PDA

Volledige versie bekijken : Ka2/2Be en unfinished business

Powerwing
16 april 2009, 09:14
Nu lapt 2Be (vroeger Ka2) dat ons een tweede keer. Eerst stoppen ze met Enterprise na 2 seizoenen (was dan nog Kanaal 2) terwijl er 4 zijn, en nu geven ze er met Stargate Atlantis al na 4 van 5 seizoenen de brui aan. Is dit een manier om de DVD-verkoop wat aan te zwengelen ?

RaZoR be
16 april 2009, 09:20
dit deden ze vroeger ook al.

ik keek vroeger DBZ bij Ka2. Hoeveel keren dat die niet opnieiuw zijn begonnen.en zo telkens 10 afleveringen verder zo. tot op een moment da ze echt gestopt zijn.

Powerwing
16 april 2009, 10:00

ik keek vroeger DBZ bij Ka2. Hoeveel keren dat die niet opnieiuw zijn begonnen.en zo telkens 10 afleveringen verder zo. tot op een moment da ze echt gestopt zijn.

Even off topic : als je DBZ bij Ka2 gekeken hebt, heb je echt iets gemist. De Amerikaanse versie is ONGELOOFLIJK SLECHT. De stemmen zijn echt belachelijk, om van de muziek nog maar te zwijgen. Ik heb het geluk gehad heel de reeks te zien op TF1, in de gouden dagen van Club Dorothée (DBZ, Saint Seiya, Ken, ...) Brings a tear to my eye :cry:
De Franse dubbing is merkelijk beter dan de Amerikaanse. En de originele muziek bleef behouden. Daarom speel ik DBZ Tenkaichi met Franse schermteksten en Japanse stemmen, kwestie van wat nostalgie op te wekken ;)

Back on topic : SCHANDALIG van 2Be. En zoals ik al zei, volgens mij gaat het hier om een manier om de DVD-verkoop wat aan te zwengelen. Ze zouden ne mens nog in de illegaliteit drijven :naughty:

Dillyracer
16 april 2009, 10:11

Het stopte altijd na de Cell Saga, dacht ik :unsure:

allistair
16 april 2009, 10:15
vt4 doet net hetzelfde helaas...

MrZodiac
16 april 2009, 10:35
Even off topic : als je DBZ bij Ka2 gekeken hebt, heb je echt iets gemist. De Amerikaanse versie is ONGELOOFLIJK SLECHT. De stemmen zijn echt belachelijk, om van de muziek nog maar te zwijgen. Ik heb het geluk gehad heel de reeks te zien op TF1, in de gouden dagen van Club Dorothée (DBZ, Saint Seiya, Ken, ...) Brings a tear to my eye :cry:
De Franse dubbing is merkelijk beter dan de Amerikaanse. En de originele muziek bleef behouden. Daarom speel ik DBZ Tenkaichi met Franse schermteksten en Japanse stemmen, kwestie van wat nostalgie op te wekken ;)

Back on topic : SCHANDALIG van 2Be. En zoals ik al zei, volgens mij gaat het hier om een manier om de DVD-verkoop wat aan te zwengelen. Ze zouden ne mens nog in de illegaliteit drijven :naughty:

2'nd this !!! Ik keek dat vroeger ook altijd op TF1, ondanks dat frans mijne sterkste kant niet was/is keek ik altijd naar Club Dorothée, goh waar is die tijd naartoe.... :niceone:

Men doet dat met alle series volgens mij, het enige wat door de jaren op is blijven komen is The Simpsons, en da worden dan door vt4 ook niet op volgorde uitgezonden en er worden gewoon afleveringen overgeslagen....

Powerwing
16 april 2009, 10:36
vt4 doet net hetzelfde helaas...

En dan zenden ze ongelooflijk gehypete series zoals Lost en Prison Break wel volledig uit, zeker ? Ik stel de vraag want ik kijk niet naar die rommel, maar ik veronderstel dat het weer de meerderheid is die beslist. Laten we eerlijk zijn, de man in de straat kijkt niet naar SF en speelt geen videogames want dat hoort niet (alhoewel, met de Wii... :evil: ). Nee, die kijkt naar Thuis, Lost en speelt Twister en Scrabble. Enfin, sorry voor het spuwen van mijn gal.

RaZoR be
16 april 2009, 11:24
idd, enkel de top reeksen die savonds worden gedraaid worden wel volledig uitgezonden.
like lost, heroes, 24, Prison Break etc...

n9ne
16 april 2009, 15:16
onlangs net hetzelfde met still standing op 2be. Kvind da nog wel een aangename serie om af en toe naar te kijken alsik niets beters te doen heb, ik geloof dat het al een tijdje bezig was en ineens gisteren of eergisteren ofzo was het weer de pilot die ze afspeelden :s

Krayola
16 april 2009, 16:03
En dan zenden ze ongelooflijk gehypete series zoals Lost en Prison Break wel volledig uit, zeker ? Ik stel de vraag want ik kijk niet naar die rommel, maar ik veronderstel dat het weer de meerderheid is die beslist. Laten we eerlijk zijn, de man in de straat kijkt niet naar SF en speelt geen videogames want dat hoort niet (alhoewel, met de Wii... :evil: ). Nee, die kijkt naar Thuis, Lost en speelt Twister en Scrabble. Enfin, sorry voor het spuwen van mijn gal.

Informeer u eerst wat beter voor ge Lost brol noemt, dank u :).
't Is niet omdat uw favoriete series niet te zien zijn, dat ge al de rest moet afdoen als 'brol'.

vinteg
16 april 2009, 16:57
en vtm doet het ook met himym :(. zulk een goede serie en dan verzetten ze die van zaterdag middag naar ergens midden in de week rond 4 uur en dan zijn het nog allemaal epi's van seizoen 1 of 2 willekeurig door elkaar gespeeld terwijl in de serie wel degelijk een tijdlijn zit.

Krayola
16 april 2009, 17:29
De programmering van vele zenders hier kan stukken beter idd. Dan verschieten ze ervan dat mensen zoveel series downloaden.
Deadwood is ook zoiets: door Canvas wordt dat uitgezonden om half 12 op vrijdagavond.
Dan nog maar te zwijgen over American Dad/Family Guy. Door Kanaal 2 om 16h of 17h al uitgezonden. In Amerika op zondagavond vanaf 21h. Zijn ze daar dan echt zo achterlijk bij Kanaal 2? "Oh een tekenfilmke, zet da maar om 4 of 5 uur he jongens, als de klein mannen van school thuiskomen!". :doh:
En dan al die series als Arrested Development, House, Two and a Half Men, How I Met Your Mother e.a. waarvan Kanaal 2/VTM de ene dag wel eens iets van seizoen 2 uitzendt, om de volgende dag een sprongetje te maken naar seizoen4

Ach ja, godzijdank voor die dvd-boxen (die er dan meestal al zijn voor ze hier op tv worden uitgezonden) en internet.

Atrox
16 april 2009, 17:42
Jammer dat ze Stargate Atlantis stoppen, vond dat wel amusant om naar te kijken (eigenlijk de hele Stargate-serie). Niet dat ik een vaste kijker ben ...

De media in België is echt bedroevend, om van te janken zelfs.

dadash
16 april 2009, 20:16
SGA stopt ermee? Heb je daar een bron voor. Volgens mij zijn ze toch gewoon tot het einde van seizoen 4 gegaan en zijn ze dan gestopt? Wat me normaal lijkt stoppen na een seizoen. Waarom zeg je nu dat ze het 5e niet meer gaan uitzenden?

Powerwing
16 april 2009, 22:12
SGA stopt ermee? Heb je daar een bron voor. Volgens mij zijn ze toch gewoon tot het einde van seizoen 4 gegaan en zijn ze dan gestopt? Wat me normaal lijkt stoppen na een seizoen. Waarom zeg je nu dat ze het 5e niet meer gaan uitzenden?

Omdat het de eerste keer niet zou zijn dat ze gewoon stoppen met een SF-serie vooraleer ze alle seizoenen hebben uitgezonden. Met Enterprise hebben ze twee seizoenen uitgezonden, terwijl er in totaal vier zijn. Da's al een paar jaar terug, dus alle hoop is verloren voor seizoen 3 & 4 (heb nu wel telenet digital met Scifi en dus nog een paar maand geduld, zijn nu bezig met 1ste seizoen, de pot op aan 2Be !). Stargate Atlantis werd in het begin ook op zondagnamiddag uitgezonden, net zoals Enterprise. Stargate SG1 hebben ze trouwens ook nog niet volledig uitgezonden, er blijft nog seizoen 10. SG1 en Atlantis hebben ze nu de voorbije maanden herhaald elke morgen tijdens de week, maar bij SG1 zijn ze weer gestopt aan het einde van seizoen 9 en bij Atlantis aan het einde van seizoen 4. De kans dat we ooit SG1 seizoen 10 en Atlantis seizoen 5 te zien krijgen is dus, als we kijken naar het verleden, bijzonder klein.

Powerwing
16 april 2009, 22:15
Informeer u eerst wat beter voor ge Lost brol noemt, dank u :).
't Is niet omdat uw favoriete series niet te zien zijn, dat ge al de rest moet afdoen als 'brol'.

Iedereen heeft z'n eigen mening en ik respecteer die ook. Jij ziet graag Lost, des te beter voor u. Ik heb in het begin naar Lost gekeken, na zes afleveringen heb ik er de brui aan gegeven. Heb onlangs nog eens een paar afleveringen gekeken (weet niet welk seizoen het dan al was) en had nog steeds dezelfde mening : brol ! Prison Break en 24 vallen onder dezelfde noemer. Dat is MIJN mening, hè. Waarschijnlijk vind jij Star Trek en Stargate ook brol. 't Zou maar triestig zijn mocht iedereen graag hetzelfde zien...

Dillyracer
16 april 2009, 22:16
Van Lost kan je nu eenmaal niet willekeurig een paar afleveringen van meepikken, want je zou er toch sowieso niets van snappen dan.

Opticat
16 april 2009, 22:19
Stargate SG1 hebben ze trouwens ook nog niet volledig uitgezonden
Toch wel :)

Powerwing
17 april 2009, 00:15
Toch wel :)

Damn, heb ik gemist dan. Bij de herhalingen zijn ze in elk geval gestopt op het einde van seizoen 9, om dan verder te gaan met Atlantis. Vreemd toch.

Krayola
17 april 2009, 00:30
En daar is de eeuwige dooddoener weer: het is mijn mening, daar kan niets aan veranderd worden en dat is mijn goed recht!
Maar goed, dat is off-topic :).

Voor de rest kan ik uw ergernissen mbt tot de media in België en hun programmering van series wel begrijpen.

hatetn
17 april 2009, 00:44
Omdat het de eerste keer niet zou zijn dat ze gewoon stoppen met een SF-serie vooraleer ze alle seizoenen hebben uitgezonden. Met Enterprise hebben ze twee seizoenen uitgezonden, terwijl er in totaal vier zijn. Da's al een paar jaar terug, dus alle hoop is verloren voor seizoen 3 & 4 (heb nu wel telenet digital met Scifi en dus nog een paar maand geduld, zijn nu bezig met 1ste seizoen, de pot op aan 2Be !). Stargate Atlantis werd in het begin ook op zondagnamiddag uitgezonden, net zoals Enterprise. Stargate SG1 hebben ze trouwens ook nog niet volledig uitgezonden, er blijft nog seizoen 10. SG1 en Atlantis hebben ze nu de voorbije maanden herhaald elke morgen tijdens de week, maar bij SG1 zijn ze weer gestopt aan het einde van seizoen 9 en bij Atlantis aan het einde van seizoen 4. De kans dat we ooit SG1 seizoen 10 en Atlantis seizoen 5 te zien krijgen is dus, als we kijken naar het verleden, bijzonder klein.

SG1 is volledig uitgezonden. daarna zijn ze gestopt omdat atlantis nog maar goed begonnen was in de vs. bij s10 is het zelfs zo dat ze door de brake in de us slecht enkele weken achter zaten. o en het feit dat ze stargate blijven tonen op 2BE? zou toch wel een belletje mogen doen rinkelen dat die serie het goed doet. hoeveel jaar stargate als geen vast blok is op zondagnamiddag. enige reden dat ze nu herhalingen tonen is om dat blok te behouden tot ze s5 hebben getoond