PDA

Volledige versie bekijken : Caprica (BSG Prequel)

PureFun
14 april 2009, 12:25
Het begin zorgde voor een relatief zwak 'teen series' gevoel maar gelukkig kwam het verhaal snel op gang. De cgi was aanvaardbaar, soms gaf de mix tussen contemporary en scifi wel een vreemd gevoel. Het is uiteraard een spin-off maar de links met bsg werden soms wat te benadrukt, william adama werd vb. als eerste vermeld in de cast list op het einde alsof iemand de herhaalde 'adama, adama, adama!' zou gemist kunnen hebben. Verder leek ook de flat van science guy dezelfde als Baltars te zijn.
De vader die geen backup van zijn 'dochter ai' heeft was een ongeloofwaardig plot element. Hopelijk spelen tieners geen al te belangrijke rol in de serie, misschien is hun gebruik een reactie op matige kijkcijfers van bsg onder tieners.

TeOtWaWkI
14 april 2009, 12:46
Bon gelieve een inhoudelijke discussie te voeren en geen 'vragen' te stellen
Indien er afgeweken wordt zal de thread gesloten worden en worden alle nieuwe threads ook gesloten

LSDsmurf
14 april 2009, 13:08
Ik weet nog niet goed wat ik er moet van denken. Het is beter dan verwacht na het zien van die trailers, maar erg goed was het niet.

Dat huis van de Greystones deed mij ook denken aan het huis van Baltar in BSG.

ZERQ
14 april 2009, 13:22
idd khad ook zo de indruk
adama int klein was wel grappig ;)

gizmo666
15 april 2009, 00:49
heb de pilot gisterenavond ook gezien en ik vond het wel goed.
het lijkt me dat ze precies wat de volwassener toer opgaan met het naakt. hopelijk komt daar weer geen gezever van ofzo.
de drama zit ook redelijk goed. ik was toch even geschrokken van die ontploffing, dat had ik totaal niet verwacht.
en het lijkt er ook op dat het weer veel over religie zal gaan

Cin
15 april 2009, 01:12
De pilot is mij ook goed bevallen.

Ik wist niet goed wat er van te denken maar het lijkt me best wel boeiend om volgen.

ByT3 Me
15 april 2009, 01:42
pilot was cool; lol @ paintball, shoot bijna zo snel als een echt paintball marker.
CGI mocht wel wat beter afgewerkt zijn imo.

Crosseyed_Hobo
15 april 2009, 13:26
is het noodzakelijk om BSG helemaal gezien te hebben om te kunnen volgen?

gizmo666
15 april 2009, 13:32
niet perse denk ik. sommige dingen zal je mss dan niet helemaal begrijpen denk ik.

Bram
15 april 2009, 21:02
Kdenk niet da ge BSG moet gezien hebben om mee te zijn, der zijn wel dingen die duidelijker worden... Bv waarom de Cylons in BSG maar in één god geloven.

Ik von de pilot zeker goed en zal zeker blijven voortkijken. De moraal grijze zone waarin Graystone (of ist Greystone) en Joseph Adama zich bevinden, kan wel nog wa aardige verassingen brengen, denk ik.

den crack
16 april 2009, 14:18
bah,ik vond de pilot maar op niets trekken,''de almachtige god" is uitgevonden door de final five en in de cylons hun progamma gestoken toen ze de nieuwe versie's maakten,en dat was pas na de cylon oorlog,dus zijn ze hun eigen verhaal aan het tegenspreken,de technologie is zoveel beter,bv: pc in blaadje papier,waarom kunnen ze dat dan niet 50 jaar later hebben,ze hadden dat ook perfect op een computer scherm kunnen doen,en het feit dat ze een speciale chip moeten stellen voor de AI van die cylon terwijl ze al perfect werkt op die gewone pc(o nee,we hebben de technologie niet maar ondertussen werkt ze gewoon op mijn desktop) en ze hebben van william 'husker' adama een sulletje gemaakt :'(

gille
16 april 2009, 14:43
Er was geen geavanceerdere technologie in BSG omdat die door de cylon's geïnfiltreerd kon worden :) daarom dat ze op de Galactica zaten ook, die was verouderd en had geen fancy netwerken ofzo die de Cylons konden hacken ;)

Malkavian
16 april 2009, 15:39
Er was geen geavanceerdere technologie in BSG omdat die door de cylon's geïnfiltreerd kon worden :) daarom dat ze op de Galactica zaten ook, die was verouderd en had geen fancy netwerken ofzo die de Cylons konden hacken ;)
inderdaad, check Pilot BSG daar zeggen ze zoiets in de aard. "The Old man didn't want computer networks on the Battlestar. He's still paranoid of the war"

Razzia
16 april 2009, 16:04
Ik vond het zeer sterk, alleen spijtig van dat teenage gedoe, hopelijk gaan ze hier niet te ver mee.

Nu nog wachten tot 2010 :sop:

den crack
16 april 2009, 18:16
inderdaad, check Pilot BSG daar zeggen ze zoiets in de aard. "The Old man didn't want computer networks on the Battlestar. He's still paranoid of the war"
bsg begint na de cylon oorlog,voor zover zij wisten waren de cylons weg,dus het maakt dat geen van die civilians zo'n soort gadgets heeft zoals papier computers,etc

gille
16 april 2009, 19:02
Van zodra dat de aanval er was, was het inderdaad gedaan. Six had namelijk de codes gekregen van Balter waardoor praktisch alles gecontroleerd werd door de Cylons.

Btw: Daniel Graystone... Toevallig niet de 7e cylon soms? :p

Freekje
17 april 2009, 02:22
kdacht eerst dak het verkeerde had gedownload ^^
Kwam wa traag op gang maar na die explosie kwam er wel wat vaart in tbh :P

Avenger 2.0
17 april 2009, 02:45
Zag er wel goed uit. Vraag me alleen af of het verhaal goed/lang/gedetailleerd genoeg is om een volledige serie op te bouwen. Hopelijk wordt het inderdaad geen tiener serie.

sink
19 april 2009, 00:42
kheb er ook naar gekeken, en ik vond het wel goed moet ik zeggen..
ik had veel erger verwacht na de trailers :)

het teenager gedoe viel nog mee imo, het idee van zo'n 'v-club' is wel cool imo :p

ps. het verhaal speelt zich af 58 jaar voor 'the fall', en de cylon war was 40 jaar voor the fall, dus afhankelijk van hoe lang die oorlog duurde zal het dus nog wsl een paar jaar duren tegen dat ze aan die oorlog komen..

jammer dat het nog zo lang duurt voor de volgende aflevering..

ps 2: er zijn een aantal extra's verkrijgbaar trouwens, deleted scenes van de pilot, en oa. video blogs van the birth of a cylon en the v-club

[deleted]
20 april 2009, 06:02
[deleted]

Freekje
21 april 2009, 18:25
voor de liefhebbers , er is blijkbaar een extra met deleted scenes enzo uit :p

sink
21 april 2009, 18:48
wat heb ik hier dan 2 posts geleden gezegd? :p

Freekje
21 april 2009, 20:07
kzag dat staan, k'dacht ik deel het ff mee :P

le mastre
21 april 2009, 20:17
Ik vind het wel tof, maar het zal moeilijk BSG vervangen :)

falc.be
21 april 2009, 20:52
is ook niet de bedoeling

Avondland
24 april 2009, 17:09
Ik vond het niet slecht, maar het verhaal mocht subtieler uitgewerkt worden. Sommige elementen zijn te duidelijk. Ook de setting vind ik vreemd: het heeft soms wat weg van een stad uit de jaren '80, maar anderzijds is het dan weer hypermodern. Dat kan voor sommige films een meerwaarde hebben (Titus Andronicus), maar voor een serie als deze is het volgens mij beter om een geloofwaardigere setting aan te nemen.

mathieu
25 april 2009, 17:57
@hierboven
is waarschijnlijk om het duidelijk te maken dat het het verleden is, als we kijken naar de kleren en zo zien we ook dat het vrij oud is, en dan in bsg lijkt het "nieuwere" mode, moest er geen evolutie inzitten zou het vrij raar zijn e.

En de gebouwen in dat deel van de stad zijn wss allemaal rond dezelfde periode gebouwd geweest

Avondland
25 april 2009, 18:11
@hierboven
is waarschijnlijk om het duidelijk te maken dat het het verleden is, als we kijken naar de kleren en zo zien we ook dat het vrij oud is, en dan in bsg lijkt het "nieuwere" mode, moest er geen evolutie inzitten zou het vrij raar zijn e.

En de gebouwen in dat deel van de stad zijn wss allemaal rond dezelfde periode gebouwd geweest

Misschien wel en er moet inderdaad een stilistisch verschil zitten met de serie. Maar aangezien het gaat om een andere wereld verwachtte ik toch een aantal belangrijke stijlverschillen in autodesign en stedenbouw, terwijl het in 'Caprica' heel gewoon overkwam.

Koffe
27 april 2009, 22:49
ik vond het best een aangename pilot waar je toch best al wat ideeën krijgt over héél het begin van de saga.

Ik denk wel als een 'niet kijkende' battlestar galactica fan dat het wel genieten valt maar je zou hier en daar wel een kleine hint naar de serie missen wat toch wel een meerwaarde geeft.

Het is alsinds een interessante pilot die doet smaken naar meer, al mag het wel 'iets' volwassener.

Razzia
28 april 2009, 01:08
ik vond het best een aangename pilot waar je toch best al wat ideeën krijgt over héél het begin van de saga.

Ik denk wel als een 'niet kijkende' battlestar galactica fan dat het wel genieten valt maar je zou hier en daar wel een kleine hint naar de serie missen wat toch wel een meerwaarde geeft.

Het is alsinds een interessante pilot die doet smaken naar meer, al mag het wel 'iets' volwassener.

Volwassener is het zeker, zie al dat naakt al maar eens. Maar spijtig genoeg wordt het tegengewerkt door het hele teenage gebeuren, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit geen Beverly Hills 90210 gaat worden :p

Davyke
14 mei 2009, 19:56
Klopt het dat er een DVD-film van de nieuwe reeks reeds beschikbaar is in Amerika? :)

falc.be
14 mei 2009, 20:55
de pilot ja

Davyke
2 januari 2010, 22:54
22 januari begint de serie op Syfy!!!

Caprica | Syfy (http://www.syfy.com/caprica/)

sink
2 januari 2010, 23:34
dat wist ik al lang :p

maar zenden ze dan in principe opnieuw de pilot uit? (dus diegene die iedereen al gezien heeft)

UrbanusVanAnus
2 januari 2010, 23:43
dat wist ik al lang :p

maar zenden ze dan in principe opnieuw de pilot uit? (dus diegene die iedereen al gezien heeft)

er staat toch op die site: watch the extended pilot now
dus ik denk het niet :unsure:

nja, kga die pilot toch nog eens moete kijke
is al effkes geleden

Drizzt
30 januari 2010, 14:44
bumpity bump.

Nieuwe aflevering gezien en het begint precies op gang te komen. Het einde was wel vrij bizar, met ma graystone die publiekelijk bekentenissen aflegde.

Wat ik ook raar vind is dat alles hypermodern is, maar toch rijden ze allemaal in aftandse oldtimers. Adama zelfs in een strijkijzer. Weet iemand wat daar de bedoeling van is?

Reiko
30 januari 2010, 16:45
Vergeet niet dat de Graystone familie ongelooflijk rijk is en wonen in een heel modern en duur huis. Niet iedereen heeft dezelfde levensstandaard hé! :)

Ik denk dat het ook de bedoeling van de showmakers is om Joseph Adama te tonen als een simpele, gewone man om zijn achtergrond te benadrukken. Hij was een weeskindje van Tauron dat opgegroeid is in een weeshuis in Caprica. Hij heeft nooit echt luxe gekend in zijn jeugd en zal daar content mee zijn.

Ook op artistiek vlak is het de bedoeling om de show een oude look te geven omdat het in het verleden afspeelt maar tegelijkertijd benadrukken dat dit ook een piekmoment is van de technologische vooruitgang van de mensheid.

Ten laatste wordt dit ook gefilmd in Vancouver en zal je daardoor altijd aardse zaken herkennen. Alle shots worden achteraf digitaal aangepast om alle sci-fi elementen in te zetten.

UrbanusVanAnus
31 januari 2010, 17:21
vond het een goede aflevering
het is idd wel wat wennen aan de setting, maar ik vind het mooi gedaan

Freekje
2 februari 2010, 02:17
vond em best goed =P

Adelbert
2 februari 2010, 03:23
nu de eerste aflevering gezien, en ik zal voorlopig zeker nog blijven kijken, kvond het al bij al geslaagd, en een nieuwe sci-fi tv serie met een goed verhaal was zeker welkom. De eerste aflevering ziet er alleszinds veelbelovend uit.

Drizzt
6 februari 2010, 15:34
Mooie aflevering toch weer. Caprica stelt tot nu toe niet teleur voor mij.

falc.be
6 februari 2010, 20:11
bumpity bump.

Nieuwe aflevering gezien en het begint precies op gang te komen. Het einde was wel vrij bizar, met ma graystone die publiekelijk bekentenissen aflegde.

Wat ik ook raar vind is dat alles hypermodern is, maar toch rijden ze allemaal in aftandse oldtimers. Adama zelfs in een strijkijzer. Weet iemand wat daar de bedoeling van is?

dat is om duidelijk te maken dat we 60 jaar voor BSG zitten, ook de kledij is in het algemeen uit de jaren 50, zodat het allemaal toch een beetje ouderwets aanvoelt terwijl de maatschappij moderner is dan die uit BSG. (Ban op vanalles en nog wa na 1ste cylon oorlog)

sink
7 februari 2010, 03:10
toffe aflevering weer :)
vader adama is toch geen watje blijkbaar :unsure:

UrbanusVanAnus
7 februari 2010, 23:47
yep, goede aflevering
had niet verwacht dat adama zo'n ommekeer zou maken

vloet
11 februari 2010, 20:48
Net de pilot bekeken. Ga de 2de en 3de aflevering in het weekend wel eens bekijken.

De pilot kwam vreemd op gang maar werd uiteindelijk vrij interessant. Ik ga het zeker blijven volgen dus.

btw:

bah,ik vond de pilot maar op niets trekken,''de almachtige god" is uitgevonden door de final five en in de cylons hun progamma gestoken toen ze de nieuwe versie's maakten,en dat was pas na de cylon oorlog,dus zijn ze hun eigen verhaal aan het tegenspreken

Het monotheïsme was niet uitgevonden door the final five. Zij hebben dat geloof overgenomen van de centurions van Caprica, toen ze hen hielpen met het bouwen van de skinjobs. Dus tot hier toe klopt het wel.

Drizzt
20 februari 2010, 12:50
toffe aflevering weer :)
vader adama is toch geen watje blijkbaar :unsure:
Blijkbaar toch wel he :d

Soit, ik vond het een iets mindere aflevering deze week. Hoewel het stuk met die talkshow nog best geestig was.

UrbanusVanAnus
20 februari 2010, 15:23
blijkbaar wel ja :p

was toch goede aflevering vond ik, vooral de talkshow

LSDsmurf
21 februari 2010, 18:45
Voorlopig vind ik het toch niet echt de moeite, moest BSG niet zo goed geweest zijn was ik na de eerste aflevering al gestopt met kijken.

DuffyT
21 februari 2010, 20:40
Het is een leuke serie en ik zal zeker iedere week blijven kijken maar er is één ding waar ik me toch aan erger, ze gebruiken hypermoderne gsm's, die holobands, zwevende treinen (magneet?) maar toch gebruiken ze nog ouderwetse camera's enzo. Aan die auto"s stoor ik me niet, alleen proberen ze het een beetje overdreven ouderwets te doen lijken waar ze IMO niet zo goed in slagen.

boeffel
21 februari 2010, 20:53
Het is een leuke serie en ik zal zeker iedere week blijven kijken maar er is één ding waar ik me toch aan erger, ze gebruiken hypermoderne gsm's, die holobands, zwevende treinen (magneet?) maar toch gebruiken ze nog ouderwetse camera's enzo. Aan die auto"s stoor ik me niet, alleen proberen ze het een beetje overdreven ouderwets te doen lijken waar ze IMO niet zo goed in slagen.

is ook zo in BG dacht ik.

Majah, ge kunt er niks aan veranderen he, het is een wereld op zijn eigen, die kan anders ontwikkeld zijn dan onze wereld he

vloet
21 februari 2010, 21:45
Dat is ook de 'stijl' van het hele BSG-Caprica gebeuren. Ja, het lijkt een beetje raar. Maar je moet mssn maar denken dat ze in die wereld al ZO ver geëvolueerd zijn dat retro dingen nu eenmaal zijn teruggekeerd. Dat gebeurt bij ons ook nog in feite he :p.

DuffyT
22 februari 2010, 00:06
In BSG was er wel een reden waarom men oude tech gebruikte, zodat de Cylons niet konden binnendringen in de computers. BSG speelde zich ook af op schepen, misschien daardoor dat het minder opviel. Ik denk dat ik gewoon een beetje gewend moet worden aan de serie, de laatste aflevering vond ik bangelijk, hoe ze de spanning opbouwden en Adama senior dacht dat zijn broer echt die moord had gepleegd.

vloet
22 februari 2010, 00:49
Jep, die scene waar zijn broer zijn handen aan het wassen is vind ik ook vrij bangelijk ^^

-----
27 februari 2010, 16:46
Aflevering 4 vind ik de beste tot nu toe, maar het ziet er volgende week weer saai uit :x

Drizzt
27 februari 2010, 20:18
Het was idd weer de moeite. Totaal andere aflevering, maar die film noir feel mocht er gerust wezen :)

Freekje
28 februari 2010, 11:44
Wat een aflevering,
new caprica, adama's dochter , graystone die de wereld weer wilt/gaat veranderen :o

Bram
28 februari 2010, 13:15
The Matrix anyone :p

Ik vind het beter en beter worden. Vorige week was de aflevering echt wat te traag naar mijn goesting, nu gebeurt er tenminste iets.

UrbanusVanAnus
28 februari 2010, 15:34
beste aflevering tot nu toe
new caprica is wel cool :cool:

vloet
28 februari 2010, 19:18
Interesting.

Tamra gaat daar ff new caprica ownen :p. Benieuwd waar dat heen gaat.

dOmme zEbra
7 maart 2010, 17:02
'k vond de laatste aflevering de beste tot nu toe eigenlijk. Eindelijk gaat het precies terug wat meer over de cylons/MCP chip.

UrbanusVanAnus
7 maart 2010, 21:23
interessant aflevering
ik vertrouw die Vergis toch nog niet altijd, denk toch dat hij nog altijd achter de chip aan is ipv 'zijn droom kapot maken'

PureFun
13 maart 2010, 20:08
Teveel v-world crap (zoe met haar speedtree ...) maar de laatste zin maakt veel goed en wijst hopelijk op wat plot advancement in de volgende aflevering.
Ook pas opgemerkt dat de intro aangepast is, tijdens zoe/cylon's walk is er nu op de achtergrond een moderne industrieband te zien. Na even te vergelijken was dit minstens in de vorige aflevering ook al het geval, echter nu pas opgemerkt.

byter
13 maart 2010, 21:16
Ik vond het een zeer zwakke episode ..maar ja vooral omdat amanda graystone/sister clarice stukken echt zzzz zijn ...en dan adama die met dat v-world crap zo dom overkomt.

UrbanusVanAnus
14 maart 2010, 00:32
was idd saaie aflevering
vind het wel gek dat dat programma van zoe verdwijnt als het wordt gedownload
laatste seconde was wel veelbelovend
en de intro is idd aangepast, merk het nu ook

sink
14 maart 2010, 01:16
ik zou op niet te veel hopen voor volgende aflevering.. wsl zegt ze gewoon niets en zijn we weer terug bij af..

omglolwtfkthx
14 maart 2010, 19:21
clarise heeft haar eigen gewoon verraden tegen amanda, toen ze daar stoned lagen was ze bezig over god enzo ipv de goden. en amanda verstond het precies ni:p

vloet
15 maart 2010, 16:12
Mja, ze vroeg nog 'which god?' Dus valt nog af te wachten.

Kan die Clarise precies niet goed verdragen om de 1 of andere reden, lol.

sink
20 maart 2010, 15:06
wtf, ik dacht heel ffkes dat diene hond echt door de kop geschoten werd :eek:
twas een goede aflevering terug :)

Freekje
27 maart 2010, 13:43
:o

sink
28 maart 2010, 16:08
noooooooooooo (http://www.anaitgames.com/wp-content/darth_vader_nooo.jpeg)

damn scifi :(

Sorry, currently there isn't information available about the next episode of Caprica. However, our last information about it is:

Caprica will return with the remaining ten episodes of season one in the fall.

Freekje
28 maart 2010, 16:13
noooooooooooo (http://www.anaitgames.com/wp-content/darth_vader_nooo.jpeg)

damn scifi :(

Saturday

Stargate Universe
Season: 1 Ep: 11

toch iets om naar uit te zien ipv caprica dan =P

UrbanusVanAnus
28 maart 2010, 16:24
wat? :eek:
gaat het nu stoppen? na zo'n einde?
:doh:

falc.be
28 maart 2010, 16:42
the hell

er was gezegd dat seizoen in 1 keer uitgezonden zou worden

DuffyT
28 maart 2010, 16:58
Op IMDB staat al maanden dat seizoen één pas in september verder gaat met aflevering 10. Ik vindt het echt jammer, dat is tweemaal wachten, de pilot in april 2009, dan wachten tot eind 2009 op de rest en nu nog eens wachten tot september voor de rest van S1:wtf:

falc.be
28 maart 2010, 17:03
tsja ze hebben het ons met BSG ook 2 keer geflikt he

bijna een jaar tussen s3 en deel 1 van S4 en nog eens bijna een jaar tussen deel 1 en 2 van S4

UrbanusVanAnus
28 maart 2010, 17:43
tsja ze hebben het ons met BSG ook 2 keer geflikt he

bijna een jaar tussen s3 en deel 1 van S4 en nog eens bijna een jaar tussen deel 1 en 2 van S4

maar dat was ook deels te wijten aan de writer's strike

vloet
28 maart 2010, 21:17
Mja, ik had al zo'n voorgevoel dat ze er ff uitgingen na die laatste cliffhanger. Er gebeurde gwn te veel om volgende week rustig verder te gaan ^^.

Nogmaals, er gebeurde vanalles, maar imo zit er veel in dat mij totaal niet kan boeien. De depresiviteit van Amanda (al x aantal episodes lang...), dat 'Clarise must die' gedoe en Clarise zelf. not interesing, lol.

Ook stom dat Adama gwn wordt neergeknald. Eerst bouwen ze een heel verhaal op rond die V-world en Tamra, en dan eindigt het zo. Als dat het plan was van dat wijf, waarom het dan niet sneller laten uitvoeren ipv eerst Adama een hele quest te laten doen. Nogal een tegenvaller imo. Wsl gaat die story op de 1 of andere manier nog verder, maar vond het nogal abrubt.

Ook de opbouw van die relatie tussen die jonge prof en Zoe. Waar was dat dan goed voor als die gast toch kapot wordt gemaakt ^^. Vreemde beslissingen van den RDM.

Ach ja, ik ga het zeker terug volgen als ze nog verder gaan. Maar het BSG gevoel zit er op dit moment echt totaal niet in voor mij persoonlijk.

omglolwtfkthx
28 maart 2010, 21:22
die mid season break van Caprica was al weken geweten. nu vrijdag hebben we SGU en Smallville terug:)

sink
28 maart 2010, 21:35
die mid season break van Caprica was al weken geweten. nu vrijdag hebben we SGU en Smallville terug:)
ik had er eerlijk gezegd totaal niet op gelet, dus wist niet dat er een break was.. laat staan dat het verdikke nog meer dan een half jaar duurt weer..

ben wel blij dat SGU ook eindelijk terug is.. :)
maar ja, scifi heeft dat blijkbaar altijd al gedaan, ipv een seizoen eens gewoon volledig na elkaar uit te zenden.. dan kunnen ze schoon afwisselen tussen SGU, Caprica en Sanctuary

ps. smallville heeft daar niks mee te maken he, dat is van CW :)

omglolwtfkthx
30 maart 2010, 15:55
die 'So say we all' komt dus van the soldiers of the one. in battlestar galactica zaten ze dus heel de tijd een terroristen strijdkreet te roepen:lol:

sink
9 september 2010, 21:44
BREAKING NEWS! The fans spoke and Syfy answered: Caprica WILL RETURN 3 MONTHS EARLY, airing Tuesday nights at 10p starting October 5th!

UrbanusVanAnus
9 september 2010, 21:45
:drool:
+rep om mijn dag goed te maken :p

falc.be
10 september 2010, 16:51
Nice

er komt trouwens nog een derde (web) serie die adama zal volgen in de eerste cylon oorlog.

over caprica lees hier ik en daar geruchten dat de serie gecanceled is

boeffel
10 september 2010, 18:17
Nice

er komt trouwens nog een derde (web) serie die adama zal volgen in de eerste cylon oorlog.

over caprica lees hier ik en daar geruchten dat de serie gecanceled is

awesome, het militaire van BSG vond ik het leukste (season 1 :love:)

-----
6 oktober 2010, 23:25
De serie gaat weer de goeie richting op. 40tal minuten vlogen echt voorbij :)

sink
7 oktober 2010, 01:06
hm, ik vond het begin eigenlijk wat saai.. maar het einde maakte veel goed :)
zoe in een strak broekske :p

FleXe
7 oktober 2010, 01:41
Ik herkende Zoë eerst even niet. Dacht dat het die Tamara was. Maar leuke serie, de sfeer zat weer goed mee enzo.

Top.

KiPpIe
7 oktober 2010, 07:40
Was wel een goeie ep. 'k vraag mij echter wel af hoelang ze nog gaat duren, aangezien de kijkcijfers best wel tegenslagen. (zeker vergeleken met bsg)

UrbanusVanAnus
7 oktober 2010, 09:57
hm, ik vond het begin eigenlijk wat saai.. maar het einde maakte veel goed :)
zoe in een strak broekske :p

haha, idd :p

ik vind het toch een goede aflevering
ik hoop echt dat het niet gecancelled wordt

`Haste`
7 oktober 2010, 19:58
Ik vond deze aflevering wel ok, niet goed, ook niet slecht.

Zonder die langdradige stukken over religie / STO + emo Amanda Graystone had dit wel een goede aflevering geweest. Ze hadden Amanda beter van de brug laten springen in de vorige ep imho.

Hopelijk focussen ze in de volgende afleveringen wat meer op de volgende dingen:
- Tamara en Zoe in V-World
- Rivaliteit tussen Daniel Graystone en Thomas Vergis
- De 2 Tauron broeders (Sam zijn lugubere zaakjes in het speciaal)

vloet
7 oktober 2010, 21:32
Mai, was dit helemaal uit het oog verloren.
ff terug volgen.

Drizzt
7 oktober 2010, 22:29
Toch geen slechte episode vond ik. Wel een beetje verwarrend maar dat zal wel vooral aan het feit liggen dat het al een half jaar geleden is denk ik :p
En idd, ik hoop dat Caprica niet gecancelled gaat worden

vloet
10 oktober 2010, 22:41
Vond er echt niets aan. Als BSG fan Ik vind ik het echt spijtig dit te moeten zeggen eigenlijk. Het zou me niet verbazen moest het gecanceld worden.

De verhaallijnnen rond Clarice en Amanda konden me van in het begin al geen bal schelen. Het lijkt gewoon nergens naartoe te gaan, al besef ik dat dat wsl het geval zal worden, maar toch.

In BSG had heel de setting nog een vrij hoge vorm van realisme. Dat is imo niet het geval in Caprica. Om een voorbeeld te geven; dat 'kasteel' op Gemenon. Ik was precies naar Lord of the rings aan het kijken.

Wat mij in Caprica aansprak was dat we gingen te zien krijgen hoe de cylons zijn ontstaan. En ik dacht dat ze net als in BSG het op een realistische manier gingen aanpakken. Bvb door te spiegelen aan onze maatschappij, met vraagstukken over Artificiele intelligentie. Die religieuze achtergrond moet daar bij, vooral om de link te hebben met BSG. Maar al wat daar tot hier rond gebeurd is in Caprica spreekt me totaal niet aan.

Zoe in haar strak broekske kon het spijtig genoeg niet volledig goedmaken :p.
Ik ga het proberen te blijven volgen, met de nadruk op proberen.

Ampie
20 oktober 2010, 18:41
Moet ge nu eigl BSG volledig gezien hebben voor met deze serie te starten? Nog nooit naar BSG gekeken tbh..

UrbanusVanAnus
20 oktober 2010, 18:49
nee, ge moet het nie gezien hebben
maar het is wel fijner zo :)

vloet
23 oktober 2010, 23:54
Hmm, er gebeurde eindelijk nog eens iets in die laatste 2 afleveringen.
Wel maar vreemd dat er plots NOG een Zoë duplicaat a la Baltar's Six in het spel komt.

sink
24 oktober 2010, 11:37
SYFY GREENLIGHTS BATTLESTAR GALACTICA: BLOOD & CHROME
2-Hour Pilot Chronicles Young William Adama's Adventures in First Cylon War

New York, NY - October 22, 2010 - Syfy is readying an exciting all-new chapter in the Battlestar Galactica saga with a greenlight for Battlestar Galactica: Blood & Chrome from Executive Producer David Eick, it was announced today by Mark Stern, Executive Vice President of Original Programming, Syfy and Co-Head of Content for Universal Cable Productions. Universal Cable Productions will produce the 2-hour pilot with Syfy utilizing cutting edge CGI and virtual technology.
Battlestar Galactica: Blood & Chrome takes place in the 10th year of the first Cylon war. As the battle between humans and their creation, a sentient robotic race, rages across the 12 colonial worlds, a brash rookie viper pilot enters the fray. Ensign William Adama, barely in his 20's and a recent Academy graduate, finds himself assigned to the newest battlestar in the Colonial fleet... the Galactica. The talented but hot-headed risk-taker soon finds himself leading a dangerous top secret mission that, if successful, will turn the tide of the decade long war in favor of the desperate fleet.
"The 'Galactica' universe as re-imagined by Ron Moore and David Eick is rich with possibilities and backstory," said Mark Stern. "We jumped at the chance to revisit the William Adama character and explore this exciting chapter in the BSG narrative which falls between the events of the original series and the prequel, 'Caprica,' currently airing on Syfy."
"While maintaining the themes of politics, social propaganda, and the timeless question: what does it mean to be human? - 'Blood & Chrome' will also return us to the authentic, relentless depiction of combat and the agony and ecstasy of human-Cylon war, which was the hallmark of 'Battlestar Galactica's' early seasons," said David Eick.

Hell yeah!

:bow:

UrbanusVanAnus
24 oktober 2010, 11:59
:love:

falc.be
24 oktober 2010, 15:44
langs de ene kant vind ik dit schitterend nieuws, langs de andere betekent dit zo goed als zeker de doodsteek van caprica, wat dan weer minder is

wordt blijkbaar dan toch geen web series maar een volwaardige serie

falc.be
24 oktober 2010, 15:48
Hmm, er gebeurde eindelijk nog eens iets in die laatste 2 afleveringen.
Wel maar vreemd dat er plots NOG een Zoë duplicaat a la Baltar's Six in het spel komt.

er is gezegd dat de serie stilaan dichter tegen BSG zou gaan kruipen en dit is er dan 1 vb van. 1 ding is duidelijk, God zit er voor iets tussen van de geboorte van de cylons. Het geloof van Zoe in 1 god is dan ook de uitleg waarom de cylons ook in die ene god geloven. Waar zij hun intelligentie, zelfbewustzijn en nog verder: dat ieder model (van de 1ste generatie) uniek is vandaan hebben is ook al duidelijker. (het zijn eigenlijk reincarnaties van dode personen)

vloet
24 oktober 2010, 16:46
Ik hoop idd dat het zo gaat lopen. Want ik was echt bijna in het slaap aan het vallen de laatste tijd. Maar ze mogen zich toch ook meer gaan beginnen richten naar de technologische en maatschappelijke aspecten van het creëren van de Cylons imo.

En hip hoi voor de nieuwe reeks. Ik hoop alleen dat dit niet het begin is van een uitmelkerij. Dus geen goedkopere special effects en te veel typische science fiction verhaallijnen. Want dat waren toch wel redenen waarom BSG zich kon onderscheiden van andere SF series.

falc.be
24 oktober 2010, 16:55
de nieuwe serie zal idd veel actie bevatten en dat is wat de meeste fans willen

vloet
26 oktober 2010, 17:39
Voor de geïnteresseerden :p
Win de complete series van Battlestar Galactica | VT4 (http://www.vt4.be/wedstrijden/win-de-complete-series-van-battlestar-galactica)

UrbanusVanAnus
26 oktober 2010, 18:20
Hoeveel personen zullen deelnemen aan deze wedstrijd?

ik haat dat soort vragen :(
heb nooit een idee hoeveel dat er zullen zijn

falc.be
28 oktober 2010, 07:39
zoals verwacht: canceled

UrbanusVanAnus
28 oktober 2010, 08:44
:cry:

starspike
28 oktober 2010, 11:41
Too bad... Ik heb het nog niet gekeken en wou wachten tot het eerste seizoen klaar was om te beginnen. Zo te zien hoef ik er zelfs niet mee te starten...
Wat voor iets was het?

vloet
28 oktober 2010, 17:22
Hmm, geen verrassing. Zo'n groot verlies vind ik het zelfs niet.

Starspike: Je kan er wsl wel genoeg info over vinden, maar ik zal het ff kort uitleggen :p.
Caprica speelt zich af in de periode waarin de Cylons worden gebouwd. Dat klinkt erg interessant ^^, maar tot hier toe is er nog maar bitter weinig getoond van de ontwikkeling van de Cylons zelf. We kregen enkel een klein beetje achtergrond over hoe het komt dat ze een monotheïstisch geloof hebben.

We kregen al te maken met Virtual Reality, digitale klonen van dode personen, monotheïstische terroristen, ...
Klinkt allemaal cool enzo, en ik denk dat het idd de richting ging uitgaan die Falc.be hier plaatste. Maar alles samen heb ik er geen idee van waar de serie naartoe wil/wou. Het religeuze aspect is ronduit saai en irritant (vooral de personages) de laatste afleveringen. Geeft totaal niet dezelfde mystieke sfeer zoals in BSG. Je voelt ook totaal geen link met Battlestar, alleen als je eindelijk nog eens een cylon in beeld krijgt. Zeer jammer imo, want mijn beeld over BSG zelf wordt hierdoor onbewust beïnvloed.

Ik herinner mij van op de BSG dvd's, dat de producers het hadden over het niet willen uitmelken van de serie (daarom maar 4 seizoenen en blabla). Maar ze willen er blijkbaar toch nog wat uithalen. Anders zouden ze niet 2 spin offs maken. Als dat series zijn die geen afbreuk doen aan het origineel, allemaal goed. Maar Caprica heeft lang niet hetzelfde niveau. Dan spreek ik vooral over het verhaal, de personages en de soms belachelijke settings. Effecten en acteerprestaties waren wel top. (Allemaal mijn mening he, Caprica heeft wel veel trouwe fans)

Blood & Chrome zou meer actie bevatten dan Caprica, wat goed nieuws is. Maar ik keek niet alleen graag naar BSG voor de actie. Dus ik hoop dat ze niet van het ene extreme (teveel religie zonder sfeer) naar het andere (teveel actie zonder een straf verhaal) gaan.

UrbanusVanAnus
28 oktober 2010, 20:13
nja, Vloet heeft natuurlijk gelijk
Caprica was op sommige vlakken wel een lichte teleurstelling
het religieuze aspect van BSG vond ik zalig, maar in Caprica viel dat idd wat tegen
maar toch vind het jammer, BSG is m'n favo serie

hopelijk gaan ze met Blood & Chrome ook niet hetzelfde doen, maar dan het omgekeerde
te veel actie en te weinig diepgang

sink
28 oktober 2010, 20:38
In ieder geval gaan we de Galactica (en zijn broertjes) terug in actie zien :love:

X-Vision
28 oktober 2010, 20:55
In ieder geval gaan we de Galactica (en zijn broertjes) terug in actie zien :love:

Halleluja voor dat. Dat Blood & Chrome maar snel op de buis komt. Need my BSG fix.
Caprica zal ik niet echt missen. Ik hoop alleen maar dat in de laatste 5 afleveringen in 2011 alles mooi wordt afgerond. Geen open eindes liefst.

falc.be
29 oktober 2010, 21:02
kans op open einde is groot

hopen dat er tenminste nog een film komt om het af te ronden

sink
29 oktober 2010, 21:20
er kan eigenlijk geen 'einde' zijn bij Caprica, het is immers een prequel..

falc.be
29 oktober 2010, 21:51
ja ok ma eindigen zonder cylon revolutie is ook not done

sink
29 oktober 2010, 22:35
ff rekenen, Caprica speelt zich af 58 jaar voor de val van de 12 kolonies, de eerste cylon war eindigde 40 jaar daarvoor.. de oorlog duurde 12 jaar, dus op dit moment zou het in caprica nog 6 jaar duren voor dat de eerste cylon war begint..
not gonna happen, hoe jammer het ook is :(

vloet
29 oktober 2010, 22:58
Die revolutie moet er op de 1 of andere manier toch nog inkomen he. Anders is de serie echt wel helemaal voor niets geweest. Mssn idd een film met een fast forward van 6 jaar ofzo :unsure:

vloet
31 oktober 2010, 00:41
Awel, het moet gezegd; In die laatste aflevering zaten goeie stukken. Eindelijk nog eens een cylon gezien, Sam die een grotere rol speelt (1 vd favo figuren toch wel) en Graystone die eindelijk nog eens verderwerkt :p.

sink
11 november 2010, 13:48
SyFy zal de 5 laatste afleveringen ergens begin volgend jaar uitzenden.. maar, om een andere onbekende reden is 'Space TV' al begonnen met deze uit te zenden :)
aflevering 14 & 15 hebben ze ondertussen al uitgezonden :)

UrbanusVanAnus
11 november 2010, 14:00
ow, dat wist ik niet
straks eens bekijken

vloet
11 november 2010, 17:14
Jep, heb ik gisteren ook ondervonden. Toch maar vreemd in feite.

UrbanusVanAnus
22 november 2010, 22:33
nu pas aflevering 14 gezien
vond deze wel goed

was voorpselbaar dat de gijzeling opgezet spel was, maar was wel een goede scene
nu weten we ook wie de mol is bij de politie, hopelijk gebeuren daar ook nog coole dingen mee
Daniel zit ook in de puree, hij zal z'n prog wel afkrijgen binnen 2 weken maar denk niet dat hij vermoord zal worden
sam of dingske zijn broer zal daar wel nog een stokske tussen steken
misschien dat ze zelfs de gautrau gaan vermoorden wegens zijn hebzucht naar geld en dan zelf de gautrau worden :unsure:maar dat zal niet gebeuren

morgen de volgende kijken, ik ben benieuwd!

UrbanusVanAnus
23 november 2010, 15:32
15 gezien, mijn voorspellingen zijn dus toch grotendeels uitgekomen
pft, echt jammer dat het gecancelled is
14 & 15 waren geweldig imo

stuk met Sam en Joseph als kind vond ik echt goed
vind het altijd leuk als er wat geschiedenis over de karakters getoond word

vloet
23 november 2010, 17:02
Die laatste ep's zijn idd beter. Heeft vooral te maken met het feit dat er eindelijk eens wat meer cylons aan bod komen denk ik :p. Zowel qua verhaal als fysiek.
Sam vond ik al sinds de start 1 vd interessantere personages in Caprica. Het is idd leuk dat we er wat meer achtergrond bij krijgen nu.

vloet
28 november 2010, 01:58
Wtf, William Adama dood? Zal wel niet zeker. Zou een vrij groot effect hebben op Battlestar lol. Adama 1 vd eerste skinjobs ofzo :p

Dreamchaser
28 november 2010, 02:13
Daar mocht wel een spoiler-tag rond :)

Volgens wikipedia is de William Adama van BSG zijn nog niet geboren halfbroer. Niet echt een betrouwbare bron (ook geen bronvermelding), dus het is nog wat voorbarig om dat als zekerheid aan te nemen.

sink
28 november 2010, 02:29
Eigenlijk zijn de afleveringen (behalve de finale) al uitgezonden.. niet op syfy, maar op het canadese space tv :)

maar soit, over de voorlaatste aflevering;

het zou wel erg lame zijn, als het nu een halfbroer zou zijn..
ze laten ons al van in het begin geloven dat dit dé william adama van de galactica zou zijn, en nu zeggen ze; sorry, t'is een halfbroer..

hopelijk laten ze volgende week nog enkele leuke dingen zien ivm de cylons, en zoe, de eerste skinjob

vloet
28 november 2010, 02:32
Bwa, een spoiler-tag is hier niet nodig denk ik? Ik neem aan dat mensen die hier komen lezen de serie ook aan het volgen zijn. Zo werkt het in andere topics toch ook ^^

Als dat van die halfbroer erdoor komt zou dat idd nogal tegenvallen. Ben eens op het Caprica forum gaan kijken. Daar zeggen ze dat het dan niet meer zou kloppen qua tijdslijn.

Dreamchaser
28 november 2010, 14:10
Bwa, een spoiler-tag is hier niet nodig denk ik? Ik neem aan dat mensen die hier komen lezen de serie ook aan het volgen zijn. Zo werkt het in andere topics toch ook ^^

Als dat van die halfbroer erdoor komt zou dat idd nogal tegenvallen. Ben eens op het Caprica forum gaan kijken. Daar zeggen ze dat het dan niet meer zou kloppen qua tijdslijn.

Neen, maar hier komen precies ook mensen die nog een paar afleveringen achter zitten (UrbanusVanAnus hierboven bvb), vandaar. En het is toch wel een spoiler van een andere categorie dan wat er gemiddeld in een aflevering gebeurt. Nuja, mij maakt het zoveel niet uit.

Maar soit, ik heb daar ook even gepiept en dan zou de "nieuwe" Adama al op zijn 12e bij het leger moeten gaan :)

TeOtWaWkI
28 november 2010, 14:14
Neen, maar hier komen precies ook mensen die nog een paar afleveringen achter zitten (UrbanusVanAnus hierboven bvb), vandaar. En het is toch wel een spoiler van een andere categorie dan wat er gemiddeld in een aflevering gebeurt. Nuja, mij maakt het zoveel niet uit.

Maar soit, ik heb daar ook even gepiept en dan zou de "nieuwe" Adama al op zijn 12e bij het leger moeten gaan :)

Alles tot aan de huidige aflevering is geen spoiler...

sink
2 december 2010, 13:37
Net de laatste aflevering gezien.. wow, dat einde, schitterend :love:

prachtige afsluiter imo :love:

LSDsmurf
2 december 2010, 17:38
De laatste afleveringen waren idd iets beter maar de te kleine gelijkenis met BSG en het te saaie verhaal hebben deze serie de das omgedaan.

Hopelijk is de volgende serie wat beter want Caprica is een ferme telleurstelling na het pareltje dat BSG was. Het verhaal van Caprica kwam veel te traag op gang, tegen het einde begon het wat vorm te krijgen maar de eerste helft van het seizoen was veel te ondermaats.

Dreamchaser
2 december 2010, 17:39
Net de laatste aflevering gezien.. wow, dat einde, schitterend :love:

prachtige afsluiter imo :love:
De epiloog geeft eigenlijk een idee van hoe het tweede seizoen er uitgezien zou kunnen hebben. Toch jammer dat de serie stopt, net nu ze zo interessant begint te worden.

KiPpIe
2 december 2010, 20:27
Ik begrijp één ding wel niet.
Clarice begint nu (megalomane trut da ze is) een beetje profeet te spelen voor de robots. Maar waarom werd ze eigenlijk niet tegengehouden hierin? Zowel in het echte leven moet er toch wel stilaan genoeg bewijs geweest zijn tegen haar, en in V-world kan zoey haar toch makkelijk stoppen? (en ze wist duidelijk waar clarice met bezig was aangezien ze haar lezing bijwoonde)

vloet
7 december 2010, 21:52
Snap ik ook niet goed eigenlijk. Maarja, kan vanalles zijn. (bah wat een hatelijke figuur toch ook :p). Er zitten sowieso nog superveel gaten in.

Waarom William Adama er nu eigenlijk aan moest is mij een raadsel. Voor die blauwe ogen van Bill alleen zal het wel niet geweest zijn zeker.

Ik vond ook dat de cylons er qua visuele effecten vrij goedkoop uit zagen in die laatste aflevering. Toch wel een sterk verschil met BSG. Maarja, zal wel met het cancelen te maken hebben.

UrbanusVanAnus
24 december 2010, 21:18
nu pas de laatste 2 afleveringe gezien
i know, shame on me :p

ze waren geweldig :)
damn, dat einde doet me nog meer verlangen naar een 2de seizoen

maar hopen dat Blood & Chrome de leegte zal kunnen vullen

vloet
13 januari 2011, 01:19
Ik had er nog niet veel over gehoord, maar ik werd via facebook net getipt over deze BSG MMO game.

Battlestar Galactica Online Video Game | Reviews, Trailers & Interviews | GameTrailers.com (http://www.gametrailers.com/game/battlestar-galactica-online/12842)

Ziet er wel interessant uit :)

(ik post het hier maar aangezien dit de recentste thread is)

KnightOfCydonia
13 januari 2011, 01:43
Verwacht er vooral niet te veel van, Stargate MMO is ook niets geworden, en er staan nog een redelijk aantal andere sci-fi MMO's in de steigers, The Old Republic (Star Wars) enen verder in de toekomst ééntje gebaseerd op Warhammer 40.000, en dan vergeet ik nog een hoop andere, plus bestaande sci-fi MMO(RPG's) die nu reeds bestaan zoals E.V.E.