PDA

Volledige versie bekijken : Software Twee PPS shows op een dual head setup

NoControl
27 juli 2009, 10:29
ok, ik heb dus een workstation met een Nvidia Quadro FX570 die twee 30" monitors gebruikt.
Beide monitoren zijn uitgerust met een Next window touchscreen die perfect werkt voor beide monitoren (monitoren staan elk apart - dus niet spanned).

Nu is mijn vraag deze:

Kan ik (en hoe dan) twee aparte PPS shows starten, één op monitor 1 en de andere op monitor 2?
De touchscreens worden gebruikt om de PPS show aan te sturen en deze set-up zou op een beurs moeten komen.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Yank
27 juli 2009, 11:29
For Microsoft Office, PowerShow is a shareware add-in that allows you to simultaneously display different Microsoft Office PowerPoint slide shows on different monitors in multi-monitor setups. PowerViewer is another shareware application that allows you to use the free Microsoft Office PowerPoint Viewer in multi-monitor setups for displaying different slide shows on different monitors. Multiple Windows for PowerPoint is yet another multiple monitor application for Microsoft Office PowerPoint that allows you to edit different presentations on different monitors.
gevonden op wikipedia: Multi-monitor - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-monitor#Tools)
'k Heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar als ze doen wat ze beloven kan het wel wat zijn.

Hoe goed het gaat werken als ze op de 2 schermen tegelijk de touchscreen gaan gebruiken, weet ik niet, maar dat zou wel eens slecht kunnen aflopen.

TiZon
27 juli 2009, 11:37
http://officeone.mvps.org/powershow/powershow.html

anders eentje openen in 2003 en eentje in 2007?

Anders 2 instanties openen van de versie die je gebruikt...
Je zal wel altijd 2x moeten klikken op terug de focus te krijgen...

Yank
27 juli 2009, 11:55
OfficeOne: PowerShow (http://officeone.mvps.org/powershow/powershow.html)

anders eentje openen in 2003 en eentje in 2007?

Anders 2 instanties openen van de versie die je gebruikt...
Je zal wel altijd 2x moeten klikken op terug de focus te krijgen...
ik denk dat het probleem eerder zit bij het full-screen krijgen. Bij mij gaat hij full-screen altijd naar de primaire monitor, waar PowerPoint ook staat.

Exit
27 juli 2009, 12:14
net ff getest, 2x 2003 viewer geopend, elk naar een scherm gesleept en een pps geopend MAAR ze speelden allebei op het primaire scherm ...

nigel555
27 juli 2009, 12:18
werken met ultramon :)
daarin werkt dit wel denk ik zo.

TiZon
27 juli 2009, 12:21
kan je in 2007 niet kiezen naar welk scherm hij moet?

EDIT: Diavoorstelling > Monitoren > Presentatie weergeven op > Secundair scherm

NoControl
27 juli 2009, 13:06
kleine update:

adhv PowerViewer kan ik zonder probleem 2x dezelfde pps openen en kiezen waar die moeten afspelen.
Touchscreen werkt ook perfect, het dubbel klikken om de "focus" te verleggen moet zelf niet wat ideaal is.

Nu heb ik nog een extra probleem.
Een deel van de PPS maakt gebruik van een flash filmpje.
Nu blijkt dat de PPviewer (2003) die niet kan afspelen.
Als ik dan probeer om de ppviewer van office 2007 te installeren, lukt het al helemaal niet meer (waarschijnlijk kan powerviewer niet gebruik maken van die nieuwe viewer).
Enig idee hoe hier rond te geraken?

Alvast bedankt voor de hulp!!!

NoControl
28 juli 2009, 08:20
Deze mag gesloten worden.
Via PowerShow kan ik één presentatie spannen over beide displays.
Hiermee kan ik interactie mogelijk maken tussen beide schermen met behoud van de touchscreen functionaliteit en flash afspeelmogelijkheid.

Bedankt!