denkek ;)

Error_909
21 september 2009, 16:40
Door heel deze tread te lezen ga ik nu naar de Mcdo!

EagleEye
12 oktober 2009, 16:13
Man, deze thread maakt mij hongerig :(

Had ik maar een 5 jaar oude hamburger op zak :sad: