PDA

Volledige versie bekijken : James bond

gilbereke
19 juli 2009, 18:48
Sinds kort speelt vt4 al de james bond films en nu vroeg ik mij af waarom in 1969 George Lazeny Bond speelt en 2 jaar daarna Sean Connery dan weer terug de rol van Bond speelt.

Ik dacht dat Sean Connery het beu was na die eerste films en dan duikt hij weer terug op.

boogje
19 juli 2009, 19:22
Never Say Never Again ( de comeback van Sean Connery) ging men enkele maanden na Octopussy (met Roger Moore) uitgeven. Never Say Never Again behoorde niet tot de officiële lijst van James Bond films van MGM en Never Say Never Again moest dus concurreren met Octopussy in die tijd, die wel een film was van de serie. Men dacht dat door de comeback van Sean Connery de film Never Say Never Again zou 'winnen' in de box office van zijn rivaal Octopussy.

Uiteindelijk heeft Octopussy toch meer geld opgebracht. Ik veronderstel ook dat Roger Moore best niet met de vijand ging samenwerken om Bond te blijven bij MGM, én dat hij de tijd had om 2 Bond-films op te nemen die elkaar wat overlappen.

Krayola
19 juli 2009, 19:30
Ik denk dat gilbereke het op Diamonds Are Forever (Connery) heeft dat volgde op On Her Majesty's Secret Service (Lazenby).

TM-Worthless
19 juli 2009, 19:59
Van wikipedia:
On Her Majesty's Secret Service werd helaas geen groot succes en betekende meteen het einde van Lazenby's carrière: de acteur stapte zelf op. Dit was vreemd omdat de producenten juist erg tevreden over Lazenby's acteerprestaties waren en hem zelfs een contract voor 7 andere Bondfilms aanboden. Lazenby was echter van mening dat, in de hoogtijdagen van het hippietijdperk, niemand zat te wachten op een smoking dragende geheim agent. Volgens hem was de Bond reeks gedoemd te mislukken en lag voor hem zelf juist een gouden carrière in de weg. Nog meer Bondfilms zou zijn carrière alleen maar ophouden.

... dus kozen ze weer voor Connery

boogje
19 juli 2009, 20:02
Te snel gelezen inderdaad. Never Say Never Again is zelfs van 1983. :p

Michster
20 juli 2009, 00:04
off topic mss maar die titel is enorm irritant om te lezen om een of andere vage reden:unsure:

gilbereke
20 juli 2009, 14:27
Van wikipedia:

... dus kozen ze weer voor Connery

Lijkt me bizar want het was Connery zelf die had aangegeven te willen stoppen.

Waarom zou hij dan plots wel terug willen meespelen?

Ik denk dat gilbereke het op Diamonds Are Forever (Connery) heeft dat volgde op On Her Majesty's Secret Service (Lazenby).

Idd

Exorikos
20 juli 2009, 14:56
Ze zenden trouwens zo goed als elke middag een Bond-film uit op Vijf-tv. Vandaag was het From Russia with Love. Sean Connery :love:

SeppeSeppe
20 juli 2009, 16:04
een beetje of topic: timothy dalton was na sean connery de beste james bond, imo. als je ook de boeken van ian flemming hebt gelezen, dan merk je dat dalton het dichtste aanleunde bij het personage in de boeken.
slechtste james bond acteur. die ze nu speelt, niet veel james bond meer aan. hij acteert wel goed. ligt eigenlijk meer aan de scenario's. ze liggen helemaal niet meer in de lijn van ian flemmings verhalen

TM-Worthless
20 juli 2009, 16:18
Lijkt me bizar want het was Connery zelf die had aangegeven te willen stoppen.

Waarom zou hij dan plots wel terug willen meespelen?

Blijkbaar had Connery zo'n hoge eisen dat ze zelfs hebben moeten besparen op special effects...

gilbereke
20 juli 2009, 16:40
een beetje of topic: timothy dalton was na sean connery de beste james bond, imo. als je ook de boeken van ian flemming hebt gelezen, dan merk je dat dalton het dichtste aanleunde bij het personage in de boeken.
slechtste james bond acteur. die ze nu speelt, niet veel james bond meer aan. hij acteert wel goed. ligt eigenlijk meer aan de scenario's. ze liggen helemaal niet meer in de lijn van ian flemmings verhalen

Tja tijden veranderen. Heel het james bond gegeven verandert.
Trouwens, er zijn nog andere schrijvers van james bond verhalen. Ik weet nu niet in hoeverre daar films op gebasseerd zijn, maar het authentieke is er wel min of meer af denk ik.