PDA

Volledige versie bekijken : Internet delen & Zonealarm

Fraggie
20 maart 2009, 09:05
Momenteel heb ik even een oudere PC naast de mijne staan die ik graag even op het Inet wil. Daarom maak ik gebruik van Internet Connection Sharing van Windows XP Prof. Zoals je al kan raden, kan de 2de PC alleen op Inet als ik mijn firewall uitschakel op mijn PC.

Nu beschik ik echter over de gratis versie van Zonealarm, dus heb ik nog niet de helft van de opties die de echte Zonealarm heeft.. Dit merk ik wel in de support van Zonealarm gezien ze me vaak de raad geven om costume zones toe te voegen of gewoon op alle PC's Zonealarm te zetten, en ergens een auto.config uit te voeren.. (wat natuurlijk niet in de gratis versie zit).

Ook is er maar bitter weinig support over Zonalarm 8.x op Inet te vinden, vaak sturen ze mij naar opties die er nu niet meer zijn.

Nu wat ik wel al heb kunnen doen:
- Mijn LAN interface op trusted gezet (Medium security = ping, sharen van printers etc)
- DNS/DHCP toegelaten

Toch lukt het me nog altijd niet om op Inet te geraken..

Iemand die hier ervaring mee heeft?

PS: de 2de PC heeft geen firewall, ook geen Windows firewall & pingen lukt altijd.

Exit
20 maart 2009, 10:06
costume??? custom zones wrs

de free versie heeft geen opties voor ICS door te laten, de pro versie heeft er wel een optie voor.

ipv lan op trusted te zetten zet ge best de interne ip range op trusted
dus een ip range aanmaken:
als de router 192.168.1.1 heeft dan maakt ge een zonde trusted aan van 192.168.1.0 - 192.168.1.254

de firewall van windows gebruiken voor de tijd dat ics nodig is (die laat ics wel door)

Fraggie
20 maart 2009, 10:48
Inet op trusted maakte geen verschil :(, kheb nog wat zitten zoeken en proberen, maar het gaat gewoon niet. Misschien dat Comodo firewall hier minder last mee zal hebben?

Nuja, Windows firewall voor een tijdje kan eigelijk geen kwaad :).
Merci voor de hulp.

Exit
20 maart 2009, 11:32
ik heb hier de zonealarm pro draaien en dar is een aparte optie voor ics

vroeger draaide netwerk hier ook via ics en zonealarm, heb dan overgeschakeld naar de pro om ics door te laten.

komodo weet ik niet, nog niet gebruikt gehad.
en inderdaad, aangeizn het niet lang is zal die van windows zeker genoeg zijn voor die periode natuurlijk