PDA

Volledige versie bekijken : Rare messenger warning

TheFuckingDutchman
3 april 2009, 22:48
Hee 9Livers,

Gisteren wilde mijn pc ineens niet meer fatsoenlijk opstarten. Bij het laden van windows kreeg ik snel een blue screen te zien en startte de pc opnieuw op.
Niet zo'n heel groot probleem; mijn pa zou toch langs komen op kot en heeft de hele mikmak geformatteerd en herinstalleerd. Het loopt weer soepeltjes op een ding na.

Ik krijg soms een rare melding waar ik een printscreen van heb gemaakt:

9lives - Fotoalbum van Nuytuh: Alles - Afbeelding (http://www.9lives.be/forum/album.php?albumid=234&pictureid=4031)

De melding geeft aan naar een website te gaan. Het bestand dat je daar download is een virus, zoals mijn virusscanner correct aangaf.

Ik vraag me alleen af hoe ik van het bericht zelf afkom wat zo om de 5 minuten verschijnt. Is iemand bekend met deze rare melding wat mij een virus opzich lijkt? Hoe verwijder ik dit?

Ik snap trouwens niet hoe ik het opgelopen. De pc is net weer brandschoon. :oink:

Xylo
3 april 2009, 23:38
Ik had ook voor dat ik op een verse pc irritante pop-ups kreeg van msn.
Ik gebruikte GRC*|*Shoot The Messenger** (http://www.grc.com/stm/shootthemessenger.htm)

maar ik weet niet of et prob etzelfde is. Try it out zou ik zegge, prog is heeel klein.

Exit
4 april 2009, 09:55
messenger service inderdaad

maar als ge windows update uitvoert dan staat deze standaard uit
dus ofwel is die door iets/iemand aangezet of gehebt de updates niet gedaan en hebt een windows xp zonder service packs ...

Nielsvds
4 april 2009, 12:20
Eigenlijk heb je die externe tool niet nodig. Tenminste niet wanneer je de service gewoon kan uitschakelen. Druk de windows toets tegelijkertijd in met r typ nu services.msc druk op enter dubbelklik op messenger service bij opstart type selecteer je uitgeschakeld druk op stoppen, klik op toepassen en ok. Gewoon direct een windows update doen, want momenteel zal er nog geen service pack 2 binnengehaald zijn, anders is de service uitgeschakeld.

TheFuckingDutchman
4 april 2009, 15:57
Ik had idd service pack 2 nog niet geinstalleerd staan, ik dacht dat windows dat automatisch zou doen, maar ik heb het proces even handmatig versneld. Tis nu weg. Bedankt!

Wel raar dat de messenger service mij naar een website leidde, waar ik bijna een virus binnenhaalde

Exit
4 april 2009, 16:04
tis NIET messenger service MAAR een site/spyware/.... die een berichtje stuurde die u lokte naar die site om als nog een virus/spyware/... binnen te halen
daarom staat bij sp2 (windows updates) die service standaard uit omdat die toch niet nodig is, heeft niets te zien met msn messenger.