PDA

Volledige versie bekijken : Appartement: Telenet Internet + DigiTV aansluiting

dêsh'
20 april 2009, 20:52
Hey allemaal,

Ik heb recent een huurcontract ondertekend voor een nieuw appartement en zou daar uiteraard ook internet + digiTV willen :)

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tss Telenet & Belgacom, maar ik zou eigenlijk eerst willen weten of Telenet uberhaupt wel mogelijk is bij mij.

Ik weet van al die hardware zaken weinig tot niets af, vraag me al helemaal niet hoe het zit met bekabelingen enzoverder .. Wat ik wél weet, is dat de volgende aansluiting aanwezig is mijn appartement: http://www.hefdak.ddaktief.nl/TVantenneaansluiting.jpg Mijn vraag dus: kan hierop Telenet internet + DigiTV aangesloten worden, of moet er nog iets extra geplaatst worden? Ik lees op verschillende bronnen dat alles van de kabel komt, maar weet dus niet of dit deze is van die foto. Indien er nog extra bekabeling zou moeten komen is mijn keuze vrij rap gemaakt eigenlijk :s

Zo een telefoon aansluiting heb ik ook (http://www.telefoonshop.nl/images/product/image.php?id=41990&dimensionid=1&shopid=181), naar wat ik lees kan ik daar zowiezo de Belgacom diensten van internet & DigiTV zo op aansluiten zonder verdere bekabeling. Please correct me if i'm wrong ;)

Thx alvast voor jullie input :)
Bart

Exit
20 april 2009, 21:05
dat is tv+radio aansluiting
maar hoe de kabel het gebouw binnen komt moet ge bij de huisbaas navragen.
voor internet/digitale tv moet er een modem, splitter, ... bij geplaatst worden
kabel leggen naar apartement normaal niet aan die stekker/foto te zien want die zal er al zijn.

Njula
20 april 2009, 21:39
voor internet vind ik persoonlijk toch wel telenet het beste. vlugger en in combinatie met tv goedkoper dan belgacom (dacht ik)
met de digicorder van telenet heb ik wel al 1 keer een andere moeten gaan halen omdat die niet meer werkte maar dat kan altijd voor vallen.
er zijn ook een paar dingen die niet worden vermeld bij telenet zoals dat je een internet aansluiting moet hebben aan je tv om je digibox actief te maken (tv-gids, films downloaden,..) omdat ze ervan uitgaan dat dit bij iedereen het geval is. ook als je met meer dan 2 computers tegelijkertijd op internet wilt zal je moeten een router aankopen.
bij belgacom moet je een telefoonlijn hebben en alles wordt via daar doorgestuurd kan je ook de kost besparen van de kabel aangezien je die niet meer nodig hebt met belgacom.
bij telenet krijgt je korting doordat de btw van 21% naar 12% zakt. maar je moet wel de kabel houden.
maar het hangt ook van de bekabeling af hoe goed die het signaal kan doorsturen en of er niet teveel verlies opzit zowel van telefoonlijn als kabel.

Witte8
20 april 2009, 21:46
http://telenet.be/media/fs/1/others/pdf/brochures/Kabelbrochure_%20B09_NL.pdf

dêsh'
20 april 2009, 22:40
Bedankt voor alle info iedereen!

"kabel leggen naar apartement normaal niet aan die stekker/foto te zien want die zal er al zijn."

Mag ik hieruit dan afleiden dat die modem, splitter voor internet en digiTV aangesloten wordt op die "tv+radio aansluiting" die al aanwezig is?

"er zijn ook een paar dingen die niet worden vermeld bij telenet zoals dat je een internet aansluiting moet hebben aan je tv om je digibox actief te maken (tv-gids, films downloaden,..) omdat ze ervan uitgaan dat dit bij iedereen het geval is"

Bedoel je hiermee dat er een internetkabel (utp zeker?) rechtstreeks in de TV moet kunnen? Of gewoon een internetkabel aanwezig om in de digibox te steken en van daaruit naar de tv te gaan via een ... ? Ik heb een recente Samsung HD Flatscreen dus ik neem wel aan dat dat aanwezig is, zal morgen is kijken.

Exit
20 april 2009, 23:00
dat is zoals gezegd, afhankelijk van het gebouw.
of het een aparte kabel is van beneden/buiten of ergens gesplit wordt en daar moet aangepast worden

normaal zal er niet veel aanpassing nodig zijn maar dat moet ge bij de huisbaas nagaan.
internetkabel in de digibox maar dat regelt telenet wel aangezien ze de modem/splitter/enzo moeten plaatsen dan.
er moet wel een mogelijkheid zijn voor aansluiting van de box naar de inkomende verbinding, die kabel is voor u.
die kabel is op zich enkel nodig voor activatie (en interactiviteit, epg gids, ...)
wrs is een tijdelijk losse kabel wel voldoende om die te activeren ...
dat is met telenet te overleggen/informeren

GEE
21 april 2009, 22:32
Op zich heeft enkel belgacom nadelen imo, tv compressie is hoger (en dat zie je op een HD tv), je internet snelheid daalt bij tv gebruik.
Normaal zie ik geen probleem voor telenet, of men plaatst een splitter waar nu je kabel binnenkomt, maar soms zet men gewoon een actieve aansluiting ipv het inbouwdoosje dat je nu hebt (zo is het bij mijn zus gedaan, ook omdat ze maar 1 tv aansluiting wou).
Anders koppelt men gewoon de kabel uit de muur los van die contactdoos, trekt het eerst naar hun splitter en dan weer naar die contactdoos, voor je 1ste tv en een kabel voor de modem. Telefoon bij telenet komt tegenwoordig uit hun modem zelf (komt geen extra installatie meer omdat alles VOIP is geworden).
Die aansluiting bestaande telefoonaansluiting zal men niet gebruiken omdat die kabel ergens anders (in de kelder ofzo) binnenkomt.
Enige wat wel belangrijk is dat iedereen in het huis een eigen kabel moet hebben dat moet je uitzoeken hoe die kabel daar wordt gesplitst, of er een kabel van buiten naar elke flat gaat ...