PDA

Volledige versie bekijken : Vraag van de week: E3

EryciusPuteanus
8 juni 2009, 00:49
Voor de opnames van zaterdag willen we van jullie wel eens horen wat jullie van de E3 vonden, nu die al enkele dagen achter de rug is. Dit zou een goeie gelegenheid moeten zijn om eens goed na te denken wat jullie er van vonden, wat jullie de toppers vonden, naar welk game jullie persoonlijk uitkijken (dat hoeft geen topper te zijn), welke jullie teleurstellingen waren etc...

Spectre
8 juni 2009, 01:49
Ik ben tevreden. Microsoft pakte verrassend uit met Metal Gear Solid en een nieuwe Halo. Forza Motorsport 3 zag er ook wederom super uit zoals we gewend zijn van de vorige twee delen. Project NATAL kon mij minder bekoren aangezien ik liever met mijn controller in de zetel zit dan idioot te staan rond springen voor de TV. Nintendo daalt verder in mijn achting door nog meer übermainstream-gimmicky-crap voor te stellen waarvan de graphics nog slechter zijn dan die op een nokia 3310. Sony liet zien wat voor sterke line-up ze in het vooruitzicht hebben -> Metal Gear Solid, God of War III, Uncharted 2, Agent, MAG etc...

Stabby
8 juni 2009, 03:05
Ik ben al lang geen volwaardig gamer meer. Ik heb enkel een Wii (vooral voor de VC) en koop heel af en toe een game. Maar toch heb ik de E3 aandachtig gevolgd. De motion technologie van Sony en Microsoft spreken me niet aan, ik denk vooral omdat het niet geïmplementeerd is zoals bij de Wii. Daar wordt het bij elke console geleverd en bijgevolg krijg je ook meer ondersteuning.

De grootste verrassing voor mij was Scribblenauts voor de DS. Je kan de zotste dingen verzinnen en deze verschijnen in beeld. Zo kan je op heel creatieve wijze de puzzels oplossen.

Zowel Sony, Microsoft als Nintendo kwamen met een sterke line-up. Er ging echter te weinig aandacht naar de DS. Ik verwachtte eerlijk gezegd de aankondiging van Virtual Handheld (GB en GBA games), maar dat is al door verschillende bronnen bevestigd. Ik ben alleszins blij dat het nog aankomt.

Assassin's Creed 2 en Splinter Cell: Conviction zijn voor mij de games van E3. AC2 ziet er als een perfect uitgewerkte game uit in tegenstelling tot zijn voorganger, en daarbij ben ik een groot liefhebber van de sfeer van de Italiaanse Renaissance. Splinter Cell introduceert eindelijk wat nieuws in de serie.

Als Wii-eigenaar moet ik zeggen dat ik meer had verwacht, o.a. de voorstelling van Pikmin 3 en een trailer voor de nieuwe Zelda. Echter was ik blij te horen dat beide games al een tijdje in ontwikkeling zijn. Mario Galaxy 2 en Metroid: Other M waren beide onverwacht, maar zeer welkom. Verder heeft Konami verrast met Silent Hill: Shattered Memories. Eindelijk een Silent Hill die de goede richting uitgaat, mede doordat je niet langer tegen vijanden vecht maar wegvlucht, een element dat het horroraspect extra benadrukt.

Al bij al was het een goede E3. Na de ramp van vorig jaar ben ik enorm tevreden.

Ik wil hier trouwens niet in discussie gaan, maar als neutrale gamer vind ik dat Spectre sterk overdrijft. De Wii heeft simpelweg dezelfde graphics als de vorige generatie en een aantal games bewijzen dat dat niet noodzakelijk een nadeel is. Zowel de Wiimote als de grafische mogelijkheden van de Xbox 360 en PS3 brengen innovatie op de markt, elk op hun eigen manier.

Dennoman
8 juni 2009, 10:46
Bwoah, ge kunt zeggen over de Wii wat ge wilt, maar hij is gemarket als een stuk speelgoed in plaats van een volwaardige console. Meer heb ik daar voorlopig niet over te zeggen :)

Dat gezegd zijnde was het een mooie E3, zeker in vergelijking met vorig jaar. Nu, vorig jaar was dan ook wel schandalig kut met peren, maar daardoor lijkt die van dit jaar enkel beter, dus dat is wellicht een goeie zaak.

Microsoft: een hele waslijst aan potentiële toppers, dit had ik totaal niet verwacht. Crackdown 2, Left 4 Dead 2, Alan Wake, ... jongens toch! Zelfs in Assassin's Creed 2 heb ik goeie hoop, hoewel ik de eerste echt één van de meest overschatte games aller tijden vond. Een nieuwe Metal Gear Solid is ook altijd leuk, al moet ik zeggen dat ik nooit echt iets gehad heb met Raiden. Het is jammer dat Solid Snake wellicht nooit meer zal voorkomen in een MGS-titel, of het moest om een prequel gaan en ik denk niet dat na zo'n spectaculaire finale er nog iemand daarop zit te wachten. De toekomst tussen dit en een jaar ziet er goed uit voor Microsoft. En tjah... Project Natal. Ben er nog een beetje sceptisch over, maar we zullen wel zien.

Sony pakte ook sterk uit met ondermeer Uncharted 2, een game waar ik echt wel naar uitkijk. De graphics behoren tot het mooiste dat ik ooit op next-gen heb gezien: zelfs de stijl van MGS4 en consoorten verbleekt hierbij in het niets.

Nintendo vuurde ook enkele serieuze kleppers af, waaronder Super Mario Galaxy 2 en die nieuwe Metroid Prime. Ik moet wel zeggen dat ik het eens ben met de criticasters als het op laatstgenoemde aankomt, want ze hypeten die aankondiging alsof het hier ging gaan om een gloednieuwe IP, maar toch kozen ze nog voor een ouwe getrouwe melkkoe. Als ik één ding echt niet kan uitstaan aan Nintendo, is het hun constant recycleren van franchises en personages die eerder succesvol bleken. Al innoveren ze soms heel geslaagd, dan lijkt het wel alsof die nieuwe franchise weer enkele jaren moet meegaan alvorens ze aan iets nieuws kunnen beginnen.

Voor mij de beste E3 van de afgelopen jaren.

Marginal0
8 juni 2009, 13:03
K'had liever wat extra 3rd party game announces gezien, maar kom... Ik kijk niet echt uit naar bepaalde titels. Om er dan toch maar één te zeggen: Dragon Age. Dat project Natal lijkt me overigens wel tof. Ten slotte ben ik blij dat deze generatie van consoles nog iets langer doordraait.

Ik verwacht te laatste tijd amper iets van conferenties als deze, dus deze heeft men verwachtingen zeker overtroffen ;)

Hiro1
8 juni 2009, 16:07
Final Fantasy op xbox <3

Powerballx
9 juni 2009, 01:13
Sony duidelijk de beste met hun zalige line up. Hadden zelfs niet de tijd om al hun spellen te laten zien tijdens hun conference. Uncharted was super zalig. De motion controller maakte gehakt met die van MS en de Wii. Niks op aan te merken.

Microsoft, typische zever, geen interesante spellen. 2 halo games (LOL) en dan kei blij dat ze een fake metal gear krijgen. De versie op de PSP werd door die maker van MGS zelf: "the treu next installement of the metal gear franchise" genoemd. Zegt al genoeg...
Ook nog het dikke nekken gedoe van die kerel van forza, zegt dat ze de meeste autos hebben in eender welk race spel (400 autos). Sony komt daarna af met GT5 voor PSP (800 autos). Laat staan hoeveel er in de PS3 versie gaan zitten. OWNED
en dan nog wat fake software die kei hard gescripted was die leuk gaat zijn voor de pedofielen en mensen zonder echte vrienden...

Nintendo, niet naar gekeken, die gimmick kan mij geen zak schelen.

Dennoman
9 juni 2009, 12:55
Sony duidelijk de beste met hun zalige line up. Hadden zelfs niet de tijd om al hun spellen te laten zien tijdens hun conference. Uncharted was super zalig. De motion controller maakte gehakt met die van MS en de Wii. Niks op aan te merken.

Microsoft, typische zever, geen interesante spellen. 2 halo games (LOL) en dan kei blij dat ze een fake metal gear krijgen. De versie op de PSP werd door die maker van MGS zelf: "the treu next installement of the metal gear franchise" genoemd. Zegt al genoeg...
Ook nog het dikke nekken gedoe van die kerel van forza, zegt dat ze de meeste autos hebben in eender welk race spel (400 autos). Sony komt daarna af met GT5 voor PSP (800 autos). Laat staan hoeveel er in de PS3 versie gaan zitten. OWNED
en dan nog wat fake software die kei hard gescripted was die leuk gaat zijn voor de pedofielen en mensen zonder echte vrienden...

Fanboy rant :love:

el slettos
9 juni 2009, 13:05
Guinness world record of most irritating ps fanboy evah

W!mpix
9 juni 2009, 14:21
Ik kijk énorm fel uit naar scribblenauts ds, mass effect 2 en star wars tor... Voor de rest valt alles wel mee. :)

General Lee
9 juni 2009, 14:27
Monkey Island! :love:

Powerballx
9 juni 2009, 15:02
Fanboy rant :love:

puur waarheid, ksnap wel als xbox eigenaar dat het wat pijn kan doen maar het is eenmaal nu zo.

V1nce
9 juni 2009, 17:59

Je hebt idd gelijk op een paar punten maar op die manier zou ik het nie overbrenge .
Trouwens Mgs rising komt ook naar de ps3 dusja het fake noeme is nie echt in uw voordeel.

Die kerel van forza 3 is trouwens helemaal niet zoals hij op de xbox confrence liet blijken
In alle andere intervieuws zal hij geen 1x zeggen dat ze het beste racespel hebben
Hij moest dat gewoon van microsoft doen , maarja zo kenne we M$ wel.

FantastiQ
9 juni 2009, 20:06
stars wars zag er vet uit maar ja das cinematic he

boeffel
10 juni 2009, 13:35
Trouwens Mgs rising komt ook naar de ps3 dusja het fake noeme is nie echt in uw voordeel.

ziet er maar dom spel uit, liefst niet op ps3 dan :D

Gamer 01
11 juni 2009, 13:09
Sony is voor mij de duidelijke "winnaar" van de E3. Uncharted 2 ziet er ongeloofelijk goed uit. Mooiste console game tot op heden en de gameplay ziet er zo cinematisch uit dat het precies een cutscene is maar toch is het gameplay. The Last Gardian van de makers van Ico en SotC gaat weer emotionele gameplay opleveren en de animaties zijn verbluffend. God of War III was groots, grafisch een klepper van formaat en de gameplay met die titans lijkt echt vet. Dan nog MAG met een live demo met 256 man tegelijk, toch ook niet min en voor consoles (of zelfs pc?) ongezien. GT5 met eindelijk schade, de nascar én de WRC licentie en het Top Gear test track, PSP Go met ook een GT die er super uitziet met enorm veel content, een nieuwe MGS enz.
Een aankondiging van The Agent van Rockstar North (de gasten achter GTA) en Final Fantasy XIV,....

Sony kickte ass.

kimme1975
11 juni 2009, 15:53
Hallo,

Ik heb de E3 dagelijks op de voet gevolgd via GUNK-TV en vond het écht wel zeer goed dit jaar! De persconferentie van Sony was veruit dé beste al was X-BOX360 met de aankondiging van NATAL ook niet te versmaden ;-)..

Dé topper aangaande nieuwe games vind ik persoonlijk "GOD OF WAR III" die in maart 2010 voor de PS3 zal verschijnen..

Ik kijk verder vooral uit naar:

- Batman: Arkham Assylum ---> donkere en gothic-achtige sfeer met superheld batman die het gespuis een ferm lesje wil leren...
- Uncharted 2 ---> waanzinnige graphics die echt wel de PS3 tot het uiterste drijven + zeer sterke verhaallijn waarbij adventure en shooter hand in hand gaan!!
- Bayonetta ---> van de ontwikkelaars van Devil May Cry... brute hack'n slash met een soort van "witch" in de hoofdrol, lijkt DMC nog te gaan overtreffen volgens mij!!
- Darksiders ---> hack'n slash met combinatie van open wereld, GOW-moves en Zelda-achtige content!! Kijk er naar uit omwille van die combinatie. THQ probeert en durft het als eerste ontwikkelaar, kan een kanon worden!!
- Dantes Inferno: Schitterende verhaallijn opgebouwd rond de 9 cirkels van de hel ---> must-have!!
- Castlevania: Lords of Shadow ---> Het succes van de reeks Castlevania gaat verder in Q4 van 2010.. nu wel in 3D welteverstaan! De E3-trailer deed ons watertanden naar meer... :D

Dit was mijn bijdrage ;-)

Groeten,

Kimme1975

Dennoman
12 juni 2009, 16:37
puur waarheid, ksnap wel als xbox eigenaar dat het wat pijn kan doen maar het is eenmaal nu zo.
Ik heb ook een PS3 en dan nog ben je een fanboy :)

REDNAViGATOR
12 juni 2009, 18:15
Forza Motorsport 3 zag er echt wel extreem nice uit, vele opties blijkbaar om je auto zeer exclusief te maken. Spijtig dat ik geen XBOX 360 heb... Maar ik ben wel blij met de komende games die gaan uitkomen voor de PS3! :)

speardude
19 juni 2009, 19:50
Ik was vooral sterk onder de indruk van Uncharted 2 en de physics ervan,de mogelijkheden van strategie in multiplayer lijken me oneindig.
Verder kijk ik erg uit naar Forza 3..gezien ik de 2 nog steeds met regelmaat speel kan Forza 3 voor mij niet anders dan een topper zijn.
En in het filmpje zag ik een wagen overkop vliegen,NICE!
Natal zag er ook heel erg veelbelovend uit,enkel heb ik een beetje het gevoel dat de responstijd tussen de beweging van uzelf en de uiteindelijke uitvoering op scherm(dat kan aan het filmpje liggen)toch een beetje merkbare tussentijd heeft en om echt hardcore te gamen dit me niet zo geschikt lijkt.
Hetgene waarvan ik graag meer zou zien is Modern Warfare 2,een buy is het zowiezo gezien de uren speelplezier in multiplayer..zeg maar dagen-maanden...
Maar het zag mij er van de hele line-up het meetst "meer van hetzelfde" uit.

EryciusPuteanus
19 juni 2009, 20:46
Oei sorry, vergeten af te sluiten, we hebben deze vraag al gebruikt in onze opnames, sorry speardude :)

(btw ik ben ook (half) van Baal :D )