PDA

Volledige versie bekijken : Wat na The Shield?

livinovic
27 juli 2009, 20:39
Zonder overdrijven kan ik wel stellen dat The Shield de beste tv-serie ooit gemaakt is. Ik heb alle 6 seizoenen in 1 ruk uitgekeken en ben terug begonnen met S1, gewoon omdat het zo verschrikkelijk goed is. Maar aangezien seizoen 7 nog niet uit is (weet iemand wanneer deze uitkomt op DVD?) zoek ik dus een nieuwe soort serie van een even hoge kwaliteit als The Shield. Ik heb gehoord dat The Unit van de makers van The Shield is, maar is dit wel zo goed? Meningen hierover zijn altijd welkom. The Wire is naar het schijnt ook best wel goed, maar is dat niet wat flauwer als The Shield?

skampy
27 juli 2009, 21:01
Wat bedoel je met flauw?

Geen kijkervaring met The Shield, maar ik vind The Wire dan weer de beste tv-serie ooit gezien :p

Waarom?

Hyperrealistisch, diepgaande thematiek, goeie acteerprestaties, enorm goed uitgeschreven dialogen,... die combinatie van verhaal, realisme, maatschappijkritiek en acting ben ik tot op heden nog nergens tegengekomen.

Sommigen bestempelen het als 'traag, weinig actie, veel gepraat'...da's missch wat jij met 'flauw' bedoelt? Ik kan minstens evenzeer genieten van de dialogen als van actiemomenten. Anderzijds was ik zo mee in het verhaal dat het me frustreerde dat het onderzoek zo muurvast zat dat ze niet vooruitgingen (en da's ook geweldig omdat het u blijft boeien).

Furon
27 juli 2009, 21:07
The Wire. Best serie ooit. ™.

.z.
27 juli 2009, 21:43
Southland gaat misschien wat die richting uit, maar is minder ruw dan The Shield.

motje82
27 juli 2009, 21:48
OZ is de beste serie

livinovic
27 juli 2009, 22:01
Wat bedoel je met flauw?

Geen kijkervaring met The Shield, maar ik vind The Wire dan weer de beste tv-serie ooit gezien :p

Waarom?

Hyperrealistisch, diepgaande thematiek, goeie acteerprestaties, enorm goed uitgeschreven dialogen,... die combinatie van verhaal, realisme, maatschappijkritiek en acting ben ik tot op heden nog nergens tegengekomen.

Sommigen bestempelen het als 'traag, weinig actie, veel gepraat'...da's missch wat jij met 'flauw' bedoelt? Ik kan minstens evenzeer genieten van de dialogen als van actiemomenten. Anderzijds was ik zo mee in het verhaal dat het me frustreerde dat het onderzoek zo muurvast zat dat ze niet vooruitgingen (en da's ook geweldig omdat het u blijft boeien).

The Shield is gewoon een sneltrein, kent weinig dode momenten zodat je concentratie nooit weggaat. Het is ook heel erg ruw, wat voor mij een pluspunt is. Het is gewoon een mix van straffe dialogen, sterke acteerprestaties en verhaal en niet-hersenloze actie. Zeker eens bekijken, S1 is denk ik nu nog een 10 euro in de Mediamarkt en 15 in de Fnac/FRS. Soit, The Wire S1 zal zeker nog wel in mijn collectie komen maar ik vrees een beetje dat alles na The Shield gewoon wat gaat tegenvallen.

livinovic
27 juli 2009, 22:03
Southland gaat misschien wat die richting uit, maar is minder ruw dan The Shield.

Nog nooit van gehoord, over wat gaat het juist?

Sphinkx
27 juli 2009, 22:26
OZ is de beste serie

Dikke ²

Andere aanraders maar wel niet hetzelfde genre

Six Feet Under
The Sopranos

Maar 1 seizoen van de volgende maar ook héél goed
Firefly + Sirenity
Band Of Brothers

fiqm
27 juli 2009, 22:27
Recensenten zijn het er grotendeels over eens dat The Wire nog een tikkeltje beter is dan The Shield, dus ik zou The Wire toch zeker eens uitproberen. Beter dan The Wire zal je gewoonweg niet vinden.

PineMangoes
27 juli 2009, 23:03
The Wire.

Nuff said.

kakature
27 juli 2009, 23:50
The Wire.

Nuff said.

The Wire. Best serie ooit. ™.

Dit dus :)

sermon
28 juli 2009, 00:51
seizoen 7 is al een tijdje uit Play.com (UK) : The Shield: Complete Season 7 (4 Disc) : DVD - Free Delivery (http://www.play.com/DVD/DVD/4-/8986319/The-Shield-Complete-Season-7/Product.html)

livinovic
28 juli 2009, 01:42
seizoen 7 is al een tijdje uit Play.com (UK) : The Shield: Complete Season 7 (4 Disc) : DVD - Free Delivery (http://www.play.com/DVD/DVD/4-/8986319/The-Shield-Complete-Season-7/Product.html)

Subtitles

Arabic ; English ; French ; Hindi

NL-subtitles zijn toch wel nodig, men kennis van het Engels is nu niet meteen vlekkeloos. Toch merci voor de link! :niceone:

Phil
28 juli 2009, 01:48
Dexter is ook niet slecht. Niet zo gritty en ruw, maar wel een semi-politie serie.

(over een seriemoordenaar. Vooral seizoen 2 is erg goed imo)

fiqm
28 juli 2009, 11:08
Dexter is inderdaad wel goed, maar als hij in hetzelfde genre wil blijven, moet hij gewoon naar The Wire kijken. The Wire is al iets ruwer dan The Shield, en blijft in mijn ogen en in de ogen van quasi iedereen die beide series bekeken heeft, de beste serie in het genre.

.z.
28 juli 2009, 12:35
Nog nooit van gehoord, over wat gaat het juist?

Southland | Watch Episodes Online for Free - Southland TV Show on NBC - NBC Official Site (http://www.nbc.com/southland/)
Serie is onlangs met z'n eerste (kort) seizoen gestart in de Usa. Heeft onmiddelijk een 2e seizoen gekregen dat eind september terug start gaat. DVD is er nog niet van.

Persoonlijk is The Wire voor mij ook net iets beter dan The Shield. Zit heel wat meer diepgang in, en de volledige cast had net iets meer tegenover The Shield (imo). Bij The Shield had ik af en toe wel het gevoel dat men problemen had om alle eindjes juist aan elkaar te knopen.

Jayvie
28 juli 2009, 12:38
:love: The Shield.

Heb ook al meermaals gehoord van mensen die The Shield goed vinden, dat The Wire inderdaad een prima reeks is.

e.House
28 juli 2009, 18:55
The wire, natuurlijk!

en daarnaast Breaking Bad! Is niet echt een politieserie maar wel een super grootte aanrader.

eyn093
29 juli 2009, 19:42
The Wire QFT :bow:

kisthechef
29 juli 2009, 20:11
Het kan me niet schelen dat ik de zoveelste ben:

The Wire.

(Voor de liefhebbers: Zeker ook eens The Corner checken. Zelfde thema, maar toch compleet anders. Eigenlijk de voorloper van The Wire.)

sermon
29 juli 2009, 23:51
de enige echt voorloper van The Wire is "Homicide: Life on the Street"

skampy
30 juli 2009, 00:07
ben naar beide al even op zoek, vooral naar Homicide. Nog nergens gevonden :(

sermon
30 juli 2009, 00:46
Ik denk niet dat die hier ooit gaan uitkomen, tenzij je de R2UK koopt.