PDA

Volledige versie bekijken : Oproep games Top 5

EryciusPuteanus
14 mei 2009, 15:36
Zoals jullie ondertussen gezien hebben sluiten we het programma af met een Top 5 van één van onze presentatoren. Nu hebben we maar een viertal van dat soort mensen dus roep ik jullie nu al op om zelf ook eens jullie Games Top 5 in 9lives TV te brengen zodat we deze reeks kunnen
verderzetten!

Post hieronder je Top 5 met kort voor elke game waarom ze in je Top 5 staat. "Het is een goeie game" is echter niet goed genoeg als reden! :p

De best gefundeerde Top 5 lijstjes gebruiken we dan in het programma, met uiteraard vermelding van de inzender.

Paterpor
14 mei 2009, 17:37
Nummer 5 : Serious Sam

Kaskraker bij LAN party's. De sublieme humor en het grote wapenarsenaal zorgen voor de middelen. De honderden monsters zorgen voor de sfeer.

Nummer 4 : Freelancer

Zowat het beste Space Game uitgebracht tot nu toe. Ongeveer 5 keer uitgespeeld en ongeveer evenveel keer het geprobeerd. Door de enorme vrijheid kon je het spel uren blijven spelen door het verhaal heen maar ook daarna. De enorm gedetailleerde wereld zorgde voor mijn eerst Waaauuuw reactie op gebied van grafische pracht. Daarnaast kon je door het ruime arsenaal aan schepen/wapens het spel nooit beu geraken. De Economie zat goed in elkaar maar zo ook het "travellen" tussen gebieden.
En om af te ronden kon je door de speciale wrakken die overal ter wereld verspreid uren blijven zoeken naar de speciale wapens die je in deze wrakken kon vinden. Pracht van een spel

Nummer 3 : Sacred

Door mijn jonge levensjaren (21 lentes) was sacred mijn eerste echte RPG. Uren heb ik geprobeerd om orc's in stukken te kappen en maar hopen op dat laatste stukje van mijn set dat maar niet wou droppen. Een echte goeie RPG, volledig in 2D wat het zo authentiek maakt.

De verhaallijn zit zeer goed in elkaar en omdat er overal op je pad bazen waren die je een lesje kon leren bleef ik ook hier proberen om toch die draak te doden ook al was dat niet nodig. Het vervolg is recent uitgekomen maar echt authentiek is het niet meer. Zoals het vaak is is de originele versie nog steeds te beste.

Nummer 2 : Knights Of The Old Republic 1 & 2 (KOTOR)

"Jedi Knight" en "Jedi Knight Academy" hadden voor mij al bewezen dat Star Wars en games goed samengingen. Toen ik KOTOR de eerste keer speelde was ik tegen het combat systeem maar door mijn vrienden ben ik verder blijven spelen en gelukkig maar. Zonder twijfel het beste game in de Star Wars genre.

Verhaallijn zit goed en de combat is leuk. RPG is altijd al mijn ding geweest en dat werd hier nog maar eens in bewezen. Kies je voor light side?, kies je voor dark side? Het was mijn eerste echte keer dat ik met die vraag geconfronteerd werd.

KOTOR 2 bracht het spel in nog een hoger niveau met nog betere acties en meer RPG elementen.

Nummer 1 : Age Of Empire

Ongeveer mijn eerste game en ook ongeveer het beste RTS game dat ik ooit gespeeld heb. Het spel is zo simpel dat het subliem is. Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken ... iedereen kent het en iedere RTS fan begrijpt dat hij vanboven moet staan.

Mocht ik kiezen tussen : AoE 1, AoE2, AoE3, AoM (Age of Mythologie) is de volgorde
1. Age Of Empire 2
2. Age of Mythologie
3. Age of Empire 1
4. Age of Empire 3

EryciusPuteanus
14 mei 2009, 18:03
Eén zinnetje is genoeg hoor, maar alvast heel erg bedankt om mee te werken! Als er voor zaterdag niemand hier nog post komt de jouwe erop! :D

Paterpor
14 mei 2009, 18:08
Eén zinnetje is genoeg hoor, maar alvast heel erg bedankt om mee te werken! Als er voor zaterdag niemand hier nog post komt de jouwe erop! :D

Oei en ik denken dat ik nog meer moest typen. Ik was van zin het nog wat uit te breiden tussen een studeer sessie in. Er zullen wel nog meer kandidaten zijn zeker ? :)

prometheus03
14 mei 2009, 19:02
op ps3 forum hebben we door middel van punten systeem een all time klassement samen gesteld, en het is toch wel een interessante lijst geworden, te vinden onder "onze beste ps3 games" het is misschien bruikbaar voor ergens in t programma, zal als ik meer tijd mens persoonlijke top 5 posten

EryciusPuteanus
14 mei 2009, 19:48
op ps3 forum hebben we door middel van punten systeem een all time klassement samen gesteld, en het is toch wel een interessante lijst geworden, te vinden onder "onze beste ps3 games" het is misschien bruikbaar voor ergens in t programma, zal als ik meer tijd mens persoonlijke top 5 posten

Bedankt voor die tip van die forum top 3! Zo'n dingen kunnen we zéker gebruiken voor 9lives TV!

Preske
15 mei 2009, 00:02
1- GTA Vice city: De sfeer! De foute kleuren, de foute kleren, de foute muziek, maar verdorie het werkt!
2- Leisure suit larry 7: ben nogal een fervente point and click fan, en deze had het allemaal, foute humor, seksuele innuendo, eenvoudige interface en cartoony graphics.
3- Metal Gear Solid 4: Die game is gewoon af! Van het begin tot op het einde heb je het gevoel dat je midden in een film zit.
4- Diablo1&2: ontelbare uren, dagen, weken, maanden heb ik versleten aan deze games.
5- God Of War 2: Welke andere game geeft je meteen in het begin een bossfight, en laat je tegen een colossus vechten? De brutale moves, de cutscenes, de voice-acting. Alles is top.

Razzia
15 mei 2009, 00:18
1. Metal Gear Solid 4: Je kan er niet aan ontsnappen, dit spel is een meesterwerk. Dit is geen game meer, maar een interactieve film. De culminatie van de geweldige storyline die gepaard gaat met zalige gameplay.

2. Battlefield 2: Een spel waar je uren en uren in verzonken kan geraken. Zoveel maps, zoveel spelers in een modern jasje. Als je met een paar vrienden als een hecht team speelt (in een team van 32) dan geraak je zeer ver. Je hebt echt het gevoel dat je iets bereikt. Verslaving gegarandeerd.

3. Grand Theft Auto III: Wat een nostalgie. De graphics waren voor toen verbluffend (een 3D sandbox game in die tijd), en de stad had een grimmig sfeertje. Dit samen met alle gekke personages die je tegenkomt maakt het een topper.

4. Ace Combat 5 Squadron Leader: Voor een arcade vliegspel heeft het een knaller van een storyline die je echt in het spel zuigt. Een groot aanbod aan missies (40+) en een prachtige soundtrack.

5. Mass Effect: Wederom een game met een zeer goede storyline. Er valt zoveel te doen, je haalt er echt ontelbare speeluren uit. Voice acting is ook top. En als de kers op de taart een tof Bladerunner sfeertje (mede door de soundtrack)

Vedeco
15 mei 2009, 01:41
1. World of Warcraft
You love it or you hate and I love it, er is altijd wel iets te doen in deze prachtige wereld + de sfeer onder guildleden kan soms echt wel top zijn :)

2. Football Manager
Nog zo een game met evenveel voorstanders als tegenstanders, FM is de game voor de net iets meer in het tactische geïnteresseerde voetbalfan
Het zuigt wel letterlijk tijd

3. Wolfenstein: Enemy Territory
Uuuuuuren gratis online knalplezier met een grote community die voor een hele lading toffe custom maps zorgt bovenop de uitstekende standaard maps

4. Medieval II : Total War
Geschiedenis is saai ? (ook al vind ik persoonlijk van niet ;) )
Wacht dan tot je deze game onder handen hebt genomen ...
Meeslepende turn based actie en massale real time gevechten in een historisch middeleeuws Europa :love:

5. Guitar Hero
Ik was er als de kippen bij om de allereerste GH te kopen en sindsdien heeft het spel mij helemaal te pakken !! Gewoon eventjes los gaan met vrienden op een bekende rif !!

En btw , zulke initiatieven om de community te betrekken kan ik enkel maar toejuichen !

Paterpor
15 mei 2009, 01:55
4. Medieval II : Total War

Ik was nog heel lang aan het twijfelen om Total war erin te zetten. Het staat zeker op 6 bij mij!

danzig_6
15 mei 2009, 09:13
1. KOTOR 1 (PC): voor ik deze game speelde vond ik geen hol aan RPG's, sedertdien speel ik bijna niks anders meer

2. Goldeneye (N64): met mijn eerste wedde kocht ik een nagelnieuwe N64 (in '97) en Goldeneye. Mijn mond viel open en ik heb deze game dan ook bijna kapotgespeeld. De beste FPS ever!

3. Tank Pong (Atari): als kleine snotters speelden mijn neef en ik dit uren aan een stuk. Nog steeds mijn beste multiplayer ervaring. Hoe eenvoudig soms echt goed kan zijn!

4. Half-Life: The Orange Box (PS3): fantastische verhaallijn, 5 games voor de prijs van 1! en gewoon een topper onder de FPS. Wat wil een mens nog meer?

5. Tiger Woods PGA Tour 2005 (PS2): speel dit nog telkens met vrienden. De Tiger Woods game met de beste gameplay. Putten en driven was nog nooit zo eenvoudig en zo veel fun.

Marginal0
15 mei 2009, 12:34
1. Baldur's Gate II: Shadows of Amn

Eén van de beste games op narratief vlak en een mooi bewijs dat graphics niet alles zijn. Enorme diepgang en ijzersterke gameplay.

2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Meesterstuk van Miyamoto dat elke gamer gespeeld zou moeten hebben. Dit sprookje zou aan ieder kind verteld moeten worden.

3. Goldeneye 64

Grijpt de sfeer rond James Bond beter dan elke andere game. Voor zijn tijd was dit een shooter die de lat voor het shootergenre hoger legde.

4. StarCraft

Imo nog steeds dé RTS. Gebalanceerd, creatieve unit-design. Ik kan al nimmer wachten op de 2de.

5. Dead or Alive 3

Ik voelde me moreel verplicht er een fighter in te stoppen. DOA3 speelde supervloeiend en hoewel de characters niet echt bijzonder waren was het één en al joy om te spelen.

PinkyNTheBrain
15 mei 2009, 14:37
1) Warcraft III : Reign Of Chaos + The Frozen Throne :

Hoeveel zomers ik hier aan vergooid heb is schandalig eigenlijk :p verslavend online rankingsysteem + zeer balanced game + zeer grote online community = :love:

2) pokémon rood/blauw

Een goeie 250 uur verder had ik ze alle 151 gevangen :p en een massa op level 100 getraind. dat is pas lange gameplay. De verslaving aan dit spel was vroeger enorm. Het vechten tegen vrienden ontzettend leuk. Misschien wel de meest gehypte rage die ik ooit meegemaakt heb.
(kaarten, tv show, geweldige games, merch, ...)

3) Diablo 2 + Lord of Destruction

Een spel waar je kon leren handel drijven dat het niet meer schoon was om te zien :p hoeveel uren ik hier kon "cowen" aan een stuk... zalig :D
De uitgebreide build van iedere class maakte van dit spel dan ook een echte topper.

4) The Legend of Zelda : Ocarina of Time (n64)

Simpelweg de beste console game ooit, geweldig verhaal, geweldige controls. Dungeons niet te simpel, veel extras te vinden. Een spel dat je uren kon/kan bezighouden.
(al degene die dit niet gespeeld hebben moeten daar NU aan beginnen :D).

5) Age Of Empires 2 + The Conquerors Expansion

Een van de grondleggers van het RTS-genre, deze mag voor mij als grote RTS-fan dan ook niet ontbreken natuurlijk :woohoo:

Dobbelsteen
15 mei 2009, 14:57
1. The witcher: Dit spel heeft mij het meeste verrast van allemaal: een onbekende Poolse studio maakt een spel voor het grote publiek, en het slaat direct aan. The witcher heeft een sterk meeslepend verhaal, is qua gameplay goed uitgewerkt, de verschillende werelddelen zijn gevarieerd en goed weergegeven, de interface is goed (na de 4e patch),... Na de examens ga ik dit spel nog eens spelen!

2. GTA Vice City: Ik heb altijd wel een boontje gehad voor de flamboyante jaren '80. Als men die dan nog eens in een spel giet, ben ik helemaal verkocht. Stevige actie, goed verhaal, leuke gameplay,... maken het spel een topper.

3. Medieval II: total war: Hier moet ik weinig woorden aan vuil maken: de gigantische gevechten, de kans om Europa te veroveren,... maken van dit spel een leuk tijdverdrijf. Ook door de levendige modcommunity (de onlangs voltooide mod die LOTR naar medieval brengt is mijn nieuwste bezigheid) wordt het spel alsmaar beter.

4. Gothic 3: Niet veel mensen zullen van dit spel genoten hebben zoals ik dat heb gedaan. Vanaf het begin werd het spel geteisterd door bugs en onvolmaaktheden (killer boars:p) en haakten mensen af. Na enkele patches werd het spel echter omgetoverd tot een volwaardige RPG. Ik moet toegeven dat ik veel meer van gothic 3 heb genoten dan van TES Oblivion. Vooral de sfeer, variatie in gebieden, skills, lang spelplezier en verhaal hebben mij overtuigd dat dit een topper is.

5. Red Alert 2: Dit was mijn vuurdoop in pc-gaming. En dit is me bevallen! Als beginneling was alles direct vrij goed duidelijk. Ook de gameplay zit snor en de tussenfilmpjes maken de game compleet af.

Whizzer
15 mei 2009, 19:07
Op 5: Crysis
Op 4: C&C: Tiberium dawn. ( Geweldig toen we dat in LAN konden.
Op 3:Star wars Jedi Knight: Jedi outcast. (sublieme graphics voor die tijd, en nu nog altijd fantastische gameplay voor star wars fans. )
Op 2: C&C: Red Alert 2 & Yuris revenge ( Beste c&c ooit imo :) )
Op 1: Call of Duty 2

Jonas89
15 mei 2009, 19:43
1-Football Manager

Is elk jaar voor mij de game dat ik uren achter de PC zit, echt voor voetbal mensen de must-have game. Ook tof dat je de eigen graphics (spelers, logo's,...) kunt inzetten.

2-Killzone 2

Goede game met unieke graphics en zéér goed verhaal, ook de multiplayer is ook tof. De game geeft een 'misterieus' sfeertje, met machtige karakters.

3-Call of Duty: WAW

Eén van de beste oorlog-shooters dat ik op de PS3 heb gespeeld. Qua verhaal, graphics vind ik goed, de multiplayer is nu nog ook zeer goed, na al die maanden na de release. Zeker de DLC met uitbreidbare mappen voor de online multiplayer is goed meegenomen (ook al zijn die betalend).

4-Fifa 09

Ja, veel uitleg hoef ik hier niet over te zeggen zeker ? :p uren speelplezier!

5-GTA IV

De beste GTA van de reeks, enigste minpunt is voor mij dat de Trophies te laat zijn gekomen en de game niet meer herbegin. :p Daarom op nr. 5

i386dx
15 mei 2009, 20:19
1) Half Life

Verbluffende gameplay en prachtig uitgewerkt verhaal. Ondanks de verouderde graphics is dit nu nog een zeer speelbaar spel.

2) Prince Of Persia (classic - dos)
Eén van de beste spelletjes van de jaren '90
Voor die tijd (en in zekere zin nu nog) ongezien realistische animaties (bewegingen van het personage).

3) The Lost Vikings
Adventure game met knap uitgewerkte levels. Je speelt met 3 personages met elk hun eigen capaciteiten. Je kunt de levels pas uitspelen door ze goed te laten samenwerken. Komt soms aardig wat denkwerk bij kijken...

4) Cannon Fodder
War has never been so much fun...

5) Lotus III
Auto'tje racen in splitscreen, uren plezier aan beleefd. Ook hier is het duidelijk dat het niet altijd de grpahics zijn die het spel maken...

Phil
16 mei 2009, 03:28
1.) Outcast:
Een spel van Belgische makelijk, met ongelooflijk sterke graphics voor z'n tijd. Een verhaal dat doet denken aan het Stargate universum met sterk verschillende werelden. In die tijd voelde het echt alsof men op die werelden rondliep, gewoonweg prachtig, sfeervol. Not to mention de prachtige soundtrack, gebracht door het russisch filmharmonisch (sp?) orkest.

2.) Little Big Adventure 2:
Wie kan er niet houden van die koddige stijl. Een erg uitgebreid verhaal vol humor, sfeer en uitdagingen. Met een erg sterke sfeervolle soundtrack die perfect bij de opgewekte stijl van het spel hoort. Een aanrader voor iedereen.

3.) Zelda Ocarina of Time:
Ik zal de 1ste keer dat ik dat spel opzette nooit vergeten, ik had nog nooit van m'n leven zo'n mooie graphics gezien, wederom met een prachtige soundtrack en sfeervol, onvoorspelbaar. Ook een echt gigantisch groot spel, vol uitdagende dungeons, paardrijden(!), tijdrijzen etc etc...

4) Super Mario World:
DE platformer onder de platformer. Tientallen (honderdtal?) wereld die allemaal in hun eigen thema zijn weergegeven. Erg uitdagend, maar niet frustrerend. Perfect hoe een platformspel moet zijn. Ik heb sinds Super Mario World geen enkele platformer meer gespeeld die het overtrof.

5) Quake 3:
De BESTE online fps ooit gemaakt, need to say more? Erg snelle actie, gebalanceerde wapens, goede maps, erg leuke community (zonder al de elitaire CS crap). Een vergeten parel. Laat ons hopen dat Q:Live er weer leven in brengt.

Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van algemene top 5. Er zijn veel te veel games die gewoon toppers zijn in hun eigen genre, maar die in een algemene top5 gewoon niet aan bod komen. Bvb Red alert, Zelda LTTP, Soul Calibur, Lylat Wars, Tetris, etc etc etc...

_DKsissor_
16 mei 2009, 05:29
1) Zelda: Orcarina of time : MAGNIFIEK. Alles in dat spel was gewoon perfect. Dan net op het moment dat ge denkt dat ge alles gedaan hebt(3 eerste stenen) begint gewoon een heel nieuw verhaal waarbij ge ouder zijt geworden en nog meer kickass wapens + moves kunt uithalen :D. Da moment (verandering van jonge naar oude link) is echt een van m'n mooiste game-ervaringen.

2)Super mario world: Beste platformer ooit. Simpel,uitdagend,leuk.

3)Mario 64(Banjo Kazooie voor een gedeelde 3de plaats): revolutionaire overgang van 2D naar 3D. Veel variatie in de levels, vrij uitdagend niveau(volgens mij is er niemand die de eindbaas van de eerste keer versloeg:p). Het spel straalde ook echt goed de verschillende sferen uit. Als je in de woestijn zat te spelen had ge ook echt het gevoel dat ge in een woestijn zat , idem voor een sneeuwwereld waar ge de sneeuwpret vanuit uw zetel gewoon kon voelen :D.

4)Metal Gear solid 4: De evolutie van games naar interactieve films. Oneindig veel mogelijkheden + prachtige omgeving.

5) Lijstje van games die ook zeer goed zijn maar gewoon net te kort komen tegen de kleppers van hierboven : c&c:red alert 2 , mario galaxy , Zelda:majora's mask , Wii sports(met de gedachte van wie het ooit voor mogelijk had gehouden dat we in onze eigen huiskamer virtueel konden bowlen :p) ,gta vice city , goldeneye 64 etc etc

Arcan
16 mei 2009, 12:18
1) Final Fantasy 7: een van de weinige games met een grote replay-value. Een ongelooflijk goed verhaal, uitgebreide gameplay en lange speelduur :) Deze game is tot de dag van vandaag gegeerd en geliefd.

2) Diablo 2 + Lord of Destruction: ook een game met een heel lange speelduur en een grote verslaafdheidsgehalte :) de talrijke quests geven een grote meerwaarde aan het verhaal.

3) Cs/ Cs- source: de community van deze game bewijst de kwaliteit. Dit spel blijft scoren op multiplayer gebied.

4) Gta: Een gedurfd spel met in die tijd een vernieuwende gameplay. De basis voor een prachtige reeks.

5) Empire: Total War: ondanks de miserabele en onafgewerkte release is dit spel zeker en vast ook een topper. De mogelijkheden in dit spel zijn ook heel uitgebreid, de veldslagen en sea-battles lijken bijna echt. Het spel zuigt je mee zodat je altijd maar geneigd bent om nog een beurtje verder te gaan :)

Paterpor
18 mei 2009, 16:32
En wie is het geworden voor deze week?

villainz
18 mei 2009, 16:54
5. Halo 3 : Prachtig spel , prachtige graphics en dé reden waarom je een x360 zou moeten kopen.
4. Gta IV : graphics zijn magnefiek en de "Blaas je zelf op-acties" zijn veel te cool!

3. Far Cry 2 : amoureus! Realistisch ! Verbijsterend. Far cry 2 dus.

2 + 1. Call Of Duty : World At War -> De game voor mij. Prachtige locaties , lekker harde missies op veteran en een grafisch hoogstandje!

Powerballx
18 mei 2009, 17:51
Far Drive 2? komaan man, wat een saai k*t spel :p

Dennoman
18 mei 2009, 19:06
5. Soulcalibur II: een vechtspel dat werkelijk alles had. Oogstrelende graphics, geweldige muziek en veruit het beste character design uit de hele serie. Doorbreekt met verve het stereotype dat een sequel nooit zo goed kan zijn als het origineel. Soulcalibur II klopte zijn voorganger (voorgangers, als je Soulblade erbij telt) schijnbaar zonder enige moeite.

4. The Legend of Zelda: A Link to The Past: alles wat Zelda op NES zo groot maakte vertaald naar 16 bit, meer hoef ik niet te zeggen. Kleurrijke graphics, een dieper en meeslepender verhaal dan ooit tevoren en vooral: die prachtige muziek. Een lust voor het oog, het oor en de hersenen, die door de dungeons in deze game vaak een flinke uitdaging kregen.

3. Grand Theft Auto Vice City: een geweldige setting, een schier oneindig aantal voertuigen en wapens, een pracht van een herenhuis en een meeslepende storyline. GTA Vice City had het werkelijk allemaal en nog veel meer. Het verhaal van Tommy Vercetti heb ik altijd veruit het interessantste uit de hele GTA-reeks gevonden en let wel: dan heb ik deeltje vier nog niet gespeeld.

2. Super Mario Bros. 3: volgens velen het beste spel op de NES en ik moet het met ze eens zijn. Snelle, uitdagende platformactie, veel power-ups, kostuums, geheime binnenwegen, ... it never ends! Om de AVGN even te citeren: "it kicks your ass so hard, shit comes out your mouth".

1. Metal Gear Solid: de enige echte kaskraker en de reden waarom oh zoveel mensen die prachtige grijze PSX kochten. Alles aan dit spel was perfect: de graphics waren het mooiste dat een PSX-eigenaar ooit had gezien, een storyline zo ongelooflijk diep en meeslepend, een held met bakken charisma en zo tsjokvol actie dat het wel illegaal moet zijn in een aantal landen. Een parel van een game die me voorgoed heeft veranderd van "speler van videospelletjes" tot gamer in hart en nieren.

Marginal0
18 mei 2009, 19:14
Far Drive 2? komaan man, wat een saai k*t spel :p

idd, maar zijn inzending is één grote mop denkk. :rofl:

en denno... HOER!!! I cry sacrilege!!! OoT ownt al die spellen tot in de eeuwigheid! Maar ik moet toegeven dat ik MGS nooit gespeeld heb. :$

En Soul Calibur 1 was ook zohard beter als den 2 he!!! Muziek iets beter, gfx weinig tot geen verschil, en sfeer +++.

Dennoman
18 mei 2009, 19:16
Ocarina of Time is... overrated!

-runs for the hills-

EryciusPuteanus
19 mei 2009, 00:27
w00t thanks manne, hier kunnen we al een heel seizoen mee verder begot :p

Unnamed
19 mei 2009, 03:38
Misschien zelf mijn eigen lijstje opstellen:

1) Secret Of Mana (SNES): J-RPG zonder vervelende turn-based battles met deftig verhaal en vlotte gameplay. Een van de grootste troeven is dat je het geheel kan uitspelen met 3 co-op spelers, zonder dat je je scherm moet opsplitsen. Dit was toch één van de eerste RPG's die co-op toelieten, en deed het hiermee dan ook enorm goed. Waarom dat dit niet is ontwikkeld tot een trend in de games industrie zal ik nooit weten. Wie heeft er nu niet graag co-op?

2) Tekken 3 (PS1): Het ultieme vechtspel. De graphics waren onvoorstelbaar voor zijn tijd, met een goed bebalanceerde tempo dat snel en toch volgbaar was. Deze game was zodanig bomvol unlockables, secret moves, easter eggs en extra game modes dat je dingen bleef ontdekken zelfs na jaren te spelen. Waarschijnlijk een van de weinige spellen die je gewoon nooit beu kan worden. En als je er heel goed in bent, kan je genieten van de uitdrukking op je tegenstander zijn gezicht als je zijn mannetje begint te gebruiken als voetbal.

3) Portal (PC): Portal is zonder twijfel het grappigste spel dat er bestaat. De monologen van GLaDOS zijn bijna allemaal instant classics: Dit is een van de weinige spellen waar ik effectief luidop heb moeten lachen van de humor. De puzzels zijn uitdagend genoeg om je eventjes mee bezig te houden, maar veel leuker is om misbruik te maken van de portal gun om shortcuts te vinden in levels. Let wel op: In het begin kan de portal gun voor duizeligheid zorgen, aangezien de hoofdpersonage maar al te graag salto's doet om zich te verplaatsen.

4) Counter-Strike (PC): Counter-Strike kent iedereen. Het is een trendsetter geweest in de wereld van de online FPS spellen. Voor counter strike waren online FPS-en voornamelijk beperkt tot deathmatch en teamdeathmatch. Maar met counter-strike kwam er een geheel nieuw systeem: Je kon enkel spawnen en wapens verkrijgen aan het begin van elke ronde. Hierdoor kwam er meer spanning in het spel, aangezien je persé levend wou blijven. Doodgaan werd gestraft met het wachten op een nieuwe ronde.

5) Trackmania (PC): Trackmania liet zich inspireren door de oeroude stunts. Het spel laat je toe om heel eenvoudig je eigen waanzinnig en bijna surrealistische tracks te maken in een gemakkelijke editor. Aangezien je niet tegen andere auto's kan aanknallen, heb je geen last van online tegenstanders die er op uit zijn om vervelend te doen en het spel voor iedereen proberen te verpesten. Het spel is enorm verslavend omdat je vaak met het knarsend gevoel zit dat "je nog 2 seconden van je tijd zou kunnen doen als je die vierde bocht iets scherper zou nemen".

voila

_DKsissor_
19 mei 2009, 03:44
Ocarina of Time is... overrated!

-runs for the hills-
BURN TEH WITCH!

NightSky
19 mei 2009, 04:37
In het algemeen vind ik al die toplijstjes veel te weinig op replay-value gewaardeerd worden. Games die een korte maar hevige ervaring bieden krijgen vaak betere scores, imo onterecht. Ik vond MSG ook geweldig de eerste keer maar twee dagen later mocht ik de game wel wegbergen want een tweede keer al die cutscenes zien stak wel tegen...

Daarom zal ik vooral de games nomineren die ik het langst gespeeld hebt:

1)World of Warcraft: MMO's worden enorm veel gespeeld maar geraken nooit in top5 of 10 lijstjes. Is het misschien omdat zovelen de questteksten overslaan of hun weg door het spel rushen? Dunno maar ik weet wel dat ik deze game voor zo'n 3 jaar gespeeld heb. Het laatste jaar wel interesse verloren maar er heeft toch altijd geniaal design in deze game gezeten.

2)The Orange Box: Zoveel value in één pack! Half-life 2 en zijn episodes zijn zonder twijfel de beste single player shooter games aller tijden. Het verhaal is aangrijpend, de gameplay gevarieerd en soms moet je zelfs eens nadenken! Voeg daarbij nog het geweldige Portal en TF2, hoe kan zo'n game dan niet in mijn top5 geraken? :p

3)Warcraft III: Ohnee, een tweede warcraft game in de lijst! Ja, maar nu wel van een heel ander genre! Voor mij gewoonweg de beste rts ooit: coole campaign, uitstekend laddersysteem, hoge kwaliteit mods, etc.

4)Tony Hawk Pro Skater 2: Een rare keuze misschien maar hoe kick-ass was deze game indertijd niet! Je kon deze blijven spelen, zeker met een vriend naast je op de zetel.

5)Diablo II: Okay ja, opnieuw een blizzard game... Maar die maken tenminste games waar je maanden tot jaren mee zoet bent. Ook mag de uitstekende support hier genoemd worden: als je een game 10 jaar na datum nog een contentpatch geeft, verdien je heel veel respect.

Noot: dit is natuurlijk gebaseerd op mijn eigen game-ervaringen: dit is PC en PSX. Andere consoles heb ik nooit in bezit gehad, mijn lijstje is dus zeker niet definitief aangezien ik simpelweg niet alle goede games gespeeld heb.

tgc_9012
19 mei 2009, 05:36
1) Zelda: Ocarina of Time (N64)

Een magisch verhaal dat nooit verveelt. Met de main quest en de talloze side-quests was je tientallen uren zoet. Dit is één van de weinige games die ik meerdere keren heb uitgespeeld.

2) Final Fantasy VIII (PS1)

Opnieuw een prachtig verhaal en de cutscenes waren van ongeziene kwaliteit destijds. Als kind had ik het wat moeilijk met het 'ingewikkelde' systeem dat de statistieken van je party members beïnvloedt, maar toch was dit een fantastisch spel voor mij.

3) Command & Conquer: Red Alert (PC)

Dit spel heeft de wereld van de RTS games voor mij geopend. Naast de single player mode speelde ik ook vaak met vrienden de skirmish mode waar we samen een groot leger samenstelden om vervolgens de vijand te verpletteren. De mooie verhaallijn met prachtige cutscenes en de schitterende soundtrack maakten van dit spel een filmische ervaring.

4) Pokémon Gold/Silver (GBC)

Pokémon was een revolutie in zijn tijd, dit was hét spel dat iedereen moest hebben in de lagere school. Blijven trainen om toch maar die gymleader te kunnen verslaan, je pokémon op level 100 krijgen, alle pokémon vangen,... de formule was simpel maar zo verslavend. Ik heb honderden (!) uren aan dit spel besteed.

5) GTA: Vice City (PS2)

De 80's, een groot arsenaal aan wapens, een grote stad aan het strand, de sfeer in dit spel was subliem. Telkens ik aan een missie begon, zag ik wel ergens een uitdaging en was ik al gauw met iets anders bezig. Dit was de eerste keer dat ik volledig vrij in een spel kon doen wat ik wou (ik had nooit GTA III gespeeld) en net toen ik het eerste eiland van het spel vanbuiten kende, had ik nog een eiland vrijgespeeld.

Ik heb games van verschillende consoles gekozen om een ietwat objectieve keuze te maken. Na dit te schrijven, kom ik in een nostalgische bui en wil ik al die games opnieuw spelen :')

EryciusPuteanus
19 mei 2009, 11:16
Na dit te schrijven, kom ik in een nostalgische bui en wil ik al die games opnieuw spelen :')
Wij gaan u alvast niet tegenhouden! :D

Preske
19 mei 2009, 13:19
vice city wordt hier precies toch het meest gesmaakt :D

Razzia
19 mei 2009, 20:44
Had meer MGS fans verwacht :unsure:

dr.lee
19 mei 2009, 21:47
Mijn top 5:

5. Age of Wonders II -> zowat beste tbs ooit
4. Warcraft 3 + Frozen Throne -> Uitstekende sp en mp
3. Supreme Commander -> zwaar onderschatte rts imo. Echt de allerbeste rts gameplay en mp. Spijtig genoeg een zwakke sp-campaign.
2. The orange box -> Alle games daarin zijn gewoon AF.
1. KotoR -> tsjah, gewoon een topper he. Super verhaal, super gameplay, goede herspeelbaarheid, vele mods,...

+ eervolle vermeldingen: Diablo II + LoD, Unreal Tournament, Doom, Duke Nukem, Sonic, Tetris, Max Payne, Mass Effect, Red Alert II, Grim Fandango, de Total War - reeks in zijn geheel (behalve de laatste, die is nog veel te buggy), Mario, Theme Hospital, Carmageddon, Dungeon Keeper, Baldurs Gate, Starcraft, Starlancer, Splinter Cell en Civilization-reeks.

ps: pff, ik blijf men top 5 maar editen omdat ik er niet uitgeraak :-p Vandaar de 'eervolle vermeldingen' erbij gedaan. Zeker ook allemaal games die zwaar de moeite waard zijn om te spelen.

Marginal0
20 mei 2009, 00:36
Mijn top 5:

5. Age of Wonders II -> zowat beste tbs ooit

2. The orange box -> Alle games daarin zijn gewoon AF.
.

Een verantwoording is niet zeggen dat het het beste spel is he. Ik wed dat ik een 10tal mensen kan vinden hier op het forum die het niet met u eens zijn. Geef ze een reden waarom het de beste is... Dit is dan ook de reden waarom ge niet uit u top 5 geraakt. Het is een random lijst gezien ge toch de moeite niet neemt om u keuzes te legitimeren. Volgens mij is het niet eens doordacht. Eervolle vermelding 'Mario'. Volgens mij isser zo niet eens een spel dat zo heet. ;)

Orange Box de 2de beste game ooit? Allé... Wij zitten hier ook niet te verkondigen dat de Megadrive collection hét beste spel is he. Ofwel is't Half Life 2, ofwel Portal, ofwel Team Fortress 2, maar geen compilaties he. Anders nomineer ik de Black Isle series voor ubergame. :p

En ff ter info. Ge zijt al de 2de die KOTOR als beste spel nomineerd. vonden jullie da dan zo geweldig? Ik vond het goed, maar zeker niet geweldig. Van Bioware zijn we meer gewend. Maar buiten het 'good-but-not-great' Mass Effect vind ik hier niets van terug in je lijstje. Te wijten aan een gemis of...? :)

danzig_6
20 mei 2009, 10:01
Ge zijt al de 2de die KOTOR als beste spel nomineerd. vonden jullie da dan zo geweldig? Ik vond het goed, maar zeker niet geweldig. Van Bioware zijn we meer gewend.

euh ja, dit spel is geweldig.
Nog altijd de beste RPG die ik ooit gespeeld heb. De gameplay, het verhaal,... alles was af aan deze game (kotor 1, kotor 2 faalde lichtjes aan het eind)
Als je dan nog fan bent van Star Wars kan het helemaal niet meer stuk!

EryciusPuteanus
20 mei 2009, 12:32

http://www.9lives.be/forum/sony-playstation-3/630868-onze-beste-ps3-games-5.html#post11599872

:applause:

EryciusPuteanus
20 mei 2009, 12:33
euh ja, dit spel is geweldig.
Nog altijd de beste RPG die ik ooit gespeeld heb. De gameplay, het verhaal,... alles was af aan deze game (kotor 1, kotor 2 faalde lichtjes aan het eind)
Als je dan nog fan bent van Star Wars kan het helemaal niet meer stuk!

KOTOR was voor mij de game die mij mijn afkeer van RPG's als sneeuw voor de zon heeft doen verdwijnen!

danzig_6
20 mei 2009, 13:54
KOTOR was voor mij de game die mij mijn afkeer van RPG's als sneeuw voor de zon heeft doen verdwijnen!

idem dito. voorheen zag ik rpg's als saaie games die zich vooral in menuutjes afspeelden (wist ik veel)
toen ik 4,5 maanden in mijn zetel moest blijven wegens kapotte enkel kreeg ik dit spel op x-box.
dit werd mijn wake-up call en sindsdien speel ik bijna uitsluitend rpg's...

PinkyNTheBrain
20 mei 2009, 15:28
Ik heb mijn top 5 ge-edit. Ik was namelijk één klepper van een game vergeten. Game die ik vroeger dagen aan een stuk speelde :p pokémon! (rood/blauw, hoewel ik rood had).
Ik heb daarom smash bros als nummer 5 eruit gekegeld en meteen aoe2 van nummer 2 naar 5 gezet om pokémon op 2 te zetten :love:

NightSky
20 mei 2009, 17:43
Orange Box de 2de beste game ooit? Allé... Wij zitten hier ook niet te verkondigen dat de Megadrive collection hét beste spel is he. Ofwel is't Half Life 2, ofwel Portal, ofwel Team Fortress 2, maar geen compilaties he. Anders nomineer ik de Black Isle series voor ubergame.

Hier ga ik niet mee akkoord. The orange box is uitgebracht als één game en is ook zo gereviewed op alle sites. Portal is nu eenmaal nauwelijks een volwaardige game te noemen maar wel fantastisch als je het gehele pakket ziet.

Koffe
20 mei 2009, 18:35
1) Zelda Ocarina of Time
Ik vond het verhaal zo sterk, zo meeslepend dat ik het ondertussen 5 keer heb uitgespeeld.
Toen ik nog op school zat kon de les niet vroeg genoeg gedaan zijn want ik wou altijd OoT gaan spelen..
2) Goldeneye op N64.
Blijft voor mij nog altijd de beste shooter die ik op console gespeeld heb. Beetje moeilijk om uit te leggen maar die had een bepaalde magie waardoor je het maar bleef spelen.

3) Metal Gear Solid 4
Ik vond de laatste MGS de beste van allemaal persoonlijk, al kreeg ik er spijt van dat de serie nu gedaan zou zijn...al schijnt er een 5e in de maak te zijn.
Meeslepend verhaal, schitterende cutscenes!(de beste in welke game dan ook), muziek waarvan je rillingen krijgt..!

4) Age of Empires 2
Ik vond het enorm cool om alle epische veldslagen van in de middeleeuwen na te spelen, of om ze zelfs nog beter af te handelen dan werkelijk gebeurt is. Na talloze keren de computer verslaan te hebben zocht ik mijn heil in de online wereld van Ao2 die mij echt nog héél lang vastgehouden heeft.
Om een of andere reden vind ik andere RTS games maar niets maar Ao2 speel ik zelfs nu nog af en toe opnieuw

5) WoW
Je bent voor of tegenstander van dit spel maar dit is het enigste spel waar ik mensen heb leren kennen die ik anders nooit gekend zou hebben. Die mensen zijn héél goeie IRL maten geworden en dat is voor mij alleen al een vernoeming waard in de top 5

dr.lee
20 mei 2009, 19:52
Een verantwoording is niet zeggen dat het het beste spel is he. Ik wed dat ik een 10tal mensen kan vinden hier op het forum die het niet met u eens zijn. Geef ze een reden waarom het de beste is... Dit is dan ook de reden waarom ge niet uit u top 5 geraakt. Het is een random lijst gezien ge toch de moeite niet neemt om u keuzes te legitimeren. Volgens mij is het niet eens doordacht. Eervolle vermelding 'Mario'. Volgens mij isser zo niet eens een spel dat zo heet. ;)

Zagevent.
Ten eerste werd er gezegd dat er niet veel uitleg bij hoefde, gewoon top 5 was genoeg.
Ten tweede ik geraak niet uit top 5 omdat er eenmaal zoveel uitstekende games zijn uitgebracht die zich allen op andere gebieden hebben bewezen en het waard zijn om toch even vermeld te worden.
Ten derde: Age of Wonders 2 is om vele redenen zowat de beste tbs ooit gemaakt (met enige concurrentie van civilization). Ik kan daar persoonlijke argumenten over geven, of lees anders een paar reviews, die vatten toch zowat alles goed samen.
Ten derde bis: 't is een persoonlijke top 5, dus de argumentatie is ook persoonlijk en niet altijd van toepassing op uzelf! (vooral dit schijn je niet te begrijpen)
Ten vierde: Mario is dan Super Mario Bros, ik hoop dat ge nu 's nachts goed gaat kunnen slapen en hier niet meer over moet liggen piekeren.

Orange Box de 2de beste game ooit? Allé... Wij zitten hier ook niet te verkondigen dat de Megadrive collection hét beste spel is he. Ofwel is't Half Life 2, ofwel Portal, ofwel Team Fortress 2, maar geen compilaties he. Anders nomineer ik de Black Isle series voor ubergame. :p

Orange Box werd (zoals hierboven reeds aangehaald) als één spel gereviewd en uitgebracht.

En ff ter info. Ge zijt al de 2de die KOTOR als beste spel nomineerd. vonden jullie da dan zo geweldig? Ik vond het goed, maar zeker niet geweldig. Van Bioware zijn we meer gewend. Maar buiten het 'good-but-not-great' Mass Effect vind ik hier niets van terug in je lijstje. Te wijten aan een gemis of...? :)

Welja, misschien heb jij iets in dit spel gemist of het niet grondig gespeeld? -Het had strakke 3d-gfx voor een rpg, was ook zeer vlot bestuurbaar,
-gaf een geslaagde fps-feel mee aan een rpg,
-het verhaal is zeer goed, met strakke plotwendingen, een spannend einde en speelt zich af in een fijn universum,
-de forcepowers/skills/traits waren allen zeer goed uitgewerkt en werden goed toegepast en weergegeven in het spel zelf,
-voice-acting en soundeffects zijn van hoogstaand niveau
-het is niet meteen uitgespeeld
-het heeft inderdaad vele spelers het rpg-genre leren appreciëren,
-er zijn nog zoveel zaken, maar het belangrijkste is dat alles als een geheel gewoon zeer goed aanvoelde, beter dan de meeste games.

Razzia
2 juni 2009, 17:26
Beste games ooit

Doom
Tja, dé klassieker der klassiekers. Revolutionair enzo. Vroeger noemden first person shooters trouwens doom-clones.

Resident Evil 2
Wat Doom voor de shooters was is RE2 voor het survival horror genre

Max Payne
Meest sfeervolle game ooit ofzo. Prachtig verhaal ook enzo.

Command & Conquer
Nog zo'n game die gaming op z'n kop zette. Niet de eerste RTS maar wel diegene die het genre definieerde en op de kaart zette.

Wing Commander IV
Geniale combinatie van spaceflightsim en 'interactieve' FMV. Vreemd genoeg was de kwaliteit van de 'film' die je zag tussen de gameplay door van 100x grotere kwaliteit als de film die ze later zouden maken van Wing Commander. De game had ook veel betere acteurs enzo. Ik bedoel Luke Skywalker, euh Mark Hamill doet erin mee.

Wing Commander IV was :love:

Storyline was echt zalig.

FEW
2 juni 2009, 17:36
1) Mafia: had een geweldig verhaal, grafisch zag het er prachtig uit, zo goed als bugvrij, lange gameplay zonder dat het repetitief of saai werd.

2) Max Payne: was toen zeer vernieuwend (bullet time :love: ), eveneens een geweldig verhaal, grafisch ook prachtig, heb nooit vreemde bugs tegen gekomen,...

3) GTA2: misschien wat minder uitgebreid dan GTA1 (niet met metro kunnen rijden etc), maar het speelde gewoon veel beter, zag er beter uit. absurde wapens, scheten en boeren laten. gewoon een super grappig spel dat iedereen gespeeld zou moeten hebben.

4) Worm Wold Party/Armageddon: in mijn ogen de beste party game(s) ooit, geweldig orgineel, veel wapens, speelt zeer vlot, het is grappig,...

5) Freelancer: Prachtige game, geweldige graphics, vlotte gameplay, ENORM sterrenstelser, veel upgrades voor de ruimteschepen. Dit soort games is niet mijn genre, toch staat het in mijn top 5 :)

Bovenstaande games zijn immers ook games waarmee je je nu nog kan amuseren, met Doom ofzo kan je je uiteraard ook nog amuseren, maar dat is wel compleet achterhaald, terwijl die hierboven dat niet zijn (al is het door het verhaal of de gameplay)

da rambo
30 juni 2009, 02:11
1) Halo serie, mijn eerste serieuze FPS op console,was gewoon bangelijk!

2) Gears of war 1/2 bangelijke games ook

3) Counter strike!!!/source

4) woW

5) Hal life mods en zo

assaulter_g4
30 juni 2009, 03:12
gta : zowat de uitvinder van het sandbox genre

mgs :eerste game met volwaardige film muziekscore , ongelooflijk verhaal , zit vol humor, in dit spel zit meer liefde dan in alle andere spellen sinds toen samen.
+dit spel heeft veeeeeeeeeeeel playstations verkocht in de tijd

tekken 3 : oneindig leuke fighter , immens populair, een van die games die IEDEREEN kon en wou spelen , zelfs mensen in de familie die anders nooit een game aanraakten tot m'n grootouders toe.

red alert 2 + yuri's revenge (MUURKES BOUWEN OW YEAH :rofl: )

counter strike : zowat het meest gespeelde spel ter wereld?
was/is bovendien een gratis mod, en ze papa van het woord 'community'

als je dan toch een lijstje gaat maken zet er dan spellen in die goed waren EN invloed hadden he.
halo3 , cod4 (of eender welke cod), final fantasy of eender welk spel waar er daarvoor al 13 in een dozijn van waren , laat me niet lachen

Shellshock
30 juni 2009, 03:15
1) Mafia: Alwaar je eerst een letterlijke GTA kloon verwacht, komt je verwachting maar deeld uit. Verhaallijn en free roaming zijn van elkaar gescheiden. Free ride heb ik daar amper gespeeld, maar de verhaallijn is om duimen en vingers af te likken. Het verhaal is zeker een verfilming waard -heren scenaristen, leest u mee?- en de sfeer doet je denken dat je echt in een Amerikaanse grootstad bent en ik vond het jammer dat ik die periode niet heb meegemaakt. De jazzmuziek maakt de sfeer compleet. Alhoewel de graphics iewat gedateerd zijn en velen het spel niet kennen is dit toch een must en een echte klassieker! (PC)

2) RCT1+uitbreidingen: In de RCT serie zijn 1 en 2 de spellen die er echt toe doen. RCT3 beschouw ik als inferieur en de titel RCT niet waardig. Het is voor mij steeds moeilijk om te kiezen welke van de twee ik verkies. RCT1 was het eerste tycoonspel dat ik kocht. Het was uitdagend, zat vol met sfeer -die intro- was uitdagend, zeker in de latere levels, en had een 'alles is mogelijk' gevoel. In RCT2 kon je objecten stapelen, objecten toevoegen en echt complexe hacks maken. Alhoewel ik RCT2 soms nog speel heeft het spel niet meer het 'wauw' effect dat zijn voorganger had. (PC)

3: GTA Vice City: Ondanks IV nog altijd de beste GTA ooit in mijn ogen. De sfeer zat goed, het verhaal was goed en niet zo langdradig en ridicuul als het verhaal en sfeer van San Andreas. Het gebied waar VC de concurrentie mijlenver achter zich laat is de soundtrack. Nog nooit zo'n goede soundtrack gehoord alhoewel Mafia dicht in de buurt komt. Is er iets leuker dan met een motor in de stad te cruisen terwijl de zon opkomt en summer madness uit je speakers komt? :love: (PC)

4: Pokémon Blue/Red: een van de beste value for money spellen. Je kan eindeloos blijven zoeken. Andere versies bieden meer mogelijkheden, maar deze was de eerste. Velen zullen zich nog herinneren over hoe ze zich voelden toen ze voor het eerst de Game Boy (Color) aanzetten met de cartrdidge erin voor de eerste keer. Het muziekje dat speelt als je in Pallet Town bent. Je bent pas volwassen, klaar om er alleen opuit te trekken, zelf je leven te bepalen op de manier die jij wilt. Prachtig gewoon. Krijg nog altijd kippevel als ik het hoor. (GBC)

5: Super Mario Land 2: Six Golden Coins: er zijn veel spellen die met recht en rede klassiekers kunnen genoemd worden en hier allerminst zouden misstaan: Age Of Empires II, Bioshock, Far Cry, Diablo II, Starcraft, Half Life²,... Toch kies ik voor plaats vijf een spel waar ik uren mee bezig ben geweest. Super Mario Land 2. Ik had nooit een (S)NES dus daar heb ik nooit een Mario game op gespeeld. Mijn eerste Mario was Marioland 1, maar daar blonk ik vroeger nooit in uit. De 2 was veel leuker, had meer, gevarieerdere werelden, meer power ups en kon bewaren. Uren, dagen, zelfs jaren heb ik geprobeerd om het uit te spelen.

PoRkY BE
30 juni 2009, 03:33
1. Counter-Strike 1.6
(Ik heb mij ROT geamuseerd met dat spel, spijtig van de overvloed aan 'h4x0rz' & stoere 14 jarige snotaapjes).

2. Grand Theft Auto III
(Ik had enkele maandjes men PS2, en toen had ik GTAIII in huis gehaald, dit heeft min of meer de rest van men 'gameverhaallijn' beïnvloed).

3. Grand Theft Auto: San Andreas
(Als Hiphop fan had ik echt het uiterste uit men PS2 gehaald, hij heeft echte prestaties moeten leveren door heeeeeeel lang aan 1 stuk op te staan). :D

4. Counter-Strike: Source
(Noobspel, te easy, maar puur door men funclan (Belgisch Bier Team) die nu al bijna 1 jaar bestaat heb ik me er echt serieus op geamuseerd, en ik doe dit nog steeds).

5. Killzone
(Hier hoef ik niets over te zeggen.. wat een game was dat!)

Darius Craven
30 juni 2009, 09:57
1. Asheron's Call: Een minder bekende game uit de RPG stal maar toch een prachtige game. Iedere maand veranderde de hele omgeving dankzij de updates, zelfs de devs speelden mee ingame als één of ander groot kwaad, koning, koningin, ... En de wereld was reusachtig, spells moest je zelf samen stellen en in een tijd dat het internet nog niet alle oplossing kon bieden. Verkennen was echt nog verkennen, quests duurde uren en had een massa mensen nodig, het guild leven zette zich zelfs verder door meetings in de Pub om je verkenningen te delen, nieuwe dungeons te ontdekken, items, ... Maggie the Jackcat's Kick-Ass Fabulous AC Web Site (http://www.thejackcat.com/)

2. Baldur's Gate 1 & 2: De beste RPG aller tijden voor mij. Prachtige graphics, massa's dialogen, quests, omgevingen. Kan nog altijd mee met de hedendaagse games.

3. Final Fantasy VII: Mijn eerste JRPG en het was er meteen op, pracht van een game met knappe actie, een epische storyline en de juiste emotionele plottwists, ook eerste game denk ik waar er massaal veel gamers ene traantje hebben weggepinkt.

4. Civilization 2: Ik was op school dankzij deze game als het ware de beste in het vak geschiedenis. Naast een briljante gameplay, massa's informatie, strategie, ... Was de verslavingsgraad zo hoog dat je altijd "One more turn" moest spelen.

5. Wing Commander: Hedendaags een vrij "dood" genre maar dit was DE space sim. Met tussenfilmpjes gespeeld door bekende acteurs en nog van relatief hoog niveau. Prachtige space battles en een saga om U tegen te zeggen!

Er zijn nog massa's RTS/RPG/Adventure... games die ik echt top vond, maar heb aan deze de meeste fun/revelatie beleefd. Starcraft krijgt nog een eervolle vermelding omdat ik in die tijd niet eens wist wat de game was, hem impulsief kocht en er UREN ben mee bezig geweest :D
Ik zou liever een top 5 per subgenre geven :D
Eén conclusie blijft voor mij: De topgames zijn van de oudere generatie en niet de nieuwe. Full Throttle, Carmageddon, Escape From Monkey Island, Day Of The Tentacle, Phantasmagoria, Messiah, Sacrifice, Planescape Torment, Heroes Of Might & Magic, Might & Magic, Eye Of The Beholder, Omikron, Under A Killing Moon, Freelancer, ... En dat zijn degene die nu spontaan bij me op komen, ik vergeet er nog een massa :D

Ik hoop wel dat jullie die top 5 wat meer aandacht geven en er niet door jagen zoals het nu soms lijkt. Gewoon je tijd nemen, wat footage meegeven en achtergrondinfo...

Malkavian
30 juni 2009, 11:17
Ik hoop wel dat jullie die top 5 wat meer aandacht geven en er niet door jagen zoals het nu soms lijkt. Gewoon je tijd nemen, wat footage meegeven en achtergrondinfo...

Footage gaan we doen, maar achtergrondinfo is wat moeilijk. Aangezien sommige games regelmatig terug keren in een Top 5 en we moeilijk elke keer achtergrond info kunnen geven :)

Darius Craven
30 juni 2009, 11:43
Footage gaan we doen, maar achtergrondinfo is wat moeilijk. Aangezien sommige games regelmatig terug keren in een Top 5 en we moeilijk elke keer achtergrond info kunnen geven :)

Akkoord, maar ik verbaas me er telkens over hoe snel dat het voorbij vliegt. Soms is het alsof de vorige zin nog niet af is en het volgende staat al klaar.

Misschien in de toekomst wat variatie brengen in de top 5? zoals "Top 5 lelijkste ingame snor" om maar een dwaas voorbeeld te geven :D

Sportinggboy
2 juli 2009, 22:46
5 BIOSHOCK : Dit spel druipt gewoon sfeervol over mijn scherm. Deze heb ik enkele malen al uitgespeeld en heeft me nooit verveeld. Het verhaal vondek echt goed gevonden, personages,... Noem maar op!

4 MAFIA : Dit heeft voor mijn part het beste verhaal ooit vertoond in een videogame. Heb deze helemaal grijs gedraaid, van main story, tot free ride extreme. De sfeer van vroeger was zo echt dat ik dit spel heel moeilijk naast me kon neerleggen

3 FINAL FANTASY VIII : Moet ik hier meer over zeggen? Dit was men allereerste grote RPG en ik vond hem fantastich. Na 120 uur nog niet alles gezien en gedaan. Dat vond ik echt indrukwekkend. De personages, de GF's , was echt een leuk spelletje

2 FAR CRY : Van deze shooter was ik echt van onder de indruk. Voor de eerste maal toen schitterende graphics, goed verhaal. ik weet nog dat mijn pc het amper kon draaien. maar de upgrade was toen zeker de moeite. Alleen al de evolutie van de vijanden vond ik overweldigend;

1 MEDIEVIL : Dit vond/ vind ik mijn favo all time. Mss wel verrassend maar met deze game begaf ik me voor het eerst op de markt playstation. de personages, de humor in het game vondek ook weer bangelijk. De combinatie van ( moeilijke ) puzzels en vechten vond ik echt goed. Ik vervloek die machtige Zarok nog altijd. Blij dat ik hem voor eeuwig het zwijgen heb opgelegd

Yargamer
14 juli 2009, 21:32
1. Prince of Persia (nieuwste)
Het heeft mooie graphics en het heeft een van de beste storylines. Alleen spijtig dat als je de story uit hebt gespeeld er niets meer te beleven valt. (buiten de epilogue die €10 kost :(

2. GTA IV
Het is gewoon een leuke game waar je niet verplicht bent de story te spelen als je fun wilt hebben. Spijtig dat er geen vliegtuigen zijn waarmee je kan vliegen.

3. Lord of the Rings: Conquest
Leuke 'buttonbash' actie samen met een goeie hack and slash actie. Spijtig dat de story zo easy is.

4. Skate 1 (2 is slechter vind ik)
Een game die ook weer leuk is als je niet alleen story wilt doen. Alleen als iets je niet lukt geraak je zo gefrustreerd dat je de controller door de TV wilt gooien.

Viking: Battle for Asgard
Leuke story, actie,... er is wel geen multiplayer.

BTW alles is voor PS3

spinx
19 juli 2009, 21:19
1.Duke Nukem 3D : tja, wat een spel in zijn tijd. Strippers, leuke actie tegen originele vijanden met een geweldig wapenarsenaal... tripbombs, shrinker, etc... Duke's comments waren de kers op de taart. Was ook de eerste shooter met realistisch leveldesign...

2.Fallout 2: dit spel was zo brutaal en volwassen. Ik herinner me de stad New Reno, een stad vol met drugsverslaafden en prostitues, de lokale gokmafia behandelde me rasistisch en ik ben in een ander dorpje verkracht door mutant... dat soort zaken maak je nu niet meer mee in spellen, fallout 2 is zonder twijfel het meest sfeervolle spel ooit gemaakt.

3. Command and conquer: Dit spel was zo cool. De rockmuziek, de FMVs die je het gevoel gaven dat je een globale strijd was aan het voeren. Dit spel heeft ervoor gezorgd dat ik op de vormselviering van mijn broer steeds wegglipte om dit spel te gaan spelen, uberverslavend!

4. Max Payne: een schitterend spel met tonnen sfeer en een magistraal verhaal. Het is een schande hoe slecht de verfilming was. Als ze gewoon het verhaal van het spel hadden genomen en de muziek van het spel hadden overgenomen, had deze film zeer stijlvol en spannend kunnen zijn...

5: Mafia : voor het eerst een spel met een machtig verteld verhaal en een sfeer die je volledig in het spel zoog. Je kon snelheidsboetes krijgen als je te hard reed wat ervoor zorgde dat je je normaal gedroeg tussen de missies in en je een ware mafiaso werd.

Sir.Killalot
19 juli 2009, 22:55
1. Age of Empires:
Voor mij en vele anderen van mijn generatie hét spel dat ons in de gamewereld heeft gestort. Age of Empires heeft het RTS-genre grootgemaakt en heeft tot de dag van vandaag een énorme invloed. Voor mij is er geen enkele RTS na Age of Kings gemaakt die de gameplay van AoE kan evenaren. Schitterende gameplay, prachtige sfeer, leuke muziek, interessante campaigns, toffe multiplayer, ...

2. RTCW: Enemy Territory:
Vaak zijn het de 'kleinere' games die het leukst zijn. ET is daar het beste bewijs van. Gratis, enkel multiplayer, 6 officiële maps. That's it. Toch is het imo de leukste mp FPS die er is. Het is de enige FPS die me echt lang heeft beziggehouden en die nooit ging vervelen. Snelle actie, de verschillende classes, de tactische mogelijkheden door die classes, leuke maps, ...

3. KOTOR-reeks
Al regelmatig vermeld dus ik hou het kort: het verhaal en de sfeer van deze games zijn -subliem-, neem daarbij nog mooie graphics en toffe gameplay en je hebt een van de beste games ooit gemaakt.

4. Pokemon rood/blauw/zilver/goud
All jokes aside, de pokemon-games op de oude gameboys waren fe-no-me-naal. Waarom precies, ik zou het niet kunnen zeggen. Ik weet enkel dat ik er uren en uren en uren en uren heb op gespeeld. Enorme wereld om te verkennen, spannende gevechten, de spanning om die ene Pokemon te vangen en te trainen en er dan je vrienden hun pokemon mee verslaan. Subliem!

5. Ik kan écht geen nr 5 kiezen, dus dan maar een lijstje met titels die allemaal in een top 5 mogen staan:
Unreal Tournament, Grand Theft Auto 1 & 2, Theme Hospital (!), Rollercoaster Tycoon 1 & 2, Tropico 1, The Sims, Heroes of Might and Magic III, Total War-reeks, Warcraft III, World of Warcraft, PlanetSide, Call of Duty, Fifa-reeks, Worms World Party, Mount & Blade, Jedi Knight Academy, ..

EvilTwin
20 juli 2009, 14:43
1. Fallout 2. De absolute vrijheid, de vreemde humor, de sfeer, de rauwe gevechten... Wat kan een mens nog meer willen?
2. Call Of Duty 4 : Sterke shooter, spannende gevechten en goeie leveldesign. En natuurlijk het epic sniper-level
3. Counterstrike : Heb je 15 minuten, kan je spelen. Keiharde en instant actie.
4. World of warcraft : De moeder van alle MMO's. Enorm uitgebreid, enorm verslavend.
5. Baldurs gate : magie, zwaarden, dungeons and dragons.

Sir.Killalot
20 juli 2009, 16:55
WoW de moeder van alle MMO's? :/
Het is een heel goed spel, maar het is net iets te jong om 'moeder' te kunnen zijn van het genre ;)

Da's een beetje zoals Call of Duty de moeder van FPS-games noemen.

Malkavian
20 juli 2009, 18:54
WoW de moeder van alle MMO's? :/
Het is een heel goed spel, maar het is net iets te jong om 'moeder' te kunnen zijn van het genre ;)

Da's een beetje zoals Call of Duty de moeder van FPS-games noemen.
Ik zeg niets, ik lach en knik gewoon :D ;)

Breznik
23 juli 2009, 12:56
1. Half-Life Ik herriner me nog goed toen ik als 11 jarige door de gangen van Black Mesa wandelde. Dit was echt spelen met mijn mond open en de daver op het lijf.

2. Command And Conquer - Red Alert: Een prachtig strategie spel, met een interessante setting en singleplayer met sexy Tanya als de rode draad

3. Operation Flashpoint: Een oorlogssimulatie die je echt midden in de actie plaatst en tot op vandaag bijna niet te kloppen is wat realisme betreft.

4. Startcraft: Een alltime strategy klassieker met perfect uitgebalanceerde gameplay en units. Tot op vandaag een waar genot op lan party's.

5. Tomb Raider 2: Lara Croft in haar beste vorm, een spel dat zijn tijd echt ver voorop was.

Breznik
25 juli 2009, 10:31
Eervolle vermelding voor Half Life. De manier waarop het verhaal gebracht wordt is erg gaaf gedaan, maar de game is niet zonder mankementen. Die laatste level vond ik erg zwak en de vele platform elementen storen mij enorm. Belangrijke game dus voor de ontwikkeling van het genre maar voor mij niet de absolute topper die velen er van maken.

Mooie top5 en ik hoop dat het niet verboden is om hier een kleine discussie te starten.

Als je de technische evolutie bekijkt dan is Half-Life op zich niet zoveel (relatief natuurlijk) voor op de concurrenten van die tijd.

De reden waarom Half-Life voor mij echt de top van de top is, is omdat ik er volledig in werd opgezogen en dat is iets wat ik bij geen enkele van jouw shooters heb gehad. Als je puur de mijlpalen gaat opnoemen dan heb je voor mij persoonlijk een correcte lijst maar ik vind Half-Life gewoon een ervaring, het gaat verder dan het deuren openmaken,knoppen indrukken en knallen. De top5 games gaat bij mij vooral om het genot en plezier dat ik heb beleefd aan een spel en ik denk dat veel mensen daardoor Half-Life als hun absolute top bestempelen.